Heinäkuun Hurmaajat 2010

Täällä ei oo kuvottanu tänään juurikaan. Ensimmäinen helpompi päivä tällä viikolla. Täytyy nauttia tästä, kun tietää että on varmasti ohimenevä olotila.
Ja hyvä ajotus tietenkin kun on tänään se Apulannan keikka :)
 
Hei!

Hirveesti tekstiä ja ei muista mihinkään kommentoida.
Synnytyksestä tais olla puhetta...minä meinasin mennä pelkopolin kautta (jos saan) sektioon. Niin oli ongelmallisia nuo kaksi viimeisintä...on jäänyt vähän kammoa.

Nyt tulee omaa napaa..eilen oli neuvola ja sydänääniä ei saanut (sijainen oli) kuulumaan dopplerilla. Eli epävarmuudessa viel elellään onks siellä masussa elämää vai ei. Sit se sijainen meinas et seur. kerran ois se niskaturvotus ulta. Minä sit tänään aamulla soitin neuvolaan (onneks oli oikee kätilö paikalla) niin ens viikolla ke pääsen uudestaan ja sit jos ei kuulu niin ultralla lääkäri kattoo. Meillä on tk:ssa oma ultrauslaite. Onks teillä muilla kuunneltu dopplerilla niitä ääniä?

Kalakeskusteluun vielä...Prismassa käydessäni huomasin, että siellä oli valintatiskissä myynnissä kylmäsavulohta..siis irtona...onkohan se ollut vakuumissa? Ei tullut kysyttyy.

Hyviä vointeja kaikille tasapuolisesti!

Laura vm86 tsempit tupakkalakkoon. Minäkin joskus poltin ja sit kun tulin raskaaksi vuonna -93 lopetin. Sen jälkeen oon vaan polttanut viihteellä ollessani.

Samanta 8+4
 
Heis!

Viikko pulkassa ja voi rauhassa leipäillä (ja halailla pönttöä ) koko viikonlopun.
Imetystä ja synnytystä en pahemmin ole miettinyt, alakautta synnyttäminen kiinnostaisi, mutta oman koon ja perussairauden vuoksi taitaa sektio häämöttää. Mutta eipä se haittaa samallalailla se on synnyttämistä kuin alakauttakin, tuleehan vauva kerran ulos. Monesti täällä Kaks plus- sivustolla ja lehdistä on tullut vastaan syylistäväkanta sektioon, monet ns. syylistäjä äidit tuomitsevat sektioäidit epäonnitujina, joka mielestäni on erittäin typerää. Mitä he tuomitsemaan, sektiota tuskin kovinkaan hepposin perustein tehdään. Toinen asia mikä näyttävästi kuumentaa tunteita on imetys. Mitä väliä jos lapsi on ns. pullolapsi vai rintalapsi. Ei sitä kukaan tiedä parinkymmenen vuoden päästä. Ärsyttää kun monista asioista tehdään kilpailua ja turhanpäivästä pätemistä. Jos lapsi on terve ja onnellinen, onko väliä saako hän ruoakseen tissiä vai pulloa. Imetän jos pystyn, mutta stressiä en asiasta ota.

Olivia81 Täälläkin mandariinit ovat muuttuneet melooneiksi, tavalliset vanhat t-paidat ahdistavat tosi paljon. Piti käydä ostaan kasa väljempiä paitoja, niin "kaksosetkin" mahtuvat paidan sisään paremmin.

Kaamea nälkä, mutta kaikki ällöttää, jopa suosikkiruokani: Lasange. Menee alas, mutta tulee samantien ylös. Liian mausteista. Kaikki puulta maistuva (=eli mausteeton) menee alas hyvin ja pysyy siel. Pitäis varmaan käydä kaupassa ja ostaa jotain mautonta. Ja hävittää chili, oregano ja muut mausteet oottamaan uutta ensi syksyä.

Dana88 & Pikkune 7+6 (Huomenna *POKS*)
 
Heip!!

Olitte puhuneet synnytystavasta sekä imettämisestä..

Itse olen sitä mieltä että kauheesti ei kannata suunnitella, kumpaakaan. Esikoista odottaessani olin sata varma et kaikki menee suurin piirtein oppikirjojen mukaan. Noh, rv29 jouduin sairaalaan ennenaikaisten supistelujen takia. Paikat siinä määrin haperossa kunnossa että kortisonia mammalle ja vuodelepoon. Likkuminen kielletty täysin.
Siinä sitten makasin 5 viikkoa petin pohjalla ja mietin vaan että pysyis nyt hetken viel masussa. Rv34 pääsin sairaalasta pois kotiin makaamaan, joka sinänsä parempi vaihtoehto kuin sairaalassa makaaminen.

Synnytys käynnistyi vihdoin muutaman viikon kituuttamisen jälkeen rv36+3 jolloin menin synnärille lähinnä kipuun lääkettä saamaan kun oli kaameet kivut selässä. Kätilö totes ettei tähän nyt muuta tarvita kuin synnytys. 5cm jämähdettiin noin vuorokaudeksi ja rv36+4 iltasella ponnistettiin poika imukupin avustuksella ulos. Huokasin helpotuksesta ja muistan ajatelleeni että nyt helpottaa kun se on pihalla, ei muuta kun imettämää!!

No juu, ei se ihan niin yksinkertaista ollut. Poika joutui keltaisuuden takia kaappiin ottaan valoo ja mun maidon tulo tyssäs kun huolesta soikeena kattelet vieressä. Osaimetyksellä mentiin 2kk jonka jälkeen suosiolla pullosta maidot koska äiti ihan tööt ja poika raivoo tissillä :|

Mut siis kaikki mitä oli ajatellut synnytyksestä ja imetyksestä niin olikin hieman toisenlaista mutta ehdottomasti haluan synnyttää tämän toisenkin alakerran kautta jos vaan mahdollista. Kauheen pitkä sepustus... :p

Vielä sukupuolen selvittelystä, me aateltiin tällä kertaa jättää yllätykseksi. Saa nähdä tuleeko taas jossain vaiheessa vahva olo siitä kumpi mahassa asustaa??

Onnea muuten ultrakuulumisten osalta ja myös tupakkalakkolaisille. Kuulun itsekin tupakkalakkolaisiin nykyään.
 
POKS 9+0

Hirveetä vauhtia menee kyllä tuo aika!!! Ihan ku just vasta ois plussannu ja ollu viikkoja jotain4+5.. :LOL:
Jos kaikki menee näin nopee ni mulha on käärö jo aivan kohta sylissäni.

Nyt on sitten eka neuvola takana.. Ihan jees täti oli, tosi asiallinen, ei pahemmin muuta kyselly ku mitä kone kysy. Sitten kuitenkin ku sanoin että mul on masennus tausta ja ainoo asia mitä pelkään on se synnytyksen jälkeinen masennus, ni siitä se rauhotteli että koita ottaa rennosti ja että se on hyvä tietää ni sit osaa siihen puuttua. Nyt sitten lukee komeasti äippä kortissa että masentuneisuutta ollut.. :ashamed:

Sitten lopuks ku np ultraan varattiin aikaa hoitsu tiputti pommin... Neuvolan lääkäri on sellanen lääkäri kenen kanssa en tule ollenkaa toimeen/ketä on aihouttanu mulle sellaset traumat sisätutkimuksellaan että vieläkin tuntuu että se ois mut raiskannut.. Nyt en oikein tiedä mitä teen, itkua tietty väänsin ku autoon päästiin että en halua että se äijä koskee muhun sormen päälläkään.. :'(
Mies sitten sano että sit me mennään yksityiselle, mutta tekeekö yksityiset tollasia ja mitenhä paljon maksaa?
Samasta lääkäristä on ollu muutenkin kylällä juttua ja siitä ei ketään pidä ja häntä pidetään muutenkin epäpätevänä.
Miehen sisko kun oli raskaana niin vauva oli liika pieni eikä kasvanu tasasesti ja ku lääkäriltä tiedusteli ni ei sanonu yhtään mitään, mutta ei jatkotutkimuksiinkaan lähetettä laittanut. Vauva syntyikin sit olikohan 2kk etuajassa ja tosi pienenä, onneks kaikki muuten tuntuu ainakin vielä olevan pojalla hyvin.
Mua niin AHDISTAA tää koko juttu..Ajattelin että ois niin kiva ku ois hyvä "suhde" lääkäriin ku kuitenkin ekaa odotan ja haluan voida luottaa. :headwall:

Muistaako kukaan "vanha" äiti että kuinka monta lääkärikäyntiä raskauden aikana on?

Anteeks kauheesti avautuminen, mutta ahdistus on aika kova nyt..

Ja tervetuloa uusille ja tarrasukkia vanhoille ja uusille.

BTW.. Mä kävin eilen ostamassa kahet mammahousut ja yhen paidan, ei meinaan mene enää muuta ku verkkarit mulla jalkaan ja fakut piti saada sunnuntaiksi ristiäisiin.. On muuten ihanat vaatteet ku ei purista mistään.. :heart:

susanna ja papu 9+0 :heart:
 
Hiipi sanoi sen kyllä aika hyvin. Mäkin aina jotenkin hieman huvittuneena luin sitä, että imettäminen ei ookaan niin yksinkertaista ja ainakin olin päättänyt etten siitä stressaa. Ja sitten tuli se aika, kun ei se sujunutkaan niin olin ihan hermoraunio. Jos siitä jotain oppineena kattois miten alkaa sujumaan ja jos sujuu niin hienoa :)

Susanna: ensinnäkin potilasasiamiehelle valitus käytöksestä. Onko niin pieni paikkakunta ettei voi pyytää toista lääkäriä? Ihanaa et jollain muullakin on äippähousut :LOL:
 
Kiitos tiedosta hiipi!
Mä ajattelin että mä en jaksa alkaa stressaa ja voimaan pahoin tän asian kanssa ja aloin soittelemaan ympäriinsä np-ultra hintoja.
Nyt on samalle päivälle varattu aika mehiläisestä ja hintaa tulee 32.90 + 60,00 euroa ja kaiken lisäksi sielä oli vaan yks ultraaja joka sattuu olemaan sama nainen joka teki mulle alkuraskauden ultran AVA-klinikalla ja oli oikein mukava ja asian tunteva!
Oon ihan täpinöissäni, en edes itse tajunnut sitä, mutta ku miehelle soitin ja ilmotin ni se sano että eikös se ollu se edellinen saman niminen ja asian tarkastettuani sama nainenhan se on..
B)
 
ennu
Niin meidän äitikin sano että valitusta menemään, mutta kun mua jotenkin nolottaa ja punastuttaa!!!! En tajua kun yleensä en ole mikään nysvä joka ei pidä oikeuksista kiinni, mutta tää asia sai mut ihan pois tolalta.
Ja paikkakunta on niin pieni että ei löydy muuta ultraavaa lääkäriä.. yksityiselle siis..

Kaikista paras juttu oli kun juuri olin siis muuttanut tänne ja kävin tämän kyseisen lääkärin luona ja mielipiteeni hänestä muodostin.. niin viikon kuluttua aloitin uudessa työpaikassa ja pomon eka "neuvo" uudelle paikkakuntalaiselle oli että siihen lääkäriin älä sitten luota ja koita aina vaihtaa lääkäriä jos hänelle joudut..
Että sellasta.. :whistle:
 
Veikkonen kuin mua väsyttää!! Koko päivän on ollu tosi sateista ja ankeaa taas täällä :(
Ja himoitsin myös aamusta asti kasvishampparia ja äsken tehtiin itse niitä miehen kans, nam!

Viimeinen työvuoro alkaa ihan kohta, iltaa mennään ja se on sitten siinä se ura.
Viikonloppu pitäs lukea maanantain tenttiä varten, mutta kun väsyttää nii ei jaksa! Ahdistus tulee kouluhommien kanssa.

Tää nyt oli tämmönen omanapa-valivali juttu nopeesti vaan :D
Myöhemmin sitten lisää...

Ps. Mulla on ollu ihme alaselkä kipuja nyt pari päivää.. Onkohan ne ihan ok vai ei?
 
en pysy hereillä..ja ainakin 20 asti pitäs pysyä että saan lapset nukkumaan =)
Eilen oli sama juttu,mutta kun petiin pääsin uni ei sitten tullut millään..mulla on ollut kipuja
oikealla puolella vatsassa,ja pelkään jos onkin kohdunukoinen..onko muilla särkenyt vaan toista puolta?Mä soitan vasta maananataina neuvolaan,kun silloin pääsen jo viikko 6 =)
Mä en oo juonu kahviakaan tänään etti se vaikuttas uniin :attn: ja väsyttää entistä enenmän.
 
särkee oikeaa puolta ja alaselkääkin siltä puolelta..vasentakin puolta välillä nippailee mutta vähemmän =) Särky ei oo niin kovaa että lääkettä oisin tarvinnut,inhottava tunne vaan..tuntuu että kaikki housutkin kiristää kun vatsaa kiristää :ashamed:
Jospa tämä ois ihan normaalia,soitan ma neuvolaan jos särky ei helpota,ja kysyn neuvoa..että pitäiskö ultrata tai jotain :ashamed:
 
Täällähän taas tuhottomasti tekstiä...lueskelin kaikki, mutta en kyllä muista hirveesti mitä olette kirjoitelleet...

Tuosta synnytystavasta ja imetyksestä taisi olla puhetta...Itse varovasti olen ajatellut että ihan alakautta synnytys ja imetystä voisin yrittää...En jaksa sitä hirveästi käydä miettimään, teen sen mikä luonnollisesti tulee ja tuntuu hyvältä...

Voi täällä jotkut valitelleet kipuja, tiedän tasan tarkkaan mitä tarkoitatte. Miula menkkajuilinoita koko aika (joskus kaiketi noita repäisykipujakin) ja tuntuu että housuun lorahtelee jotain...Vielä ei onneksi mitään vuotoa ole ollut (ihan minimaalisen pientä muutaman kerran)..Olen tässä odotellut että tiistaina saisin soitettua sinne neuvolaan ja kysellä sieltä vähän neuvoja ja apua...Haluaisin siihen alkuraskauden ultraan mutta sain kuulla että tuon lähimmän kaupungin lääkäriasema(yksityinen) joka tekee niitä ultria on kuulema ihan hirvittävän huono. Miehen työnantajalle oli diagnosoinut aivokasvaimen vaikka oikeesti oli ollut purentavika..joten ei hirveästi herätä luottamusta...Joten Kuopio taitaa olla meidän ainoa mahdollisuus. Harmi vain kun sinne tulee suht pitkä matka mutta oman mielenterveyden takia teen melkein mitä vain. Todellakin haluaisin varmistuksen tähän asiaan.

Hirmunen valitus kertomus, mutta kun kukaan ei tästä asiasta pahemmin tiedä ni ei oikein muille voi valittaa, eikä mies ihan satasella pysty ymmärtämään mitä tunnen vaikka toki hänkin pelkää tämään pienoisen menetystä aivan yhtä paljon kuin minäkin, niin rakastettu ja odotettu jo tässä vaiheessa :heart:

Unohdin eilen poksua joten POKS 6+0

Rae ja ihme 6+1 (Näin ainakin oletus ennenkuin neuvolaan päästään)
 
hipsu79 mulla on ollut nyt parina päivänä vasemmalla puolella kipua, ei kuitenkaan niin kovaa että lääkettä oisin ottanut mutta siis useasti päivässä sitä tuntenut, enkä omalla kohdalla kuvailisi sitä repäisynä.. ja ennen tätä vasenta puolta tuntui oikealla puolella..

on ollut mukava lukea muidenkin ajatuksia synnytystavasta ja imetyksestä.. sitten kun meillä on vauvat syntyneet voidaan pohtia menikö asiat niin kuin olisi toivonut :) :LOL:

mä haluisin kysyy teiltä et onko kellään muulla vaan nännit kipeät, niin että rinnat muuten ei ole yhtään kipeät? mulla on vaan nännit, pohdin että onkohan rintojen koolla jotain osuutta asiaan.. mulla on nimittäin aikaslailla isot jo nyt (f-kuppi).. ja toivon että eivät kasvaisi yhtään.. :LOL: ovat nytkin jo tiellä..

mua väsyttää ihan jumalattomasti ja oon meinannut nukahtaa usein bussiin.. toissailtana tuli oksennettua ekan kerran.. mut onneks muuten ei oo ollut mitään kovin suurta pahoinvoinnintunnetta..

mäkin oon jo kertonut kolmelle kaverille, mut muille en vielä.. haluan et tää pysyy viel salaisuutena :) :heart:

sit alkuraskauden ultraan.. mulle tuli ihan hirvee hinku varata se jo laskin et mennään siihen kun viikkoja on 9+0.. aika myöhään siis.. mut luulen että oikeesti mulla on viikko vähemmän.. jos ei saada np-ultraa ennen joulua vaan sen jälkeen niin haluun kuitenkin varmuuden ultralla et kaikki on hyvin ennen kun sukulaisille kerrotaa.. no onneks tulee veronpalautukset :D

tällästä tällä kertaa

Bebek "salaisuuden kantaja" 7+4 :heart: :heart: :heart: :heart: :D :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja dana88:
Meillä ultra maksoi 45 ?, hintaa tosin laskee kun ultrauksen suoritti kätilö eikä lääkäri..
Terveystalolla hinta olikin sit melkein nelinkertainen. :eek:
Vastaanottokäynti erikoislääkärillä max. 20 min: 67?
Varhaisraskauden UÄ: 90?
Poliklinikkamaksu: 11.50?
Yhteensä 168.50? :eek:

Kelalta voi yrittää saada osan takaisin, automaattisesti Kela ei noihin kustannuksiin osallistu.

Tänään vaimo olikin taas ensiavussa ottamassa kolme puolen litran kirkasta perjantaipullollista suoraan suoneen. Lääkäri ennusti, että pahoinvointi jatkuu vielä joko 3 viikkoa tai sitten raskauden loppuun saakka. Toivottavasti ei sentään heinäkuulle asti. Tänään loppunutta viikon sairaslomaa jatkettiin kahdella viikolla.
 
On tullu taas niin paljon tekstiä etten pysynyt perässä, enkä ehdi kaikkea edes lukea... :ashamed: eilen kävin siis yksityisellä gynellä ultrassa (teki sisäkautta kun ei vielä varmaan näy vatsan päältä...) mutta näin sen sydämen sykkeen!!!!!!!! :heart: :heart: :heart: alkuun ajattelin et mua varmaan sit kyllä itkettää, mut en voinu kun hymyillä toooooosi leveesti! tuli niin ihana olo siitä käynnistä ja nyt voin tosiaan uskoa, että raskaana täällä ollaan!! :D

ja siis gynen mittausten mukaan viikkoja olis tänään 7+1 vaikka "omien laskureiden" mukaan se olis 6+4. joten eipä oikeen tiedä nyt sitten... mutta lasketut ajat se laski kahdella eri systeemillä ja toinen näytti 18.7 ja toinen 15.7. ja alun perin sen piti olla 19.7. joten muuttuu joka tapauksessa, mutta ei vielä varmaa osaa sanoo. puolentoista viikon päästä meen uudestaan (ennen ekaa neuvolaa), sitten katsotaan se "tarkka päivä", ja gyne sanoi vielä, että menee samaan laskuun seur. käynti joten rahaa ei tarvi miettiä. ihanaa!! Käynti maksoi n. 80e, mutta käynti oli musta joka pennin arvoinen! eipä tarvii pähkäillä ja pohtia, onko siellä jotain... :heart:

olotiloja ei ole ollut, eikä edes väsytä! että hyvää kuuluu tänne! seuraavalla kerralla yritän ehtiä lukea muidenkin kirjoituksia, jotta voi vähän kommentoidakin...nyt meni vähän turhan paljon omaa napaa... :ashamed:
 
Hyvää viikonloppua kaikille!

Täällä ollut puhetta synnytyksestä ja imetyksestä. Jotenkin aina minulle ollut selvää että alakautta synnytän jos vain mahdollista, mutta eihän sitä etukäteen voi päättää koska tilanteen mukaanhan se on mentävä. Toivoisin pystyväni imettämään, mutta senkään suhteen en aio tarkkoja suunitelmia tehdä. Jotenkin vaan tuntuu kovin kaukaiselta tässä vaiheessa ajatella synnytystä tai imetystä, kun ei ole vielä edes varmuutta onko tuolla sisällä elämää.

Joku kyseli toispuolisista kivuista. Mulla kipuja ajoittain vasemmalla alavatsalla, lisäksi välillä edelleen menkkamaisia juilintoja, menevät kyllä yleensä nopeasti ohi. Toistaiseksi ei ainakaan vuotoja ole ollut! Ensi viikolla sitten lapsettomuusklinikalla tehtävässä alku-ulrassa selviää onko masussa kaikki hyvin!
 
Alkuperäinen kirjoittaja kardemummma:
Mä nyt vielä lisään, että en tarkoittanut että imettäisin kerran viikossa ja loput tarjoaisin vastiketta (en tiedä, olisiko moinen edes fyysisesti mahdollista), vaan että imettäisin pääosin, mutta että hätävaihtoehtokin olisi tarjolla. Se oisi ideaalitilanne.
Tarkoitus toki ei ollut sanoa miten tehdä tai miten ei :) Mutta olihan hyvä että sulle selvisi että maitoa pitää lämmittää ja ehditte hankkia mikron ;) Ja on hyvä "opettaa" korvikkeelle, ettei tosiaan käy niin kuin meillä että korvike ei sitten tosi paikan tullen maistunutkaan.

susanna85 Onko teillä mahdollisuutta pyytää toista lääkäriä? Tai sitten vain yksityiselle, kyllä siellä gynet tekee myös raskausajan tutkimuksia. Luulisin että maksaa normaalikäynnin verran yli n 60 e. Kannattaa kysyä yksityiseltä suoraan.

Täällä vähän ihmettelen oireettomuutta, mutta eihän mulla ole vielä viikkojakaan. Eiköhän ne tissit kasva ja paha olo tule kohta...

zirppa ja hipsu 5+3
 
Huh huh, mullakin on oikeella puolen alamahaa ollut lähes kokoaikaista kipua.. ei pahaa mutta tuntuu kuitenkin ärsyttävästi.. Ei ole repivää vaan semmosta jomotusta..
Jospa ne ois normaaleja kun muillakin tuntuu samaa olevan..
 
Repivää ja pistävää kipua selässä, lantion korkeudella ja ristiselässä... Vasemmalla alavatsaa polttelee. Pelottaa.. :( Vasenta rintaa polttelee ja pistele...Toivottavasti tää ei pääty tähän :(

Kävin ostaan ne pahoinvointirannekkeen apteekista tänään; paha olla edelleen, mutta ei ehkä niiin pahasti. Ranteita kutittaa ja kipeät painokohdista.

Olipas inhottavaa kipuiluviestiä, mutta toivottavasti Pikkusella kaikki on hyvin, pelottaa :(

Dana88 & Pikkune 7+6
 
Hei kaikille pitkästä aikaa!

On ollut aikamoista hulinaa viime päivät, etten ole ehtinyt tänne kirjoitella. Mutta nyt pitäisi olla noin 6+2 ja viikon päästä on varattuna alkuraskauden ultra. Mun käsittääkseni se Mehiläisessä maksaa siinä satasen ja kelakorvaus tulee automaattisesti.

Mulla ei ole vielä ihan mitään mieletöntä pahoinvointia tähän mennessä ollut. Huono olo tulee, jos ei syö riittävän usein. Siksi en voikaan lähteä enää mihinkään ilman, että kassissa on suolakeksejä. Jotkut ruoat ovat menettäneet makuan eivätkä maistu miltään, viluttaa, yöllä hikoiluttaa, väsyttää päivällä, rinnat ovat pinkeät ja nännit arat... Onneksi mies palaa tänään työmatkalta ja pääsee hoivaamaan mua...

 
Unohdin keskiviikkona poksua niin nyt 8+0 POKS!! :)

Ihanaa että muutkin on kuullut hyviä ultra kuulumisia :heart:
Me käytiin ihan kunnallisessa ultrassa kun ei ollut varmaan vielä viikoista. Ja siellähän ne sit varmistu.. Ei varmaan oltais menty yksityisella jos tota ei oltais saatu vaikka se kyllä kivasti teki tästä kaikesta todellisempaa. Saatiin kuvakin=) :heart:

Synnytyksestä sen verran että noihin neuvolan papereihinkin kirjotin että synnytys pelottaa.. tai ehkä enemmänkin jännittää. Pelottaa että kaikki ei mee hyvin ja joudun sektioon.. Sen pystyis ehkä paremmin käsittään jos tulis suunnitellusti niinku monella teistä. Mut et yllärinä:( Eli ehdottomasti alakautta ja haluaisin kokeilla ammetta.

Imetyksestä sen verran että toiveina olis imettää niin pitkään kun mahdollista. Pidän sitä jotenkin vaan niin luonnollisena asiana.

Suhteesta, yhdessä vähän yli neljä vuotta. Kesällä mentiin kihloihin ja häitä olis tarkotus tanssia parin vuoden päästä. Mut katsoo nyt miten tuota rahaa on kun ei ne häät halpoja oo. Asutaan kerrostalossa kolmiossa ja täällä kans rappu ongelma. Tosin meinaan jättää kylmän rauhallisesti vaunut sit alas rappuun. Eli tarkotus olis hommata vaunukopalliset yhdistelmävaunut. Noita oran taiga vaunuja oon vähän ihaillu:)

Me kerrottaan varmaan vasta jouluna jos päästään ennen sitä Np-ultraan. Kun jos vauvalla ei kaikki ole hyvin niin sit joudutaan miettiin mitä tehään.. En halua että ajattelette että oon hirvea ihminen mikä abortoi sairaan lapsen vaan olemme kummatkin sitä mieltä että emme pysty huolehtimaan sairaasta lapsesta.. Jotan tässä nyt hieman vielä pelottaa kaikki...

Omaa napaa sen verran että Nyt väsyttää... Olis eilen aamussa töissä ja ku kotio pääsin niin käytin koiran pihalla ja sit alko silmät lupsuun niin pahasti että olis pakko ottaa parin tunnin päikkärit. Mutta silti sain unnen jo ennen 12.. Nytkin jo väsyttää ihan sairaasti onneks huomenna saa nukkua pitkään:)

Nyt lopetan kirjottamisen ku tulee taas niin kauheen pitkä:)

Ps: mä voisin kans liittyä kyllä tonne omaan kerhoon:)

Chili ja ToUkKa 8+2 :heart: :heart:
 

Yhteistyössä