Heinäkuun Hurmaajat Kesäkuussa (1. Hurmaaja syntynyt)

Neuvolassa taas käyty..

Paino noussu ihanat 900g/vko.. Oujee, merkkas kyllä ekaa kertaa tuohon korttiin turvotus +/-. Muuten kaikki ok, sf-mitta kasvanu 0,5 cm sitten viime viikon..

Nyt paino noussu yhteensä 10,5 kg ja tarkotus ois pudottaa kaikki pois kunhan saa rueta laihikselle..

Täällä ois ulkona varjossa semmoset 22 astetta vaan en jaksa mennä ulos.. On vähän flunssan poikasta kun kurkku on kipee ja vähän nuhaa..

Jes, juhannukseks päästään järven rannalle mökille ja pitäähän se uimassa käydä tietysti :p Toivottavasti ei ois ihan kauheen kylmää vettä :D

Nyt jos kahtois yhen jakson taas yhtä sarjaa ja sit koittas vähän keittiöö siistii ennen kun mies tulee kotia..

Laura ja vauveli rv 35+6
 
Painoarviosta ei ole tehty täälläkään. Esikoisesta tehtiin ja arvio oli 3600 g, poika painoi 3840 g. Tytöstä ei muistaakseni tehty ollenkaan ja typy painoi 4070 g, nyt uskon, että tää on huomattavasti isompi, koska masu on niin ju...attoman kokonen...

Onnittelut Virpi1980 meniköhän oikein nicki? Meillä tulee syksyllä yhdessä oloa 11 v., kihloissa oloa 10 v ja heinäkuussa naimisissa oloa 8 vuotta.

Rae89 Minä oon nyt sen 39 vuotta ja jokainen voi laskea kuin paljon olen, kun lapsi on täysi-ikäinen...

vatsakasilmanvauvaa Meillä näkyykin olevan sama hääpäivä. Me on menty naimisiin 20.07.02

Dana aika tympee juttu toi miehes työnantajan reaktio, luulis pikkasen ymmärrystä löytyvän tässä tilanteessa :hug: .
Meillä onneksi miehen työnantajan kans ei ongelmia. Sit ku lähtö tulee mies vaan ilmoittaa, et ollaan laitoksella ja hän tulee sit ku nokka näkyy... Todennäköisesti meillä ei mies heti lomille jää - oon siis vauvan ja isompien lasten kans kotona miehen kesälomaan asti, joka alkaa heinäkuun lopulla. Sit mies pitää isyyslomaa aina välillä äippäloman aikana. Aikaisemminkaan ei ole pitänyt isyyslomaa putkeen vaan on kiva kun iskä on aina välillä viikon kotona äitiysloman aikana. Tää on siis meidän ratkaisu, joka sopii meille. Sen takia otettiin miehen kesäloma vasta heinäkuun lopulle, et ois kotona sit ku esikoisen koulu alkaa, voi sit alussa kulettaa poitsun taksille ja olla illalla hakemassa. Kyllä me vauvan ja isompien muksujen kans pärjätään kotosalla - todennäköisesti ihan hyvin. Miehellä kun on päivätyö eli on töissä 8-16 ja voi tarpeen mukaan liukua töistä - miehellä on tosi joustava työaika ja työnantaja =) . Pääasia, et työt tulee tehtyä ja voi niitä tehä kotonakin, kun ottaa työläppärin mukaan.

Susanna Mulla lapset olleet syntyissään: esikoinen 3840 g ja toinen 4070 g, eikä mitään ongelmaa pungertaa ulos... eikä ole tullut yhen yhtäkään repeämää. Nyt uskon, et tää kolmas on vielä isompi..., mut luotan OYS:in henkilökuntaan, et jos ei mahu tuleen, niin sit hätäsektio - en ota paineita vauvan koosta, kun en ole mitään painoarviotakaan saanut. Ainoastaan vatsan koosta ja edellisten lasten painosta olen päätellyt, et iso vauva meille on tulossa :LOL: . Mut elä sinäkään ressaa tuosta painosta, kyllä se sieltä mahtuu tulemaan ihan ok ja jos näyttää ettei mahdu, niin hätäsektio tms. sitten. Toi yli 4 kg tyttö meillä tuli nopeemmin maailmaan kuin esikoinen - ponnistusvaihe 2 minuuttia ja ois tullut 1 min, mut ku tuli käsi poskella maailmaan... ja poski oli mustana jonku aikaa syntymän jälkeen... Rentouduhan hyvä nainen, voipi olla, et ku rentoudut, niin vauva tulee aiemmin maailmaan ja ei kerkee kasvaa niin isoksi :hug: .
Eikä noihin arvioihin kannata hirveesti luottaa, kuten muutkin on kirjoittaneet - ne voi mennä aika pahastikin pieleen...
Mulle arvioitiin esikoisesta rv 37+5 3600 g ja poika syntyi rv 41+3 ja painoi 3840 g - että näin... varmasti poika on ollut pienempi silloin kun on painoa arvioitu tai sit se ei ole paljoa kasvanu arvion teon jälkeen... ja silloin olin itsekin ensisynnyttäjä...
Mut jos sua hirveesti koko pelottaa, niin vältä makeiden syöntiä - neuvolan täti sanoi, et makeat ne sitä vauvan painoa kasvattaa...

Tervetuloa uudet minunkin puolesta :wave:

mekkala Onneksi selvisit vauvan kans säikähdyksellä. Itsestäni on kans tullut tosi kömpelö... monta kertaa olen jo meinannut kaatua, mut vielä olen pystyssä pysynyt - mut kyllä sitä on joka kerta säikähtänyt, et mitä jos olisin rähmälleen mennyt... eikä tarvi olla ku imurin letku lattialla, mihin meinaan kompuroida.. ei taida jalka enää nousta entiseen malliin... :eek: .

Dana, Pauliina, Liplatus ja Zeenah Pidän teille kaikille peukkuja. Itse en vielä Oys:iin jouda ennen juhannusta, pitäs hoitaa vielä toi kesälomareissu muksujen kans Vaasaan, mut juhannuksen jälkeen saa tulla milloin haluaa :LOL: - mielellään ennen laskettua aikaa. 10.7 ois hyvä päivä syntyä tulis sit syntymäpäiväksi 100710 - aikaisemmat lapset on synytyneet 031203 ja 050605, passais sit tänki lapsen syntymäpäivä näihin numerosarjoihin.. ja ku hääpäiväki on 200702 :LOL: .
Mutta isot zempit teille kaikille... :wave:

maamin82 :hug: , aika hölmö kommentti anopiltasi, et jättää noin pienet päineen kotia, huhhuh - ei taitais olla laillistakaan... jos jotain sattuis, sais syytteen heitteillejätöstä tms. Mut toivottavasti saatte jonkun katsomaan lapsia, et pääsee iskäkin synnytykseen mukaan.
Meillä tulee mun entinen työkaveri kattoon eka muksuja kun lähtö tulee ja sit anoppi ja appiukko ajaa tuolta 200 km päästä tänne. Tosin omanki anopin kommentti oli jotain katotaan nyt sitte, ku kysäsin asiaa, mut uskon, et kyllä ne sieltä tulee sit ku soitto tulee... Ovat tulleet ennenkin.
Vaikka kyllä toiki kommentti pisti potuttaa sillon ja meinasin eka et prkle olkoot siellä sitten... mutta mutta... ei viittis työkaveriakaan kovin pitkään lapsen vahtina pitää, vaikka varmasti se sen homman hoitais... mut useempi päivä kuiteski synnärillä menee ja iskän pitää päästä töihinki sillä aikaa ku ollaan vauvan kans osastolla.
Just tossa anoppi soitteli ja puheltiin kaikenlaista ja mm. lasten hoidosta sit ku lähtö tulee, nii kyllähän tuo meinas, et ilman muuta tulee joko hoitaan tänne tai sit hakevat lapset mummulaan 200 km päähän. "Varamummu" eli tää mun entinen työkaveri tulee kuiteski ensihätään hoitaan lapsia, et mies pääsee synnytykseen mukaan, kun eihän anoppi tuolta 200 km päästä heti tänne joudu...

Hikasta Täälläkin on vauva monesti ruvennut hikotteleen mun syönnin jälkeen ja siitä hikasta ei ole sit tahtonut tulla loppua. Nyt ei ole vähään aikaan hikkaa ollut sit ollenkaan, mut kai tolla syönnillä joku vaikutus tohon hikkaan on... kai se vauvakin sit "syö"siellä liikaa - ahnehtii ja saa hikan?

susanna85 ei millään pahalla, mut sain hepulit noista housujen nostosta - olit niin hauskasti sen kirjoittanut.... :LOL: Kait sitä meikällä jo pääkin pehmenee tän raskauden myötä ja kaikki alkaa naurattaan - hormonit?

dana olipa tosiaan inhottava kätilö :kieh: - tais olla jo niin työhönsä leipääntynyt, että päästää sammakoita suustaan. Toivottavasti eivät huomenna enää peru mitään - onnea matkaan :hug: . Samaten Jenniii oli saanut huonoa kohtelua... murrr.. että ottaa aivoon tollaset "ammattilaiset". Toivottavasti ette enää kohtaa tollasta kohtelua sairaalassa. Harmi, että miehesi sairastui ja ei nyt pääse mukaan sektioon, mutta toivottavasti saat äitisi sinne tueksi.

puhelut mua kans ärsyttää ne joko joko puhelut.. kahdessa aiemmassa raskaudessa niitä on alkanut oleen lähellä la:ta ja sen jälkeen... oma systeri on niissä kunnostautunut oikein kunnolla - monta kertaa päivässä :kieh: . Mut nyt niitä ei vielä ole onneksi kuulunut, tosin la:kin on vielä yli 2 vkoa aikaa...

napa Täälläkin se on pikkasen pullahtanut yläpuolelta ulospäin, muuten on ihan tasanen.. ei muistaakseni ennen ole ulos pullahtanu, mut kai toi maha on nyt vaan niin paljon isompi, et napaki jo tulee ulos :LOL: .

Joillain tuli maatessa korvakipuja. Niitä mulla ei ole ollut, mut peffan kohalta tahtoo kylki puutua ku pitempään nukkuu samalla kyljellä - pakko yöllä vaihtaa useampaan otteeseen kylkeä ja auts ku se sattuu tonne alaosastoon..

Susannalle zemppiä, kuulostaapa lupaavalta =) . Jokohan kohta kuullaan lisää vauvauutisia.

äiti -79- Hui kun kuulostaa hurjalle tuo sun tilanne, toivottavasti ei ihan vielä syntyis ja et siirtyis istukka pois tieltä, et voisit normaalisti synnyttää. Zemppiä ja paljon sinullekin :hug: .

dalailama :hug:. Mulla kävi toi Tekay esikoista oottaessa synnytyssalissa tutkimassa ja kattomassa, kun olin niin kipee, mut paikat ei lähteny aukeen... laitto sit käytäviä käveleen miehen kans ja ku meni käytävällä ohi ku mulla oli kunnon suppari menossa niin tuumas vaan, et on sulla ainakin kivuliaat supistukset... ite en siinä pystyny mitään kommentoimaan, eikä mieskään kommentoinu. Mut ei mitenkään hauskalta tuntunut...

Itse olen yhdestä OYS:an yhteispäivystyksen lääkäristä tehnyt valituksen, kun tyttäremme oli 1,5 v. todella sairas ja se vaan lähetti meidät kotia ottamatta edes crp:tä... Kaks tuntia OYS:sta lähdöstä mentiinkin sit ambulanssilla takas.. ja sitä myötä toisen lääkärin lähetteellä lasten päivystykseen ja osastolle tiputukseen. Tytöllä oli toispuoleinen keuhkokuume. Ja tää lääkäri muuten sai huomautuksen. Nuori naislääkäri oli todella tyly meitä kohtaa, eikä edes kuunnellut mitä äiti koettaa kertoa lapsensa voinnista. Hän vaan katsoi lapsen vointia sillä hetkellä, kun tyttö oli zempannut itteään just lääkärissä käynnin ajaksi - ihan sama mitä itte kerroin, me vanhemmathan kuitenkin nähtiin lapsi kokoajan ja tää lääkäri vaan n. 15 min ajan... Kotona tyttö ei enää ottanu nesteitä tai muuta vastaan halus vaan nukkua ja kun soitin yhteispäivystyksen puhelinneuvontaan ja kerroin käynnistämme ja tytön tilasta sillä hetkellä käski tilata ambulanssin, ei suositellut enää omalla autolla lähteen... Mut ihan oikeesti tehkää valitusta, jos olette huonoa kohtelua saaneet, muuten ei tule muutosta... Yleensäottaen olemme OYS:ssa saaneet hyvää palvelua, mutta aina niitä akanoitakin jyvien joukkoon eksyy :kieh: .

Kepsukka Kiitos vastauksesta, eipä kuulosta kovin kivalle noi menkkakivutkaan. Itsellä niitä ei tosiaan koskaan ole ollut... siitä tietää vaan, et menkat alkaa ku holahtaa housuun. Tosin säännöllisistä kk:sta tiedän niitä odottaa tiettynä päivänä ja jopa kellonaikana. Niistä vois sanoo, et tulevat kuin kello ajallaan :LOL: . Ja jos ei niitä kuulu, voin olla varma et raskaana ollaan, kuten kävi tänkin odotuksen alussa...

Joku puheli vauvan syntymän ajankohdan laskemisesta esim. kesälle. Ite kuulun tohon joukkoon, tosin ei kesäloman takia vaan esikoisen kouluun lähdön takia.. Viime syksynä sanoin miehelle, et nyt pitää ruveta lasta yrittään, jos meinaan olla kotona ku esikoinen lähtee kouluun. Annoin miehelle viikon miettimisaikaa, et jätän sit pillerit pois jos mies on samaa mieltä ja viikon päästä oli vastaus myönteinen. No eipä siinä ku yritystä kehiin ja yritys alkoi syyskuussa, lokakuussa tuli vielä menkat ja sen jälkeen niitä ei enää näkynytkään ja sen seurausta tää pallomaha nyt on. Tiedän, että monen on vaikea raskaaksi tulla ja voi viedä vuosiakin. Itekin ajattelin, et enää niin helposti raskaaksi tule, kun ikääkin on jo 39 vuotta, mutta niinhän tuo kohtalaisen nopeesti lähti alulle. Toivoisin, että kaikilla muillakin halukkailla olisi yhtä helppoa tulla raskaaksi kuin meillä.
Meillä ekaa lasta yritettiin vajaa puoli vuotta ja se meni 6 vkolla kesken, toinen raskaus lähti alkuun yksien kuukautisten tulon jälkeen ja siitä sai alkunsa esikoisemme, toinen lapsi lähti alkuun eka yrittämällä ja nyt on tulossa tää meidän iltatähti. Enää ei meidän perheeseen lapsia tule jo iänkin puolesta. Vaikka äitini serkku teki 47- vuotiaana toisen lapsensa ja lapsille tuli ikäeroa 26 vuotta.

JS84 Täällä karistellaan raskauskilot hiihtämällä. Sain jo kropan hyvälle mallille ennen tätä raskautta hiihtämällä, siinä kun tulee koko kropalle toimintaa. Eli painoa oli 64,5 kg, johon sain sen tiputettua 75 kg:sta 3 kuukaudessa pelkästään hiihtämällä ja vähän ruokavaliota muuttamalla kevyemmäksi + venyttelyt ja vatsalihasliikkeet kotosalla. Saman alotan syksyllä kunhan hiihtokausi alkaa... ainakin jossain muodossa, en ehkä niin rankkana kuin aikasemmin, et riittää vauvalle maitoa. Ja vaunujen kans aattelin kävelylenkkejä tehä.. seki on hyvää liikuntaa, kun reippaasti kävelee ees 5 km. Imetykselläkin lähtee tosi hyvin kiloja, mut jos meinaa timmiin kuntoon päästä, niin kyllä vähä kuntoiluaki pitää harrastaa - ainakin meikäläisen. Mulla on siis painoa tullut jo yli 20 kg tässä raskaudessa ja aikaisemmissakin on toi 20 kg tullut eli nyt painoa alkaa olla jo lähes 90 kg - arvatkaa vaan onko tukala olo... Kilot on kyllä lähteneet kohtalaisen hyvin synnytyksessä ja imetyksellä ja niin luotan nytki käyvän + kuntolilua lisäksi, niin saa taas timmin kropan ja kehtaa liikkua ton urheilijamiehen rinnalla :LOL: . Seku on niin timmissä kunnossa, hoikka ja pitkä. Mut eipä tuo oo näyttäny häpeävän tämmöisen valaan kans liikkua :LOL: .

Fiinukka Jos sua yhtään lohduttaa, niin mulla on kaks aikasempaa lasta olleet noilla viikoilla perätilassa ja kun menin OYS:aan rv 37+5, et kattovat onko kääntynyt vai yritetäänkä kääntää/mitä tehdään, niin vauva oliki ite kääntynyt ja oliki rt:ssa sit loppuun saakka ja kaikki meni hyvin. Ja mulla on yks kaveri esikoisen synnyttänyt perätilassa ja sen jälkeen 3 lasta oikein päin ja meinas, et toi pt-synnytys on ollut kaikista helpoin... ja ihan terve tyttö syntyi. Mut vaaransa on ilmeisesti kummassakin sekä pt-synnytyksessä että sektiossa.. Mutta toki äiti itse päättää haluaako synnyttää pt:ssa olevan lapsen vai haluaako sektion ja jos se itteä pelottaa niin sektio silloin ilman muuta.

pauliina82 Toivottavasti pääsette pian muutamaan uuteen taloon, kuulostaa todellakin, et teillä on hometta. mm. noita oireitahan home aiheuttaa ja meillä kaverilla puhkesi homeisessa vuokra-asunnossa asumisesta astma, joka onkin sitten loppuiän hänellä riesanaan..

Olivia Eihän siinä heti kyllä pysty edes laihuttaankaan, kun imetysaikana ei saa laihuttaa, et vauvalle riittää maitoa. Mut tosi on sekin, että kyllähän äiti-ihminen on kropalleen armeliaampi ja antaa kiloja anteeksi... pitäähän äidin näyttää äidiltä vai mitä ja mukavampi lapsenkin olla pehmeässä sylissä kuin luiden päällä :LOL: - eikö?

omenaruusu sanotaan, et vatsa monesti tyhjentyy ennen synnytystä eli toi voi merkata sulla synnytyksen alkamista... toivotaan, että olis näin - zemppiä koitokseen sinnekin, jos lähtö tulee.

Zeenah Uskoisin, et sulla lähtee toi 9 kg kohtuu helposti ja menee vielä sen allekin, kuten neuvolan tätisi oli sanonut. Kun mulla lähti 20 kg synnytyksessä, imetyksellä ja vaunulenkeillä.. Ei varmasti ole ton määrän kans mitään ongelmaa.

Chili Niihän sitä ainakin sanotaan, et vauva rauhottuu ennen synnytystä ja kerää voimia. Samaten äiti nukkuu paremmin, et jaksaa sitten synnyttää.. toivottavasti näin on myös sinun kohdalla - zemppiä sinnekin. Aika lailla täällä heinäkuisten pinkassakin alkaa jo tapahtumaan... mutta eikös se ole jo aikakin :LOL: . Ite oon täällä varmaan vielä elokuussakin... :whistle: .

Voi Odotan ja Zeenah Nää oli tosiaan hauskoja - täällä kans maha hytky (ja vauva siinä samalla) ku nauroin - toivottavasti ei vauva saanu traumoja :LOL: . Täällä kans pää pehmennyt... ja minäkin joka en koskaan näe unia olen alkanu näkeen unia nyt viime viikkoina - eikä niissäkään todellakaan ole mitään päätä eikä häntää... :LOL:

ja todellakin tää palsta koukuttaa, kuten moni on täällä todennut.

JESSSS, minä sain teidät kiinni, nyt on kaikki tekstit luettu, kaikkia en vaan en kommentoinut, koska muuten tästä romaanista tuli vieläkin pitempi. Mut aikalailla kuiteski kommentoin. Kukaan ei varmaan jaksa tätä edes loppuun lukea...

Mut nyt kattoon, ettei ruoka pala pohjaan, kerään uimakamppeet uimakoulua varten ja sit hakeen lapset kesäkerhosta... siivous on täällä pikkasen kärsinyt jostain kumman syystä... enemmän on tää palsta kiinnostanu ku siivous, mut kait se on illalla uimakoulun jälkeen ryhdistäydyttävä - kröhöm...

Huomenna pakkaan juhannusreissua varten... ja sit vois jussin jälkeen vauva syntyä milloin vaan. Tilauksessa ois kyllä toi 10.7.10 päivä - ton numerosarjan takia - anoppiki tilattu sille päivää :LOL: .

SMSM ja Hippu rv 37+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jenniii-88:
Fiinukka, jos olit eilen yhden kahden välissä tayssis niin oltiin samaan aikaan. Olin kuulevinani samanlaise jutun ku makoilin sielä verhon takana niissä laitteissa
Olin joskus klo 11 aikaan, mut voihan olla et ne puhui musta ;)
Ainakin ne puhui siellä kaikenlaista...munkin aikana.

Mä rupeen nyt konttaan ympäri kämppää että käpy kääntyis :LOL:
 
No niin tää päivä sitten enteiliskin synnytystä, vauvan liikkumisen ja väsymyksen perusteella. Viimeyökin tuli nukuttua sikeästi.
No ehkei nyt noilla merkeillä kuitenkaan vielä synnyttämään lähdetä :kieh:

Täytyis tässä yrittää alkaa valmistautumaan siihen Jorviin tutustumiseenkin pikkuhiljaa.
 
Fiinukka Eikä!!! :LOL: :LOL: Meinasin housuun pissata ku luin että alat kontaan kämppää ympäri :LOL: :D :D Mä olisin ainakin aika mahtava norsuankka tuolla konttaamassa:)

SMSM Toivotaan että näin olis ja vauva päättäis syntyä pian:D Meidän tuurilla tietty huomenna alkaa ilmotteleen tulostaan just ku päästään 100km päähän mun vanhemmille viettään juhannusta :LOL: :LOL: No pääseehän sieltäkin tänne tayssiin mut hullua sinänsä ku tästä sairaalan vierestä lähetään pois. Mies tosiaan puhu olevansa selvinpäin juhannuksen niin ei hätiä mitiä:D

Nyt aas jatkaan hommia.. Se on jännä homma miten sitä tähän koneen ääreen aina jumittaa tän ahterinsa :LOL:

Chili ja neiti 38+0
 
Ää ei hitto sattuu, anteeksi kiroilu heti alkuun mutku oikeesti!

Pari tuntia, yhden maissa kun viime tekstin kirjotin niin alko. Kaamee jomotus alavatsalla ja selässä, sattuuu-uuu-uuu. Aina välil helpottaa ja sitte taas kiroiluttaa, supistaa kai siis. Ja siis häh tuntuu että koko aika ois hätä numero kaksi, ja samaten pissattaa. Sitku menee vessaa nii pikku tippa tulee ehkä just ja just. Mut maha toimii jotenkuten. Tän halusitte kuulla :D

Mies jo sano,että sano sitkun et enää kipua kestä johon totesin että ei tää kumminkaa synny vielä. Varmasti ei synny vaikka kuin koskee!

Nyt kieli solmuun ja kävelee kämppää ympäri, synny synny synny äläkä piinaa sanon minä.

Anteeksi oma napa!
 
No nyt on pullat paistettu, hassun näköisiä niistä tuli, mutta ihan hyvän makuisia :LOL: Onpahan jotain pientä vierasvaraa nyt pakkasessa..tosin ensi pitäs saada ne pullat sinne pakkaseen asti :LOL:

twilight-elokuvasta Miun vauva kun ei anna mitään merkkejä ulostulostaan... Eikä kyllä vielä muutamaan viikkoon tarttee tullakkaan ni kyseisen leffan ajattelin käydä kattomassa tuossa heinäkuun alkuviikoille...Tykkään aikas paljon kyseisestä sarjasta.. Hömppä ku olen :D

Ulkonakin kävin vähän käppäilemässä, mutta eipä siellä oikein kiva ollut olla..aurinko kyllä paistaa, mutta tuulee tosi kylmästi... Juhannus suunnitelmista kyselin taas mieheltä ja vastaus oli edelleen en tiijä... Eli varmaan kotosalla ollaan ja huomenissa pitää lähteä kauppaan tappelemaan ruuista kaikkien yli-innokkaiden ostajien kanssa...

Nyt jos laittas ne pullat sinne pakkaseen ja sitten kävis sohvalle kuulostelemaan pienen liikkeitä...
 
Heips taas,

ja sorge omaa napaa...

Kävin just viemässä tytön hammaslääkäriin, niin neuvolatäti näki mun jalat ja otti ylimääräisenä sisälle. Proteiini oli +, painoa tullut viikossa 1260g(!!!), alapaine 96...ja arvatkaas minne mennään nyt miehen kanssa. Tuli aika pikainen lähete synnärille. Samoin ne viikko sitten olleet valopallot puhuvat myrkytyksen puolesta.
Ja päänsärky, jota tämä tilanne kyllä huomattavasti nostattaa :(
Mä en oikein osaa muuta kun olla allapäin, näinkö tässä piti käydä? Ekassa raskaudessa oireet oli tismalleen samat :'( ja aivan presis samoilla viikoilla jouduin sairaalaan.

T:vatsakasilmanvauvaa ja rakkauslapsi 35+3

Mukavaa juhannusta kaikille!!! Mä en oo varma pääsenkö kotiin...
 
vatsakasilmanvauvaa Todella ikävä juttu. :eek: Toivotaan kuitenkin, että paineet laskis ja kyseessä oliskin väärä hälytys. Mutta joka tapauksessa tärkeintä on, että olette vauvan kanssa hyvässä hoidossa. Paljon jaksamisia sinne ja toivotaan, että pääsette kotiin kuitenkin vielä. :hug:
 
Vatsakasilmanvauvaa, vai tuli sulle äkkilähtö. Mutta parempihan se on, että huomataan ajoissa, ettei mitään pahempaa tilannetta pääse syntymään. Tsemppiä matkaan ja toivottavasti pääsette vielä juhannusta viettämään kotiin.

Saga 38+4
 
Hitto ku täällä ei nyt tiedetä että supisteleeko mulla koko ajan vai möyriikö tää vauva vaan ihan helvetisti.. Ihan järkyttävän tukala olo on ja hiki virtaa.. plaah.. on tää vaikeeta ku en eilen sielä käyrilläkään tuntenu mitään mutta kätilö ja lääkäri sano että koko ajan näyttää supistelevan.
 
Vatsakasilmanvauvaa :hug: Tsemppiä!Kuten Olivia jo sanoi, olette kuitenkin hyvässä hoidossa.

Susanna85 Ihan samat sanat! Koko ajan on vatsa kireänä, mut toisaalta en tiedä on tää vaan siinä asennossa että tuntuu tolle. Ikävä ja hankala olla kuitenkin. Jotenkin mahassa samanlainen tunne ku keuhkoissa sillon ku ei saa vedettyä tarpeeks ilmaa sisään. Olipas selkeesti artikuloitu :eek: :LOL: .

Tekis miel lähtee ulos mut maha todellakin "Huonon tuntuinen" koko ajan ni vähän rajottaa.

 
OMANAPA ja NEUVOLAKÄYNTI
38+2
paino: +1750g (tarkasti!!) :kieh: Jes ne eiliset munkit...siis VIIKOSSA!!!!!
turvotusta on
verenpaineetkin nousujohteiset (no olipa ihme kun mitattiin painonmittauksen jälkeen) nyt ollen 131/82
pissat puhtaat.
hb 119 (113)
sf viimekerrasta sentin enemmän nyt 34
rt ja tämä uusi täti sanoikin että "ompa ylhäällä!!" ja kokeili kolmesti vielä.
Sykkeistä sanoi ettei tiedä kumpi on, mutta veikkais poikaa, kuten onkin ;)
Liikkeet +(+) ja tämä merkintä tällä kesälomitustätillä on sitä varten, että lopussa vauva hiljenee. Sanoinkin että on selkeästi nyt hitaampaa liikuskelua kuin kaksi viikkoa sitten.

Joten summasummarum: Tää ei synny ikinä. Mä kasvan kahden kilon viikkovauhtia ja mua ärsyttää.



vatsakasilmanvauvaa TSEMPPIÄ!


ja emmäämuista enää kelle piti mitäkin kirjoittaa. Nyt on aika kökkö olo.. Kirjoitin fb:nkin puolelle että viekää saunantaa tää valtava hylje... tai omistaja pankoon liekaan jonnekkin hyvin kauas...

 
Aijuu mulla on toi RH negatiivinen
Noissa kolmansissa näytteissä mitä otettin näkyi jotain kummallista.
joku kylmä panagglutiniini näkyy vasta-aineissa. Muttei kuitenkaan tarkoita mitään, mutta lappu liitettiin nlakorttiin.
Onks muilla käynyt samankaltaista?


Muoks**
Nyt kun googlettelin niin pisti silmään panagglutiniini + AIHA-potilas. Mietin sitten mikäs se AIHA onkaan ja tuli anemiasairaudet vastaan. No, sitten mietin, että kun mullahan on aina matala hb, että voisko olla, että sairastankin jotain tautia? Tää nyt on jossittelua, mutta tulipahan nyt vaan mieleen.. Kun eihän tuota hb:tä ole kahden rautatabletin avulla saatu nousemaan juuri mihinkään. Nytkin 119. Ja se on jo paljon se
 
Alkuperäinen kirjoittaja MattilanMamma:
Aijuu mulla on toi RH negatiivinen
Noissa kolmansissa näytteissä mitä otettin näkyi jotain kummallista.
joku kylmä panagglutiniini näkyy vasta-aineissa. Muttei kuitenkaan tarkoita mitään, mutta lappu liitettiin nlakorttiin.
Onks muilla käynyt samankaltaista?
Tästä vasta muistin, ettei mulle oo kerrottu ollenkaan sen viimeisimmän RH negatiivis -verikokeen (tai siis vasta-aineplaaplaa) tulosta! No, ehkä vois sit olettaa, ettei siinä ollut mitään ihmeellistä? Tai sit kukaan ei oo muistanut katsoa sitä. Murrrr!

Voi mitä vastoinkäymisiä monilla! Koittakaa sinnitellä. Helpommin sanottu kuin tehty toki. Mutta yhä: kysymys on päivistä, korkeintaan viikoista.. (Ja yhä: tiedän, ettei sekään oikein auta..)

Mä en osaa tätä äitiyslomailua, huomaan että työ on aika olennainen osa identiteettiä. Olo on sairaan yksinäinen ja "yhteiskunnasta eriytynyt".

Ja ei mitään merkkiä mistään, tietenkään, edelleenkään. Ajoin tänään pyörällä nupukivikatua, joka tärisytti alakertaa siihen malliin, että jos se ei aiheuta supistuksia niin ei sitten mikään.. Eikä se mitään aiheuttanut :( Sitten poljin kuntosalilla vielä pyörää 50 minuuttia, eikä sekään aiheuttanut yhtään mitään. Koitan muistella, ettei Martallakaan ollut kauheesti ennakoivia supistuksia vaan mentiin suoraan tositoimiin. Ehkä kuulun tähän ihmisryhmään.

Palaan futista katteleen. Äsken selostaja viittasi Englannin pelaajan sijaintiin kentällä: "Gerrard on jo todella alhaalla.." Meinasin kivahtaa tv-ruudulle, että NO HYVÄ ETTÄ JOKU ON, kun tää mun mahani ei tunnu edes laskeutuvan :LOL:

No, vielä viikko meidän kuun alkuun, ei tässä hätiä mitiä! Kunkin päivä koittaa vielä ja saadaan ihanat heinälapsoset :heart:

kardemummma & Sulo
38+2
 
Pitkästä aikaa kirjoittelemassa, vaikka lukenut olen kyllä päivittäin!

Aluksi isot onnitteut Martalle!

Kipuilijoille paljon jaksuja loppumetreille, toivotavasti pääsette pian tositoimiin!

Muutamilla oli ollut ikäviä kätilö/lääkärikokemuksia, kuulosti aika epäasialliselta käytökseltä. Toivottavasti Dana pääsee siihen sovittuun sektioon! Tsemppiä huomiselle!

Niin paljon tullut tekstiä ettei nyt millään muista aikkea kommentoida tällä päällä (raskausdementia iskenyt tännekin).

(.) Täällä edelleen yhdessä kasassa. Tänään (35+6) äitipolilla A vauva raivotarjonnassa (painoarvio 2140g) ja B perätilassa (painoarvio 2406g). Kohdunsuu nyt vihdoin lähtenyt pehmenemään ja sormelle auki. Tämän päivän ronklauksen jälkeen tullut hieman veristä vuotoa, mutta edelleenkään ei kivuliaita supistuksia. Tänään katsottiin lantion magneettikuvat pienen kokoni ja B vauvan perätilan vuoksi. Näillä näkymin alatiesynnytys suunnitteilla ellei magneetissa tule jotain ihmeellistä esille!

Jaksuja loppuraskauteen kaikille ja oikein mukavaa juhannusta! Toivottavasti syntyy monta juhannusvauvaa!
 
täällä supistaa edelleen, ja välillä polte alavatsalla supistuksen oloisesti..... noh eiköhän tää taas yöksi helpotu :headwall: :headwall: :headwall:

jotain positiivista olen nukkunut viime yönä 8h kertaakaan heräämättä!!!!!!!! ja lisäksi tänään vielä 2h päiväunia :D :D
vatsakasilmanvauvaa tsemppiä :hug:
kohta saunaan ja sit ajoissa nukkumaan (ainakin toivottavasti) :LOL:

NeLa ja lassi 38+1
 
Iltaa, täällä stressaillaan ja jännitetään huomista, että syntyykö vauva vai ei. Alkaa pikku hiljaa paniikki iskeä :x Taas ollut huono pöntön haluillu päivä :( Toivottavasti huomenna leikataan, niin pahoivointi ja oksentelu loppuu pian. Tuskimpa vauvallakaan hyvä on masussa olla, kun oksennan koko ajan.
Miehen kunto nyt pikkusen parempi, kuumetta ei ole, eilen lämpöili vähän. Jos ei nouse kuume saa tulla mukaan sektioon, (siis jos se tehdään, usko ei ole kovin suuri :ashamed: kun ei nuo lääkärit osaa päättää ) Vähän nuutunut olo miehellä on, senkin kyll voi selittää vähäiset yöunet, sekään ei nukkunut viime yönä, kun stressaa huomista. Noh jos käy niin, että mies ei pääse mukaan, niin tuun olemaan yksin sairaalassa, äiti ei pääse mukaan :/

Nyt vähän siivousta ja saunaa

Dana88 & Pikkune 37+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja helise:
Limatulpasta super tyhmä kysymys: Siis onko se oikeesti ihan tulppa tulppa, eli semmonen kiinteä klöntti vai onko se enempi reilumpaa liman eritystä? Siis oon ihan uuno, mitä te ootte mieltä että kummin se on? Kun jos sitä sit voi tulla useessa erässä niin onko ne jotain klönttejä vai vaan sitä limaa?

Ällövaro! Mulla paikat on ollut ihan superkuivat, ihan siis saharaa, viime kuukaudet ja nyt oon parina päivänä huomannut että limaa tulee. Niin mietin, että tulppaako se on vai vaan ihan valkkaria?
Eiköhän se vähän vaihtele? ÄLLÖVARO: Mulla tuli esikosta sellanen kiinteä, vihertävä kunnon klimppi (viikolla 39), kuopuksesta ei oikeen mitään. Nyt eilen tuli kirkasta ja juoksevaa limaa ja sit vähän ku olis vihertävää räkää niistäny :$ Että näemmä vaihtelee äidilläkin eri raskauksissa..

Kuivaa kautta ei oo ollu (paitsi ku oli hiiva ihan vähän aikaa sitten, taas) mut nyt olis kyl niiiiin liukasta ettei mitään rajaa. Kiva tuota miestä yrittää viihdyttää, ku turhan kosteeta on.. Ja valkkariks mä sen lasken, ku tuo on ihan vaaleeta.


Öh, olipa eritteitä..

Mitään ihmeempää ei tänne, viime yönä näin kahdesti unta, et lähtee synnytys käyntiin vesien menolla. Ja tänään on mielikuvia ollu samaisesta tapahtumasta, alkaa alitajuntakin oivaltaa et tän voi jopa ite saada puskettua maailmaan? Vähän vaatii asennoitumista, monta kuukautta sectioajatusta työstäneenä hirvittää minäpäivänätahansa (toiveajattelua) oleva synnytys ja se, et ite joutuu urakoimaan vauvan syntymän eteen.. Paniikkia? kyllä! vaikka ihan hirveesti haluun alatiesynnytyksen kokea, ni nyt iski totaalinen paniikki :headwall: ne samat ajatukset (mitä jos sattuuuu liikaa, jos repee, jollei suju suunnitellusti jne) pyörii nyt, ku mitä tääläkin on jotkut puhunu jo viikkoja sitten, mut tuntuu et pikanopeudella. Eikä netissä istuminen ja asioiden selvittely houkuta yhtään. Plaah, jos vaikka nukkuisin synnytyksen ohi? Onkse mahollista? :p

kepsukka ja masukki 36+5
 
Nyt on käyty Jorviin tutustumassa. Huih kyllä jänskättää edelleenkin.
Tahtois vaan tositoimiin jo pikkuhiljaa.

Vatsakkaalle Hyvä että pääsit samantien eteenpäin, ettei pääse tapahtumaan mitään ikävää ja yllättävää. Vaik kyllähän se varmasti ottaa päähän olla sairaalassa juhannus. Mut hirmusti tsemppiä ja jaksamista :hug:

Dana Ei kait niillä nyt enää voi tulla mitään syytä miks lykkäisivät sovittua sektiota ? Eli hirmusesti tsemppiä sullekkin.

Täällä on ollu ihan kauhee unetuspäivä tänään, ei millään jaksais pysyy hereillä. Vauvakin ollu vähä turhan hiljanen verrattuna aikasempiin päiviin...

Jotenkin on outoo että ei olla juhannukseks lähdössä mihinkään festareille riekkumaan. Huomen se levottomuus varmasti vasta iskeekin ku normaalisti ollaan oltu jo bilettämässä täysii torstaina.

Ei nyt ajatukset oikein pysy kasassa.
Huomista neuvolaa odotellessa.
 
Dana toivottavasti sektio ei siirry :hug: Jaksamisia :hug:

Vatsakkaalle myös jaksuja ja olette onneksi tosiaan hyvässä hoidossa :hug: ;)

NRJ:ltä tulee vanhoja kesähittejä :D Teini-ikä tulee mieleen :LOL:

Päivä vierähtänyt kaupoilla.. Lindexille tullut jo uutuuksia, varsinkin tytöille ;) Näytin miekkoselle että minkälaisen mekon hakee, jos masukki sattuskin olemaan tyty :heart: Lounaalla käytiin Elosen lounaskaffilassa, jossa sattu olemaan smetanalohta ja kaalikääryleitä :p :p Namskis :p Ruokakaupasta tuli haalittua herkkuja :p ja tää mamma laittaa ranttaliksi jussina-> 1alkoton päärynäsiideri ja 1alkoton olut :LOL: :LOL: :LOL:

Nyt jos vielä imurois... Huomenna sitten kunnon siivut :D ja saunan jynssäyskin oottaa, mahtavaa! Ja muutes täälläkin tuntuu jälleen menkkajomottelua, jos vaikka jotain tapahtuiskin tässä piakkoin :D :heart: :whistle:


Maamin ja Toivo-Justiina 37+5 :heart:
 
Nyt nukkuun. Tai ainakin koettaan. Illan päälle vedetty paniikki itkut, entä jos jokin menee pieleen tai entäs jos ne ei leikkaakaan nyt.
Kotiperäruiskelious (oiu :x ) sai aikaan kiva supparit. Pistin FB:n masukuvan. Ajatukset ei nyt kulje, kaikki aivosolut miettiin huomista. Pistän FB väliaikatietoja. Helpompi puhelimen kautta pistää sinne kuin tänne. Öitä!

Dana88 & Pikkune 37+5
 

Yhteistyössä