Heinäkuun Hurmaajat Kesäkuussa (1. Hurmaaja syntynyt)

fiinukka ihania kuvia :heart: Kiva vauvanurkkaus :D

kepsukka kiitos ikea-keittiövinkistä, ehkä miehen kanssa kokeillaan suunnitella keittiötä! ;)

Särkänniemessä oli väkeä sateesta huolimatta ja kunnon sade alkoi vasta viiden jälkeen... Aluksi tihuutti, niin että se ei haitannu.. viideltä alkoi delfinaarioesitys ja sieltä poistuessamme vettä tuli jo kunnolla, että piti lähteä kotia! 3tuntia kerkesimme siellä olemaan ja kyllähän tenavat kerkes joka laitteessa käymään :D

Pinnasängyn pehmuste ja lakanat pesty, nyt odotellaan, että kuivuu niin pääsee laittamaan vauvan sänkyä kuntoon... JOs jatkais sitten vaatteiden pesulla ;)

Sairaalakassi edelleen pakkaamatta ja jää varmaan siihen päivään, kun lähtö tulee :whistle: Sen verran edistystä, että hain BODYSHOPISTA mansikalta tuoksuvan ihanan suihkusaippuan, johon mulla on rasvakin... ;) Tuoksuu sitten sairaalassa hyvältä!

Vettä tulee kaatamalla... Katottiin lasten kanssa POUTAPILVIÄ JA LIHAPULLAKUUROJA :LOL: Makuunin karkkien kera!! Illaksi olis vielä komediaa, mutta katotaan nukahanko pystyyn, iski nimittäin hirvittävä väsy.... |O

Illanjatkoja :D

Kiitos :hug:

Olin siinä pipariporras03 -kerhossa mut en kauheesti aktivoitunut niin tuli viesti et ne on poistanut mut!
Meidän tuttu rakennusmies on kehunut kans niitä Ikean keittiöitä ja laitetaan ehdottomasti sieltä keittiö ens kerralla.

Mä oon riitaantunut meidän äidin kans ja mieskin alkoi äsken kiukutteleen, alkaa pikkuhiljaa mennä hermot! En tappele äidin kans ikinä ja nytkin koko naurettava riita johtuu mun 10 vee pikkusiskosta, hohhoijaa...ei jaksais.

Haistatan kohta kaikille paskat :LOL:

Chilille kiitosta vinkistä =).

Fiinukalla tosi ihanasti vauvalle jo kaikki valmiina, kivan näköistä!

Maamin, meilläkin on Ikean keittiö. Rakennettiin talo nelisen vuotta sitten, keittiö suunniteltiin Ikean nettiohjelmalla ja meikä reipas kipaisi yksin Espoossa pakulla hakemassa sen keittiön, kun kaikilla muilla oli raksalla kädet niin täynnä töitä ja hirmu kiire oli. Eipä siinä muuten mitään, mutta olin just saanut käden pois kipsistä paria päivää aikasemmin, kun olin ranteeni raksalla murtanut... Luulin että kantoapua olis siellä varastolla tottakai saatavilla, niin nihkeesti yks jätkä siellä mua niitten painavien systeemien kanssa auttoi. Sinne sitten autoon kahdestaan nosteltiin jääkaapit ja tiskikoneet, huhhuh! Kyllähän Ikeastakin palvelua saa vaikka kotiovelle asti jos siitä maksaa, mutta ei sillä meidän hektisellä aikataululla. Myös kodinhoitohuoneen kaapit on Ikeasta. Parit kaapinovet siitä kodinhoitohuoneesta oli väärät, mutta muuten sieltä noutovarastolta sai mitä pitikin. Tyytyväisiä ollaan oltu laatuun, ei mitään valittamista ole ainakaan vielä ilmaantunut.

PS. vielä: mäkin suosittelen niitä vetolaatikoita, ovat tosi käytännöllisiä. Kunpa olis laitettu niitä enemmän, nyt on vaan pari alakaappia semmosia.

Fiinukka: Jestas miten ihanasti olet laittanut kaiken! :) :heart: Suloisesti! Mä niin haaveilen, että olisi joku nurkkaus minkä vois täysin omistaa vauvalle ja vauvan tavaroille, mutta ei meillä ole.. Ehkäpä sitten mahdollisten pikkusisarusten kohdalla ois B)

Eipä muuta.
Oma kurja olo jatkuu vaan, kävin siellä kahvilla kaverin kanssa ja oli kyllä kiva nähdä. Jotenkin vaan niin väsyttää ja päätä koskee.
Nyt sohvalle suklaalevyn kanssa - sehän tän illan pelastaa, heh!

huomenta =)

tuli eilen sitte lähtö synnärille, lääkäri tuli ja sanoi että synnytys käynnissä, no ei muuta ku odotellaa... 7h jälkeen tilanne edennyt vain vähän ja supistuksista hävis voima... no kätilö anto luvan lähtä kotiin ja täällä sitä ollaan pienoisessa hälytysvalmiudessa kokoajan...
supistaa edelleen ja menkkakivut jatkuu mutta potku puuttuu :| toivon vaan ettei tää kauaa kestä sillä omat voimat alkaa olemaan loppu :'(
käynnistys apua en saanu sillä viikkoja liian vähän... joten nyt vaan peukut pystyyn ettei täs mee kauaa :attn:
NeLa ja lassi 36+5

NeLa tsemppiä! Outoa, ettei ne sit estolääkitystäkään antanut, jos ei kerran lisäpotkuakaan. Ei sillä, että mitään noista jutuista ymmärtäisin, mutta kuulostaa kummalta, että pitää sit vaan kärvistellä tollasen tilanteen kanssa. Sanoko ne mitään, että mitä teet jos tilanne ei muutu mikskään?

Saga 37+1

Fiinukka Oi miten suloista! Meillä ei myöskään oikeen tuommosta sopivaa nurkkausta ole...Tai ehkä tähän kakkoshuoneeseen mahtuiskin..Ihanaa,kun on tavaroille omat paikat ja vielä sen lisäksi noin kivan näköistä!

maamin82 Oon myös luovuttanut sairaalakassin pakkaamisen suhteen. Onpahan sit jotakin tekemistä ja vähän ajankulua, kun h-hetki alkaa toden teolla lähestyä, kun tuskin sitä ihan heti samoilla vauhdeilla kohti sairaalaa lähdetään.

NeLalletsemppiä myös täältä! hurjaa, kohta on toinen heinävauva maailmassa :heart: Toivottavasti eteneminen vauhdittuis hieman- oot joutunut kyllä kärvistelemään jo ihan liikaa!! :/

Täällä tehtiin eilen nopeita päätöksiä ja käytiin ostaa se Brio Primo kaukalo- kiitos suosittelijoille :) Halpaan hintaansa nähden oikein oivan oloinen kaukalo. Maxi Cosia ihastelin kaupassakin, mut en kyllä missään vaiheessa aatellut, et siihen oikeesti niin paljon rahaa viittisin laittaa... Ainut tuossa Briossa mietityttää, et jonkin verran näyttää pieneltä ja samaa oon lukenut joistain keskusteluistakin. Mut eiköhän meidän vaavi oo sellanen kirppu, et mahtuu tuohonkin ties kuinka kauan! :D

Ens viikolla yritän vielä graduilla ja saleilla, kun tän viikon oon lähinnä löhöillyt. Sit pitäs varmaan jo siirtää noita vauvan tavaroita oikeille paikoilleen eli lähinnä pinnasänky meidän makkariin... Niin ja muutenkin makkarissa joutuu vaihtaa järjestystä, et kaikki mahtuu sinne hyvin. Tänään on torikirppis ja odotukset on korkeella pikkuruisten vaatteiden suhteen. Taidan mennä hyvissä ajoin jo kärkkyy paikan päälle ;) Mukavaa sunnuntaita kaikille ja NeLalle vielä toisen kerran tsempityksiä! :hug:

A + Myttynen 36+1

Monella muullakin on ollut nukkumisen kans ongelmia - niin myös täällä. Välillä jää yöunet turhan lyhyiksi, eikä päivälläkään ole mahdollisuutta tirsoja ottaa, kun on kaksi isompaa muksua kotona valvottavana... huoh... kävelevä zombi. Tiistai-iltana pääsykokeiden jälkeen olin niin väsynyt ja puhki ressistä ja alle 5 h yöunista... meninkin sit jo 8 aikaan nukkuun... mies hoiteli lapset nukkumaan. Mutta eipä tuo uni meinannu tulla ja olin keskiviikonki vielä väsynyt. Sit muka nukuttiin lasten kans päikkärit... tais äippä nukkuu ja lapset pisti sillä aikaa talon ylösalasin :LOL:, joku hirviö komensi lapset illalla siivoomaan jälkensä :whistle: . Vieläkin on väsy, mut ei enää niin hirvee kuin kahtena aikaisempana päivänä...

Joku aikoi käydä laittaan ripset ja kulmat kesäksi kuntoon... Mulla ei ripsien värjäys auta mitään, kun ei niistä huomaa, et niihin ois mitään laitettu. Pakko laittaa ripsiväriä ja aina kun olen jonnekkin lähdössä tulee meikattua - ei osaa edes kaupaan mennä ilman, jolle mies vähän meinaa naureskella... Mulla on siis luonnostaan pitkät, tummat, kaarevat ripset.
Mut kesän kunniaksi kävin laittaan viime viikolla perinteisesti geelikynnet koristuksin. Nyt on taas nätit kynnet koko kesän varpaissa. En kyllä taipuis varpaankynsiä nyt ite lakkailemaankaan :LOL: . Tais aika lailla solmussa olla, et sais ne lakattua...

Äippälomalla ollaan täälläkin jo, lauantaina 5.6 alkoi loma - jee.. vaikka kotona olen muutenkin ollut suurimmaksi osaksi... Mut nyt ei ole enää osaksi työtön vaan äippälomalainen - kuulostaa paljon paremmalta :LOL:.

Ummetuskin on taas tullut täällä jokapäiväiseksi kaveriksi :kieh: . Onko muilla alkanut oleen ummetusta näin loppuraskaudessa? Heikkovatsaiset äkää lukeko loppua...
Eilen kyllä aamulla purkautu maha... ei meinannu pönttökään vetää

kantoliinoista Mulla löytyy trikoinen ja kudottu. Molempia on tullut käytettyä ja ehkä enemmän nykyään tykkään kudotusta. Aloittelijalle suosittelevat enemmän trkoista, koska se antaa sidontavirheitä anteeksi jne.

Sairaala ja vieraat: KYSissä ei ainakaan osastolla saa vierailla muut kuin lapsen isä ja sisarukset. Eli ketään muuta ei edes päästetä sisälle, lasin läpi voi pikkuista näyttää ainoastaan, jos joku tulee katsomaan :) Eli se rajaa jo hyvin nuo vieraat :D (ainakin esikoisen kohdalla kys:issä oli tällainen käytäntö...:)
OYS:ssa on ollut esikoisen ja toisen lapsen aikaan sama käytäntö ja possuflunssan aikaan tais olla täyskielto vieraille (myös lapsen isälle ja sisaruksille). Tietääkseni isovanhemmatkaan ei sais tulla osastolle, mut kävi meillä anoppi siellä miehen ja pojan kans, eikä kukaan pois ajanu... Tää käytäntö on osaksi varmaan siksi, et koetetaan rauhottaa äideille ja lapsille osasto, kun kuiteski monet on 3 hengen huoneissa vauvoineen ja jos siinä kova trafiikki käy... sillon kun ite sain esikoisen oli huoneessa äiti, joka sai 6 lapsen ja mies kävi lasten kans joka ilta ja oli kohtuu kauan huoneessa. Mut ei se mua haitannut, kun olin ikkunapaikalla - ois voinu haitata, jos olisin ollu toisella reunalla, kun tää äiti oli just keskipaikalla...

pauliina82 Kävin tossa OYS:an sivulla kattoon ja siellä sanottiin, et vierailuaikoina synnyttäneiden osastolle saa tulla isä ja sisarukset, hoitajan ja muiden huoneessa olevien äitien sopimuksella isä voi tulla myös muina aikoina. Eli ton mukaan muita vieraita ei osastolle sais tulla edelleenkään. v. 2003 ja 2005 olen siellä synnyttänyt ja osastolle ei ole saanut tulla muuta kuin isä ja sisarukset ja sama käytäntö on edelleen. Tosin ei noista isän ja sisarusten vierailuajoista ole niin tarkkoja olleet ja eipä nuo anoppia pois käännyttäneet, kun miehen ja pojan kans osastolla kävivät. Mutta muut vieraat ohjataan kahvioon tms. ja osaston oven läpi saa vauvaa heille näyttää. Osastolle muilla vieraille on porttikielto. Itse kaipaan kyllä osastolla ollessa vieraita, mutta ymmärrän hyvin, että osa synnyttäjistä on sen verta kipeitä jne., etteivät kaipaa osastolle omia tai muiden vieraita, joten koetan kunniottaan myös muiden ihmisten toiveita. Kyllä sen muutaman päivän osastolla jaksaa ilman vieraitakin ja kotona voi sit ottaa vieraita vastaan niin paljon kuin sielu sietää ja itse jaksaa.

Zeenah Kuten yllä kirjoitinkin, niin ei ainakaan mun aikana ole OYS:aan saanut tulla kuin isä ja sisarukset, mut ei ne anoppiakaan pois käännyttäneet. Ja ei ne noista vierailuajoista ole kovin tarkkoja olleet. Mies ja lapsetkin on saaneet olla osastolla niin kauan kuin on olleet. Et eiköhän sama käytäntö ole vieläkin. Toki vierailuajan pituus voi riippua huonekavereiden kunnosta jne. Ja hoitotoimenpiteiden teko huoneessa voi asettaa rajoitusta vierailuajalle, mut mulla mies on vieraillut iltaisin, eikä silloin mitään hoitotoimenpiteitä yleensä enää tehdä, joten on saanut olla osastolla niin kauan kuin on halunnut. Ja jos huonekaverit ei tykkää, niin aina voi mennä oleskeluhuoneeseen miehen ja vauvan kans - tai miksi sitä huonetta nyt sitten kutsuu... siinä on ruokailut, tv:n katselu, sanomalehtien lukusali jne.

mekkala Olipa ihanat vauvakutsut - ihanaa =) . Ja ihania lahjoa.

Ristiäisistä Ei olla niitä suunniteltu vielä täälläkään. Ennenkin olen niitä suunnitellut vasta vauvan synnyttyä. Ristiäiset pidetään todennäköisesti kotona. Osan tarjottavista leivon, voileipäkakun tilaan kotileipomosta - siel on aivan ihanat voileipäkakut ja edulliset. Vieraita tulee varmaan jotain 40 eli kummit, isovanhemmat ja vanhempien sisarukset perheineen. Ja meillä on ristiäiset pidetty n. 2 kk lapsen syntymästä eli sehän taitaa olla se aika milloin on melkein "pakko" jo ristiäiset pitää...

Tässä jotain kommenttia... olen nyt päässyt jo sivulle 7, joten vielä on paljon läpi kahlattavaa...

ON: Olo on kyllä niin tukala. Ylös pääsee sängystä, kun kääntyy sängynlaidan puolelle kylelleen ja sit toisella kädellä työntää ittensä ylös... kuin tunkilla :LOL: . Sormetkin on turvoksissa, kuten muukin kroppa, mut vielä ei ole nivelet kipeytyneet. Vauvan kotiutumisvaatteet sain jo kerättyä kasaan - hyvä minä... mut oma sairaalakassi on vielä pakkaamatta. Lansinohia kävin eilen ostamassa apteekista. Sillä on aivan alussa hyvä rasvailla nännejä, jos sattuu kipeytymään. Nyt ainakin on rinnat niin kosketusarat... Bebanthenia en ole itse koskaan käyttänyt, mut sitä ostin tytölle nyt, kun tuntuu olevan pylly hautunut taas siihen kuntoon, et itkasee vessareissuillakin..
Neuvolassa kävin perjantaina ja kaikki oli ok. Vauva kasvaa keskikäyrällä ja syke menee 135-150 välillä. Täti siinä kyseli et pelottaako synnytys ja sanoin, et ei pelota - menee omalla painollaan... Kertoili sit eri vaihtoehdoista ja kehotti vaatimaan eri juttuja, mitkä hyvältä itsestä tuntuu ja kehotti kokeileen ammettakin, mulla kun on niin kivuliaat supparit, jotka kestää toista vuorokautta... Vauva on ilmeisesti RT tarjonnassa, mut täti haluaa sen tarkastaa, joten ens viikolla mennään ultraamaan tolla kunnan surkealla ultralla, mut eiköhän sillä mittoja saa otettua ja tarjonnan tarkistettua. Kohdunkaulaa on jäljellä hyväsesti ja ulkosuu auki sentin eli ei ole vielä paikat lähtenyt aukeen. Kyselin, et tohitaanko vielä juhannuksena reissuun lähtä ja meinas, et etteköhän tohi, kun on aikasemmatkin raskaudet yli menneet. Uintia pitää vielä ens viikolla kysyä, kun otettiin paketti tropiclandiaan ja Waasalandiaan sekä 2 yötä hotellissa... mietityttää tulehdusvaaran takia, et tohinko mennä vielä altaisiin... en taida enää tohtia kuitenkaan mistään liukumäistä laskea... ja vois se olla melkonen näkykin :LOL: .
Uskaltaisko muut heinämammat vielä uimaan mennä 2 vkoa ennen La:ta?

Jatkan nyt pinon purkua ja kommentoin jälleen...

SMSM ja Hippu rv 35+6

NeLalle hurjasti voimia rutistukseen!

Eiköhän ne ylihuomenna viimeistään anna apuja, kun vauva on "virallisesti" täysiaikainen. Ihme pilkunviilausta on välillä tuolla sairaalassa. Kuulemma alkuviikosta käynnistelevät mielummin, jos ei ole ihan hengenhätä.

Mä en olekaan meidän perheessä ainoa, joka on raskaana. Meidän kissa on alkanut pyöristyä ja lapset muistivatkin kertoa sen päässeen ulos leikkimään ison mustan kissan kanssa :| . Just! "leikkimään"-olivat kuulemma livahtaneet yhdessä meidän aitan alle, eikä kisu ollut tullut kutsuista huolimatta pois :whistle: . Täällä yhdellä kesämökkiläisellä on musta kolli, joten kiikutankohan osan pennuista sinne ja kerron, kuinka niiden musta kissa on tullut väkisin meidän pihalle ja raiskannut meidän sivistyneen maatiaiskisun- eikä ole päästänyt aitan alta sitä pois :D . Eli musta kisu on syyllistynyt myös vapaudenriistoon. Heti tapahtumien jälkeen musta kissa hävisi kun pieru Saharaan...vastuullisia noi uroskissat. Tai, no on uroskissasta näköhavaintoja: Siellä se aina istuskelee laiturin päässä ja odottaa, että emäntänsä onkii sille kaloja- oikeasti tosi söpö kisu :heart: .
Lapset on ihan onnessaan myös tulevista kissanpennuista :) .

On oikeastaan aika tylsää, vaikka tekemistä oiskin paljon. Nyt tuntuu että mikään ei vaan huvita. Mies on lähdössä harrastusrientoihin (sukeltamaan). Ois ollut ihan kiva lähteä porukkaan mukaan. Parasta ois jos pääsis itse vedenpinnan alle. Rannalla kököttämisestä ei saa kun pahan mielen aikaiseksi.

No mä taidan tänään kitkeä kukkapenkkejä tai laittaa lapset asialle, kun en itse taivu moiseen.

Sunnuntaita ja POKS 34+0!

T: vatsakasilmanvauvaa ja rakkauslapsi

Huomenta!

Fiinukka IHANIA KUVIA :heart: Jos mulla ois täällä "kunnon koti" ja vähän rahaakin, ois ihanaa laittaa noin.. Mutta ei.. Meillä edelleen makuuhuoneen lattiatila on täynnä patjoja, meidän sänky, eikä sinne mahdu mitään vauvatavaraa, ei edes sitä sänkyä... :ashamed: Mä olen ihan kypsänä tähän remppaan, mikä jässähti tuohon että purettu on.

Muuten: Täällä kaikki ok. Siis vauva liikkuu, on kai siis kunnossa. Itsellä turvotusta, pari yötä olen nukkunut paremmin. Kaikkia tarvikkeita ei ole, mutta kun tässä ei pääse mihinkään, ja korvessa asutaan niin... Ei täällä ole mitään ostettavaakaan. No onhan tässä aikaa... varsinkin kun veikkaan että tää menee yliaikaiseksi ihan varmasti.

Mukavaa sunnuntaita
Mattila ja sen mamma; 36+6

POKS POKS 35+0

Aika matelee, nyt se on alkanu tää lopun matelu. Eihän oikeesti kuukausi ole pitkä aika, se ei sitä ollu joitakin kuukausia sitten, mutta nyt se on sitä. Päivät menee niin hitaasti. Pitkä on odottavan aika :)

Ilmoittamiset Kerratkaahan kun ei muista, pitääkö vauvan syntymästä ilmoittaa jonnekin (muuallekin kuin paikallislehteen :) ) Vakuutusyhtiölle ainakin (Tapiola) sitten kun on nimen saanut vai miten se nyt meni... voi herran pieksut tätä päätä.

Nelalle voimahali :hug: täältäkin. Ärsyttävää pompottelua.

Fiinukalla oli nätisti laitettu :)

Neuvola Olisi huomenna ja tämä mamma yrittää saada sijaisen vaikka väen vängällä ultraamaan, jotta näkee että siellä on varmasti tuolla alapuolella pään näköinen möykky :kieh: Vakituisen kanssa se ei ois mikään ongelma, mutta pelottaa, että se sanoo vaan ettei osaa käyttää sitä laitetta. Sitte opetellaan kyllä yhdessä :D Kyllä sitä jo tietää miltä pää näyttää ultrakuvassa, kunhan sen kuvan vaan sais. Liikkeet kun tuntuu tuossa navan tietämillä niin ei harmainta hajua mistä suunnasta ne naperon jalat tuota äitin navan seutua tökkii. Jos väärästä niin tahtoo sen lähetteen HETI äippäpolille, kun tämä jööti arvioitu melko isoksi ja saavat sitte sitä siellä yrittää pyöritellä :) Tervetuloa vaan sijaiselle töihin, eka asiakas näin vaatimaton ja hiljainen heti maanantai aamu kahdeksalta.. en mä oikeesti oon näin kauhee :LOL:

Punaposket ja Tuhisija 35+0

vatsakasilmanvauvaa soitteliun synnärille ja kyselin et kuin kauan on kärvisteltävä jotta saa käynnistyksen niin vastaus oli että voi mennä viikkojakin, kyllä luonto hommansa hoitaa mutta kuulemma maksimissaan 5 viikkoa kun silloin on 2viikkoo yliaikanen :kieh: aina saa kuulemma mennä koksii jos siltä tuntuu..... kyllä pistää vihaksi |O |O :headwall: :headwall:

Fiinukka teillä näyttää siltä että kaikki on valmista, nättiä! :heart:

NeLa Paljon tsemppiä "loppurutistukseen" :hug: ! Aika naurettavaa tuo et voi mennä 5 viikkookin... Pitäis vähän kuitenkin kattoo tilanteen mukaan. Ei varmasti ole helppoa olla tuollaisessa syntyyy-ei synny-syntyy-tilassa koko ajan :/ .

Unista Mä olen päässyt hyvään lomarytmiin. Nukun n.24-01.00sta tonne 9-11. asti. Ihana ku ei illalla ihan heti sippaa, vaan kun muksut on nukkumassa on sitä kahdenkeskistäkin aikaa. En oo nyt heränny edes ku kerran yössä pissalle. Tää pieni mies pakkaa itsensä aina öisin tosi ylös, niin ei varmaan paina virtsarakkoa niin paljon.

Aamuisin vatsa on tosi kipeä. Alavatsa lähinnä. Niin kauan on kaikki hyvin jos et liiku mihinkään :eek: . Johtuiskohan siitä, että mullakin alkanut nyt ummetus vaivata... Jos maha on vaan "liian täys kamaa", ei se hyvälle voi tuntua...

Äh, join taas aamupalalla kolme mukia teetä (niin, heräsin toisiaan taas vasta 10.45 :D ) ja nyt hiki lentää. Saiskohan tänne sellasen hikoilevan possu-hymiön? Ois just käyttöä... :D

Odotan & Emppu 33+6

Heippa kaikille!

Eilisestä Ranuan eläinpuisto reissusta toivuttu,olipas se rankkaa,kun kolmen muksun kanssa siellä olin lähes tulkoon yksinään.Muutenkin musta oli se rata aika haasteellinen,meinas ottaa voimille,oli niin paljon nousuja ja sitten sai pukata vaunuja koko matkan.Meinas hieman taas supistella kipeesti,kun linja-autoon pääsi päivän päätteeksi.Lähdimme kotoa tosiaan aamu 7 ja kotona olimme illalla 19.30.

Nyt sitten odotellaan torstain neuvolaa ja viikonlopun Kuusamon mökki reissua,sinne lähdetään koko perheen voimin tällä kertaa ja se mahtaneekin sitten jäädä viimeiseksi reissuksi tälle kesää.Siinäki saa istuu kuiteski 4t autossa.

Mulla nyt hieman sokeri arvot heitelly,iltapalan jälkeen oli 8.9 ja nyt aamulla oli aamupalan jälkeen kans 8.6....söin pari vanukasta,että nekö sen heti nostaa,sen arvon pitäisi olla alle 7.8.Kellä muilla olikaan sitä sokeri seurantaa?Miten muilla ne arvot mennyt?ja kuinka helposti niihin sitten puututaan?

Nelalle tsemppiä :hug:

Kyllä niitä alkaa pikku hiljaa putkahteleen nuita vauveleita maailmaan tähänkin ryhmään =) :heart:

Ei kai tässä muuta,hyvät sunnuntait kaikille =)

Virpi1980 ja kullannuppu 33+5

Nelalle suuret tsempit ja voimia kärvistelyyn, voin vaan kuvitella miten tuskasta ja turhauttavaa on! :hug: Jotenkin uskomatonta, että ne on niin tiukkoja ton käynnistyksen kanssa, tavallaan sen ymmärtää, mutta kyllä munki mielestä pitäis ajatella aina tapauskohtaisesti eikä sen mukaan miten yleensä toimitaan. Viisi viikkoa on tosi pitkä aika epävarmassa tilanteessa.. Mutta uskotaan nyt kumminkin, että vauva syntyis piakkoin mieluummin :)

Omasta olosta sen verta, että supistaa tosi kovaa. Näin kovasti ei ole puristanu vielä kertaakaan aikasemmin. Oon aamun viettänu sohvalla makuuasennossa, koska seisomaan nousu saa heti supistuksia aikaa ja ne sattuu! Tuntuu että koko alakroppa navasta alaspäin ois tulessa ja hassua on se, että tuntuu että jaloista häviää tunto. Niihinki sattuu. Mutta koska on kyse musta, niin eihän tässä lähtö ole tulossa, nää vaan kiusaa mua ja ehkä vähän paikkoja aukoo lisää, mutta takuulla ei käynnisty synnytys täälläkää ennenku rv42+.

Kävellessä tuntuu siltä, että pitää kantaa mahaa. Se painaa niin kamalasti! Tossa ylhäällä missä normisti on ollut vauvaa on nyt semmonen pehmeä kolonen vaan ja vauva on vähän alempana. Joko on sen asento muuttunut tai sitten se on vaan tullut alemmas, enpä tiedä.

Joten kärvistellään sitten ja luetaan sohvalla kirjoja.

Kivaa päivää kaikille ja voimia vielä tarvitseville!

Hyvää sunnuntaita neitokaiset!

Eilen supisteli koko päivän kipeästi ja runsaasti, yöllä lopulta piti ottaa särkylääke, jotta pysty nukkuun. Pakkailin jo varmuuden vuoksi sairaalakassia itelle ja vauvalle. Omasta kassista puuttuu enää imetysliivit. Oli semmonen tunne, että kohta tulee lähtö. Noh aamulla herätessä supistukset oli vain kipeä muisto, nyt vain vatsa on tyhmän kestokova. Aamulla pongasin vessareissulla kiinteää limaa, ilmeisesti limatulppa pullahti pihalle. Vois kyll nuo supistelut loppua ihan kunnolla tai tapahtua jotain konkreettista, kuten lapsiveden meno, ärsyttävää kärvistelyä :kieh:

NeLa tsemppiä loppusuoralle!

Täällä kans on kärsitty ummetuksesta :kieh: saan vetää porkkanaa ja mansikoita kaksin käsin, niin vatsa on alkanut toimimaan ees vähän.

Tänään suunnitelmissa ois pyykinpesua ja tuttipullojen/tuttien pesua ja keittelyä.

Dana88 & Pikkune 36+2

p.s Tein aamulla sokeripommi aamupalan itelle ja miehelle, jälkiruokamaljaan pohjalle suklaafondueta siihen päälle kerros mansikoita, sitten kerros kermavaahtoa, kerros mansikoita ja pursotettua kermavaahtoa suklaalastuilla :p oli vähän äklömakeaa :D

NeLa :hug: inhottavaa piinaa! Tietämättömyys on jotain ihan kaameaa. Kroppa vihjaa, et vauva syntyy ihan just, mut jollei mitään tapahdukaan.. Olitte käyny osastolla asti ja eikö se lääkärikin sanonu, et olis synnytys käynnissä? Mietin vaan, et reippailu (jos siis suinkin pystyy kävelemään) tai ylipäätään liikkuminen vois jo alkanutta synnytystä vauhdittaa??
Toivotaan, että pieni syntyis tässä muutaman päivän sisällä! Että ei ainakaan viikkoa pidempään piinais, puhumattakaan viidestä viikosta. Kumma käytäntö osastolla :eek:

Samaten tsempit muillekin suppareiden kans! Ei kuulosta kivalta, jos tarvii särkylääkettä nukkuakseen..

Nyt suuntana Kivenlahti, pitäs lähtee vähän festarifiilistä haistelemaan. Tosin pojat tulee mukaan, eli tuskin koko iltaa siellä ollaan..
Kepsukka ja masukki 35+2

Oijoi mulla meni ohi toi NeLan tilanne. Voi että, ei siinä nyt KAUAA enää voi mennä!!! Tsemiä!

(pääsis itsekki)

Virpi1980: Sokerit tulee vähän "perässä" mitä syö. Esim. illalla syöty nostaa vielä aamun ja kenties seuraavan päivänkin arvoja.
Pitää siis niukistella. Mun PITI juu mitata arvoja, mutten ole kovin aktiivisesti niitä enää tehnyt :x :ashamed: :ashamed: :ashamed: :ashamed: No, ne niin helposti on unohtunut...

kepsukka juu oltiin siis ihan synnytyssalissa, olin niin kipee kun mentii että sain oxanestia lihakseen ja lisäksi vielä ilokaasua eikä sekään auttanu... lääkäri oli juu sitä mieltä että synnytys käynnissä, ja käyrät kuin oppikirjasta... me käveltii eilen siel sairaalas mut ei ollu apua... kätilö sitten ennen kun lähettii tuumas et sil ei oo mitää merkitystä käveletkö vai makaatko jos syntyy ni syntyy...

Nelalle tsempit :hug: Lenkkeilyä tosiaan kehiin, jospa jouduttais synnytyksen käynnistymistä! :whistle:

2koneellista vauvanvaatteita pestynä, ehkä laitan vielä kolmannenkin..

Tylsää, täällä on sadepäivä.. Eikä mitään tekemistä! :whistle:

Kirpparikierros ja lenkki tehty.. ;)

Kattelen tv:stä Vauva tulossa-ohjelmaa!

Viimeiset pari yötä oon nukkunutkin tosi hyvin :D

Mies on nyt pitkään kotona, kun lomautettiin 3viikoksi, sitten alkaa kesäloma ja siihen päälle ehkä vielä 2isyyslomaviikkoa... ;)

Nyt pyykkiä laittamaan kuivumaan!

Aurinkoa ja hellettä odotellessa :whistle:

Maamin ja Toivo-Justiina 36+2 :heart:

Palattiin mökkeilemästä ja haettiin lapset kotiin =)
Aamulla touhuttiin miehen kanssa,ja sitten hypättiin autoon,niin luulin jo,että vauva syntyy sinne tien poskeen.Mieskin mua katsoi ja sanoi että oon tosi vaikeen näköinen :ashamed:
Kiva ois ollut siellä 200km kotoa miettiä mihin ois lähin synnytyssairaala sijoittunut..
Nyt onnellisesti kotona,ja olo on vieläkin huono..en aio enää reissata mihinkään ennen synnytystä =) Seksistä en kyllä luovu,syntyköön jos syntyy..nyt sängyn pohjalle takaisin,kun supistaa heti kun istuu.Perjantaina neuvolassa vielä hehkutin kuinka ei ollenkaan supista vaikka mitä tekisin :headwall:

Hui! NeLalla siellä jännät paikat! Hurjasti tsemppiä tulevaan! :heart: :wave:

vatsakasilmanvauvaa poksui siellä 34:n rikki, ja punaposket82 35:n rajan, mahtavaa!!! :hug:

danalla ollu miehen kanssa oikein herkkuaamiaiset, nams! :p

Omaan napaan ei kummallisempia... Viimeviikolla oli ultra ja kaksosten painoarviot A.lla 2600g ja B:llä 2700g. Kyllähän tässä jo kantamista alkaa olla. A:n pää on niin painautunut tuonne lähtökuoppiin, et ihan huvittaa, minkälainen pingviini on musta tullut! :D Ainakin 21. päivään asti saan odotella ja sitten mietitään käynnistystä, mikäli eivät oo itsekseen alkaneet syntymään. Lääkäri kyllä vähän veikkaili, et tulis ihan itsekseen ennen sitä. Saas nähdä nyt. Mitään supisteluja ei oo tms. Mut eipä oo ollu edellisistäkään ennen lähtöä. Jänskättää jo hiukan.

T:Star & Murut 37+2

hiphei, eilen oli äitiysloman ensimmäinen päivä!!!! :D :heart: meinasin ihan unohtaa koko jutun, kun oon kuitenkin ollu s-lomalla jo jonkun aikaa...mutta ihanaa silti!! =)

nela :hug: :hug: toivotaan, että pikkuinen ei enää kauaa laita vastaan, vaan suostuisi jo syntymään... ;) on muutenkin piinaavaa välillä tämä odottelu, en voi kuvitellakaan, mitä se teillä mahtaa olla! :kieh: mutta toivotaan, että ei mene sitä 5 viikkoa!! :)

kyllä munkin täytyy vaan kehua tuota, miten kauniiksi fiinukka oli kaiken laittanut... :heart: itekin tosiaan toivoisin, että tuollaista tilaa löytyisi, mutta nyt alkuun joudutaan kärvistelemään tässä kaksiossa, kun omakotitalon rakennusprojekti vielä vähän odottaa...tänään tosin käytiin tarjoukset läpi ja nyt pitäisi sitten alkaa tinkaamaan, joten eiköhän ennen juhannusta jonkinlaisesta paketista saada kauppa sovittua! :D mutta siis tässä joudutaan kuitenkin jonkin aikaa asustelemaan, mutta siihen pitää vaan asennoitua...

star kivan kokoiset teidän kaksoset! :) mahtaa tosiaan olla jo vähän tukalaa kannella "noin painavaa" lastia... itse olen kaksonen, ja me olimme syntyessämme molemmat reilusti yli 3-kiloisia! :LOL: voi meitin äiti-raukkaa! :p

ON: nyt olen yrittänyt tehdä kaikenlaista fyysistä hommaa (tietty kohtuuden rajoissa!), josko se sais hieman jotain aikaiseks tuolla alapäässä...jää nähtäväksi. ihanaa, eräs ystäväni kävi tänään pesemässä meidän ikkunat!! :) saa vähän kämppää kuosiin ennen kuin vauva tulee, eipä tarvii sitten murehtia heti ainakaan ikkunoiden pesusta tai muusta suursiivouksesta! =)

*POKS 35+0* :heart: :heart: :heart:

Siis oonko mä jotenkin ihan yksinkertainen kun en käsitä noita kestovaippajuttuja?! Esim nuo 2009 äitiyspakkauksessa tulleet vaipat - onko ne niitä kuoria, jotka vaatii sisälle esim harson? Tai tuossahan on kahta mallia... Onko toinen itse vaippa ja toinen kuori? :ashamed: Mua oikeesti nolottaa kun en käsitä. Taidan tilata kasan niitä all-in-one vaippoja ja aloittaa niistä...

NeLalle tsemppiä ja toivotaan, että saat vauvan pian syliin! Samoin danalla kuulostais siltä, että kohta tapahtuu. :)

Täällä poksuu 36+0!

Yhteistyössä