Heinäkuun Hurmaajat 2010

SMSM Mulla oli kans muutama vuosi sitten samanlainen tauti. Illalla nousi 39 asteen kuume ja kaikkia lihaksia särki kovasti. Otin Buranaa ja aamulla ei ollut enää mitään. Työterveyslääkäri sanoi silloin, että se oli jokin virus, joka aiheutti tuollaisen "mini-influenssan". Toivottavasti sulle ei enää nouse kuume!
 
Vastaanpa pikaisesti bambina meillä mennään ihan täysin pelkällä rintamaidolla, ei mulle ole vielä sellaista menoa tullut minne en olisi vauvan kanssa voinut mennä. :) esimerkiksi kampaajallakin kävin välillä antamassa tissiä ja sitten takasin vaunuihin nukkumaan yms. Oon ollu yli 10v. baarissa töissä ja sinne ei huvita enää menää XD taitaa olla ainoa paikka minne vauvaa ei voi viedä... kuntosalille ajattelin palata imetyksen päätyttyä vasta ja pomppia mettässä ja kotona sen eestä.
Pari kertaa olen kokeillut ihan huvikseen antaa tuttipullosta pakastettua maitoa ja suuttuu vain kovasti koko pullosta, normaali tuttikaan ei pysy suussa ainakin 6 eri merkkiä on testattu :(. Miten antaisin edes korviketta kun ei pulloa huoli? Onko muilla tämmöistä ongelmaa? Tai en minä ongelmaksi oikein koe, mutta toki kukaan muu ei hoitaa voi sillä syöttöväli voi olla välillä 1/2 h tai 5h... ei voi tietää etukäteen joten tissit on oltava saatavilla. Moni on ihmeissään kun mun muka pitäs käydä jossain! Miksi ihmeessä?Onko pakko? Nautin suunnattomasti kotona olosta.:heart: Toki mua pelottaa, jos sairastun tai maito loppuu niin mistä neiti saa ruokaa, onko joku kikka millä pullon sais huolimaan?
 
imetys/korvike nyt olen viikon verran antanu ainakin yhden syötön päivässä korviketta...pulloon totuttelun takia ja korvikkeeseen totuttelun vuoksi myös. 3kk alkaa tulla täyteen..eli haluan alkaa pikkuhiljaa totutteleen muuhunkin kuin tissille juuri siksi, että pullo ja korvikekin kelpaisivat!! ja hyvin kelpaa=) helpompi totuttaa nyt tuohon kuin esim. lähempänä yhtä ikävuotta...tai siis tällaisia kokemuksia lähipiiristä. Maitoa tulee itellä vielä ihan kivasti vaikka yöllä tuo 10-11 tunnin imetystauko aina tuleekin. Yöt menee aina kaavalla 20 nukahtaa kun on syönyt...herää 05-07 välillä ekaa kertaa syömään...eli 8-10 tuntia on tuo syöttöväli yöllä!!

Itellä meinaa yöllä pakkautua maitoa rintoihin..rinnat ei oo täynnä enää koskaan, mutta tekee kipeitä tukoksia yön aikana, joita saa sit aamulla tosissaan hieroskella/imetellä pois..inhaa!!:(

Emma nukkuu tän päivän toisia päikkäreitä sängyssä. Ekat otti jo 09.30-10.30...nyt on nukkunu vajaat 30minsaa saas nähä kauan tällä kertaa nukutaan. Ihanaa kun alkanu niin hyvin jäämään päivälläki sänkyyn nukkuun..illalla on jäänyt sinne mukisematta varmaan 3viikkoisesta lähtien.

Mies tänään iltavuorossa...:(:kieh: lähti tunti sitten ja tulee vasta kun Emma nukkuu..20 maissa...ärsyttää!! Onneks hoiti aamun Emmaan niin äippä sai nukkua 10 asti!!!=) 12 tuntia unta (tosin yks 20minsan syöttö häiritsi siinö 06 maissa!!!):D:LOL:::):LOL:;)
 
Selasin äsken kännykästä viimekesäisiä kuvia :x
Mun jaloista on pari tosi "muhkeaa kuvaa" - ei ainakaan niitä katsellessa ole raskausaikaa ikävä.
Meillä nähtävästi selvittiin säikähdyksellä maitoallergiaepäilyn vuoksi. Veriviirut kaikkosivat Topin kakasta ja elämä jatkuu taas normaalia rataa :)

Täällä myös iltavuoroleskeys. Meillä mies on kotona joskus ~22:30. Täällä öllötellään sisätiloissa, kun vesisade yltyi ulkona ihan sietämättömäksi. Säästä riippuen olisi toiveissa päästä illemmalla sienestämään pikku-Topin kanssa :)
 
bambina Pumppaan maitoa ennen jumppaan tai muualle lähtöä. Jos se ei riitä, niin mies antaa sitten korviketta lisänä. Tähän asti on kyllä riittänyt pumpattu maito aina. Meillä vauva sai korviketta 2-3 viikkoisena kun olin sairaalassa, muuten on menty rintamaidolla.

Tuleeko muille joka päivä postissa jotain vauvajuttumainoksia? Mulle tuli tänään Kaksplus, viime viikolla tuli jokin lastenlaulu cd ja Natusan puhdistusliinoja jne. Huomaa, että firmat ostaa 6 viikon päästä syntymästä tiedot väestörekisteristä.

Meillä on tyttö kakannut viimeksi perjantaina... Selkeesti vatsa vähän vaivaa, joten toivotaan, että kakka tulis tänään.
 
Mistäköhän kaikesta täällä taas on ollut tarinaa ? Hmmh... Yritän nyt muistaa kommentoida jotain edes. :whistle:

Mäkin oon miettinyt että minkä verran ja millaisia virikkeitä vauva tarvitsee tässä iässä. Meillä on leikkimatto kovassa käytössä ja poika viihtyy siinä vaihtelevasti. Leikkimatolla viuhdotaan leluja ja jutellaankin niille. Muutoin melko samanlaista toimintaa kun muillakin tuntui olevan.
Ens viikolla yritän mennä ekaa kertaa avoimeen, tää viikko tulee menemään hujahduksessa niin ei tosiaankaan ehdi.

Bambina taisi kysellä että miten totutella pulloon. Meillä ei oo ollu sen suhteen mitään ongelmaa kun poika tottui saamaan myös pulloevästä jo sairaalassa ja siis saa edelleenkin pari kertaa päivässä. Mitäs jos kokeilisit antaa pullosta ihan tuoretta äidinmaitoa silleen et vauva ois tarpeeks nälkänen ?

Mä meinaan alottaa nyt oman rytmin kääntämisen. Poika tosiaan menee nukkumaan 22-23 aikaan ja heräilee syömään klo 7 aikaan ensimmäisen kerran. Yleensä nukutaan tosta ekasta syötöstä vielä 10 asti just siks ku en ite jaksa herätä aikasin, ku tulee valvottua ihan liian myöhään iltasin.

Ollaankohan me viimeiset ristiäisten viettäjät heinäkuisissa ? Meillä on tosiaan tän viikon lauantaina ristiäiset, vihdoinkin.
 
bambina Pumppaan maitoa ennen jumppaan tai muualle lähtöä. Jos se ei riitä, niin mies antaa sitten korviketta lisänä. Tähän asti on kyllä riittänyt pumpattu maito aina. Meillä vauva sai korviketta 2-3 viikkoisena kun olin sairaalassa, muuten on menty rintamaidolla.

Tuleeko muille joka päivä postissa jotain vauvajuttumainoksia? Mulle tuli tänään Kaksplus, viime viikolla tuli jokin lastenlaulu cd ja Natusan puhdistusliinoja jne. Huomaa, että firmat ostaa 6 viikon päästä syntymästä tiedot väestörekisteristä.

Meillä on tyttö kakannut viimeksi perjantaina... Selkeesti vatsa vähän vaivaa, joten toivotaan, että kakka tulis tänään.
Meille ei tuu tota vauvapostia sentään ihan joka päivä.
Mulle tuli kans viime viikolla se cd ja Natusan-liinat.
Tuleekohan se Kaksplussa sitten tänään ? :D
 
Yleensä aina sillon kun mie en täällä ole lukemassa ni työ kirjotatte ihan perkuleesti tekstiä:LOL:

Nyrkki menee suuhun oikein lahjakkaasti ja kuolataan ihan urakalla..ihanaa..yritän kyllä tutin aina laittaa nyrkin tilalle, mutta pienen miehen mielestä nyrkki on kivempi

Laura sitä on toisinaan niin tapojensa orja, että ei välttämättä tajua, että asiat vois tehdä jollain muullakin tavalla, itselläni käy hirmu useasti näin, mut hyvä kun oli vinkistä apua:D

kiinteet/vellit/korvike miekin ajattelin kysyy vosko nuita vellejä ruetä käyttämään kun imetyksen lisäksi menee korviketta vielä sen reilu 6dl/pvä... et aika reilusti..ja nyt vkl ku oltiin reissussa ni pienoinen sai korviketta ni nukku jopa päikkäreitä..mitä ei yleensä kotona ikinä tee!!!

hereillä olo Eli siis heräillään aamulla vaihtelevasti 8.30-10 ja nukkumaan mennään 22-00 ja tällä välillä (jos en käy kaupalla tai vaunuilemassa) ni nukutaan MAX. 2h jos sitäkään...eli todella paljon ollaan hereillä..ja rytmi meillä menee siinä, että mie tarjoon tissiä koko päivän ihan taukoomatta ja silti ei olla tyytyväisiä ja korviketta menee... tosin porukoilla poju tosiaan korvikkeella nukkui ihan kivoja päikkäreitä, 2h ja silleen eli sekin todistaa, että poika ei saa tarpeeeksi ravintoa enää tissistä..mutta tissiä nyt tarjoilen edelleen....kait se nyt jotain sieltä saa..

ENTEROROKKO tuli kuin tulikin sitten miule...kuumetta oli korkeimmillaan 39,3 kurkku on ihan mielettömän kipee, päähän koski ja kaikki lihakset oli kipeet ja nyt eilen illalla tuli todella kipeet näppylät sormiin ja jalanpohjiin...eli kyllä se enterorokko vaan aikuisissakin vierailee... onneksi poika ei ole mitään sairastumisen merkkejä vielä osottanut

lelukaari ostin sellasen kirpparilta 4e makso ja poika tykkkkää siitä ihan mielettömästi..hakkaa pienoisilla käsillään nuita leluja ja on tyytyväinen YKSIN lattialla, ihanaa:heart:

Jes, olihan poju tyytyväinen tissillä jopa 45min:(

Rae ja V 2kk:heart:
 
Tuo on muuten ihan huippujuttu, että Emma on alkanu tosiaan aina laittaa viim. 20.00 nukkuun.. jää aikaa miehelleja mulle olla kahestaankin!!=) kannattaa kokeilla pikkusten laittamista aiemmin nukkuun jos se vaan suinkin onnistuu!! Laatuaikaa parisuhteelle! ;) tietty on hankalaa, jos sitten pikkunen alkaa hullun aikasten jo heräämään tai eka syöttö yöllä jo tosi aikasten mutta meille tosiaan tuosta huolimatta ekat syöttö huonona aamuna 05 ja hyvänä 07!! :)

Tuolla tyttö vieläki vetelee päikkäreitä eli tulee parin tunnin tirsat..ihmeen paljon unta jo tälle päivälle ku 08 nousi ylös ja tähän mennessä on jo kohta vedellyt yht. sikeitä sen melkeen 3h!! outoa...

Kivaa kun porukat aiko ajella tänää kylään...saa seuraa, kun miekkonen kotiutuu tosiaan vasta sillon 20 maissa..

Hitsi mua kammottaa jo ihan kauheesti kun Emma saa ne kaks piikkiä plus rota-tehosteen!! vaikka rota ei mitään aiheuttanutkaan, pelkään, että tuommonen isompi satsi aiheuttaa jotain ongelmaa!!!:| siirsin kummiski tältä viikolta ens viikolle neuvolan, kun mieskin tekee site normivuoroa, niin on aiemmin kaverina, jos on pahasti tilanne päällä...

Niin joo...piti kysyä, että kuinka moni meinaa ottaa sen Pneumokokki-rokotteen? vai pitäiskö kysyä,että kuinka moni meinaa jättää ottamatta? ...me otetaan, mutta ihan mielenkiinnosta vaan kyselen...=)
 
Viimeksi muokattu:
Bambina taisi kysellä että miten totutella pulloon. Meillä ei oo ollu sen suhteen mitään ongelmaa kun poika tottui saamaan myös pulloevästä jo sairaalassa ja siis saa edelleenkin pari kertaa päivässä. Mitäs jos kokeilisit antaa pullosta ihan tuoretta äidinmaitoa silleen et vauva ois tarpeeks nälkänen ?
Joo siis kyllä meillä ihan hyvin pullosta syödään, kyse ei oo siitä. tuossa pari viikkoo sitten kun olin siinä leikkauksessakin, niin miehen oli pakko syöttää pullosta muutama syöttö, ja hienosti meni!! lähinnä meinasin vaan sitä, että jos mulla ei ole pumpattuna maitoa, niin viittinkö antaa korviketta sen takia, että ite pääsen humputtelemaan. eli sitten on vaan odotettava sen aikaa, että saan pumpattua riittävästi pakkaseen, ennen kun viittin sopia mitään menoo. jos on joku välttämätön juttu (kuten tuo leikkaus, tosin onneksi oli riittävästi pumpattua maitoo pakkasessa!) niin sitten on toki annettava korviketta, mutta jos ei oo mitään megatärkeetä, niin sitten jään ennemmin ehkä kotiin, kun annan korviketta. meidän pojalla kun menee siitä vähän maha sekasin. eli täytyy sitten vaikka totutella pienillä määrillä ensalkuun, sekottaa äidinmaitoon. eikähän siinä korvikkeen antamisessa mitään vikaa oo, mut jotenkin siinä on pieni kynnys kun tuota maitoo kuitenkin riittää...
sekava selitys! :whistle:

ON: mä kävkin tänään sitten sairaalassa naistenpolilla, toivottavasti nyt viimeistä kertaa! jälkitarkastuksessa siis kävi ilmo, että repeemät eivät olleetkaan menneet kiinni kuin ihan pieneltä pätkältä ja sinne oli jäänyt sellainen "ylimääräinen reikä". :LOL: noh, eipä naurattanut silloin. tänään se sitten korjattiin siten, että se pieni pätkä mikä oli jo mennyt umpeen, leikattiin auki ja poltettiin, jotta ei vuoda. nyt kun puudute alkaa häviimään, niin alkaa vähän kipuakin tuntemaan... :kieh: ei taida tuo värkki tulla koskaan kuntoon!!! mutta nyt ne meinas, että se olis sitten kunnossa kunhan tästä pienestä operaatiosta paranee. ei pitäis vaikuttaa mitenkään niinku petihommissa eikä tulevissa synnytyksissäkään. toivotaan näin. josko nää vastoinkäymiset olis nyt tässä!!?

b & poikanen reilu 2kk :heart:
 
KÄsittämätöntä...Emma on nukkunut jo yli 3 tuntia päikkäreitä pinnasängyssä!! Mamma tykkää!!!=)

Niin ja piti kertoman, että meillä on nyt opittu tosiaan kääntyyn vatsalta selälleen..keksi taidon joku aika sitten, mutta nyt on kunnolla innostunut siitä. Tänäänkin veteli ympäri monta monituista kertaa!!

Noista vauvajumppa-matoista...ootteko jostain löytänyt semmosia missä olis peili, josta vaavi vois itseä vatsallaan peilailla?...niin ja jos löytyis sopuhintaan, en viitsis maskaa mitään 100euroo. Ja pitäs olla pestävä, kun kaikki ei näytä noista olevan
 
Rae Voi kökkö et sait sen rokon. On kuulemma aika pirullinen aikuisella, pidä huoli että parannut kunnolla. Ei vauva välttämättä sitä saa, kuitenkin saa hyvää vastustuskykyä äidinmaidosta. Meille sanottiin neuvolassa et noin 5 kg vauva tarttee maitoa noin litran / vrk, et kyl kait se teidänkin poika sentä jotain saa tissistä. Ja parempi kait se vähäkin on ku ei mitään, jos kerta edes jotain irtoo. Lisäks vaan sitten korviketta. Meilläkin on alkanu korvikkeen määrä lisääntymään. Tänäänkin tossa oli sellanen mukava kierre et söi tunnissa kolmesti, keskimmäinen kerta oli sitten jo 60 ml korviketta.
Eli täälläkin odotellaan hetkeä et pääsee antamaan jotain kiinteämpää evästä. Missä iässä niitä voi oikeasti alkaa maistattamaan ? Onks se 3 kk ?

Sannuliini85
Me meinataan ottaa pojalle myös tuo pneumokokki-rokote kerta sellanen on mahdollisuus saada. En usko et siitä ainakaan haittaa pääsee olemaan.
 
Meillä saatiin vauvalle nimi,ja viimiset vieraat juuri lähti.Oli porukkaa yökylässäkin niin hässäkkää ollut viikonloppu.Mutta meillä ei usein kukaan käy,niin en valita=)
Itse kävin viihteellä,ja poika oli juonut keran 90ml ja kerran 50ml kun olin 6h poissa eli aika vähällä oli pärjännyt,imetin ja nukutin pojan ennen lähtöä:)
mä lypsän joka päivä jossain välissä aina muutaman millin,niin niistä kertyy maitoa pakkaseen..tänään lähden harrastukseen ja olen 2h poissa.
Minun on pakko kertoa tähän kurja tarina,minulla tuo kakkaonen ei huolinut pulloa ollenkaan,ja joutu 2kk sairaalaan ja nenämahaletku piti laitta sen takia kun ei suostunut siellä pullolle:'(Itse en voinut imettää kun poika oli siteissä eikä saanut liikuttaa paljon.Tuon kokemuksen jälkeen päätin että pullolle opetan vaikka väkisin seuraavat lapset..
Tämä jätti on ihan loistava tyyppi,syö tissiä,pulloa ja tuttia sille kelpaa kaikki:LOL:
Korviketta en ole antanut,ja 4kk täysimetys onkin tavoite,sitten noita iltavellejä tai muuta tukevampaa alan tarjoamaan iltasella...äitini oli ihan kauhuissaan viikonloppuna,että miten jaksan kun poika söi yöllä 1-2h välein..kyllä mä jaksan..jaksan kun tiedän ettei tätä ikuisuutta jatku,ja on tuo nukkunut joskus 5h yöllä putkeen:)
Pneumokokkirokote otetaan,koska toivon sen auttavan ettei jouduta isompienkaan kanssa tautikierteeseen kun vauva rokotetaan.Rotarokote otettiin tuolle 3-vuotiaalle aikoinaan,ja sillä ei ole vieläkään olut ikinä vatsatautia,vaikka muuten niitä on perheessä ollut.
Babybioon lähetään vauvan ja miehen kanssa torstaina:heart:
hipsu ja vauva 6viikkoa
 
Pai80 meillä myös on ristiäiset nyt lauantaina,joten viimesten joukossa tullaan =)

Meillä heräillään n2- 3 tunnin välein yöllä syömään, päikkäreitä saattaa nukkua viisikin tuntia putkeen, olisipa tuo vaikka toisinpäin :O Minäkin kovasti odottelen että saisi alkaa vellejä antamaan...

JaKa
 
Heippatihei :)

Rytmikeskusteluun sen verran että meillä:

7.30-9.00 herätään ja noustaan lopullisesti, syöpötellään
vaihdetaan vaippaa ja vaatetta,syön ja vauva on sitterissä
11.00-12.00 syöpötellään ja mennään vaunuilemaan n. 1h-1,5h sit säkällä vauva nukkuu vielä vaunuissa 1h.
14.00 aikoihin vaavi herää ja syöpötellään, hömpötellään ja lauletaan jne.
16-17 kauppareissu tms.
19.00 lähtien syödään ja torkutaan
22-23 yöunille
01.30-2.30 eka herätys
04.30 toka herätys
06.00 kolmas herätys

et silleen...

Oliver ei oo saanut korviketta kuin sairaalassa kun ne hoitajat tumppas sitä pikkuiselle kun mun maito ei ollut vielä noussut, eilen kävin kaupassa 50 min ja se on ainoa mitä oon poijaasta ollut erossa, mulla tuo pumppaus ei oikein suju kun tulee niin vähän kerralla, mulla on sellainen ainun käsikäyttöinen pumppu, millaisia pumppuja teillä muilla on?

Mullekkin tuli natusan-pyllypyyhkeitä ja tänään tuli kaksplus-lehti:D

Meidän pojalla on kovasti ripset ja hiukset kasvaneet, silmät ei ole vielä muuttuneet mihinkään.

Oliver kiekuu must go, zau!

Fiinukka ja Oliver 2kk 4pv
 
..meillekin tuli pyllypyyhkeitä ja joka päivä tulee kaiken maailman esitettä. Näköjään tieto on kalastettu että meillä on vauva :whistle:

Nyt mua alkoi ihan oikeesti pelottamaan tämä pullottomuus.. ei meinannu uni silmään tulla päikkäreillä kun kauhulla mietin nenämahaletkuja. Pitäskö mun alkaa systemaattisesti alkaa ihan asiasta tehen opettaamaan pullosta syömään? Äitini kertoi kyllä etten minä ja veljeni ollut nähnytkään pulloa, pillillä ja nokkamukista juomiseen siirrytty suoraa rinnasta. Noh, mua kuitenki pelottaa nyt:(
Korvikkeista pelkään tulevan masuvaivoja joten sitä en ole uskaltanut kokeila ollenkaan, ei ole kyllä tarvista ollutkaan, mutta eihän sitä koskaan tiedä..

Meidän päivärytmi on jotakuinki suunnilleen seuraavat:
8.00 herätään tissille
9.00 äiskä vetää aamiaista ja paaaaaaaaaaaaaaaaljon kahvia ja sitten koirien kanssa lenkille (vaunuissa unet)
10-11 palataan lenkiltä ja kun vaunuista herää niin tissiä
11-15 syödään aina kun maistuu ja leikitään (tanssitaan,sitterissä ihmettelyä kun äiti tekee kotihommia,leikkimattolla oleilua, koirien ihmettelyä...)
15-17 koirien kanssa lenkki(vaunuissa nukkuminen) ja niiden ruokkiminen.
17-20 syömistä, mahd. kylpy ja sylittelyä, iskän kotiin odottamista.
20.00 päivän kohokohta kun iskä tulee kotiin, pyjamaa päälle ja nukkumaan rauhoittuminen, tarpeen mukaan syödään vielä. Käytän koirat iltapissalla ja iskä viettää laatuaikaa hetken kaksin neitin kanssa.
21.00 alkaa nykyisin olemaan nukkumassa yöunilla jos hyvin käy. Aina ei toki näin ihanteellinen ole...
23.00 menen itse viimeistään nukkumaan kun mieskin lähtee takasin töihin
01.00 herää ja syö 1 rinnan, nukahtaa
04.00 herää ja syö 1 rinnan, nukahtaa
05.00 herää ja syö ihan pikkasen...
YHDEN KERRAN ON jäänyt yösyönnit pois, yöunille saatiinsilloin vasta 22.00 maissa ja ite heräsin sänky maidosta märkänä 05 että MITÄ IHMETTÄ, kurkkasin pinnikseen ja siellä neiti tuhisi tyytyväisenä. 06.00 sitten heräsi hörpylle vasta.hui :) Yösyönnit ei meillä kestä kuin ehkä max 15min.. usein nukahdan itsekkin siinä ja herään kun mies tulee yöllä töistä 02-05 välillä kotiin ja nostaa pinnikseen nukkumaan. Joskus herään vauvan seuraavaan syöttöön kun hamuaa tissiä joka siinä valmiina suun vieressä onkin :D kätevää kyllä....

Miten nukutatte? Viikko ja ehkä kaksikin meni heijatessa ja nukutettua syliin. Kuulin sitten että ei olis kauheen hyvä kun tottuu siihen ja isompaa onkin jo vaikea nukuttaa sylissä sitten. Olen nyt sitten pitänyt sylissä siihen asti kun väsy painaa, mutta ei täydessä unessa ole ja laskenut pinnikseen ja sinne jättännyt, ihme kyllä nukahtanut on. Silloin kun nukutin syliin ja pois laskiessa vähänkin heräsi ei enää nukahtanut joten aika tarkkaa peliä oli kyllä :( Tissille kun nukahtaa nostan vain pinnikseen ja yleensä toinen silmä aukeaa vain laskiessa tai ei herää ollenkaan.
Rokotuksista... jätettiin rotavirus ottamatta ja pneunokokki myös, pelkään liikaa sivuvaikutuksia. Nää on kyllä semmosia tabujuttuja että mietin eka uskaltaako ees kertoa näin tehneensä. Oon välillä ehkä hieman liiankin epäileväinen tähän Suomen terveydenhuoltoon... nooh... valintoja joutuu tekemään koko aja varmaankin. Itekkin jätin "possupiikin" ottamatta odotusaikana. Onko muita samanlaisia?
 
Jee.

Gradupäivä takana. Tai siis pari tuntia gradua, mut pidän sitäkin tässä tilanteessa saavutuksena:) Mies oli aamusta kahteen asti Miljan kanssa: onneksi tyttö syö pulloa ja pakastettua maitoa! Mies pitää isyysvapaat lokakuussa ja silloin mun on tarkotus painaa gradua päivittäin yliopistolla. Aattelin päivittäin pumppailla maitoa pakkaseen ja todnäk sen lisäksi aletaan antaa sit mun "työviikkoina" korviketta lisäksi. Tarkoitus ois, et käyn aina lounasaikaan imettäessä ja sit meen takas yliopistolle jatkaa.

dalailama Mahtavaa, että nautit kotona olosta! On kyllä hölmöä, jos joutuu sellaista asiaa "selittelemään". Minä oon taas ehkä toisesta ääripäästä. Taitasin tulla mökkihöperöksi, jos Milja ei huolisi pulloa, enkä pääsis harrastaa(ilman kiirettä) tai muutenkaan pois kotoa yli kahdeksi tunniksi. Tossa just mietin, et oon liikeellä ilman vauvaa oikeestaan kaikkina niinä päivinä, kun mies on kotona. Ja nautin siitä kovasti:)

Rytmistä on puhuttu paljon. Meillä neiti nukahtaa yleensä jo puol kasin tai kasin aikaan. Äsken simahti sitteriin, mut aattelin kohta vähän herätellä vaipan vaihto-operaatiolla. Herääminen on 6-8 aikaan riippuen, monelta uni on tullut.Sen jälkeen päivä menee siten, että Milja on 1,5-2 tuntia hereillä ja sit on päikkäriaika. Pidempään ei jaksa vielä olla hereillä tai sit alkaa tulla kiukku.

Nyt kuuluukin taas ähinää. Mentävä on :)

A + Milja 2 kk 1 vko
 
Moi!

Meillä ei oo myöskään ollut vielä ristiäisiä. Tosin ois ne ollu jos ois pidetty "oikeaan aikaan". Nyt olen suunnitellut ristiäisiä pidettäväksi 24.10. jos vain saadaan se pappi,jonka haluan. :) Kummit on pyydetty. Nyt pitää sitten suunnitella tarjottavia, ja tehdä ne. huomenna meinaan käydä ostamassa ruusukkeen kastemekkoon, ja jostain löytää vaaleansiniset servetit. Pojallahan on jo nimi, kun se piti maistraattiin ilmoittaa, mutta pääsee sitten seurakunnan jäseneksi. Ja ristiäiset on meille iso juhla, se niinku sinetöi tämän todella vaikean alun. Mutta nyt on suunta parempaan päin.

Meillä Ville ei oo saanu vielä rokotteita. Mutta osastolla odottaa pojalle rotavirusrokote, ei oo ollu oikeeta hetkeä sitä antaa. ja kaikki rokoteohjelman rokotteet meinaan hänelle antaa. niinkuin on isommillekkin annettu. Tosin mitään influenssa piikkejä ei oo kukaan saanu, ja voi olla ettei Villekään saa. paitsi jos kuuluu riskiryhmään niin annetaan, kun poika ei enää sydämen puolesta kaiketi kuulu...

pauliina ja ville 2kk2vk
 
Nukuttaminen Meillä nukuttaminen menee oikeestaan niin, että päivällä nukkuu sitteriin ku sitä jalalla vippaa (jos nukkuu) ja sitten tissillä nukkuu..muuten ei.. illalla sitten kun pitää sitä korviketta antaa että ylipäätään saadaan nukkumaan ni omia aikojaan nukahtaa sitteriin josta sitten siirretään kun itse mennään nukkumaan ni pinnikseen köllimään.. Tässä välissä saatetaan vielä vaippaa vaihtaa ja ei poju edes herää:D mut siis jos on oikeesti uninen ni ei kyllä tarttee mitään muuta kun laittaa nukkumaan

rokotteet kuten olen jo aijemmin tainnut sanoa ni me otetaan kaikki rokotteet mitä kuuluu rokotusohjelmaan, eli rota ja sit se toinen myös (en muista sitä nimee), mut mitäänkausi-influenssarokotteita ei tulla ottamaan, itse on ole ikinä niitä saanut enkä ottanut joten en näe mitään syytä niitä ottaaa. Toki jos joku riskiryhmään kuuluu tai itse haluaa ottaa ni eikun vain, mutta itse koen ne melko turhina

pumppuna miula on ainun käsikäyttönen..jos rinnat on todella täydet niin siitä on hyötyä, mutta muuten aika haistapaskavärkki täällä taloudessa...

Sais tää tauti mennä jo ohitse, jalkapohjissa on niin paljon niitä rakkuloita/näppylöitä, että käveleminen tekee hirmu kipeetä ja kurkku ei muuten vaivaa, mutta nieleminen on yhtä tuskaa...Kuume onneksi on pysynyt tiessään

Tuolla pojalla on kyllä ihan hillitön ruokahalu.. Imettämisen jälkeen meni korviketta varmaan jotain 150ml vielä ni kyllä ei taida tästä meijeristä enää hirveitä määriä maitoa tulla:'( mutta tietty ollaanhan me päästy jo näin pitkälle tällä osaimetyksellä, poju tänään 2kk:heart: ja ajattelin kyllä vielä jatkaa tätä osittaista, mutta pääsääntöinen ruoka taitaa rueta olemaan meillä tutteli..kun imetyksestä huolimatta sitä menee niin paljon...
 
Voiko tää olla todellista? Jätti on nukkunut päikkäreitä nyt yli 5 tuntia? Täällä on ensimmäinen viileämpi syyspäivä, ehkä n. 22 astetta ja kiva viileä syystuuli, ja päästiin ENSIMMÄISTÄ kertaa kunnon kärryajelulle aamusta ja sit istuskelin puiston penkillä, yht. 2,5 h. Sit kun Jätti näytti heräämisen merkkejä kärryttelin puolijuoksua takasin sisälle, imetin, ja tuolla se sängyssä on jatkanut unia toiset 2,5 h. Ihan vilpittömästi kysynkin, että onko tämä normaalia? Näinkö vauvojen tulisi käyttäytyä? Meillä ei olla nukuttu päikkäreitä kohta kuukauteen kuin max 45 min kerralla.

Dalailama --- todellakin, miksi ihmiset patistavat lähtemään viihteelle? Kaikki kysyy aina, et oonko käynyt jo jossain ja miks en oo. Ja heidän on vaikea uskoa kun sanon, että en ole vaan halunnut. Niin, miks pitäis? Mulle riittää, et pääsen ulos kahville/lounaalle, päivittäin urheilemaan, iltasella vähän käymään kaupungilla ikkunaostoksilla ja nautin mielelläni sen viinilasin kotona. En kuitenkaan missään nimessä paheksu heitä jotka viihteellä käyvät, kukin tuulettuu tavallaan.

JaKa ja Pai80 - me vietetään ristiäisiä varmaankin vasta joskus ennen vuodenvaihdetta, kunhan ollaan muutettu takaisin Suomeen ja selvitty muuttohärdellistä. Jätille on kuitenkin jo nimi annettu maan tavalla suoraan laitoksella.

Apua, täytyyköhän mun mennä herättelemään Jättiä, on nyt nukkunut jo 5,5 tuntia!

-Nennu & Jätti 10 viikkoa

*muoks* --- niin se Jätti nukkui sitte 5h 45 min ja tissittelyn päätteksi olis vielä jatkanut unia, jos olisin antanut. Lähdettiin siitä vielä puistoon köllimään viltin päälle reiluksi tunniksi ja illalla Jätti sippas normaalisti klo 19 aikaan yöunille. Ulkoilman ansiota lienee?!
 
Viimeksi muokattu:
Rytmistä oli puhetta meillä menee päivät about näin:
5-7 heräillään yön ekalle syötölle ja vaipanvaihtoon. Tämän jälkeen vielä nukahdetaan uudestaan.
8-10 herätään kokonaan ja syödään. Poika jaksaa valvoa maksimissaan tunnin-pari ja menee pikkusille noin tunnin torkuille.
Muuton päivä onkin sit syömistä, nukkumista, vaipanvaihtoa ja seurustelua sopivassa suhteessa riippuen päivästä. Päiväunia nukutaan vaihtelevasti, parvekkeella poika on nukkunut parhaimmillaan 4,5 h sisällä nukkuu vähemmän.
Illalla noin 19-20 välillä poika ottaa vielä 45 minsan torkut useimmiten sitterissä. Sitten jaksaakin olla nätisti iltatoimien ajan.
Poika nukahtaa 22-23 välillä.
Nyt on iltasin kuvaan tullut mukaan sellanen järjetön häsellys ja välillä huuto. En tiiä oisko yliväsymystä vai mitä ? Eilenkin illalla huusi 45 minsaa ja viihtyi ainoastaan liikkeellä olevassa sylissä. :( Lopulta sitten kuitenkin simahti. En tiiä oisko osasyyllinen tuo jo 5. päivää piilossa pysyttelevä kakka... Tai sitten täysikuu. Toivottavasti hyvät illat jatkuis. Meillä hyvä ilta tarkoittaa sitä et iltatoimien päälle poika syö ja menee vaan nukkumaan, ei mitään edestakasin häsellystä.

Rintapumppu
Mulla on se Aventin pumppu ja on ihan hyvä laite. Ja varmaan tarpeellisempikin kun lokakuun alussa palailen jumppailemaan.
Jumpasta puheenollen... Mites muut ovat tehneet, tyhjäättekö tissit ennen jumppaan menoa pumpulla, jollei vauva ole syönyt päivällä tarpeeksi vai annatteko vaan olla ? Tarviiko jumpassa käydessä huomioida jotain erityistä, esim. juomisen suhteen ?

Rae Kuulostaa tympeältä tuo sun tauti. Toivottavasti alkais helpottamaan pian.
Hyvähän se on et vauva saa äidinmaitoa jos sitä kerta edes vähän tulee. Jos ei tulis ollenkaan niin eihän sille sitten mitään vois.
Meilläkin on alkanu vuorokautinen korvikemäärä kasvamaan jo 2 desiin ja ylikin. Ei voi vauva tulla kovin kylläseks jos on välillä tissillä tyytyväinen puol tuntia.

Huomenna neuvola. Täytyy siel kysellä noista vellejen yms aloittamisesta. Jos puolella sanallakin annetaan lupa niin ihan varmasti rynnin kauppaan ja aletaan kokeilemaan.
Onks muut kyselleet vellien aloittamisesta neuvolasta vai oletteko vaan itekseen aloittaneet ?
 
Huomenta,

nennulainen Taitaa ulkoilma tosiaan nukuttaa, jos on viilentynyt kunnolla. Se on kiva, kun vauva nukkuu kunnon päikkärit - saa äitikin vähän omaa aikaa.

Rae Tsemppiä taudin selättämiseen! Ei kuulosta hauskalta tuo rokko... Ja tuntuu olevan paljon liikkeellä sitä.

Meillä nukutetaan milloin mitenkin. Ekoille päikkäreille pieni nukahtaa itsestään jo siinä vaiheessa kun laitan villavaatteitä päälle ennen vaunuihin menoa. Iltaisin nukahtaa joko isän syliin tai laitetaan puoliunisena sänkyyn, jonne nukahtaa itsestään. Jos uni ei muuten meinaa tulla, niin kantaliinaan nukahtaa aina.

Meidän pikkainen oli muuten eilen mukana agilitytreeneissä. :D Meidän nuorempi koira on agilityn alkeissa ja kun itse en loppuraskaudessa enää voinut ohjata kun supisti, niin mies jatkoi treeniä. Nyt niillä menee niin hyvin, etten enää raski tulla väliin. Mutta oltiin vauvan kanssa mukana katsomassa 1,5 tunnin treenejä. Pieni nukkui koko ajan kantoliinassa.

rouva saga En valitettavasti pääse sinne vauvakinoon tällä viikolla. :( Ensi kerralla pitää yrittää uudelleen.

Nyt kuuluu itkua partsilta...
 
HUi, ensimmäisen kerran neiti nukahti ulos vaunuihin vaunujen lähtemättä liikkeelle! Miehän voin tehä nyt ihan mahottomasti kaikkea!!! Eli jämähin sitten tähän koneelle...:wave:
Tänään olis autokin pihassa ja tarkotus lähteä käymään kaupungilla paria kaveria moikkaamassa ja Tiimarissa hakemassa vähän askartelutarvikkeita jos sais ristiäisten kiitokortit askarreltua. Vai ruukataanko niitä ees laittaa? Yks kaveri oli sitä mieltä ettei oo koskaan sellasta saanu ainakaan vaikka monissa ollu ja monen kummi...mitenhän se on? Kuvaksi aattelin laittaa semmosen missä ollaan me kaikki 3 ristiäisissä ja ehkä yhden missä on neiti itse tai sitten vain jomman kumman....

Eilen kokeilin taas sitä tuttipulloa, ei yökännyt tälläkertaa eikä suuttunut. Oli vain kummissaan kun maitoa vaan valui suuhun ja nieleskeli, ei todellakaan imenyt sitä pulloa. Enhän mie ees tiiä miten sitä pullolla syötetään vissiin sitten? ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄK!:headwall: Tyhmä äiti... n.10ml meni sisään kunnes sitä alko vaan valua pitkin naamaa ja sitten jatkettiin tissillä. Annoin siis kesken ruokailun... mikä olis paras konsti? Vai ressaanko ihan turhaan? Tulee jo uniinkin koko homma :/

nin niistä menemisistä.. mulla ehkä sekin kun aina oon ollu menossa töissä yötä päivää ihan liikaa enkä ikinä oikein kerenny olla kotona, vuosi sitten saatiin talokin rakennettua ja muutettua ja vasta vauvan tultua on ehtinyt kunnolla kotona olemaan niin ehkä sekin tekee oman viehätyksensä tähän kotona hengailuun. Koirat, vauva ja kotihommat pitää kyllä päivät kiireisenä, haluttas tehä kovasti käsitöitä ja enemään istua tietokoneellakin, mutta aika ei vain riitä. Sillä mie ihmettelen miten jollakin on kotona tylsää ;)
Ja jokainen tosiaan ite tekee niinku hyväksi näkee en todellakaan kritisoi niitä jotka käy baarissa tms. Pääasia et tekee mikä parhaalta tuntuu. Itekki illalla joskus saatan jopa ottaa lasin viiniä tai oluen ja onhan se hyvää :p Mullakin voi vaikka viikon päästä mieli muuttua ja sitten haluttaaki liikenteeseen.. ei voi tietää..

Onko muilla ns. suihkutissejä? Onko mitään jippoa asiaan muuta kuin koitaa lypsää alkuja pois, meillä meinaa melkein tukehtua välillä kun tulee niin paineella ja sitten sitä ilmaakin vetää samalla ja sitten röyhtäytellään. Kuplastoppia annoin viikon verran ja se auttoi, nyt oltu 3 päivää vahingossa ilman sitä.
Ei oo ollu masu kipee ilmasta kun en oo muistanu antaa ;)

Otetteko vaunut aina sisälle esim. yöksi? Mun äiti väittää että homehtuu jos unohan ulos katoksen alle ne... kangasta, muovia ja metalliahan nuo vaunut on ja toki illallahan on kostea, äh no kuitenki.Jos ottaa vain sen vaunukopan sisälle ja muu värkki unohtuukin ulos niin onko kamalaa?

Pesettekö pyllyä vedellä joka vaipan vaihdossa? Meillä on tullut peppuun pieni punainen läiskä ja oon nyt sitten vain pyyhkinyt kosteuspyyhkeillä ja jos ihan kauhee kakka on niin sit vedellä ja illalla ennen yöunia vedellä. Olen laittanu bebanthenia siihen punaseen läiskään, mutta olisko se sinkkivoiden parempi? sehän kuitenki kuivattaa... Tarviiko se punanen läiskä parantuakseen kosteutusta vai kuivatusta? :confused:Tähän asti ollu peppu oikeen hyvässä kuosissa.

Niistä d-tipoista, olisko se D3 vitamiini nyt se paras sitten? Ja öljypohjainen se paremmin siedetty?
 
Dalailama:ei ollut tarkoitus sinua pelotella tuolla nenämahaletkulla:ashamed:Meillä tuo kolmas lapsikin söi pulloa tosi vähän,ja kun 10kk lopetin imetyksen kokonaan,niin siirtyi suoraan nokkamukiin,en tarjonnut pulloa sen jälkeen ollenkaan.
Minusta vauvaa ei ole todellakaan pakko jättää hoitoon viihteeen tai harrastusten takia,ihmiset on erillaisia ja jotkut eivät oikeesti kaipaa aikaa ilman vauvaa:)Itsekkään en muuten olisi vielä baariin suunnannut,mutta minulla ystävät asuu kaukana,ja nähdään pari kertaa vuodessa,ja mies niin tarjoutui vauvaa hoitamaan niin menin sitten ulos..seuraavaan kertaa voi taas mennä vuosi aikaa kun menen johonkin:LOL:Siis 2 kertaa kuussa minulla on harrastus jolloin mies hoitaa vauvan:D
Pai:Flamingon babybiossa en oo käynyt,mutta täällä ainakin yksi elkuvasali on varattu vaunuille,ja siellä ovat säilössä joten kukaan ei niihin käsiksi pääse=)
hipsu
 

Yhteistyössä