Heinäkuun Hurmaajat 2010

Meillä on neitillä ilmaantunut nyt viime aikoina öisin tai paremminkin aamuyöstä ihme viuhtomista. Siis hän aloittaa pään pyörittelyn puolelta toiselle ja käsillä huiskimisen. Ja käsiä tungetaan suuhun ja sitten saattaakin tulla jo itkun tuherrusta. Tutti rauhoittaa aina tilanteen, mutta se kun ei valitettavasti aina pysy menossa mukana eli tipahtaa sit vähän ajan päästä suusta ja taas alkaa koko operaatio alusta. Eli minun aika meneekin sit yöllä tutin suuhun tuppaamiseen |O Onko kellään mulla vastaavanlaisia yörutiineja? Oon ottanut sit tytön usein aamusta viereen ja koitan peitolla kahlita käsiä vähän ja helpompihan sitä tuttia on korjailla siinä, kun tyttö on vieressä. Oon miettinyt, et johtuskohan nämä hyörinät nyt siitä kun meillä kovasti harjoitellaan pyörähdystä selältä mahalleen. Et koitetaanko sitä harjoitella jo unissaankin...

Kova hän on myös viime aikoina panttaamaan kakkaa ja piereskelee sitten varsin mojovia pieruja. Iskäkin meinaa siitä olla vähän kateellinen :D Mut muuten ei ainakaan näyttäis, että vatsa ois mitenkään kipeä. Et tiiä sit vaikuttaako tämä yöuniin...

Kyllä tää vauvan kans elämä on joskus sellaista salapoliisin hommaa : /

Heliel & Anni 3kk + 7 pv
 
Heliel Meillä kanssa harrastetaan tuota pyörimistä ja hyörimistä ja tutilla yleensä menee ohitte, en tiijä mikä lie, mutta käsittääkseni aikas monen vauvoilla on täällä ollut just tuommosta ja syytä ei oikein tiijä.. Kait se on vaan jokin "juttu" mitä nää mein vaavit haluu harrastaa.. Ei siinä auta kun tuppailla tuttia suuhun..tietty voishan sitä kapaloa kokeilla jos siitä olis apua?

Taasen nukkui pieni mies yli 10h unet ja yhdet 45min päikkärit.. Edelleen epäilen pojan olevan kipeä kun moista tekee:LOL:

Meillä hajos sitten eilen miun auto.. Eli nyt todellakin ollaan täällä neljän seinän sisällä vankina kun ei päästä minneskään tuon auton rottelon takia.. Eilen oltiin pihasta lähössä ja vinkkarit ei toiminut joten mies kokeli onko jokin sulake palanut..siinä sitten arvuuteltiin aikamme ja lopulta auto vaan sammu eikä enää lähtenyt käyntiin..sammui vielä pihatielle ni piti työntää se auto siitä pois ja voin sanoo että farkkuauton työntäinen ylämäkeen ei ole mukavinta hommaa.. Mies yrittää tänään tulla ajoillaan töistä ni kattoo voisko sille tehdä mitään.. Uutta autoakin jo kattelin, mutta ilman lainaa ei tulla saamaan yhtään minkäänlaista autoa:'(

Että tämmöstö potutusta tähän päivään...
 
Velli Aloteltiin päivällä, eka 20 ml vellii+maitoo, seuraavana päivänä 40 ml ja sitä seuraavana 60 ml. Sit siirsin sen vellin syönnin vikaan iltaruokaan ja se 100 ml menee kerralla.

Meillä on nyt taas joku uus ihana vaihe meneillään, on parina iltana huudettu 19-21 välinen aika ja epätoivosesti yritetty iltaruokaa tunkee siihen johonkin väliin ja nukahtaa sit vaan syliin ja parina viimesimpänä iltana vaan tissille.. Ja tämä kun niin nätisti nukahti aikasemmin iteksiään sänkyyn.. :/

Pelottaa vähän perjantai, kun äiti tulee yöks ja aamuks hoitamaan poikaa kun lähetään miehen kans kattoo Pandoraa (\o/), et miten menee ilta tuollon...
 
Meilläkin tuota hyörimistä ja viuhtomista on hereillä ollessa. Nukuissa en tiedä.. en ainakaan ole herännyt moiseen. Tosin aamulla tyttö on poikittain sängyssä, et jonninmoista tohinaa ilmeisesti yöaikaankin :D. Sikiuninen mamma :D.

Rae Voiskos autosta olla menny akku tai laturi (/laturista hiilet)? Autoista en kyllä hirveesti tiedä, mut jos ei käyntiin lähe enää... niin nuo nyt ekana itellä tulis mieleen - ainakin jos kyseessä vanhempi auto. Joskus nuorempana kun oli vanhempia autoja itellä ja niitä korjuuttelin kavereilla (miespuolisia ystäviä) niin kaikenmoisia vikoja tulin tietämään näiltä autoeksperteiltä =). Nää uudet autot alkaa jo olla niin teknisiä sähkösysteemeineen, et näissä ei enää tiedä missä vika on :O. Tietokoneellahan ne ettii vikakoodit korjaamoissa ja maksaa korjuuttaminenki maltaita :kieh:. Toki ei ole vielä ite tarvinnu autoa pahemmin korjuuttaa... ja kaikki huollot on teetätetty ajallaan, ennaltaehkäisyä - ettei vikoja tulis.
 
Heliel Meillä on ollut juuri tuota yöviuhtomista jo kuukauden! Toiset yö on pahempia, toiset parempia. Viime yönä heräiltiin tuohon tunnin välein. Viuhtoilu kestää hetken ja sitten vauva siirtyy turhautuneeseen itkuun. Tutti auttaa joskus, mutta joskus pitää myös hytkytellä sylissä. Onneks mies on sanonut että koska mulla on imetysvastuu, hänellä on hytkytysvastuu öisin :D Saan siis makoilla sen ajan, mutta eihän siinä nukutuksi oikein saa. Eli pätkäunta tässä osoitteessa. Toivottavasti kausi menee ohi "tässä joskus"!

Apuaaaa, mä lähden tunnin päästä junalla Helsinkiin ja oon Sulosta erossa historialliset 10 tuntia! Meen yhteen leffaenskariin kiskomaan ilmaista viinaa (no, edes pari viinilasillista!) ja sitten Lady Gagan keikalle. Käsittämätöntä! Tuleekohan törkeä ikävä vai osaako sitä rentoutuakin? Takaisin viimeisellä junalla klo 01. Oon aivan paniikissa, miten mies ja vauvveli pärjää. Korviketta on varattu tetrakaupalla, ja mä otan rintapumpun käsilaukkuun mukaan Helsinkiin. Itkettävän omituista, mutta pakko kai tää irtiotto on joskus tehä.. (Tai no, ei toki ole pakko. Mutta uskon, että tää tekee lopulta hyvää.)
 
Kiitos vastauksista! Onpas kiva kuulla, että emme painiskele tämän viuhtomisen kanssa yksin :) Että ilmeisesti kuuluu siis taudin kuvaan.

Just sain tytön nukutettua päiväunille, tuskin tosin nukkuu pitkää pätkää kun jäimme sisälle nukkumaan. Tahtoo olla sisällä unet yleensä aika tarkasti 40 minsaa. Ulkona myös 40 minsaa jos kävelen pitemmän lenkin, mutta jos kävelen vain pikku mutkan niin että hän nukahtaa niin sitten unet saattaa kestää 2-3 h :D Eli ei ainakaan kannata äitin kuntoilua.

Hauskaa iltaa Kardemummalle! Tekee hyvää välistä vähän vaihtaa ympyröitä, vaikka varmasti tuntuu vaikeelta jättää pienimmäistä. Minäkin pääsen tänään tuhlaamaan hääpäivälahjaksi saatua kasvohoitolahjakorttia, ihanaa!
 
heippa mamit! :D

näin tätä aikaa aina vaan kuluu, eikä saa aikaiseksi kirjoitella vaikka edelleenkin päivittäin käyn lukemassa täällä...

imetyksestä ja kiinteistä mä alan olla ihan kypsä tuohon imettämiseen. se vie meidän päivästä niin mahdottoman paljon aikaa! jollain tasolla oon tehny jo ajatustyötä että sen lopettaisin, mutta sitten toisaalta taas tuntuu niin kovin haikeelta, siihen kun loppuu se tietty osa tästä äitiydestä. vaikka tosin mä en ole koskaan sitä äitiyttä mitannut tuolla imetyksen kestolla, niin silti tuntuu vähän...no en mä tiedä... kai sitä "intiimiä" hetkee tulee sit kuitenkin ikävä. jatkossa jos se syöminen on sitten nopeempaa. mutta vielä en ole perehtynyt tuohon kiinteiden alotukseen tai velleihin, joten kyllä nyt vielä hetki mennään näin. maanantaina on neuvola, siellä kyselen sit vähän.

ihottumaa... meidän pojalla on ihan kauhea ihottuma otsassa!!! se on ollut nyt jo monta viikkoo ja oon yrittäny jos joniinmoiset voiteet, rasvat, öljyt ym. mutta mikään ei auta. huomenna meillä on siitä lääkäri. luulen että sanoo mulle, että ala maidottomalle linjalle. hmph. sekin vielä tähän imetyssotkuun. : / :headwall:

päikkäreistä ja muusta rytmistä. meillä jotenkin myös muuttui kaikki kun tultiin tähän 3kk ikään! meni ihan ihmeelliseksi touhu! :O nyt on taas jo vähän tasottunut, onneksi. nyt olen vaan alkanut miettimään, kun luin jostain, että tässä iässä voi sitten alkaa jo pitämään kellosta kiinni, eli rutiinit aina samaan aikaan, kun me ollaan tähän asti menty ihan lapsen ehdoilla, mutta täytyy kyllä sanoa, että olisi ihanaa, jos saisi joka ilta suunnilleen samaan aikaan nukkumaan. välillä menee jo 21 nukkumaan, ja välillä vasta puolenyön aikaan. päivärytmi pysyy samanlaisena, mutta kellonajat heittelevät vielä kovin. ainoo pulma on vaan se, että jos mennään aikasin nukkumaan, poika herää jo 06.00, eikä nuku sen jälkeen enää millään. ja mä en tosiaan jaksaisi aloittaa päivää vielä tuolloin. eli meillä tuo yöunien osuus jää vähän lyhyeksi, kun otetaan huomioon, että siihen mahtuu väliin vielä se tunnin yösyöttö. |O joten jos jollain on antaa neuvoja tuon yörytmin muuttamiseksi, niin otetaan vastaan! ja herättelettekö lapsianne päikkäreiltä, jos tuntuu venyvän ihan "mahdottomuuksiin" ja sekoittavat vähäisenkin rytmin???

vauvauinti me ollaan käyty nyt 2 kertaa ja perjantaina on jo kolmas!!! :D :heart: ja 1,5vkon päästä jo sukelletaan! me oltiin viikko vajaa 3kk, mutta saatiin aloittaa silti, kun painoraja oli ylittynyt. on ollu todella mukavaa!! =) eihän tuo lapsi vielä siitä mitään oikein ymmärrä, mutta joka kerta vähän enemmän. ihanaa yhdessäoloa, ja hyvä henkivakuutus!! ;)

ON: meillä on alkanut omakotitalon rakennustyöt! pohja alkaa olla pikkuhiljaa kasassa, sitten se peitellään talveksi ja paketti saapuu maaliskuun alussa. =) vähän sellasta pikkuproggista tähän väliin... :p tietty on vähän yksinäistä kun mies viettää siellä niin paljon aikaa, mutta kyllä sen kestää, kun yhteisen hyvän eteen tekee töitä! mun on vaan ollut viime aikoina vaikee lähtee mihinkään, kun niin paljon aikaa menee siihen ruokailemiseen tuosta lapsen valveillaoloajasta, niin sitten kuitenkin haluu turvata ne hyvät päiväunet vaunuissa, ettei joutuisi kiskomaan koko ajan autoon ja ulos jne. joten oon aika lailla ollu kotiemäntänä. vähän harmittaa kyllä, mutta josko se tuosta, kun vähän kasvaa ja ruokailut muuttuvat. toivotaan näin. :)
minäkin kyllä jotenkin jo odotan sellaista mukavaa illanviettoa kavereiden kanssa, jotta saisi ajatuksia vähän muualle. mutta on tosiaan eri asia, että onnistuuko se sitten, vai miettiikö sitä sitten koko ajan, että onkohan kaikki nyt ok...?

noh, nyt kuuluu vaunuista ääntä, täytyy mennä! :wave:

b & poikanen 3kk 4pvä :heart:
 
bambina Minä kans kysyin sähköpostilla mahdollisuutta aloittaa vauvauinti ennen kuin 3 kk tulee täyteen. Me ois siis aloitettu vain 2 pv aikaisemmin eli lauantaina, kun maanantaina tulis 3 kk:tta täyteen. Saatiin tällainen vastaus:

Kyllä se ikä on siinä mielessä aika tarkka, että vauvelille tulee aika helposti kylmä jos on alle 3 kuukautta. Vauvelin lämmönsäätelyjärjestelmä, jos näin voidaan sanoa, kehittyy huimaa vauhtia ja jo viikolla on merkitystä. Parempi siis vauvelin kannalta jos aloitatte viikkoa myöhemmin…=)


Jännä, että eri paikkakunnilla näin eri käytännöt..

Taisin iloita liian aikasin tutin huolimisesta. Sen yhen kerran tutin otti, mut nyt ei taas tutti kelpaa.. sylkee samantien ulos, et se siitä : /
 
Viimeksi muokattu:
Adelia Täytyypä jättää pois nuo cola-juomat... Musta tuntuu kans vahvasti siltä, että ne vaikuttaa suoraan tytön nukkumisiin. Eikä tee pahaa äidillekään, jos ei koko ajan kittaa lisäaineita ja tuhoa samalla hampaitaan. :)

kardemummmalle älyttömän kivaa keikkailtaa! Toivottavasti se musta tunika pääsi nyt ulkoilemaan. :) Nyt pidät hauskaa ihan koko rahalla - Sulo on maailman parhaassa hoidossa iskän luona ja pojat pärjää kyllä keskenään!

bambina En ole herätellyt tyttä päikkäreiltä, vaikka venyisivätkin (tosin eipä neiti iltaisin kovin pitkään nukukaan). Meillähän menee niin päin, että mitä paremmin nukutaan päivällä, sen helpommin nulahdetaan myös illalla.

Me käytiin tänään vauvakinossa katsomassa Eat Pray Love. Yllättävän hyvin sai seurattua leffaa. :) Ja tyttökin nukkunut jo 2,5h tuntia päikkäreitä sen jälkeen.

Mulla on muuten TAAS kurkku kipeä. Johan tässä 2 viikkoa oltiinkin terveinä... :kieh:
 
Heliel ja muut, meillä myös iltaisin sängyssä käsien viuhtomista ja pään heiluttelua,tutti rauhoittaa mutta joskus se ei pysy menossa mukana. Sitten aamuyöstä sama rumba.. kuuluu kuulemma tähän 3kk ikään,kun lapsi jo tiedostaa että hänessä on liikkuvia ruumiinosia ja väsyneenä niiden heiluttelu voi mennä hiemna yli eikä lapsi osaa enää rauhoittua. Ja sitten kun kääntyily tulee päiväohjelmaan mukaan niin lapsi voi elää uudelleen päivän tapahtumat ja siksiki heiluu ja hyörii sitten nukkumaan mentäessä. Sain tutultani joka on kasvattanut 8 lasta sellaisen vinkin että jos lapsi ei pidä kapaloinnista niin käyttää hieman raskaampaa peittoa niin lapsi rauhoittuu.. Eli meillä on tavallinen peitto jonka päällä hieman raskaampi fleecehuopa. Meillä huitomista on ollut vasta 2 iltaa joten en osaa vielä sanoa onko tästä raskaammasta peittoyhdistelmästä apua..
tämä lähenevä 3kk.n ikä on tuonut mukanaan sellaisen että pitkät päikkärit eivät enää oikein maistu.. sellaisen 10-40min torkkuja vain sitterissä, ja ennen saattoi nukuskella 3 h ja joskus jopa 5h päivällä.

Huippu hauskaa iltaa Kardemummalle!! Itse kävin lauantaina minulle järjestetyssä polttari illassa ja olihan meillä hauskaa!! Ensin käsi ja jalkahoidot ja sitten Sumo-painia joka oli hauskinta mitä ikinä olen tehnyt,melkein pissat housussa naurettiin ja painittiin ne isot puvut päällä. baarissakin jaksoin riekkua kolmeen asti, ja Jenna oli ollut kilttinä kotona mummon ja papan kanssa.. Kyllä tuli illan aikana ikävä pikku rakasta mutta päätin silloin ottaa ilon irti ystävieni kanssa. Huippua :heart:
 
...sitä piti vielä kysellä (kyselin aikasemminkin, mutta kukaan ei halunnut jakaa aihetta mun kanssa ;) ), eli oletteko jo ajatelleet, että mitä hankitte/keksitte/teette isänpäivälahjaksi? ois kiva jakaa hyviä ideoita! =)
 
isänpäivälahja Meillä tulee siellä kerhossa jotain askertelua eli kortin varmaankin teen ja siihen vois vaikka pojun kädenjäljen tai jotain painaa ja sitten ajattelin ostaa jonkin paidan tai bokserit missä lukis jotain isä-juttua.. Vois olla miehelle mieleinen sellanen:heart:

SMSM Mies tuota autoa katteli eikä tullut hullua hurskaammaksi.. On ammatiltaan ajoneuvoasentaja joten luulis tietävän mitä tekee:LOL: mutta siis autotonta eloa jatkamme täällä:kieh:

uuh, nyt kattomaan grayn anatomiaa!!!!
 
Yöhuitomiset Pihla onalkanut harrastaa samaa,muutamana edellisenä yönä on imetyksen aikana nukahtanut tissille ja kun oon nostanu pinnikseen ni menee n. 5min ja sit alkaa se kamala huitominen ja tutin suusta tökkiminen jonka seurauksena on itkua kun ei olekkaan mitä imeä ja kun tutin saa suuhun ni alkaa ihmeellinen vikinä ja kitinä ei kunnon itkeminen... hermoja raastavaa sillä tuota saattaa kestää jopa 1-2h...:( Silmät on kiinni kuitenkin että unettaa oletettavasti siltikin..

Päikkäreiltä herättäminen aamupäivä unilta kyllä herätän ihan reilusti jos unet meinaa venyä yli 3tuntiseksi. Ekoille päikkäreille kun mennään 11-12 niin viim. klo 15 herätän jos ei ole itse herännyt aiemmin. Kun illalla nukutaan lyhyemmät unet n. klo 17- 18 tänäänkin vaan 20min. Niin yö unille päästään jo n. klo 19. Tää rytmi on todettu ihan hyväksi ja toimivaksi noilla nukkumisilla.

mahd. hampaiden tulo? En tiedä kuolaako tuo lapsi muuten vaan niin kamalasti ja tunkee koko ajan nyrkkejään tai jotain muuta suuhunsa vai onko sille kanssa niitä hampaita jo hieman tulossa... Ikää neidillä on tän kuun 29pvä 3kk mutta kovasti nuo eleet siltä vaikuttais. Kättäkin ( siis minun tai jonkun muun) saattaa jyrsiä ikenillä ihan niin paljon että jää oikeesti kunnon punaiset rannut käteen.. Vaikka olisi maha täys joten ei luulin että yrittää maitoa ryystää irti sillä tavoin. Yölliset heräilyt ja huitomiset menis kans sen piikkiin jos olis kyse hampaista.. Tuossa aiemmin laitetussa linkissä oli monia sellasia kohtia mitkä täsmäis...

Noh,ens vkolla on neuvola ekaa kertaa täällä Nurmijärvellä saa nähdä miten neiti on kasvanut tissillä. Vai onko lainkaan. Pihla syö n. 6.kertaa vrk. ja kerrasta riippuen 10-30min. aamulla herättyä syödään 1. n. klo 11 ennen päikkäreille menoa, 2. herättyä n. klo 15 , 3. n.klo 18 , 4. 22-00 jolloin jo yö unilla. 5. n. klo 3-5 ja aamulla 6. n. klo 7-8.
Kaipa nuo syömis kerrat riittää kun kuitenkin puklua tulee joka päivä syömisen jälkeen röyhtäytyksen yhteydessä enemmän ja vähemmän,päivästä riippuen.

Kasvamisesta meillä on nyt käytössä 56cm vaatteet. Edellisellä neuvola kerralla oli pituutta se 56,5cm ja sillon oli ikää n. 2kk. Pihlalla on niin pitkät kädet että bodyjen hihat alkaa olla 3/4 mallia..:D Mutta kun tyttö on kuitenkin sen verran solakka että sitten isommat bodyt on aika löysiä vatsan seudulta...:/ Onko sitten liian luikku tyttö vai kentiens kovin pitkät kädet vaan..:D Ihan sopusuhtaiselta se neiti muuten vaikuttaa ainakin omaan silmään:)

Millanen ja Pihla
 
Joskos nyt jaksais kommentoida jotain, pitkin päivää oon taas lueskellut.

Päiväunilta herättely Välillä herättelen poitsua pitkiltä päiväunilta parvekkeelta, kun uhkaavat venyä iltaan. Meillä siis poika nukkuu parvekkeella päiväunia 3,5-5 h. Plus tietty sitten joutuu herättelemään jos ollaan lähdössä johonkin ja pitää alkaa vaipanvaihtoon yms.

Isänpäivälahja Enpä ole tullut ajatelleeksi koko isänpäivää. Mies ristiäispäivänä sano et tarttis solmioneulan, mut en tiiä säästäisinkö sen sitten kuitenkin jouluun. Jospa isänpäivänä jotain perinteisempää, kuten boxerit tai muuta isukille sopivaa. :)

Kardemummalle Huippuhauskaa iltaa ! Tulehan sitten kertomaan miten ilta meni ja miten pojat ovat pärjänneet (ihan varmasti hyvin!)

Huitomista ja viuhtomista En tiiä mitä meillä öisin tapahtuu ku oon ite melkosen sikeäuninen, et jos poitsu ei huutele mitään en mäkään herää.

Meillä on poitsu ollu nyt muutaman illan kauheen kiukkunen ja itkee vaan pää punasena. Eikä tää siis liity maissivelli maisteluun, itki jo ennenkin iltasin varsinkin. Muutenkin hereilläoloajat on ihmeellistä kitinää ja huutoa. Mihin meidän tyytyväinen vauva on kadonnut ? Tunkee nyrkkejä suuhun, lelut menee kans suuhun jos otteen saa, samaten harson kulmat. Yritin eilen tutkia tota suuta, mut en oikein päässyt selvyyteen et oisko siel jotkut hampaiden alut. Yhdessä kohtaa oli sellanen vaaleampi kohta ikenessä. Tiiä sitten...

Poitsu kävi tänään mun kans suihkussa ku tulin jumpasta. Ilme oli mainio. Ei oikein osannut päättää että tykkäiskö vai eikö, ei kuitenkaan huutanutkaan. Pitäis vaan useemmin ottaa suihkuun mukaan.

Voikohan tää itkusuus liittyä jotenkin tähän maagiseen 3 kk ikään ?
Tietty meil on taas kakkakin hukassa, viimeks kakannu lauantaina...
 
Heips!

Isänpäivä Meillä mies on silloin töissä. Lapset on yleensä askarrelleet ja väkertäneet jotakin. Me tehdään luultavasti kortti vauvan kanssa kerhossa. Hyvä ruoka kuuluu meillä kuvioihin ja yleensä mies on saanut jonkun pehmeän paketin. Yhtenä vuotena, kun mun heppakuume oli korkeimmillaan raahasin miehen tallille ratsastustunnille- tykkäsi kyllä kovasti, mutta ei riittävän kovasti :LOL:

Meillä on kait jotain räkätaudinpoikasta liikenteessä. Pieni mies on ollut kiukkuinen ja levoton : /
Kuumen mittasin pepusta niin näytti 37.4 (eli kait ihan siinä rajalla). Posket on kuitenkin punaiset ja vähän sellaisen nihkeän oloinen koko poika : /
Sängynjalkoja on pidetty koholla päätypuolelta.

Joko ootte käyttäneet äp toppahaalaria? Mä ajattelin säästellä sitä kunnon pakkasille. Vielä on toistaiseksi menty fleecehaalarin ja vanuhaalarin yhdistelmällä. Vaunuissa on lisäksi äp makuupussi.
Koville pakkasille on vaunuihin lampaantalja, jonka pieni sai ristiäispäivänä lahjaksi. Sitä on pidetty nyt myös tuvan lattialla, kun tosiaankin täällä "wanhassa" talossa on hiukka "wiileää" :)

Millaisia kirppislöytöjä ootte tehneet pienille? Mä oon ihan hulluna kirppareihin! Ja eipä nää pienten vaatteet tässä vaiheessa kulu kun oikeestaan pesussa. Mä oon hankkinut vaatetta oikeastaan sitä mukaa, kun siirrytään seuraavaan kokoon. Nyt käytössä on joitakin 62cm vaatteita ja isoin osa alkaa olemaan 68 cm. Hurjalle tuntuu kasvutahti! Mä oon miettinyt, että kuinka noista pienistä vaatteista edes raaskii luopua? Mieskin jotenkin ohimennen mainitsi, että jospa niistä ei vielä luovutakaan :)
Pieni rakkauspakkaus on kyllä tosi tärkeä koko perheelle <3

Nyt täytyy hipsiä aamupalalle, kun vielä vauva nukkuu. Tää on luksusta jos saa syödä rauhassa!

T: luputuna ex-vatsakas
 
Päiväunet:päivällä annan nukkua niin pitkään kun nukkuu,mutta iltasella rupean viimestään 19aikaan herättämään..esim.eilen ilta poika nukkui ulkona,ja 18.40 siirsin poikaa eteiseen ja availin vaatteita,ja siellä sitten heräili itsekseen:)
Mulla on tullut joku väsymys migreeni..pari kertaa yöllä on päätä ruvennut särkemään niin että meinaa oksennus tulla:(Kroppa ei taida jaksaa enää heräilyjä:(Viime yönäkin menin lääkkeen kera sohavlle nukkumaan,ja mies oli saanut pojan jatkamaan unta.
Minulla oli jälkitarkastus ja kaikki hyvin,ne 3kk pillerit sain ja mieluusti otin ne vastaan:)Ihanaa kun kumien kanssa pelailu lopuu,on kyllä pakko hakea raskaustestikin tänään ennen kun aloitan pillerit koska on tuosta ehkäisystä vähän lipsuttu:ashamed:Mutta jos nyt raskaana oisin,niin sitten vauva saa tulla ja sen jälkeen lähtee piuhat poikki=)Oikeesti nämä neljäkin riittäis nyt hyvin meille ja ehkä joskus 10-vuoden päästä iltatähti=)Mutta en mihinkään aborteihin kyllä lähtisi jos olisin raskaana.
Hipsu ja poika 9viikkoa
 
puklaaminen Eilen illalla poju söi ja oli hyvin tyytyväinen ja sitten tuli miun massun päälle ähräämään ja siitä sitten puklas varmaan kaiken vatsansisällön miun ja ittensä päälle ja vielä kaksi kertaa..saatiin yökkäreitä vaihdella ihan urakalla..sitten urvahti ihan täysin ja meni melko tyhjällä vatsalla nukkumaan... sitten tänä aamuna sama juttu...syötin ja kun rupesin röyhtyyttämään ni tuli kyllä sen siliän tien aika iso osa maidosta pihalle:| Pitää nyt kokeilla antaa pienmpiä annoksia tai jos ei auta ni sitten kokeilla sitä nan-korviketta... Aikasemmin kuitenkin ihan hyvin sietänyt tuttlia ja ihan samoissa annoksissa kuin eilen... tiijä sitten mikä on...

Sain eilen ne kaipaamani valokuvat... voin sanoo, että kun kerralla tulee 561kpl valokuvia ni niiden järjestykseen laittamiseen menee jokunene tovi... No onpahan päivälle tekemistä:D

Kait se pitäs jotain lähtee tälläkin päivällä tekemään

Rae ja V 12vko 2pvä
 
Eilisetä vaatteiden koosta puhumisesta viisastuneena tänään aamulla päätin kokeilla 62koon bodya ja sukkiksia ja kappas,nehän istuu reippaasti paremmin kuin nuo aiemmin käyttämät 56koon vaatteet.kai se on annettava periks että tuo neiti kovasti vaan kasvaa...:D Eli siis ohjelmassa tälle päivälle pienten vaatteiden pois pakkausta...

M&Pihla
 
Isänpäivälahjaksi olen teettänyt Ifolorilla kalenterin, joka on täynnä Juspen kuvia. Tuli eilen jo postissa ja oli tosia kiva! Kirjoitin siihen jo valmiiksi kaikki tärkeät merkkipäivät, sillä miehellä on maailman huonoin muisti. Ei aina muista minunkaan syntymäpäivää :D

Puklaus on myös täällä yhtäkkiä alkanut. Puklaa todella paljon välillä niin, että nenänkin kautta tulee. Ja sitten luonnollisesti alkaa kamala huuto, kun säikähtää tätä.

Tissiraivareista sen verran, että meillä Juspe hylki aluks vasenta rintaa, mutta silti sitä annoin sille aina. Lieneekö sitten rintatulehduksen syytä, kun kyseisessä rinnassa se oli pahempi. Nyt tosiaan syö tätä rintaa, mutta on aloittanut hylkimään oikeaa rintaa?! Aivan kamala huuto ja itkupotkuraivari, jos kyseiselle rinnalle hänet laitan. Kyllä kuitenkin rinnasta sitten syö, mutta kamalan työn jälkeen:D Huoh, mutta luovuteta ei.

Meillä on nyt kaksi päivää ollut lämmin vesi poikki, kun pannuhuoneeseen asennetaan uutta pannua. Ja nyt voin todeta, että kova ikävä on lämmintä vettä. Onneksi tänään taas voi taas lotrata sillä!

Vinda & Juspe pian 3 kk.
 
Heippa!

Oon käyny päivittäin lueskelee, mut en oo saanu aikaiseksi kirjoitella. Meillä menee täällä edelleen mukavasti, neiti on tyytyväinen ja "kiltti" vauva, mut tarvittaessa löytyy luonnettakin. Tänään 3 kk neuvolassa pituus 61 cm, paino 5500 g. Saatiin rokotteitakin ja tähän mennessä ainoa vaikutus on ollut väsymys. Pitää vähän seurailla illemmalla tilannetta, että nostaako kuumetta tms. Täällä on panttailtu kakkaa ihan urakalla:whistle: Maanantaina tuli vko täyteen ja kuumemittariniksi poisti pahimman tulpan. Sen jälkeen ei sitten ookaan tullut mitään: /Neuvolassa suositteli luumuvettä tai sosetta enemmin kuin mallasuutetta, jota kuulemma suositellaan nykyisin vasta 6kk eteenpäin. Pitää nyt eka kokeilla luumuvettä ja jos se ei toimi, sit vaikka sitä mallasta...

Hirveesti neiti on oppinut parin vkon aikana uutta: esineisiin tartutaan innokkaasti, juttua tulee hurjasti ja kääntyilyjä masulta selälleen on tehty useaan otteeseen.

Heliel Meillä tuo yöllinen kapellimestarina toimiminen on helpottanut ainakin toistaiseksi. Jossain vaiheessa huitoi minkä ehti ja uni ei vaikuttanut olevan kovin syvää. Joskus on meillä auttanut peittoon kääriminen, joskus se taas saa aikaan raivarit:) Meillä heilutaan ja viuhdotaan etenkin silloin kun pierun metsästys on käynnissä. Kun se sitten vihdoin löytyy, rauhoittuu unikin. Syitä tosin voi olla varmaan monia...

Joo meidän ei tartte kyllä päikkäreiltä herättää, kun ne on yleensä noin tunnin mittaisia. Välillä venyy jopa kahteen, mutta ei pidemmäksi. Miten paljon teidän pienet nukkuu vuorokaudesta? Meillä unta on varmaan joku karkeasti arvioituna 16-18 tuntia vuorokaudessa. Päikkärit on siis lyhyitä, mutta niitä otetaan USEIN!

Isänpäivä Itsekin mietin tuota kuvakalenteria.. Ja jotain muutakin vois järkätä lisäksi. Ainakin syötän ja juotan sen ähkyyn:)Mitäköhän sitä sit kokkailiskaan... Ehkä pihvejä tuoretonnikalasta ja jku kinuskipuolukkakakku. Nam:p

Tuntuuko kenestäkään muusta, että väsymys on mennyt jotenkin yli? Milja nukkuu ikäisekseen hyvin, mut musta tuntuu, et oon jatkuvasti uupunut. Mun unentarve on normisti 8 1/2- 9 tuntia yössä, joten senkin takia tää väsymys ehkä tuntuu aikamoiselta. Oispa ihana nukkua muutama yö putkeen ilman heräämiiä ja syöttöjä. Tossa mietinkin, et meniskö itse jonnekin mökille yhdeksi vkonlopuksi ihan vaan nukkumaan :) Voi gradun tekstikin olla vähän fiksumpaa, kun ois kunnon yöunet takana. Eli täällä edelleen gradun kimpussa taistellaan. Oon kyllä tyytyväinen jokaiseen minuuttiin, minkä sitä teen:) Motivaatio ei nimittäin oo hurja. Mut välillä sitä on jopa ihan mukava tehdä.

Eipä muuta tällä kertaa. Koira ulos ja sit siivoilemaan. Mukavaa syysiltaa!

A + Milja 3kk tasan
 
Luputupuna, ei ole meilläkään vielä äitiyspakkauksen haalari käytössä. Yhden kerran on käytetty jo aikaa sitten kun oltiin noin 8 asteen lämpötilassa ja kovassa viimassa koko päivä ulkona. Nyt kun meillä aamuisin on ollut siinä 2-4 astetta lämmintä niin vaunulenkkejä tehdään edelleen asustuksella: vanuhaalaria vastaava trikoohaalari, villasukat, fleecetumput, ohut villakypärlakki + paksumpi lakki, puuvillahuopa + vaunujen suojakangas. Olen yrittänyt makuupussia pari kertaa laittaa, mutta Milo on aivan kuuma ja hiki päässä sen jälkeen, joten odotan pakkasia ennen kuin otetaan makuupussi käyttöön. Sitä oon kans miettinyt, että villahaalrin voisin laittaa, mutta varmaan sekin olis liikaa pojalle. Kauheesti ajattelutyötä aiheuttaa nämä pukemisasiatkin. :) Mites teillä muuten maidoton dietti toimii? Mä olen nyt jättänyt soijaproteiininkin vähemmälle, ja tänään on kakattu ihan normaalia kakkaa. Katsotaan jatkuuko, mutta jännityksellä seurailen tilannetta.

Saga ja Milo 3 kk
 
Meitsin irtiotto onnistui! Porhalsin Helsinkiin ja yksiin työbileisiin, join parhaan ystäväni kera lasin punkkua, lasin valkkaria, lasin kuoharia ja yhden oluen (koska kaikkia juomia on ollut ikävä :LOL: ) ja otin taksin Lady Gaga -keikalle, jossa tanssin ja pompin kuin pahainen teini.

Unohdin toki rintapumpun kotiin, joten imetystaukoa tuli tollainen 12 tuntia :D Paluujunan vessassa yritin jotain puristella tissejäni, mutta en yhtään osannut :D Siinä vaiheessa rinnat alkoivat olla kivikovat ja hieman kipeät. Mutta ei sen pahempaa. Silti maitoa on tullut ihan hyvin tänään mielestäni.

Ja mites pojilla meni keskenään? Sulo oli syönyt kolme kertaa: ekalla ruokailulla kiskaissut 2dl eli koko tetran Nania :D (ei oo ikinä syönyt mitään tollasta määrää) ja tokalla ja kolmannella kummallakin 1dl. Mies oli ollut vanhemmillaan kylässä ja anoppi oli tietty ollut pähkinöinä, kun pääsi syöttämään Suloa pullosta. Oli tosin erehtynyt puolivälissä ottamaan pullon pois pyyhkiäkseen Sulon maitoisen nassun ja Sulo oli rankaissut jäätävällä huutokonsertolla :D Hiih.

Mutta oudointa oli tää: tulin kotiin klo 01.30. (Eikä muuten oo ihanampaa hetkeä ollut elämässä kuin hiipiä kahden tuhisevan lempipoitsun viekkuun sänkyyn..) Kuiskasin miehelle, että moneltako ne olivat menneet nukkumaan. Klo 21.00 kuulemma. Kuiskasin, että montako kertaa on syöty sen jälkeen. Sulo syö usein 2 tunninkin välein, joten aattelin että ehkä kahdesti.. Mies kuiskasi takaisin: nolla. Mitäh! Siis Sulo oli siinä vaiheessa jo nukkunut 4.5 tuntia, mikä on täysin epäluonteenomaista hänelle. Sitten se nukkui vielä puoli tuntia ennen kuin pääsin vapauttamaan tissini paineistaan - eli 5 tuntia! BILEET! Tää on meidän huushollissa täysin käsittämätöntä, siis ton jätkän ennätyspätkä. Ainoa johtopäätelmäni on, että mamaa ei kaivata juurikaan paikalle ja mun pitää olla joka yö baarissa :D Harmittaa kyllä, etten päässyt ite nukkumaan tota 5 tunnin pätkää, koska sellaista ei tosiaan vieläkään oo kesäkuun jälkeen tullut vetäistyä.

Kun Sulo sitten heräsi ja otin sen rinnalle, se ei vaikuttanut mitenkään yllättyneeltä että mä olinkin yhtäkkiä paikalla, joten ei se kai suuriakaan traumoja saanut.

Mutta oikeasti, tosi jännä juttu tuo uniputki. Tuli vähän sellanen olo, että pilaanko mä sitten lapseni unet jotenkin? Kääntyilenkö tosi paljon, haittaako maidon tuoksu ja läsnäoloni tiedostaminen tms? Pitäiskö koittaa nukkua vaikka ensi yönä sohvalla, ja katsoa vaikuttaisko se siihen yön ekaan unipätkään esimerkiksi? Hmmm!

Teki kyllä niin hyvää toi irtiotto. Virkistynyt olo ja pääsi maistamaan vähän "entistä elämääkin" ja muistamaan, että maailmassa on muutakin kuin vauvanhoito. Ensi viikolla mulla ois mahis lähteä miltei vuorokaudeksi Tukholmaan, sitä harkitsen vielä. Se on kuitenkin puolet pidempi reissu.. Mutta nyt ainakin oon aika varma, että hienosti tuo kaksikko keskenään pärjäilee.

Mitäs muuta.
bambina Etkö säkin käyttänyt ainakin aluksi rintakumeja? Ootko päässyt eroon vai mites? Mä taidan olla ainoa, joka yhä imettää sen perkeleen kapistuksen kanssa.

Olen varmastikin myös ainoa, joka ei ole harrastanut seksiä vieläkään kertaakaan synnytyksen jälkeen. 3kk 2viikkoa. Ei tunnu missään :D

Sulolla on vaunuissa päällä pitkähihainen body, puolipotkarit, niiden päällä sukat, päässä pipo + sitten Lindexin semmonen kevythaalari (päällys fleeceä, sisus puuvillaa tms, en osaa selittää). Siinä haalarissa on "suljetut hihansuut" joten mitään tumppuja ei oo erikseen. Vaunuissa on myös ä-pakkauksen makuupussi, jonka sisässä Sulo puoliksi on (lähinnä jalat) ja sitten se vaunukopan "päällinen". Silti tuntuu, että onkohan toi ihan liian vähän.. Vaikkei se mitenkään jäiseltä kyllä vaikuta, kun ulos sieltä nostaa. Mutta kun oon ite tosi kevyt pukeutuja ja vedän paukkupakkasillakin tennareilla ja ilman pipoa ja mitään farkkujen alla, niin oon todella huono arvioimaan asiaankuuluvaa vaatetusta.. :(

Pastan keittooooon ny!
Pus kaikille!
 

Yhteistyössä