..meillekin tuli pyllypyyhkeitä ja joka päivä tulee kaiken maailman esitettä. Näköjään tieto on kalastettu että meillä on vauva
Nyt mua alkoi ihan oikeesti pelottamaan tämä
pullottomuus.. ei meinannu uni silmään tulla päikkäreillä kun kauhulla mietin nenämahaletkuja. Pitäskö mun alkaa systemaattisesti alkaa ihan asiasta tehen opettaamaan pullosta syömään? Äitini kertoi kyllä etten minä ja veljeni ollut nähnytkään pulloa, pillillä ja nokkamukista juomiseen siirrytty suoraa rinnasta. Noh, mua kuitenki pelottaa nyt
Korvikkeista pelkään tulevan masuvaivoja joten sitä en ole uskaltanut kokeila ollenkaan, ei ole kyllä tarvista ollutkaan, mutta eihän sitä koskaan tiedä..
Meidän päivärytmi on jotakuinki suunnilleen seuraavat:
8.00 herätään tissille
9.00 äiskä vetää aamiaista ja paaaaaaaaaaaaaaaaljon kahvia ja sitten koirien kanssa lenkille (vaunuissa unet)
10-11 palataan lenkiltä ja kun vaunuista herää niin tissiä
11-15 syödään aina kun maistuu ja leikitään (tanssitaan,sitterissä ihmettelyä kun äiti tekee kotihommia,leikkimattolla oleilua, koirien ihmettelyä...)
15-17 koirien kanssa lenkki(vaunuissa nukkuminen) ja niiden ruokkiminen.
17-20 syömistä, mahd. kylpy ja sylittelyä, iskän kotiin odottamista.
20.00 päivän kohokohta kun iskä tulee kotiin, pyjamaa päälle ja nukkumaan rauhoittuminen, tarpeen mukaan syödään vielä. Käytän koirat iltapissalla ja iskä viettää laatuaikaa hetken kaksin neitin kanssa.
21.00 alkaa nykyisin olemaan nukkumassa yöunilla jos hyvin käy. Aina ei toki näin ihanteellinen ole...
23.00 menen itse viimeistään nukkumaan kun mieskin lähtee takasin töihin
01.00 herää ja syö 1 rinnan, nukahtaa
04.00 herää ja syö 1 rinnan, nukahtaa
05.00 herää ja syö ihan pikkasen...
YHDEN KERRAN ON jäänyt yösyönnit pois, yöunille saatiinsilloin vasta 22.00 maissa ja ite heräsin sänky maidosta märkänä 05 että MITÄ IHMETTÄ, kurkkasin pinnikseen ja siellä neiti tuhisi tyytyväisenä. 06.00 sitten heräsi hörpylle vasta.hui
Yösyönnit ei meillä kestä kuin ehkä max 15min.. usein nukahdan itsekkin siinä ja herään kun mies tulee yöllä töistä 02-05 välillä kotiin ja nostaa pinnikseen nukkumaan. Joskus herään vauvan seuraavaan syöttöön kun hamuaa tissiä joka siinä valmiina suun vieressä onkin
kätevää kyllä....
Miten nukutatte? Viikko ja ehkä kaksikin meni heijatessa ja nukutettua syliin. Kuulin sitten että ei olis kauheen hyvä kun tottuu siihen ja isompaa onkin jo vaikea nukuttaa sylissä sitten. Olen nyt sitten pitänyt sylissä siihen asti kun väsy painaa, mutta ei täydessä unessa ole ja laskenut pinnikseen ja sinne jättännyt, ihme kyllä nukahtanut on. Silloin kun nukutin syliin ja pois laskiessa vähänkin heräsi ei enää nukahtanut joten aika tarkkaa peliä oli kyllä
Tissille kun nukahtaa nostan vain pinnikseen ja yleensä toinen silmä aukeaa vain laskiessa tai ei herää ollenkaan.
Rokotuksista... jätettiin rotavirus ottamatta ja pneunokokki myös, pelkään liikaa sivuvaikutuksia. Nää on kyllä semmosia tabujuttuja että mietin eka uskaltaako ees kertoa näin tehneensä. Oon välillä ehkä hieman liiankin epäileväinen tähän Suomen terveydenhuoltoon... nooh... valintoja joutuu tekemään koko aja varmaankin. Itekkin jätin "possupiikin" ottamatta odotusaikana. Onko muita samanlaisia?