onnittelut kaikille ultrassa käyneille :flower: tyttö/poikalupauksista. ja että kaikki on hyvin massussa. =) taidan olla niin utelias ja kysäistä itsekin sukupuolta parin viikon päästä.
jos se näkyy. kun ei ole näkynyt edellisilläkään tässä vaiheessa. kakkosen kohdalla ei sen jälkeen edes kyselty ja esikoinen piti pippelinsä visusti piilossa syntymään asti vaikka monesti ultrattiin ja aina kysyin =) olenkin sanonut kaikille että ei ole väliä kumpi tulee kun on jo molempia yhdet. kunhan nyt vaan kaikki menisi hyvin.
olen nyt useamman viikon sairaslomalla,leikkauksen vuoksi. mies vie ja hakee lapset hoidosta.en saa nostaa mitään maitopurkkia painavampaa.olisi vähän hankala pestä tytön pyllyä kun ei saa nostaa. no nyt saankin laiskotella ihan luvan kanssa.oon nukkunu ihan liikaa... jotain olen yrittänyt saada tehtyäkin.pikkuhiljaa kaappeja siivoilen,kun ei jaksa vaan maata. tekisi mieli lähteä kävelyllekin koiran kanssa.tuuleettus vähän aivot samalla. no nyt minä sitten saan sitä omaa aikaa mistä olen haaveillut muutaman vuoden...
mietityttää mitenkähän nuo minun leikkaushaavat kestää mahan kasvamisen,niitä on kuitenkin kolme ja maha kasvaa kokoajan.huomenna saan tikit pois. vielä on vatsa kipeä ja arka muttei enää mitään sellaista kipua mitä viime viikolla.vauva onneksi liikkuu hyvin ja potkii napakasti
sokerirasitus on täälläkin edessä,olikohan ehkä viikolla 26 tai 28... ylipainon takia.kävin siinä myös edelisen kohdalla. esikoisen kohdalla eivät sitä tehneet,asuin silloin helsingissä.
mä odotan sitä ihan kauhulla,se litku on ihan hirveää ja jos oksentaa joutuu ottamaan kaiken uusiksi. mä oksennan muutenkin niin helposti.
tupakoinnista,olen itse polttanut ennen lapsia vakituiseen. esikoisen kohdallá se loppui just positiiviseen raskaustestiin.ennen toista poltin satunnaisesti,en kertaakaan odotusaikana ja en ole sen jälkeen polttanut. ei minulle tehnyt vaikeaakaan lopettaa.olin sitä jo pitempään miettinyt ja yrittänytkin lopettaa,mutta raskaus antoi niin hyvän syyn lopettaa,en antaisi itselleni sitä anteeksi jos saisin tulevaisuudessa tietää että olisin aiheuttanut lapselleni jotain pysyvää haittaa polttamalla. mieskin on nyt saanut lopetettua tupakoinnin,on ollut polttamatta 3kk ja toivottavasti ei aloita uudestaan,ehkä kyllästyi mun narinaan kun tupakka haisi,enkä suostunut pussailemaan "tuhkakuppia" kun oli muutenkin niin huono olo alkuraskaudessa. nämä on vain minun mielipiteitäni,en niillä ketään halua loukata tai tuomita. jokainen tekee omat päätöksensä.ja tiedän itse monta monta tupakkalakkoa tehneenä ennen lapsia. se ei ole helppoa. mutta hienoa jos pystyy edes vähentämään raskausaikana ja tsemppiä kaikille jotka asian kanssa joutuvat pohdiskeemaan :hug:
martina ja eskoa olen seurannut,ihan hauska sarja. sanoin miehelle siitä melomisjaksosta että me oltas ihan samanlaisia tuossa tilanteessa..sanotaan ääneen mitä ajatellaan joskus kovempaankin ääneen. mun mielestä se martina on ehkä kuitenkin hiukan liian pinnallinen. mut ihan hyvää viihdettä...
lähden ruuan tekoon,vastahan söin tunti sitten aamupalan..pakko päästä liikkumaan kohta tai mä en mahdu ovista kohta ulos.. :kieh:
tiuhti ja toukka 18+6 :heart: