Heinäkuun Hurmaajat 2010

Hei, minä taas kesäkuisista. JaKalle piti tulla sanomaan, että meillä (poika 3kk 1 vk) on varmaan myös tiheän imun kausi. Yöllä herätty syömään 1,5 tunnin välein. Mitenkäs teillä päivällä? Syökö Jenna usein myös silloin? Meillä kun on ongelmana se, että söisi usein mutta hirveä raivoominen tissillä. Eli pumpattava on. Tosin korviketta menee myös. Soseita tekisi mieli kokeilla. Mutta ehkä odotan vielä ainakin pari viikkoa. Bataattiin olen päätynyt aloitussoseeksi.
 
3kk täyteen 15.7 ja painoa oli neuvolassa 6300g pituus 62,8cm eli kovin kasvaa Oliver pelkällä rintamaidolla!

Terkka kehui aktiiviseksi ja ihanaksi hymypojaksi ja niinhän tuo onkin <3

Rokotuksista kamala huuto, ikinä en ennen ole tuollaista kuullut oikein kirkui ja sama homma seuraavana päivänä kotona, ei meinannut rauhoittua millään :(

Meillä kans viuhtomista ja päikkärit lyhentyneet n. 3x 0,5-1h paitsi eilen nukkuin vanhempien viileellä kuistilla 3h!

Kommentoin taas paremmin juttujanne jahka on aikaa, Heips!
 
Liittymispyyntö fb:hen laitettu :)

Sunnuntai se ois taas kerran... Viikot menee ihan tuhottoman nopeaa ettei voi käsittää! Pihalla aivan mahtava keli ja tultiinkin justiin Juspen kanssa kärryttelemästä. Nyt nukkuu pihalla. Joku kysyi, mitä pihalle laitetaan vauvelille päälle. Mulla on se ongelma, että mä laitan yleensä aina liikaa vaatetta Juspelle päälle. Ite oon sellanen vilukissa niin mulla tulee aina Juspen puolesta vilu ja turjustan sen sitten:ashamed: Mutta nyt esimerkiksi laitoin pihalle: body ja potkuhousut, niiden päälle collegepuku. Sitten äippäpakkauksen tumput käsiin ja jalkoihin, kypärälakki, pipo sekä ostin Juspelle Lassie -haalarin näitä kylmiä ilmoja varten. Peitto sitten vielä päälle sekä äippäpakkauksen makuupussi. Tässä missä me tosin asutaan on aika aukeaa ja nytkin siellä tuuli kävi aikalailla. Mutta onpa Juspe muutaman kerran ollu ihan hiki, kun on heränny, ku äiti on vähän liikaa vaatetta pojalle laittanu. Heh :)

Juspe kääntyi muuten eilen ekaa kertaa selältä mahalleen! Kaksi päivää oli kovaa vääntöä ja huutoa, kun ei onnistunut! Mutta eilen aamulla yllätti sitten ja voi sitä riemua. Ainoastaan sitä toista kättä hän ei vielä ymmärrä laittaa oikein ja se jää usein mampun alle. Siinä sitten ollaan jumissa ja huudetaan äippä tai isi apuun :D

Huomenna ois 3 kk -neuvola iltapäivästä. Saas nähä kuinka käy, kun saa ekat piikit. Äitiä taitaa jännättää enemmän. Luulenpa niin.

Tulipa taas omanapanen teksti, mutta pitää kiiruhtaa hyssyttelemään pihalle Juspea. Itkua raikaa hälyttimestä!
 
Kardemumma Mulla oli käytössä rintakumit ekat 3-4 viikkoa ja sit pikkuhiljaa tarjosin rintaa aina ilman ja minä en myöskään ole vielä harrastanut seksiä, käytän ajan mieluummin nukkumiseen sekä paikkani eivät ole vielä niin kunnossa että lähtisin hommailemaan mitään...aikanaan sitten!
 
Rae älä tosiaan välitä noista sosekommenteista...rasittavaa jeesustelua!!! itsekin aloitin Emmalle soseet ja ihan kaupan perunasosetta tarjosin...nää on just näitä samantyyppisiä kommentteja, joita tulee imetykseen liittyenkin.. sanoisin, että yhdestä korvasta sisään ja toisesta pihalle...mutta itse yleensä en kuitenkaan suhtaudu noin, vaan lyön kommentoijalle jotenkin luun kurkkuun.. lapsellista?? kyllä joo,mutta nuo on niin jokaisen omia asioita että ei kuulu kellekään. mutta siis varmastion hyviä, oikeine rasvakoostumuksineen ja lisättyine vitamiineineen yms..

Miesten kanssa kamppaileville... tosiaan, ei olla enää missään yläasteella, kuten joku kommentoi. Itelläkin mies tekee välillä töitä 8-16 ja silti saattaa joutua yölläkin käymään vielä töissä välillä. Eipäs ole koskaan kyllä sanonut, että ei jaksaisi silti hoitaa vauvaa, saati sitten olla tulematta kotiin.. Ei muutako mies koville. Itse komppaan siis muita kommentoineita..en katselisi hetkeäkään. Edes suhteen alkuaikoina, nuoria ollessamme...kohta 10 vuotta sitten,en olisi alkanut katsomaan millaista käytöstä tahansa.. Mies siis koville!! :)

Hyvin alkoi siis soseiden maistelut täällä...ja onneks kakkalukkokin aukesi. ei lopulta kestänyt kuin sen 4 päivää, mutta sitten tyhjenikin eilen ja toissapäivänä oikein urakalla!

Meillä on selvästi huomattavissa, että yöunet alkavat tytöllä pitenemään tunnnilla.. silloin kun mies ei herää kuuden jälkeen toihuilemaan, tyttökin vetelee tyytyväisenä sinen 7 asti tai ylikin..eli tuo eka unipätkä alkaa olla sen 11 tuntia nyt...ja sen jälkeen vielä pari tuntia unta päälle. Toivottavasti rytmi säilyy...joskuskun emma onkin nukkunut vaikka vain 8 tunnin eka pätkän, olen ollut IHAN koomassa!! :D

hohhoijaa, tyttö nukahti vihdoin päikkäreille...ensin 45mintuuttia siellä vaan naureskeli ja jutteli mobilelle... :D ei siis kyllä hermostunut tai halunnut sieltä pois,mutta vähän tuo nukahtaminen venähti...

Meillä tyttö tarttuu hyvin jo esineisiin, mutta tuo kääntyminen on jotenkin nyt unohtunut...reilu kk sitten jo ekoja kertoja kääntyili mahalta selälleen, mutta nyt ei oo kovin kiinnostunut hommasta. juttelee, huutelee ja kiljuu sitten senkin edestä.. lieneekö enemmänkin verbaalisesti kehittyvä lapsi ja motoriikka tulee sitten hieman myöhemmin.. tai no, mistäs tuota vielä tietää, mutta paljon kiinnostuneempi on seurustelusta kuin kääntymisestä tai muusta fyysisestä touhusta...

Joku kyseli joulusta...meillä vielä ihan auki. Ollaan etsitty sopivaa ulkomaanmatkaa meille kolmelle,mutta ei oo vielä löytyny. jos ei löydy, kai ollaan kolmestaan kotosalla. meillä isovanhemmat asuvat reilun 100km päässä, mutta en usko et jaksetaan sinne lähteä, kun siellä pitää sitten juosta paikasta toiseen. rauhallisempi joulu tulis, jos olis joko kolmisteen kotosalla tai sitten skippais koko joulun ja lähtis lämpöön!! :)

Semmosta tällä kertaa... mukavaa viikon alkua!!

Sannuliini ja Emma (ens vkolla jo 4 kk):heart:
 
Marjukka82 päivisin tahtois myös syödä useasti mutta meillä syödään korviketta pullosta,ja nämä rintaraivarit ovat meillä pulloraivarit,pitää aina houkutella syömään muuten tulee liian nälkäiseksi. Laitan aina tutin suuhun ja kun imu löytyy niin tökkään pullon suuhun ja sitten syö kauhealla kiireellä,aivan kuin ei koskaan olis saanutkaan ruokaa,vaikka noin tunti sitten söi. Olen päätänyt jo aikaisemmin että velliä aloitellaan pikku annoksina ensi viikolla ja jotain sosetta maistellaa.. oliskohan se bataatti hyvä? hyvin siedetty? Itse ei ole bataatista mitään tietoa...
 
Bambinalle tulin imetysdietistä kommentoimaan. On kiire Milon serkun synttäreille, joten muuta en nyt ehdi. Herkutteluun keksihyllystä löytyy ainakin Ballerina-täytekeksit, maut lakritsa ja vadelma, sekä Pirkka spelttikeksit suklaa-appelsiini. Noissa Pirkkasarjan kekseissä oli muitakin sopivia makuja, joka kahvi ainakin muistaakseni. Pakastealtaasta löytyy paistettavat Pirkka pullat. Tosi halpoja ja älyttömän hyviä, mutta ei saa missään nimessä paistaa kuin ihan muutaman minuutin, muuten menee koppuroiksi. Pakastealtaasta löytyy myös Findus valmiit korvapuustit, niitä ei siis tarvitse paistaa. En ole maistanut, joten en tiedä miltä maistuvat. Suklaahyllystä sitten monet tummat suklaat ja niistä erikoisuutena pandan tumma peach passion ja pandan choko vadelmat askissa. Wiener nougat ja Mignon munat sopivat myös. Mignonissa ei vaan saa syödä sitä sokeria, jolla muna on suljettu. Leivän päälle margariinina sopii ainakin sininen Keiju, on musta ihan hyvääkin. Leikkeleistä en tiedä, kun itse olen kasvissyöjä. Leivän päällä voi syödä myös esim. Tartex-tahnoja putkiloissa. Mä tykkään, mutta kaikki eivät varmasti. Kotona pystyy helposti tekemään itse ruokaa ja myös jos jonkinlaisia leivonnaisia, mä olen jo tehnyt omenapiirakkaa ja suklaahyydykekakkua, mutta monenlaiset piirakat ainakin onnistuvat helposti, ja esim. porkkanakakku. Kaupungilla olen lähinnä syönyt niitä salaatteja, joihin saa itse valita sisällön, wokkeja sekä intialaista. Mutta kaiken kaikkiaan nykyisillä soija-, kaura- ja riisituotteilla maidottomuus onnistuu helposti, eli älä siitä liikoja murehdi. Kalsiumtarpeeni mä tyydytän Nalle suklaakaurajuomalla, voi kerrankin juoda sitä hyvällä omalla tunnolla purkin päivässä :)
 
Meillä syötiin ekaa kertaa tänänä sosetta, porkkanalla alotettiin. Poju rakas oli ihan kummissaan, mutta kaikki meni massuun asti, ihana:heart: Keskiviikkona tulee 3kk täyteen. Nyt vain katsellaan jo odotellaan tuleeko pienelle miehelle mitä oireita...

kiitos kaikille kälyn kommentteja koskien Oma äiti oli kans sitä mieltä, että toisesta korvsta sisään ja toisesta ulos ja niin teenkin.. Hauskaa sinällään tuo kälyn kommentti.. Hän itse nimittäin antoi tytöilleen tuttelia alusta asti (ei siis imettänyt ollenkaan) kun ei vaan huvittanut ja tissit rupsahtaa... että mites sen nyt sitten ottaa...

puklaus Nyt ollaan pienempiä määriä annettu mutta silti puklaa aika paljon.. ja tänää aamuna tuli vähän keltaista puklua, onko muilla ollut näin? Poju muuten kyllä on silleen ihan virkee, jutustelee ja kuumetta ei ole..tosin sama kitskuaminen jatkuu mitä koko tämän viikkoa... Eli en nyt sitten tiijä mikä olis hätänä... Ja mie tässä vähän jo hätäilen ni mies ei ole moksiskaan... siis tuo keltanen puklu tuli jo ennen porkkanaa...

Toinen ongelma tuli vastaan just äsken, poju ei mahdu kunnolla enään vaunujen fleecekoppaan ja sitä nyt olin vaihtamassa pois, olisin laittanut patjan ja sit jalkapeitteen tilalle.. Kävi ilmi että se jalka peite onkin sopiva VAIN kun vaunut on ratasasennossa.. Eli vaunuasennossa se on ihan järkyttävän suuri eikä suojaa mitään... Että muuten vituttaa:kieh: Nyt sitten pojua pitää änkemällä änkeä liian pieneen koppaan ku muuten ei tulis mitään suojaa.. Tässä se taas nähdään ku mies halusi säästää rahaa, prkl:kieh:

Huh... Nyt pitää mennä taas kattomaan ja kuuntelemaan mikä se pientä miestä potuttaa.. Haluis auttaa toista, mutta kun ei pysty ku ei tiijä mikä on vikana.. Lääkärissäkään eivät varmaan tosissaan ota kun kummiskin poju rauhottuu heti kun pääsee syliin...

Rae ja V
 
Viimeksi muokattu:
Heips!
Kaikille viuhtohille kullanarvoinen vinkki: unipussi! Meilläkin poitsu alkoi potkimaan peittoa päältä pois ja kädet on propelloineet välillä enemmän ja välillä vähemmän. Unipussissa ei tarvitse peitosta huolehtia :).

Kakkalakko on täälläkin onnellisesti ohi.

Miten ootte käyneet ravintolassa syömässä? Mua jänskättää ihan hirveesti tuon poitsun kanssa, jos vaikka antaakin äänimerkkiä.
 
Rae89 tulethan sitten kertomaan tuliko vatsaoireita ekasta sosemaistelusta! Paljon muuten annoit?
Keltaista puklua ei ole meillä kyllä havaittu.. sappinestehän on keltaista mutta sehän ei tietääkseni tule ulos jos on ruokaa vatsassa ja useamman puklaus/oksentelu kerran jälkeen.. jos silloinkaan. Tuttavani lapsella tulee usein sappinesteet,mutta hänellä onkin jonkilainen refluksivaiva. toivottavasti selviää tämä keltainen mysteeri.. ehkä ei kuitenkaan mitään vakavaa!
 
JaKa Tuolla puolen päivän kieppeillä maisteltiin sosetta ja ainakaan vielä ei ole tullut mitään oireita.. Katotaan sitten ilta/yö vielä miltä näyttää. Ja ihan maisteluannoksen annnoin, sellasen ainun ensilusikan otin kukkuralleen sosetta ja siitä sitten olisinko antanut n. 1/2 kun mies oli vieressä kiljumassa ettei saa antaa enempää.. Katotaan huomenissa jo otettas jo ihan se lusikallinen:)
 
Soseet:Jouduin tuon edellisen lapsen kanssa tekemään kaikki soseet itse,koska oli niin allerginen ja mikään purkki ei käynyt.Jos nyt vaan purkit käy niin mitään en tee itse.Minulla on näitten 4 lapsen kanssa muutakin hommaa kun tehdä soseita:LOL:
Mies:Minullakin meni eilen tuohon omaan ihanuuteeni hermo..sanoin sille vaan kiltisti että tämä mamma menee nyt nukkumaan,koska muuten sanon niin pahasti että kadun myöhemmin..aamulla olin sitten jo rauhoittunut,ja meillä oli pari tuntia kaksinkin tänään aikaa kun saatiin hoitaja lapsille:heart:kuohuviiniä laitoin kylmään ja jos tänä iltana saisi nuo pojat kiltisti nukkumaan,niin voisi sitä nautiskella ja olla vaan..mieskin lomailee ensi viikon,niin ei aamulla mihinkään kiire.Paitsi täytyy aamulla soitella lääkäri,koska tuo yksi lapsista vaikuttaa siltä että korvissa on varmasti tulehdus:(
hipsu
 
Aamulla….Voi ei, mua niin sieppaa, aina kun saan kirjotettua pitkät värssyt niin netti sanoo tilt ja kaikki katoaa avaruuteen ?. Pitää vissiin uskoa jo ja kirjottaa ekana wordiin ja sit vaan kopsata tänne. Ei ettäkö mun jutut nyt niin kauheen tärkeitä olis, mut kuitenki ?
Niin, joka päivä tulee luettua, monesti päivässä ja ihan innolla odotan aina onko tullu uutta tekstiä.Ei vaan jotenki mukamaste ehdi vastata, aina joku homma kesken tai Ilona kaipaa äitiä, varmaan ihan normaalia ? Ootte tosi ihania ja tejän juttuja on tosi ihana lukea. Monta asiaa olis jääny tajuamatta ilman teitä.Kiitos kaikille siis <3
Meilläkin alotettiin soseiden maistelu, toissapäivänä oman maan luomuperunalla, hyvin maistui ja valtavan hymyn Ilona antoi. Alotettiin ½ tl annoksella, soseutin siis keitettyä pottua haarukalla oman maidon sekaan.

Illalla…EI HELVETTOS!!! Voiko maito loppua vaan yhtäkkiä? Ilona imutteli 2h välillä kitisten ja välillä nuokkuen mut heti ku irrottauduin irti alko huuto. Päätin kokeilla et miten sanois nyt pullosta ja pakastemaidosta ja ainaki 1dl meni hymyssäsuin sitä pakastettua maitoa!!! EN ALA! Siis oonko pitäny nälissäni lastani??? Tissit tuntuu tosi lötkyiltä ja tarkemmin kun mietin niin tänään ei ole sitä herumista/pistelyä eikä täyden rinnan oloa tuntunu kertaakaan… tässäkö tää nyt oli?? Mua ihan itkettää ?

Anita ja Ilona reilut 3kk
 
JaKa olen lueskellut, että tuo bataatti olisi perunaa vatsaystävällisempi. Tosiaan itsekkin ajattelin kokeilla velliä ensiksi 50-50 suhteella. Soseet teen suurimmaksi osaksi itse kun huomasin, että kaupan soseet sisältää vettä aikalailla. Mutta sellaiset eksoottisemmat hedelmät ostan valmiina.

Dalailama Itse jouduin aloittaa 2kk:n iässä antamaan lisämaitoa kun huomasin, että olin pitänyt poikaa nälässä. Ihmettelin miksi oli niin kiukkuinen viikon. Koitin sitten antaa pullosta pakastemaitoa, poika söi 150 ml. Nyt on menty kk osittais imetyksellä. Tein kyllä silloin aikamoisen kriisityön. Olin aina kuvitellut, että imetys loppuu sitten kun minä päätän.
 
marjukka-82 pitää siis vaan kuulostella meininkiä ja onneksi pakasteessa on vielä maitoja hiukan niin voi tykyttää tissin päälle jos on tyytymättömän oloinen..?
Nimeomaan mullaki kun olen vaan jotenki aatellu että minä se olen joka päättää millon se imetys loppuu, tiukka paikka voi tulla eteen.
Paniikissa join 2l imetysteetä ja söin jääkaapin tyhjäksi ja kun neiti heräs alettiin tissittely ja söi antaumuksella kunnes nukahti. Jos tää johtuki siitä että en ole muutamaan päivään teetä juonut ja ruokaki ollu vähän heikolla.(kahvia,keksejä ja leipää:ashamed:) Ei vain ole ollut oikein nälkä.. Aikasemmin oon syöny kuin hevonen ja juonu joka päivä imetysteetä ainakin sen yhen litran. Varmaan nesteet kehossa vähissä? Ei pitäs sekottaa hyvää systeemiä vissiin?
No, nyt sitten illan herkuttelen ja tankkaan evästä, jos sitä oliskin päässyt vain säikähyksellä.Pelottaa :'(
 
dalailama Meillä kuulostaa olevan ihan samalainen meijeritoiminta. :) Mun ei kans auta yhtään syödä huonommin kun heti maidon määrä vähenee. Ostin äitiysliikkeestä sitä imetysteetä ja siellä myyjä vakuutteli mulle, että maidon tulo siitä taas kohenee kun syö, juo ja imettää usein. Sanoi myös, että 3kk on vähän vaikee ikä vauvalle ja imetyksen kannalta ja usein silloin kuvittelee, että maito loppuis vaikka se riittää ihan hyvin. Eli pidetään siitä kiinni ja syödään kuin hevoset, niin eiköhän se siitä. :)

Ja tuumasta toimeen - uunivoileivät on valmiit. :D

*muoks* Sitä piti vielä kommentoida, että ihan hyvin voi imettää vaikka kuinka pitkään vaikka antaisikin korviketta esim. iltaisin. Hyvä ystäväni antoi vauvalla korviketta 1kk alkaen aina iltaisin kun rintamaito ei riittänyt ja lopetti imettämisen kokonaan vasta kun vauva oli vuoden.
 
Viimeksi muokattu:
Olivia81 taitaa meillä olla sitten samanlainen meijeritoiminta ;)
Jotenkin vain kauhea paniikki iski, just kun tuntuu että tämä imetys on alkanut tuntua valtavan helpolta ja jotenkin omalta… vaikea selittää. Ehkä se nyt sillä ruualla ja juomalla palautuu takasin. Eihän sitä maitoa voi muodostua jos ei esim. juo tarpeeksi…? luulisi niin olevan.
Ostin samanlaisen liinan ku sulla Olivia81, miten ihmeessä pääset pujahtaan siitä ulos kun vauva nukahtaa siihen herättämättä? Joku ristisidonta mulla käytössä…Oon antanu nukkua koko päikkärit välillä liinassa,mutta jos ähisen itseni ulos neitikin herää kyllä.
Sulla oli kans koiria? Ootko vielä liinaillu ulkona? Mitä puet päälles?
Me ollaan pikku pissatuslenkkejä käyty sillai, että oon pukenu neitille vaan sisävaatteet, mutta sit toppatossut ja tumput, kypärälakki ja pipo ja koko paketti mun sisävaatteiden päälle ja villatakin tai tuulitakin sisään.Onkohan kauheen "oikeaoppista"? Pää on vähän neitillä pilkottanu rinnuksilta..

niin imetysteetä olen juonu ihan koko imetysajan, meniköhän kroppa sekasin kun muutaman päivän olin ilman. Oon koko ajan ajatellu että se tee on semmosta henkimaailman juttja :LOL: mun äitiki jopa käski jossain välissä sitä vähän vähentään ku maitoa tuli "ovista ja ikkunoista":kieh: no nyt se taas sano että ei se turha tee oo ku ollu ainakin 20v. markkinoilla. Ohan niissä jotain yrttejä... Räjähtääköhän mulla aamulla tissit ku vetäny nyt ihan urakalla sitä...
 
Viimeksi muokattu:
Aivan ensteks; miusta on niin ihanaa kun tänne tulee uusia mammoja kirjoittelemaan!

Täällä on ollut vähäsen kiirusta muuton kanssa; tavarat seilailee tällä hetkellä jossain päin Atlantia ja me ollaan lomailemassa tien päällä pari seuraavaa viikkoa. Yritetään näin minimoida muiden nurkissa asumista ja odotellaan omien tavaroiden saapumista Suomeen. Lisäks meillä on totaalinen remppa meneillään Suomen kodissa, joten ei sinne olis edes asiaa vasta ku kenties joulukuussa. Mies osti edellisellä Suomen reissulla meille asunnon, jota minä en siis oo vielä nähnyt muuten kuin kuvista. Enpäs olis ikinä uskonut moiseen suostuvan, mutta vaihtoehdot oli aika vähissä. Tietty vanhemipien ja sisarusten luokse ollaan tervetulleita, vaan hermothan siinä voi mennä pidemmän päälle itse kullakin...

Hittolainen, mua tympii nyt eniten meidän yökakkimiset. Meillä menis yöt muuten loistavasti ja saisin itsekin nukuttua hyvin, mutta Jätti kakkii vieläkin ne 2 kertaa yössä. Ja se kakka ei vain turahda sinne pöksyyn, vaan sitä väännetään ja väännetään. Ei siinä nukkumisesta tuu mitään. Kenelläkään. Sitä siis väännetään n. 30 min kerta. Miks päivällä ne kakkimukset vain turahtaa pöksyyn ilman sen suurempia ponnisteluita.

Joo, ja toiseks eniten mua tympii meidän tynkäpäikkärit. Muillakin tais olla samaa vaivaa, eli herätään n. 30 min jälkeen ja toisinaan saatetaan kovan nukuttamisurakan jälkeen nukahtaa uudestaan. Meillä ei ainakaan ole mitään eroa nukutaanko päikkärit autossa, liikkuvassa kärryssä, sisällä, ulkona, etc., KOSKAAN niitä päikkäreitä ei nukuta heräämättä välillä. Rasittavaa! Mulla on menny nyt mielenkiinto täysin kärryttelyyn, kun tiedän Jätin heräävän sen puolen tunnin jälkeen. Oon erään kerran joutunut kantamaan tätä kohta 8kg punttia kärrylenkeiltä kotia.

luputupuna --- me käydään ulkona syömässä melkeinpä joka päivä, joskus kahdestikin (on vaan niin halpaa ja ollaan asuttu kaupungin keskustassa, on siis ollu myös tosi helppoa). Ollaan aina käyty siten, että kaveri on just heränny päikkäreiltä ja massu täys. Jätti onkin aina ollu tosi hienosti ja hiljaa kärryissä, tuijotellut lähinnä kattoa tai nyrkkejä ja kuunnellut hälinää. Nyt myös mielellään istuu sylissä ja tuijottelee ihmisiä. Mutta ei me sinne ravintolaan koskaan jäädä nautiskelemaan, äkkiä ruoka suuhun ja ulos.

Olivia --- ihmettelin ihan samaa kuin dalailama: miten saat tytön pois kantoliinasta heräämättä? Zemppistä asuntonäyttöihin, mimmosta asuntoa ootta etsimässä?

FB --- olis kyllä kiva liittyä, mutta taidan olla raukkis ja pysytellä anonyyminä... Olen kyllä piirtänyt teidät jokaisen omille verkkokalvoilleni juttujenne ja oman mielikuvituksen avulla :eek:

Autoilusta --- mitäs teidän wauwat puuhastelee autossa, jos ei nuku? Jätti lähinnä hosuu hermostuksissaan, kitisee tai huutaa sen muun ajan. Oon asentanut peilin sille siihen selkänojaan, se helpotti tilannetta vain vähän. Olisko kenelläkään mitään muuta vinkkiä?

Nyt pesulle ja nukkuun. -Nennu ja Jätti 3kk ja n pvää.
 
Maito:minulla oli tuon edellisen lapsen imetyksessä just 3kk kohdalla kausi että maito ei iltaisin tuntunut riittävän..lypsin aina aamulla 20-30ml maitoa kun sitä oli silloin rinnat täynnä ja annoin tuon tilkan aina iltasin pojalle..2viikkoa kesti tuo iltalisän anto ja sitten taas riitti maito hyvin:)
Saa nähdä tuleeko nyt taas joku samanlainen maidon puutos:|
hipsu ja poika 2kk1viikko
 
Huomenta huomenta, taas uusi viikko mutta varmaan vanhat kujeet, aineksi täällä:LOL:

Mites muiden muksuilla, onko kääntymisrintamalla mitä uutta? Poju möllöttää vaan edelleen tuolla lattialla selällään...Kädet ja jalat kyllä huitoo älyttömästi, ihan ku joku koppakuoriainen olis jäänyt selälleen:LOL: Hieman ehkä taantumista havaittu, aijemmin kääntyi kyljelleen, nyt ei käänny edes sitä vähää..ja pää ei sen paremmin kestä ylhäällä mahalla ollessaan mitä aikaisemmin.. : /

Autossa poju vielä nukkuu ni ei ole tarvinnut viihdykettä keksiä..

yöuni Meillähän poju tosiaan nukkuu todella hyvin, mutta nyt on vähän käynyt lyhentämään unta päästä ja toisesta.. Eilen illalla meni nukkumaan vasta tuolla 11 kieppeillä ja aamulla alotti jo 7 aikaan kitisemisen joten ylöshän sitä oli noustava.. Pitkät unethan nuo on ja siitä olen kiitollinen, mutta lyhenemään päin silti...

oma aika Kyllä se tällä kotiäitillä on ankeeta ku oma aika pitää ottaa pois yöunista.. Eilen illalla katoin eka sen p.s rakastan sinua (ekalla kattomis kerralla itkin ihan hulluna, nyt sain hillittyä itteni) ja sitten puuhastelin sitä sun tätä ja menin yöunille vasta tuolla 01 jälkeen... Muuten ei saa omaa aikaa millään... Miehellä kyllä on oma aika just sillon kun se haluaa, mutta miula ei.. Noh, pärjäähän sitä vähemmilläkin unilla..

Äkkinäinen vois olettaa että tuo minu lapsi ei tykkää olla lattialla.. Olevinaan itkee, mut ei kuiteskaan..huutaa vaan sen aikaa aina että menen kattomaan mikä hätänä.. kait se riittää lattialla olo tällä erää

Rae ja V
 
Hug
Onpas täällä ihanan vilkasta keskustelua! Omat kirjottelut on vähän jäänyt, kun mies oli lomalla ja oltiin reissussakin muutama päivä. Se turvakaukalossa 4h istuminen (jota etukäteen panikoin) meni pojalta ihan ok. Otti kahdet 40 minsan unet. Kumpaankin suuntaan mentäesä ekalla kerralla nukahti ihan noin vaan, muutaman imun annoin tuttipullosta maitoa. Tokalla kerralla sitten tulikin vähän kovempaa itkua, mutta onneksi sammu lopulta. En mä ilman sitä pumpattua maitoa lähtisi, se kyllä auttoi.

Valituspaniikkipätkä: Ekaksikin tänään on 3kk neuvola ja rokotusten jälkiseuraamukset pelottaa. Kivaa kuitenkin on, että saa tietää vähän miten poika on kasvanu. Tokaksi, pojalle on tullut ihan HIRVEETÄ ihottumaa vaippa-alueelle ja ihottumaa on myös kaulan alla, korvien takana, kainaloissa ja jopa ihan vähän yrittää pukkaa ihottumaa silmien alle. Siis näyttää niin klassiselta atooppiselta ihottumalta (joka ei olisi mikään ihme, koska mulla on atooppinen iho ja ihottumien&allergioiden kanssa on eletty lapsesta asti). Huomenna on aika lastenlääkärille, joka on erikoistunut allergioihin ja ihottumiin. Onneksi on se vakuutus, että voi kiitää samantien yksityiselle. Onko muuten teillä jotka käytätte kertiksiä jokin vaippamerkki mikä ei sovi? Meillä oli aluksi Pampers, jonka jälkeen koitettiin Liberoa. ihottuma ei mennyt pois, mutta ei pahentunutkaan Liberosta. Sitten laitoin viime yöksi Pampersin ja voi hyvää päivää kuinka tulipunanen ihottuma oli aamulla. Voiskohan se ärtyä sittenkin noista Pamperseista?

Meillä on yöllä ollut kanssa aika paljon viuhtomista, juuri samanlaista mitä täällä on muutkin kuvaillu. Eilen koitettiin olla yksi päivä ilman Disflatyliä, mutta siitä seurasi superähisemistä ja itkua koko saakelin yö, kun pieru ei tullutkaan niin helpolla. Eli Disflatylista voi siis sittenkin olla jotain apua.

Musta kanssa välillä tuntuu, että maito loppuu jotenkin kesken rinnoista. Etenkin eilen oli tällanen ilta. Oli todella lähellä, etten hyökännyt hakemaan pakastimesta lisää maitoa. Mutta mulla on kanssa varmaan vähän ollut se juominen heikoissa kantimissa. Kaivoin tuolta kaapista sen imetysteen ja nyt täytyy alkaa sieneksi.

Viime viikolla oli ihanaa omaa aikaa, kun miehet jäi kotiin ja meikäläinen hyökkäsi kaupungille shoppailemaan. Sen verran tehokkaasti sain visaa vingutettua, että tällasia irtiottoja täytyy vähän varoa :LOL: Teki kyllä todella hyvää! Seuraavaksi olis vuorossa kampaajareissu.

Meillä ei edelleenkään käännytä, eikä mitään sen suuntasta ole havaittavissakaan. Sen sijaan nyrkkiä poika tunkee suuhun, samoin harsoa ja kuolaa valuu. Voiko ne ikenet kutittaa jo nyt 3kk iässä hampaiden tulon takia? Mun mielestä poika on ollut vähän ärtyneempikin, vaikka toi ihottuma saattaa kyllä olla osasyy.

Hug ja Hurmuri 3kk + 1 pvä
 
Uusi viikko tosiaan taas alussa. Mä aamulla seiskan aikaan heräsin ihmettelemään et mihin mies on oikein siirtynyt nukkumaan ku ei ollu vieres, mut hetken ympäri kämppää pyörittyäni tajusin et sehän on taas maanantai. Jaa, minäkö sikeäuninen ja väsynyt ? En oo yhtään kuullut töihin lähtöä.

Ihanan paljon taas tullut tekstiä, mut arvatkaa vaan muistanko yhtään mitä piti kommentoida ? En...

Kääntymisestä Meillä on poika aina välillä kääntynyt vatsalta selälleen, mut esim. eilen tuli kauhea huuto kun ei kääntyminen onnistunut. Välillä kyllä sitten vääntää itseään myös kyljelleen ja ilmeisesti haluais siitä vatsalleen. Mut aika hiljasta meilläkin on muuten noiden kääntymisten kans. Kaipa sekin opitaan aikanaan.

Imetyksestä Mulla oli tavotteena imettää jollain tavalla 3 kk ikään asti ja se tavote on nyt saavutettu. Eli joka päivä tästä eteenpäin on tavotteiden ylittämistä. Siis varmaan tarjoan tissiä jos huolii ja multa jotain irtoo. Mut nyt en enää ota stressiä, jatkuu jos jatkuu.

Kiinteistä Mä vähän haaveilin että nyt kun poika on päivän yli 3 kk, voisin tarjota ekan kerran pottua silleen ihan varovasti.

Kakkaamisesta Meillä ei vieläkään näy kakkaa, mallasuutteesta huolimatta. Tänään on päivä numero 9. Meneeköhän toi 9 päivän ennätys rikki ? Ei kiva. Luulis helpottavan kakkahommat kun alkaa poitsu saamaan kiinteämpää ruokaa. Onkos mitään muita vinkkejä ku mallasuute ja kuumemittari sen kakan liikkelle laittamiseen ?

Mä jään ens viikonloppuna pojan kans yöks kahdestaan kun mies lähtee kalareissuilleen. Tympii ihan huolella. Ite ku en oikeesti käy missään / oikein pääsekkään mihinkään, niin toinen sitten lähtee tosta vaan yöks johonkin. Sit kaiken hyvän lisäks meidän taloyhtiössä on ollut jotain epämääräsiä yöllisiä kulkijoita, jotka on yrittäny tiirikoida lukkoja ja kierrelly autoja. Niin onpa kiva jäädä sitten vauvan kans yöks kahdestaan.

Omat mielialat on jotenkin alamaissa. Ku tuntuu et kaikki hylänneet meidät. Eikä siis kovinkaan moni kavereista oo ollu kiinnostunut tulemaan kylään tai mitään. Pahalta tuntuu, poika kuitenkin jo 3 kuukautta.
 
Onpas täällä ihanan vilkasta keskustelua! Omat kirjottelut on vähän jäänyt, kun mies oli lomalla ja oltiin reissussakin muutama päivä. Se turvakaukalossa 4h istuminen (jota etukäteen panikoin) meni pojalta ihan ok. Otti kahdet 40 minsan unet. Kumpaankin suuntaan mentäesä ekalla kerralla nukahti ihan noin vaan, muutaman imun annoin tuttipullosta maitoa. Tokalla kerralla sitten tulikin vähän kovempaa itkua, mutta onneksi sammu lopulta. En mä ilman sitä pumpattua maitoa lähtisi, se kyllä auttoi.

Valituspaniikkipätkä: Ekaksikin tänään on 3kk neuvola ja rokotusten jälkiseuraamukset pelottaa. Kivaa kuitenkin on, että saa tietää vähän miten poika on kasvanu. Tokaksi, pojalle on tullut ihan HIRVEETÄ ihottumaa vaippa-alueelle ja ihottumaa on myös kaulan alla, korvien takana, kainaloissa ja jopa ihan vähän yrittää pukkaa ihottumaa silmien alle. Siis näyttää niin klassiselta atooppiselta ihottumalta (joka ei olisi mikään ihme, koska mulla on atooppinen iho ja ihottumien&allergioiden kanssa on eletty lapsesta asti). Huomenna on aika lastenlääkärille, joka on erikoistunut allergioihin ja ihottumiin. Onneksi on se vakuutus, että voi kiitää samantien yksityiselle. Onko muuten teillä jotka käytätte kertiksiä jokin vaippamerkki mikä ei sovi? Meillä oli aluksi Pampers, jonka jälkeen koitettiin Liberoa. ihottuma ei mennyt pois, mutta ei pahentunutkaan Liberosta. Sitten laitoin viime yöksi Pampersin ja voi hyvää päivää kuinka tulipunanen ihottuma oli aamulla. Voiskohan se ärtyä sittenkin noista Pamperseista?

Meillä on yöllä ollut kanssa aika paljon viuhtomista, juuri samanlaista mitä täällä on muutkin kuvaillu. Eilen koitettiin olla yksi päivä ilman Disflatyliä, mutta siitä seurasi superähisemistä ja itkua koko saakelin yö, kun pieru ei tullutkaan niin helpolla. Eli Disflatylista voi siis sittenkin olla jotain apua.

Musta kanssa välillä tuntuu, että maito loppuu jotenkin kesken rinnoista. Etenkin eilen oli tällanen ilta. Oli todella lähellä, etten hyökännyt hakemaan pakastimesta lisää maitoa. Mutta mulla on kanssa varmaan vähän ollut se juominen heikoissa kantimissa. Kaivoin tuolta kaapista sen imetysteen ja nyt täytyy alkaa sieneksi.

Viime viikolla oli ihanaa omaa aikaa, kun miehet jäi kotiin ja meikäläinen hyökkäsi kaupungille shoppailemaan. Sen verran tehokkaasti sain visaa vingutettua, että tällasia irtiottoja täytyy vähän varoa :LOL: Teki kyllä todella hyvää! Seuraavaksi olis vuorossa kampaajareissu.

Meillä ei edelleenkään käännytä, eikä mitään sen suuntasta ole havaittavissakaan. Sen sijaan nyrkkiä poika tunkee suuhun, samoin harsoa ja kuolaa valuu. Voiko ne ikenet kutittaa jo nyt 3kk iässä hampaiden tulon takia? Mun mielestä poika on ollut vähän ärtyneempikin, vaikka toi ihottuma saattaa kyllä olla osasyy.

Hug ja Hurmuri 3kk + 1 pvä
http://http://www.utuonline.fi/sisalto/ajankohtaista/mustaherukkaoljy_ehkaisee_ihottumaa.html

Jos imetät niin kannattaa alkaa syömään noita mustaherukkaöljy kapseleita!!!!
 
Täällä on uskomatonta vaihtelua rintamaidon määrässä. Välillä tosi pehmeät rinnat ja tuntuu että tuleeko sieltä ees mitään. Mut ainakin tähän asti neiti on saanut hyvin sen minkä tarvitsee..:) Ylimääräistä en silloin ole saanut kunnolla pumpattua, jos olen yrittäny pakastimeen saada hätävaraa. Noh, tänä aamuna olikin sitten ihan pingoittuneet tissit ja sen lisäksi että tyttö söi itsensä kylläiseksi sain pelkästään toisesta rinnasta ihan hetkessä käsipumpulla 120 ml. Ja lisääkin olisi tullut kovaa vauhtia. Nyt on sitten pakastimessa edes vähän omaa maitoa, jos mies jää hoitaa tyttöä itsekseen..:) Aika vähän tulee missään yksin käytyä ja jos olen kaupungilla ilman vauvaa käynyt, niin olen mennyt viikonloppuna pitkien päikkäreiden aikaan. Tosin mies pääsee sillon vähän turhan helpolla, kun toinen vaan nukkuu..:LOL:

Pai80: Voi kun alkoi tuntua pahalta sinun puolesta...:'( Oletko ottanut kavereihin yhteyttä ja pyytänyt käymään? Minusta tuntuu, että jotkut ajattelevat häiritsevänsä vauva-arkea, eivätkä "tuppaudu" kylään entiseen tahtiin.
 

Yhteistyössä