Heinäkuun Hurmaajat Joulukuussa (päivityspyynnöt yksärinä)

Voimia kaikille sitä tarvitseville :hug:

Täällä aloitettu tämä itsenäisyyspäivä semmosilla melkein 12h unilla ja sen jälkeen käyty pihalla vähän touhuamassa...Vieläkun jaksais kummityttö käydä kattomassa ni eiköhän siinä yhdelle päivää ole ihan tarpeeksi:D

Sussu80 Meillä miehen sisko sai kaksoset ja kyllähän tuota hulinaa tuntuu riittävän kun siihen samaan syssyyn on vielä kaksi alle 5v lasta, väsynyt hän on koko aika mutta hyvin onnellinen kahdestä pienestä rakkaastaan. Onneksi ovat olleet suht helppohoitoisia, itsekkin olen pieniä ollut useempaan otteeseen ollut hoitamassa :heart:

Täälläkin kipuillaan koko aika, välillä oikein kunnon menkkajomotuksia, sitten painontunnetta, sitten pienä juilintaa..hirveesti vaihtelee nuo kivut. Toki toivon että kaikki olisi hyvin ja nämä olis vaan jotain kasvukipuja mutta tiijä siitä...Mies jo sanoikin että miten voin olla näin pessimistinen asiaa kohtaan..Kurjaltahan se tuntuu mutta valmistelen itseäni siihen pahimpaan vaihtoehtoon..toki koko aika toivon että pienoinen massussa jaksaa kasvaa ja kehittyä :heart:

Noo..selvyyttä asiaan saadaan sitten torstaina kun on se ultra...

Rae ja ihme 7+3
 
Tää on taas tätä, että kadehtii sitä mitä itellä ei oo, mutta mä järkkäisin ilon bileet jokaikisenä kivun ja säryn ja juilinnan päivänä. En ole tuntenut oireen oiretta pariin viikkoon. Mahassa ei tunnu mi-tään, pahoinvointirintamma ei mi-tään, millään rintamalla ei mi-tään. Kyllä tää paljon huolestuttavammalta tuntuu :(
 
Meillä on jännä Itsenäisyyspäivä... Kerrotaan tuleville isovanhemmille. Piti malttaa ekan ultran yli, mut ku piru menee yli joulun, niin ei pysty ! Leivottiin kakku ja laitetaan päälle sellanen vauvakoriste, eiköhän viestin pitäisi mennä hyvin perille ;) Jännittää vaan ihan hulluna et mitä sen jälkeen tapahtuu :LOL:

Rae89 Mä täällä kans kelailen kaikkii typerii juttuja tyylillä, et entäs jos vauva onkin kuollut vatsaan ja saan tietää siitä sit vasta ultrassa jne... :headwall: Mä tiedän ettei sais kelata, mut minkäs sitä omalle mielikuvitukselleen voi ? :( Ja siis mulla ei tosiaankaan ole ollut mitään oireita etteikö kaikki ois kunnossa, mitä nyt välillä kipuilua mut ei mitään vuotoja. Et siinä mieles kaiken pitäis olla kunnossa.
Argh :headwall:
 
Pai80 Sitä kun ei vaan omalle mielelleen mahda mitään. Jos tilanne olisi toinen niin varmaan itse pomppisin ilosta ja olisin jo kertonut kaikille että olen raskaana. Mutta meille alun alkain on sanottu vuonna 2006 ettei meille välttämättä vauvaa tule ollenkaan ja jos tulee niin odotusaika voi olla ongelmallinen... Ja nyt kun noita kipuja tosiaan on koko aika ja vaikka muille jakaa niin kyllä sitä mieityttää että miten tässä käy. Ja valmistautumalla siihen pahimaan vaihtoehtoon niin pystyn EHKÄ asian tajuamaan jos nyt huonosti käy. Niin epäuskoisissa tunnelmissa täällä mennään. Toisaalta ihailen miehen sisko, koska hän ei kertaakaan epäillyt etteikö kaikki olisi hyvin ja siinäkin vaiheessa kun sai tietää odottavansa kaksosia niin ei ollut epäilystäkään siitä etteikö kaikki menisi hyvin ja lapset syntyisi terveenä. Hänella kun oli yksi onnistunut raskaus takana niin ei kait sitä silloin osaa epäillä että jokin voisi mennä pieleen, ei ainakaan hän epäillyt.
Mies kävi jo minua syyllistämään että kaikki ei tosiaankaan voi mennä hyvin jos koko aika pahinta ajattelen.. Siinä vaiheessa kyllä tuntui erittäin pahalta ja siltä että mies syyllistää minua jos tämä menee kesken. VAIKKA tiedän ettei hän sitä ikinä niin ajattelisi. Hän vain hieman väärin sanoi sen asian. Mies miellä nimittäin on halunnut lapsia siitä asti kun ruvettiin seurustelemana..vaikkakin silloin oltiin 16v :LOL: Koville se silloin hänelle otti kun kuuli ettei se haave välttämättä ikinä toteudu, mutta uskomasta hän ei ikinä ole lopettanut. Siksi hän onkin minulle niin rakas :heart: Toivotaan että kaikki menee kaikilla niinkuin pitää ja heinäkuussa meillä kaikilla on oma hurmaaja meidän elämiä ilosuttamassa :heart:

Tulipas pitkä vuodatus :ashamed:
 
APUVA! Eilen kyllä pelästyin aikatavalla, kun pitkän työpäivän jälkeen kotiin tultuani, söin hyvin ja istahdin sohvalle. Yhtäkkiä vatsa meni ihan jumiin ja se tuntui sellaiselta kestosupistukselta. Asennon vaihtaminen auttoi hiukan ja hetken päästä ihan sama homma. Ajattelin, että nyt menee kyllä kesken, ja kohta alkaa vuoto, mutta mitään ei kuulunut. Sitten heitti maha kuperkeikkaa ja istuin seuraavat puoltuntia vessassa (<-- niinku teitä nyt kauheesti kiinnostais tietää.. :LOL: ) Sen jälkeen vatsakipuilu alkoi hellittää. Mietin vaan, että oliko nyt siinä ruoassa jotain, vai tapahtuiko vatsassa oikeesti jotain kamalaa! :( Aina ennen synnytyksiä on vatsa menny sekasin ja tyhjentyny ja siksi mua nyt pelottaakin, et mitä tuo oikein oli!

Tää oli vain tälläinen pikapäivitys omanapa vuodatus, anteeks. :ashamed: Tuun huomenna kommentoimaan teidän muiden juttuja!

Hyvää itsenäisyyspäivää kaikille! :flower:

Star86 & Hope 9+3
 
Heii,
pikaisesti vaan kommentoin tähän nyt. Aletaa kohta tekee tacoja, ne on nyt ainoo juttu mikä pysyy kunnolla sisällä eikä tuu varpusparvena heti ulos. Ehkä parin tunnin pääst, mut ei heti heti, ihanaa tietää eikö :LOL:

Star86: Mulla on ollu just tommosta ke-to yöstä asti. Joka päivä, aina ruuan jälkeen yms. menee maha ihan sekaisin ja sit ollaaki vessassa tunti tai enempi. Ja tosiaa supistelee ja kipu tulee sillee aalloissa. Tuntuu aina sillon et vatsa on tosi tosi pinkee ja kun vatsa tyhjenee niin se on kyllä sitten ihan vetistä. Kiva tieto, anteeksi :LOL: Eikä oo aikaa oottaa jos tuntuu sen kurinan ja kiristyksen massus, kiire on sitte kova..
Että toivottavasti kaikki on kunnossa ja tää on jotain muuta.

Mulla on tosin muutenki herkkä vatsa ja ärtynyt paksusuoli, joten mietin että kun kohtu nyt on jo vähän kasvanut nii se painaa erilailla sisäelimiä ja mun ripulointi voi johtua myös siintä.. Tunnen normaalistikin tosi hyvin kun esim ilma kulkee suolistossa ja nyt se kipu on monin verroin kovempi :/

Se siitä.

Nyt vähä tacoo ja kermaviiliä ja leffa leffaa.
Huomen sit kommentoin mäkin lisää. Ja anteeksi myös, oon vähä huono kommentoimaa välil. Mä vasta opettelen, antakaa anteeksi jooko :)

Hyvää illan jatkoa! :)
 
huomenna poksuu viikot ja aamusta on ultra.. vähän jännittää.. saakohan sitä yhtään nukuttua :LOL:

tänne ei mitään ihmeellistä voinnin suhteen.. mullakin on noita samoja vatsaoireita ajoittain ilmennyt kun teilläkin :D

Bebek ja :heart: 8+6
 
Hei jes mä en oo siis ainoo jolla maha toimii paremmin ku hyvin :LOL:
Voiskohan toi vatsan reipas toiminta johtua ihan tosta että tuolla sisällä tapahtuu niin suuria muutoksia ? Ku aika monella tuntuu olevan samanlaista oirehdintaa...
 
Stemia, Von Lin Lin ja äitx2 :hug:

Ikäeroista: Meillä tulee esikoiseen tasan 7vuotta (synt.3.7.) ja kuopukseen 3v9kk :D

Mulla ei oo oikeen kumpikaan olo.. Esikoisesta oli poikaolo, mutta kuopuksesta ei ollut oikeen minkäänlaista oloa. Naama kyllä kukkii, mitä ei poikaodotuksissa oo ollut, sillon iho on ollut mitä parhain :whistle:

Tänään on leivottu pipareita. Ihana jouluntuoksu tuli :xmas: JOulumieltä ilmassa, kun ikkunoissa näkee jouluvaloja ja pihalla lyhtyjä palamassa! Nyt haluais jo jouluruokaa, kuinkahan malttaa odottaa vielä muutaman viikon :ashamed: :whistle:

Täällä voidaan ihan hyvin, jos ei pientä kuvotusta lasketa.. Väsy iskee välillä! Tissikipuilu palasi takaisin, oli jo hetken poissa.. :whistle: Turvotusta tuntuu olevan...

Hyvää itsenäisyyspäivää! :saint:


maamin ja TOIVO 9+0Poks/9+2 :heart:
 
Täällä kuvotus teki jälleen paluun näin sunnuntai-illan kunniaksi. Vatsaa vihloo edelleen tohon oikealle alas, en tiiä mikä lie. Mut kaiken järjen mukaan tietäisin jo näillä viikoilla jos olisi kohdunulkoinen? Vähä stressaa tuleva työviikko taas, väsymys ja pahaolo hirvittää.
 
Moi.

Jospa mä uskaltaisin tulla mukaan. Olen seurannut jo pari viikkoa pinoanne, mutta en ole vielä kirjoitellut.

Olen 28v ja asutaan hämeessä. Toinen lapsi olisi nyt tuloillaan ja la menisi tuonne 26.7. huomenna neuvolassa vielä varmistuu. Esikoinen, tyttö on nyt 1v 8kk.

Raskausoireita ei juuri ole ollut, niin kuin ei ollut tytöstäkään. Rinnat on arat ja kohtu välillä kipuilee kasvun takia, siinä kaikki. Ensimmäinen lääkärineuvola mulla on 17.12 ja silloin myös ultrataan. Tyttöä odottaessa kävin ihan alussa jo yksityisellä niin eivät sitten päästäneet mua tonne kunnalliseen ekaan lääkäri/ultraus kertaan. Jos aika olisi mennyt joulun yli niin olisin yksityisellä käynyt, mutta nyt ei ole tarvetta. Tarkoitus on siis jouluna kertoa uutinen meidän perheille ja suvulle joten varmistus asiaan on kiva saada ennen sitä.

Mutta tässä jotain näin aluksi, yritän päästä kirjoittelemaan aina kun ehdin/jaksan =)

Apsi Deisi 6+6

*muoks* synnytyssairaala on K-HKS.
 
Mulla ainakin on yksi keskenmeno tapahtunut viikoilla 12+5, joten en vieläkään kovin rauhallisin mielin ole. Tosin siinä oli kovia mahakipuja (ei nipistelyitä, vaan kaksinkerroin sängyllä kivusta -tyylisiä ) . Tämä ei ole tarkoitettu mitenkään pelotteluksi ja kuuluuhan sellainen pieni juiliminen asiaankin :)

Ikäeroksi meille tulee 1 v. 11. Mietin koko ajan vaan sitä, että jos maha-asukkeja onkin kaksi niin taitaa ainakin auto mennä vaihtoon (ihan ajankohtainen asia toki, kun ei edes varmaksi tiedä lukumäärää ;))

Mä olen ollut hirveän itkuinen, kuunneltiin pojan kanssa tuutulauluja ni mä pillitin melkeen siinä :D Väsymys on kova myös edelleen, muttei oikeen nukkumalla lähde. Esikoisella tulossa poskihampaat läpi, joten yöt on ollut aika levottomia ja huutanutkin jonkun verran. Liekö tämäkin tehnyt oman lisänsä väsymykseen.

Tyttö tai poikaoloista: Mulla on ehkä tyttö olo ja esikoisesta ei esimerkiksi ollut yhtään pahoinvointia ja kahvikin maistui. Viimeeksi toivottiin tyttöä, mutta silti jotenkin koko ajan aavistin ettei ole tulossa. Saa nähdä miten päin nyt käy :) Meillä ei ainakaan rakenneultrassa viimeeksi (tai missään yli 10ssä ultrassa) paljastunut sukupuolta. Kerran ultraaja sanoi, että hän ei ole varma, mutta pojalta ehkä näytti. Täällä päin ollaan hirveen arkoja sanomaan sukupuolta :)

Hyvää viikonalkua kaikille :flower:
 
Veikkaan että pienoinen epävarmuus jatkuu sinne asti kunnes nyytti on sylissä.
Sittenhän tosin alkaa sitten jo uudet huolet vauvan hyvinvoinnista.
Väsymys meinaa kyllä lannistaa täällä ihan kokonaan. Ei paljon vitamiinilisistä ole hyötyä kun tekisi mieli nukkua 12-14 h unia jatkuvasti.
Tänäänkin olo ihmeellisen siedettävä eilisiltaisen kuvotuksen jälkeen.
 
Huomenta kaikille! Ihanan rauhallinen aamu täällä ja kohta tarkoitus lähteä jouluostoksille. Enää ei meillä mökötetäkään, niin hyvin hyvällä mielin olen. Raskausolot vaihtelee täällä. Oksentaa ei enää ole tarvinnut, mutta välillä pientä kuvotusta. En osaa enää pelätä, että se olisi merkki jostain pahasta, kun kohtahan sen pahimman pahoinvoinnin pitäisi jo alkaa helpottaa. Viikon päästä np-ultra. Sitä odotan kuin pieni lapsi joulua :)

Sukupuolioloja ei ole, mutta ajatuksissani vauva on tyttö. Mä haluaisin tietää sukupuolen etukäteen, mutta mies ei. Saa nähdä näkeekö sitä edes. Välillä tulee sellainen olo, ettei millään jaksaisi odottaa kesään asti. Musta tuntuu, että vauvakuume on iskenyt vasta nyt, kun on raskaana. Vaikka sitä lasta pitkään yritettiin, niin en ole koskaan kokenut, että mulla olisi vauvakuume. Nyt on!

Ja sitten noista päivityksistä pieni pyyntö. Mä voin laittaa uudet listaan, mutta laittaisitteko tietonne mulle yksärinä. Ei ole ollut aikaa päivitellä ja tänne tulee tekstiä niin hirveää vauhtia, että en jaksaisi alkaa kahlata pinoa läpi.

Mukavaa uutta viikkoa kaikille! Toivottavasti kohta saataisiin jo lunta.
 
Heissan!

Mulla on takana jo 3 raskautta, ei tiettävästi yhtään keskenmenoa.. nyt oikeestaan eka kertaa esikoiden odotuksen jälkeen oon alkanu miettimään jos kaikki ei ookkaan masussa hyvin .... Mitään suurempia kipuja minulla ei oo ollut viikkokausiin...joskus kun nousee nopeesti ylös niin tuntuu repäisykipuja mutta ei muuta. Koetan kyllä ajatella että kaikki on hyvin.. kun kuitenkin kuukaus sitten kävin ultrassa ja siellä näky että kohtu on kasvanut ja jotain..mutta sykettä ei näkynyt,kun silloin oli viikkoja vasta 6+2 ja huono ultralaite..

Joskus aattelee,että kun on ollut kaikkea epäonnea tässä loppuvuoden aikana, että ei tätä vauvaa meille edes anneta.. Miehelle eilen sanoin,että tän huonon onneen puuttus,että tää raskaus vielä menis kesken... :( Tänään on sitten se eka neuvola. Samalla käytän keskimmäistä 6v. tarkastuksessa ja saa vissiin kaksi rokotetta.

Tänne sato lauantaina ja lauantai-sunnuntaiyönä lunta, varmaan on ainaki 5senttiä :) kivaa. :) On sitä ootettukin ja toivotaan että lumi pysyy nyt maassa.

pauliina ja rv10+1
 
Huomenta vaan kaikille. Hirvee väsymys täälläkin ja illalla oli kans kipuja toisella puolella alavatsaa.
Olen lueskellut pinoa, mutten enää muista mitä piti kommentoida - dementia vaivaa... :LOL: . Mutta :hug: keskenmenon kokeneille, se on rankka kokemus aina. Toivottavasti me kaikki loput pysytään listalla.
Esikoisesta minulla oli poika -olo ja piti paikkansa. Toisesta lapsesta oli tyttö -olo ja sekin piti paikkansa. Tästä kolmannesta ei vielä ole mitään hajua/oloa. Niin ja ultrissa on kysytty molemmista lapsista sukupuoli, mutta lääkäri ei ole pystynyt sukupuolta sanomaan, kun ovat olleet semmoisessa asennossa ettei ole nähnyt sitä.

Keskiviikkona olis eka neuvola, sitä odotellessa =) .

SMSM ja Hippu rv 8+0 ja POKS POKS
 
Huomenta heinäkuulaiset :) KIva että toinenkin odottaja Hämeestä ilmoittautui mukaan, tervetuloa Apsi Deisi ! Voidaanpa olla samoihin aikoihin synnärilläkin.

Täällä aamuinen paha olo otettiin ilolla vastaan, olen niin pelännyt tämän raskauden vuoksi jostain syystä. Välillä paperiin pyyhkiessä jää vaaleanpunertava alimaa ja sekös huolettaa myös :/ Viikko vielä alku-ultraan yksityisellä, tuntuu ikuisuudelta. Tänään myös kipeä olo ja viikonloppuna nukuin päikkäreitä molempina päivinä tuntitolkulla esikon kanssa. Jospa nämä oireet tästä alkaisivat... Nyt siis ehkä rv 6+3. Sekin häiritsee kun ei tiedä edes viikkoja kunnolla.

Meillä ikäeroa tulee 3 v. 8 kk. Vuoden verran oisin toivonut vähemmän olevan, mutta toiveet eivät tosiaan aina toteudu. Kunpa tämä pieni nyt vaan pysyisi kyydissä ja heinäkuussa olisi oma ihana kesäaarre sylissä :heart:

Mukavaa maanantaita kaikille :wave:
 
On kyllä niin uupunut ja ryytynyt olo,ettei tosikaan..tähän päivään on taas ohjelmaa enenmän kun tarpeeksi :ashamed: Yksi reissu on jo kuopuksen kanssa käyty.
Mulla on mahassa ollut vaikka minkälaista kipua,en tiiä onko normaalia vai ei :'(
Ensi viikon ultraan yritän sinnitellä,jospa siellä selviää onko kaikki kunnossa vai ei :attn:
Väsymys on ihan kamala ja pahaolo velloo..mieluiten sitä makaisi vain peiton sisällä ja voivottelisi =) mutta eihän se oo mahdollista niin ei kannata edes haaveilla :ashamed:
Tänään 7+0 hitaasti mutta varmasti viikot vierii :flower:
 
helise, Bebek, Pai80: Siis todella lohduttavaa kuulla, etten ole ainut, jonka maha heittää kuperkeikkaa. Toki voihan liikenteessä olla jonkun sortin vatsatautia tai sitten vatsa vaan on herkempi eri ruoka-aineille näin raskauden aikana, mutta kyllä se säikäytti! Onneksi täällä on myös muita kohtalotovereita, huoh! :hug:

Ikäeroksi tulevalla vauvelilla esikoiseen tulee n. 3.v.9kk ja kuopukseen 2.v.4kk.

Ennu Haluaisin kysyä sulta tosta keskenmenosta sen verran, jos voit noista kivuista kertoa, että alkoko sulla vuoto kipujen jatkeena vai ennen vai vasta kipujen loppumisen jälkeen? Vai miten?

Eipä itselleni sen kummempia taaskaan. Hyvät päivän jatkot kaikille! :wave:

Stra86 & Hope 9+4
 
Moi siskot!

Pitkästä aikaa kirjottelen. Paljon on taas tekstiä ehtinyt tulla, luen paremmalla ajalla teidän kuulumisianne. Hieman selasin ja huomasin, että uusia tullut, tervetuloa munkin puolesta! :flower:

ON: eilen aamulla alkoi tuntua vatsassa outoa kipua ja jomotusta ja rusehtavaa verta tuli monella vessakäynnillä paperiin, ei paljon mutta kuitenkin. Pelästyin todella, kun oli särkyäkin masussa. Miehelle itkin, että kesken taitaa mennä. Meillä oli vielä eilen kyläilyreissu ja tuntui kauhealta lähteä sinne, ku pelkäsin sen tapahtuvan siellä. Vuotoa ei päivällä enää tullut, eikä ole nyt tähänkään mennessä tullut mutta niin paljon pelottaa, että varasin täksi päiväksi ultran.

Mukavaa maanantaita kaikille!

Päpsy ja pikkunöösi 7+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja Star86:
Ennu Haluaisin kysyä sulta tosta keskenmenosta sen verran, jos voit noista kivuista kertoa, että alkoko sulla vuoto kipujen jatkeena vai ennen vai vasta kipujen loppumisen jälkeen? Vai miten?

Mulla on ollut kaksi hyvin erilaista keskenmenoa. Eka oli viikolla 12+ ja mitä mä siitä muistan: Alusta asti oli juilimisia ja menkkamaisia kipuja, loppua kohdin kivut pahenivat ja tosiaan melkeen itkin sängyllä kaksinkerroin. Sitten vaan yhtenä päivänä jumpassa alko vuotamaan ja sillä hetkellä ei ollut kipuja pahemmin, kunnes sairaalassa antoivat tyhjennyslääkkeet. Toinen km tapahtui päivää plusaamisen jälkeen, muttei pahemmin ollut kipuja eli meni kesken tosi alussa. Tällaisia siis on mun kokemukset ja ei tarkoita, et kaikki kivut merkkais keskenmenoa :)

Mun mielestä rohkeesti vaan äippäpolille soittoa, jos epäilyttää keskenmeno tai ettei kaikki ole kunnossa. Ei tarvitse siinä tapauksessa yksityiselle maksaa, vaan käy siellä ultrassa. :attn:
 
Hei!

Käytin tyttöä aamulla rokotuksessa ja pyysin samalla, että kurkkaavat ultralla massuun. Näkyvyys oli huono, koska mulla oli rakko tyhjä ja laite on aika vanha, lisäksi viikkoja vasta 7+ jotain. Kaksi valkoista aluetta siellä näkyi ja terkka oli näkevinään sykkeenkin. Sanoi että toinen valkoinen saattaa hyvinkin olla ruskuaispussi mutta ei voi varmaksi sulkea pois etteikö olisi toinen sikiö. Ens viikon lopussa on uusi ultra jolloin menen rakko täynnä ja ollaan hiukan viisaampia sen jälkeen...kivaa kun ainakin yksi syke näkyi :)

:hug: Halaus keskenmenon kokeneille, se on varmasti hirveä kokemus. Onneksi olen vielä säästynyt siltä, vaikka koko ajan pelottaa miten tässä käy.....
 
Hirmusia noi keskenmenot kyllä :'(
Täällä ei siinä mielessä mitään hätää, kun ei tosiaan ole ollut mitään veristä vuotoa sitten edellisten menkkojen 10/2009. Tietenkin heti ryntään vessaan jos tuntuu vähänkin että jotain ylimäärästä on tuloillaan. :LOL: Minäkö vähän hysteerinen ? :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pai80:
ärrieri Rakko tyhjä ultrassa ja siksei näkynyt ? Mulle neuvottiin ajanvarauksessa että pitäisi käydä vessassa ennen kun menee ultraan...

Osaakos joku sanoa miten sinne pitää nyt sitten mennä ?
Kun tehdään mahan päältä, pitäisi olla rakko täynnä ja kun tehdään alakautta, päinvastoin. Näin on ollu mun kokemukset kahdessa aiemmassa raskaudessa (korjatkaa, jos olen väärässä!). En nyt älynnyt mennä rakko täynnä kun en tiennyt että ultrataan...
 

Yhteistyössä