Heinäkuun Hurmaajat Joulukuussa (päivityspyynnöt yksärinä)

Heippa taas!

Mulla on myös verenpaineen mittauksessa tullut ulkopuoliselta mittaajalta huimia lukemia. Samasta syystä täällä kotona on oma mitttari. Toisaalta varmaaan pelkään sitäkin, kun ekassa raskaudessa mulla todettiin raskausmyrkytys ja loppuaika menikin silloin sairaalassa :(

Juuliaikyselit niistä kaksostenrattaista vs. sisarlauta/sisaristuin. Meillä oli sen verran vähän ikäeroa lasten välillä 1v.4kk, että ehdottomasti nuo kaksostenrattaat oli paremmat. Huom, siis sellaiset kaksostenrattaat, missä selkänojat taittuivat erikseen ihan makuuasentoon asti. Ja malliltaan vielä niin kapeat, että kaupan kassoista pääsi läpi. Mulla myös se, että isot pyörät ja iso metallinen ostoskori. Sellaiset mies osti käytettynä ja niissä oli oikeasti todella hyvä jälleenmyyntiarvo.

Nyt oonkin sitten jo itse ehtinyt miettiä vaunuista/rattaista millaiset renkaan sopivat haasteellisempiin olosuhteisiin? (= soratie, metsää, peltoa)
Täällä maalla ei asfalttia pahemmin ole. :D


T:vatsakasilmanvauvaa |O ja rakkauslapsi 7+5

(tuo hymiö ei huuda tuossa naama punaisena vaan haukottelee pohjatonta väsymystä )
 
Huomenta =)

Onnellinen x5 onnea plussasta, pidän peukkuja, että kaikki menisi nyt hyvin. :heart:

Mulla oli eilen eka neuvola. Neuvolassa on kyllä ihana käydä! Mulla on ainakin niin ihana terveydenhoitaja, jonka seurassa uskallan olla oma itseni. Kaikki hyvin tällä hetkellä, painoo on tosin omasta mielestäni tullut liikaa :ashamed: Nyt on otettava itteensä niskasta kiinni. Laskettu aika siirty päivällä neuvolan laskureitten mukaan, eli uusi LA on 22.7.

juuliai mulla ku kolmas syntyi, niin edellinen lapsi oli kaksi, eikä hän jaksanut seistä pitkiä matkoja laudalla. Nyt olen miettinyt tuplarattaita, ku ikäeroa tulee 1v ja 8kk.

Tsempatkaa mua, että jaksan alkaa siivoushommat. Meillä tänään siivoupäivä ja haluaisin aloittaa jo aamusta, ni ei menis taas iltaan. Joulukortit pitäis saada viikonlopun aikana kirjoitettua ja lahjat ostettua. Väsyttää vaan niiiiiin mahdottomasti, haluis vaan nukkuun :p

Päpsy ja pikkunöösi 8+1
 
Pahoittelut omenaruusulle isovaarin poismenon johdosta. :hug: Oma pappani on sairastanut myös yli vuoden vakavaa sairautta ja tuolla takaraivossa koko ajan pieni ajatus, että kauankohan hänen kuntonsa kestää... Ei ole ikinä helppoa vastaanottaa läheisen kuolemaa, vaikka se luonnollinen osa tätä elämän kulkua onkin.

Onnea hyvistä ultrakuulumisita: rae89, pikkumyy-82 ja juuliai! :flower:

Juuliai, meen ykkösellä ja kakkosella oli ikäeroa 1.v.5kk ja tuplat hankittiin! Onneksi! Niistä oli suuresti apua. Myös erityisesti UHMAIKÄ-vaiheessa ton esikoisen kanssa, ku ei voinut antaa kävellä kaupunisssa/kaupoissa, kun karkaili! Tällä hetkellä lapset 1.v.9kk sekä 3.v.2kk ja vieläkin mennään lenkkiä tuplilla! Toki isompi varsinkin kävelee välillä osan matkasta ja yleensä pysähdytään puistoilemaan, jossa pienempikin saa sitten painaa täysillä. En olis osannu kuvitellakkaan pärjääväni ilman tuplia! =)

onnellinen x5 Wau, upeeta, mahtavaa!!! Onnea plussasta!!! :heart: Täältä kaikki tuet ja tsempitykset uuteen raskauteen!!! :hug:

Onkohan neuvolat muuttaneet tuota LA-laskuria, kun kahdesta edellisestä mulla on kyllä neuvolassa ollut ihan sama laskettuaika, kuin netinkin ilmoittamat laskurit ovat antaneet, mutta nyt itselläni ja näköjään monella muullakin on muuttunut LA päivää aikaisemmaksi!

Mulla on tänään taas hyvä olo! Jes! :D Illalla töihin Yön loistokonserttiin! Upeeta, mahtavaa! Ja grillin kautta kotiin iltasella! ;)

Moikat mammasille, tämä menee tekemään ruokaa lapsukaisilleen! :wave:

Star86 & Hope 10+1 :heart:
 
Tulin vain kommentoimaan vaunuasiaa: vatsakasilmanvauvaa, musta isot ilmakumirenkaat on olleet ihan ykköset, meilläkin kun on kotikulmilla haastava maasto. Kääntyvistä etupyöristä voi olla haittaa epätasaisella, minkä olen muuten hyvien matkarattaiden kanssa huomannut.

Tänään olisi oikeastaan aika poksua, mutta katsotaan nyt sinne tiistaihin...
 
Marta: mekään emme aio ottaa selville vauvan sukupuolta, onpahan jännitystä loppuun asti :D

Tiuhti-81: Minä juuri tässä mietin, että joko kaivaisi mammahousut esiin...jospa viikon vielä kestäisi omissa vaatteissa ;)

Äitiyspakkausta en ota, koska juurihan sen sain edelliseltä vauvalta...

juuliai: meillä ikäeroa tulee 1v. 4kk ja tuplarattaat on jo hommattu (käytetyt). Merkki on Carena Double Swing muistaakseni...ja selkänojat kääntyvät erikseen, kuomut myös, ja vauvalle on lisätarvikkeena siihen se vauvakoppa.


 
Pakko tulla täältä kysäsemään tämmöstäkin asiaa.
Tuntuuko muista että on kokoajan nälkä ? Vaikka tunti sitten olisi syönyt kunnon ruuan niin heti on nälkä. Mulla pahoinvointi alkaa pikkuhiljaa ehkä helpottamaan *koputtaa puuta* ja tää jatkuva nälkä on ihan järkyttävää !
 
Huomio huomio! päivityspyynnöt edelleen pyydän lähettämään yksärinä!! Sieltä ne on paljon helpompi poimia ja jos en heti ehdi päivittää, niin tiedän, mistä tiedot löytyy.

Oma napa on tänään voinut hyvin :) Tämän hetken hyvä ystävä on lohikeitto. Maistuu hyvälle ja maha tykkää! Illalla luvassa pipareiden paistoa. Toivottavasti saan leipomisseuraa 3v. kummipojasta :)

Mukavaa päivää ja voikaa hyvin :flower:
 
Renkaista komppaan ehdottomasti ilmakumirenkaita! Kulkevat hyvin ja kevyesti maastoss akuin maastossa. Kovilla muovirenkailla ei tee mitään silkosileän asfaltin ulkopuolella :)

(.) turhaan vähän taisin hehkuttaa oiretonta oloa, nyt ollut kuvottavaa oloa eilisestä iltapäivästä alkaen ja pari kertaa ykä todella lähellä. Illalla vielä työtilaisuus illallisineen, jaksaminen kyllä kortilla. Mutta onnellinen olen, kovin onnellinen :heart: Ja hei, tänään:

POKS! 7+0 B)
 
Kiitoksia kaikille osanotosta!

Huh tätä oloa. Eiliset suru-uutiset laittoivat kropan lujille, oksentelua ja hirvittävää kuvotusta. Tänään on sitten ollut niiiin raskautunut olo. Nivusia juilii ja häpyluu on kuin tulessa. Vatsakin on pompsahtanut näkyviin oikein kunnolla. Kohtu tuntuu jo kivana pallona alavatsalla. En muista että muista raskauksista olis näin alussa vatsa ollut pyöreänä. Kohta on vaikea peitellä vatsaa... Hautajaisiin pitäis löytää sellainen vaate, josta ei koko suku raskautta huomaisi. Toivottavasti vaan tämä pahoinvointi kohta helpottaa, itkeminen laukaisee mulla näköjään oksennusrefleksin.

Jokos on joulukortit postitettu? Mulla kortit odottaa punaisessa kuoressa postiin lähtöä. Kerrankin olen näinkin ajoissa asialla.

omenaruusu 11+1 (maanantaina np-ultra, jännittää jo...)
 
PIRTEÄÄ PERJANTAITA VAAN KAIKILLE!

Niin, pitkästä aikaa.. tuntuu että tekstiä tulee sitä rataa ettei perässä pysy.
Sain tuossa pojan unten maille niin nyt on hetki äipällä kone aikaa.

Hieman omasta olemisesta: Kävin siis tuossa viimeviikon alussa siel yksityisellä alkuraskauden ultrassa ja eipä näkynyt viel sykettä?? Noh, meen ens viikon tiistaina nyt uudestaan ja varmistellaan onko siel ketään koska saattaa myös olla että viikot jätättää..
Hieman toki asia mietityttää vaikkakin esikoisesta sama juttu kävi.

Mistäs sitä on ollut puhetta..katsotaan.. ahaa, rattaista. Itse olen saamassa varmaankin kaverilta kaksosten rattaat kun näiden ikäeroksi tulee se 1v8kk, kuin näköjään myös sulla Päpsy79

Meillä myös Brion Happyt -08 joten niilläkin sitten voi mennä jos tilaisuus.
Ja ä.pakkauksesta en viel tiedä otetaanko, kun on kaikki tallella viel.

Pai80: Voin kertoa, nälkä on piinaava myös täällä vaikkei kyl tarvis :kieh:

Että sellasta nyt näin pikaisesti, kuulumisiin!
 
Mä tulin nyt vaan pikaseen POKSUMAAN 11+0

Ihan hirvee yö takana, 5 krt vessaa ja muutenkin pelkkää pyöriskelyä + aamulla kiukut miehen niskoille ja siitä seuraski oksut.. :(
Hirveä olo on.. Jos vaan tämä paranis. :ashamed:

Myöhemmin sitten tuun laittaa ja kommentoimaan lisää..
 
Hmmm... Ihan kuin kuvotus alkais helpottaan. Mä luulin, ettei se koskaan loppuis, mutta eilen mulla oli jopa ihan aito nälkä. Ekaa kertaa viikkokausiin! Terveellinen ruokavalio - here I come! =)

Olivia & Vauveli 9+5
 
Meillä on tänään duunin pikkujoulut. Tässä päivän mittaan fiilis mennyt enemmän ja enemmän sille suunnalle EVVK ja niin alkaa taas kiukuttamaan nää kaikki asiat.
Kauan tollasissa bileissä "pitää" olla ennen ku voi häipyä ? :kieh:
 
Star86 kiitos tsempityksestä :) Siivouksessa olen päässyt jo puoleenväliin, jes :D Eteneminen on hidasta mutta ku täytyyhän nuo muksutkin ulkoiluttaa ja ruokkia niin tulee siivoukseen paaaaljon katkoja :D Nyt pienimmät päiväunilla, joten ei muuta ku rätti takaisin käteen ja tohinaks!
 
Huh huh, pitäs itekki rueta tässä siivoomaan.. On vaan ihan kakka olo.. semmonen.. et vähän huippasee..
Eilen kun kävin siellä lääkärissä niin mittaski sit siinä verenpaineen niin aika matalallahan tuo oli ,116/66 et ei ihmekkään ku vähä hassu olo on..
Paljonkohan lie näin kotioloissa ois.. varmaan vielä vähemmän..
Sit mulla tuntuu aina välistä semmosta muljahtelua sydämmen kohilla ja senkin lääkäri kuunteli mut sano et on ihan harmitonta.. Tuntuu vaan tosi ilkeeltä..
Noh, koitan syödä tässä vähän salmiakkia jos auttas :p
 
Moi kaikille :wave:

Piti pikaiseen tulla kuulumisia kertomaan. Klinikalla on käyty tänään ja siellä se pikkuinen 7mm:n kokoinen sikiö oli ja sydän löi :) Mä olen niin onnellinen! Päästin siinä pikku itkutkin ja mieskin melkein itki ja lääkärilläkin silmäkulma kostui :'( Ja kaikki vain siksi, että tämä kaikki on niin uskomattoman ihmeellistä:D

IituPiitu ja piksu 7+4
 
eka neuvola takana. Mullakin tuo la muuttui, mutta mä odotan sinne ekaan ultraan ennen kuin uskon, että mikä se LA on, koska esikoisessakin LA siirtyi viikolla eteenpäin, muuten oli kaikki hyvin verenpaine hyvä, hemoglobiini hyvä. Sain samalla ajan ekaan lääkäriin, ja seuraavaam terkakriajan.

sokerirasitukseenjoudun kaksi kertaa :eek: , kuulemma uusi käypä hoito suositus, niillä joilla on esim sukuraistetta niin kuin minulla ainakin ja tuo bmi oli kans aika iso... :( Eli ensimmäienen on rv 14 ja seuraava tais olla n 20. Mites muut??

terveydenhoitaja oli tosi ihana ja tuli samalla selville että se hoitaa myös meidän esikoista. JA jatkaa myös sitten vauvan kanssa. Hieman oli hankalaa kun oli esikoinen mukana, kun tuo on niin vilkas tapaus, mutta näillä mennään.

On: täällä ei erikoisempaa, ruokahalu on täällä kasvanut valtavasti, tekis vaan koko ajan mieli syödä jotain, nyt on himo kurkkuun... :)

Mutta eipä tänne muuta.

Emmy ja pispana 8+2
 
Täällähän on paljon hienoja ultrakuulumisia! Onnittelut kaikille! :heart:

Hiipi: Uskotaan ja toivotaan että sulla kans ens viikolla kontrolliultrassa pieni voi hyvin ja sydän sykkii!

Omenaruusulle :hug: ja voimia. Kyllä läheisen menettäminen on aina rankkaa!

Täällä raskausoireet edelleen varsin vähäisiä, mutta nyt kolmatta päivää migreeni päällä. Buanaa ja panadolia vetänyt, mutta noista ei kyllä mitään apua.. ja täsmälääkkeitä ei saisi ottaa! No toivottavasti tää ei enää kauan jatku..

Sussu ja Mortti&Vertti rv 8+1
 
Heihei kaikille!

Eka neuvola on takana. Oli kyllä mukava ja herttainen täti siellä. Aikaa meillä menikin puolitoista tuntia, juteltiin kaikkia asioita ja saatiin luettavaksi läpysköitä. Maanantaina labraan ja joulun jälkeen lääkärinaika neuvolassa. Np-ultrasta saan tietää maanantaina, kun pitää soittaa siitä vielä erikseen. Mies oli mukana, ja kivasti hänetkin otettiin huomioon siellä. Täällä ilmeisesti kaikille tehdään se sokerirasitustesti siinä kahdenkymmenen raskausviikon kohdalla. Synnäriksi oli kaksikin vaihtoehtoa, mutta meille tarvitaan se yliopistollinen eli Tyks, koska eräistä syistä mun kohdalla tarvitaan päivystävä lastenlääkäri paikalla.

Mutta se oli ihan positiivinen kokemua, ja verenpaine antaa edelleen luvan syödä salmiakkia!

Mekkala ja Pulla 8+1
 
Ai niin, ja varmaan mekin otetaan se äitiyspakkaus, kun on ensimmäinen kyseessä, ja ei itse jaksa ihan kaikkea ostaa.

Joulukortteja pitäis itse asiassa alkaa laittaa NYT. Täytyykin ravistella tuo mies tuosta pleikan äärestä...
 
Moikka vaan kaikille!! =)

Niin kauheesti tullu taas juttua tänne ettei meinaa pysyä kärryillä. Täällä taidettiin puhua noista hankinnoista... Niin meillä on jo pinnasänky vauvalle valmiina, mutta se on ihan vaan saatu ilmaseks. Ei me muuten oltais vielä edes hankittu. Nyt se vaan odottelee käyttöä :heart:
Äitiyspakkauksen aion ottaa, koska siinä on ihan kivasti kaikkea tarpeellista. Ja kun eka lapsi kyseessä, niin mitään tarvikkeita/vaatteita yms. kun ei ole valmiina... Kyllä me varmaan saadaan aika paljon tutuilta jotain juttuja, esimerkiksi mun isältä voi tulla paljon vauvan vaatteita ja sen semmosta, kun isä sai tossa puol vuotta sitten naisystävänsä kanssa lapsen. Ja sitten kun on mulla muitakin sisaruksia jotka on vielä pieniä, niin niidenkin jäljiltä tulee varmasti jotakin.

Onnea teille ketkä olette hyviä ultrauutisia saaneet :) :heart:
Ja omenaruusulle :hug: ja paljon voimia.

Itellä ollut paljon tosi kipeitä alavatsa kipuja tässä lähipäivinä. Välillä alkaa ihan huolestuttamaan, mutta ei onneksi mitää vuotoja ole ollut vieläkään. Stressaaaaa.....
Tänään sitten päätin että laitan ajatukset jonnekkin muualle ja päätin tehdä mokkapaloja... Hyviä tuli mutta en vaan ole mikään ekspertti tossa leipomisessa. Joka kerta kun yritän jotain tehä niin aina menee jotain pieleen :D Tällä kertaa meni totaalisesti hermot kun 3 kertaa sai ravata koti-kauppa-koti lenkkiä. Ensin lähin kävelemään kauppaan ja just kun pääsin perille asti niin tajusin että olis varmaan ollu ihan hyvä juttu ottaa rahaakin mukaan. Ja ei kun takas :kieh: Sitten kun vihdoinki sain aikaseks alottaa leipomiset niin tajusin että eihän mulla ole leivinpaperia. Juuu ja kauppaan vaan uudestaan :LOL: Nyt kun muutenkin hormoonit hyrrää niin vähemmästäkin palaa käpy :D

Mukavaa viikonloppua kaikille! Josko sitä vielä yhen mokkapalan vois syödä... :p

jendde & pikkunen 10+1
 

Yhteistyössä