Heinäkuun Hurmaajat Kesäkuussa (1. Hurmaaja syntynyt)

maamin82 No just, kylläpäs anoppi on terävänä siellä! Eikai se tosissaan voi ehdottaa, että jättäisitte 3- ja 6-vuotiaat keskenään kotiin?! :kieh:

Riikkis84 Tervetulloo! Jos haluat listoille, niin laita Martalle yksityisviestiä. Täällä tosin toivotaan, että Martalla ois jo nyytti kainalossa, mutta päivittää varmasti kun ehtii. :)

Zeenahille tsemppiä! Taitaa hyvin pian alkaa tapahtuun.

Jospas lähtis taas valmistautumaan yhteen jalkopalloiltaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja maamin82:
Mua ottaa päähän Rakas anoppini, PRKL! :kieh: Saa nähä joudunko menemään yksin synnyttämään, kun ei anoppi tosiaan luvannu olla valmiudessa, jos synnytys käynnistyy... Sanoi vaan että eikö poikia voi jo jättää päinsä (6-ja 3-vuotiaat), että eikö isompi kato pienempää, just joo
Whaaaat? Pikkasen erikoinen näkemys rouva anopilla. Sekaantumatta kenenkään sukuasioihin, mutta mutta. :whistle: :x
 
Ennu:kyllä ei niin vaatteet lopu lapsukaisella kesken ainaskaan,se on selvää,että niitä riittää,kun neljäs muksu tulollaan ja jokaiselle on hommattu aina vaatetta lisää ja saatu paljon lahjaksi/tuliaisiksi.kaikki pojan vaatteet laitoin suosiolla siskolle menemään joka saa pojan syyskuussa =) :heart: sillekki viety yks jätesäkillinen niitä vaatteita,ihan hullua,että miten paljon nuita on,niin vähän aikaa kun mahtuvat päällekkään just noi 50-68cm vaatteet.74 menee jo hiukka kauemmin ;)

Tervetuloa uusille mammoille mukaan,aina tänne mammoja lisää mahtuu =) :wave:
 
Olivia ja Kardemumma Pahasti pelkään että anopilla on joku ruuvi hieman löysällä :D Ei kukaan täysjärkinen ihminen voi oikeasti sanoa noin... Mäkin luulin tuntevani kyseisen naisen, mutta kokoajan tulee ilmi uusia (huonoja) puolia... :whistle: Huono oli vitsi, jos vitsillä tollasia heittelee! Omat vanhemmat kun ajelis varmasti tuolta 60km päästä!!! Toivotaan, että pikkusisko on paikkeilla kun synnyttämään lähetään, mutta anoppilaan päin en aio kustakkaan aivan heti..... :kieh: :kieh: :kieh:
 
Täällä iski päänsärky :( Pitäis kait kohta mennä nukkumaan, josko sillä helpottais olo.

Kovasti on lupaavia oireita monella. Juhannuksen jälkeen on ainakin muutama hurmaaja syntynyt lisää :heart:

Mua jotenkin stressaa tää kaikki epävarmuus kaiken suhteen. Jotenkin ois helpompaa jos tietäis että käynnistetään tai leikataan jonain tiettynä päivänä, mutta nyt vaan odotellaan.

Mikäköhän siinä on että sitä vaatetta tuntuu aina vaan jostain kertyvän ? Ite yritän nyt olla ostamatta mitään vaatteita ennen vauvan syntymää. Mut mitäköhän sitten jos menee kovinkin pitkälle heinäkuuhun, miten sitä maltaa pysyä pois kaupoista ?

Jonkun anoppi oli heittäny oikein hyvän ratkasun lastenhoito-ongelmaan. Miten voi edes sanoa et 3- ja 6-vuotiaat voi olla keskenään kotona ?!? Oliko se ihan tosissaan. Uskomatonta puhetta.

Kypsyttää tää kotona oleminen tällähetkellä aika huolella. Sit ku tänäänkin miehelle sanoin et aika alkaa käymään pitkäks niin vastaus oli "Älä nyt, tilannehan on muuttumassa ihan kohta.." Mut ku EI SE VOI ymmärtää miltä tuntuu olla kuukausia kotona eikä oikein mihinkään pääse. Ja viikonloputkin menny kotona. :headwall:
 
Oon menossa synnyttää yksin,kun en jaksa stressata lastenvahtia mitä todennäköisesti ei edes löydy :ashamed: Mutta sanoin tämän neuvolassa niin täti kertoi että oli jättänyt kotiin 9,7 ja 2-vuotiaat kun lähti synnyttää..siis keskenään ja siis neuvolan täti ihmetteli enkö minäkin jätä noi 10,7 ja 3-vuotiaat yksin ja mies mukaan..en todellakaan jätä :headwall:
hipsu
 
Tervetuloa uusille :wave:

Maamin no huh, mitä kommetteja anopilta :eek: ja onpa tylsä suhtautuminen muutenkin koko asiaan.

Mä voisin tilata taas sellaisen päiväsynnytyksen, niin kuin oli kuopuksesta. Supparit alkoi klo 6.00 aamulla (lapset lähtivät sitten vähän myöhemmin kouluun). Käytiin miehen kanssa siinä sitten kävelyllä ja kaupassa suppareita vauhdittaaksemme. Sairaalaan mentiin kahden jälkeen iltapäivällä ja parin tunnin päästä poika syntyi. Isommat kävi jo illalla katsomassa tulokasta ja mies pääsi heidän kanssa yöksi kotiin. Mä niiiiiin toivon, et kävis samalla tavalla nytkin. Ei tarttis mun vanhempiin turvautua, vaan vois vaan päiväks heittää muksut naapuriin. Wishful thinking varmaan, mutta toivossa on hyvä elää :)

Jaahas meidän Oulunseutulaiset meinaavat joukolla jakautua tällä viikolla, ihanaa! Onnea matkaan kaikille =)

Täällä murulla on ihan jatkuva mellastus päällä, meinaa vissiin oikeesti tulla tosta mahasta läpi. Ja möyrinnät ottaa niin pirun kipeetä, kun oikein puskee. No hyvä vaan, eipähän tartte mitään liikelaskentoja tehdä. Närästyskin on taas hetkeksi vähän helpottanu. Flunssa on edelleen päällä, mutta parempaan mennään.

Huomenna olis sitten lääkärineuvola, taas joku eri lääkäri, toivottavasti olis kiva! Mutta nyt futiksen pariin.

Sherine + muru rv 36+3
 
Ai niin, tehkää tälle mun shoppailuhimolle jotain :headwall: . Mä kävin tänään ostamassa jo toiset tuplat meille (tosin käytetyt edullisesti, mutta kuitenkin). Muutenkin keksin koko ajan jotain uutta osteltavaa, vaikka olin aluksi päättänyt, että mitään ei osteta, koska melkein kaikki on tallessa kuopukselta |O

muoks. Noita rattaitakin meillä on kohta varmaan sadat, varmaan puolet vaunuvaraston rattaista on meidän :ashamed:
 
Ihme kommentteja nuo "jättäkää lapset keskenään synnytyksen ajaksi :eek: "!!!

Meillä ei ole mitään hajua mihin lapset laitetaan siksi aikaa. Minun vanhemmat on n.160km päässä, miehen vanhemmat yhtä kaukana. Sukulaisia ei asu lähellä et kiva. Pitäis pikkuhiljaa alkaa miettimään...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jenniii-88:
voiko supistukset olla semmosta polttoo?, pari tuntia poltellu selkää ja mahaa, hiki valuu mutta vatta ei tee semmosta kovettumista niinku tähän asti...?
Mulla ainakin supistukset ilmenee just polttoina, aivan kuin ois menkat.. Tosin vatsa kovettuu viellä siihen lisäksi, olo on tosi hankala silloin...
 
Luin varmaan 10 sivullista näitä teidän juttuja ja olipa hauska lukea. =) Välillä kauhistuttaa, surettaa ja naurattaa. Eniten hirnuin noille raisuille jutuille repeämisistä ja kaikista kauheuksista.

Ite asustelen tosiaan täällä Tanskanmaalla ja uusioperheessä. Olen 30-vuotias ja ensimmäistäni odotan. Meillä ei siis huolta noiden lasten sijoittamisesta, sillä heillä on eri äiti jonka luokse lapset sitten voidaan viedä kun eräpäivä koittaa. On myös välillä helpottavaa kun miehellä on jo kahdesta synnytyksestä ja vauvan hoidoista kokemusta-itsellä kun ei minkäänmoista...

Toisaalta, miehen kokemukset synnytyksistä on aika lääketieteelliset tyyliin: "Sinne vaan ja epiduraali ja kyllä ne lääkärit tietää ja kauheeta tuskaahan se on ja toivottavasti pian ohi". On hälle ollut sitten hieman uutta että olen perehtynyt synnytykseen, mahdollisiin komplikaatioihin, lääkityksen ja puudutuksen vaikutuksiin ja haittoihin. Tahdon myös synnyttää vedessä ja siis ilman lääkitystä.

On muuten tosi masentavaa miten suurin osa ihmisistä suhtautuu suunnitelmiini ja toiveisiin alentavalla asenteella. :| Suurin osa suoraan sanoen nauraa päin naamaa ja siis suhtautuu normaalisynnytykseen halveksuvasti. En ymmärrä sitä..

Tuli yhtäkkiä mieleen, että hirnuin oikein kunnolla kun joku täällä luonnehti että on Tuli perseessä! :LOL:
 
maamin No jo on tosiaan anopilta jokkii mutteri tippunut matkasta pois... En kyllä todellakaan mie jättäis lapsia oman onnensa nojaan, ei mitään jakoja. Toivottavasti saatte sumplittua asiat järjestykseen :hug:

Teretulemas uusille en nyt muista nimimerkkejä :|

Miellä on ihan hitosti KÄRPÄSIÄ!!!! Ja lätkä on kateissa...josko mie huomenissa sen jaksaisin ettiä :LOL:

Huomenna pitää myös soitella neuvolaan, verensokerit uhkaa käydä nousemaan ja miula on verensokeriliuskat loppu, joten niitä lisää..ja samalla käydä vähän juttelemassa ku paino vaan jatkaa nousuaan ja maha oikein kasvaa silmissä :eek: :eek:

Nyt jos tuonne miehen viereen lähtis aa-aa :heart:

 
Alkuperäinen kirjoittaja Rae89:
Miellä on ihan hitosti KÄRPÄSIÄ!!!! Ja lätkä on kateissa...josko mie huomenissa sen jaksaisin ettiä :LOL:
Mä oon niin onskuna tuosta meidän kissapojasta, pysyy kärpäset kurissa. Muutama kesä oltiin ilman kissaa ja niitä öttiäisiä riitti sillon enemmän ku laki sallii. Oma houkutuksensa on tietty noi koirat (tai nykyisin enää vaan koira) eikä niistä oikeen kärpäsjahtiin oo. Nyt tuo kollipoitsu alkaa osottaa kykyään metsästäjäksi, pari lentelijää saanu jo lähdöt, kisulla ikää vasta 10kk ja tehokas terminaattori..

Koira tuli trimmattua, ainoa saldo siitä oli yläselän jumitus, meni onneks kuumalla suihkulla ohi.

Voi minkä anoppi letkautti! Maamin :hug: ei muuta voi sanoa..
Tosin eipä tuo Hipsunkaan terkkari ihan viisaimpia päästele. Tuollanen kotiinjättö riippuu niin paljon niistä lapsista, et voiko jättää. Ja ehkä ajat on kumminki muuttuneet.. Ite olin 11 ja hoidin 1v pikkuveljeä, enkä edes montaa tuntia kerrallaan! Omaa lapsuutta oon pitäny vastuullisena, mutta että 10v olis vastuussa 3vuotiaasta? Tai vielä pahempi, 6vee 3vuotiaasta! En tod. jättäis meidän poikia keskenään vuoden päästä (silloin olisivat 6 ja 3)! Tai joo, onhan ne nytkin olleet, ehkä 5min. ku on käyttäny joskus koiran pissalla hätäseen..

Uusille teretulemast vaan munkin puolesta!

Joku kyseli vanhempainvapaista. Oon ilmottanu työnantajalle, et voivat palkata mun sijaisen koko kaudeksi, eli ens vuoden juhannukseen saakka. Että sitä ennen en ainakaan palaa töihin. Jos talous sallii, oon kotona suunnitelman mukaan 2011-2012 vaihteeseen eli vauva olis n 1½v kun alkais hoito. Harmittaa, et sitä isäkuukautta ei saa venytettyä niin pitkälle. Meille kun on melkonen lovi rahallisesti, jos mies jää kotiin sitä pitämään. Onhan siinä aina se mahdollisuus, et pitää samaa aikaa ku minä oon kesälomalla, mut saa nähdä. Mulla on siis lomat pitämättä, nyt olis kasassa 16pv ja sit äippälomalta kertyvät. Kaikkia en pidä keväällä 2011, vaan osan siirrän sit sille vuodelle, ku töihin palaan.
Noi Kelan jutut on välillä ihan hepreaa, mut kaipa niitä tulee mietittyä sit lähempänä. Nyt äippälomalla vois yrittää säästää vähän rahaa, meillä käytännössä tulot nousee hiukan. Mulla on ollu turhan korkee vero% työtuloista ja nyt siis vähän laskee + poikien päivähoitomaksut jää pois. Mutta sitten se ihana karu arki alkaa, ku jää kotihoidontuelle, et sitä ajatellen pieni säästö ei olis pahitteeks.

Katos vaan, kello taas kamalasti. Nukkumaan jotta jaksaa aamulla noiden natiaisten kanssa. Huomenna olis oma ja nuoremman 2v neuvolakin.

Kepsukka ja masukki (36+3)
 
Hitto...sinne ne taas katosivat kuin tuhka tuuleen. Ne supparit siis. Tosi rassaavaa, kun ehtii aina toivo herätä kun useamman tunnin tulee kipeitä ja sitten ne vaan loppuu. Noh, josko ne vaikka jotain sais silti aikaan..

Ja kuten huomaatte...unirytmi vähän sekaisin, kun täällä vieläkin kukun. No, ei pitäis yövalvomiset olla sitten niin tuskaa, kun tähän on jo tottunu. Hei niin joo, ja saattaa olla, että meni jopa se tentti ihan putkeen elikkäs hyvä, että tuli vähän luettua ja raahauduttua paikalle....

Nyt kyllä lähden yrittämään nukkumista...saas nähä kuinka monta tuntia menee ennen kuin uni tulee!!

Zeenah ja pikkunen 38+5 :heart:
 
zeenah et oo ainut joka tääl kukkuu :D
mulla alko supistaa ja nyt ois olo semmonen noh jotenkii erilainen... aattelin et josko kohta vaikka kupin kahvia jois kun muutenkin oon ihan pirtee :whistle: :whistle:

uusille tervetuloa mukaan

olikos maamin anoppi joka oli letkauttanu et lapset kotiin?? meillä melkein saman ikäiset lapset eikä tulis pieneen mieleenkään että jättäisin niitä, niistä kun ei koskaan tiedä mitä keksivät :eek:
mut nyt taas liikkumaan kun tuo alakerta polttaa aika kovasti |O
nela ja lassi 38 :heart: :heart: :heart:
 
Tervetuloa vaan uusille ja tervemenoa maamin anopille Järkyttävää! Sano sille, et vastaako se sitten lastensuojelun yhteydenottoon, kun selviää et pienet on olleet yksin kotona. Meillä anoppi on jo näiden monien vuosien jälkeen oppinut, mitä voi sanoa ja mitä ei. Tosin niitä sammakoita tulee edelleen, mut varsinkin tässä tilassa voin pamauttaa takasin päin. Anopit on välillä.. :headwall:

Eilen illalla bongattu lisää limavuotoa ja aika reilustikin. Hitaasti, mutta varmasti taitaa synnytys edistyä. Parin tunnin välein heräsin vessaan karmeissa supistuksissa. Nyt ei taas supista ollenkaan, pakko oli vaan nousta syömään. Ihan kauhea nälkä koko ajan :ashamed:

omenaruusu 38+5
 
poks 38 :heart: :heart:
kolmelta sain unen päästä kiinni, eli kipu hieman hellitti :eek: nyt taas ylhäällä, koskee muttei ehkä tarpeeksi... josko vielä yrittäis nukkuu kun ei tää täältä mahasta ulos tule... :kieh: :kieh:
 
Huomenta!

On tämä varsinaista säätöä jo nukkumisenki kanssa, nyt oon ollu hereillä klo 5.00 vessareissusta lähtien ja vielä viimeviikolla meni vissiin parina yönä nukahtaminen suunnilleen samoille kellonlyömille... Huoh. No, ysiltä olis viiminen lääkärineuvola, sitä ootellessa! Jännittää vähän vauvan asento, en tiiä enää yhtään miten päin se tuolla mahassa köllii. Toivottavasti olis rt, vois jo alkaa toivoa merkkejä synnytyksestä tässä parin seuraavan viikon aikana! Aika turhauttavaa miettiä, että on ihan mahollista, että tyyppi syntyy vasta elokuussa :|

Nyt vasta tuntuu, että on oikeasti päässy lomalle, kun kävin eilen kirjotteleen kypsyysnäytteen gradusta. Koko homma siis paketissa ja katse kohti uutta elämänvaihetta kirpun kanssa! Nyt saan varmaan jonku kauhean migreenikohtauksen tms. niinku kävi kardemummman huokaistessa helpotuksesta... Kylläpä muuten vauvat antaa odotella itteään, tänään vois joku jo tulla kertoon vauvauutisia tai ainaki siirtyä sinne synnärille päin. Oulussa ainaki näyttäs tulevan nätti päivä, hyvä päivä syntyä tähän maailmaan :)
 
Huomenta. |O

Aaah, kohtalotovereita! Zeenah, NeLa ja JS84 - perustetaanko joku "Kukkujat-yökerho"? Taitaa enemmistö meistä nukkua tätä nykyä tosi huonosti... Mä en kans käsitä tätä. Nukahdin viime yönä ehkä joskus 02-03 maissa ja heräsin kahdesti vessaan ennen klo 05.20, jonka jälkeen en enää saanut unta. :eek: Lisäksi iski jokin mystinen poskipääkipu ja aamuyöntunnit meni miettiessä, onko kyseessä poskiontelotulehdus vai hammasvaiva, mutta taisi johtua vain jännityksestä tms.

Nooh, oonpahan käyttänyt koirat kunnon lenkillä, syönyt aamupalan, lukenut Hesarin ja laittanut pyykkiä - kaikki ennen puolta kasia.

Pitäis lähtee neuvolaan jonkin ajan kuluttua. Lisää siis myöhemmin. :)

Univajeista huolimatta oikein kivaa päivää heinämammoille! Ja supisuspuhureita niitä kaipaaville. :whistle: (tuo vislaus -hymiöhän käy myös puhaltamisesta?)

Olivia & Vauveli 37+2

P.S. Onko kukaan muu huomannut, että vauvalle tulis hikka aina kun itse on syönyt? Mulle käy jatkuvasti niin... Taitaa olla sattumaa.
 
Onks Maaminilla yhtä kiva anoppi kun mulla.. :D
Viimeraskaudessa anopin PITI katsoa vanhempaa poikaa (just täytti 1v) mutta kun lähdön hetki tuli ja soitin sille, se sanoi että "onks sun NYT pakko lähteä, kun MUN piti lähteä KESKISELLE".

..joo ei, ei mun nyt tietenkään mikään pakko ole.. siirretään kuule ensiviikolle.. (BTW: mies oli silloin armeijassa pohjoisissa loppusotasilla)

Tälläkertaa mä luultavasti menen yksin kans synnyttämään.. Ja mies katsoo lapsia. :headwall: Mä oisin halunnut sen mukaan, muttaku.. ei oo noita katsojia.. Anoppi on sellainen kun se on :eek:


Ja huomenta pikapikaa! Kymmenen minsan päästä pitäis olla jo menossa, mutta mä jumituin tähän..

Täällä ei tapahdu mitään. Vanha kätilö sanoi että jos odottavalle tulee ensimmäiset säännölliset supistukset jotka laantuu siitä kuluu tasan viikko kunnes vauva syntyy.
Tällä periaatteella mun pitäis perjantaina saada vauva. (en usko, tää ei tuu täältä koskaan)


T: MattilanMamma 38+1
 
huomenta taas.....
nyt olis taas tunti oltu jo hereil :headwall: :headwall:
mul olis huomen neuvola ja mietin että kattoiskohan neukkutäti pyynnöstä kohdunsuun tilanteen??? kehtaanko pyytää?
vois samal vihjasta et tekis hieman ronskimman sisätutkimuksen jospa se vähän tätä kaveria jeesais tulemaan kun en jaksa kun en saa nukuttua ja oon koko ajan kipee, sit viel pitäis jaksaa reilu 5v ja melkein 3v kans.....
 
10 ja 7-vuotiaat ovat kyllä olleet parikin tuntia kaksin kotona,ja jos synnytys käynistyisi yöllä..heille voisi sanoa että mennään sairaalaan ja jättää nukkumaan,mutta missään nimessä en tuota 3-vuotiasta jätä isompien vastuulle...viime yönäkin sillä tuli yhtä-äkkiä verta nenästä ja koko sänky veressä..paniikkiin siinä menisi jokainen lapsi.En halua synnytyksessä stressata enää lasten puolesta,on siinä muutakin hommaa tarpeeksi ilman stressiäkin =)
Nela:minulla oli viime raskaudessa kätilö neuvolassa hoitajana,ja teki kohdunsuulle jonkun ronskin hoidon ja iltasella meni sitten lapsivedet =)
hipsu
 
Huomenta taas! Olipahan viikossa tullu paljon tarinaa ja myönnettävä on, että luin vain jotkut kirjoitukset sieltä täältä. Nyt on toinenkin hurmaaja syntynyt tähän pinoon ja sellainen hurmaaja onkin, että ihan meinaa sydän särkyä :heart:

Viime viikolla taisin siis tiistaina kirjoitella siitä limatulpan menosta. No ti iltana alkoi supistukset, joita alkoi tulla melko tiheään heti ja meni se yö valvoessa. Supparit jatkui koko keskiviikon ja illalla 23. aikaan oli sellainen olo, että nyt on mentävä näytille. Ä-polille tarkastukseen, kohdunsuu sentin auki ja kanava hävinnyt. Kätilö otti mut osastolle ja antoi petidiinipiikin, että olisin saanut vähän nukuttua...huonolla menestyksellä. Vedet meni silloin yöllä.
Torstai-aamuna supistukset oli jo aika voimakkaita ja säännöllisiä ja aamulla sain litalgiinipiikin. Päivä meni kävellessä osaston käytävää edestakas, mutta sitten iltapäivällä supparit loppui melkein kokonaan. Aina välillä tuli ihan koviakin, mutta ei todellakaan säännöllisinä. Yöllä sain ventolinea, jolla supparit loppui kokonaan, että saisin nukuttua ja kerättyä voimia. Ja se veikin ne ihan kokonaan pois.
Perjantaina klo. 9 olin edelleen sen sentin auki ja laittoivat käynnistyskapselin. Synnytyskertomukseen on laitettu, että klo. 14 on alkaneet säännölliset supparit.Klo. 17. mennessä olin avautunut kahteen senttiin ja kätilö ja gyne tulivat siihen tulokseen, että nyt loppuu odottelu, kun vesien menostakin oli jo sen verran aikaa eikä tilanne tuntunut etenevän mihinkään. Kuuden jälkeen lähdettiin saliin, missä lääkäri tutki (edelleen 2cm auki) ja puhkaisi loputkin kalvot. Epiduraali laitettiin seitsemän aikaan. Kätilö puhui ns. koesynnytyksestä eli kunnon kivunlievitys, jos ei omat supparit riitä, niin sitten lisäksi oksitosiinia ja jos ei sekään auta,niin sitten sektio. Epiduraali vei tosiaan kaikki kivut pois ja kun kätilö sitten yhdeksän aikoihin teki sisätutkimuksen, niin olinkin ihan omilla suppareilla auennut kokonaan. Kipupumpun ottivat pois ja sitten vähän aikaa odoteltiin, että alkaa supistukset tuntua. Pikkuhiljaa tuli tarve ponnistaa ja sitten sitä tehtiinkin ihan tosissaan. Poika syntyi 23.04.

Koko synnytyksen kestoksi on merkitty 9h 30 min. Avautumisvaihe 8 h 20 min ja ponnistusvaihe 44 min. Myyryläinen tuli maailmaan käsi poskella ja mulle tehtiin episiotomia, minkä lisäksi tuli 2 asteen repeämä. Pikkuinen painoi 3550 ja oli 50 cm pitkä.

Kokemus kaikkinensa oli mulle äärimmäisen positiivinen. Pahinta oli epätoivo siitä, ettei vauva synny ikinä, kun minä en avaudu. Supistukset oli koko ajan siedettäviä ja mulla petidin ja litalgin auttoi hyvin. Pahinta oli sydänkäyrien ajot, kun piti maata sängyssä. Kun jaloillaan sai olla, niin supistukset kesti hyvin. Epiduraalin ajoitus oli niin hyvä, että ponnistusvaiheessa en tuntenut muuta kuin ponnistamisen tarpeen. Niin hullulta kuin ehkä kuulostaakin, niin ponnistaminen vei supistuskivun pois. Alapää oli niin hyvin puutunut, etten tuntenut leikkauksia (tosin sitä varten puudutettiin lisää) enkä repeämistä. Pään syntymisen tunsin ihan kuin kuuma rauta olisi laitettu häpyhuulille ja melkein samassa hetkessä vauva olikin jo sylissä. Tikkaukseenkin sain niin hyvät puudutteet, etten tuntenut sitäkään.

Kätilöt olivat aivan ihania ja kannustavia ja sanoivat, että ponnistan ihan kuin olisin harjoitellut sitä :) Mulla olikn naama ja kaula täynnä pieniä verenpurkaumia synnytyksen jälkeen. Vauvan hoitokin on alkanut sujua hyvin. Vaikeinta on olla hypistelemättä poikaa, kun hän nukkuu :). Eli jos puhutaan siitä, että synnytys voi olla erittäin voimaannuttava ja itsetuntoa kohottava kokemus, niin mulle se oli juuri sitä. Enkä voi uskoa, että minusta on tullut ulos jotain niin suloista ja kaunista kuin tuo pieni ihminen on :heart: En olisi ikinä uskonut, että sitä voikin hullaantua näin totaalisesti jostakin!! Eilen päästiin kotiin ja nyt totutellaan vauvan tuoksuiseen arkeen :).

Hirmuisen pitkä tarina tuli nyt. Oikein ihanaa päivää kaikille :flower: Luen viestit ja teen päivitykset vähän myöhemmin.

Marta ja myyryläinen 3 vrk :heart:
 
Eilen päästy vihdoin ja viimein kotiin Pohjosen reissulta,ja matka meni TÄYSIN KIVUTTOMASTI! :eek: Itse oikeen yllätyin kun ei tullut mitään kipuja koko automatkan aikana,ja siis hyvähän tuo vain oli...:D Käytiin paluu matkalla viellä viemässä tuliaiset mun vanhemmille Mäntsälään kun se sopivasti oli ihan tossa loppu metreillä matkanvarrella..:D Matka vanhemmilta kotiin ei ole ennen mennyt niin nopeasti kuin eilen..:D Ehkä kokopäivän autossa istuminen vaikutti hieman asiaan.... :whistle: :LOL:

Illalla sitten piti tosiaan alottaa paasto klo 19.00 ja kun käytiinyömässä jo klo 17aikoihin matkalla niin eipä siihen ehtinyt enää tulla nälkä ennen seitsemää ja voi jumankauta mikä nälkä kiukku oli kun päästiin kotiin 21.30... :headwall: Päätin sitten vaan purkaa matkakassin ja viikata pyykit kaappiin ja painella sänkyyn selaamaan mainoksia,joita oli tullut aikamoinen pinkka reissun aikana:D Harjoitus suppareita tuli melko tiheään tahtiin ja osa kesti aika pitkäänkin,mutta ei tosiaan kipuillut lainkaan. Kun mies sitten sänkyyn tuli joskus vähä ennen 12 niin jotenkin kummasti se meni sitten viellä siihen että alettiin seksiä harrastamaan... :D Hieman meinasi häiritä tuota keskittymistä kun sillon tällöin tuli tosiaan niitä kivuttomia supistuksia,laantui nekin sittten kokonaan sen jälkeen kun oli hommat hoidettu..:)
Aamulla 6.30 ylös ja koira pihalle,vaatteet niskaan ja labraan odottamaan että ottivat uudelleen tuon verensokerin paastoarvon. Sieltä sitten kauppaan ja tuli ostettua naw born vaippapaketti,ja se paketti on NIIIIIN pieni ja suloinen... :LOL:
Niin ja sain vihdoin ja viimein niitä herneitäkin mitä ei löytynyt koko pohjosen reissun aikana mistään.. :saint: Piti oikeen ostaa 3litraa ettei heti lopu... :LOL: :LOL: :xmas:

Joku mainitsi kyrvän anopin? tuhannesti jaksamista sinne,kusipäiset anopit on yksi suurimmista vitutuksen aiheuttajista! mukaan lukien myös mulkun työnantajan!!!

Tänään pitäisi viellä tehdä pizzaa tässä päivällä kun mies tulee työhaastattelusta..;) Olis päivätyö tarjolla katsotaan nytten mitä sieltä tullessaan osaa kertoa:)
Iltapäivästä sitten lähdetään molemmat omille reissuille,mies laittamaan autoa taas Riksuun ja minä Hämeenlinnaan viemään viimeseiä korvaushakemus papereita töihin ja katsomaan kavereita,joka saattaakin sitten jäädä melkolailla viimeiseksi kerraksi kun ite sinne asti ajelen..:D tai no eihän toi ole ku alle 100km suuntaan mutta ei jaksa oikeen turhia istuskella..:D

Painosta Odotan kauhulla myös itse torstaista neuvolaa,en ole tosiaankaan laittanut ainuttakaan herkkua suuhuni sitten edellisen neuvola käynnin joka oli vähä alle 2vko sitten,silti tuntuu että paino olisi noussut taas..:( Turvotusta on kyllä aika paljon,mutta silti ei ole kivaa että tuo vaaka alkaa lähentelemään jo 90kg...:( yhteensä painoa kun on tullut ekasta neuvolasta 11,6kg edellisellä kerralla. lähtö paino kun oli jo 75kg. Nyt se vaaka tosiaan näytti viimeeksi jo sen 86.6, Ihan ei huvittais että tuo 90 menee rikki... :headwall:

Mutta nyt sohvalle pötköttelemään ja odottelemaan että kello tulis sen verran että vois alkaa jo tekee pizzapohjaa..;)

Mukavaa tiistaita! :flower: :wave:
 

Yhteistyössä