Huomenia!
Oli eilen niin väsyttävä päivä etten jaksanut enää tänne tulla, facebookin puolelle tein vaan pikapäivityksen, nyt seki on kokeiltu jee
Mutta ensin muut ja sitten omat..
Liikelaskenta: En ole tehnyt vielä kertaakaan, mutta meillä ainakin vielä kaveri venyttelee melko laila, tekee ihan kipeetä kun peppu tai jalka puskee milloin mistäkin läpi. Paristi olen vähän huolestunut kun on ollut hiljaisempaa, mutta tökkimällä on tullut vastauksia - raukkaparka kun iskä ja äiskä ei anna olla rauhassa edes vatsassa
Tridian: Mä kanssa aluksi aattelin että kokeilen kestoilua, mutta nyt en yhtää jaksaisi ettiä tietoa. Tiedän kyllä sivuja yms mistä sitä helposti sais, mutta ei vaan jaksa opetella. Tuntuis niin paljon helpommalta käyttää kertiksiä ja aina vanha roskiin vaan.. Mutta ehkä jossain vaiheessa kokeilen, kunhan ensin pääsee vauvan kanssa tutuiksi ja edes normi vaipanvaihto sujuu sen kanssa
Dana88 ja NeLa: Mulla sama, oon välistä niin täys tätä raskautta! Ja sitten mua ärsyttää ihan kamalasti kun kaikki aina ja kaikkialla kysyy: Miten on raskaus sujunut. En jaksa enkä halua ulkopuolisille enkä edes kaikille sukulaisille selittää, että on tässä kaikennäköistä ollut että väsyttää jo yms. Vastaan aina vaan, että "Ihan hyvin on mennyt" jolloin vastaus on aina "No mutta sehän on hyvä että menee hyvin". Jep tosi hyvin on mennyt... Argh. Mutta ei vaan jaksa kaikkia vaivoja selittää. Ylireagointia ehkä mulla
Muffin: Oi kamala! Olen tosi pahoillani mitä teille on tapahtunut, en edes tiedä mitä muuta voisi sanoa
:hug: Voimia loppuaikaan!
JP-78: Olipa kiva kuulla kuulumisia sieltäkin! Ja ärsytys minkäläinen lääkäri teillekin sattunut, inhottavaa miten osa lääkäreistä on niin vuorovaikutuskyvyttömiä :kieh: Mutta onneksi seassa on myös niitä hyviä tohtoreita. Tsemppiä teillekin loppuaikaan!
NeLa: Huh mitä unia! Mä näin kanssa raskauden puolivälissä ihan ihme veri-unia, milloin kukakin kuoli ja mitä ihmeellisimmillä tavoilla. Nyt onneksi on unet normilisoitunu ja on paljon rauhallisempia
Marta: Oi onnea! Ihanaa kerrassaan! :flower: :heart:
Ja sitten se oma napa..
Tosiaan eilen oltiin äippäpolillä käymässä. Ensin otettiin käyrää tooosi pitkään: muutama supistus piirty siihen ja sitten vauvan sykkeet. Ne on neuvolassa ollut välillä 140-160, niin tuolla ne sitten nousi ensin 180 ja sitten yli 200 reilusti. Siellä ne oli pitkän aikaa ja kätilö seurasi tilannetta vieressä. Lopulta lähti ettimään lääkäriä ja mietti että mitä nyt tehdään kun sykkeet on niin korkeet eikä meinaa laskea. Sitten ne onneksi tippu normaalitasolle, mutta hui kamala kun pelästytti että mikä nyt on pielessä! Nyt hirvittää vähäsen, että entä jos sykkeet täällä kotona pomppaa, eihän sitä edes ite voi huomata.. Mutta kai se oli sitten vaaratonta, ehkä jumpan jälkiseurauksia tms. Outoa oli just se, että vauva ei liikkunu kun sykkeet oli korkea, jos ois liikkunut niin sehän ois selittänyt miksi nousi niin korkeeksi. Mutta ei..
Varsinainen lääkäri olikin outo, ensimmäinen outo lääkäri mikä meille on sattunut. Se puhui vähän huonoa suomea hirmu nopeesti, enkä oikein mitään tajunnut. Mutta vauvan tän hetkinen painoarvio oli 2650g, syntymäpainoksi veikkas 3200g. Hengitysliikkeet tuli hyvin vauvalla esiin ja kaikki muukin näytti olevan kunnossa. Lääkäri sanoi, että vauva on kypsä syntymään ja jos syntyy nyt niin ei tartte mitään hoitoja todennäköisesti.
Pää ei ole kiinnittynyt vielä, lääkäri sanoi ihan suoraan näin: "Tässä on normaali pää, joka on irti"
Jälkikätee mies nauro asialle, että se vähän mietti että pää joka on irti... heh!
No mutta koska vauva on valmis, niin saan taas oman voinnin mukaan liikkua, jes! Nyt siis pientä siivousta kehiin ja vaikka kävelylenkkejä.
Tänään tosi nokka kohtia Helsinkiä ja kaverin valmistujaisia, paljon autossa istumista siis tiedossa.
Olipa romaani!
Kivaa lauantaita teille!
Pssst. Vauvan hikka tuntuu ihan ylävatsalla, mitäs mitäs. Taitaa olla kova hikka jos peppukin noin hytkyy tai sitten yöllä on tapahtut merkillisyyksiä. Ihan kuin ois sammakko vatsassa joka pomppii ylösalas