Heinäkuun Hurmaajat Helmikuussa (päivityspyynnöt yv:nä)

Kummiasia ymmärrän kardemummman mietteen siitä, ettei halua "haaskata" kummipaikkoja sisaruksille, mutta me ollaan ajateltu alustavasti, että pyydettäisiin miehen sisko ja miun veli kummeiksi..Toki heistä tulee jo täti ja eno, mtuta miula ei ole sellaisia ystäviä, jotka pystyisivät hirmu hyvin ""täyttämään kummin tehtävää". Yhdellä ystävälläni on jo 3 kummilasta ja hänellä on kädet täynnä heidän kanssaan, joten en halua lapseni olevan "vain yksi massassa" tälle ystävälleni...tulevilla tädillä ja enolla kun ei sitten ole ollenkaan kummilapsia ja heistä voin olla täysin satavarma etteivät katoa meidän elämästä pois...MUTTA nämäkin mietteet voivat vielä muuttua..aika näyttää ;)
Ja miusta ei tarttee pyytää ketään pariskuntana kummikis ellei itse halua!!!! Itsekkin olen kummi yhteiselle tuttavillemme ja mies ei ole.....Mie en itse ainakaan koe sitä velvollisuutta, että pitäisi pariskunnasta pyytää kummatkin, ellen ITSE niin halua!

Nyt pittäis käydä koulutehtävien kimppuun ja sitten ruoka onkin tuolla uunissa odottamassa syömistä =)

Rae ja Nyytti 17+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rae89:
Ja miusta ei tarttee pyytää ketään pariskuntana kummikis ellei itse halua!!!! Itsekkin olen kummi yhteiselle tuttavillemme ja mies ei ole.....Mie en itse ainakaan koe sitä velvollisuutta, että pitäisi pariskunnasta pyytää kummatkin, ellen ITSE niin halua!
Niin, noinhan se tietty on ja pitäisi olla.. Mutta kun mulla on tapana huolehtia kauheasti, mitä muut ajattelevat ja että eivät kai ne loukkaannu, niin tuntuu niin vaikealta ilmaista, että öööö niin en siis ole pyytämässä miestäsi kummiksi.. Tuntuu, että sitä pitäisi selitellä tunnin verran. Vaikka toki oikeat ystävät ymmärtävät lopulta sen filosofian siinä takana. Täytyy kerätä rohkeutta.. Tai sitten meidän lapsella on lopulta 12 kummia, kun en ole kehdannut sanoa mitään kellekään :LOL:

Lisähuom: Ja en siis mitenkään dissaa ihmisiä, jotka pyytävät sisaruksia kummeiksi, en vaan ite halua tehdä niin. Ymmärrän, että se on helppo ja tasapuolinen ratkaisu eikä tartte tehä vaikeaa valintaa ystävien välillä ja tottakai kummina olo on ihan ekstraspesiaali juttu tätinä/setänä/enona olon lisäksi.
 
Mulla on vähä sellanen tilanne et tuntuu typerältä pyytää kummiksi jotain kaveria, jonka kanssa ei nytkään ole paljonkaan tekemisissä, eikä toista osapuolta tunnu vähääkään kiinnostavan yhteydenpito. Mieluummin pyydän sitten siskoni kummiksi, kun hänen tosiaan tiedän pysyvän elämässäni samaten kun hänen poikansa tulee pysymään.
Saa nähdä miten nämä mietteet muuttuu matkanvarrella.
Ärsyttää vaan tollanen ku jotkut pitää itsestään selvyytenä että heistä tulee kummeja jne, kyllä sen kummin paikan "ansaitsemiseksi" pitää vähän nähdä vaivaa ja osoittaa kiinnostusta.


 
kardemummma Pahoittelen itseni ja jälkikasvuni puolesta Potkuttomat -kerhon pilaamista. :D Vauva luultavasti kritisoi liian valkosipulista iltapalaa. Tiesittekö, että tutkimusten mukaan lapsivesi voi maistua hyvinkin vahvasti esim. just valkosipulille tai currylle riippuen siitä, mitä äiti on syönyt?

Kummikeskusteluun vielä lisänä, että itselläni on kaksi kummilasta, joista toinen siskon tyttö, jonka kanssa olen koko ajan tekemisissä. Toinen kummilapsi on serkun poika, jota en ole nähnyt kuin kerran ristiäisten jälkeen (taitaa olla nyt noin 10 vee). :ashamed: En tosin ota tästä kaikkea vastuuta itselleni, koska serkkuni ei pidä ollenkaan yhteyttä. Muuttaa tosi usein eikä ilmoittele uutta osoitetta tai kun soitan ei juuri koskaan vastaan puhelimeen jne. Lähetän sitten pojalle synttäreinä ja jouluisin kortin ja lahjan/rahaa. Mutta tämä on juuri sellainen "kummisuhde", mitä en omalle lapselleni haluaisi.

Mua muuten ihan nolottaa myöntää, että oon jo suunnitellut ristiäisiä. :) Haluan pitää ne kotona pohjoisessa ja äiti tietenkin innostui tästä ihan suunnattomasti ja kaivelee jo kaikenmaailman kakkureseptejä... Se on varmaan jo leiponutkin jotain pakkaseen, muttei vaan myönnä sitä. :p Eikä se ottanut kuuleviin korviinsa kun koitin selittää, että tilataan pullat ja muut pitopalvelusta, ettei sille tule stressiä. Nooh, onneksi paikalle ei kutsuta kuin perhe ja tulevat kummit.

Mua on muuten vähän ruvennut risomaan, että joudun selitteleen jatkuvasti ihmisille, miksei me olla vielä naimisissa kun on vauvakin tulossa. Siis mistä kivikaudelta porukan perhekäsitykset on?! Me ollaan oltu kohta 5 vuotta yhdessä, meillä on yhteistä lainaa enemmän kuin uskallan mainita, kaks yhteistä koiraa ja mielettömän hyvä parisuhde. Miksi tähän nyt pitäis saada papin aamen ennen kuin voi lisääntyäkin? Me mennään naimisiin sitten kun jaksetaan järkätä häät. :D Niin kerta... Mrrrr.

Taidan mennä päikkäreille hetkeksi. :wave:
 
Olivia81--täällä on kans ristiäiset suunniteltu valmiiks..elikkäs vain ja ainoastaan kummit tulee juhliin... tai no juhliin ja juhliin mutta ristiäisiin siis!! Kummeja aiotaan pyytää 4..kaksi tuttavapariskuntaa!:) itse inhoan juhlia kuten mieskin niin siksipäs ristiäisetkin meidän tyylille uskollisena. Varmasti ainakin anopilta tulee rankasti kriiikkiä..mutta mitäpäs tuosta. Omat vanhemmat tietää ja ymmärtää täysin. Miehen suku vaan on todella juhlivaa sorttia ja tässä tulee varmasti olemaan sulattelemista kuten meidän 2o enen häissäkin oli :D
 
Enpä usko et meidänkään lapsen ristiäisiin tulee pyydettyä muita kun isovanhemmat, mun sisko perheineen ja kummit, sitten ehkä vois pyytää noita meidän omien kummilapsien perheitä myös. Mutta riippuu nyt sitten vähän että missä ruvetaan juhlia pitämään jne. Mutta missäännimessä ei ruveta muita sukulaisia kutsumaan, ku ei niiden kans muutenkaan juurikaan olla tekemisissä saatika sitten kavereita. Muistan kun siskoni sai lapsen, yksi hänen kaverinsa loukkaantui kun häntä ei kutsuttu ristiäisiin, eikä siis ollut kummi !

Olivia81
Toi lapsivesi-juttu oli ihan uutta tietoa mulle.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rae89:
Ja miusta ei tarttee pyytää ketään pariskuntana kummikis ellei itse halua!!!! Itsekkin olen kummi yhteiselle tuttavillemme ja mies ei ole.....Mie en itse ainakaan koe sitä velvollisuutta, että pitäisi pariskunnasta pyytää kummatkin, ellen ITSE niin halua!
oon kyllä osittain samaa mieltä, että ei tarvii pyytää pariskuntana jos ei itse halua, mutta on se musta vähän outoo kyllä että jos ollaan kaikki ystäviä keskenään, ja pariskunta, josta toista pyydetään, on esim. jo naimisissa tai on yhteisiä lapsia, niin kyllä mä sinänsä vähän ihmettelen, että mikä syy siinä on että pyydetään vaan toista...? tietenkään ei pelkästä velvollisuudentunteesta tarvii ketään pyytää, mutta ihmettelen vaan sitä syytä, että miksi jätetään toinen pyytämättä... mutta loppujen lopuksi jokaisen oma asia!

itse en ole kummiasiaa miettinyt vielä juurikaan, enkä aio miettiäkään ennen kuin ollaan lähempänä kesää. en jotenkin uskalla ajatella niin pitkälle...meillä on yhteisiä kummilapsia miehen kanssa ja itse ainakin ajattelen sen niin, että ketä ikinä pyydetäänkin niin kyllä varmaankin pariskuntana jos heillä tilanne on sellainen että ovat ajatelleet olla loppuelämänsä yhdessä. mutta kauheeta stressiä en halua asiasta ottaa! sitä varmasti riittää muutenkin... ;)

bambina & ipanapapana 17+6 :heart: :heart:
 
Ristiäisissä meillä on aina ollut perheen lisäksi, isovanhemmat, tädit&sedät perheineen, lapsen kummit sekä mun ja miehen kummit. tällä kertaa oon miettinyt et jos pyytäis vielä mukaan mun tädit &sedät ja serkut (ei niitä montaa ole) kun siinä samalla vois kahvitella kätevästi mun 30v kahvit jotka on elokuussa. (jos kaikki menee hyvin loppuun asti niin silloinhan ristiäisetkin ois elokuussa luultavasti ) ;)

sadee80 & rusina 20+0 POKS! (hurjaa, jo puolivälissä!! :heart: )
 
HYVÄÄ YSTÄVÄNPÄIVÄÄ KAIKILLE HEINÄMAMMOILLE :heart:

Koiruus herätti jo ennen seiskaa, täällä siis ylhäällä pompin kun ei enää unta tullu.... tänään tuleekin hyvä ystävä käymään kylässä =) Muuten onkin ihan leppoisa sunnuntai tiedossa. Lepäilyä ja ulkoilua koiruuden kanssa, sikäli mikäli tuo pakkanen hivenen laskisi.

Ristiäisiä ei ole täällä vielä suunniteltu ollenkaan. Nimiä ollaan kyllä melkein päivittäin pohdiskeltu, toinen heittää aina jonkun ja sitä rataa. Välillä tosin menee ihan hassuttelun puolelle nuo nimet, voi lapsiraukkaa jos tietäisi miten hauskaa äitillä ja isällä välillä on ollut nimiehdotusten kanssa :LOL:
 
Tervehdys! Olen täällä kotopuolessa,tänään ajellaan kotiin :) Eilen oli kummipojan ristiäiset. ja meidän vauvan ristiäisiäkin oon miettinyt, kotona ne meinataan pitää melko varmasti, ja luultavasti meillä on sitten jo uusi talokin. :) Kummiasia on ongelmallinen,kun ei oo sellaisia ihmisiä,joita viittis pyytää ja jotka kuuluu kirkkoon.kaksi vaihtoehtoa on jo mutta kumpikaan ei kuulu kirkkoon :( kaksi kummia on meidän jokaisella lapsella. niin varmaan tällekin tulee, kunhan keksitään ketä pyytää...

mut pitää mennä ,isä teki meille "pitkäveteistä" riisipuuroa,sitä syömään nytten...

pauliina rv20 tasan
 
HYVÄÄ YSTÄVÄNPÄIVÄÄ HEINÄMASUT :heart:

Sekä AURINKOISTA LASKIAISTA B)

Täällä on pohdittu kummeja kanski.. Mun yksi sisko miehensä kanssa on vielä "käyttämättä" ja he ollaan aateltu pyytää! Sit heitin pikkusiskollekkin, että jos laitettas hän kihlattunsa kanssa, vaikka pikkusisko onkin jo esikoisen kummi, mutta mies ei.. Olivat olleet sillon niin hetken yhessä ja nuoria, niin ei laitettu miestä.. Mutta se ei pitäny pahana sitä! Kavereita en kyllä enää laita!!!!!! Meillä on kakkosella 2kaveria, mun kaveri ja miehen kaveri.. Miespuolinen kummi on nähny kummilapsensa viimeksi ristiäisissä, vaikka asuu samalla paikkakunnalla ja naispuolista kummitätiä nähään yleensä synttäreinä, katotaan kuinka nyt kun muutti takasin samalle paikkakunnalle.. Esikoisen aikana oli miehen lapsuudenkavereissa kauhee tappelu kuka pääsee kummiksi,, nooh ei laitettu ketään, mutta kun kuopukselle laitettiin, niin eipä oo kuvioissa näkyny.. :( Ennemmin siis sukulaisia, niin pysyvät kuvioissa :D

Ihana aurinkoinen ilma pihalla :D


Maamin ja Toivo-Justiina 19+2 :heart:

Ps. Enää reilu 2vkoa rakenneultraan,,ihanata :heart:
 
Ens viikolla ois jopa toinen neuvolakäynti :LOL: Ei tarvii vissiin sitten käydä enää ennen synnytystä kun 2 kertaa jos sama tahti jatkuu.Näin neljättä kun odottaa ei oo lääkäriäkään,jos ei ongelmia..2 ultraa kuulema korvaa lääkärit..mutta mulla on pahat siitepölyallergiat ja nyt ajattelin niistä puhua,etä jos jotain sumutetta edes saisi ottaa kun kausi kohta alkaa.. :attn:
 
Täällä ei taas huvita yhtään mikään. Ei oo huvittanu koko viikonloppuun, ei silleen et hirveästi mitään aktiviteettiä tai menoja ois ollu tarjollakaan. Koko päivän oon taas maannu sängyssä.
 
Poks 19+0! Viikot vierii...

Käytiin koirien kans kävelyllä ja seuraavaksi meinaan syödä laskiaspullan, nukkua päikkärit ja lähtee 75 min spinningiin. Eipä tarvi stressata sykkeestäkään, kun mittari hajos. =)

Kivaa päivää kaikille ja Paille ISO rutistus - toivottavasti mieliala siellä nousee iltaa kohden. :hug:
 
hulina viikonloppu takana, oli kummityttö la-su meillä nyt on leivottu laskiaspullaa ja syöty niitä masu täyteen, leffassa käytiin eilen, ekaa kertaa 3 D:kin koettu, oli aika hyvä kokemus ja satujakin sain lukea ääneni käheäksi, nyt tuntuu oudon rauhalliselta kuin vain tuo yksi lapsi jaloissa. On se vaan kivaa kun kotona on elämää!!

Masusta alkanut kyllä nyt tasaisesti noita potkuja tulee masusta.

Tiistaina ois seuraava neuvola, mä jotenkinn tykkään siellä käydä vaikka onkin jo toinen. Mulla on varsinkin niin mukava se täti että sinne menen ihan mielellään.

Kummeista: meilläkin on mietintä päällä, ja olen muutamien kanssa samaa mieltä noista kavereista, että ne tuntuu vähän "unohtavan" nuo kummilapset. Ja mielummin olen noita sisaruksia käyttänyt, esikoisella yksi kaverikummi ja tällekin varmaan yksi tulee ja kaksi sitten noista sisaruksista. Ja esikoiselle otettiin vaan yksi per perhe, että mun pikkusiskon poikaystävä ei ole kummi eikä miehen kaverin tyttöystäväkään, vaikka heilläkin 2 yhteistä lasta. Mutta mutta onneksi on vielä aikaa miettiä asiaa.

emmy 17+5
 
Hyvää ystävänpäivää :heart: ja liukasta laskiaista.

Ihana ilma pihalla, mutta mä olen kuolemanväsynyt. Ei unta koko yönä, ennenkuin aamukuudelta. |O |O :$
Mulla tuntuu kans kunnon potkintaa jo :heart: ja myös tän tyypin kääntymiset tuntuu jo melko kivuliaina :eek:

Onnellinen olo :D Ja hitto, puoliväli niinku just. OHO!!!

T; Mattila and Mama 19+6
 
Alkuperäinen kirjoittaja hipsu79:
Ärrieri:Rupesi uteliaisuus painamaan,kun sanoit että käyt vielä yksityisellä ultrassa julkisen lisäksi.Miksi näin?Onko joku huono kokemus vai miksi et luota sairaalaan?Ei oo pakko vastata jos on liian tunkeileva..itse vaan kiinostaa kun samassa paikassa meitä vissiin ultrataan =) Kuopuksesta kävin yksityisellä koska rakenneultraa ei silloin täällä ollut.
Niskapoimu-ultrassakin vauvaa tutkittiin tosi tarkkaan,joten uskon että olen tyytyväinen tuohon rakenneultraankin kun se koittaa.
hipsu 16+5
Täällä meidän sairaalassahan kätilöt ovat aloittaneet rakenneultrien tekemisen tämän vuoden alusta eli pari kuukautta sitten ja viime vuoden ovat siihen harjoitelleet lääkärin ohjauksessa. Mielestäni (ja monen muunkin mielstä) tämä on kuitenkin erittäin lyhyt aika, jotta tätä henkilöä voisi sanoa ammattilaiseksi mitä tulee rakenneultrien suhteen. Joku lääkäri on sanonut, että kun on n. 500 ultrausta takana, voi sanoa että on ammattitaitoa. Olen myös kuullut erään tarinan, jossa vauvalta ei löydetty joitakin sisäelimiä ollenkaan (siis ultraajan taitojen puuttumisen vuoksi) eikä hänelle annettu uutta ultra-aikaa kuitenkaan. Tämän vuoksi ajattelin varmistaa vauvan rakenteet myös ammattilaisella yksityispuolella vaikka jousunkin sen itse maksamaan. Voinpahan olla levollisin mielin siten loppuraskauden ja johonkin ne rahat kuitenkin menisivät.

Alkuperäinen kirjoittaja Olivia81:
kardemummma Pahoittelen itseni ja jälkikasvuni puolesta Potkuttomat -kerhon pilaamista. :D Vauva luultavasti kritisoi liian valkosipulista iltapalaa. Tiesittekö, että tutkimusten mukaan lapsivesi voi maistua hyvinkin vahvasti esim. just valkosipulille tai currylle riippuen siitä, mitä äiti on syönyt?
Kun odotin esikoistani, huomasin että vauva villiintyi aina kun söin valkosipulia. Ja kun hän syntyi, hän reagoi samalla lailla rintamaitoon kun olin syönyt valkosipulia. Ja annas olla kun hän sai hieman kasvettuaan jyystää kuivaa valkosipulipatonkia, ai että se oli hyvää! Ja tykkää tänä päivänäkin valkosipulista eikä ole pahemmin vauvana infektioita sairastellut kun sai valkosipulia jo lapsivedestä ja äidinmaidosta :LOL: Että voipi olla että sinun vauvasi ei ollenkaan kritisoinut valkosipulia vaan pikemminkin tykkäsi siitä ;)

Kummeja olen miettinyt minäkin mutta en pääse puusta pitkään. Sukulaiset ja parhaimmat kaverit on jo valkattu kahdelle ensimmäiselle lapselle, nyt en tiedä ketä pyytäisi....täytyy pohtia...

ärrieri 17+4
 
Usein en kyllä täällä pyöri mutta mukana ollaan edelleen... =)
Keskiviikkona alkaa 20+ eli puolivälissä tätä pitkähköä taivalta!!!
Keskiviikkona on myös rakenneultra, jännää.
Tiukun liikkeet tuntuvat jo aika voimakkaina, ei epäilystäkään siis että onko ne niitä vai ei :)
Ensimmäiset hipaisut taisivat jäädä huomaamatta kun tuntuu että suoraan siirryttiin näihin tunnistettaviin.
Mukavaa laskiaissunnuntain jatkoa kaikille, nyt koiran kanssa ulos!
Muffin ja Tiuku 19+4
 
joku murehti tuota kätilön tekemää ultraa. itse olen ihan samoilla linjoilla, että rakenneultra on sen verran tärkeä että en kätilön tekemään luottais ihan 100 prosenttisesti. Vaativaa homma tosiaan jopa alotteleville lääkäreillekin. Itsellä kävi oneks tuuri et kerkeän käydä vielä OYS:in ultrassa viikon päästä kun sen tekee oikea lääkäri!!!Kävi tuuri. Toivottavasti oli taas Tekay ultraamassa niin npultrassakin..On maineensa mukaan yks suomen parhaista!! Saattaa olla että silti kädään vielä 4d:ssä yksityisellä. Mutta tosiaan mieluummin lekurin tekemä tavallinen ultra ku kätilön tekemä 4d.
 
Zeenah: ootko varannu jo ouluun 4d ultraa?Paljonko se maksaa oulussa? Mä ite kanssa ehdin käydä oysissa rakenneultrassa,mulla se on reilun viikon päästä tiistaina :) Mäkin toivon Tekayta, nähtäväksi jää kuka ultraa.

Täällä illan vähä väliä on pikkunen liikuskellut tunnustettavasti masussa. Ihanata! :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja pauliina82:
Zeenah: ootko varannu jo ouluun 4d ultraa?Paljonko se maksaa oulussa? Mä ite kanssa ehdin käydä oysissa rakenneultrassa,mulla se on reilun viikon päästä tiistaina :) Mäkin toivon Tekayta, nähtäväksi jää kuka ultraa.

Täällä illan vähä väliä on pikkunen liikuskellut tunnustettavasti masussa. Ihanata! :)
En ole vielä varannut mutta kyselin hintaa ja tais olla sen dvd:n kanssa melkeen 300 euroa, että kallis on kyllä. Ei oo ihan varmasti vielä päätetty mutta kaipa me sinne varmaan mennään. Toisaalta jos tekay ois taas ultraamassa vois kyllä jättää ton käymättäkin. Mulla on viikon päästä maanantaina se ultra ja sit äitipolille taas kyllä 26.2 uus aika ja taas ultraillaan ja katellaan.

 
mutta toisaalta ei tuo 4D oo kyllä mulla haaveissa pelkästään rakenteellisten juttujen takia vaan myös ihan ois vaan kiva kävästä pikkusta kattomassa paremmalla laitteella ja saada muistoks sen dvd!! Hmm..hankalia päätöksiä!! :)

Täällä kans pikkunen liikkuu ja möyrii oikein kunnolla..jatkuvasti!! Pippurinen tyttö.. :heart: tai voihan olla kyllä silti poikakin!! haluaisin vielä toisenkin ultraajan arvion sukupuolesta kun tosi monella on mennyt just nuo tyttöarviot väärin. Ei silleen, että sillä ois niin mitn väliä, mutta eipä se haitaa tai maksa vaikka kyseleekin!! =)
 
Ärrieri:en ole tuomosta ees aatellut :) Jotenkin sitä luottaa ultraajaan,jospa ne huomais jos joku tärkee osa puuttuu :) Viimeksi ainakin laski että 2 kättä ja jalat on ja pääkin näytti löytyvän :) Mutta oikeesti aina nuo rahat johonkin häviää,voi turhenpaankin käyttää kun lisäultraan.Itse olen sillä kannalla että tuo sairaalan ultra riittää,mutta toki asiaa täytyy harkita jos ultrakokemus jää epämääräiseksi :) Itse olen vaan hyviä ultrakokemuksia kuullut sairaalalta,ja oma niskapoimu-ultrakin oli loistava,mutta hyvä saada tietää että huonoakin siellä voi olla luvassa :(
 

Yhteistyössä