Heinäkuun Hurmaajat Kesäkuussa (1. Hurmaaja syntynyt)

Tsemppiä matkaan Zeenah! Kyllähän tuo nyt ihan synnytykseltä jo kuulostaa. =) Ja danalla on varmaan myös ihan pian pieni juhannusvauva sylissä.

MattilanMamma Ei mullakaan ole mitään synnytykseen viittaavia oireita. Tiivisti tulen olemaan yhdessä kasassa vielä viikkokausia. Mutta eipä siinä mitään - aion ottaa rennosti siihen asti. :) Vauva on tosi alhaalla ja painaa välillä kipeesti, mutta muuten hädin tuskin enää edes harjoitussupistuksia...

millanen Toivotaan, että koiruli ois toipunut kokonaan ja kuvat ok!

Raelle Kivaa juhannusreissua!

SMSM Toivottavasti tytön jalka ei ole pahemmin mennyt. :( Jospa siinä ois vaan venähdys. Kamalia laitteita nuo trampoliinit! Tosin luin jostain, että suurin osa trampoliinivahingoista sattuu niillä hyppiville vanhemmille. :D

Mukanaa torstaipäivää mammoille! Täällä olisi edessä ehkä taas siivousta...

Olivia & Vauveli 37+4

Heips!

Ihanaa, mie pääsin kun pääsinkin eilen kotiin :)
Pääsin niin myöhään ja olin niin poikki etten jaksanut kirjottaa. Äsken vasta heräsin.
Verenpaineet on noususuuunnassa, joten nyt minun pitää rampata useampana päivänä viikossa neuvolassa. Proteiinia ei ollut sairaalassa yhtään. Samoin jotkut maksa & muut arvot olivat kunnossa. Kohdunsuuntilanne on mikä on, sitä ei edes katsottu. Vauvasta sain painoarvion 2800g -vastaa viikkoja. Seuraavan kerran polille näillä näkymin 2 viikon päästä.

Danalle ja Zeenahille hurjasti voimia. Toivotaan, että seuraavat päivitykset teette "jakautuneena" :D - Onnea matkaan!
Samoin muillekin suppareiden kourissa kituville voimia!

Lääkäri sanoi, että vauva saa syntyä milloin vaan. Ei enää estellä jos on tullakseen. Mun käppyröillä näkyi muutamat supistukset. Varmaan se tietynlainen jännitys edesauttoi asiaa.

Ja arvatkaas mitä- mä kuulin jonkun vauvan ensirääkäisyn :heart: . Oli niii-iin liikuttavaa, että aloin itkemään (eikä taaskaan mitään elokuvien nyyhky-kyyneleitä vaan hanat auki täysillä).

MattilanMamma meillä on kanssa ainakin hehtaari nurmikkoa ja samoja tuskia ilmassa. Mies aloitti jo hyvissä ajoin. Meillä ei ole edes sitä ajettavaa leikkuria, se kuuluu kyllä hankintalistalle.

Nyt täytyy ruveta soittamaan neuvolaan ja varailemaan aikoja.

Olette ajatuksissani, aurinkoista kesäpäivää!

T: vatsakasilmanvauvaa ja rakkauslapsi 35+4

Tsemppiä hurjasti danalle! Palkinto odottaa jo :)

Samoin zeenahille, josko teillekin nyt syntyis :)

Mulla tosiaan eilen noin klo 13 alkoi sairaat supistukset, kesti ilta kuuteen. Yhtä sanonko mitä se iltapäivä. Ja justkun mietin, että pitäs vissii kattoa näiden supistusten väliä niin pam - supistukset hiipui ja loppui. Illalla tuli vielä muutamia tosi kipeitä supistuksia ja kävin jopa kävelee ulkona jos ois saanut ne takas. Eikä mitä. Yön nukuin vaan yhdellä vessakäynnillä (!!) ja unta riitti klo 23.30-9.15. Nyt taas tässä hereillä ollessa on supistanut.
Limaa tulee, ei enää niin paljon kuin eilen ja toissapäivänä. Josko se ois sit sitä limatulppaa.

Voi kunpa ei menis tätä enää kauaa!

Puolen päivän mais meki lähtää ruokakauppaa, taidan kantaa kaikki raskaimmat kassit :D

Ei mut nyt suihkuun, illalla alkoi kamala koko vartalon kutina, siis kutisi naama/kädet/selkä/rintakehä ihan kamalasti! Nyt ei niin pahasti mutta raavituttaa silti. Aion kuoria ihon kunnolla ja rasvata, jos se auttais.

Ihan mainioita unia teillä! Mä en oo nyt unia nähnytkää muistaakseni parii viikkoon..

Kiitoksia taasen kaikille :D Toivotaan, että reissu menee hyvin eikä ole mitään ihme oloja yms... Pääsis vaan joskus lähteen :D

Nyt kun tässä ajattelen asiaan ni viimeyönä nukuin jostain 01-03 ja 03.15-06 eli ei hirmu montaa tuntia, vaan eipä tuo hirveemmin kyllä väsytäkkään, VIELÄ!!! Illalla tietysti olen autoon nukahtamassa :( Ja en todellakaan uskalla nukkua kun mies ajaa...sillä saattaa kanssa tulla uni silmään..

zeenah Tsempit sinnekkin, josko teidänkin vaavi päättäis tulla mualimaan :)

vatsakas Mukavaa, että olet päässyt vielä kotiin :)

helise No jospa ne supparit nyt pehmittelis jo kunnolla paikkoja ja pääsisit siekii sitten tositoimiin, ei oo varmaan mukavaa tuollanen remppaaminen :hug:

Rae: Joo siis mulla oli jo toukokuussa paikat auki ja pikkuse päälle sentti oli kanavaa jäljellä. Eli kyllä ne työnsä on aika pitkälle tehnyt ja luulen, että on tosta edistynyt vielä. En kyllä tiedä, kun ei ole nyt kuukauteen tilannetta katottu :/ on vaan sanottu, että saa syntyä jos haluaa, että ei tartte kurkkia enää..

vatsakas: Ihanaa, että pääsit kotiin eikä tarvinu ainakaan vielä jäädä sinne osaston ankeuteen! Heh, ehkä kaikki ei koe sairaalaa ankeeksi mutta en mä siellä ite ainakaan viihdy erityisen hyvin :)

SMSM, toivottavasti tytön jalka paranee pian!

Hyvää juhannusreissua Rae! Onneksi joku jaksaa lähteä jonnekin juhlimaan, me ollaan ihan tylsiä, kun jäädään kotiin.

Helise, toivottavasti ei mene enää kauaa!

Olivia, mullakin vauva tuntuu viihtyvän vatsassa vaikka kuinka. Mulla ei ole ollut yhtään supistuksia, tai en ole ainakaan mitään tuntenut.

Vatsakas Olipa mukava kun pääsit vielä kotiin, eihän siellä sairaalassa kovin mukava ole olla... mukavampi olla kotosalla.

Kiitos Olivia ja mekkala, 12.30 saatiin aika tk:een ja jos kuvauttaan pitää lähtä, niin sit pitää ajaa Ouluun ODL:lle. Meidän kunnassa ei ole röntgeniä tms. vaan laittavat sit lähetteen Ouluun, et taitaa tää päivä mennä sairaalakierroksella... Pitää ottaa muksuille vaikka banaania mukaan, että jaksavat ja tietty juomista.
Ei vaan tällä valtavalla mahalla ole hauska yli 20 kg painavaa tyttöä kanniskella - kipuja tahtoo aiheuttaa. Toivottavasti ei aiheuta itelle tahi vauvalle mitään toi kanniskelu. Ei tässä ois mitään ylimääräistä enää kaivannut... mutta eipä se vahinko tule kello kaulassa. Pitänee katella vaikka rullatuoli tms. tk:sta, ettei tarvi kantaa kovin paljon :LOL: .

39+0 POKS!!!

Täällähän alkaa vihdoin tapahtua, on tätä odotettukin. Tsemppiä täältäkin suunnalta dana ja Zeenah

Mulla taitaa olla nyt se tyyntä myrskyn edellä vaihe. Ei koske eikä kolota. Muutamia supistuksia tullut, mut ei mitenkään kipeitä. Vatsassa tosin kiertää ja tavaraakin tullut eilisestä lähtien. Mä haluan kans juhannusvauvan!!!

Juhannuspuunauksia jatkettu tänään, hella ja jääkaappi loistaa puhtautta. Kohta alkaa siivoamiset loppua, kun kaikki paikat kiiltää. Onneksi nuo lapset älyävät aina välillä järjestää äidilleen lisää siivottavaa. Oonkohan mä sekoamassa??

omenaruusu 39+0

Myökin lähetään vallan "reissuun" tänään tuonne 60 km päähän ja sit huomenna viel parikymmentä kilsaa eteenpäin. Mihin lie Rae menossa, kun kerran pohjois-karjalaan ootte tulos :)?
Vähän jännittää kyllä tuo reissu, et jos se vauva nyt jostain syystä päättäis rueta syntymään huomisiltana tai yönä niin kukahan lie on ainut selvinpäin oleva ihminen ja matkaa sairaalaan se 70-80km.. No.. Neuvolan täti sano et se on sit hyvissä ajoin tajuttava lähtee ajeleen Joensuuhun päin jos rupee supistelemaan kovasti..

Katotaan miten käy miehen juomisen kanssa, kun annoin viimeseks päiväks et saa ottaa tän juhannuksen.. Veikkaan kyllä et se suu vielä napsaa eikä osaa ilman olla..Vaan siinäpä on sit kotona rapulassa kun vauva syntyy...

Mulla ei ainakaan yöunien perusteella oo ihan just syntymässä, kun eka vessa reissu piti tehä jo tunti nukkumaan menon jälkeen ja toinen siitä 2 tuntii.. Tosin nukuin kyllä sit siitä jostain kahesta kymmeneen asti, tosin heräilin kyllä monesti välillä..

Tänään vois vähän arskaa ottaa ja tehä makaroonisalaatti jussiks, mut nyt vois kattoo taas pari jaksoo yhtä sarjaa :)

Laura ja vauveli POKS 36+0

:LOL: Munkin ykkösbonuskortti on hukassa, oon aina pitäny sitä iha turhana mut näköjään sillä on isompi merkitys kun uskoinkaan :D .

maamin82 Toi krapula-olo on inhottavinta! Jos vaan pystyt ota päikkärit, jos edes hieman helpottaisi :)

Zeenah :hug: !

SMSM Ei ole sairaalakassi ainakaan täällä pakattuna. Mulla ei edes ole mitään sellaista laukkua minkä tuohon hommaan kelpuuttaisin... Ajattelin käydä ostamassa jonkun ison laukun, joka soveltuisi hoitolaukuksi myöhemmin.Vai pitäiskö ettiä jostain Alkon muovipussi :LOL: ?

Mattilanmamma Vispilöitä :LOL: .... MÄ olen joskus aikoja sitten nähnyt unen missä synnytin taikinajuuren :eek: ! Meilläki ois lähes samanmoinen nurtsi. Ärsyttää ku sen leikkuu on ollu vähän niinku miehen hommia, ja nyt se on noin pitkä ni siitä ei saa nättiä tekemälläkään :kieh: .

Me lähdetään huomenna mutsin luo jussin viettoon.Matkaa on sen reilu 160km. Pitää välillä pysähtyä pomppimaan, ettei ala supistaa. Kyl sen on huomannu et jos pidempään istuu paikallaan niin maha ei tykkää hyvää.
"Pikasiivosin" äsken, eilen se tosiaan jäi tekemättä... Nyt ei tarvitse kuin pakata ja ottaa tää päivä lungisti :). Pitää vaan toivoa et kelit muuttuis siitä mitä on luvattu, ikävä kökkiä vesisateessa sisällä jussina...

Täällä on nyt upea sää, taidan lähteä ulos helteeseen hankkimaan turvotusta :LOL: .

Alkuperäinen kirjoittaja Odotan:
SMSM Ei ole sairaalakassi ainakaan täällä pakattuna. Mulla ei edes ole mitään sellaista laukkua minkä tuohon hommaan kelpuuttaisin... Ajattelin käydä ostamassa jonkun ison laukun, joka soveltuisi hoitolaukuksi myöhemmin.Vai pitäiskö ettiä jostain Alkon muovipussi :LOL: ?
Sama homma tahtoo olla täälläkin, ei ole oikein sopivaa laukkua, mihin laittasin sairaalakamppeet. Ja tiedän kyllä jo etukäteen miehen reaktion, kun ostan uuden laukun.. johan noita laukkuja on jo kaikki nurkat täynnä
:LOL: - niin niin, mut ku ei sellasta minkä mää haluun :LOL: . Sama virsi se on miehen suusta joka kerta, kun jonkun laukun ostan....

laura-vm86 Minoon matkoomassa tuonne rajan seutuun Kitteelle :D että jos syystä tahi toisesta tulee itelle lähtö jojensuuhun ni matkaa tulee sellanen n.80km, että ajoissa on lähettävä...Täälläkin mies lupas olla ottamatta...mutta mutta, valitetttavasti tunnen sen liian hyvin ni voi olla, että innostuu iskän kanssa ohvensiiviä ottamaan...

sairaalakassi Voih..ei mitään tietoa moisesta..en ole edes niitä imetysliivejä löytänyt..ens viikolla meinasin kaupoilla käydä ja ostella pientä purtavaa jne sitä kassia varten..eri asia sitten millon pakkaan sen ku ei täälläkään sopivaa laukkua ole :LOL:

Erittäin tylsää odotella... Siis tämän talon vuokraaja laittoi miehelle aamulla KLO 6!!! viestiä, että tulee hakemaan jonnii mökin avaimen ja miun pitää se sille ettiä ja olla antamassa... vaan kun en tiijä että edes mistä avaimsesta on kyse eikä voinut se mies sitten ilmottaa, että mihin aikaa on tulossa...en uskalla edes suihkuun lähteä saati vessaan mennä ku miun tuurilla tulee sitten JUST sillon!!! :headwall: Noh..tässä jos vielä muutaman tovin odottelis jos ei tule ni sitten keksin jottain tekemistä...

Nii ja meillähän tuo automatkan pituus on vaatimattomat reilu 300km.. Viimeeksi rupes puolimatkassa supistamaan, mutta ne meni sit ohi ku pysähyttiin, kävelin vähän ja säädin auton penkin selkänojaa lievästi takakenoon..saas nähdä kui tänää käy :/

Pitäsköhän miun hankkii elämä tahi jottain kun täällä vaan koko aika uusia kirjotuksia kyttäämässä ja kirjottelemassa :LOL:

Ei oo kassia täälläkään pakattu, viimeksi sitä pakkasin samalla ku lapsivedet jo lorisi :whistle:
Neuvolassa käyty ja junnu laskeutunu kunnolla, sf-mitta oli romahtanu ja tuntuukin että on keilapallo tuolla haaruksissa :x
Onko teillä miten tuskaisaa liikkuminen jo? mulla sattuu jo sairaasti ja lähinnä oottaa vaan et pääsis tästä... vaikka viikkoja viel oliskin.

Pakkaatteko jo vauvan vaatteet myös mukaan vai tuoko mies ne tullessaan?

Apua,mulla on joku paniikki, en haluukaan vauvaa enkä varsinkaan sektiota... :headwall:

Zeenah Voi, sulla on siellä jo homma käynnissä:):D Mä tahdon kans:) Voimia koitokseen ja :hug:
Danalle kans voima :hug: FB:hen jo päivittelinkin.

Punaposket Onnea kääntöyritykseen:) Toivotaan että vaavi saadaan käännettyä.

Nela Täällä kans nukuttaa kellon ympäri :LOL: Toivotaan että olis merkkejä synnytyksestä ja päästään kans laitokselle :LOL:

MattilanMamma Täällä oli kans eilen raskausräyhy :kieh: Alkaa nyt jostain syystä ottaan tää odottaminen niiiiiiiiin päähän että!!! Tahtoo jo oman pienen syliin:) Pitää varmaan hakee Ykkösbonuskortti laatikosta :LOL: :LOL:

Millanen Toivottavasti koirulin jalka on parantunut kunnolla eikä tarvi uusinta leikkauksia. Hauskaa juhannus reissua Mikkeliin :D

Pai Hyvä juttu että vauva nyt liikkuu kunnolla niin ei tarvitse siitä murehtia:)

SMSM Trampoliinit on kyllä vaarallisia vempaimia. Varsinkin jos pomppijoia on kaksikin. Jaksuja kipeän jalan kansssa sun tytölle ja voimia äitille tyttöä kantaessa :D

(.) Neuvolaan pitäs vielä mennä klo 14. Aika oli ensin 20 yli mut neukkutäti soitti aamulla ja pyysi tuleen jo 14. No mies ei nyt sit kerkiä mukaan ku pääsee töistä vasta 14:( Mut tuskin sie mitään ihmeellistä tapahtuu..
Yöt nukutaan yhellä heräämisellä (joka aina 4.50) tonne 10-11 asti. Ei mitään hajua että mies on lähtenyt töihin. Joinakin aamuina kuulen sentäs moottoripyörän äänen ku lähtee mut tänään ei siitäkään havaintoo. Ruoka ei täällä maistu nyt ollenkaan ainakaan tälläi aamusin. Tänä aamuna syönyt omenan ja juonut kupin kahvia. Ei vaan tee mieli mitään...
Kamat olis pakattu ja jääkaappi täynnä grillattavaa:) Neuvolasta pääsen niin suunnataan kotipaikkakunnalle juhannuksen viettoon. Ensin miehen vanhempien mökille yöks ja sit mun vanhempien luo toiseks yöks. Sit lauantaina olis tarkotus tulla kotio grillaileen:) Vähän jänskättää koko reissu ku matkaa on se reilu 100km ja miehen porukoiden mökki on saaressa ja toi LA on kahen viikon päästä. Mut kai tää menee kuitenkin kahella viikolla yli :kieh: :kieh: Ja saahan sen avun sinne saareenkin:) Ei vaa voi jäädä kotiin ku ei sit mitään muuta mieti ku vauvan syntymää.

Nyt ompeleen vie hetkeks verhoja ja sit neuvolaan!:)

Oikeen mukavaa ja lämmintä Juhannusta kaikille heinämammoille:) :heart:
Olette ajatuksissani :heart: =) =)

Chili ja neiti 38+1 :heart:

Danalle ja Zeenahille paljon tsemppiä!!:) Ihanaa, toivottavasti tosiaan saatte juhannusvauvat nyt:)

Muille kipuilijoille ja supistelijoille tsemppiä myös!:) Mie varmaan kans olen yhdessä koossa vielä piiiiitkään, varmaan vielä elokuun puolellakin.. :/

Rae89: Oletko siis kiteeltä kotoisin?:) Itse olen myös siis sieltä kotoisin:) Mukavaa reissua teille!
ja muillekin lomalle lähtijöille!:)

En muista mitä muuta piti kommentoida.. mutta jos ei tänään enää ehdi, niin

Aurinkoista Juhannusta kaikille!!!:)

Hirmusesti tekstiä taas tälle päivälle. Nopeesti vaan lukasin läpi tässä.
Hyvää ja turvallista matkaa kaikille reissuun lähtijöille, toivotaan et vauvat ei ala yhtäkkiä eikä varsinkaan vauhdilla syntymään vielä jussina.

Mä kävin tänään neuvolassa terkkarilla. Kaikki edelleen silleen ihan ok.
Painoa tullut +390 g / vko :eek:
Turvotus +
Paineet: 138/98 ja 139/99
Sf: 35
Syke: 144
Liikkeet: ++

Noh sitten rupesin terkkarille puhumaan ku huolettaa noi kotimittausten arvot ku huitelee sadan pintaan toi alapaine. Se sitten otti ja soitti Jorviin ku siinä lausunnossa ei oikein otettu mitään kantaa noihin paineisiin saatikka lääkityksen lisäämiseen.
Jorvissa oli lääkäri ollu ihmeissään et miksei lääkitystä oo nostettu edellisellä käynnillä.
Lopputulos: Albetol annosta nostettiin 3 tablettiin päivässä ja jos viikonloppuna vielä 100 tai yli alapaineita niin heti Jorviin, sekä jos tulee ihan mitä vaan raskausmyrkytyksen oireita yksistään (myös päänsärystä heti Jorviin), lisäks sain pissapurkkeja ja liuskoja kotiin täytyy nyt sitten joka päivä tsekata ite et pissa on ok.
Pikkasen oli erilaiset ohjeet ku ite Jorviin soittaessa. Ku mä ite soittelin sinne ku paineet oli kohollaan ja päätäkin särki niin vastaus oli et jos ei oo näköhäiriöitä tms niin ei tartte mennä näytille. Nyt sanottiin et heti näytille ja terkkari sano ettei tarvi edes soitella ennakkoon.
Lisäks sitten vielä ens viikolle extra-aika neuvolaan, vaikkei alunperin pitänyt ens viikol olla ku äitiyspolikäynti.
Huh, huh... Jotenkin taas ihan tosi epämääränen olo kaiken tän jälkeen, ku aina tietty luottaa terveydenhuoltohenkilöstöön 100%:sti ja sittne tulee näitä tilanteita. :(
Ihan mielenkiintosta vaan nähdä mitä tapahtuu jos joutuu Jorviin lähteemään näytille jonkun epämääräsen oireen takia, toivottavasti siel nyt kirjattiin ylös et neuvolasta soitettu.

Taidanpa tästä mennä sohvalle kattomaan Sinkkuelämää vikaa tuotantokautta. Jospa mies pääsis ajoissa töistä eikä ois menossa kalaan, niin vois lähtee vähä illemmalla ulkoilemaan jos siis toi keli jatkuu tollasena.

Heips!

Äitipolilla käyty tuomiolla....
Maanantai aamuna osastolle käynnistykseen :eek: :D
Muuten ihan OK vaavilla...

Kohta lähdettävä vielä kaupoille ostelemaan vauvan tarvikkeita ja itelle sairaalaan tarpeet.

Rae89 täällä Kitteen pinnassa ollaan B)

a ja ö rv38+3

Rae ja heidi Meil on varmaan yhteisiä tuttuja kun mulla on muutama kaveri kotoisin kiteeltä, varsinkin heidin kanssa on yhteisiä tuttuja aika varmasti kun vm 86 oot :)

Myö lähetään tuonne toiseen suuntaan, lähelle Juukaa..

Nyt on makaroonisalaatti valmis ja sit voiskin siirtyä siihen auringonottoon :D

laura, amati, heidi Jee, Kittee rules, siellähän mie pienen ikäni asuin ennenkö muutettiin tänne savvoon viime elokuussa.. Tosin takas ollaan Kitteelle muuttoa harkihtemassa..sen aika näyttää :D

Mies tuossa äsken soitteli eikä siitä ottanut mitään selkoa,että mihin aikaan se mahdollisesti olis tulossa kotiin ja millon oltas lähössä...äiteelle pitäs vaan vähän aikatauluja ilmotella ku se on semmonen hermooja, että sillä pitää olla suurinpiirtein minuutti aikataulu tiedossa.. Kerran äit, aina äiti :heart:

Vatsakasilmanvauvaa Kotiin on kiva väliin tulla. Osastolla on ällööööö...siis liian pitkään hengailla.
Juu ja ei meilläkään mitään ajettavaa ole. :) Eikä edes vetävää leikkuria.
Ja mä YRITIN tuossa kovin leikata nurtsia. Sain sen 1/3 ajeltua, ja loput jäi.. OLKOOT. Tuossakin meni yli tunti. Ja se on kauhean pitkää ja kosteaa vanhaa heinää jossa kasvaa tsiljoonittain muutakin kasvia kuin heinää :D ... vanha nurtsi.

Nyt tuli kumma olo. Pitääpä juoda ja syödä jotain suolaistakin. Tuli hikoiltua julmasti. Mutta ihana päivä tuolla pihalla! Arska paistaa, itikat syö, kärpäset tunkee nenänreikiin ja paarmatkin puree! KESÄ ON KIVA!!!

HYVÄÄ JUHANNUSTA KAIKILLE!!!!!!

:heart: MattilanMamma 38+3 :heart:

Rae89: Hauska sattuma, et molemmat samalta paikkakunnalta kotoisin, ja nytkin asustellaan melkein samalla paikkakunnalla, ja lasketut ajatkin taitaa olla ihan peräkkäin :D

Laura: =) Oiskin kiva tietää, onko paljon samoja tuttuja :) Mukavaa reissua teillekin!:) On myös aika tuttu suunta tuo Juuka+lähiymp, sielläkin tullut paljon vietettyä aikaa aikoinaan :D

Vauvan syntymästä kertominen: Moni aikoi ilmoittaa läheisille, tutuille yms tekstarilla pienokaisen syntymästä.. Oisko siis kenelläkään tiedossa mitään kivaa runoa tms, jonka vois laittaa? :)

Yhteistyössä