Heinäkuun Hurmaajat Kesäkuussa (1. Hurmaaja syntynyt)

pikapäivitys: neuvola lääkäri katto kohdunsuun tilanteen ja olen 2-3 sormelle auki ja kalvot pullottaa kovasti. kohdunkaulaa hieman jälellä, lääkäri oli ihana ja pyöritteli hieman reunoja irti jotta saataisiin tähän vähän vauhtia...
noh nyt sitte kipeiden supistusten kanssa kotona olen ja odotan että mies tulee koti ni sitte lähetää koksii tyrkylle :D
eli juhannusvauvan meinasin koti hakea :heart: :heart: :heart:
 
Tsemppiä kaikille joilla on synnytys käynnissä tai vauva tulollaan pikapuoliin!

Itekki kävin tänään neuvolassa.

rv38+4
paino: 300g tullu kahdessa viikossa :)))
verenpaine: 114/69
sf-mitta: 34cm viimeks 31cm, eri mittaaja
tarjonta:rt
sykkeet: 150

ultrattiin kanssa,kun tuolla naapurikunnassa on ultralaitteet. Vauva oli kääntäny selkänsä toiselle kyljelle, mitä oli ultrassa viime viikon tiistaina. mutta onneks on edelleen raivotarjonnassa.Vilkas vauva oli kätilön mukaan. Pojan vehkeet näky ultrassa,että kai se on luottaminen siihen rakenneultraan että poika siellä masussa majailee... Seuraava käynti on sitten viikon päästä.

pauliina ja veikko rv38+4
 
NeLa: Siis kehtaanko mä ees sanoa miten kateellinen olen sulle?! Miksei oi miksei multa voi tarkistaa tota tilannetta tai miksei kukaa kiva lääkäri vois mulle tehdä samoi juttui ku sulle... Ääääh! Täällä vaan kituutetaan suppareitten kanssa.. Mä lähden nyt hakee niihin vauhtia lenkin voimin.
Mutta siis pääpointtina onnea matkaan ja toivotaan juhannusvauvaa teille! :heart:
 
Hei mammat!

Ensin Martalle paljon paljon onnea! Sitten onnea teille kaikille seuraaville! Pidän peukkuja. Täällä on ollut netti poikki, vieraita, muutto jatkuu ja kaikkea muuta mahdollista. Edelleen yhtenä kappaleena. Toissapäivän Ikea-käynti jäi kesken alkumetreillä, kun alkoi supistella. Jatkuivat koko illan, mutta hyvin epäsäännöllisinä ja erilaisina - oli menkkakipuja, vihloi selkää, jomotti vatsaa ja puristeli. Sitten se meni ohi. Eilen oli parempi päivä - suoritettiin isolla S:llä aamusta iltaan Ikeat, Bauhausit, Biltemat ym. Nyt on hoitopöydät, systeemit ja uusi grilli :) Jotain mukavaa pitää olla, kun jää kaupunkiin juhannukseksi. Ollaan kutsuttu ystäviä grillaamaan ja saunaan - eiköhän silläkin saada aika kulumaan.

Paino on noussut parissa päivässä 2 kg! whaaaaaat? Rahat takaisin! Möyrijä on taatusti muuttunut sirosta sikiöstä valtavaksi jättiläisvauvaksi, joka ahmii itseensä kaiken mitä syön. Neuvolantäti näytti tietokoneelta sf-käyrää: kiltisti keskiviivalla kulkenut mitta oli ampaissut itsensä suoraan jonnekin ulkoavaruuteen... Mä luulen, että peli on jo menetetty - voinen siis kaikesta huolimatta ahtaa itseni täyteen grilliherkkuja ja jätskiä juhannuksen aikana :LOL:

Jaksamista meille kaikille kärvistelijöille. Perästä tullaan.

Ihanaa juhannusta kaikille!

Solnushka & jättiläisvauva 38+6
 
Alkuperäinen kirjoittaja Chili25:
SMSM Trampoliinit on kyllä vaarallisia vempaimia. Varsinkin jos pomppijoia on kaksikin. Jaksuja kipeän jalan kansssa sun tytölle ja voimia äitille tyttöä kantaessa :D
Kiitos paljon. Kyllähän tosta reissusta hengissä selvittiin, huh. Onneksi oli toi poika apuna mukana, haki rullatuolia ja työnteli siskoaa. Pitihän sitä tietty käydä reissu Oulussakin röntgenissä. Ei onneksi ollut murtunut. Tk:n ihana hoitaja-setä teippas jalan oikein kunnolla, joten eiköhän tässä nyt reissuunkin päästä huomenna lähteen. Anto vielä vara-teippisidettä mukaan. Kyllä noi trampoliinit on tosiaan aika vaarallisia, jos niissä useempi hyppii. Mut toisaalta fysioterapeutit niitä myös suosittelee... Et hyviä ja huonoja puolia löytyy... Pitänee tästä lähtien vahtia kokoajan, ettei mee useempi hyppiin. Mies ku hetkeksi tuli eilen sisälle, niin heti kävi näin :( .

Pai80 Sulla on kyllä aika hurjia lukemia.. onneksi ees joku ottaa ne tosissaan. Vaadihan jatkossa Jorvissa kunnon hoitoa, etteivät enää kuittaa oireita noin keveästi... :hug:

amati Onnea matkaan, kohta se on sinullakin pikkuinen sylissä :heart: .

NeLa Vau - mahtavaa :heart: . Toivottavasti eivät käännytä teitä takaisin, vaan saisit juhannuskäärön :heart: . Johan rupes heinäkuun hurmaajien pinossa kertaheitolla tapahtumaan. Vauvoja tulee kohta ku liukuhihnalta :LOL: .

Ihanaa juhannusta kaikille, vaikka todennäköisesti vielä täällä käynkin kommentoimassa... eli vois mullekki todeta, et hanki elämä :LOL: . Mut jos sattuis käymään niin, etten enää kommentois, on ainaki jussit toivotettu.
 
Kylläpäs täällä kaikille sattuu ja tapahtuu, itellä vaan hiljaiselo jatkuu... sentäs tänään 39+0 POKS!

Neuvolassa kävin aamusella.
painoa lisää 0 g
verenpaineet 130/72
vaavin syke 130 (yleensä väh. 140)
fundus unohtu mitata, kuulemma silmämääräisesti arvioituna noin 32.

Kovasti terkka mullekin juhannusvauvaa toivotteli, mutta varattiin sentäs aika vielä ens ke. Hän ihmetteli tota mun painoa ja kyseli tihkuisiko kenties lapsivettä, mutta en mää oo semmosta huomannu. Terkka lupaili myös että ens kerralla jo kirjotetaan lähetettä synnräille, lähinnä sen vauvan kovan painoarvion takia. Kysyin myös mitä käsikopelotuntuma vauvasta sanoo, oli samaa mieltä kuin aikaisemmatkin "kopeloitsijat" että ei mitenkään kauheen isolta tunnu. Että vähän se rauhottaa, sanoo ultrat mitä sanoo...

Neuvolakortti on nyt viimistä riviä myöten täynnä, toivottavasti ei tarttis enää uutta korttia aloittaa :LOL: .

Hyvää juhannusta kaikille!
 
Tsemppiä kaikille juhannusvauvan odottelijoille :flower: ! Tosiaan, nyt alkoi sit kerralla tapahtumaan kunnolla :).

MÄ kävin heittämässä talviturkin äsken, hrrrr kun oli kylmää vettä mut niiiin virkistävää :heart: . Nyt jos alkais pakata kamoja kasaan, aamulla vois sit vaan vetää aamupalat huiviin ja lähteä reissun päälle. Ihuna nähdä Ädeä pitkästä aikaa :heart: .

Rauhallista jussia, muistakaa rajusti... juoda :LOL: , olenpas minä hassu.... :eek: .

 
Hauskaa jussia vaan miunkii puolesta :hug:

Taidetaan jopa EHKÄ immeisten aikoihin päästä lähtemään..mies varmaan viim. puol 6 on kotona.... Sitten vaan juhannusruuhkan jatkoksi tien päälle :D

Voi olla, että nettipimennossa ehkäpäs olen itsekkin, joten paljon puhkun suppari,synnytys ja vauvatuuli täältäpäin :whistle: :whistle: Toivottavasti monella on kertoo sitten ens viikolla jo vaaviuutisia :heart:
 
Kovasti onnea Dana, ja tsempit Zeenahille ja Nelalle synnytykseen, jos oikeasti synnyttämässä jo olette. Täällä tosiaan alkoi tapahtua kerralla oikein urakalla!

SMSM ei ole täälläkään vielä sairaalakassia pakattuna ja laskettuun on nyt 9 päivää. Tänään sit hätäpäissäni ostin parit imetysliivit Lindexiltä. Sieltä sai ees halvalla, vaikka tuskin mitään huippuhyviä onkaan. Imetysliivit on kaikissa kaupoissa ihan kauheita. Miten te ootte löytäny itellenne sellasia? Ja mistä niistä tietää mitkä on hyvät? Netissä näyttäis olevan myynnissä jotenkin kivamman ja vakuuttavamman näköisiä (tännekin joku laittoi aikaa sitten linkin jostain kivoista, mut en enää löydä sitä) mut aika haluammuntaa kyllä lähteä netistä tilaamaan.

Hepuli, ai sulla on neuvolakortti täynnä. Just mietin sitä, että kauheesti siinä on tilaa, kun oma ei ole edes puolillaan ja tuntuu, että viime aikoina on tulliut rampattua neuvolassa alituiseen. Tosin mulla nyt ei muuten ole ollut mitään ylimääräisiä käyntejä. Mut kiva tietää, ettei se tila turhaan siinä kortissa ole :)

Juhannusreissaajille turvallista ja mutkatonta matkaa!

Ja kaikille muillekin oikein hauskaa juhannusta! Toivottavasti on sateettomat ja aurinkoiset säät joka puolella Suomea.

Saga 38+5
 
NO JOHAN ON ALKANUT TAPAHTUA!!!!!!!!! :D :heart: :heart:

ensimmäiseksi danalle jo vähän etukäteis-onnittelut, vaikka ei itse ole päässytkään uutista vielä kertomaan!!! :heart: onneksi sektio nyt toteutettiin ja kaikki on mennyt hyvin!! =) ihan mahtavaa!

äkkiä onkin sitten tapahtunut kaikenlaista...kun käyntiin pääsee niin loppua ei näy!

nelalle myös kovat tsempitykset täältä! :hug:

ja kaikille muillekin kenellä h-hetki alkaa olla lähellä! :D

...niin kuin on tosiaan jo itselläkin... nopea pikakelaus keskiviikon punktiosta eteenpäin:
keskiviikko-aamuna punktio-aika, meni tosi kauan ennen kuin löysivät hyvän paikan ja vatsa ihan hellänä painelemisesta. mutta näyte saatiin otettua ja sitten kotiin.
illalla iski tosi huono olo ja maha tuli tosi kipeeksi, muutenkin huono olo ja kävin jopa oksentamassa (ekaa kertaa raskauden aikana!!!). soitin ä-polille että johtuuko aamuisesta punktiosta ja meinasivat ettei kuulosta siihen liittyvältä. mentiin sinne sitten 00.15 ja kotiin päästiin 03.00. otettiin käyrät, ultrattiin ja vielä labrat ja pissat siihen päälle. pissasta löytyi sitten paljon valkosoluja (oli +++) ja epäilivät virtsatietulehdusta. siihen hain nyt tänään sitten lääkkeet... :(
tunti sitten soitti lääkäri punktion tuloksista ja vaikka kaikki arvot eivät ookaan vielä ihan niin hyviä kuin toivosivat niin kaikki tärkeät (keuhkojen kannalta) ovat ns. valmiita joten maanantaina on nyt aika sitten käynnistykseen... huh, sekavat fiilikset, mutta totta tästä tulee nyt sitten ens viikolla!!! :eek: :D :heart:

juhannuksesta en nyt tiiä, kun vatsa on vielä tosi kipee...että uskalletaanko lähtee mökille kun lääkäri sanoi että tulehdus saattaa jopa käynnistää synnytyksen...

36+4 :heart: :heart: :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja rouva saga:
SMSM ei ole täälläkään vielä sairaalakassia pakattuna ja laskettuun on nyt 9 päivää. Tänään sit hätäpäissäni ostin parit imetysliivit Lindexiltä. Sieltä sai ees halvalla, vaikka tuskin mitään huippuhyviä onkaan. Imetysliivit on kaikissa kaupoissa ihan kauheita. Miten te ootte löytäny itellenne sellasia? Ja mistä niistä tietää mitkä on hyvät? Netissä näyttäis olevan myynnissä jotenkin kivamman ja vakuuttavamman näköisiä (tännekin joku laittoi aikaa sitten linkin jostain kivoista, mut en enää löydä sitä) mut aika haluammuntaa kyllä lähteä netistä tilaamaan.
Juu ei ole täälläkään löytynyt hyviä imetysliivejä. Yhet ostin kans Lindexiltä, mut eivät ole kovin hyvät... varmaan niitä pitäs ainaki toiset jos ei kolmannetki olla sairaalakassiin, et kai sitä ens viikolla pitää niitäki lähtä ettiin - ja sitä kassia.... Ja mistäköhän tosiaan löytäis nättejä ja kohtuuhintaisia imetysliivejä? Jonkunlaiset näytti olevan EveLacella, mut enpä tiiä onko nekään nyt ihan nätin näköiset - toimivat varmaan kuitenkin käytännössä ihan ok, jos EveLacen laatuun on luottaminen. Mut hinta voi olla kans ihan sen mukainen...

Danalle oikeiiiinnnn palllljooon onnneeeaaaa pikkuisesta :heart: :heart: :heart: :flower:

bambinalle kans zemppiä ja toivotaan, että tulehdus paranee pian.

Just joo, niinku tässä talossa ei tarpeeksi ois jo tapaturmia tullu lähiaikoina... eiköhän sitte vielä ite rymähtänyt puutarhajakkaran kans selälleen... Voi perskutarallaa, että säikäytti. Ei tieten puutarhajakkara enää kestäny meikäläisen painoa ja hajosi alta :LOL: . Eka tuntu, et masussaki oli hiljasta ja säikähdin tosissaan. Koetin masua töniä ja sitten siellä liikahdus tuntu. Mut vieläki on olo vähän outo, mut onneksi masussa on tuntunut liikettä. En vaan tiää viittinkö lähtä OYS:aan näytille... Noiden tappelupukarien kans en ainakaan mihinkään lähde. Onneksi mies tuli just kotia. Seurailenpa tilannetta illan ja päätän sit lähenkö näytille vai en...

 
Voi että teitä! Kaikki synnyttää! No, ei siitä hommasta jää kukaan paitsi, joten turha kadehtia. Ja mä haluan viettää nyt juhannuksen reporankana upouudella aurinkosängylläni joten Sulo ei saakaan tulla ulos. Ens perjantaina, kun miehen kesäloma starttaa, hän on oikein tervetullut.

ONNEA
etukäteen kaikille juhannusmamoille! Loput vois pitää ne retkaleet sisällään heinäkuuhun asti, eiks. Se on jo ens torstaina!

Tekstarilla
ilmoitellaan vauvan syntymästä joo. Tein jo puhelimeen "käyttäjäryhmälistan" numeroista, johon uutinen aikanaan lähtee ja liikutuin jo pelkästään sen listan kokoamisesta.. Lisäksi mietin, mitä viestissä vois lukea. Aattelin, että päivän futistulokset ainakin! :LOL: Koska meillä näitä MM-kisoja tapitetaan innolla, ja uskon, että tuun muistaan että lapsi syntyi näiden aikana. Jotenkin että "Italia-Kamerun 1-0, jälkikasvu-me 6-0!" Tms. En mä nyt sanatarkasti oo tätä suunnitellut :whistle: Voihan synttäripäivään liittyä jotain jännää, jota ei vielä voi tietääkään.. Säätilaa tai USAn kansallispäivää tai Eino Leinon päivää tai ties mitä (ei sillä, että olisin kalenteria katsellut, tralalaa). Valmis värssy ei oo meidän tyylinen juttu.

Tänään loppui kuuden vuoden psykoanalyysi ja samalla viikottainen Helsingissä ramppaaminen, toisaalta myös viikottainen läheisimpien ystävien näkeminen Hgissä, haikeeta! Nyt on sitten mieli suht kunnossa ja itsetuntemus huipputasoa :D Täytyy sanoa, että upea kokemus kaikkinensa.

Hei, pakko karata ulos aurinkoon! Sieltäkin kännykällä tuun kattelemaan välillä, mitä täällä tapahtuu.. Tuntuu kuin joka sekunnille riittäis draamaa, kun jollekin tulee lähtö sairaalaan. Uuuu!

kardemummma & Sulo
38+3
 
Danalle suuren suuret onnittelut! Ihan valtavan hyvä uutinen, jes! :) :heart:

Tsempitykset lopuille ja katotaan kuinka monta vauvaa saadaan juhannuksena ulos. Ja aika monta käynnistystäkin taitaa ens viikolle olla varattuna, hurjaa :)

Tulis nyt tää omaki eikä vaa supistais. Kävin kolmen tunnin kävelyllä ja kyllä tuntuu etenki jaloissa - ne on ihan muussia. Mahan pohjossa jomottaa, oottelen niitä kunnon suppareita mitä eilen oli - tulkaa takas pliiiis. Uskallanko ees sanoa mutta jotenki mulla on semmonen outo olo, että ei tässä montaa päivää enää mene omalla kohdalla. Silti järki sanoo että kasassa ollaan vielä 42+, mutta jostain on nyt tullut tämmönen ihme fiilis että kohta jytisee. Saas nähdä, toivon että vaistot ois oikeessa :)
 
ONNEA DANALLE!!! :flower:

Tuli käytyä se lipasto/kaappi ostamassa...ku sen saisi vielä kasattua että saisi kuopuksen vaattet sinne ja vauvan hoitopöydän laatikkoon ja toiseen lipastoon :)

Juhannus ostokset samalla reissulla tein ja otin kaverin kantoavuvuksi kun ei vanhin poika joutanu mukaan...
Ihme tutina ja hiki puski kaupassa, oli pakko ostaa limupullo että saa vähän hiilareita alle :eek:


Hauskaa juhannusta kaikille!!
 
Onnea Danalle :heart: :heart: :heart:

[/b]Tsempit myös Nelalle ja Zeenahille :heart: Toivottavasti saahaan lisää vauvoja maailmaan! ;)

Mä oon varmasti viimesenä täällä kriivailemassa... Meijän naperolla ei oo yhtään kiire maailmaan :whistle:

Huonosti nukuttu yö rupee tuntumaan ja koko päivä on tullut heiluttua enemmän ja vähemmän, eka tehtiin siivot ja sit lähettiin kaupungille.. Muutaman tunti sitten kotiuduttiin ja käytiin vielä uittamassa koiraa!
Väsyttää ihan älyttömästi, kuukahan varmaan kohta tähän sohvalle |O Toivottavasti ensi yönä saisi nukuttua... Onneksi ei oo kiire mihinkään, huomisen päivän otan nimittäin NIIIIIIIN RENNOSTI... :D

HYVÄÄ JUHANNUSTA :flower: :D


 
Onnea Danalle :flower:

Mulla on nyt eilen tänään tullut sellaista limaa kun käy pissalla ja pyyhkii, sekä menkkamaisia selkäkipuja :( Tuntuu kyllä et vauva syntyy kohta...kun oliskin vain oikein päin!

4h olin rannalla tänään, ihana ilma! Äsken viimeisillä voimilla juhannus kaupassa, väsyttää tosi paljon. Lähetin eilen Naistentautien ja synnytysten erikoislääkärille viestiä että mitä on mieltä ensi viikon kääntämisestä ja vastasi kivan ja tarkan viestin eli kannattaa mennä, kirjoitti et kääntyy helposti tai ei sitten ollenkaan! Tää lääkäri on ihan huippu hyvä ja selittää aina tarkasti kaiken, antoi silloin kun olin potilaana gsm-numeronsa jos on kysyttävää niin saa laittaa tekstiviestiä :saint: Ajatella nykypäivänä joltain saa noin hyvää palvelua, nimi on Peter Zimmermann ja vastaanottaa TUG:issa Tampereella!

Hyvää jussia kaikille

Fiinukka ja käpy 35+6
 

Yhteistyössä