Meitsin irtiotto onnistui! Porhalsin Helsinkiin ja yksiin työbileisiin, join parhaan ystäväni kera lasin punkkua, lasin valkkaria, lasin kuoharia ja yhden oluen (koska kaikkia juomia on ollut ikävä
) ja otin taksin Lady Gaga -keikalle, jossa tanssin ja pompin kuin pahainen teini.
Unohdin toki rintapumpun kotiin, joten imetystaukoa tuli tollainen 12 tuntia
Paluujunan vessassa yritin jotain puristella tissejäni, mutta en yhtään osannut
Siinä vaiheessa rinnat alkoivat olla kivikovat ja hieman kipeät. Mutta ei sen pahempaa. Silti maitoa on tullut ihan hyvin tänään mielestäni.
Ja mites pojilla meni keskenään? Sulo oli syönyt kolme kertaa: ekalla ruokailulla kiskaissut 2dl eli koko tetran Nania
(ei oo ikinä syönyt mitään tollasta määrää) ja tokalla ja kolmannella kummallakin 1dl. Mies oli ollut vanhemmillaan kylässä ja anoppi oli tietty ollut pähkinöinä, kun pääsi syöttämään Suloa pullosta. Oli tosin erehtynyt puolivälissä ottamaan pullon pois pyyhkiäkseen Sulon maitoisen nassun ja Sulo oli rankaissut jäätävällä huutokonsertolla
Hiih.
Mutta oudointa oli tää: tulin kotiin klo 01.30. (Eikä muuten oo ihanampaa hetkeä ollut elämässä kuin hiipiä kahden tuhisevan lempipoitsun viekkuun sänkyyn..) Kuiskasin miehelle, että moneltako ne olivat menneet nukkumaan. Klo 21.00 kuulemma. Kuiskasin, että montako kertaa on syöty sen jälkeen. Sulo syö usein 2 tunninkin välein, joten aattelin että ehkä kahdesti.. Mies kuiskasi takaisin:
nolla. Mitäh! Siis Sulo oli siinä vaiheessa jo nukkunut 4.5 tuntia, mikä on täysin epäluonteenomaista hänelle. Sitten se nukkui vielä puoli tuntia ennen kuin pääsin vapauttamaan tissini paineistaan - eli 5 tuntia! BILEET! Tää on meidän huushollissa täysin käsittämätöntä, siis ton jätkän ennätyspätkä. Ainoa johtopäätelmäni on, että mamaa ei kaivata juurikaan paikalle ja mun pitää olla joka yö baarissa
Harmittaa kyllä, etten päässyt ite nukkumaan tota 5 tunnin pätkää, koska sellaista ei tosiaan vieläkään oo kesäkuun jälkeen tullut vetäistyä.
Kun Sulo sitten heräsi ja otin sen rinnalle, se ei vaikuttanut mitenkään yllättyneeltä että mä olinkin yhtäkkiä paikalla, joten ei se kai suuriakaan traumoja saanut.
Mutta oikeasti, tosi jännä juttu tuo uniputki. Tuli vähän sellanen olo, että pilaanko mä sitten lapseni unet jotenkin? Kääntyilenkö tosi paljon, haittaako maidon tuoksu ja läsnäoloni tiedostaminen tms? Pitäiskö koittaa nukkua vaikka ensi yönä sohvalla, ja katsoa vaikuttaisko se siihen yön ekaan unipätkään esimerkiksi? Hmmm!
Teki kyllä niin hyvää toi irtiotto. Virkistynyt olo ja pääsi maistamaan vähän "entistä elämääkin" ja muistamaan, että maailmassa on muutakin kuin vauvanhoito. Ensi viikolla mulla ois mahis lähteä miltei vuorokaudeksi Tukholmaan, sitä harkitsen vielä. Se on kuitenkin puolet pidempi reissu.. Mutta nyt ainakin oon aika varma, että hienosti tuo kaksikko keskenään pärjäilee.
Mitäs muuta.
bambina Etkö säkin käyttänyt ainakin aluksi rintakumeja? Ootko päässyt eroon vai mites? Mä taidan olla ainoa, joka yhä imettää sen perkeleen kapistuksen kanssa.
Olen varmastikin myös ainoa, joka ei ole harrastanut seksiä
vieläkään kertaakaan synnytyksen jälkeen. 3kk 2viikkoa. Ei tunnu missään
Sulolla on
vaunuissa päällä pitkähihainen body, puolipotkarit, niiden päällä sukat, päässä pipo + sitten Lindexin semmonen kevythaalari (päällys fleeceä, sisus puuvillaa tms, en osaa selittää). Siinä haalarissa on "suljetut hihansuut" joten mitään tumppuja ei oo erikseen. Vaunuissa on myös ä-pakkauksen makuupussi, jonka sisässä Sulo puoliksi on (lähinnä jalat) ja sitten se vaunukopan "päällinen". Silti tuntuu, että onkohan toi ihan liian vähän.. Vaikkei se mitenkään jäiseltä kyllä vaikuta, kun ulos sieltä nostaa. Mutta kun oon ite tosi kevyt pukeutuja ja vedän paukkupakkasillakin tennareilla ja ilman pipoa ja mitään farkkujen alla, niin oon todella huono arvioimaan asiaankuuluvaa vaatetusta..
Pastan keittooooon ny!
Pus kaikille!