Monella muullakin on ollut nukkumisen kans ongelmia - niin myös täällä. Välillä jää yöunet turhan lyhyiksi, eikä päivälläkään ole mahdollisuutta tirsoja ottaa, kun on kaksi isompaa muksua kotona valvottavana... huoh... kävelevä zombi. Tiistai-iltana pääsykokeiden jälkeen olin niin väsynyt ja puhki ressistä ja alle 5 h yöunista... meninkin sit jo 8 aikaan nukkuun... mies hoiteli lapset nukkumaan. Mutta eipä tuo uni meinannu tulla ja olin keskiviikonki vielä väsynyt. Sit muka nukuttiin lasten kans päikkärit... tais äippä nukkuu ja lapset pisti sillä aikaa talon ylösalasin
, joku hirviö komensi lapset illalla siivoomaan jälkensä
. Vieläkin on väsy, mut ei enää niin hirvee kuin kahtena aikaisempana päivänä...
Joku aikoi käydä laittaan ripset ja kulmat kesäksi kuntoon... Mulla ei ripsien värjäys auta mitään, kun ei niistä huomaa, et niihin ois mitään laitettu. Pakko laittaa ripsiväriä ja aina kun olen jonnekkin lähdössä tulee meikattua - ei osaa edes kaupaan mennä ilman, jolle mies vähän meinaa naureskella... Mulla on siis luonnostaan pitkät, tummat, kaarevat ripset.
Mut kesän kunniaksi kävin laittaan viime viikolla perinteisesti geelikynnet koristuksin. Nyt on taas nätit kynnet koko kesän varpaissa. En kyllä taipuis varpaankynsiä nyt ite lakkailemaankaan
. Tais aika lailla solmussa olla, et sais ne lakattua...
Äippälomalla ollaan täälläkin jo, lauantaina 5.6 alkoi loma - jee.. vaikka kotona olen muutenkin ollut suurimmaksi osaksi... Mut nyt ei ole enää osaksi työtön vaan äippälomalainen - kuulostaa paljon paremmalta
.
Ummetuskin on taas tullut täällä jokapäiväiseksi kaveriksi :kieh: . Onko muilla alkanut oleen ummetusta näin loppuraskaudessa? Heikkovatsaiset äkää lukeko loppua...
Eilen kyllä aamulla purkautu maha... ei meinannu pönttökään vetää
kantoliinoista Mulla löytyy trikoinen ja kudottu. Molempia on tullut käytettyä ja ehkä enemmän nykyään tykkään kudotusta. Aloittelijalle suosittelevat enemmän trkoista, koska se antaa sidontavirheitä anteeksi jne.
Sairaala ja vieraat: KYSissä ei ainakaan osastolla saa vierailla muut kuin lapsen isä ja sisarukset. Eli ketään muuta ei edes päästetä sisälle, lasin läpi voi pikkuista näyttää ainoastaan, jos joku tulee katsomaan
Eli se rajaa jo hyvin nuo vieraat
(ainakin esikoisen kohdalla kys:issä oli tällainen käytäntö...
OYS:ssa on ollut esikoisen ja toisen lapsen aikaan sama käytäntö ja possuflunssan aikaan tais olla täyskielto vieraille (myös lapsen isälle ja sisaruksille). Tietääkseni isovanhemmatkaan ei sais tulla osastolle, mut kävi meillä anoppi siellä miehen ja pojan kans, eikä kukaan pois ajanu... Tää käytäntö on osaksi varmaan siksi, et koetetaan rauhottaa äideille ja lapsille osasto, kun kuiteski monet on 3 hengen huoneissa vauvoineen ja jos siinä kova trafiikki käy... sillon kun ite sain esikoisen oli huoneessa äiti, joka sai 6 lapsen ja mies kävi lasten kans joka ilta ja oli kohtuu kauan huoneessa. Mut ei se mua haitannut, kun olin ikkunapaikalla - ois voinu haitata, jos olisin ollu toisella reunalla, kun tää äiti oli just keskipaikalla...
pauliina82 Kävin tossa OYS:an sivulla kattoon ja siellä sanottiin, et vierailuaikoina synnyttäneiden osastolle saa tulla isä ja sisarukset, hoitajan ja muiden huoneessa olevien äitien sopimuksella isä voi tulla myös muina aikoina. Eli ton mukaan muita vieraita ei osastolle sais tulla edelleenkään. v. 2003 ja 2005 olen siellä synnyttänyt ja osastolle ei ole saanut tulla muuta kuin isä ja sisarukset ja sama käytäntö on edelleen. Tosin ei noista isän ja sisarusten vierailuajoista ole niin tarkkoja olleet ja eipä nuo anoppia pois käännyttäneet, kun miehen ja pojan kans osastolla kävivät. Mutta muut vieraat ohjataan kahvioon tms. ja osaston oven läpi saa vauvaa heille näyttää. Osastolle muilla vieraille on porttikielto. Itse kaipaan kyllä osastolla ollessa vieraita, mutta ymmärrän hyvin, että osa synnyttäjistä on sen verta kipeitä jne., etteivät kaipaa osastolle omia tai muiden vieraita, joten koetan kunniottaan myös muiden ihmisten toiveita. Kyllä sen muutaman päivän osastolla jaksaa ilman vieraitakin ja kotona voi sit ottaa vieraita vastaan niin paljon kuin sielu sietää ja itse jaksaa.
Zeenah Kuten yllä kirjoitinkin, niin ei ainakaan mun aikana ole OYS:aan saanut tulla kuin isä ja sisarukset, mut ei ne anoppiakaan pois käännyttäneet. Ja ei ne noista vierailuajoista ole kovin tarkkoja olleet. Mies ja lapsetkin on saaneet olla osastolla niin kauan kuin on olleet. Et eiköhän sama käytäntö ole vieläkin. Toki vierailuajan pituus voi riippua huonekavereiden kunnosta jne. Ja hoitotoimenpiteiden teko huoneessa voi asettaa rajoitusta vierailuajalle, mut mulla mies on vieraillut iltaisin, eikä silloin mitään hoitotoimenpiteitä yleensä enää tehdä, joten on saanut olla osastolla niin kauan kuin on halunnut. Ja jos huonekaverit ei tykkää, niin aina voi mennä oleskeluhuoneeseen miehen ja vauvan kans - tai miksi sitä huonetta nyt sitten kutsuu... siinä on ruokailut, tv:n katselu, sanomalehtien lukusali jne.
mekkala Olipa ihanat vauvakutsut - ihanaa =) . Ja ihania lahjoa.
Ristiäisistä Ei olla niitä suunniteltu vielä täälläkään. Ennenkin olen niitä suunnitellut vasta vauvan synnyttyä. Ristiäiset pidetään todennäköisesti kotona. Osan tarjottavista leivon, voileipäkakun tilaan kotileipomosta - siel on aivan ihanat voileipäkakut ja edulliset. Vieraita tulee varmaan jotain 40 eli kummit, isovanhemmat ja vanhempien sisarukset perheineen. Ja meillä on ristiäiset pidetty n. 2 kk lapsen syntymästä eli sehän taitaa olla se aika milloin on melkein "pakko" jo ristiäiset pitää...
Tässä jotain kommenttia... olen nyt päässyt jo sivulle 7, joten vielä on paljon läpi kahlattavaa...
ON: Olo on kyllä niin tukala. Ylös pääsee sängystä, kun kääntyy sängynlaidan puolelle kylelleen ja sit toisella kädellä työntää ittensä ylös... kuin tunkilla
. Sormetkin on turvoksissa, kuten muukin kroppa, mut vielä ei ole nivelet kipeytyneet. Vauvan kotiutumisvaatteet sain jo kerättyä kasaan - hyvä minä... mut oma sairaalakassi on vielä pakkaamatta. Lansinohia kävin eilen ostamassa apteekista. Sillä on aivan alussa hyvä rasvailla nännejä, jos sattuu kipeytymään. Nyt ainakin on rinnat niin kosketusarat... Bebanthenia en ole itse koskaan käyttänyt, mut sitä ostin tytölle nyt, kun tuntuu olevan pylly hautunut taas siihen kuntoon, et itkasee vessareissuillakin..
Neuvolassa kävin perjantaina ja kaikki oli ok. Vauva kasvaa keskikäyrällä ja syke menee 135-150 välillä. Täti siinä kyseli et pelottaako synnytys ja sanoin, et ei pelota - menee omalla painollaan... Kertoili sit eri vaihtoehdoista ja kehotti vaatimaan eri juttuja, mitkä hyvältä itsestä tuntuu ja kehotti kokeileen ammettakin, mulla kun on niin kivuliaat supparit, jotka kestää toista vuorokautta... Vauva on ilmeisesti RT tarjonnassa, mut täti haluaa sen tarkastaa, joten ens viikolla mennään ultraamaan tolla kunnan surkealla ultralla, mut eiköhän sillä mittoja saa otettua ja tarjonnan tarkistettua. Kohdunkaulaa on jäljellä hyväsesti ja ulkosuu auki sentin eli ei ole vielä paikat lähtenyt aukeen. Kyselin, et tohitaanko vielä juhannuksena reissuun lähtä ja meinas, et etteköhän tohi, kun on aikasemmatkin raskaudet yli menneet. Uintia pitää vielä ens viikolla kysyä, kun otettiin paketti tropiclandiaan ja Waasalandiaan sekä 2 yötä hotellissa... mietityttää tulehdusvaaran takia, et tohinko mennä vielä altaisiin... en taida enää tohtia kuitenkaan mistään liukumäistä laskea... ja vois se olla melkonen näkykin
.
Uskaltaisko muut heinämammat vielä uimaan mennä 2 vkoa ennen La:ta?
Jatkan nyt pinon purkua ja kommentoin jälleen...
SMSM ja Hippu rv 35+6