Heinäkuun Hurmaajat Kesäkuussa (1. Hurmaaja syntynyt)

Hui täällähän alkaa tapahtumaan... :D Monella jännät paikat ja vauvoja alkaa satelemaan, vaan ei TÄNNE |O |O

Neuvolassa kaikki ok, eikä painokaan ollut noussu ;) Hyvällä omallatunnolla mansikkakakkua iltapalaksi :p

Mummulassa käytiin pyörähtämässä.. Haettiin ulko-ja sisämaalia, että saahaan maalailla juhannuksena..

Nyt saunaan hakemaan SUPPAREITA :LOL: :LOL: (niin vissiin..)

:flower: :heart: :hug:
Ja kiva oli kuulla, että monella muullakin oli tippa linssissä kertomusta lukiessa ;)
Ihanan positiivinen kokemus sulle jääny koko urakasta!

SMSM kyselit menkkakivuista. Varmaan yksilöllistä, mut kuvailisin noita (ja samalla menkkakipumaisia suppareita) siten, et laita lonkkaluiden kohdalle kapea vyö ja kiristä niiiin lujaa ku ikinä jaksat. Sit "siirrtä" sen selänpuolellakin tuntuvan kivun ja puristuksen pelkästään alavatsan puolelle. Näin suurinpiirtein itellä ne tuntuu..

Pai vuonna 2008 kävin tutustumassa Jorviin, eikä näemmä kauheesti tuosta on muuttunu tutustuminen. Jos teillä on hyvä tuuri, pääsette moikkaamaan vastasyntynyttäkin. Ite olin sit kuopuksen kans kertomassa osastolla olosta, kun satuttiin olemaan tutustumispäivänä vielä paikalla.

Jenniiii
:hug: ikävää touhua taysissa! Joo, kävellä köpsötellään tässä sit pari viikkoa peruuttaen :headwall:

Danalle tsemppiä!! :hug: miten voi tollasia ihmisiä olla kätilöinä? tai ylipäätään terveydenhuollon tai edes asiakastyön parissa!??

Dalailama
eipä muuta voi ku ihmetellä.. Mikä näitä tohtoreita ja kätilöitä vaivaa? Vai ollaanko me ihan liian herkkiä, en usko. Ja juu, itekin ajattelen et ennemmin suunniteltu ku hätäsektio! Tosin kiireellinen ei olis paha, siinä kumminki vauvalla lähtee stressihormonit ja muut toimimaan niinku pitää, mut koska ei omisteta kristallipalloa, ni luottaisin omiin tuntemuksiin tuossa kohtaa. Onneks antoivat leikkauspäätöksen..

Omaa napaa. Neuvolassa käyty, ei mitään kummempaa.
rv 36+4 (32+8)
paino +270g/vk (-220g/vk) yht joko +2,2kg tai +4,6kg luottaa sitten työpaikan vaakaan tai neuvolan ekaan kertaan
turvotus +- (-) rannut jää sukista kivasti, mut ei vielä kovin tukala olo, vihkisormuskin lähtee kohtuu hyvin, tosin on normaalia tiukemmassa
RR 121/71 (111/69)
pissa puhdas (puhdas)
hemppa 116 (115, tosin rv 33)
sf-mitta 38 (36) HUI!!
tarjonta rt (-)
syke +135 (+140) ekan kerran noin alhaalla koko odotuksessa, kaveri karkaili aktiivisesti, ku yritettiin mitata
Liikkeet ++ (++)
Että ei sen ihmeempää, syke kuulu yllättävän alhaalta verraten edelliseen neuvolakäyntiin, olisko vähän laskeutunu sit kumminki. Tänään käytiin kaupas ja kotiin tullessa kaveri pyöritteli nuppiaan lantiossa toooosi ihanasti, sattu niin et irvistelin ajaessani autoa, isäntäkin kyseli oloa aika huolestuneen olosena. En viittiny kertoa kovin tarkkaan, miltä tuntuu..
Suppaillu muutaman kerran, ei säännöllisesti mut yllättävän kipeesti. Kummallista? Tai ei olis, mut noista pojista kun ei oo ollu mitään ennen synnytystä..
Taas kukun täällä, vaik pitäs nukkumaan suunnata. Kaiken lisäks odottais pyykit ripustamista ja toi neppipressi houkuttelis nepittämään valmiiks saadut sisävaipat loppuun (niistä puuttuu siis 4 neppiä per vaippa enää). Ehkä sorrun neppeilemään vasta huomenna, mut pyykit on pakko laittaa.
Juhannusta odotellessa.. Ja niitä juhannusvauvoja ;)

Kepsukka ja masukki 36+4

Marta, ONNEA! Ihania uutisia:)

dana ja dalailama, tosi ikäviä kokemuksia teillä! Alkaa jo melkein itelläki hirvittää, ku Oys on meilläki osoitteena sitten tosipaikan tullen. Mulla on vielä jonkinasteinen kammo tuomosiin tilanteisiin, on jääny huonoja muistoja liittyen julkiseen terveydenhuoltoon vaikka kylläkin toiselta paikkakunnalta. Pitäs vaan aina viittiä räyhätä takas, mutta itellä ainaki jää sanomatta...

Tänään lääkärineuvolassa lääkäri sano, että tämä vauva ei synny vielä moneen viikkoon! Kohdunsuu siis pehmennyt mutta kiinni, kaulaa 2 cm jälkellä. Huoh. Neuvolassa oli joku ihme kaaos, outo terveydenhoitaja sekotti aikataulut ja lääkärit ja kaikki ja tuntuu, että kävin siinä tohinassa sitten melkein rakennuksen joka huoneessa riisumassa housuja, ennenku lopulta oikea lääkäri ja potilas saatiin saatettua yhteen ja tutkimus tehtyä :LOL: Painoa on tullu joo ihan tarpeeks ja sf-mitta oli järkyttävät 35!! Ja viikot siis 35+5, huhhuh. Synnytän ehkä jonku rippikoululaisen kokosen muksun joskus tuossa joulun tienoilla.

Haaveilen jo vähän nätiltä näyttämisestä ja hoikasta olemuksesta... Milläs heinämammat on ajatelleet karistella raskauskiloja, siis sitten ku sen aika koittaa? Tietty imetysaika erikseen ja kaikkienhan ei tarvi tuolle asialle erikseen ajatuksia uhratakaan, mutta itellä taitaa olla aika urakka edessä. Toiveikkaasti suuntaan kohti alempia lukemia ku ennen raskautumista, parantamisen varaa ku oli jo silloin!

Hyvää yötä niille, jotka saa nukuttua. Ite en vissiin kuulu niihin. Alan siis katteleen dvd:ltä lempparisarjaani Aliasta, siinä katoaa kivasti kosketus todellisuuteen! Muksu muutes painaa jotenki tosi ikävästi nyt, että ei muuta ku ankkakävellen kohti auringonlaskua...

Huomenta! Uni sitten karkasi viiden aikoihin :( Stressaa huominen liikaa, ei pysty nukkuun, pelottaa, että koko sektio perutaan. Ei jaksa enää vastoinkäymisiä. Mikä mahtavinta mies on kipeänä, flunssa ja kuumeetta :( ei ilmeisesti nyt pääse mukaan sektioon eikä sairaalaan. Eli ilmeisesti yksin tulee mentyä sairaalaan, ellei äiti pääse mukaan.

Danalle halitus ((( :hug: )))
Mä olen kai(?) herännyt.

Korvatulehdus alkaa vähän helpottamaan. Se on positiivista, ainoa paikka joka on vähän edes kunnossa. Tänään pitää käydä apteekissa hakemassa valmiiksi synytyksen jälkeen käytettävät masennuslääkkeet. Sain jotain uutta lääkettä siihen. Samaten gavisconia pitää hakea närkästyksiin,
Ja tänään neuvola. Söin eilen varmaan KYMMENEN munkkia. Tein anopille kahden litran taikinan munkkia ja paistoin ne... Tänään puntarilla mm. Seliseli ja emmänyttiiä ja mistä nää grammat oikein tulee... :D

Hyvää keskiviikkoaamua kaikille!

T; Mattilanmamma

ONNEA MARTA !!!

Itsekkäästi hän tulee tänne tilittämään nyt omaa napua:

Eilen neuvola-lääkäri, kaikki ok paitsi hanskaan jäi verta ja auki yhdelle taui kahdelle sormelle+ jäljellä 1 cm paniikki-nappula lähetti mut taysiin, lähsin taysiin, ottivat käppyrät ja menin lääkärille. Kaikki ok verentulo hanskaan ihan normia tässä vaiheessa raskautta, MUTTA VAUVA on perätilassa :/ HEMMETTI!

Mä oon koko ajan luullut et on kääntynyt ja terkat 4kpl olleet kaikki väärässä kuten myös neukku-lääkäri, voi vee mitä porukkaa ne ei tiedä mitään!!! Ens to kääntö klo 14.30, riskinä vaan et synnytys käynnistyy, kamala stressi iski! Jos vauva ei käänny niin ei tarvitse synnyttää alakautta mut sanoi et kun oon pitkä ja vauvan painoarvio nyt 2400g niin voisin koittaa mut riskinsä siinä on kuitenkin vauvalle...tuun hulluks(toisaalta joidenkin vauvat kääntyy tosi myöhään)

Ottivat muuten strepto-näytteen kans siellä...

kuulemma 3-4% perätila-vauvoista ei käänny, en millään haluisi kuulua siihen ryhmään :(

Fiinukka ja käpy 35+5 :flower:

Dana, mulla on maanantaina Tyksissä synnytystapa-arvio. toivon silloin saavani sen sektioajan, mutta saapa nähdä, jos ryhtyvät samaan tyyliin pompottamaan kuin sulla... :headwall:

Dalailama, meillä perhevalmennuksessa, kun yksi isä suoraan kysyi meidän äitiysterkalta pt synnytyksestä alakautta, niin tämä mielestäni humaani ja kokenut, lähes tai yli 60 vee terkka sanoi, että hänen henkilökohtainen mielipide on, että ennemmin suunniteltu sektio etenkin esikoisen kohdalla, koska hän on alatie kautta niin monen riskin käyvän toteen, juuri vauvan jalkojen vammoina jne. Muutenkin tää terkka on ollut tosi ihana, ja käski perhevalmennuksessa meitä kaikkia muistamaan omat oikeutemme perheenä ja potilaana, kertomaan omasta mielipiteestä ja pitämään siitä kiinni lääkärien kanssa, jotka ei aina ajattele perheen ja äidin hyvinvointia ennen ja jälkeen synnytystä ja vaan ainoastaan ovat fokusoituneet itse synnytykseen.

Fiinukka: Mulla oli vauva ultratessa perätilassa viikolla 35+3, ja laitettiin lähete synnytyssairaalaan.. mutta kappas kaks viikkoa myöhemmin olikin raivotarjonnassa... että ihmeitä voi tapahtua :))

Danalle: hemmetti noita flunssia, toivottavasti saat äitis mukaan sairaalaan tukihenkilöksi. Meillä isännällä kauhee yskä aina kun on sisällä ja nenä tukossa,muuten ei mitään.. onneks kohta pääsee uuteen taloon :)) luullaan,että täällä on hometta :(

Huomista neuvolaa ootellen :)

pauliina ja veikko rv38+3

Dana, voi ei, ettei mies pääse mukaan. Jos se vaikka kokis ihmeparantumisen huomiseksi tai toivottavasti saat sitten edes äidin sinne. Mun kauhukuva synnytykseen liittyen on nimenomaan se, että mies sairastuis. Mä en todellakaan haluis tehdä sitä ilman miestä.

Fiinukka, toivottavasti sun pieni kääntyis viimeistään siellä kääntöyrityksessä.

Nii ja Mattialanmamma, itsetehdyt munkit on kyllä ihan parhaita! :p

Saga 38+4

Voimia kaikille sairaalasta käännytetyille :| Mulle terkkari sanoi,että jos meen sairaalan ja sanovat että kotiin vielä odottamaan niin en saa lähteä,vaan jään johonkin sairaalan nurkkaan piiloon :LOL: Kuopus syntyi tosi nopeaa,ja nytkin voi avautuminen tapahtua hetkessä,joten en ota riskiä..oon siellä nurkassa sitten vaikka viikon jos tilanne vaatii :LOL:
Veljeni vaimo synnytti esikon perätilassa ilman ongelmia,itseäni kyllä hirvittäisi,mutta onnistuu joillakin niinkin päin :ashamed:
Helle tuli ja turvotti jalkoja koko yön..en tykkää yhtään..ois vaan viileää ilman sadetta :attn:
hipsu

Huomenta vaan,

Nukuin uskomattoman hyvin viime yönä. Mahtava fiilis! Tosin näin taas aamulla unta, että olin synnyttänyt vauvan, joka oli älyttömän iso, enkä osannut imettää. Ihmeellistä...

dalailama Hyvä kun pidit puoles sektion suhteen! Meillekin korostettiin synnytysvalmennuksessa, että ketään ei voi pakottaa synnyttää perätilalasta alakautta, vaan äidillä on aina oikeus sektioon. Tottahan perätilasynnytyksetkin voi onnistua mainiosti, mutta päätös on aina äidin.

Ehkä hoitohenkilökunnalla välillä unohtuu, miten herkkiä raskaana olevat on? Tokihan heilläkin on huonoja päiviä, mutta potilaisiin sitä ei kyllä sais purkaa. Mun perhepiirissä on paljon sairaahnhoitajia ja lääkäreitä ja kaikki ovat sitä mieltä, että huonosta kohtelusta tulee aina tehdä valitus. Useinhan kyse voi olla ihan väärinymmärryksestäkin, mutta sekin on hyvä selvittää. Ja ikävää/loukkaavaa käytöstä ei pidä sietää koskaan. Mulla on tainnut olla tosi hyvä tuuri nyt raskausaikana kun olen saanut pelkästään tosi hyvää hoitoa joka paikassa. :) (eli koputtelen nyt puuta, että jatkuis samaan malliin!).

Onkohan Liplatus muuten lähtenyt sinne käynnistykseen jo? Sieltä tulis sitten kaksi seuraavaa hurmaajaa. :heart: Eikös se ollut tällä viikolla jo?

dana Siis todella kurjaa, että mies vielä sairastui! Näyttääkö siltä, ettei parantuis ollenkaan huomiseen mennessä?

Pidetään peukkuja, että Fiinukan vauva kääntyis vielä raivotarjontaan. Jotkuthan tosiaan käänytyy aika myöhään.

Painon pudotuksesta synnytyksen jälkeen en ajatellut ottaa ollenkaan stressiä. Luotan siihen, että normaali terveellinen ruokavalio ja liikunta plus imetys hoitaa homman. :) En siis meinaa alkaa millekään laihikselle. Olis kiva jos vuoden päästä oisin taas ns. "normaalimitoissa". Mulla on NIIN kova ikävä kunnon liikuntaa... Näen oikeesti unia bodycombat -tunneista ja juoksulenkeistä. Aaahh...

Oon muuten kuullut muutamalta ystävältä, että ekan lapsen saamisen jälkeen suhde omaan kroppaan muuttuu paljon armeliaammaksi, eikä enää viitsi samalla tavalla kuin ennen stressata olemattomista liikakiloista. Kuulemma pätee ainakin niihin, jotka eivät aiemmin koskaan ole olleet tyytyväisiä kroppaansa vaikka olisi ollut kuinka hyvässä kuosissa. Mitäs mieltä jo aiemmin vauvoja tehneet on? :)

Nyt täytyy saada aamukahvia ja ehkä katson muutaman jakson Frendejä. Ulkona näyttäis olevan ihana ilmakin eli sitten piiiitkälle kävelylle.

Olivia & Vauveli 37+3

Huomenta

Hirveesti taas tullu teksitä sillä aikaa ku on ite nukkunut :LOL:
Pari yötä meni tossa huonosti, niin johan sit viime yönä nukuttu vähä paremmin ja jopa kymmeneen asti.

Musta on ihan uskomatonta et ihmisiä pakotetaan synnyttämään perätilavauvoja alakautta. Meillekkin valmennuksessa sanottiin että siinä on aina isommat riskit ja vauvat ovat yleisesti huonompikuntoisia. Vaikka tietenkin sektiossakin on riskinsä, sitä kait ne lääkärit yms aattelee etteivät mielellään lähtis sektiota tekemään.

Täällä riittää kans noita raskauskiloja tiputettavaks (ihan varmasti !) ja sitten tietty ois kiva päästä vähä allekkin sen lähtöpainon 75 kg. Mä aattelin kans korjailla ruokavaliota ja alottaa sitten syksyllä taas jumpissa käymisen. Tietty kotityöt ja imetys varmasti tekee tehtävänsä myös. Saas nähdä nyt sitten miten kaikkien näiden suunnitelmien kans käy.

Täällä on vauva ollut kovin paikallaan ilmeisesti yön ja nyt heräämisenkin jälkeen tuntuu olevan vaan paikoillaan. Täytyy yrittää herätellä sitä, ettei nyt ihan iskis paniikki (taas vaihteeks).

Neuvolassa piipahdettu

rv 38+6
painon muutos +800g
turvotus +
RR 125/82
Pissat - -
HB 127
Sf 34
Tarjonta rt
Syke 136
Liikkeet ++

Kaikki siis paremmin kuin hyvin. Supistuksista sanoi, että voisin ehkä käydä näytillä seuraavan kerran kun on tullut muutaman tunnin säännöllisesti supistuksia. Eilenkin tuli varmaan 4-5 tuntia noin 6 minuutin välein, mut loppuivat taas kuin seinään. Vatsa on ollut tänä aamuna sekaisin, on juoksuttanut vessassa useamman kerran. Terkkarin mukaan se on erittäin hyvä merkki, jes! Ja jos yöheräämiset ja vessassa käynnit loppuvat, niin lähtö on hyvinkin lähellä.. Sitä odotellessa.

Myrkytystä ei ole siis vielä ilmaantunut, välillä sitä toivon ja välillä pelkään. Mulla se tarkoittaa automaattisesti käynnistystä samantien. Kolmatta kertaa ei enää katsella ja kuulostella.

:hug: Voimarutistus kaikille tasapuolisesti!

omenaruusu 38+6

Fiinukka, harmillista että pt. Mullahan esikoinen syntyi suunnitellusti alateitse perätilassa TAYSissa pian 6 vee sitten. Meillä meni kaikki erittäin hyvin ja olen tyytyväinen että uskalsin pt:n lähteä synnyttään... Kaikki tapaukset on tietysti erilaisia ja ehkä meillä oli erityisen hyvä tuuri mukana. Mutta uskaltaisin oman kokemuksen perusteella suositella alakautta yrittämistä, jos lääkärit sitä suosittelee. Kyllä ne ainakin mun kohdalla kuvasivat lantion mitat, siitä tuli semmosta varmuutta että muksu on sieltä esiin puskettavissa... painoa meidän neidillä oli 3390g. Itellä oli sektiokammo, sekin vaikutti päätökseen. On siinä paljon miettimistä että miten olis parasta tehdä, minäkin keräsin plussat ja miinukset -listaa asian tiimoilta monta viikkoa.

Tulin tuolta syyskuulaista poikkeen ja osui silmään tuo Fiinukan juttu!!

Fiinukka: Eli mulla käynyt samalla lailla esikoisen kanssa vuonna -06. Perätila todettiin viikolla 37+,kun kokoajan oli kaikki lääkärit ja neuvvolan täti sanonut pojan olevan rt(ja kuulemma nenäkin tuntui) ja kiireellinen lähete tayssiin. Sain sit heti ma ajan kun perätila todettu to. Tayssiin mentäessä todettiin sama että perätila,vettä mulla niin vähän että kääntöä ei voitu yrittää. Enkä olisi halunnutkaan. Joten mulle tehtiin sektio. Mikä oli oikeea ratkaisu,sillä siinäkään poika meinannut tullakun napanuora niin pahasti kaulan ympärillä että väkisin vedettiin.

Ja toiseksi tuo painoarvio ei pitänyt yhtään paikkaansa,vikko ennen sektiota sanottiin että syntymä paino 2,9-3,1kg ja olikin syntyessään 3,7kg. Eli en kamalasti luottaisi siihenkään. Ja varmasti eriasia synnyttää 3,1kg perätila kuin 3,7kg.

Mutta tarkoituksena ei ole pelotella mutta näin täällä.

Nyt saan lähetteen 34 viikolla tayssiin tästä toisesta synnytystapa arvioon. Kiitos siitä =)

Mukavaa loppu odotusta kaikille!!!

Tyyty ja 29+1

Huomenta...kamalasti tulee tekstiä koko ajan! =)

Nyt on kahtena aamuna bongattu limatulppaa...mutta eipäs sitten ole mitään muuta tapahtunutkaan. Ja faktahan on kyllä että synnytykseen voi silti vierähtää viikkoja vielä. Toivotaan, että ei kummikskaan enää sitä 3 viikkoa! Kaipa tuolla alhaalla jotain silti tapahtuu!! =)

Ihanan aurikoinrn päivä vaikka eipä lämmintä ole kuin 15 astetta. No jussin pitäis kai olla melko nätti! Mulla on Oysissa ollut kyllä ihmeen positiivisia kokemuksia vaikka olen tosiaan sekä synnyttäjien vast.otolla, että äitipolilla joutunut ramppaamaan enemmän kuin tarpeeksi. Tokihan se on aina tuurista kiinni! Pitää toivoa, että sama tuuri jatkuis...

Laihdutuksesta..en ole vielä miettinyt. Katsellaan paljonko jää laitokselle ja pystyykö imettämään. Terkka sanoi muka, että mun painonnousu (9kg) on semmonen, että pitäis helpolla painoa imettäessä tipahtaa jopa alle alkupainon, mutta itellä vähän skeptinen olo kyllä. Mutta ei siis kauheaa ressiä ainakaan vielä aiheesta.

Mutta nyt suihkuun ja jos vaikka lähtis kirpparille. Nukuin viime yön ihan ok. Nukahdin jo ennen 01.30 ja sitten vetelin hirsiä tuonne 11 asti. JEE =)

Zeenah ja pikkunen 38+6 :heart:

Tulin POKSsuun 38+0 :heart: :heart: Joko tää kohta haluis tulla, toivotaan.

Dana Kyllä on kurjaa että miehes sairastu just viime tipassa. Toivottavasti äitis pääsis sun tueksi. Tietty se oma mies ja lapsen isä olisi aivan eri asia :hug:

Mattilanmamma Joo ei tarvii täälläkää ihmetellä jos huoemenna vaakaheilahtaa :LOL: On tullu käytyä vähän ulkona syömässä :ashamed:

Fiinukka :hug: Toivotaan että saavat vauvan vielä käännettyä. Jokaisella on tietty omat toiveet mutta kannattaa myös luottaa lääkäreihin on ne varmaan aika monessa pt synnytyksessäkin ollut. Voimia sulle, ei sinne torstaihin ole pitkä matka:) :hug:

Omenaruusu Ai, että jos yöllä ei enään herää vessaan niin useesti ku aikasemmin niin vois olla lähtö lähellä??? Mä en meinaan herää enään ku kerran aikasemmin ainakin kolme kertaa.
Mitäs niistä vauvan liikkeistä sanotaan ennen lähenevää synnytystä? Et vähenää vai muuttuu?? Mä niin tahtoisin tän vauvan jo maailmaan :LOL:

(.) Nukuttaa nyt ihmeen hyvin kyllä. Aamulla olis ihan kiva herätä ihmisten ajoissa mut ku ei pääse ylös. Turvottaa ihan kiitettävästi jo heti aamusta, ei kiva. Kohtaa menee vaan crocsit jalkaan :ashamed: Nyt näköjään kivistää häntäluuta, nivusia ja häpyluuta ei pysty peffaa penkillä liikuttaan ku tekee kipeetä :(
Vauva tosiaan on alkanut liikkuun ihan ihmeellisesti. Ei enään potki niin lujasti kylkiin yms vaan enemmänkin sellasta möyrimistä vaan:) Kai sillä on sie jo ahdasta. Kardemummmako se oli kuka joskus mietti että ku vauan kääntyy niin aikasin pääalaspäin että raukallahan menee veri päähän ku sillai monta kk on :LOL: Itte oon miettinyt ihan samaa ku tää neiti on jo ollu pitkän aikaa rt:ssä:D

Nyt sitä vois mennä ompeleen tytön huoneeseen verhot ja sit lähtee hakeen jäätelöö:D :LOL:

- Chili ja neiti POKS POKS 38+0 :heart: :heart:

Aurinkoista huomenta B) !

Ihana kun on välillä kiva sää. Kävin ennen aamupalaa pienellä kävelyllä ja ai kun teki hyvää :) . Nyt ois siivouspäivä edessä, mut koitan kaikin keinoin keksiä jotain muuta puuhaa...

Rae Onko teidän WC'ssä mahdollisesti käynyt viime yönä vesivahinko? Näin unta että olin teillä ilmeisesti talonvahtina. Säki olit kotona mut lähdössä jonnekkin. Menin vessaan ja kun laitoin valot päälle alkoi katossa olevasta tuuletushormista sataa vettä. Tai ennemminkin tulvia... Kun lähdin vessasta siellä oli jo sentti vettä lattialla. Kauhistelin sinulle, mut tuumasit et se tekee aina niin ku laittaa valot päälle, pitäis miehen kattoo :LOL: . Tsiisus mitä unia :D !

Ja hyvin siis nukuttu, ei yhtään yöherätystä =) . Nyt miettimään korvaavaa toimintaa siivouksen tilalle ;).

Odotan & Emppu 35+2 :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja Odotan:
Rae Onko teidän WC'ssä mahdollisesti käynyt viime yönä vesivahinko? Näin unta että olin teillä ilmeisesti talonvahtina. Säki olit kotona mut lähdössä jonnekkin. Menin vessaan ja kun laitoin valot päälle alkoi katossa olevasta tuuletushormista sataa vettä. Tai ennemminkin tulvia... Kun lähdin vessasta siellä oli jo sentti vettä lattialla. Kauhistelin sinulle, mut tuumasit et se tekee aina niin ku laittaa valot päälle, pitäis miehen kattoo :LOL: . Tsiisus mitä unia :D !
Voi eii.... :LOL: Mua naurattaa tää niin paljon, että vauva varmaan syntyy kohta. :LOL:

Kyllä tää raskausaika jotenkin pehmentää aivoja kun nähdään kaikki ihan sekopäisiä unia. :D

Joo, pehmentää todellakin. Mie laitoin leivät, (jotka yleensä säilytetään leipälaatikossa) mikroon säilytykseen ja niitä sitten etsittiin kissojen ja koirien kanssa. Sitten oon pseey pyykkiä ilman pesuainetta ja viimeisin, minkä eilen hoksasin...kävin tosiaan tentissä, enkä sitten kirjottanu omaa nimeä tenttipaperiin!!
:LOL: että semmosta

Chili Noista liikkeistä sanoi, et vähenevät synnytystä kohti. Antoi mukaan liikelaskentalomakkeen, joka toimii myös lähetteenä synnärille. Eli siis jos liikkeitä ei saa sitä 10 tunnin sisällä, niin lapun kanssa synnärille. Näin ainakin meillä.

Siivouspuuhissa näyttäis olevan muutkin. Eilen jynssäsin kaakelit pesuhuoneesta ja vessan sekä kodinhoitohuoneen lattialaatat. Äsken pestiin lasten kanssa terassi. Pyykit pyörii koneessa, lakanoita olis vielä mankeloitava samoin koneellinen pyyhkeitä. Tuleepahan tehtyä kunnon juhannussiivous. En oo mikään himosiivoaja, mutta kun on ollut muiden siivouksen varassa koko talven ja kevään, niin on oikeesti ihana saada itse siivottua. Ja selkä kiittää... :|

Heissan!

Joo mä oon samoilla linjoilla, että raskaus pehmentää aivoja! Ja lisäksi surkastaa ainaki mulla koordinaatiokykyä, multa tippuu kaikki tavarat käsistä milloin minnekin. Vessassa kun vaikka harjaa hampaita niin pöntön kansi on ehdottomasti oltava kiinni tai muuten esim hammastahna voi olla pöntössä, niinkin on melkein käynyt :D

Jenniii88: Voi räkä mä nään punaista kun ei potilasta kuunnella! Ja siis mitä ihmettä, kävele takaperin, joo niin vissii.. Huhheijjaa. Sääli, että on semmosia hoitajia jotka on niin tympääntyneitä jo.

Twilight: Jes mäki ens viikolla yritän päästä kattomaan sen kolmososan, liput aiotaan varata joko keskiviikolle tai torstaille :) Tavallaa toivon, että vauva pysyis mahassa sinne asti nii näkee ton leffan, mutta kyllä siltä toivon enemmän että syntyis jo :)

Dana88: Ihan ihme kohtelua oot saanut, harmittaa sun puolesta. Taitaa henkilökunnalla olla valtataistelua kun ne noin sua pompottaa, kaikki haluaa olla oikeessa ja pyörtää toistensa puheita :(

Susanna85: Oi sulla kuulostaa lupaavalle! Mäki haluisin tietää, että mikä on täällä alakerran tilanne, mutta enpä sitä saa enää tietää ennenku synnärillä sitte.. Ois kiva tietää mitä muutoksia on tapahtunut.

JS84: Mä oon esikoisen odottaja ja mulla on jo nyt aika paineet raskauskiloista. Nyt on mulle tullut semmonen 16 kiloa jo, mikä on musta ihan kamalaa! Odotan, että pääsen taas jumppii ja kunnon liikuntaa harrastamaan. Ja vauvan kanssa tullaan varmasti lenkkeileen paljon, ellei sitten ole jotain syytä mikä sen estää. Haluisin jonku kantorepun tai neliöliinan niin vois vauvaa kantaa mukana :) Mulla on lainassa ikivanha huggis liina, mutta siitä en ole vielä vakuuttunut. Semmonen kozy ois aika ihana!

hipsu79: Aivan ihana terkkari sulla! Eväät vaan mukaa ja sairaalan nurkkiin piiloon :D

Limatulpasta super tyhmä kysymys: Siis onko se oikeesti ihan tulppa tulppa, eli semmonen kiinteä klöntti vai onko se enempi reilumpaa liman eritystä? Siis oon ihan uuno, mitä te ootte mieltä että kummin se on? Kun jos sitä sit voi tulla useessa erässä niin onko ne jotain klönttejä vai vaan sitä limaa?

Ällövaro! Mulla paikat on ollut ihan superkuivat, ihan siis saharaa, viime kuukaudet ja nyt oon parina päivänä huomannut että limaa tulee. Niin mietin, että tulppaako se on vai vaan ihan valkkaria?

Nojoo ruuanlaittoon, tänään meillä on lohipastavuokaa, johon tulee päälle juustodippiä. Nami!

Niin ja ää oispa kiva keksiä juhannukselle tekemistä! Meillä ei ole mitää suunnitelmia, ei mökkiä, ei mitää. En haluis olla vaan kotona.. Mies sano eilen, että no lähtää ajaa vaikka porii :D jep, juhannusajelua semmonen 5tuntia per suunta :D

Alkuperäinen kirjoittaja Odotan:

:LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: Vitsi paras juttu pitkiin aikoihin :D Meillä kyllä on ollut vessassa pientä tulvaa, mutta siitä on jo aikaa ja se johtui siitä kun meille ei tullut vettä ja mies varmaan epähuomiossa sitten jättänyt hanan auki ja yöllä oli ruennut tulemaan sitten vettä... että semmosta :LOL:

Ihanan aurinkoinen sää, mutta tuulee aikas perskuleesti..vielä en ole pihalle asti ennättänyt kun tyytyväisenä tuonne puol 11 asti nukuin ja sitten rupesinkin paistamaan korvapuusteja, kohta pääsee maistamaan työnsä tulosta :p

painon pudotuksesta Miule on tullut sellaset 11kg ja kyllä haluisin sen ja reilusti enemmän pois sitten synnytyksen jälkeen..mutta siis mitään stressiä en ota..lenkkeilen, imetän jos pystyn ja syön terveellisesti ja toivotaan, että niillä konsteilla paino tippuu :)

Nyt on kyllä NIIN kuuma, että aivot ei enää pelitä enkä muista mitä piti kommentoida..vaivast +27 astetta sisällä lämmintä ja siihen vielä uuni hohkaa ku pulla paistaa... Huh

vaan nyt niitä pullia syömään :p

Rae ja Nyytti 35+6

Yhteistyössä