Heinäkuun Hurmaajat Kesäkuussa (1. Hurmaaja syntynyt)

En kerenny lukeen kaikkea, startataan kohta äitipolille käänneltäväksi. Kävin eilen yksityisellä (Meri-Oulun neuvola), kun neuvolasijaisen kanssa pykii ja vaavihan oli perä/viistotarjonnassa. Sain lähetteen ja soiton perusteella antoivat heti tälle eli seuraavalle päivälle ajan. Painoarvio nyt 3,3kg. Sais kunta maksaa tuon käynnin löpöineen...

Painoista sen verran, että on niin yksilöllistä sitten kuiten miten hommat menee. Mä pelkäsin esikon syntymää ihan hirveästi kun pa oli yli 4kg. Päänympärys oli vielä 38cm (yläkäyrä) ja olipa työntäny käden miehekkäästi poskelle, painoa 4240g. Loppuvaiheen avautuminen takelteli tuon käden takia, mutta syntyi ilman epparia 2. asteen repeämillä, ponnistusvaihe muistaakseni alle puol tuntia mikä on vähänlaisesti ensi synnyttäjälle. Eikä mulla ollu edes missään vaiheessa tarvetta ponnistaa (puudutus?), että ihan "ilman luonnon apuja". Tsemppiä vaan kaikille!

Punaposket ja Tuhina 36+4
 
TUSKAA!!! Vatsa ollut ihan sekaisin eilisestä asti ja sitä hemmetin limatulppaa irtoaa koko ajan, välillä verisenä ja välillä ei!! Alavatsa on ihan tulessa...ei voinut enää nukkua, kun sattuu niin HITOSTI!! Sitten mulla on nyt jo muutamana päivänä ollut ihan JUMALATON päänsärky, johon liittyy huimaamista ja heikostusta. Välillä saattaa helpottaa, mutta varsinkin aamuisin on pahana!!! Että semmosta!! :(

Danalle tsempit!! :hug: Päivittäkää joku facobookilainen tänne sitten Danan kuulumisia, kun itse en esim. tonne kuulu laisinkaan.

Ja sitten aamun paras. Heräsin aamulla tosi outoon uneen!! Olin kaupassa, jossa kuulutettiin, että vuoden ruuhkahuippu synnytyksissä koitta nyt heinäkuussa Tammisaaressa ja etenkin Oulussa. Jonoa ovelle asti ja etenkin ensisynnyttäjät joutuvat valitettavasti odottelemaan pitkään. MUTTA...eipä hätää, jos omistaa YKKÖSBONUS-kortin pääsee suoraan jonon ohi synnyttämään. Hitto että revettiin miehen kanssa totaalisesti aamulla, kun kerroin tuota unta!! :LOL:

Nyt täällä mietin, että soittelisinko neuvolaan vai suoraan synnärille tästä olosta vai seurailisinko vain kotona. Kaamee on kyllä tunne vatsalla koko ajan ja tekee pahaa.

Zeenah ja pikkunen 39+0 (Niin joo) kipujen kunniaksi POKS!! :heart:
 
zeenah sinuna en soittelis enää vaan painuisin synnärille suoraan :D jospa se pikkuinen sieltä tulisi =) :heart:

dana tsemppi :hug: kyllä kaikki hyvin menee :heart: :heart:

mulla olis tänään ylimääränen lääkärineuvola, kun jatkuvasti supistaa ja polttelee mut ei tapahdu mitään... no sitte tietää et onko kohdunsuulla tilanne muuttunu...
mulla on nyt joku nukkumisvaihe sit vissiin, kun nyt oon kaks yötä taas nukkunu kertaakaa heräämättä, viime yönä meni 9h unta :eek: on kyllä luksusta kun niitä valvottuja öitä kertyny...

mut nyt aamukahville (jos pysyy sisällä)
NeLa ja lassi 38+2
 
:LOL: VOI ELÄMÄ :LOL: :LOL:
MULLEI OLE YKKÖSBONUSKORTTIA!!!!!! Siitäkö tää johtuu???

Ja miten musta tuntuu että kaikkia polttelee ja supistelee, paitsi mua. Ne polttelut mitkä mä koin viikko sitten tapahtui jaloissa lähinnä. Sen jälkeen housuissa toimii... ei mikäääään, ei mikäään... ei mikääään ei mikäääääään...
Ainoo joka toimii on viiiiibraaaatooooo. (kummelia lainaten)


Huomenta vaan kaikille. Edelleen mulla kestoraskausräyhy. Ihan sen takia että mä väsyn tähän olotilaan. Kroppa huutaa hoosiannaa ja kaikki on jotenkin rikki. Ei näin :/

Tsemppiä sairaalaanmenijöille :heart:
 
Aika rientää jo 35vko täynnä..:)

Kohta puoli pitää lähteä viemään tuota koiraa kuvattavaksi Viikkiin että miten sen jalka on nyt sitten luutunut..:) Odotukset korkealla koska koira on aivan ennallaan;)
Sitten kotiin pakkaamaan ja siivoilemaan ja klo 13.00 on viel neuvola ja sen jälkeen päästään lähtemään Mikkeliin viettämään mökkille juhannusta!Ihanaa! :)

Eilen sain todeta ääneen että kroppani ainoasta sirosta kohdasta tulee pitkään jalkeilla ollessa kuumalla ilmalla superkokoiset! nimittäin jalkapöytäni ja nilkat,voi apua.... :headwall:
Näytin virtahevolta nilkkoineni eilen..:D ja turvotus oli kyllä jaloissa jokapuolella mutta nyt vasta tajusin että miten paljon ne turpoaa,kun olin ekaa kertaa nilkat näkyvilllä raskauden aikana pitkään jalkeilla..:D
Lävistys hommista tuli niin hyvin rahaa eilen että päätettiin mennä samalla reissula Plantageniin hakemaan kesäkukat parvekkeelle ja niin oli päättänyt tehdä myös aika moni muu raskaana oleva,todella useat masut tuli pongattua..;)
Jännä miten niihin kiinnittää nyt erilailla huomiota kuin ennen,tai sitten tuntuu vaan että kaikki on oikeesti raskaana tällä hetkellä..:D
Nyt on parveke hienona ja ostettiin samalla myös bambuinen ritilikkö tuohon kaiteen jatkeeksi ettei pääse koira enää alas.. :LOL: Ja nättihän tuosta tuli,oikein viihtyisä parveke:)

Zeenah ottaisin mielelläni osan vatsasi toimivuudesta,koska en muistaakseni eilen ole saanut itsestäni mitään ulos.. :eek: Tämän turvotuksen lisäksi jättikasa p*skaa mahassa ei näytä neuvolan puntarilla hyvältä......... :headwall: :D
Plus tietty jaksamisia heikkoihin oloihin! :hug:

punaposkelle peukut äpolille :)

Danalle paljon voimia ja rohkeutta,vaikka varmasti paljon jännittää ja jopa pelottaa niin eiköhän kaikki mene viellä ihan hyvin! Tukeudutaan siihen että kyseessä ei ole kuitenkaan ensimmäinen sektio suomessa joten hoitohenkilökunta ainakin osaa varmasti hommansa..:) Niin ja Pidtään myös peukkuja siihen että ei tulisi taas idiootteja asiakaspalvelutaidottomia tumpeloita kohdallesi! :hug:

Millanen ja Pippuri rv 35+0 poks poks :wave:
 
Huomenta tännekkin

Zeenah Varmista synnäriltä et onhan siel tilaa ja mee sinne näytille. Eihän tosta tuu mitään ku hommat ei kuitenkaan tunnu etenevän mihinkään. Etkä varmaan enää kotona oikein pärjää noiden kipujen kans. Kyllä kait sun jotain apua pitää saada sieltä synnäriltä.
Tsemppiä ! Josko teillekkin tulis juhannusvauva ! :hug:

Loistavia unia täällä ihmisillä. Mä en nyt muista mitään unta lähiajoilta. Mutta tossa muutaman kerran loppuraskaudessa oon nähny unta et oon synnyttäny semmosen kämmenen mittasen vauvan ja se on ollu ihan ok ja normaali juttu. Vauva on ollu terve jne, eikä siinä oo ollu mitään ihmeitä et on ollu noin pieni. Tietty ite ollu ihan paniikissa et mihin mä sen laitan ku on niin pieni, et sehän vielä katoo :LOL:

Mulla oli eilinen päivä tosi ! Olo oli jotenkin huono kokoaika. Väsytti, välil supisti kipeesti ja välil oli maha muuten vaan ihan kivikovana ja vauva liikku vähemmän. Sitten yhden kerran ku supisti, alko sattumaan ihan tosi kovin ja tukalasti tohon rintojen alle. Liekkö se kohdunpohja vaan niin korkeella ? Mut tosi tuskaselta tuntu.
Tänä aamuna ei oo pelkoo et vauva ois paikallaan. Tuntu heräilevän jo sillon ku miehen herätyskello soi.

Muutaman tunnin päästä neuvolaan. Vähä jänskättää et mitä sieltä nyt tulee vielä ennen juhannusta. Jalkapohjia on taas kutittanu vähä enemmän pari päivää. Ota tosta nyt selvä ku arvot oli kuitenkin maanantaina ihan ok.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Zeenah:
Alavatsa on ihan tulessa...ei voinut enää nukkua, kun sattuu niin HITOSTI!! Sitten mulla on nyt jo muutamana päivänä ollut ihan JUMALATON päänsärky, johon liittyy huimaamista ja heikostusta. Välillä saattaa helpottaa, mutta varsinkin aamuisin on pahana!!! Että semmosta!! :(
Ihan niinkuin täällä, paitsi näillä unenlahjoilla nyt nukutaan vaikka talo romahtais ympäriltä |O Yöllä taas poltteli alavatsalla useasti, mutta ne loppuu heti kun nousee. Täytyy myöntää, että kyllä mä voisin jo synnärille lähteä :heart: Ois sekin hoidettu sitten alta pois :D

Me lähdetään kauppaan, jos välttäis ruuhkat. Eilen erehdyttiin menemään illalla (fiksua, kun on päivät vapaana) ja härregyyd sitä ihmismäärää. Jäi puolet ostoslistasta ostamatta!
 
Huomenta huomenta, täälläkin oltu tänä aamuna poikkeuksellisesti jo klo 6 hereillä :/

zeenah Miulakin ollut päänsärkyä ja huimausta silleen pienesti jo oisko kolmatta päivää..ensin ajattelin, että liittyy jotenkin verensokereihin, mutta arvot kyllä olleet ihan jees kun olen mittaillut...joten tuskin siitä johtuu..liekkö nämä kuumat ilmat..pitää runsaasti juoda vettä ja lepäillä ni josko menis ohitte...

Unia Tosiaan hauskoja unia näätte :LOL:

Danalle tsemppiä :hug:

ON: Täällä on tosiaan ollut muutaman päivän pientä huimausta ja päänsärkyä..verensokerit olleet ok ku mittaillut... Ja mitä nyt huomasin ni sellanen öklötysolo on tainnut tehdä paluun..nytkin ei mitenkään niin kiva olo :x masun asukki kyllä piti bileitään, osittain siihen tänä aamuna heräsin...
Illalla olis tarkotus nyt miehen kanssa lähteä tuonne pohjois-karjalaan kotipaikkakunnalle juhannuksen viettoon..tultiin siihen lopputulokseen, että samakos tuo sinne on lähteä..muuten oltas kotona ihan kahelteen ja mukava ois edes joitain ihmisiä nähdä :D

Mitähän sitä koko tällä pitkällä päivällä tekis..jos sitä vaikka pikkasen siivoilis ja tietty pakkais omia tavaroitaa..voi sen lähdön kanssa vaan olla että menee hirmu myöhään kun mies on töissä, mutta viimeeksikin yötä vasten ajettiin ja oltiin perillä 01.00 maita...

Rae ja Nyytti 36+0 POKS!!!!!!!!! :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Zeenah:
TUSKAA!!! Vatsa ollut ihan sekaisin eilisestä asti ja sitä hemmetin limatulppaa irtoaa koko ajan, välillä verisenä ja välillä ei!! Alavatsa on ihan tulessa...ei voinut enää nukkua, kun sattuu niin HITOSTI!! Sitten mulla on nyt jo muutamana päivänä ollut ihan JUMALATON päänsärky, johon liittyy huimaamista ja heikostusta. Välillä saattaa helpottaa, mutta varsinkin aamuisin on pahana!!! Että semmosta!! :(

Danalle tsempit!! :hug: Päivittäkää joku facobookilainen tänne sitten Danan kuulumisia, kun itse en esim. tonne kuulu laisinkaan.

Ja sitten aamun paras. Heräsin aamulla tosi outoon uneen!! Olin kaupassa, jossa kuulutettiin, että vuoden ruuhkahuippu synnytyksissä koitta nyt heinäkuussa Tammisaaressa ja etenkin Oulussa. Jonoa ovelle asti ja etenkin ensisynnyttäjät joutuvat valitettavasti odottelemaan pitkään. MUTTA...eipä hätää, jos omistaa YKKÖSBONUS-kortin pääsee suoraan jonon ohi synnyttämään. Hitto että revettiin miehen kanssa totaalisesti aamulla, kun kerroin tuota unta!! :LOL:

Nyt täällä mietin, että soittelisinko neuvolaan vai suoraan synnärille tästä olosta vai seurailisinko vain kotona. Kaamee on kyllä tunne vatsalla koko ajan ja tekee pahaa.

Zeenah ja pikkunen 39+0 (Niin joo) kipujen kunniaksi POKS!! :heart:
Näyttäis zeenah, että saisit juhannusvauvan - onnea matkaan :hug: . Luontohan hoitaa joillain ton vatsantyhjennyksen ennen synnytystä ja limatulpan tulokin sekä kivut mielestäni vaikuttaisivat siltä, et sulla olis synnytys käynnissä. Ite en ehkä enää soittelis synnärille vaan lähtisin näytille...
Toi uni oli kans tosi hauska :LOL: .

Danalle paljon onnea vauvanhakureissulle :hug: .

punaposket onnea matkaan äitipolikäynnille, toivottavasti kaikki menee hyvin.

ON: Hyvin nukuttu yö takana, vain yksi herääminen vessaan ja juomassa piti käydä kans, kun suu tuntui olevan melkein santapaperia. Mulla on ainaki nyt loppuraskaudessa pitäny juoda aivan hirveesti - ei janota, mut suu kuivaa jos ei juo... Onko muilla samanlaista?
Ummetusta on täälläkin ja sit aina välillä purkautuu maha... mennäkseen taas ummelle, et täällä ei ainakaan ole juhannusvauvaa tulossa... ja toisaalta hyvä niin, et saadaan vielä toi kesälomareissu hoidettua Vaasaan. Pitää vaan muistaa pysähdellä usein - siitä neuvolan tätikin muistutteli. Maanantaina jussin jälkeen ois sit seuraava neukku.
Turvotus on täälläkin ihan valtavissa mittakaavoissa, jalkapöydätkin on jo ihan muodottomat sileät möykyt... yhet nätemmät kengät menee vielä jalkaan sekä "crocsit". Jonninmoista polttelua tuntuu tuolla takanpuolella alaselässä, mut ei mitään niin voimakasta, et tarttis minnekään olla menossa saati särkylääkkeitä tarttis...

Saapa nähä pitääkö lähtä tyttöä kiikuttaan lääkäriin... hyppelivät eilen trampoliinilla ja siellä tais olla kielloista huolimata useempi hyppelemässä.. omat ja naapuristaki apujoukkoja. Tulos on nyt, et typy satutti jalkansa ja ei eilen kestäny sillä astua. Todennäköisesti nyrjähdys/venähdys tms., mut jos ei se sillä tänäänkään kävele, niin pitänee käydä näytillä tk:ssa. Eilen se oli ainaki turvoksissa ja arka, koetettiin laittaa kylmäpussia, kipua vievää salvaa sekä side siihen. Saa nähdä auttoiko mitään. Kiva vaan lähtä lääkäriin ja kantaa toi tyttö autoon ja lääkäriin, kun painoakin on vain yli 20 kg. Jos positiivisesti aattelee, niin onneksi se sattui tytölle eikä pojalle, joka painaa yli 30 kg.

Kesäkerhoon pitäs viedä muksut vielä tänään - viimeinen kerta ku pitävät sitä, mut jos typyn jalalla ei pysty käveleen, niin jää tytöltä väliin. Poikakaan ei taida sinne sit jäädä, se kun on muutenkin ollut huonompi sinne jäämään, kun ei oikein ole kuulemma kavereita siellä - vähän poikia ja samanikäisiä ei taida olla ollenkaan. Uimakoulua ei onneksi tänään ole, joten saadaan illalla pakata.. mut mitäkähän siitä reissusta tulee, jos pitää kokoajan tyttöä kantaa. Mies ainaki meinas, et voidaan lähtä... no minä en ainakaan yli 20 kg:sta tyttöä siellä kantele...

Että näin meillä alkaa sit juhannus... :ashamed:
 
Tässä Danan tilannepäivitys FB:n puolelta:


"Huomenta! tänään leikataan näillä näkymin, valmistelut on aloitettu.vielä ei ainakaan kukaan sanonut poikkipuoleista sanaa leikauksesta. yks leikkaus olis ennen mun leikkausta. jos kaikki menee niin kuin pitää, nyytti on sylissä iltapäivällä viimeistään. Voin lukea 2+sivua, mutta en kirjoittaa niin kertokaa Zeenahlle e...ttä tervetuloa synnärille. dana88 & pikkune 37+6"
 
Siis voi pahus, mäkään en omista ykkösbonuskorttia :LOL: :LOL: :LOL: :LOL:
-pitää varmaan lähteä laittamaan hakemusta... :D ;) ;)

PRKL!!! Niin huonosti nukuttu yö takana!!! Tuntuu, että oon pyöriny koko yön!! Tällä menoa meille ei vissiin synny vauvaa ollenkaan, jos hyvin nukutut yöt tarkoittaa lähestyvää synnytystä :whistle:

Juhannussiivoja pitäis aloittaa, mutta vitutuskäyrä on korkealla tän krapulaolon takia... :x

zeenahilla kuullostaa kans lupaavalta, tiiä vaikka teillä olis juhannusvauva :heart:

mattila kummasti ne munkin menkkajomotukset katos taivaan tuuliin... Eipä ollu saunan porstaamisesta mitään hyötyä :ashamed: Eli et oo ainoo, jolla ei pahemmin supista!!! Nooh ens viikolla olis tarkoitus vielä lähteä ikeaan... :D

danalle onnea matkaan :heart:

rae mukavaa juhannusreissua pohjois-karjalaan :wave:


Väsynyt Maamin |O ja bilettäjä Toivo-Justiina 37+6 :heart:
 
Nyt kaikki tsempit ja käyttämättömät toiveet ja kaikki Danalle, että varmsti tänään leikkaavat ja saat nyyttipienoisen syliis :heart: :heart:

Maamin Thanks :D Eikä kyllä supisteluja ole täälläkään joten.... Odotellaan :p

Varmaan kyllä 70 kertaa kerkeen tänään vielä päivitteleen tänne juttuja ennenku ollaan ees miettimässä lähtöä... Mies kun tykkäää tehdä töissä pitkää päivää... Mutta jos en vkl aikana sitten kerkee käydä juttuja lukemassa, ni maanantaina pitää kyllä olla jo vauvoja syntynyt!!!! Mie halluun lukkee vauvauutisia :D Nyt miun hienolla matikkapäällä laskeskelin, että jos syntyy laskettuna päivänä tää vauvveli ni siihen ei enää olis ku KUUKAUSI ja miula olis oma nyytterö sylissä :heart: :heart:
 
Mukavaa juhannusreissua Rae89

Pitäsköhän se sairaalakassikin koettaa tänään pakata noiden muiden pakkausten ohella. Ei oo ku 2,5 vkoa laskettuun aikaan... Mut jos aikasempiin lähtöihin on uskomista niin täällä ollaan vielä elokuussakin... yli menee että paukahtaa... Mut jos koettas kuiteski ton kassin jo väsätä. Kaikilla muilla se taitaa olla jo pakattuna.

SMSM ja Hippu rv 37+3
 
Supparit tulee noin 4-5 min välein. Mies hälyytetty töistä kotia!! Kaipa se on nyt sitten menoa...tai ainakin tarkistuskäynti tulee sinne Oysiin! Toivottavasti ei tarttis tyhjin käsin takasin tulla!!! Hitto mitä tyhjennystä vatsassa...jo pelkästään tuo sattuu jo aika lailla, ku eilisestä asti istunu vessassa..... :'( jos nää supistukset loppuu niin sanon kyllä sopimuksen nyytin kanssa irti... auts!
 
Zeenah: tsemppiä matkaan!

Minäkin voisin lähteä Oysiin jussiksi danan ja zeenahin kaveriksi :) mutta tänään neuvolaan,eikä oo tuntemuksiakaan lähdön suuntan :/ tosin äkkiäpä ne lapsiveet menee,mutta kuitenki.. tää on varmaan vielä heinäkuun puolessa välissä masussa niinkuin noi aikasemmat on tulleet viikolla 41.

eilen oli vauva ihmeen hiljanen masussa, ei varmaan ees tullu tarpeeksi niitä liikkeitä mitä ois pitäny tulla liikelaskennassa.. uni tuli illalla sitä ennen. Vessassa ramppasin vaikka kuinka monta kertaa viime yönä..nyt on vauveli onneks liikkunu ihan kivasti.

pauliina ja veikko rv38+4
 
Onnea matkaan Zeenahille ja Danalle! Saadaan toinen ja kolmas vauveli tähän pinoon.

Tänään poksahtaa 36+0!!!! Mihin nämä kaikki viikot oikein menee...

Mulla olis vain plussa- ja s-etukortti. Just mun tuuria.

Oltiin eilen ystäväporukalla kesäteatterissa ja syömässä. Oli tosi kivaa. Nyt hiljennytään juhannuksen viettoon, kuulostaapa juhlalliselta. Illalla pitäis vääntäytyä kauppaan, kun mies on päässyt töistä. Ihmispaljous jo kauhistuttaa.

Täällä ei vatsanseutuvilla mitään uutta. Liikkeitä olen laskeskellut monta kertaa päivässä. Tähän asti ok. Poika osallistui äsken kirjoittamiseen potkaisemalla näkyvästi keskelle mahaa. Tämä oli hirmuinen vauhtiviikko, kun siskonlapset oli kylässä sunnuntaista eiliseen asti. Nyt on ihana olla miehen kanssa kaksin kotona loppuviikko.
 
Onneksi on noita kortteja tullut haalittua sinne ja tänne - Ykkösbonuskorttikin löytyy :LOL:, vaan ei taida meidän tapauksessa auttaa sekään...

Viime yönä näin unta, et mulla rupes hirveenä tuleen verta, mut ei mulla silti ollut kiire minnekään. Pidin sitä jotenkin luonnollisena ja et kyllä se siitä ohi menee - hulluja unia sitä näkeekin, kai tää palsta menee jo uniinkin... kun joillain oli tullut vähä verta - niin eiköhän meikäläinen nää siitä heti unta :LOL: .

Zeenah Onnea matkaan, toivottavasti sieltä tulee 3. tai 4. heinävauva :heart: - kumpi sitten teistä ennemmin kerkeää Dana vai sinä.

Jos lähtis suihkuun ja sit puuron keittoon lapsukaisille. Poika heräs joku aika sitten, tyttöki kävi hereillä kun kävin jalkaa kattomassa, et mille näyttää... Mut ei ainakaan vielä ole yritystäkään nousta ylös.

Masussa myllätään jälleen, siellä onki neuvolapäivän jälkeen ollut melkonen myllerrys käynnissä - oiskohan noilla makeilla osuutta asiaan, kun rupesin säikähdyksissäni niitä syömään, et saa masuun liikettä... eilenkin meni melkein kokonainen täytelakupussi, muutama karkki kun jäi, mies popsi ne illalla :LOL: .
 
Zeenah Onnea matkaan!
Mulla maha tyhjeni alapään kautta ekassa synnytyksessä ja ne viisaat sanoi että silloin on noin neljä senttiä auki.
Danakin saa omansa.. ihanaa :heart:

Mulla on kans unia ollut, mä olen synnyttänyt mm. kilpikonnan, vispilöitä 47kpl (tarkka luku) ja jalkapallon. Punavalkoisen.
Mieli on koko ajan siinä synnytyksessä nyt. Kunhan se itse synnytys nyt tulis eteen..

Täällä laitan ruokaa, mies kai tulee syömään. Pojat on hoidossa.
Ja kuka hitto leikkaa hehtaarin nurmikkoa joka on puoli metriä pitkä. Halukkaat pistäkää viestiä, laitan osoitetta tulemaan

:LOL:

 
Alkuperäinen kirjoittaja MattilanMamma:
Zeenah Onnea matkaan!
Mulla maha tyhjeni alapään kautta ekassa synnytyksessä ja ne viisaat sanoi että silloin on noin neljä senttiä auki.
Danakin saa omansa.. ihanaa :heart:

Mulla on kans unia ollut, mä olen synnyttänyt mm. kilpikonnan, vispilöitä 47kpl (tarkka luku) ja jalkapallon. Punavalkoisen.
Mieli on koko ajan siinä synnytyksessä nyt. Kunhan se itse synnytys nyt tulis eteen..

Täällä laitan ruokaa, mies kai tulee syömään. Pojat on hoidossa.
Ja kuka hitto leikkaa hehtaarin nurmikkoa joka on puoli metriä pitkä. Halukkaat pistäkää viestiä, laitan osoitetta tulemaan

:LOL:
Voi herranjee.. :LOL: - ja taas naurohermoja kutkutellaan pahemman kerran... ne laukes luettuani et 47 kpl vispilöitä jne.... mainioita unia... :LOL: :LOL: :LOL:
 

Yhteistyössä