Heinäkuun Hurmaajat Helmikuussa (päivityspyynnöt yv:nä)

Heipä hei pitkästä aikaa kaikille!
En ole ollenkaan kerinnyt täällä käymään, enkä vielä ehtinyt lukea kaikkea läpi, luen illalla sitten.

Mulla oli tänään kauan odotettu rakenneultra ja sielä se meidän pikku piru olikin. Ei vaan näyttänyt itsestään mitään... Kooltaan oli 3 päivää nuoremman kokonen. Papu (nykyään tunnetaan nimellä piru) oli pää alaspäin lähtökuopissa selkä mun mahaa vasten ja leuka vielä painettu rintaa vasten ja klädet edessä. Eli ei kasvoja nähty ollenkaan vaikka kauan yrittivät kaivella. Myös peppu oli mahaa vasten pystyssä, joten sukupuolesta ei voitu sanoa mitään.
Sydän ja muut oli kuitenkin normaalit joten olen kyllä onnellinen.
Mutta kuitenkin niin pettynyt kun ei yhtään kuvaa saatu mukaan.. :( Tuntuu ettei sitä vauvaa edes nähny ku ei me oikeen tajuttu mitään munuaisista ja palleasta.. *huokaus*
Tärkeintähän tietty on että vauva vaikutti terveeltä mutta....

Viime viikolla olin vuorokauden sairaalassa tipassa kun mikään ei taas pysynyt sisällä, oli sitten kuitenkin vissiin vaan pahemman laatunen mahatauti kyseessä..

Nyt kuitenkin pikku päikäreille tämän pettyneen olon kanssa.. Palailen illalla kommentoiman muiden juttuja.

:hug: kaikille

susanna ja papu the piru 20+3
 
Onnea Bambina poikalupauksesta :heart:

Täällä olo alkaa olemaan parempi.. Mitä nyt kamala väsy, kun viime yö tuli valvottua ja lepääminen on vähän sitä sun tätä, kun poikaset hyrrää ympärillä :) On tuo meijän esikoinen ollut tänään reipas apulainen, kun auttoi pikkuveljellekin vaatteet päälle ;) Ihana apulainen äitillä :heart:

Tsemppiä muillekkin mahataudissa "riutuville", kamala tauti, varsinkin noi kaameet mahakrampit jota mulla oli koko eilisillan!

inanaa, kun vauva on jumppaillu koko päivän ahkerasti :heart: Töissä ei kerkiäkkään kuullostella liikkeitä näin kuin kotona.. Olis mukava jäädä jo kotiin, mutta eipä tässä oo työpäiviäkään kuin reilu 2kk!

Maamin ja Toivo-Justiina 19+3 :heart:
 
Ultrassa myös käyty! =)

Öttiöisellä näytti kaikki olevan ihan OK ja pojalta näytti? Yhtään kuvaa en mukaan saanu :eek:
Sokerien takia joudun menemään taas uudelleen rv26 mutta jos sokereissä häikkää enemmälti niin aikasemmin jo.

Kahteen viikkoon en ole tanssitunnille jaksanu mennä nuhan takia, tänään on jo pakko mennä :D

a ja öttiäinen rv20 poksis!
 
:hug: kaikille sitä tarvitseville!

Onko teidän ruokahalut kasvaneet lähiaikoina?

Mulla ei suurinpiirtein ole muuta sisältöä missään enää ku ruoka :( . Paino on vaan laskenu tähän mennessä, joten en nyt sinänsä hirveästi huolta kanna, mutta toisaalta pelottaa miten paljon kiloja alkaa kertymään. parissa tunnissa kehkeytyy jo ihan oikea nälkä, johon saa syödä ihan kunnolla että olo helpottaa. Masu on muutenkin kasvanut, syömisestä/syömättömyydestä huolimatta ihunasti :heart: .

RIKS, RAKS, POKS! 17+0
 
Voih, onnea ultrakuulumisista ja tyttö/poikalupauksista :heart:

Itsekkin odotan AIVAN innolla, että pääsisin sinne ultraan ja äkkiä!!!!!!!!!

Miun ruokahalut on melko samoilla..ennenkin olen ollut semmonen persoona, että koko aika tekis mieli jottain, mutta ehkäpä enemmän nyt on ihan "oikee" nälkä aina noin 3 tunnin välein...

Sokerirasituksesta jos joku sellaisessa on käynyt...Niin millä viikoilla se teille on tehty? Ku miula olis edessä vasta tuolla vko 26 tienoilla ja minuu ehkä pikksen kuitenkin huolettaa nuo omat sokeriarvot ku painoa kumminkin on jonnii verran ja sukurasite..Pittää kaet seuraavalla neukkukerralla pyytää, että voisko sitä aikastaa...Mietin vain ku tuntuu tuo mahan mollukka kasvavan hurjaa vauhtia, että voisko se liittyä sokeriarvoihin...

Hieman outoja vihlontoja tuolla alamassussa tuntuu, voitte uskoa ettei ole ollenkaan kivaa :'( Eilenkin siellä extreme maratonilla tuntui välillä aina vihlasuja...Mieskin oli hirmu huolissaan..Onneksi kuitenkin menevät nopeasti ohitse...

Onneks mie en hirveen huolehtivaista sorttia ole..Perjantaina kaksi tenttiä joihin hirmu laajat alueet PLUS lääkelaskennan tentti ja en ole edes aloittanut lukemaan...Mie oon ihan hirmu huono opiskelija...
 
bambina onnea pojasta :flower: ja hyvistä ultrakuulumisista muutenkin.

Ellunaa sinulle myös onnittelut hyvistä ultrakuulumisista ja tietty siitä tyttölupauksesta :flower:

Mä kävin kans kirjastossa lainaamassa raskausajan kirjoja. Löysin virkistävän erilaisen kirjan: ihana odotus, Kauneutta, terveyttä ja hyvää oloa raskauskuukausiin Jo Glanville-Blackburn. Tässä keskitytään kunnolla myös äidin hyvinvointiin :)
Kun joskus tuntuu, että äidit unohtaa hoitaa ja hemmotella itseänsä ja mikä tärkeintä, vaatia mieheltä hemmottelua raskausaikana :p Äidin hyvä on vauvan hyvä :heart:

Mitäs pidätte siitä Martinan ja Eskon vauvakuumetta ohjelmasta? Mä itse tykkään! Mun mielestä naiset sais ottaa mallia Martinasta siinä, että täytyy uskaltaa olla oma itsensä ja tehdä asioita mitä itse haluaa ja mistä tykkää. Martina on hyvä tyyppi mun mielestä ja Esko on sille just hyvä kumppani :)

Odotan eikös se niin ole, että luonto osaa hommansa ja meidän raskaana olevien pitää kuunnella kroppaamme. Mulla on kans mahtava ruokahalu nykyään, on siis oikeasti nälkä muutaman tunnin välein :p Ainahan mulle toki ruoka maistuu... :whistle:

susanna85 kurjaa, ku ette saaneet kuvia, mutta onneksi vauvalla asiat hyvin :)

amati onnea hyvistä ultrakuulumisista :flower:

SMSM
tervetuloa takaisin Suomen talveen!

Omaan rakenneultraan vielä aikaa :| huoh

Päpsy ja pikkunöösi 17+4
 
Nopea poksahdus: 20+0! Aika hienoa. Lapsoseni vois palkita nyt vaikka puolivälin kunniaksi sillä ekalla potkulla.. :whistle:

Onnea
kaikille hyvistä ultrista ja sukupuolikuulumisista! Kunpa tää meidän ladygagakin suostuis näyttämään epäsiveästi haarovälinsä siinä rakenneultrassa.
 
Ihania ultrauutisia kaikilla. Onnittelut yhteisesti :flower:
Mulla seuraava neuvola viikon päästä ja voin kertoa että taas jännittää ne sydänäänet. :ashamed:
Sitten onkin jo 4.3. se rakenneultra ja se vasta pelottaakin. Tärkeintä ois että vauvalla ois kaikki hyvin. Kunhan saavat tutkittua kaiken tarpeellisen ja hyvin, ettei jää itelle epävarma olotila.
:headwall:

Hirvittävä väsymys ollu koko päivän. Täytyy varmaan mennä kohta nukkumaan, jos meinaa huomisesta selvitä kunnialla.
 
Ihanaa, täällä on varmistunut sukupuoliasioita :heart:
Mä tuskin maltan sitä kolmatta päivää.. Pakko päästä näkemään tämä... (herra?)... Jos tää ei ole poika niin mä en voi käsittää. Mulla on vaan niin poikafiilis.

SOKERIRASITUKSESTA
Olen jo käynyt alkuraskaudessa, joudun uudelleen vähän myöhemmin, koska PCO.
Kokemus ei ole mun mielestä mitenkään erikoinen. Piikitetään. Juodaan väljähtyneen limpparin makuista juomaa ja odotellaan...ja odotellaan...ja odotellaan. Ja välillä otetaan taas verta.

Mulla oli tälle raskaudelle näköjään paastosokeri noussut, mutta oli vielä rajoilla. Kiitos uusien rajojen. Muut oli suht niinkuin ennenkin.
 
Mattila Hauska kuulla kerrankin, että se ei ole hirveä kokemus..Tyyliin kaikki pelotelleet:LOL: Miulakin tuo PCO-epäily, ylipaino ja sukurasite ni sen tautta vähän ihmettelin, että miksi niin myöhään..Itse olisin ollut valmis vaika kaksikin kertaa käymään...Pittää tosiaan ottaa puhheeksi seuraavassa neukussa...Mikä onkin vasta tuolla 9.3....Piiiiitttkkkääää aika vielä :|
 
Iltaa tupaan!

OI ihania ultrakuulumisia ja onnea kaikille niitä saaneille! :) Alkaa kyllä pikkusen himottaa iteki kysyä sitä sukupuolta, mutta ehkä me maltetaa. Ehkä. Ultra ois viikon päästä maanantaina.

Kiitos teille kaikille ihanille tsemppaajille! :heart:

Tänään spinningin jälkee on olo ollu itseasiassa yllättävän hyvä koko illan. Aamu ja päivä oli kyllä ihan kamalia taas. Huomista odotellessa.

Tosiaan. Spinningissä päästelin kunnolla menemään ja olin ihan hiessä tunnin jälkeen. Toki hillitsin aina jos teki pahaa, mutta hyvin meni.
Mulla oli vaan niin hauskaa oikeesti, kun olin siellä tunnilla kahden alle 30v miehen välissä. Ne oli kavereita ja jutteli tunnin alussa siitä että minkänäköinen on paras spinniohjaaja. Ne tykkäs yhdestä tummahiuksisestä ohjaajasta ja odotti sitä tuntia vetämään, koska oli sen vuoro. No sinne tuliki ihan toinen vaalea ohjaaja, sairastapauksen vuoksi. Ne nuoret miehet oli niin hauskoja ku molemmat huokas syvään "Eikä!" ja katto sitä vaaleaa ohjaajaa. Ne oli niin pettyneitä ku tummat näköjää viehätti enempi. Oli sitte hauska niiden välissä polkea ja pitää pokka kun ne välillä biisien välissä jotai keskenää puhu. Ei siinä mitää, komeita ne oli ;)

Ihania pikku piristyksiä tommoset :)

Huomenna sitten uusi päivä, katsotaa millä mielellä silloin mennään.
Tajusin tässä, että nyt torstaina neuvolassa seulotaa raskausmasennus. Mulla on siihen semmonen lomake mikä pitää täyttää ennen neuvolaa ja vastata viimeisen viikon ajalta just mielialaan yms koskeviin kysymyksiin.Mulla on varmaa kivat pojot siellä kun tää ihana vuoristorata on jatkunu kumminki jo jonki aikaa, kun päiväkirjaa selasin.

Herttileijaa, sitä ollaa jo yli puolen välin raskaana!

Mukavaa viikkoa ja kauniita unia!
 
Ihania ultrauutisia! :heart: Babinalle ja Amatille onnea poikalupauksista, Elluunalle tyttölupauksesta ja Susannalle sukupuolenselviämättömyydestä huolimatta onnittelut hyvistä ultrakuulumisista. :hug:

Nälkä
täälläkin tulee ehkä normaalia useammin, mitä en toisaalta ihan ymmärrä. Kun eikös se ole niin, että nyt ruuansulatus hidastuu tosi paljon, ni eihän sillon pitäs nälättää edes niin usein, ku tavallisesti? :D

Sokerirasituksesta, eihän se tietty mikään ylivoimasen kamala kokemus ole, mutta mun mielestä se litku on kamalan makusta. Odottelussa käy aika pitkäks ja tulee nälkä (ku ei voi aamupalaa tietty syödä), lisäks voi huonovointisuus tai heikotus olla kiusana. Mutta kyllähän siitä hengissä selviää ja varmaan paljon riippuu omasta asenteesta. Voi kyllä ihan suoraan myöntää, että jollei pakko olis mennä, en menis vapaaehtoisesti ;)

Huominen menee vielä kotona, kun tuolla esikoisella oli lämpöä vielä. Tosin aamulla pitää mennä lääkäriin noista liitoskivuista (jos sais sitä troppia niihin) ja iltapäivällä tekee autosta kauppakirjat, Onhan siinäkin ohjelmaa kerrakseen, kaks pientä poikaa autokaupassa.. Kuullaan taas...
Kepsukka ja masukki 18+3
 
Huomenta kaikki! Täällä ei meinattu taas millään päästä sängystä ylös :D

Sokerirasituksesta Mulla viimeeksi tehtiin viikolla 20, mikä musta oli aivan liian myöhään. Sen jälkeen alettiin ruokavaliolla, jota olin jo itsenäisesti pitänyt yllä, yrittämään (ei tietenkään voi uskoa, että kaikki vähän ylipainoset ei mussuta vaan karkkia sohvalla :) ). Lopputulos oli yli 4 kilonen vauva. Tällä kertaa en sitten uskonut neuvolatätiä vaan hain lähetteen äitiyspolille sokereiden takia ja oon siellä käynyt jo viikosta 8. Tosin eipä ne vielä paljon ole vahtinut vauvan painoa, mutta sainpa lääkityksen heti kohdilleen! Voi olla kyllä, että insuliineille tässä joudutaan ja pelottaa, että se jää sitten päälle myös raskauden jälkeen. Mulla siis on sokeriongelmia ollut jo ennen esikositakin.

Mua vaivaa vieläkin ihan valtava väsymys. Tosin voihan tää jatkuva pimeys viedä oman osansa. Eilen sitten väkisin siivoilin vähän ja pysyin hereillä illan. Suunnittelemasta lenkistä ei kyllä tullut mitään :( Kai se kevät sieltä joskus tulee!

Jahas, jos sitä menis keitteleen aamukaffet :)
 
Voi miten mahtavia ultrakuulumisia, suuret onnittelut kaikille :heart: Tuskin maltan odottaa omaa vuoroa, 13 päivää vielä!! Täälläkin ollaan pikkasen poikatunnelmissa, saas nähdä pitääkö ajatukset paikkaansa...

Viime yö meni kyllä sikeästi unten mailla, kävin nimittäin eilen illalla spinningissä ja tuntui mukavalle revitellä pitkästä aikaa =) Ja päälle sitten vielä sauna ja ruokaa, niin avot! Valmista tavaraa unten maille :D

Täällä ei olla seurattu Martinaa ja Eskoa ... Tai ylipäätänsä mitään ohjelmaa telkusta, kun en ole sellaista sitten viime kesän omistanu. Eikä tuon hankinnalla ole tuntunut kiirettä olevan, kun on jo tottunut ilman mokomaa toosaa elämään. Aika kuluu muutenkin niin nopsaan, ja koneella voi sit katella sarjoja, elokuvia jne.

sitten vaan töihin :wave:
retuli ja rv 17+6
 
Huomenta!

Lähdetään kohta kuopuksen kanssa ulos, aurinko jo alkaa nousta niin on niin ihana ilma,vaikka pakkasta on -15 astetta. Laskiaispullia tehdään sitten kun tullaan sisälle tai täytetään ne...

Sokerirasituksesta. Mä kävin jo eka kerran tässä raskaudessa viikolla 17, arvot normaalit ja toinen kerta on sitten rv26-28. Mä jouduin siksi sinne kun 2. ja 3. raskaudesssa oon käyny siellä , ja aina arvot ollu normaalit. pikkasen alkupaino on ollu koholla näissä kolmessa viimesimmässä raskauden alkaessa... minusta se juotava litku ei oo pahaa, enempi se harmittaa kun ei saa syödä aamulla ennen sinne menoa.. :/ ja onneks tulokset tulee jo samana päivänä.

mutta nyt ulos...

pauliina rv20+2

eilen illalla oli kova meno mahassa, kun makoilin sohvalla ja katoin salkkareita ja sydänjäätä. Martinaa ja Eskoa täällä on katsottu kerran... ihan ok ohjelma on, ei vaan jaksa enää 22 jälkeen istua töllöän ääressä..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rae89:
Mattila Hauska kuulla kerrankin, että se ei ole hirveä kokemus..Tyyliin kaikki pelotelleet:LOL: Miulakin tuo PCO-epäily, ylipaino ja sukurasite ni sen tautta vähän ihmettelin, että miksi niin myöhään..Itse olisin ollut valmis vaika kaksikin kertaa käymään...Pittää tosiaan ottaa puhheeksi seuraavassa neukussa...Mikä onkin vasta tuolla 9.3....Piiiiitttkkkääää aika vielä :|
Joo siis kaverin kanssa tästä puhuttiinkin että oisko pitänyt irvistellä ihan sen takia kun kaikkien muiden mielestä se oli niin hirviää juoda sitä litkua. Siis mulle sitä ois uponnut lisääkin, no problem
:LOL: Mun mielestä siis aikalailla pala kakkua.. :D Toivottavasti myös sullekkin.
Mulle noi testit tehtiin 16+3 viikolla, ja nyt varmaan sitten noin kuukauden päästä uudelleen, käsittääkseni.
Ja mulla myös tuota ylipainoa (reilusti ) ja sukurasitekkin vielä.
 
Huomenta!

Flunssa on täällä päällänsä. Eilen jouduin lähtemään kesken illan töistä. Vissiin se tuo raskauskin jotain teettää. Vähän oli lämpöä ja sitte alko tekeen pahaa ja pyörryttäänkin kun oli kauemmin pystyssä. Eipä siinä sitten oikein mikään auttanu. Pelotti ajatus, että mätkähtää lattialle masunsa kanssa ja loukkaa vauvaa. Nyt ei ole lämpöä ainakaan vielä ja iltavuoroon pitäisi taas mennä. Pitääpä nyt vielä aamupäivän aikana katella miten menee. Nokka vuotaa ihan yhtenään.
vjki6yilu hjjkkkkklujttyy7y777777yuy7777ii




Meilläkin olisi vielä rakenneultraan 13 pvää! Onhan tuo jännää. Kyllä mekin sukupuoli halutaan ihan ehdottomasti tietää. Massu on täälläkin kasvanut ihan mukavasti. Mä olen aina nauttinu raskausmassusta, kun ne on musta niin kamalan ihania ja kauniita. Tähän mennessä niistä on nauttinu loppuun saakka. Vähän on lopussa varjostanu pelko, että kuinka isoja näistä lapsosista tulee ja sittenhän on käynnistelty. Mutta oman söpön punkeron olon vuoksi ei ole ikään ollu mikään kiire synnärille :kieh:

Tupakasta ym. Kyllähän se täytyy hyväksyä että jokainen tavallaan ja jokainen ajattelee omista lähtökohdistaan. Ei täällä ole kiva jos aletaan arvostelemaan muita. Tietysti sitä kauheasti toivoo, että kaikki pystyisivät antamaan savuttoman alun lapsilleen ja siihen haluaisi tsempata!

Sokerirasituksissa olen edellisistä käynyt jo ihan BMI:n ja isojen vauvojen takia. Arvot olleet kuitenkin hyvät. Esikosta kävin normaaliin aikaan.. näihin aikoihin ja joskus 30+ kun alkoi hirvittämään suuri koko. Nyt mulla ei ole kauheaa hinkua, koska eka kertaa olen normaalipainoinen ennen raskautta ja edellisistä ovat olleet puhtaat. Ehkä se on jossain geeneissä, että meidän vauvoista tulee mielellään 4+kg.. Vaikka me ollaan pieniä ja me ollaan oltu syntyessä sellaisia pienehköjä. Eikä mua enää 4kg hirvitä. Toinen synty niin kamalan helposti ja ekakin kuiten ilman epparia ja vain toisen asteen repeämillä käsiposkella vaikka oli yli nelikiloinen ja py 38cm (yleensä vissiin 32-38cm). Kun nyt ei ois kuitenkaan viittä kiloa :LOL:

Punaposket ja Tuhina 18+2
 
Sitä sokerilitkua on kahta erilaista: colan makuista ja sit sellasta, mikä maistuu vaan ällön makealle. Mulle meinas tuosta jälkimmäisestä tulla väkisinkin ylös, vaikkei se maku varsinaisesti nyt niin kaamea ole. Toivotaan et kaikki saa sitä colan makusta, kun sen saa helposti alas :)

Martinaa ja eskoakin pystyy seuraamaan netistä, kun joku kirjoitti ettei ole telkkaria. Me kanssa seurataan kaikkia sarjoja netistä, tv-lupamaksut on niin tuhria :)

Punaposket...sä oot sit selvinnyt helpolla. Mä sain kohtutulehduksen ja muutenkaan en ensimmäiseen 2 viikkoon hirveästi liikkunut. Istuttu ei varmaan 3 kuukauteen ilman sitä reikätyynyä :LOL: Pahemmat pelot on jäänyt melkeen synnytyksen jälkeisistä kivuista, kun itse synnytyksestä. Katsoin siellä kateellisena, kun muut äidit nostelivat vauvojaan ja itsellä tuli itku pelkästä vessaan menosta. Tää saa kyllä jäädä viimiseksi kerraksi ainakin seuraavan viiteen vuoteen. Katotaan, jos sit repäisis vielä yhden kerran kun muut lapset on vähän vanhempia :)
 
Hei!!:)

Onnittelut kaikille hyviä uutisia saaneille!!:)

Itselläni olisi ultraan vielä kolme pitkää viikkoa... :/ Kovasti sitä tässä jo odotellaan, kun vain aika kuluisi nopeasti..

Sokerirasituksesta: Itse kävin esikoisen kohdalla sokerirasituksessa. Se litku, mitä piti juoda, ei mielestäni ollut kovin pahaa (mut ei siis mitään herkkuakaan), ainoastaan itseäni "häiritsi" se, että piti saada nopeasti se juoma alas siinä kun toinen katsoo vieressä:D sen jälkeen se olikin vain odottelua ja odottelua.. Kannattaa tosiaan varata jotain evästä mukaan, et saa sen testin jälkeen jotain syötävää, jos meinaa paha olo tulla:) Itselläni ei onneksi ollut edes huono olo sen jälkeen, kova väsymys vain:)

Ja tässä raskaudessa olisi tuo sokerirasitus edessä rv 26. Ja ainakaan täällä eivät sano niitä tuloksia suoraan! (ainakaan silloin esikoisen kohdalla) En sit tiedä jos itse kysyy.. Mut silloin kun itse kävin siellä, niin katsoin mitä kirjoitti paperiin ja laitoin itselleni ylös:D Niin sai tietää ennen seuraavaa neuvolakäyntiä:)

Oma olo: Itselläni vaan kipuilut ja epämiellyttävä olo jatkuu.. Pitää taas tänään vaihteeksi soittaa neuvolaan:( "Ahdistaa" jo soittaa neuvolaankin, kun tuntuu että soitan ihan jatkuvaan sinne:D Mut jos sitä pääsis käymään lääkärillä tms, niin sais kunnolla selvitettyä onko mitään vialla.. Kun ultraankin vielä se kolme viikkoa tasan.. *Huoh* Mut jospa se tästä.....

Heidi ja pikkuinen 17+4 (kait?)
 
Punaposket82 Onko äidin pikku apuri taas innostunut tsättäilemään? :) Sekin haluaa ihan selvästi kertoa mielipiteensä näistä asioista!

Tehdäänkö joissain kunnissa tuo sokerirasitustesti automaattisesti kaikille odottajille? Mulle ei ole edes mainittu koko asiasta... Pitäiskö tässä nyt olla tyytyväinen vai alkaa vaatimalla vaatimaan sinne pääsyä?

Olivia & Vauveli 19+2
 
Onnea ultrassa käyneille hyvistä ultrakuulumisista :heart:

Sairaslomapäivää vietellään vielä tämä päivä. Vielä on jokseenkin kummallinen olo ja maha mouruaa kaiken aikaa, eikä tee kyllä mieli syödä mitään :ashamed: Yöllä heräsin huonoon oloon ja pelkäsinkin että tulee takapakkia, mutta oon onneksi nukahtanut uudestaan. Onneksi mummi oli niin kultainen ja tuli viemään esikon eskariin :D

Täällä seurataan Martinan ja eskon vauvakuumetta. Harmi, että jäi se yksi jakso välistä, enkä saanut koneeltakaan näkymään. Siinä esiteltiin niiden kotia. Mukava, kun sarja tulee lauantaisin uusintana, kun monesti aamuviikolla oon niin väsynyt, etten jaksa sitä kattoa ja iltaviikolla oon taas vielä töissä. Niillä oli muutes mageet vaunut :D

Jospa vielä huilailis soffalla, esikkokin tulee pian kotiin :)

Heipparalllaaaa :wave:


Maamin ja Toivo-Justiina 19+4 :heart:
 
onnittelut kaikille ultrassa käyneille :flower: tyttö/poikalupauksista. ja että kaikki on hyvin massussa. =) taidan olla niin utelias ja kysäistä itsekin sukupuolta parin viikon päästä.
jos se näkyy. kun ei ole näkynyt edellisilläkään tässä vaiheessa. kakkosen kohdalla ei sen jälkeen edes kyselty ja esikoinen piti pippelinsä visusti piilossa syntymään asti vaikka monesti ultrattiin ja aina kysyin =) olenkin sanonut kaikille että ei ole väliä kumpi tulee kun on jo molempia yhdet. kunhan nyt vaan kaikki menisi hyvin.

olen nyt useamman viikon sairaslomalla,leikkauksen vuoksi. mies vie ja hakee lapset hoidosta.en saa nostaa mitään maitopurkkia painavampaa.olisi vähän hankala pestä tytön pyllyä kun ei saa nostaa. no nyt saankin laiskotella ihan luvan kanssa.oon nukkunu ihan liikaa... jotain olen yrittänyt saada tehtyäkin.pikkuhiljaa kaappeja siivoilen,kun ei jaksa vaan maata. tekisi mieli lähteä kävelyllekin koiran kanssa.tuuleettus vähän aivot samalla. no nyt minä sitten saan sitä omaa aikaa mistä olen haaveillut muutaman vuoden... :whistle:
mietityttää mitenkähän nuo minun leikkaushaavat kestää mahan kasvamisen,niitä on kuitenkin kolme ja maha kasvaa kokoajan.huomenna saan tikit pois. vielä on vatsa kipeä ja arka muttei enää mitään sellaista kipua mitä viime viikolla.vauva onneksi liikkuu hyvin ja potkii napakasti

sokerirasitus on täälläkin edessä,olikohan ehkä viikolla 26 tai 28... ylipainon takia.kävin siinä myös edelisen kohdalla. esikoisen kohdalla eivät sitä tehneet,asuin silloin helsingissä.
mä odotan sitä ihan kauhulla,se litku on ihan hirveää ja jos oksentaa joutuu ottamaan kaiken uusiksi. mä oksennan muutenkin niin helposti.

tupakoinnista,olen itse polttanut ennen lapsia vakituiseen. esikoisen kohdallá se loppui just positiiviseen raskaustestiin.ennen toista poltin satunnaisesti,en kertaakaan odotusaikana ja en ole sen jälkeen polttanut. ei minulle tehnyt vaikeaakaan lopettaa.olin sitä jo pitempään miettinyt ja yrittänytkin lopettaa,mutta raskaus antoi niin hyvän syyn lopettaa,en antaisi itselleni sitä anteeksi jos saisin tulevaisuudessa tietää että olisin aiheuttanut lapselleni jotain pysyvää haittaa polttamalla. mieskin on nyt saanut lopetettua tupakoinnin,on ollut polttamatta 3kk ja toivottavasti ei aloita uudestaan,ehkä kyllästyi mun narinaan kun tupakka haisi,enkä suostunut pussailemaan "tuhkakuppia" kun oli muutenkin niin huono olo alkuraskaudessa. nämä on vain minun mielipiteitäni,en niillä ketään halua loukata tai tuomita. jokainen tekee omat päätöksensä.ja tiedän itse monta monta tupakkalakkoa tehneenä ennen lapsia. se ei ole helppoa. mutta hienoa jos pystyy edes vähentämään raskausaikana ja tsemppiä kaikille jotka asian kanssa joutuvat pohdiskeemaan :hug:

martina ja eskoa olen seurannut,ihan hauska sarja. sanoin miehelle siitä melomisjaksosta että me oltas ihan samanlaisia tuossa tilanteessa..sanotaan ääneen mitä ajatellaan joskus kovempaankin ääneen. mun mielestä se martina on ehkä kuitenkin hiukan liian pinnallinen. mut ihan hyvää viihdettä...

lähden ruuan tekoon,vastahan söin tunti sitten aamupalan..pakko päästä liikkumaan kohta tai mä en mahdu ovista kohta ulos.. :kieh:

tiuhti ja toukka 18+6 :heart:
 

Yhteistyössä