Heinäkuun Hurmaajat 2010

Näemmä tänne kannattaa käydä manaamassa, kun heti samana iltana meillä neiti alkoi nukkumaan iskän kanssa! :D No heräs tosin uudestaan jonkun aikaa nukuttuaan ja sitten kaivattiin äitiä. Mutta hyvä näinkin! Yöunista muuten en uskalla tänne kirjoittaa sitten sen enempää, ettei ne vaan mene muuttumaan ;)

FB:n puolelle oon laittanuut liittymispyynnön jo muutama viikko sitten.

Täällä tulee aivan taivaan täydeltä lunta, mahtaa kärryjen pukkaaminen olla haastavaa tänään :whistle:
 
Heliel Oletko käynyt katsomassa pääsetkö fb-ryhmään? Hyväksymisestä ei tule mitään erillistä infoa. Ja meidän ryhmä on tosiaan se "Heinäkuiset 2010" ilman kuvaa, kuvallinen on eri porukkaa!

Pai Hienosti kasvaa teidänkin poika. :) Mitä teidän terkkari sanoi niistä kiinteistä? Meillä eilen neuvolassa juteltiin aiheesta ja terkkari sanoi, että ihan hyvin voin alkaa maistattelemaan kiinteitä jo nyt vaikka maito riittäiskin. Meinaan nyt kuitenkin kuukauden koittaa vielä täysimetystä, vaikka jäikin vähän sellainen olo, että pitäiskö mun nyt sitten kuitenkin aloittaa jo kiinteät... Höh. Taidan tulkita meidän terkkarin puheet turhan kirjaimellisesti. :)

Nessa-85 Tervetuloa joukkoon mukaan! Saako udella, miksi sulle tehtiin hätäsektio? (Me heinäkuiset ollaan uteliasta sakkia... :D ). Voin kuvitella, että aikamoista vilinää pienen vauvan ja talon rakennuksen kanssa. Onneksi olette kuitenkin ilmeisesti jo loppusuoralla talon kanssa?

kardemummma Ai että olen kateellinen tuosta sun miehen vanhempainvapaasta! Olis ihanaa olla 3kk miehen kans yhtä aikaa kotona. Me meinattiin säästää isäkuukausi syksylle kun palaan töihin, mutta mäkin olen alkanut vähän jutteleen miehelle, että jospa pitäisikin sen jo keväällä ja oltais koko porukka kotosalla yhdessä.

Hipsulle täältä viikon Arikipäivän Sankari -palkinto. :) Oot kyllä tosi sitkeesti jaksanut monta kuukautta noita yöheräämisiä. Toivottavasti helpottaa kun aloitetta kiinteitä ja pääset nukkumaan univelkoja pois!

Täällä olis toiveissa päästä tänään vauvakerhoon, riippuu nyt vähän miten tyttö herää päikkäreiltä. Meillä on nukutta päiväunia aika hyvin viime aikoina (pitäis taas koputtaa puuta). En tiedä voisko se vaikuttaa, että olen tosiaan lopettanut colajuomien käytön kokonaan... Who knows.

Lisää kahvia!
 
Meillä koira oli päättänyt järjestää mukavat yllätykset keittiön lattialle eilen sinä aikana kun oltiin jumpassa Pipsan kanssa... Oli 3kappaletta oikeen reilun kokosia ripulipaska lätäkköä. great. No ei auttanu muu kun pidätellä oksennusta kun haju oli niin kamala koko talossa ja alkaa siivoamaan...

Viime yönä taas nukuttu melko kurjasti, klo 4 herättiin syömään ja valvottiin sitten yli 6 asti,aina välillä 5-10min torkahtaen..:/ 6-7 unta ja 7 taas tissillä ainoastaan hiljaseksi,ja sai unta viel hieman yli 9 nyt käy päikkäreille ja toivottavasti nukkuis ihan suht hyvin ettei ole sitten illalla yli kiukkunen...

Meillä on 26.11 4kk neuvola lääkäri ja sitten saa tietää onko tuo lapsi ihan kirppu edelleen... Tuntuis ainakin omiin käsiin että painoa olis tullu lisää ihan suht hyvin ja kai tuo pituuttakin kasvaa...:D

Tervetuloa uudet:)

Millanen & Pihla

 
Täällä ollaan tytön kanssa kipiänä..nuhassa. Tyttö¨pärskii, on räkäinen ja yskii. kosteutta koitettu laittaa huoneeseen ja nostaa sängyn päätyä. nenää täytyy tyhjentää koko ajan!! oltiin pe lähös reissuun...mutta saa nähä miten käy!!!:(

Varattiin muutes jouluks se ulkomaanmatka...19pvä joulukuuta startataan!!:) kivaa!!

Jaahas. tyttö itkee sängyssä...45minsan unien jälkeen..hohhoijaa!! Onneks on mies isyyslomalla!!
 
Olivia81 Juu eipä tullut mitään sanomista kiinteistä. Ei tosin ollu oma terkkari, joka meidät tsekkas ennen lääkäriä, mut kuitenkin. Sano et 5 kk iässä vois sitten alotella hyvinkin puuroja pikkuhiljaa. Voihan niitä kiinteitä maistattaa, ku alussahan se tosiaan on vaan sitä maistatusta. Ei se kiinteiden maistelu tarkota automaattisesti et imetys loppuu. Meillä ainakin poika tarraa tissiin huomattavasti innokkaammin nyt kun ennen kiinteiden maistelua, siis sillon kun on nälkä. Suorastaan singahtaa kimppuun, hyvä et saa tissin esille :LOL:

Tsempit huonosti nukkuvien vanhemmille. :hug: Voin kuvitella miten raskasta tuo on jos heräillään jatkuvasti. Meillä nukutaan pääsääntösesti hyvin, en edes kehtais valittaa noista "huonoista öistä", koska siis tosi huonojakin voi olla vielä tulossa.

Sannuliini85 Voi teidän pikkusta flunssapotilasta. Sulla varmaan on nenäfriida ja keittosuolaliuos käytössä ? Yritä nukuttaa päiväunia ulkoilmassa, siel on huomattavasti helpompi hengittää jos on nuhanen. En sit tiiä miten jos on lämpöä ?
Mihis ootte jouluks lähdössä ?

Meillä tosiaan oli tänään 4 kk neuvola. Kaikki ok. Kysyin siitä selän kaarelle vetämisestä, niin lääkäri sano ettei tartte huolestua kun ei oo siinä asennossa jatkuvasti. Siel lääkärilläkin kyl väänsi itteään, mut suurimmanosan ajasta oli ihan nätisti selällään.
Eipä ole luonto vielä korjannut pojan kivestä. Surettaa :'( Eikä se lääkäri osannut sanoa et onko se jossain jemmassa vai onko sitä ollenkaan. Vielä 6 kk iässä neuvolalääkäri kattoo ja jos ei sittenkään löydy, tulee lähete Jorviin. Ja mä ihan oikeasti toivon ettei siel satu sama lääkäri, joka teki meille kotiinlähtötarkastuksen osastolla. Murehdin täällä jo ennakkoon kaikkee mahdollista jos sitä ei sitten löydykkään tai joudutaan poistamaan kokonaan. :'(

Meillä alettiin eilen maistelemaan porkkanaa ja hyvin uppoaa sekin.
Mites muut ovat tehneet kun alatte maistelemaan uutta makua, jatkatteko rinnalla isommalla annoksella jotain tuttua esim. perunaa ?
 
Juu..on kaikki konstit käytössä... toivottavasti alkais helpottaan. Itellä kans kurkku kipeenä ja melko heikko olotila... :( onneks tosiaan mies kotona. Lähti vaunutteleen pikkusen kans ku ei oikeen rauhottunu sisällä nukkuun. Lämpöä ei ainakaan vielä oo kummallakaan!!!

Lähdetään Kanarialle..ois houkutellu mmoni muukin paikka,mutta ei kovin moneen ja eksoottiseen tommosen pienen kans uskalla lähteä. kaikki vinkit otetaan vastaan, ku tosiaan ite eka kertaa lapsen kans reissussa. Saatiin tosi hyvä tarjous...5tähden hotelli puoleen hintaan..Nyt tosiaan vaan joulua...niin ja erilaista sellaista odotellessa.

Kakka-asiaa...täällä on kakat muuttaneet täysin muotoaan...IHAN kiinteää on tavara aikaisempaan sinappiin verrattuna. kaipa sen sit kuuluu niin ollakin.Kakkalakkokin oli tosssa 5vrk...mutta onneks lukko aukesi..

Itellä viisauden hammas leikataan ma (jos toivon nuhasta)...ja pelottaa!!! pelkään hamppiläkäriä melkosta paljon.Haluaisin mieluummin vaik synnyttään!!!!!!!!

Niin...ja kiinteistä..soseista! Jatkan samaa makuavähän rinnalla samalla ku ei uskalla heti niin paljoa uutta antaa. Esim. eka syötiin päärynää ja sit siirryttiin päärynä-mangoon ja nyt menee pelkkää mangoa. ja hyvin on toiminu
 
Kyllä on täällä ihmetys suuri.. Poju ei tänään juuri ole nälkäänsä huudellut, syöttövälit on olleet yli 3h aijemman vajaa 2h sijasta ja hereillä on jaksanut olla vain reilu 2h aina ja sitten päikäreille.. Tänään jo melkein 5h vedellyt päikäreitä.. ei siis kyllä yhteen putkeen vaan pätkissä.. MUTTA SILTI!!! Nytkö meillä alkaa vasta se "pikkuvauva"-kausi ku nukkuu nuin tiheesti... Tosin mitään nyt pidä mennä sanomaan päivän perusteella, mutta ihmetyttää... En oikein tiijä mitä tällä "vapaalla" ajallani tekisin... Oon ihan ymmyrkäisenä täällä:LOL:

Huomenna olis se lääkärineuvola, tuskin siellä mitään uutta tulee, ehkä hieman turha reissu mutta käydään nyt ku kerta on se aika valmiina...

Täällä on lunta tullut koko päivän, eikä ulos ole päässyt mutta jo valmiiski masentaa ku viikonlopuksi taisi jo luvata vesisadetta ja plusasteita.. Eikö se rehellinen talvi vois jo alkaa???

Joo pitääpä tästä lähtee tsiigailemaan, josko pieni mies haluis herätä ja pitää äipälle seuraa

Rae ja V
 
Menia: Meillä syö velliä illalla n. 140-180ml välillä. Jos oikein nukuttaa niin silloin ei jaksa syödä niin paljon mutta jos jaksaa niin vetää reippaasti tosi paljon. Vellitutista velli tulee hurjan nopeasti ja meillä olenkin minä joka vellin syöttää, miehellä tahtoo mennä vähän sotkuiseksi se homma =) Joskus annankin vellin ohennettuna korvikkeella normaalitutista, about 120ml velliä ja 20ml korviketta niin tulee normitutistakin.

Olivia-81: Synnytys käynnistettiin pillereillä kun viikkoja oli 41+5. Synnytys eteni hienosti ja olin 8cm:ssä menossa kun lääkäri halusi monotonisen käyrän takia ottaa pojan päästä mikroverinäytteen, otti sen 3 kertaa ja veren ph-arvo oli aina vaan huonompi. Sen vuoksi piti saada poika pian ulos ettei syntynyt mitään vahinkoa. Siitä kun minulle sanottiin että leikataan, olin jo 5 minuutin päästä ihan taju pois. Minut siis nukutettiin kokonaan. Näin pojan ensi kertaa vasta 5 tuntia syntymän jälkeen. Muistona mahtava arpi navasta alaspäin, 14 tikkiä :rolleyes:
Meikäläinen ei siis ikinä tule enää pitämään bikineitä =)


Edit: Kävimpäs nakkaamassa pyynnön päästä jäseneksi fb:n sivulle.
 
Viimeksi muokattu:
Nessa Voi kauhistus! Tuntuu, että käynnistykset on aina kauheen vaikeita. Vai tiedätkö, johtuiko ongelmat käynnistyksestä vai jostain muusta? Onneksi kuitenkin kaikki päättyi onnellisesti. :)

Pai Juuh, taidan vaikka 5kk päivän kunniaksi sitten maistattaa pienellä vaikka pottua. :) En pelkää maidon loppumista, vaan mielelläni jatkan vielä täysimetystä muuten vaan. Pitäis muuten varmaan alkaa miettiin syöttötuolin ostoa sitten kun muksu on lähemmäs 6kk. Rahamenoa ei taas voi estää! Älä ystävä rakas liikaa murehdi kaikkia kauhuskenaarioita tuon kiveksen suhteen. :( Sillä on vielä hyvää aikaa laskeutua ja eikai ne kokonaan poistamaan mitään ala, vaikka ei laskeutuisikaan? Hyvä juttu, että tutkitaan ja hoidetaan kuntoon.

Rae Loistavaa! Nauti vaan vapaasta ja roiku vaikka netissä, lue kirjoja ja katso leffoja. Sovitaan, että tämä muutos teillä on pysyvää sorttia. ;)

millanen Voi näitä hurttia! Mekin herättiin tuossa muutama viikko sitten siihen kun nuorempi koira oksenteli pitkin makkaria. Se jatkoi sitä sitten ilman näkyvää syytä kolmisen päivää, kunnes loppui kuin seinään. Kannattaa koiran ripuleihin kokeilla Canicur -lääkettä, jos että ole jo koittaneet. :) Toivotaan, että teillä yöt vähän rauhoittuis! Jospa ne hampaat vaivaa Pihlaa?

Kysyin itse eilen neuvolalääkäriltä, näkyykö meidän tytöllä jo hampaita. Kuulemma muutama ien jo silleen kohollaan, että hampaat olis tulossa, mutta ei ihan heti. Meillä oli muuten ranskalainen lääkäri, jolla oli älyttömän pitkät silmäripset. :D Tyttö tykkäs kuin hullu puurosta ja naureskeli sille koko tutkimuksen.

Meillä muuten tyttö on alkanut tosi tarkkaan seurailla koirien touhua ja nauraa ääneen ihan mielettömästi meidän nuoremmalle hurtalle. Niin hellyyttävää. :heart:

 
Olivia: Hätäsektiota ei käynyt kukaan mun kanssa läpi, sain vain leikkauskertomuksen kotiin. Lääkärit epäili että Aatun veren ph-tason lasku johtui siitä että meikäläinen supisteli heti synnytyksen alettua 3 minuutin välein, iltapäivä kolmesta sinne klo 01 kunnes sittä leikattiin. Epäili että oli liian kova "rutistus" vauvalle olla. Voi luoja niitä supistuksia, en edes halua muistaa miltä ne tuntui. Epiduraalin ehdin saada joskus klo 11:30 jälkeen illalla. Onneksi poika syntyi sitten sektiolla ihan hyvin.
Eikä siinä vielä kaikki (niinkuin tv-shopissa). Ehdin pojan kanssa olla sen syntymäpäivä yhdessä, poika oman sängyn vieressä, hoitajat ruokki ja hoiti. Illalla sitten lastenlääkäri tuli ja paukasi että poika viedään lastenosastolle, syynä veren sokereiden lasku syöttöjen välillä. Onneksi mies oli silloin käymässä, en ois jaksanu kyllä yksin tommosta uutista. Noh, mies lähti sitten illalla viemään Aatun lastenosastolle ja siellä selvisi että verensokereiden lisäksi pojalla oli infektio johtuen vihreästä lapsivedestä...huhhuh, uutista kerrakseen. Siellä minä sitten kuljin poikaa katsomassa ja hoitamassa. Yksin piti mennä helkkarin pitkä matka sairaalan päästä päähän kun hoitajat ei ehtineet viedä. Potkuttelin sitten kaikkine sektiohaavoineni sellasella potkulaudalla joka päivä. Imettämään pääsin vasta kun poika oli 4 päivän ikäinen eikähän siitä mitään tullut, poika vaan huusi ja huusi. Lopulta päätin että en lastani varsin ala huudattamaan vaan siirryttiin pumpattuun omaan maitoon ja lisänä korvikkeelle. Kaikille jotka korvikkeiden kanssa pelaa ja haluaa tietoa niistä, kannattaa tsekata Korvikemutsit-niminen sivusto. Valtavasti tietoa ja vinkkejä ja ennenkaikkea kanssaihmisiä.
Poika oli osastolla 6päivää ja pääsi terveenä kotiin päivän minun jälkeen, jouduin siis lähtemään kotiin yksin, en vauvan kanssa :'(
Onneksi kaikki on nyt hyvin ja poika on iloinen ja vahva 4kk:n ikäinen pikku-ukko :heart:
Semmonen oli meidän tarina. Anteeksi jos pitkästytin jotakuta tällä synnytystarinalla.
 
Nyt on sitten 4kk neuvolalääkäri käyty ja kerrottiin, että poika kehittyy ikätasoisesti ja on terve... Toisaalta todellakin turha käynti, mutta ei kait lapsen kohdalla turhia käyntejä ole=)

Mutta kirpparilla oli sitäkin mukavempi käydä, sieltä löysin monen monta pipoa ja melkein tuliterän villapuvun ja sitten EISBÄRCHEN lämpöpussin turvakaukaloon!!! Joillain muillakin niitä pusseja toisi olla niin mitä puette sinne alle?? Esim autoon ja kaupoille? ja tuo ihmetys maksoi vain 8e, tosin ei poju siihen varmaan pitkään mahdu, mutta ihan kähy keksintö ja 8e:n edestä sitä varmaan tulee käytettyäkin eikä harmita niin paljoa jos jää äkkiä pieneksi.. On nimittäin se pienempi pussi 0-1v (riiippuen lapsen koosta)...

Huomenna mennään kattomaan miule autoa... Ihhiihiii... Mies ei vaan halua, että kellekkään kerrotaan, mutta pakko miun jossain on saada sanoa:D

Rae ja V
 
Nessa no worries! Me ollaan täällä vuoronperään kerrottu oman synnytyksen kulku eli ei varmasti kyllätyttänyt ketään..:p Päinvastoin kun me ollaan niin uteliaita kaikki... :D

Olivia oon syöttäny nyt 2 päivää teho baktia ruuan seassa koiralle,mutta ei oikeen tunnu auttavan sekään. Toi koira on ollu pennusta asti sellanen että sillä menee maha TOSI helposti sekaisin ja nyt kun se tuolla pihalla painaa menemään ni varmasti sieltä jotain epämääräistä sisuksiinsa napannut. Kun nuo koirat ei ihan ole samanlaisia kun esim. Hevoset että osaisi olla syömättä niitä myrkyllisiä kasveja tai muuta sopimatonta ulkoa..:/ Pitää tässä nyt katsoa viellä tää pvä jos ei ole muutosta tullut ulosteen laatuun ni sit pitää käydä hakee sitä Canicur:ia...:)

En vielläkään voi käsittää miten hyvin tuo lapsi nukku viime yön!:eek: Ensimmäistä kertaa koko pienen ikänsä aikana se nukahti klo 20 ja nukkui 03 asti, imetys ja jatkoi unia klo 07 jolloin söi toisen kerran ja sitten viel nukkui 9 asti:) Ihana unikeko<3 Saa nähdä oliko tää vaan joku harhautus mukamas "isontytön unista" vai voisiko tosta tulla ihan oikee rytmi tästä eteenpäin:)

Tänään aamulla Pihla jaksoikin sitten olla hereillä 3 tuntia yhtään kiukuttelematta:) Kun se varmasti on herännyt jo ennen 9 mutta tutkii yleensä hiljaa vaan omia käsiään hetkisen ennen kun alkaa juttelemaan:)
Tyttö näytti ihan pieneltä koppakuoriaiselta tänään aamulla ku vaihdoin vaippaa meiän sängyssä sille:D Mun iso untavapeitto oli Pipsan oikeella puolella ja neiti piti siitä käsillä kiinni ja hamus sitä suuhun samalla kun kyljeltään potki ja piti varpailla kiinni vuorotellen..:D Ihanuus <3

Samalla kun vei Pipsan ulos nukkumaan niin haravoin tota meiän pihaa joka on liian täynnä lehtiä kiitos ympäri tontin kasvavien koivujen...:cool:

Nyt jos menis laittaa toisen koneen pyykkiä pyörimään ja vaikka imurois ni sais jotain oikeeti fiksua aikaanki ennen ku tuo mies tulee töistä kotiin. Huomenna aion päivällä mennä metsästämään isänpäivä lahjaa ja illemmalla teen kakkupohjan valmiiksi sunnuntaita varten:)
voihan kakun täyttää jo pe vaikka se syödään vasta su? vai meneeköhän se liian kosteaks?:eek: Haluisin että kakku on yllätys,ja Tapsalla ei ole mitään sellasta menoa vkolopun aikana missä en olis itse mukana ni en saa täytettyä sitä missään välissä. Sunnuntaina sitten vaan koristelen sen. Kokemuksia,mielipiteitä jotain?:D

Muoks. Rae hahaaa onnea uuden auton metsästämiseen!;)
 
Viimeksi muokattu:
millanen
Älä kastele kakkua liikaa, ihan himpun vain. En usko että menee liian kosteaksi, riippuen toki vähän täytteistä. Jos käytät moussea yms vaahtoa niin toimii varmasti mutta jos täytät jollain enemmän "nestemäisellä" esim. hillolla niin voi olla vähän vaaraa liiasta kostumisesta :p
Mutta tosiaan, älä käytä paljoa kostutusnestettä.

edit. Meilläkin Aatu joskus vahingossa nukkuu jopa 5 tuntia putkeen mutta sitten seuraavana yönä saattaa herätä taas 2 tunnin välein.

Nyt on uusin trendi se että makoilee peiton alla olkkarissa, tutti suussa ja omia käsiä ihmetellen jopa tunteja! Parina päivänä on jopa nukahtanut siihen päiväunille =)
Vanha trendi, lelukaari on ihan OUT.
 
Viimeksi muokattu:
Millanen:Minä en kyllä kakkua perjantaina täyttäisi..jos vasta su aamu laittasit ne täytteet,vaikka silloin kostuttaisi vähän enenmän niin tulis ihan hyvä=)jos vaan suinkin onnistuu=)
Meillä oli taas niin huono yö..huoh.luulen että rokotteet vaikuttaa poikaan:ashamed
hipsu
 
Hug
Kiitos Pai tuosta linkistä! Siellä oli vähän vihjettä siitä, milloin vauvalla vois olla herkkyys kiinteiden alottamiseen. Täytyy tarkkailla asiaa.

Voi Nessa, saat kaikki sympatiat täältä :hug: Meinas tulla tippa linssiin kun luin sun synnytyskertomusta. Mullekin tehtiin hätäsektio ja jotenkin sen ajatteleminen saa vieläkin palan kurkkuun. Mulla synnytys lähti tosi rivakasti käyntiin lapsiveden menon jälkeen. Kun saavuttiin naistenklinikalle, niin siitä ei kulunut kun pari tuntia, niin olin avautunut lähes kokonaan. Supistukset oli todella hurjia ja voimakkaita. Sitten kun se pahin kipu oli ohi ja odoteltiin ponnistuksen tarvetta, niin pojan sykkeet laski. Ja siitä sitten melko nopeaan leikkaussaliin ja vatsa auki. Olin jotenkin niin sekasin pelosta ja ilokaasusta, että kun anestesialääkäri kysyi paljonko painan, en muistanut :D Poika syntyi onneksi terveenä heti, apgar pisteet 9. Eli loppu hyvin kaikki hyvin. Ja ajattelin kyllä pitää bikineitä, kun on oikein katu-uskottava "tatuointi" kerran mahassa. :LOL:

Tiistaina oltiin allergiatesteissä ja niinkun vähän uumoilinkin, ei niissä prick-ihotesteissä mitään näkynyt. Lääkäri sanoikin, että testit ei ole mikään tae sille, etteikö poika olisi allerginen ko. aineille. Allerginen reaktio voi tulla myös viiveellä, eikä se välttämättä niissä ihotesteissä näy. Lääkäri piti hyvin suurena tod.näkösyytenä sitä, että munalle on poika allerginen. Iho on parantunut niin hyvin sen jälkeen, kun jätin munan pois omasta ruokavaliosta. Nyt sitten tarkkaillaan tilannetta ja mennään viimeistään 6kk kontrolliin. Mukaan saatiin ohjeita, miten aloittaa kiinteiden maistelut, kun kyseessä on allerginen lapsi.

Täällä on taas ihan uudet unikuviot. Poika ei jostain syystä suostu millään käymään nukkumaan, vaan huutaa ja rimpuilee. Ainoa keino rauhottamiseen on ollut kantoreppu, johon on nukahtanut miltei välittömästi. Ihan ihme vaihe. Ja yöheräämiset on lisääntynyt: sen lisäksi että kahden tunnin välein syödään, niin välillä poika viuhtoo ja vähän heräilee niin, että pitää kääntää kyljelleen ja tutin tai tissin avulla nukuttaa uudestaan uneen.

Unesta puheen ollen, uudessa Vauva lehdessä kerrotaan, mitä tämmönen krooninen unenpuute tekee aivoille. Joo, huomattu on. Muisti pätkii ihan tolkuttomasti ja välillä on siipi ihan maassa. Kun tää nyt ei vaan tästä enää pahenis...

Ai niin, laitoin itteni tuonne FB:n puolelle. Kiva oli nähdä naamoja:)
 
Heissan!

Mun tulee enempi kirjotettua facebookiin, mutta nyt pitää tulla nessalle kirjoittelmaan.
täällä on toinen äiti, jonka synnytys ei menny niinkuin ois ollu toiveissa ja suunnitelmissa, ei alkuunkaan, mutta vielä pahempia aikoja on synnytyksen jälkeen ollut. Meidän poika synty kiireellisellä sektiolla, uhkaavan hapenpuutteen vuoksi. Olin jo 4cm auki, kun kalvot puhkaistiin,eikä lapsivettä ollu kun hilkku ja sekin sitä vihreetä soosia. Poika meni suoraan teholle leikkausosastolta, en edes poikaa nähnyt silloin heti. sukupuoli oli tiedossa ja mitat, kun mies kävi lappusta näyttämässä. Mut vietiin heräämöstä suoraan os.15, ja vasta seuraavana päivänä pääsin poikaa katsomaan. Tässä vaiheessa epäiltiin pojala vain infektiota lapsiveden takia. mutta lähipäivät selvensi asiaa, ja huonot uutiset tuli. pojalla on vajaakehittynyt sydän, siirrettiin Helsinkiin 4päivän ikäisenä, sydän leikattiin alle 3viikkoisena monien vaiheiden jälkeen, ja oysiin sai siirron kun oli 5viikkoa vanha. Kotiin pääsi kokonaan vasta syyskuun lopussa... ja vieläkän ei sairaalaelämä oo lopusssa pojalta, vähä väliä siellä on käyntejä ja osastojaksoja. No, mutta nyt poika on kuitenki kotona :)

pauliina ja Ville 4kk1vk
 
Heis.

Millanen: ite ainakin edellisenä päivänä täytän kakun, annan sen kostua yön yli sitten kuorutan. Ite teen voileipäkakun isänpäivänä :p ei kakuista kumpikaan välitetä, mutta voileipäkakku kyll maistuu :p

Huonosti nukkuva lapsukaiseni on vetänyt tänään yhteensä 7h päikkäreitä! yhdet 5h ja muutamt lyhyemmät, oon kyll ihan ihmeissäni:confused:
 
Viimeksi muokattu:
Hei vaan!

Rae, dana, millanen Mahtavaa kuulla hyviä uniuutisia! Toivottavasti jatkuis teillä samanlaisena=) Jännä, miten paljon tuo unen määrä ja laatu vaihteeleekaan! Meillä on nyt ehkä 3 viikkoa(en oikeesti ole enää kartalla, mikä maa ja mikä valuutta, saati sitten mikä päivä)olleet aika huonoja unien kannalta. Nukutaan miehen kanssa vuorotellen toisessa huoneessa, et molemmat sais kuitenkin levättyä.

Kitinä Onko muiden pienokaisilla kitinä lisääntynyt huomattavasti? Meidän alkuun niin supertyytyväinen neiti kitisee nykyisin paaaaljon aiempaa enemmän. Yksi syy on varmaan tuo eka puhjennut hammas. Puhkes siis tän viikon alussa ja nyt on ihan selkee valkonen hampaan alku ikenessä:D Nyt on sit alkanut hangata yläikeniä ja mie kauhuissani mietin, onko jo seuraava naskali tulossa saman tien perään...

Imetys Myös imetykseen liittyy kitinää, raivareita ja kaikkea mahdollista huitomisesta raapimiseen. Korvikkeen määrä on meillä kasvanut ja tänään siitä tuli ekan kerran paha mieli. Tunnen itseni itsekkääksi ihmiseksi, sillä meillähän tää korvikkeen lisääntyminen on tapahtunut siksi, että mun on pitänyt olla niin paljon koululla, enkä oo tisseineni ollut kotona. Taitaa tuo väsymyskin vaikuttaa maidon tuloon aika paljon.

YleisvireOlikohan se Pai ,joka vähän aikaa sitten kyseli yleisestä olotilasta näinä syksyn pimeinä? Mie itse huomaan sinnitteleväni, etten antas lupaa mennä peiton alle tai sohvan nurkkaan ja luovuttaa:( Väsymys on jatkunut niin pitkään, ettei yleisvirekään oikein oo enää normaali. Tähän kun lisää stressin gradusta (jota yritän edelleen tehdä päivittäin) niin avot.

Huh. Jopas tulee negatiivista tekstiä. Mutta loppuen lopulta tää kaikki on niiiin pientä ja niiin pian ohimenevää, et ehkä tälle voi hetken päästä jo hymyilläkin. Tälle väsymykselle, kiukutukselle, graduahdistukselle ja sille, kun vetää ittensä ihan hurjan tiukille.

Nyt unille ja toivoo huomiselle kivempaa päivää :)

A + Milja (ihan pian 4 kk)
 
Viimeksi muokattu:
Hug Joo mie luin tuon saman artikkelin siitä kroonisesta väsymyksestä ja kolahti vähän turhankin hyvin! Aiemmin auttoi, jos sai yhden tai kaks yötä nukkua vaikka yhdellä tai kahdella heräämisellä. Nyt sillä ei oo mitään merkitystä, vaan päivä päivältä tuntuu väsyneemmältä ja aivot tosiaan jumii hurjasti. Unohdin muun muassa postittaa jälkitarkastuslomakkeen, käydä näyttää opiskelijatarraa, jotta sais lehteen alennuksen, maksaa työttömyyskassa yms. maksuja jne.jne.jne....
 
Täälläkin tuli ihan tippa linssiin kun luin noita synnytyskertomuksia, mutta loppu hyvin,kaikki hyvin ja rakkaat pikkuiset kasvavat ja kehittyvät,kukin omaan tahtiinsa <3

Millanen
minäkään en kakkua täyttäisi pe ja söisi vasta su, ainakaan kermavaahtoa yms en laittaisi, Jos oot vaan väliin täytteet laittamas niin sit varmaan onnistuu, mutta monesti pari päivää sitten tehty kakku maistuu joko "jääkaapille" ja muoville yms.. Kermavaahto varsinkin imee itseensä kaikki maut ympäriltä. Mutta yrittänyttä ei laiteta :D
 
Hug
Kysymys: Luuletteko, että kiinteiden aloittaminen ja esim. vellin syöttäminen illalla vois pidentää heräämisväliä yöllä? Alkaa oikeesti olemaan mitta täys, kun kahen tunnin välein tankataan yöllä ahnaasti tissistä. Mä oon kohta valmis melkein mihin vaan, joka pidentäis edes vähän syöttöväliä yöllä. Yks ajatus mulla oli, että yrittäisin syöttää päivällä enemmän, mutta eihän sitä voi väkisin tehdä enkä tiedä auttasko se edes. Nytkin poikaa pitää välillä syöttää jossain harson alla, kun muuten ei malta syödä. Pää pyörii vaan ja välillä naureskellaan äidille :heart:
 

Yhteistyössä