Heinäkuun Hurmaajat 2010

Heissulivei, tekstit kahlattu!

Mullakin on ollut eilen ja tänään vähän vähemmän pahoinvointia, ihanaa!

Minäkin haluaisin synnyttää alateitse. Kaikki kolme muksua ovat syntyneet alateitse ja kaksi viimeistä ilman lääkkeellistä kivunlievitystä. Onko muuten kukaan kokeillut ammetta synnytyksessä? Se ois varmaan tosi hyvä kivunlievitys, koska viime synnytyksessä suihkukin auttoi jo paljon. Liruin varmaan puolitoista tuntia suihkussa, kätilö kävi vähän väliä kysymässä, onko kaikki hyvin :LOL: .

Imettää haluaisin pitkään. Kuopusta (1,8v.) täysimetin 6kk ja nyt olen lopettelemassa imetystä ( :ashamed: ). Kannattaa vaan luottaa itteensä sen imetyksen kanssa. Yleensä maito riittää, jos vaan muistaa itse syödä ja juoda tarpeeksi ja yrittää levätä mahdollisimman paljon. Alussa vauva saattaa roikkua paljonkin rinnalla, mutta se ei yleensä tarkoita etteikö maito riittäisi. Vauva kyllä tilaa sitä lisää tihentämällä imetysvälejä, jos maitoa ei ole riittämiin. Liplatukselle piti sanoa, ettei sinunkaan tarvitse miettiä maidon riittämistä kaksosilla, koska mitä enemmän vauvat imevät, sitä enemmän maitoa tulee. Toki imetys on varmaan tosi rankkaa ja aikaa vievää kaksosten kanssa, joten tsemppiä ja voimia tarvitaan.

Nyt katkes taas ajatus, en muista mitä muuta piti kommentoida. Tervetuloa taas uudet ja onnea hyviä ultrakuulumisia saaneille :heart: . Mäkään en muuten ole ikinä käynyt varhaisultrassa, eikä kyllä ole tullut mieleenkään käydä :) .

Laitoin zirppa sulle yv:tä, en tiedä tuliko perille, kun sivut jotenkin tökki, kun sitä lähetin. Anyway, laittaisitko mulle salasanaa kerhoon? Kiitos!

Sherine + masukki 6+6
 
Ihanaa viikonloppu!! Siispä mukavaa sellaista kaikille! =)

Onpa huimia eroja tuossa alkuraskauden ultran hinnassa. Jos tuon olisin hokannut niin olisin tehnyt täälläkin vähän hintavertailua. Nyt maksoin Terveystalossa n.140... No, oli se kuitenkin joka euron arvoinen. Meillä mies ei ollut siellä mukana, ei siitä juuri edes puhuttu. Oli kummallekkin selvää että mene yksin. Ensimmäisessä raskaudessa mies ei ollut kertaakaan neuvolassakaan mukana, tuskin tulee nytkään. Ei se kyllä mua haittaa, tämä vain sopii meille näin. Synnytyksessä oli sitten kyllä mukana ja olikin suureksi avuksi. :) Mutta ymmärrän kyllä että on ihana jakaa noita hetkiä toisen kanssa, niinkuin ensimmäinen ultra. Np-ultraan haluaisin kyllä hänet mukaan.

Luotin ensimmäisellä kerralla synnytyksessä vahvasti siihen että luonto osaa hoitaa homman ja jos joku menee pieleen niin siinä vaiheessa luotan sitten kätilöihin ja lääkäreihin. Kaikki menikin suht hyvin, loppujen lopuksi. =)
Imettämisen suhteen toivon että pystyn imettämään samalla tavalla kuin ensimmäisenkin kanssa. Niinkuin joku toinenkin kirjoitti jo aiemmin, koen imettämisen helpompana kuin pullottelun. Tietysti täytyy yrittää vähän totuttaa myös pulloon että voi sitten helpommin olla hetken vauvan luota erossa. Jos vaan kaikki menee hyvin ja nyytti on sylissä heinäkuussa.. Vielä on vaikea uskoa todeksi..

Ihanaa viikonloppua kaikille!

Heta-h
 
ILTAA

Onnea hyvistä ultrakuulumisista Olivia, kaneli ja Bambina.. (unohdinkohan jonkun? ) :ashamed:

Mitähän Martina aitolehto vielä keksii.. Hohhoijaa! :kieh:

Mullakin oli tänään ensimmäinen neuvola ja pääsin ultraankin, kun terveydenhoitaja meinas että pitää sydänääniä niin kattella.. Kyllä mua jännitti tämä aamu aivan kamalasti! Jännitys laukesi, kun meijän pikku-TOIVO esitteli sydämmensä :heart: Olin kans leveää hymyä tän päivän,, ihanaaaaaa :D Joulukuun lopussa on seuraava käynti ja sillon olis lääkärinneuvola. Katsotaan, koska tulee kutsu np-ultraan. Neuvolassa muuttui laskettu aika parilla päivällä eli 9.7. mutta katsotaan ultran jälkeen muutellaanko listaan. Nyt mulla olis siis tasan 8+0 POKSPOKS :)

Eilen en käynyt koneella ollenkaan ja tooooosi paljon oli tullut tekstiä. Meni tovi, että sain luettua kaiken. Mutta ihana kun on aktiivista porukkaa, pitää vaan muistaa, ettei jätä kauheen montaa välipäivää. En muista kuitenkaan puoliakaan mitä ootte kirjotellu :ashamed: Mahtaa olla raskausajandementiaa :LOL:

Hyvää viikonloppua kaikille! :wave:

Maamin ja TOIVO 7+5 tai 8+0 :heart:
 
Iltaa!

Bebek:
Mulla kans ihan sama! Pelkästää nännit on kipeet ja ne vasta kipeet onki! Etenki jos on yhtää kylmä ni kyllä sattuu ja pahasti! :eek: Tekis mieli hankkii jotku villalämmittimet rintsikoiden sisää, kai semmosiakin on?

Nyt petii!
:)
 



nikki..........monesko tulossa..........synnytyssairaala......oma ikä

30.6
Cabo..............toinen..................nkl...............33v.
tuulie..............esikoinen.................................28v.
Marika75s.......esikoinen.............Hyvinkää........24v.

1.7
Minotchkin.........toinen................Jorvi...........37v.
Zeenah.............esikoinen.............OYS...........24v.
susanna85.........esikoinen...........TAYS.........24v.

2.7
Marta.................esikoinen............SKS..........27v.
omenaruusu.......kolmas..............KOKS.........32v.
Tipu Topakka......kolmas................??.............??
helise.............esikoinen.................KOKS........21v.

3.7
Rumo.................toinen...............Kättäri........23v.
Solnushka.........esikoinen..........KOS.............33v.

4.7
Nuu82............esikoinen...............PHKS.........27v.

5.7
pauliina82...........neljäs..............OYS...........27v.
kopkop....................??................??..............??
Kardemumma......esikoinen..........??...........28v.
FunkyMama........toinen.............Jorvi..........29v.
Ellunaa................toinen............SATKS........20v.
toiveissa4 ...........neljäs............ MKS..........30v.
Samanta.............kuudes...........PKKS..........39v.

6.7
toiveissa4............neljäs.............MKS..........29v.
tyhmäblondi73.....toinen............TAYS.........36v.
Kanelitäti............esikoinen............??...........24v.
kausa............esikoinen.......Kättäri/NKL.......33v.
JP-78

7.7
Chili24...........esikoinen.........TAYS...............25v.
NeLa..............kolmas............KYKS..............25v.
Muffin.............neljäs..............HYS................36v.
Liplatus..............??..................??..................??

9.7
Star86...........kolmas..........SatKS..............23v.

10.7
jonttu79........kolmas.................................30v.
dana88.........esikoinen.........OYS...............21v.
Ennu.............toinen..............SATKS...........29v.
Sadee80.......neljäs...............HYS..............29v.
Heta-h..........toinen................??...............35v.

11.7
Maamin82.....kolmas.............SEKS............27v.
Olivia81......esikoinen............Jorvi.............28v.
Pai80..........esikoinen............Jorvi.............29v.

12.7
Madrigal........kolmas............OYS..............31v.
Bebek..........esikoinen .......Kättäri...........23v.
Nedra...........kolmas............TYKS.............26v.

13.7
elmeri99...........kolmas.........TYKS...........37v

14.7.
Lumo.............esikoinen....Hyvinkää...........20v.
Virpi1980.........neljäs.........OYS.................29v.

15.7.
Amati............seitsemäs.......PKKS.............37v.
Hiipi..................toinen..........KHKS............28v.
Tiuhti-81...........kolmas..........KYS...............??

16.7.
Musta Pantteri....??................??....................??
Toka0710...........toinen.........NKL...............33v.

17.7.
Pennonen80......neljäs........KPKS...............29v.
Sherine..............neljäs........NKL..................33v.

18.7
Hexuli................viides.........kättäri..............26v.
EricaH...............toinen........TAYS.................28v.

19.7
Bambina...........esikoinen.......??................26v
Jonskuu84...........??.............PHKS............25v.
SMSM...............kolmas........OYS...............39v.
Retuli82............esikoinen......??..................??
Punaposket 82...kolmas......KPKS...............27v.

20.7.
Aranel.............toinen...............PS..............22v.
Kaneli77........esikoinen............??...............??

21.7.
Ninzuliini..........toinen................??..................27v.
Mekkala.......... esikoinen..........TYKS...............29v.
Sussu80...........esikoinen...........NKL................29v.
Emmy83...........toinen............ ..Kättäri............26v.
Päpsy79...........neljäs................TAYS...............30v.
Miranha............esikoinen...........SEKS................27v.


22.7.
Von Lin Lin........toinen...........kättäri..............31v.
Rae89..............esikoinen...........??................20v.
Laura-vm86....esikoinen.............PKKS...........23v.

23.7.
Fiinukka............??.....................??................??

24.7
Ärrieri...............kolmas............KSKS..............33v.

25.7
Minsku82.........toinen................??.................27v.
Pikkumyy-82....ensimmäinen......??................27v.
Sitruunapippuri....toinen..............??...............26v.
Vats.ilm.vauv......viides...............??................33v.

26.7
Hipsu79...........neljäs................KSKS..............??
Stemia.............toinen............Hyvinkää..........27v.

27.7
Sirri81..............toinen..............OYS................28v.
Enkelinäiti.......viides.................??..................33v.
muumurskanen..toinen..............??................??

28.7
Sankkuli............kolmas...........SATKS.............29v.
IituPiitu77.........esikoinen.............??.................??
zirppa................toinen..............KOS...............24v

29.7
Äitx2................kolmas...............EKKS...........28v.
Millanen...........ensimmäinen........??..............??
Juuliai...............toinen..................??.............29v.
Huisi hippu..........??......................??..............??

30.7
Viivi ja vagner...kolmas................??.............31v.


Aika vielä hukassa
Marie1981.......toinen................??................??
Taatu..............esikoinen.............TAYS...........26v.



isän näkökulmaa joukossamme edustaa JP-78.



[/quote]

[/quote]

[/quote]

 
Heips kaikille! Vaihdoin täällä mun kuntayhtymässä neuvolaa eli menen toiselle neuvolatädille toiselle puolelle rajaa. Entinenkin täti oli ihan ok, mutta oli meidän jutustelu aina jäykkää ja lisäksi olen tällä uudella paikkakunnalla töissä joten aikojen järjestely käy helpommin ;)
Samalla laskettu aika muuttui siihen oikeaan eli 19.7. Oli ihana vastaanottoavustaja, kysyi viimetteeksi että tärkein kysymys sitten vielä eli miten olet voinut.

Mun piti kommentoida niin kaikkea mutta enhän mä mitään enää muista...
Susanna: Hienoa, että pääsit yksityiselle. Minäkin olen aika tarkka kaiken suhteen.. meidän neuvolalääkäri ei ole tutkinut kuin esikoisen 3kk:n iässä. Loput lasten lääkärikäynnit on käyty yksityisellä korvakontrollien ym yhteydessä. Lastenlääkäri tarkistaa lonkat tosi nätisti ja sievästi, meidän kunnanlääkäri käyttää voimaa ja omaa painoa avuksi.. lapsi huutaa pää punaisena :'( . Mä en muutenkaan ole sitä koskaan oikeana lääkärinä pitänyt joten tämä sopii meille.

Imetyksestä: Ekaa 2kk täysillä ja sitte loppu. toista 5kk täysimetys ja osittain 1v3kk.. Meillä on aina vaavi nukkunu äidin vieressä joten puoliunisena tissi suuhun siitä ja sillee.. :) Vähän asentoa vaihtamalla se toinen tissi parin tunnin päästä ym. ;)

Mulla on pahoinvointia vaihtelevasti. Pääosin melko reippaasti. Ne rannekkeet tuntui ensin ettei auta.. sitten pidin niitä jo loppuillan taivaan lahjana mutta taas seuraavana päivänä en rehellistä apua tainnut niistä saada. Kai se on vaan tätä johonkin pisteeseen saakka.

Me halutaan tietää sukupuoli ennen. Kaksi pojua on nytten ja kumpi kolmas sitte ikinä onkaan niin siihen on jotenkin mukava valmistautua ennen. Ehkä sitä vähän tyttöä toivoo, mutta pieni ihana poikakin olisi aivan yhtä rakas. + pitäähän mun tietää minkävärisen autokaukalon tilaan Saksasta :LOL:

Eilen jouduin ottamaan parasetamolia 500mg eikä tuntunut kivalta. Sain sillä kuitenkin migreenin seis, kun otin sen heti alkuoireita huomatessa (valot otti jotenkin kirkkaasti ja aivan hitusen pää oli arka) ja sitte unille.

On tämä vaan jännää aikaa. Kyllä mäkin haluaisin alkuraskauden ultraan näkemään että kaikki on ok, jos meillä ei neuvolassa ultrattaisi joka kerta. Neuvola aika siirtyi nyt 6 pvä eteenpäin kunnan vaihdon myötä mutta jospa sen kestäisi. Siellä sitten ultrataan :)

Punaposket ja Tuhina 6+5
 
Enpä muuta tee kuin merkkailen. On niin paha olo!!! :x en voinut aamulla mennä ees suihkuun kun siellä oli esikoisen vaipparoskis jossa aamuiset läjät :x

Nyt mietin miten selviän tän päivän hengissä!!!

emmy ja pirpana 6+3
 
Minul huonoo olo lähinnä iltaisin ja rinnat ihan pirun kipeet ja mies sano et muhevat :LOL:

Imettää hauaisin ½-1 vuoden...esikoista imetin vaan 3 viikkoa ku kaikki meni pieleen ja toista puoli vuotta ja sit lopetin ku homma meni leikkimiseks. On se tissi vauva vaan niin paljon helpompi ku pullojen kans pelailu vaik eihän se imetys aina onnistu :ashamed:

Synnyttää haluisin alakautta niin kuin nää kaks ekaakin joista esikoinen synty rv 39+5 ja toinen rv 39+0...mitenköhän nyt sit...vielköhän aikaistuu vai menee kaks viikkoo yli?! :whistle:

Nyt täytyy lähtee valmistautumaan serkun pojan 1v synttäreille ja sit käydään paloasemalla ja sit mie meen illal työpaikan pikkujouluihin...teatteriin ja syömään =)

Nyt moikka enne ku neiti purkaa koko vaatekaapin ku ettii sopivaa mekkoa :wave:

Äiti rv 5+2.
 
Huii kävin kattoo tota kerhotoimintoa ja aika hassulta näytti. Kaipa sitä oppis käyttämään :)

Harmittaa kun halusin tänää mennä jumppaa vaan kuinkas sitten kävikään. Sama juttu ku viime la, eli aamulla herätessä aika yök yök olo. Ehkä aamujumpat ei ole nyt paras vaihtoehto... Huomenna olis bodypump vasta seittemän hujakoilla, sillo ehkä olisin kykenevä :)

Ja äää pitäs lukea tenttii, mikä on heti ma aamulla. Ihan tosi iso ja laaja ja vaikea alue! Oon pulassa!

Punaposket82: Mäki jouduin pari viikkoo sitte ottaa mahan takia immodiumin ja kyllä se kirpasi kun paketissa vielä sanotaan että ei raskauden aikana. Mutta ei ollut vaihtoehtoja, toivottavasti ei yksi pilleri mitää pahaa tee...

Tästä menen nyt sitten jatkamaan lukuja.
Mukavaa viikonloppua!

helise rv 9+1
 
Heips!

En ole kereenny lukemaan kirjoituksia...
Migreenin kourissa olen ollu eilisen ja vieläki pää tuntuu oudolta :LOL:
Torstaina katoin tähtiporttia ja alko tuntua ettei olo ole ihan todellinen. Otin jo varoiks parasetamolin ja menin nukkumaan. En saanu ku pari tuntia nukkua ku tuntu inhottavalle päässä ja kylmän väristykset kulki koko ajan vaikka kuumetta ei ollu. Sitten joutuki jo kiirreelä ryntäämään alakertaan yrjölle :x
Koko eilinen päivä meni nukkuessa. Minun piti kutsua pikkuveli vahtimaan pienempiä lapsia kun ukko oli aamuvuorossa ja ite en millään pystyny :ashamed:

Tänään olisi pikkujoulut, jos tästä selviisi iltaan :p

a rv7+2
 
Tänään 8+0 *poks* :heart:

Pitääpä käydä avaan uusi "luukku" eli raskausviikko www.vau.fi -sivustolla :)

Enää viisi päivää ekaan neuvolaan :heart:
Mitä ekassa neuvolatapaamisessa tehtiin? kuuneltiinko sydänääniä? Vai mitä?
Oliko kellään miestä mukana?
Meillä miekkonen yrittää vaihtaa vuoroa, jotta pääsisi mukaan. Ei haluaisi jäädä mistään paitsi :)

Aattelin tänään olla ahkera ja siivota koko kämpän, nyt suht. koht. hyvä olo.

Dana88 & Pikkune 8+0
 
Raskaudessako muka mielialat vaihtelevat? Eilenhän pohdin sitä, kuinka kertoa sukulaisille ja ystäville asiasta jouluna. Tänään jo kaikki tietävät sen, kun kerroin :LOL:
Onnistuttiin kyllä yllättämään ihan puun takaa isolla uutisella.

Saas nähdä miten lemmikit huomaavat raskauden. Onko muilla koirat tai kissat käyttäytyneet poikkeavasti? Meillä ainakin berni tuntuu olevan paljon rauhallisempi minun läheisyydessä. Muiden kanssa sitten riehuu ja retuuttaa palloaan. Aiemmin se olin juuri minä, kenen kanssa sitä palloa retuutettiin ja pihalla riekuttiin. Ihana mamin "pikkukoira" :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja dana88:
Tänään 8+0 *poks* :heart:

Pitääpä käydä avaan uusi "luukku" eli raskausviikko www.vau.fi -sivustolla :)

Enää viisi päivää ekaan neuvolaan :heart:
Mitä ekassa neuvolatapaamisessa tehtiin? kuuneltiinko sydänääniä? Vai mitä?
Oliko kellään miestä mukana?
Meillä miekkonen yrittää vaihtaa vuoroa, jotta pääsisi mukaan. Ei haluaisi jäädä mistään paitsi :)
Dana, ulkomuistista näin 2,5 vuoden takaa.. Ekalla neuvola kerralla täytellään lappuja ja verikoe otetaan. Ja voi sitten jutella mieltä askarruttavista kysymyksistä. Aika pitkälti itsestä ja terkasta on kiinni paljonko höpistään. En uskosta että vielä sydän ääniä kuunnellaan. Yleensä on rv12 -> kun alkavat kuunnella, kun ei välttämättä kuulu (riippuen kuinka hyvä laite on) ja ei haluta huolestuttaa jos ei sitten kuulukaan vaikka kaikki olisi hyvin.


Mulla on ollu siivousaamupäivä, ja vielä ajattelin jatkaa. Ajattelin jos paha olo iskee ens viikolla ni sitten en kyllä väkisin siivoile. Joten nyt voi olla viimeset hetket tehdä joulusiivot.. tai sitten ei :LOL:
 
Kävinpä sit ostamassa äippäfarkut tänään :)
Huolestuttaa vaan kun ei oo ollu pahaa oloo enää ollenkaan ja aamuyöstä kun kävin vessassa niin koski tosi kovasti taas mahaan.. Pakko kyllä melkein käydä yksityisellä ultrassa ku eihän tästä mitään tuu kun miettii koko ajan et onkohan kaikki nyt ok vai ei..
 
Moi kaikille! Mäkin tuun varosasti mukaan, neljättä odottelen, viikkoja 5 kasassa, mutta en kyllä vielä moneen viikkoon juhli - on sen verran paljon ollut noita keskenmenoja takana.

Kun luen näitä teidän juttuja, tulee kyllä ihan epänormaali olo - mulla ei oo yhdessäkään raskaudessa ollut hetkeäkään pahaa oloa ja 7 kertaa olen jo alkuraskauden käynyt läpi. Ei mu IKINÄ ole oksettanut tai edes kuvottanut...rinnat vaan on kipeet ja mahassa on niin kuin pieni painon tunne, siinä kaikki. Tosin en oo myöskään ikinä elämässäni kokenut kuukautiskipuja, en edes osaa kuvitella miltä ne tuntuu!

Olen viime aikoina lueskellut kaikkea mahdollista sikainfluenssaan liittyen ja tullut siihen johtopäätökseen, että rokotetta en ainakaan ota. Piste i:n päällä olivat nämä artikkelit :

http://articles.mercola.com/sites/articles/archive/2009/11/28/Shocking-Swine-Flu-Vaccine-Miscarriage-Stories.aspx ja

http://organichealthadviser.com/archives/shocking-h1n1-swine-flu-vaccine-miscarriage-stores-from-pregnant-women-tell-your-doctors-that-vaccines-and-pregnancy-do-not-mix

Olen ajatellut selvitä ihan d-vitamiinin lisäämisellä 2000IU/pv ja riittävällä liikunnalla, jotta vastustuskyky on parhaimmillaan. Suomessa tarjottava adjuvanttipitoinen rokote on sitä paitsi kielletty monissa korkean terveydenhoitotason maissa, esim. Kanadassa,Ranskassa ja Sveitsissä, koska sitä ei ole koskaan testattu ihmisillä ainoastaan tiineillä eläimillä!

Päivät kuluvat hitaasti, ensimmäinen ultra on ensi perjantaina. Menen sinne peläten pahinta - olen keskenmenojen seurauksena kuin Pavlovin koira - näen ultrausvehkeet ja rupeaa heti pelottamaan täysillä. Kaameeta, kunpa voisi nauttia tästä niin kovasti toivotusta vauvasta!

 
Ei hitto. Äsken Facebook Chatissa mahtava keskustelu hyvän ystävän kaa, joka palasi juuri pitkältä matkalta:

Ystävä
Mitä kuuluu?
Minä
No ei tässä muuta mutta m'oon vähä vahingossa raskaana :D
Ystävä
Ai oikeesti?
Minä
Kyllä.
Ystävä
No niin mäkin.
Minä
Ai oikeesti?
Ystävä
Kyllä.
Minä
No, tää tuokio jää ainakin Facebook chat-keskustelujen historiaan.

Parasta :LOL: Harmi, että asutaan eri kaupungeissa, mutta uskomatonta ja huippista silti. Se menee viikolla 7, mä viikolla 9. Kyseessä tosiaan yksi armas kuuden-seitsemän läheisimmän tyttöystävän koplastani. Pimeetä! Toisaalta heti nosti päätään kaks ärsyttävää ajatustakin: a) Byääh en oo enää tyttökerhomme huomion keskipiste, b) No niinhän tässäkin kävi, että pariskunta joka tosi ylimielisesti julisti vuosia ettei KOSKAAN hanki lapsia, teki kuitenkin niin. Koska vaikka kyseessä oli vahinko, niin abortti ei tullu kuulemma mieleenkään ja varsinkin miehellä olikin ollut kuulemma jo vuoden verran vauvakuumetta päällä. Ja mielipidettään saa toki vaihtaa, mutta jos vielä kolmikymppisenä julistaa yläasteikäisen ehdottomuudella että EILAPSIAIKINÄ niin pitäis sit kiinni siitä jos on pakko sellasta julistaa :x Aijai, Vuoden ystävä -palkintoa odotellessa. Olen siis iloinen ystäväni tiineenä olosta, oikeasti!
 
Onko kellekään muulle ilmaantunut tällaista vaivaa: maha on ihan täynnä ilmaa ja ihan pinkeä iltaisin, suoli toimii liiankin tiuhaan. Onko mulla nyt jokin mahatauti vai johtuuko tämä tästä raskaudesta ja jatkuvasta syömisestä? Ja tätä jatkunut siis jo useita päiviä ellei jopa viikonkin. Olo iltaisin tosi kurja tuon vuoksi.

Kävin just ystävän kanssa kävelyllä ja teki kyllä hyvää. Muuta en sitten tänään olekaan saanut aikaiseksi. Hiukan käsitöitä vaan eteenpäin.

Nyt haaveilen jo nukkumaan pääsystä, ensin tosin on saatava nuo lapsoset sänkyihinsä.
 
me käytiin tänään katselemassa vaunuja. Taitaa meille tulla nuo emmaljungan tuplat, oli pakko käydä katseleMassa´jo hintoja kun nuo tuplat on niin kalliit että pakko varmaan alkaa jo säästämään.. :LOL: onneksi ei kauheaasti muita ostoksia tarvi tehdä.

pahaolokin loppui kun sain aamulla kunnolla syötyä ja käytiinkin sitten kertomassa mun muille sisaruksille raskaudesta.
turvotuksesta mun maha on ainakin tosi turvonnut näin iltasella. pitää varmaan käydän ostelemassa lisää noita mammahousuja

Emmy j a pirpana 6+3
 
Liplatus Mulla on noita samoja vatsaoireita ollut jo vaikka kuinka kauan. Ehkä tää johtuu vaan tosta raskaudesta.

Eilen olin siellä Apulannan keikalla ja vieläpä autolla. Ja olihan hyvä keikka ei voi muuta sanoo :)

Viime yönä sitten heräsin taas sellaseen "mukavaan" vatsakipuun, ihan kun joku ois puukolla lyönyt tonne oikealle puolelle, mutta meni sitten samantien ohi.

Tiistaina eka neuvola, täytyy siellä kyllä kertoo kaikki nää oireet ja kivut mitä on ollu. Josko sitten pääsis vähä nopeemmin ultraan.

Hirmunen väsymys päällä.
 
Järjetöntä! Kamalaa! Tolkutonta!!

... Kävin katsomassa vaunujen hintoja netistä. :eek: Surffailin ensin Emmaljungan sivuilla ja bongasin oikein näppärät yhdistelmävaunut. Googletin hintoja ja meinas taju mennä! Alan heti piakkoin rustaamaan kirjettä joulupukille... (and by "Joulupukki" I mean the grandfather to be, kjeh kjeh :kieh: )

heta-h Mä maksoin kans ultrasta 135 euroa Mehiläisessä. Mutta se oli kyllä sen arvoinen! Oltiin vastaanotolla ehkä yhteensä puolisen tuntia ja selviteltiin myös migreenin hoitoa raskauden aikana jne.

Liplatus Sama vika täällä! Maha on sekaisin ja turvonnut jatkuvasti... Luulen, että ainaisella syömiselläkin on tekemistä tämän kanssa, mutta mielummin turvonnut maha kuin vessanpytyn halailu? :)

dana88 Meillä eka neuvolakerralla otettiin virtsakoe ja mitattiin verenpaine ja tsekattiin hemoglobiini. Sitten jutskailtiin niitä näitä sairaushistoriasta ja elämäntavoista, mitä saa syödä ja mitä ei jne. Me oltiin miehen kans molemmat paikalla ja aikaa meni melkein 1,5 tuntia.

kardemummma Ei voi olla totta! :LOL: Aika hauskaa, oispa itselläkin joku kaveri yhtä aikaa raskaana.

Tänään ei muuten ole kuvottanut ollenkaan niin paljon kuin eilen... Koko päivän on ollut vähän huono olo, mutta eilen oli ihan kauheeta. Ilmeisesti täytyy aamulla vetää nassu täyteen puuroa ja sen jälkeen 1,5 tunnin välein jotain leipää ja hedelmiä ja lisäksi kaks kunnon ruokaa... Aah, musta tulee kerrostalon kokoinen! Ikävä juttu vaan, ettei jatkuvasta syömisestä voi edes nauttia, kun se on sellasta pakkopullaa...

Olivia & Vauveli 7+6 (tai 7+2)
 
Kardemumma: Ihanaa, että on ystävän kanssa yhtäaikaa raskaana. :)

Pai80: Olin kans kesällä apulannan keikalla ja oli hyvä. Todella mahtava se valoshow :saint:

Tänne kuuluu hyvää. Väsykin väistyi, kun torkahti sohvalla. Pitkä päivä ollut, kun olin ekaks aamusta shoppailee ja syömässä amarillossa :p Sit vielä kynttiläkutsuilla.. Senkin takia varmaan väsyttää, kun koko päivän mennyt.. Ihana olla kotona ja huomenna olen varmasti koko päivän! ;)

Meijän pikkupojalla on sitten korvatulehus! Pikkunen oli niin kiukkunen, kun oli hetken mummulassa, ei muuta kun tk:n päivystykseen ja kuuria päälle. Nyt voi jo paremmin ja isoveljen kanssa riekataan. Smurffijammit on menossa täällä :LOL:

Nyt jos kiitäis saunaan ja laittais pojat maate! :wave:

maamin ja TOIVO 7+6/8+1 :heart:
 
täältä vihdoin kykenen kirjoittamaan :LOL: pöntön halaaminen on liiankin tuttua :x en muista nyt kaikkea kommentoida mitä piti mutta kaikille uusille halit ja onnittelut :hug: :flower:
ja onnittelut kaikille muillekin :heart: :heart:
olen itse todella väsynyt, töissä ei jaksaisi olla yhtään ja vapaapäivät menee stressaamiseen siitä että kohta taas pakko mennä töihin :'( maanantaina olisi eka neuvola joten jos siellä vuodattais nää pahoinvoinnit, selkä- ja vatsasäryt, väsymykset ym....
kohta mennää lasten kanssa kaupunkiin vähän shoppailemaan ja syömään :D lapset odottaa oikein innolla ja nauttii kun äiti kotona :p
nuorimmainen tuumasi joku aika sitte et äitin työpaikka tuolla, äiti asuu siellä :ashamed: että tuntu pahalta!!!!!

mut nyt tää lähtee ottaa papiljotit päästä pois ja alkaa laittautuu kauniiksi :saint:
hyvät päivän jatkot kaikille :hug:

NeLa ja onniemmi 8+4
 

Yhteistyössä