Heinäkuun Hurmaajat 2010

Olin edellisen lapsen kanssa tiukalla imetysdieetillä,ja suurin herkku oli prismassa myytävä munaton ja maidoton possumunkki.Sen hain aina aamusta itselle tuoreena:)Nyt en oo vältellyt mitään,mutta tänään huomasin että pojalla on noita kuivia laikkuja,joten tästäkö meidän allergiasuo taas alkaa..en jaksaisi sitä rääkkiä taas..viimeksi olin kun luuranko kun olin vaikka millä dieetillä ja lopulta jouduin 10kk lopettaa imetyksen kun ei saatu lasta oireettomaksi:(Pojalla oli pahimmaillan vaan pari ruoka ainetta käytössä..mutta maito onneksi sopi aina,joten ei tarvinnut mitään erityiskorvikkeita.
hipsu
 
Ps. Uudet kirjoittajat Facebook-ryhmäämme ja sassiin! Haluan vaklata teidän naamoja ja vauvoja. Ryhmä on siis nimeltään Heinäkuiset 2010, profiilikuvaa ei ole.
Ookko nää vähän utelias?:LOL: Mut hei, komppaan ihan täysin, sinne vaan ni muutkin uteliaat pääsee kurkkimaan minkä näköstä porukkaa tiällä kirjottelee:D

Kyllä pikku-ukkelin mielentila vaihtuu nopsaan.. Eka rääkyy ku viimestä päivää ja sitten jutustelee ihan mielettömästi, ota näistä kultamurusen mielenvivahteista selvää:heart:

Rae ja V
 
Onpas taas tullut tekstiä, enkä taas yllättäen muista yhtään mistä on juteltu. :D

Uudet tervetuloa tosiaan tonne FB-ryhmäänkin mukaan.

Meillä muuten kans poitsu alkanut punnertamaan itteään sylissä ihmeellisesti pystyasentoon. Ja jos on sylissä suorana pystyssä alkaa pungertamaan eteenpäin. Jotenkin oon järkeillyt et kait se ite tietää mitä tekee jos kroppa sanoo niin. Myssyä pukiessakin huomaa että poitsu jo kanattelee vähä päätä. Tiiä sitten näistä. Täytyiskin muistaa kysyä meidän neuvolatädin mielipide asiaan. Melkonen touhottaja toi poika kyllä on, äsken ku laitettiin nukkumaan ja menin 10 minsan kuluttua kattomaan niin kaveri oli sängyssä poikittain. :LOL:

Juu ja mulla on nyt sitten itellä antibiootikuuri kynsivallintulehdukseen. Ja pojalle pitää antaa Ventolinea tohon rohinaan. Kiva homma. Saa nähdä mitä kivoja oireita poika saa tosta mun antibiootista. Raukkaparka.

Meillä oli tänään päivä numero 6 ilman kakkaa. Johonkin se taas katos. Tossa oli jo muutamat kakat lyhyellä välillä, mut taas palattiin tähän. Eilen ja tänään oon taas antanu mallasuutetta, josko sitä kakkaa kohta alkais näkymään.

Mulla tippuu hiukset päästä, kauheet tupot jää käteen ku käy suihkussa ja muutenkin ympäri kämppää mun hiuksia. Onkohan tähän hiusten tippumiseen mitään poppaakonstia olemassa ? Vai pitääkö vaan kärsiä ja odottaa että hiukset joskus kasvaa takasin ?

Järkyttävän kylmä keli oli meillä Pk-seudullakin. Käytiin yhden toisen äidin kanssa tossa päivällä parin tunnin lenkillä. Teki kyllä hyvää jutustella livenäkin saman ikäisen vauvan äidin kanssa.
Meillä oli pojalla tänään pitkästäaikaa vähäitkunen päivä. Illasta kitis, mut ei mitäänä verrattuna aikasempaan tällä viikolla.

Nyt vielä hetki omaa-aikaa ja kohta nukkumaan.
 
Pai80: Onks sulla ollu kynsivallintulehduksia ennen raskautta? Mietin johtuuko se hormoneista vai mistä kun itekin sain elämäni ekan kynsivallintulehduksen heti raskauden päätyttyä. Tuntuu et monet kynnet kasvavat ikäänkuin ihon sisään. Ihmettelen... tosin mulle tuli reisiin ja käsivarsiin sellasta punasta näppyäkin jotka nyt jo ovat himmenneet muttei vielä kokonaan hävinneet.

Mulla alko lähtemään hiuksia heti sen jälkeen kun tuli ekat menkat. Eli noin kolme viikkoa sitten ja niitä lähtee paljon. Liian paljon.
 
bambina Mä teen meillä ruot itse, joten jätän maitovalmisteet pois ruokaa laittaessa. Kastikkeista oon tehnyt paljon kasviskastikkeita ( ihan purkistakin esim. hapanimeläkastike jne.) leivän päälle oon laittanut leikkelesiivun ja kasviksia. Ikävintä on ollut maidottoman kahvin juominen, mutta siihenkin tottuu nopeasti.
Kalkkitabletteja syön maidon asemasta.
Herkuttelu: siinä on mulla pari kertaa se paha vahinko tapahtunut-oon siis huomaamatta ottanutkin maitopitoista. Ainakin LU-kekseillä on maidottomia ruskeita "rypyläpintaisia" vähän kanelin makuisia keksejä :LOL: - siis tarkkaa nimeä en muista, mutta niitä on joka kaupassa. Kannattaa muutenkin katsoa tuoteselosteista- yllättävän monessa valmiissa elintarvikkeessa on maitoa : /

Täällä on pieni mies alkanut kanssa kakkalakkoon :(
 
Pai Anna pojalle maitohappobakteereita, niin ei antibiootit vaivaa. Mullahan oli tosi kova ab-kuuri taannoin ja Gefilus-D piti tytön masun kuosissa. :) Maito saattaa muuten maistua oudolle, jos äidillä antibiootit.

Juu ja täällä lähtee kans hiukset päästä tuppoina. Epistä kun mulla ei ollu alun alkaenkaan paljoa hiuksia. :kieh:

Hankala kirjoittaa kun pumppaan samalla maitoa rinnasta. Koitan vähän aktivoida tuota maidon tuloa kun muutaman päivän on taas ollut niukempaa. Ei voi käsittää, kuinka paljon pitäis syödä, että tulis hyvin maitoo...
 
Olivia Meillä menee pojalle jo muutenkin noi Gefilus-tipat. Eilen illalla ei juurikaan tissistä kiinnostunut, muuta ku nälkäsenä ja sama homma tänään. Ja yhtä itkua oli tossa pitkät pätkät, ei voinu olla ku sylissä :(
 
Eipä saatu autoon osia ei..lähi kaupungin autoliikkeet oli kiinni ja vähän kauempana ei ollut hyllyssä/varastossa olleskaan joten autoton elo jatkuu.. Kaiken hyvän lisäksi isännä auto rupes keittämään joten saas nähdä tuleeko meistä kokonaan autottomia..sitten naurattaa ihan vitsisti:confused:

Tänään poju ollut suht hyvällä päällä, rupee vihdoinkin luomaan uutta suhdetta lelukaareen .. Muutaman viikon oli semmosta, että jos tarjos tuota lelukaarta ni raivon vallassa kävi niitä leluja mutskimaan ja sitten hirvee huuto ja itku.. Nyt keksittyneesti taas yrittää kiinni ottaa leluista... Taitaa olla melko viha-rakkaus-suhde:LOL:

tai noh... taisin liian aikaseen riemuita...see U later:wave:
 
Hei onkos muilla esiintynyt tässä kolmen kuukauden kieppeillä sitä tiheänimunkautta? meillä tämä tuntuisi olevan nyt päällä.. neiti on kiukkuisempi kun normaalisti ja tuttia tai jotain pitäisi koko ajan imeä ja yöllä heräilee syömään parin tunnin välein.
 
Täälä olo kuin yh:lla :( mies jäi taas porukoilleen, ei ole kotona näkynyt sitten viime tiistain. Ite olin nyt miehen porukoilla käymässä paripäivää, siellä kuulemma pystyy nukku paremmin kuin kotona (ymmärrä yövuoron jälkeen sen, kun pitää saaha päivällä nukkua). Mutta nyt on parin päivän ajan jäänyt päivävuoronki jälkeen sinne nukkuun ja viettään aikaan. Tänään sen piti tulla kotia, mutta mitä turhia. Soitin pari kertaa varmistaakseni, että se tulee. Kävin ruokakaupassa hakeen tortilla tarvikkeet, että tänään tehtäis tortilloita. Aloin sitten ootteleen miestä kotia no eipä sitä kuulu eikä näy :/ soitin sitten sille, että tuleeko, niin ei kuulemma jaksa ajaa vartin matkaa :/ Ei kuulemma tajunnut soittaa mulle, vaikka ties että ootin sitä kotia... Ompa sitten niin paska ja hyljätty olo, kiva tietää että seura ei kelpaa...

Dana88 & Apsi


Kommentoin sitten muita, kun mieli on parempi....
 
voi Dana kovasti jaksuja tiedän iltaan! todella inhottava tilanne.. en yhtään ymmärrä miestäsi,pitäisikö sun muistuttaa että tietääksenne olette perhe ja yhdessä sellaiseen ryhtyneet,etkä suinkaan ole YH. Eihän tuollainen peli vetele pidemmän päälle : /
 
Viimeksi muokattu:
dana :hug: Kylläpäs kuulostaa kurjalta. Oon ihan samaa mieltä JaKan kanssa, ettei tuollaista tarvi kyllä sietää.

Meillä ei tulis kuuloonkaan moinen käytös. Ymmärrän toki, että levättävä on, mutta kun vauvan tekoon aletaan, niin samalla tulee hyväksyä sekin, että arkeen tulee väistämättä tiettyjä muutoksia. Ja muutoksista tavallisempana juurikin se, että unen määrä vähenee. Niin se on melkeinpä joka vauvaperheessä, eikä miehen ratkaisu voi olla se, että painelee kotiinsa päiväkausiksi lepäileen ja jättää äidin ja vauvan keskenään kotiin. Vauva tehdään yhdessä ja se hoidetaan yhdessä (ja univelat kärsitään yhdessä!).

Paljon jaksamisia sinne!
 
Siis herranjumala, dana, mua alkoi miltei itkettää puolestasi. Tuohan on aivan uskomatonta. Siis täysin epähyväksyttävää. Ei tollasta VOI tehdä! Ei tollaista vois mielestäni tehdä, oli lasta tai ei, mutta teillä on myös pieni vauva! Joka on tasan 50-50 teidän kummankin. Nyt se mies kotiin sieltä ja ÄKKIÄ! (Tai sitten koko mies pihalle..)

Ja mitä sun miehen vanhemmat tuosta ajattelee? Mahtavat olla ylpeitä pojastaan..

Anteeksi nyt, jos puutuin liikoja. (Koska tiedän myös sen tunteen, että ite voi purnata läheisistään, mutta tuntuu kauhealta, jos ulkopuoliset alkavat niitä haukkumaan.. Mutta oikeasti, ei tommonen vetele. Olemme aikuisia, emme yläasteella!)
 
Viimeksi muokattu:
dana meillä myös mies on vuorotyössä ja ei tulisi kuuloonkaan, että menisi jonnekin muualle kun kotiin nukkumaan! Kardemumma sen kiteyttikin vähän niin kuin itsekin ajattelen.
Meillä saisi tuossa tilanteessa valita joko a) vuorotyön tai b) perheen, jos kerta molempien hoitaminen yhtäaikaa ei onnistu :( .
Se on kyllä ihan totta, että yötyöt ei oo kaikkia varten ja jossain välissä pitää nukkuakin, mutta ei noin!
Mun miehellä on kyllä sellaiset unenlahjat, että oksat pois :) ! Silloin kun nuo isommat oli pieniä, niin hyppelivät iskän päällä tämän nukkuessa ja joskun puolen päivän jälkeen, kun mies heräsi, niin ei tiennyt yhtikäs mitään tapahtuneen :LOL: .
Ehkä tuo on mieheltäsi vähän ajattelemattomuutta ja jonkinlaista sopeutumista uuteen tilanteeseen. En voi kyllä ymmärtää appivanhempiakaan tuossa tilanteessa :rolleyes: . Nosta kissa pöydälle!

Täällä ollaan tämä yö yh:na. Miehellä on viimeinen yövuoro ja sitten alkaa vapaat :) . Isommat lapset on mummolassa ja vietetään muutama päivä "nuorena perheenä".

Bambinalle: oiskohan sen keksin nimi ollut Bastogne? Jäi häiritsemään, kun en muista sitä nimeä.
 
Iteäkin kyll ottaa aika pahasti päähän se kun mies jäi sinne taas nukkuun, mutta toisaalta sen myös ymmärtää kun työmatkat vie aika paljon aikaan :/ Kuljetusalalla ei aina se työnaloitus ja lopetuspaikka ei ole sama, vaihto saattaa olla yli 1,5h matkan päässä kotoa :/ Juteltiin tosa joku aika sitten puhelimessa ja lupas huomenna tulla kotia suoraan töistä, onneks maanantaina alkaa miehellä pitkä vapaa. Parin viikon päästä miehellä on työhaastattelu, työhön josa työaika on aina sama ja aloitus - ja lopetuspaikka myös. Mikä parasta työpaikka on samalla paikkakunnalla kuin asutaan, ei mene työmatkoihin tuntikausia vuorokaudessa...
Eipä ne appivanhemmat oikeen osaa olla asiasta mitään mieltä, mies on niiden iltatähti. huoh. hokevat vaan ymmärtävän miestä (lyhempi työmatka) Tuntuupa se mieskin kärsivän, kun on erossa meistä ikävöi Apsia ja mua, tai ainakin sano niin. Ehkäpä huomenna on lyhyempi päivä, kerkee olla kotona hereillä ees vähän ennen nukkumaan menoa ja töihin lähtöä. Noh onneks Apsi jaksaa hymyillä äitille paljon :heart:

Hiustenlähöstä: kampaaja just kerto, että kun hän imetti hiukset lähti hirveinä tukkoina päästä :/ joutu ajaan pään kaljuksi, pää oli kamalan näköinen kun muutama hullu harva hius oli vaan päässä. Kaverilla lähti kans hiuksia ihan äly paljon imettäessä :/ ite ootin kauhulla milloin mulla lähtee letti käveleen, kun imetin. Mutt onneks säästyin siltä.

Oho Apsi tais tehä äsken syömisennätyksen veteli 220ml velli+maitoseoksen, ei oo ikinä syönyt kerralla tuolaista annosta kerralla.

Voiko muuten vauvalla olla laktoosi-intoleranssia? kävi vaan mielessä, kun poika pieree enemmän kuin juo laktoosipitoista korviketta, omaa maitoa syödessä ei piere niin paljon. Ite en siis syö mitään laktoosipitoista....


Dana88 & Apsi
 
Dana Hyvä, että jotain selvyyttä sait sen miehes kanssa!!!! Kyllä se vain on niin, että oli työ tai ei ni kyllä sen miehekin pitää osallistua perheen hoitoon.. Ei ole nykypäivänä enää vain naisen työ, tai sitä mieltä mie oon! Mutta kannattaa ihan kunnolla jutella tilanteesta ni josko se siitä lähtis korjaantumaan:hug:

hiustenlähtö Miula rupes nytten lähtemään hiuksia ihan hirveesti, kuun alussa lopetin imetyksen.. Jos enempää lähtee ni joutuu kyllä rankalla kädellä kynimään tätä loppupöheikköä.. saa jäädä haaveet pitkistä hiuksista:'(

pulauttelu Poju on ruennut ihan reippaasti nyt pulauttelemaan ja suuremmalti juuri ilta-aikaan. Tuossa to iltana jouduin vaihtamaan pojulle useemman yökkärin (ja oman myös) kun pulautteli niin pirusti. Sama toistui tänään.. Eka söi 120ml ja ei tullut tyytyväiseksi vaan huuti.. annoin 80ml ja siihen tyytyi, röyhäs ihan kunnolla ja sitten oli kaik ok.. Vähän ajan päästä sitten pulautti miun päälle ja taas ok, hetki eteenpäin ni pulautti kummitytön päälle ja samalla hänen äitinsä päälle, taas ok ja hetken päästä vielä kummin päälle uudelleen...sitten oli pitkä väli syömisellä ja silti pulautti vielä niin että yökkäri meni vaihtoon... Yöllä tosin ei taida pulautella ja pääsäänstöisesti on kyllä hyvällä päällä.. Maha oli hirmu pinkee sen syönnin jälkeen ja pulauttelujen, pierujen ja lopulta hillittömien paskojen tuloksen vatsa palautu normi teloilleen... Mut välissä oli kuiteskin päivä/ilta ettei juuri pulautellut... Tutteli on annettu 3vko ikäisestä asti ja kerkes pelkällä tuttelilla olla jo parisen viikkoa ja nyt alkoi tää pulauttelu...ja kerta annokset tuttelissa on yleensä 100-120ml ja silti pulauttaa..mikähän neuvoksi?

Miehen sisko tuli käymään lastensa kanssa ja ennen tuloa vannoi, että kaikki lapset ovat terveitä... JA PASKAT!!! Miun ihanaakin ihanempi kummityttöni oli aika pahassa räkätaudissa, mutta kälyn silmiin toinen kuitenkin oli terve kun tauti oli ollut aijemmin paljon pahempana.. Pittää vaan nyt toivoa, että pieneen mieheen ei tarttuis.. Ei hermo kestä jos tuo pulautteleva kersa vielä saa jonkun hillittömän räkätaudin..varsinkin kun en pääse sitten lääkäriin viemään kun ei ole autoa..

Huono äiti hetki tuli miule:'( Ostin tänään kaupasta purkkisoseena porkkanaa ja perunaa.. Niitä sitten kälylle näyttämään ihan innoissani, että voitas huomenissa kokeilla miltä jompikumpi maistuu ni heti oli kommentoimassa miten jollekkin miehen lukuisista sisaruksista oli tullut kaupan porkkanasoseesta jotain ihoreaktiota, samoin kuin kälyn nuorimmalle lapselle, mutta sitten kotiporkkanasta ei tullut mitään... Sitten siihen päälle vielä kertoi miten porkkanasta ehdään sosetta, miten se pakastetaan,sulatetaan ja syötetään... Ja rivien välistä luettuna olen laiska kun en itse tee ja tästä tuli todella huono mieli miule:'(

Olipas taas melko mie mie mie tekstiä, mutta jonnekkin piti saada päätään selvitettyö

Rae ja V
 
Viimeksi muokattu:
Rae89: Älä välitä kälys kommenteista! meillä poitsu on syönyt jo 3viikkoa kaupan soseita ja yhä hengissä ollaan ilman ihottumia. Itelläkin on aikomus alkaa tekeen ite soseita, sitten kun saa syötettyä kaapissa olevat pois. Löysin mun yleiskoneen torstaina yhestä purkaamattomasta muuttolaatikosta vaatehuoneesta, joten alkaapi pian pilttipurkit täyttyä porkkana yms. muilla soseilla.
Apsi syö yhellä ruualla noin puoli pilttipurkkia + 120ml maitoa, millaset annokset muilla sosesyöjillä?

Kapelimestaroinnista: Meillä on aamuöisin heiluttu ja vispattu joka suuntaan kohta 2kk, aiemmin kapaloin pojan harsoon, mutta nyt siihen hermostutaan liikaa. Ilmojen kylmettyä oon alkanut pojan laittaan äp.makuupussiin nukkuun vaipasilleen, niin aika hyvin nukkuu melkein koko yön. Nytkin jos pojan nukuttaa syliin tai sitteri, poitsu ei herää jos siirtää omaan sänkyyn jos nukkuu makuupussissa :) rattaisiin hankin Finlayssonilta paksumman pussin.

Mitä vaatteita laitatte vauvalle päälle vaunuihin? Ite laitan perusvaateiden päälle fleecehaalarin sen lisäksi tottai pipo+kypärälakki, villasukat ja tumput sitten poitsu makuupussiin. Muuten, kun ei ole vaunun suojissa, Lindexisistä ostettu vuorellinen ruutuhaalari, jossa sisäpinta on teddyä.
 
Viimeksi muokattu:
Hirmusesti taas tekstiä tullut, enkä nyt oikein tiiä mitä kommentoida.

Rae Auttaiskohan tohon pojun pulautteluun se et syöttäis pienissä pätkissä ja röyhtäyttäis välissä ? Josko ruoka ehtis painua sinne masuun kunnolla, eikä söis itteään liian täyteen. Emmä siis tiiä näistä mitään, mut meillä ainakin poika välillä vetää nälkäänsä niin kauheella tahdilla et syö sitten liikaa ja pulauttelee ylimääräset. Tietty tympeetä jos väliröyhtäytyksistä tulee kauheeta raivoa, mut jospa se auttais tohon pulautteluun.
Tosi veemäistä et sitten ei kaikki vieraat olleetkaan terveitä. Mä oon sanonu et meille ei saa tulla kipeenä, eikä mennä jos joku on kipeenä, mut jokaisen oma-asia sitten päättää tuleeko meille jos meillä ollaan kipeitä.
Suksikoon sun käly kuule suolle. Tosi ajattelematonta kommentointia ! Etköhän sä kysy jos et osaa soseita tehdä jne ? Prkl. Ja ei kaikki saa oireita jos yks on saanu. Ei oo reiluu tollanen. Unohda tollaset kommentoinnit ja annat sitä purkkisosetta ja sillä selvä ! Jos tulee jotain oireita, niin murehdit niitä sitten.

JaKa Meillä vissiin jonkunlainen tiheä imu menossa. Tutti kelpaa ihmeellisen hyvin, samoin nyrkit :D

Tänne ei mitään uutta ja ihmeempää.
Poika nukku tänään taas 4 tunnin päiväunet parvekkeella, ei tarttenu paljon nukutella. Ja yöunillekkin sammahti megasyömisten päälle. En ymmärrä mihin vatsaan tuo lapsi taas syö ku tänään oli 7.päivä kakkaamatta. Jospa hän tankkailee suolen tyhjenymistä varten ?
Meillä poika on kauhee touhottamaan päänsä kans, siis pyörittelee sitä sylissäkin ollessaan ihan kauheesti. Onko muiden vauvoilla niska napsunut ? Hirmusen vaikee selittää miten, mut sellasii ihme "naksahduksia" kuuluu välillä...

Johonkin liikenteeseen pitäis kyllä päästä, siis joku illanvietto ois kiva. Mut en sitten tiiä. En oo vieläkään ottanut pisaraakaan alkoholia, et se puoli vähän jänskättää jos lähtee ulos (kuitenkin siihen uloslähtöön tahtoo se alkoholi jotenkin kuulua). Työpaikan bileet tuli ja meni, enkä mä sinne sitten lähtenyt enkä ois sitten päässytkään kun olin kipeenä just sillon. Parin viikon päästä ois yhdet synttäribileet, joihin on alkuillasta lapsetkin tervetulleita. Voi olla et siel käydään sitten poitsun kans pyörähtämässä.

Mulla tippuu vähistä hiuksista ihan älytön määrä. Hiusten tippuminen alko todenteolla kun imetys on alkanu hiipumaan. Oikein kiva. On muutenkin niin hehkee olotila. 8 raskauskiloa vielä jäljellä ja hiukset tipahtaa. Muutenkin sellanen kulahtanut kotiäiti-look meikäläisellä...

Huih, poitsu täyttää sunnuntaina jo 3 kuukautta. Kauheen nopeesti menee aika. Päivälleen 3 kk sitten oltiin matkalla sairaalaan.
 
Minullakin alkoi hiuksia lähtemään kun lopetin imetyksen, ja siihenhän autaa vitamiini valmisteet, ja kampaajana voisin suositella System4 sarjan shampoota ja hiusvettä mikäli hiusten lähtö jatkuu ja on runsasta. Niiden hiuksen lähtöä ei voi estää jotka ovat irtoamisvaiheessa mutta nuo tuotteet auttavat että uusia hiuksia ei irtoaisi. Ja nämä tuotteet toimivat todella,saatavana kampaamokaupoista ja apteekeista mutta apteekissa ovat hieman kalliimpia. Hinta on siinä 10 euron molemmin puolin, Hairstoreilla joskus ollut jopa 4,95 kpl. Joten näitä vaan ostamaan varsinkin ohut hiuksiset joilla hiusten lähtö näkyy helpommin.

Meillä nuo yöt ovat olleet nyt todella katkonaisia, parin tunnin välein heräillään taas syömään vaikka aikaisemmin Jenna nukkui pidempiä pätkiä, uskoisin tämän johtuvan siitä tiheästä imusta ja tuosta käsien ja pään heiluttelusta. Pitääpä meilläkin testata sitä makuupussia,josko auttais. Meillä menee korvikettakin ihan hirveitä määriä, koko ajan saa olla pulloa täyttämässä. Odotan niin innolla ensi viikon kauppareissua kun pääsee ostamaan velliä ja soseita neidille..perunalla sit varmaan alotellaan ja maissivellillä. Moni on sanonut peruna-porkkanan aiheuttaneen masuvaivoja, sehän on kyllä niin yksilöllistä..
 
Pai Täällä toinen hehkee kotiäiti... Välillä pitää ihan miettiä, kuka mua katselee peilistä takaisin. :LOL: Ehkä se tästä taas.

Ostin eilen imetysteetä, jos se vähän boostais tätä maidon tuloa. Mulla on niin herkkä balanssi tässä - heti kun syön päivän tai pari huonommin tai vähänkin sairastan, niin maidon määrä vähenee roimasti. Mutta nyt kun olen pari päivää litkinyt nesteitä (ja tuota teetä) sekä syönyt kuin hevonen ja pumppaillut pari kertaa, niin alkoi taas tapahtuun. Ajattelin nyt joka ilta pumppailla pikkaisen maitoa pakkaseen, niin voi sitten soseidenkin sekaan laittaa myöhemmin eikä tarvi aina pumpata kun lähtee jonnekin kauemmaksi.

Rae Älä ollenkaan välitä tuollaisista sosekommenteista! Kaupan soseetkin on oikein hyviä - joskus varmaan jopa parempia kuin itse survotut. :) Ihmeellistä tämä muiden äitien terrori toisiaan kohtaan. Pitäis tukea, eikä olla aina tuomitsemassa mitä ihmeellisimmistä asioista. Tottahan mielipiteitä ja kokemuksia voi vaihtaa, mutta kaikki hoitavat lapsensa heille parhaiten sopivalla tavalla. Toivottavasti poju ei saanut flunssaa vierailta!

Taas siivoamaan - tänään on asunnnon näyttö. Plaaaahhhh.
 
Dana Meillä syödään nykyisin se 3 kukkurallista teelusikallista sosetta, plus tissit ja ehkä 50 ml lisämaitoo, välillä ei tarvi sitäkään.
Vaunuissa on nyt ollu semmonen paksu vuorillinen fleecehaalari missä on umpinaiset hihat ja lahkeet+päähän semmonen melkein talvimallin hattu, äp:n haalariin ja sit vielä se vaunun juttu kii (hyvin on termit hallussa :D)

JaKa Meillä oli joskus 11 vkosena tuo tiheän imun kausi et yötäpäivää söi 1,5-2 h välein.. Mut nopeesti se ohi meni.

Rae Tosiaan, röyhtäyttelethän syömisen aikana? Meillä saa poika ehkä max 50ml syödä kerrallaan ettei puklaile ihan mielettömästi.. Hermostuuhan se tietysti tuosta röyhtäyttämisestä mut parempi sekun et puklii sit kaikki vaatteesa..

Mulla lähtee kans tukka päästä mut onneks mulla on tosi paljon jo ennestään tuota hiusta päässä et ei niin haittaa vaikka vähän oheniski.. Viemäri vaan meinaa tukkoon mennä :/

Meillähän oli toinen mummo ihan ihmeissään kun annan pojalle jo sosetta et kun ei hänen miehensä tyttö antanu ku vasta 6 kk vauvalle.. Noh, meidän äiti kannusti soseiden alottamiseen kun on mm. mun pikkuveljelle antanu sosetta jo 1,5 kk lähtien ja ei oo todellakaan mitään allergioita tai muita tullu sen takii et ois liian aikasin alottanu.. Pitäs rueta ite tekee noita kunhan ollaan muutettu.. Ens viikolla päästään alottamaan muutto, jes!!

Nyt pitää varmaan lähtee vähä vaunuilemaan ->


Laura ja Matias 16 vko 1 pv (eli viikkojen mukaan jo 4 kk :))
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä