Heinäkuun Hurmaajat 2010

Kiitos onnitteluista! Ja kaneli77 - paljon onnea sinnekin! Tuijotan vähän väliä ihmeissäni noita kuvia ultrasta - ihan samalla tavalla kuin muutama viikko takaperin tuijottelin positiivista raskaustestia päiväkausia. :D

Mulla on tosi ihana gynekologi, joka vastaili kiireettä kaikkiin kysymyksiin. Moni turha pelko jäi sinne vastaanottohuoneeseen.
 
Voi että, miekin haluun sinne ultraan jo. Mitenkähän kallista tuo ois suunnilleen?

Hyvinpä tuossa huomasin nämä "ihanat" hormoonit.. Laitoin tuossa lakanoita hyllylle ja olin just saanu koko hyllylisen nätisti siihen pinoon niin sit se hylly arveleeki tippua siitä ja kaikki lakanat pitkin lattioita.. Nimittäin lähti melkein seinään se hylly ja kirosin kun mustalainen ja viskoin sit vielä niitä lakanoitakin.. Et kiva kun on valmiiks vähän tempperamenttinen ja sit tulee tommosia niin aijai.. Nooo.. jospa ne tästä tasottus..
Tupakanpolton lopettaminenki tekee kyllä varmaan tässä osansa. 6. päivä polttamatta!
 
Iltaa
Onnea Olivia81 ja Kaneli77 ultrauutisista :heart:
Meillä ultra maksoi 45 ?, hintaa tosin laskee kun ultrauksen suoritti kätilö eikä lääkäri.. Nämä kuuluisat raskaushormoonimyrskyt ovat tulleet tutuiksi myös täällä, pinna palaa herkästi (varsinkin jos on yhtään nälkä) ja itkua tulee tuhrattua, kun katteleen esim. Hurjaa remottia.
Paha olo aivan suunnaton, muutaman kerran tuli koulussa tervehdittyä pönttöä :/ Sama peli jatkunut koko illan ja ilmeisesti tulevan yön myös :(
Tekis mieli viettää huomenna koko päivä sängyssä, mutta pakollinen kurssi, ei kestä olla yhtään poissa-olo :kieh:

Lähtis nukkuun pahaaoloa poissa

Dana88 & Pikkune 7+5
 
Kirjoittelenpa minäkin sitten alkuraskauden ultrauutiset. Eli eilen käyty alkuraskauden ultrassa ja siellähän se pieni kölli. Kuukautisten mukaan olisi pitänyt olla 8+2 menossa mutta ultran mittausten mukaan 7+1. Eli laskettu aika todennäköisesti tulee siirtymään viikolla eteenpäin.. Sydämensykkeet näkyi kuitenkin ja seuraava neuvola on nyt sitten tammikuun alussa. Etova olo jatkuu...

Laura-vm86 Hatunnosto ja onnittelut tupakoimittomista päivistä.

toiveissa4 & kirppu 8+3 (7+2)
 
Tää onkin mielenkiintoista, että näin moni on päättänyt mennä alkuraskauden ultraan. Itse ole koskaan edes harkinnut. Saa sitten loppuraskaudesta ravata ihan tarpeeksi ultrassa (2 viikon välein esikoisesta).

Mulla jäi kyllä vähän pelkoja ei synnytyksestä, vaan siitä jälkipuolesta. Istuminen ei onnistunut kovin hyvin varmaan kuukauteen ja sain kohtutulehduksen. Kätilö vielä odotti monta päivää ennen kuin pyysi lääkärin katsomaan, vaikka valitin kovia kipuja. Toivotaan, että tällä kertaa osaan pitää oman pääni ja valittaa riittävästi :D

Paha olo on täällä jotenkin helpottanut vähitellen (kunnes menen kehumaan hyvää oloani :D)

Laura:Onnittelut tosiaan täältäkin tupakkalakosta. Kyllä miehellä ainakin on hermot niiiin kireellä, kun se ei saa päivittäistä nikotiiniannostusta :hug:

Jaha työntouhuun. Onneksi on perjantai ja viikonloppuna saa levätä. Ohjelmassa ois joulutohinoita jo :)

:wave:

Pakko tulla vielä lisämään. Martina Aitolehti on laittanut 2,5 viikkoselle vauvalleen korvakorut |O :kieh: On se ämmä ihan sekasin kyllä.
 
Ideariihi kehiin! Miten kerrotte tuleville isovanhemmille ja ystäville lisääntymisestä?
Itse olen miettinyt, josko jouluna kertoisin. Ajattelin, että vinkkaan merkatulla kuvalla: perheen isommista lapsista jouluinen kuva, johon on merkattu lasten nimet (siis ne, että näkyy, kun hiirellä osoittaa, mutta muuten piilossa) esim. esikoinen-isosisko, toinen-pikkusisko & isosisko, kuopus-pikkuveli & isoveli!
Tämä salaisuuden pitäminen sinne asti on ihan kamalaa. Äidin kanssa pidetään paljon yhteyttä-liki päivittäin. Ja minulla on varmasti maailman mukavin anoppi. Tekisi niin mieli lipsauttaa iso salaisuus.
Lapsille kerrottiin, kun kotona tuollaiset asiat huomaa helposti esim. käyn iltaseitsemältä yöunille, vatsa on sekaisin ja sitä rataa...Isoimmat olikin jo arvanneet.
Eilen illalla saatiin isompien kanssa hyvät naurut, kun koitettiin miettiä mahdollista nimeä vauvalle. Varsinkin nimi Max aukaisi naurusuonet, kun esikoinen ehdotti " Max. A. Laatikko"!
 
Onpas tullut juttua :)

Yritän muistaa jotain kommentoida.

Ensin asumisesta, me asutaan Oulun seudulla maalla, omakotitalossa (136 neliöä). Pihaa on kivasti ja mukava vesistönäkymä on makkarin ikkunasta.
Miehen kanssa vietämme 11v-hääpäivää viikonloppuna :heart: ja aina vaan enemmän häntä rakastan.
Synnytystavasta: ehdottomasti haluan alakautta synnyttää, jos se vaan on mahdollista. Minulla on kolme aikaisempaa synnytystä alakautta ja kaksi niistä ilman kivunlievitystä. En tosin tiedä, miten kaksosraskaus vaikuttaa tuohon. Vauvojen asennot ja voinnit taitavat tällä kertaa ratkaista, miten heidät ulos saatetaan. Kaikki aikanaan :)
Imettää tahtoisin mahdollisimman pitkään. Nykyistä nuorimmaista imetin 1v9kk ja se sujui kyllä hyvin alusta alkaen, vaikka pieni rintatulehdus alussa pääsikin yllättämään. Mutta tässäkin mietityttää tuo kaksospuoli. Voiko maito riittää kahdelle?
Minusta tuntuu, että hermoilen tässä raskaudessa paljon enemmän kuin aiemmissa. Jotenkin kokoajan on sellainen sisäänpäinkääntynyt olo ja ajatukset pyörii kympillä oman navan ympärillä. Olen varmaan tuhat kertaa hiljaisempi kuin yleensä, mikä ei välttämättä ole huono asia ollenkaan :LOL:
Meillä olis viikonloppuna vuorossa uutisen kertominen miehen vanhemmille. Jänskättää, mitä sanovat.
 
Mie oon vissiin outo, mut meillä tietää jo minun äiti, miehen äiti, isä ja veli ja sit ainakin 4 meidän ystäväpariskuntaa.. Ei jotenkin oo voinu olla kertomatta..

Ainiin meillä näistä mummoista ja ukeista.
Molemmilla molemmat vanhemmat elossa + mulla vielä äitin ja isän uudet puolisot. Miehellä yksi mummo, minulla 2 mummoa ja 2 ukkia elossa. Jotta noita sitten riittää :)

Nimiä, synnytyksiä ja imetyksiä en oo vielä miettiny yhtään, kunhan sais eka varmuuden, että mahassa tosiaan olisi se vauva, niin sitten voi rueta miettimään.

Laura rv 6+1
 
Me ajateltiin että kutsutaan molempien vanhemmat kylään kunhan saadaan varmuus että masussa kaikkii ok. Leivotaan kakku ja sen päälle sitten sellanen vauvakoriste. Tilasin just eilen netistä sellasen hauskan kakkukoristeen. Jos eivät siitä vihjettä ymmärrä niin mistä sitten :LOL:

Toivottavasti saadaan varmuus jo ennen joulua, koska muuten voi olla aika erikoinen joulu ku meikäläinen jatkuvasti joutuu syömään jotain ettei kuvota.
 
Laura-vm86 Kyllä meilläkin tietää suurin osa kavereista. On ollut vaikea olla kertomatta, kun ovat olleet tietoisia yrityksestä. Kummankin vanhemmille aiomme kertoa viimeistään jouluna. Ja työ paikalla lähimmät tietää, mutta muuten odotellaan tuonne 12. viikolle. (Jos ei pikkujouluissa narahda) :/

Nimi asioissa meillä on tytölle nimi ollut jo useamman vuoden ja pojallekin on jo vaihtoehtoja.

Aiotteko selvittää vauvan sukupuolen ennen syntymää?
Meillä taitaa kääntyä siihen suuntaan, että halutaan tietää...

Huh! Onneksi on perjantai ja pääsee viikonlopun viettoon! Ei tarvitse yrittää keskittyä työasioihin, jotka ei kiinnosta yhtään :LOL:

Kaneli ja toukka 6 + 4
 
Täällä olis yks varovainen ilmoittautuja :wave: Eilen testattu 2 kertaa eri testeillä, apteekin omalla, antoi vahvan roskishaamun 10 min sisällä ja sen jälkeen varmistus cb:llä, johon muodostui heti vahva plussa =) En vain voi uskoa tätä todeksi kun esikoista yritettiin kuitenkin reilu vuosi ja nyt tämä toinen tärppäsi ekalla yrittämällä ;) Eli esikoinen syntyi syksyllä -07, olen 27v ja synnytyssairaalana toimisi jälleen hyvinkään sairaala :)
 
toiveissa4 Meilläkin ois nyt neuvolan laskujen mukaan 7+5 menossa, mutta ultran mukaan ois 7+1. Itsekin vähän epäilin, että LA saattais siirtyä vähän eteenpäin, koska neuvolan laskuissa käytettiin 28 päivää, mutta mun kierto oli vähän pitempi viimeisinä kuukausina ennen plussaa. Ja lääkärin mukaan ovulaationkaan ajankohta ei oo aina kiveen hakattu. Ei kuitenkaan muutettu laskettua aikaa vielä, vasta mahdollisesti np-ultran yhteydessä. Siirtyikö sulla laskettu aika jo?

Laura-vm86 Tosi hienoa, että oot lopettanut polttamisen! Se on varmasti paras juttu, minkä voit nyt tehdä vauvasi hyvinvoinnin eteen! Kovasti tsemppiä hormonimyrskyjen kanssa! :)

Mut punkteerattiin eilen kolmannen kerran viikon sisällä.Ensi viikolla sitten NELJÄS kerta! Mulle herää karmea epäilys, ettei näitä punkteerauksia edes tarvittais, mutta on korvalääkäri on sadistinen kiduttaja, joka nauttii avuttomien uhrien tuskasta... No ei sentään, se on ihan asiallinen tyyppi.

Olivia & KatkarapuVauveli 7+5 (tai 7+1)
 
Täällä eilinen meni ihan mönkään tuo esikoinen valvoi yöllä yli tunnin ja viime yö meni kanssa ihan penkin alle, ei meinannut nukkua kunnolla koko yönä. Odotankin että se nukahtaa tuonne sänkyynsä ja kömmin sitten itse päiväunille. Muuten on kauhean paha olo koko päivän.

synnytyksesta en oikein tiedä mitä siitä ajattelisin. esikoista lähdin synnyttämään normaalisti , mutta kun 12 h oli ollut supistuksia niin synnytys pysähtyi 7cm ja tarjonta oli väärä, niin sektiolla tuo maailmaan tuli ja kilojakin oli huimat 4395g joten ois ollut mulla tekemistä. Nyt joudunkin sitten rv 36 synnytystapa arvioon, jossa päättävät miten tuo synnytys tapahtuu. Sektiosta toivuin nopeasti n 2 viikkoa niin liikuin jo normaalisti ja istuin alusta alkaen hyvin, että ei siitä pahoja muistoja jäänyt muuta kuin se petymys, että mies ei päässyt päivystys sektioon mukaan ja että mies ei saanut katkaista napanuoraa.

imetyksestä haluaisin imettää ainain se 4kk esikoista pystyin imettää täysimetyksellä 1½ kk ja osaimetyksellä 4kk asti, maito ol tosi laihaa eikä tyttö tullut siitä tyytyväiseksi ja rintaraivarit meni aika koviksi joten mä luovutin.

Tänään ois vuorossa mun pikkusisko kenelle kerron raskaudesta, me ollaan menossa mun vanhemmille saunomaan, ja sisko tulee miehensä kanssa sinne joten ajattlin hälle kertoa asiasta.

Nyt taisi neiti nukahtaa joten mä painun nukkumaan hetkeksi. jos vaikka ei toi 10 min bussimatka ois ihan hirveetä tuskaa.

Emmy ja pirpana 6+2
 
ensimmäinen huono-olo ilmeni tänään aamulla 6 aikaan kun piti herätä vessaan,olo meni onneks helposti ohi,vissyä kurkusta alas ja takasin nukkumaan. kun herätys tuli ni aamupalaks banaani ja mandariini ja vettä,nyt olo ihan jees:)

kamala muutto stressi päällä ,tälle päivälle sain muutto auton vuokralle ja kaverit ja isäpuoli ja pikkuveli tulevat muutto apuun:) itse en uskalla alkaa kokeilemaan että kestääkö kantaa vai käykö huonosti :$ ennemmin liian varovainen kun että joutuisi katumaan jälkeenpäin.
poikaystäväni on kertonut tietääkseni vaan yhdelle ystävistään( hänen entisessä suhteessa joutui pettymään kun keskenmeno tuli toisenkolmanneksen alussa) siksi lienee tuo matala profiili.
itse olen kertonut äidille ja ja muutamille ystävílle. töissä piti kertoa pomolle ja toiselle esimiehelle koska edessä oli muutoksia työkuvioihin. aiemmin suunnittelemani irtisanominen meneenkin pidemmälle..:D töissä toukokuun puoleenväliin ja sit kesälomalle jolta siirtyminen suoraan äitiyslomalle.. :LOL: piiiitkäloma siis suunnitelmissa:D

mutta nyt tän mamman on aika palata pakkailemaan viimesiä irtotavaroita jotta muutto onnistuisi hieman paremmin:D


millanen rv5+1
 
Huomenta aamukahvikupposen ääreltä! (Ei tää kahvikaan näköjään ala etoa missään vaiheessa..)

Synnytyksestä Mulla on tällä hetkellä täysin absurdin pollea ja luottavainen "No eihän se nyt niin kauheesti voi sattuu!" -olo synnytyksen suhteen (kuten huomaatte, olen ensikertalainen :D ). Lähinnä kiinnostaa, millainen se kokemus on ja miltä se tuntuu. Varmaan lähempänä alkaa jännittää hulluna, koska mua ei ole oikein koskaan elämässä edes sattunut mikään (ei oo särkyjä missään, en oo koskaan katkaissut jalkaani tai ede venähdyttänyt mitään ruumiinosaani!) eikä kipukynnykseni ole varmaan kovin korkea. Alatiesynnytys olis hieno kokea, mutta mistä sitä tietää, miten käy.

Imetyksestä Rempseä äitiystäväni loi mulle imetysstrategian kun taannoin kerroin tiineydestäni. Se tietää, miten pyhää uni mulle on, joten sanoi, että totutat vauvan pulloon ja vastikkeeseenkin alusta asti ja vaan "puoli-imetät" niin että mies voi hoitaa osan yösyötöistä ja saat nukkua niin olet paremmassa toimintakunnossa päivät. Kauhistuin, että eiks toi oo kaikkien maailman äitimyyttien vastaista :LOL: Se sanoi, että unohda normit & vaatimukset. No, saa nähdä, miten tuokin menee. Luulen että kaikki suunnitelmat tulee menemään anyways ihan nurin kurin eikä mikään kuten suunnitteli/toivoi ;)

Nyt varmaan sain jo kauhumaman leiman otsaani näiden tarinointieni myötä... :p
 
Kardemumma
Hassua, musta oli paljon helpompaa kaivaa vaan tissi esiin kun käydä miettimään paljonkoha lapsi joisi ja lämmitellä pulloa niin päivin kuin öinkin. (Niin mies on sen verran uninen että sillä olis menny niin pitkään ennen kuin olis edes hoksannu että vauva on hereillä. Pahimmassa tapauksessa olisin eka ite heräännyt yöllä vauvan itkuun ja sit tökkiny miehen hereille :) ) Noh eipä esikoinen sitten sitä korviketta juonutkaan kun olin joskus pidempiä aikoja poissa (tosin silloin söi jo kiinteitä). Ja onnellisessa asemassa olin muutenkin maitoa tuli hyvin.

Imetyksestä
Tosiaan toivon täysimettävinäni 6 kk tienoille. Ja tämä vaan siksi että olen laiska :LOL:
Esikoiselle tarjoilin kiinteitä 5kk iästä mutta kuukauden verran meni ennen kuin tyttö ymmärsi että ruoka on tarkoitus niellä eikä sylkeä pihalle :LOL:

Laura vm86 Tsemppiä tupakanpolton lopetukseen!

Ennu Luin kanssa Martina Aitolehden vauvan korviksista :kieh:

Raskauden kertomisesta
Luulen että kerrotaan np-ultran jälkeen, niin kuin viimeksikin, jos ei nyt paljastuta aikasemmin esim jouluna. Mun äidillä on synttärit oletetun np-ultran jälkeen ja olen ajatellut että voisi askarrella kortin jossa on esikoisen kuva ja ultrakuva tai jotain vastaavaa. Muille isovanhemmille sitten varmaan vain kerrotaan. Ja luulen et muut sukulaiset sitten saa nopeasti tietää :LOL:
Kavereille kerrotaan sitä mukaa kun nähdään. Tai sit vain laittaa facebook -statukseeen "mahankasvattaja" tai vastaavaa :LOL:

zirppa + hipsu
 
Alkuperäinen kirjoittaja zirppa:
Kardemumma
Hassua, musta oli paljon helpompaa kaivaa vaan tissi esiin kun käydä miettimään paljonkoha lapsi joisi ja lämmitellä pulloa niin päivin kuin öinkin. (Niin mies on sen verran uninen että sillä olis menny niin pitkään ennen kuin olis edes hoksannu että vauva on hereillä. Pahimmassa tapauksessa olisin eka ite heräännyt yöllä vauvan itkuun ja sit tökkiny miehen hereille :)
Niinno siis mähän en tosiaan tajua tällasista mitään :D Siis pitääks se maito jotenkin lämmittääkin. Eihän meillä ole edes mikroa :LOL: Voi siis olla, että tää mun (tai ei edes mun, vaan ystäväni) ajatus oli aivan utopistinen (vaikka se kyllä muistaakseni perustui sen omiin kokemuksiin, en muista). Meillä kyllä mies on paljon parempi heräämään jokaiseen oksanrisahdukseen, mutta kai jotkut äidinvaistot sitten muakin herättelee, voisi toivoa.. :p
 
No niin, tasaviikkojen kunniaksi, tänään ei ole VIELÄ tehnyt yhtään pahaa, jes! =) Vaikka osittain se saattaa sitten taas hieman huolestuttaakin.. :ashamed: Mutta olen ajatellut, että ehkä hyvänvointisuuden taustalla on riisipuuro jota söin luumu-rusinasopan kanssa aamupalaksi! =) Jostain nimittäin luin, että yleensäkin riisi, auttaa odottajalla pahaanoloon, niin miksei myös riisipuuro vois auttaa.. ;)

Ja ennenkuin pahaolo kerkeää iskemään nälän vuoksi, siirryn kokkailemaan tonnikalarisottoa. Hyvät päivänjatkot kaikille mammoille! Niin ja isukeille myös! :wave:
 
Voi kökkö, kirjoittelin äsken pitkät pätkät ja sitten Internet Explorer päätti, ettei halua enää toimia. Tyhmä selain!

kardemummma Mulla maistuu kans kahvi ihan normaaliin tapaan! Outoa kun kaikki muu ällöttää...

Facebook on muuten aika vaarallinen paikka... Pari mun hyvää ystävää tietää raskaudesta ja eilen toisen ystävän mies oli kommentoinut jotain mun statukseen ja lisännyt vielä perään "Btw, Onnea". Argh! Tuli kiire deletoimaan kommentti! :D Tämä mies oli kyllä tosi pahoillaan kun huomas mokansa, mutta no harm done! Jos joku huomas, niin siinäpähän miettii...

Haluaisin itse imettää aika pitkään, jos vaan mahdollista. Eipä ole sitten turhaan rinnat kasvaneet megaturbomittoihin! Oikeesti, en tiedä millä saan piiloon nämä kun meen ens viikolla taas töihin. Kukaan ei enää usko, mun poskiontelosaikkuun, vaan ne epäilee, että oon käynyt mutkan Tallinnassa fiksaileen vähän paikkoja. ;)

Stemia Paljon onnea plussasta ja tervetuloa mukaan! :)

Nyt sohvalle katsomaan 7 jaksoa Frendejä putkeen!
 
Mä nyt vielä lisään, että en tarkoittanut että imettäisin kerran viikossa ja loput tarjoaisin vastiketta (en tiedä, olisiko moinen edes fyysisesti mahdollista), vaan että imettäisin pääosin, mutta että hätävaihtoehtokin olisi tarjolla. Se oisi ideaalitilanne.
 
Haha, jääkaapissa ois paistettua lohta, mikä yleensä on suurta herkkua. Nyt vaan ällötti koko lohi ja rupesin sylki suupielessä miettimään et voi vitsi tuolla on purkkihernekeittoo et sitä haluun ja oikein hyvin maistuu :D Et hyvät mieliteot :LOL:
 

Yhteistyössä