Heinäkuun Hurmaajat 2010

hei liityn varovasti mukaan!

Plussasin tiistaina. Kenellekään ei olla kerrottu eikä vielä aikoihin kerrota. Kierrot mulla sekaisin menkat tullu kp 18-33.. la olis n.18.7.

Kokemusta on näistä alkuraskauden keskenmenoista joten iloita ei vielä uskalla.

Viides ois meille tulossa.
 
Pai80:
Laskettu aika on 40+0, viimeisten kuukautisten alkamispäivä on yleensä 0+0. Siitä kait se lähtee eli esim <http://www.tekay.fi/index.php?option=com_wrapper&Itemid=54> on hyvä laskuri, jonne voi syöttää joko kuukautisten alkamispäivän tai ovulaatiopäivän tai... ja laskea lasketun ajan. Samoin voi laskea mm. raskauden kestoa jonain tiettynä ajankohtana yms.
 
Moikka Moi! :wave:

JA POKS 6+0 ja perjantai 13. päivän kunniaksi aamu alkoi kyökkäilyllä vessanpyttyyn! :x Mutta onneks ylös ei tullu mitään kunnollista, sillä eilen illalla syötiin miehen kanssa kebabit ja sitä ei olis ollu kiva oksentaa ulos... Kerran on kokemusta siitäkin, eikä kebabit laskenu sen jälkeen hetkeen... :whistle:

HUI Muffin minkälaisia kokemuksia sulla takana! :eek: Paljon Onnea ja Voimia odotukseen! Toivotaan parasta! :hug:

Ennu meillä sama synnytyssairaala ja LA:ssakin vain päivän ero! =)

Ylipäätään tervetuloa kaikille uusille! :wave:

Joku kyseli, että mihin asti raskausoireet pahenee, ennenku alkaa helpottaa, niin olisinko lukenut jostakin, että n. viikolla 7-8 raskausoireet ovat vahvimmillaan, jonka jälkeen viikolle 12 mennessä pitäs alkaa helpottaa.

Söin hetki sit aamupalaks pari leipää ja taas on ihan mieletön nälkä! Täytyy vissiin alkaa tekemään makaroonilaatikkoa! :p

Moikat!
 
Star nähdään synnärillä sitten, jos sinne asti selviän :)

Oli maailman omituisin mielihalu tämän päivän lounaaksi...sellanen saarioisten jauhelihapizza 0,99 ?. Muuten oli ihan hyvä, mut vähän nälän jätti :|

Tervetuloa kaikille uusille :wave:
 
Tervetuloa uudet odottajat :flower:

Muffin ja Hexuli :hug:

Hexuli ootko ollu lokakuu 2006 odottajissa?? Nimimerkki kuullostaa vaan tutulta :)

Käytiin pikkupojan kanssa kaupoilla. Haettiin Prismasta tortillavärkit, saadaan tehä niitä sit illalla :p Tuli tehtyä heräteosto pojille tai äiti tais tykästyä enemmän, kun ostettiin BARBABA-hahmot :) Niin ihaniiiiiii! Samalla etsin isommalle pojalle toppapukua, eikä mieleistä löytynyt mistään ja jos löyty niin koot oli jo menny.. PRKL!

Aamukahvista tuli taas etovaolo ja muutaman kerran sai kyökätä. Aamusella kauppojen kiertelykään ei ole kivaa, kun tuntuu, et on kokoajan pala kurkussa.. :x :x

Puoli yksi sais sit lähteä hipsimään kohti neuvolaa.. Sikapiikkiä annetaan tunnin verran, katotaan kerkiänkö saamaan.. Tuntuu kyllä et toi tauti on alkanu leviämään, että onko liian myöhäistä hakea rokote!

Olis tehny mieli kans hakea vielä yksi testi :ashamed: Jotenkin välillä tulee vaan sellanen olo, että kuvittelen kaiken! Oikeesti mun ei tarvi odottaa kun tasan 2vkoa niin pääsen neuvolaan ja siellä on onneksi ultra! Onko muuten kellään tietoa millä viikoilla aikaisintaan voi kuulua neuvolassa sydänäänet? Mua jännittää nyt jo ihan kauheasti tuo neuvola.. :eek:

Mulla on muuten vapaapäivä tänään, JIPPII :D

Hyvää viikonloppua kaikille :wave:

maamin&toivo 5+5
 
mä oon ihan paniikissa.. mulle tuli yön aikana kurkkukipua ja nyt mietin et onko mulle tullut sikainfluenssa.. maanataina sain siihen rokotteen mut siinä menee kaksi viikkoa että se suojaa kokonaan.. ja eilen oli vähän käsi aamulla vielä kipeä mut ei enää.. lämmöt mulla on olleet 36.9-37.5 nyt viikon ajan.. ja ruoka ei maistu, kuvottaa, päänsärkyä.. ja kun luin noita sikainfluenssan oireita niin yhdessä lähteessä luki et ne voi olla lievempiä raskaana olevilla.. ja kun pohdin tilannettani niin ne oireet voi olla samat kun raskausoireet ilmeisesti ainakin mun kohdalla.. lukuunottamatta kurkkukipua.. tuntuu et kaikki menee pilalle.. missään numerossa ei kukaan vastaa vaik kuinka yrittää soittaa.. mä en halua sitä tautia ja sikiövaurioita (vaik eihän niitä nyt välttämättä tuli mut mun kohdalla tulee kuitenkin) oon niin itkuun pillahtamaisillani.. viikonloppuna ois töitä ja maanantaina alkais työharjottelu ja kummastakaan ei vois olla poissa.. tuntuu niin et kaikki menee pieleen.. :ashamed: :| :( :( :( :(

Bebek ja pikkuinen 5+4
 
Bebek Nyt otat ihan rauhassa :hug: Tiedän helpommin sanottu kun tehty.
Yrität päästä lääkäriin / terveydenhoitajalle jos huolestuttaa kovin. Tai sitten soita terveysneuvontaan puh: (09) 10023 sieltä varmasti osaavat sanoa ainakin jotain ohjeita.
Etkä todellakaan mene viikonloppuna töihin jos olet kerta kipeenä.
Itekkin täällä jatkuvasti puoliks paniikissa et onks kurkku kipee vai nenäkö vuotaa...
Paranemisia.
 
Minua ei näkynyt tuolla ekan sivun listalla, voisiko joku ystävällisesti lisätä. Olen ilmoittautunut mukaan kyllä jo aikaa sitten. Minut voisi laittaa vaikka 6. päivälle, se todennäköisesti muuttuu vielä, kun kierto ollut vähän sekaisin ennen raskautumista.

:hug: kaikille tippuneille. Itsellänikin on jännät paikat, koska pientä tuhrua on nyt tullut pari päivää. Sitä tuli kyllä edellisessä raskaudessakin alussa, mutta kaikki meni onnellisesti loppuun. Yritän luottaa samaan nyt, vaan eihän sitä tiedä. Varasin ensi maanantaille yksityiseen neuvolaan alkuraskauden ultran. Sitten tiedetään, onko siellä vauvan alkua vai ei.

Minulla on kyllä niin järkyttävä olo, että sen puoleen kaiken pitäisi olla kunnossa. Äsken tulin ruokaostoksilta kaupasta ja kassit piti jättää pihalle, koska huono olo iski kympillä päälle. Äkkiä jotain suuhun ja sit hain vasta ruuat sisään. Olen jopa miettinyt, voisiko tuolla olla useampi kuin yksi vaavi, koska en ennen ole ollut näin aikaisin vielä huonovointinen. Onko kenelläkään kokemusta, onko monikkoraskauksissa huonompi olo?

 
Kyllä mulla ainakin on todella paha olo ja en usko, että siellä useampi olisi. Mahan koosta voisi kyllä päätellä siellä olevan ainakin kolmoset :LOL: Mutta tosiaan ei minulla monikkoraskauksista ole kokemusta...
 
Varovaisesti ilmottaudun tänne mukaan :)
Tänään varmistin digitaalisella testillä ja tulos on Raskaana 1-2 :)
Eli menkoista laskien on nyt rv 4+1, mut ovis oli aika myöhään..
Kierron pituus on ollut epäsäännöllinen joten LA menee tuonne 22.-25.7 välille :)
Nyt pitää vaan toivoo et pysyy matkassa :)
 
Tervetuloa kaikki uudet ja erityisesti bambinan plussauutisesta ilahduin kovasti :)

Tänään käyty varhaisultrassa ja siellä se pieni sydän sykki :heart: Näin toissa yönä unta asiasta ja siinä unessa sykki koko monitorin ruutu ja nyt olin ihan ihmeissäni, että missä se lääkäri muka sen sykkeen näkee. Se oli sellainen riisinjyvän kokoinen pieni valkoinen piste, joka tykytti oikein pontevasti. Olin jotenkin niin hämmentynyt tilanteesta, etten edes alkanut itkeä, vaikka pelkkä ajatus on tähän mennessä saanut kyyneleet silmiin. Kyllä oli mieskin yhtä hymyä.

Nyt on helpompi hengittää eikä enää ahdista turvottomattomuudet eikä muut. Paha olo jatkuu edelleen. Meille siis perjantai 13. oli oikein hyvän onnen päivä. En kyllä muista, milloin viimeksi olisin niin jännittänyt jotain. Unikaan ei yöllä tullut millään. Nyt sitten totaalinen uupumus, kun jännitys laukesi.

Viikkoja vastasi, itseasiassa nyt sitten 7+2 vaikka omien laskujen mukaan oli 7+0. Ja pituutta hurjat 11mm :LOL: Hassua ajatella, että mahassa on pieni sentin kokoinen papu ja pikkuinen sydän. Aika kiitolliseksi vetää vuoden yrityksen jälkeen.

Ihanaa perjantaita kaikille :flower:
 
Mä yritän nyt vaan sinnitellä etten menisi mihinkään varhaisultraan. Tiedän että jos näen sykkeen ja sen jälkeen tapahtuukin jotain, varmasti pää sekoaa lopullisesti.
Tänään ollu ihmeen oireeton päivä, vähän vatsaa vihlonut ja selkää juiminut... Mutta voi olla kyllä ihan puhtaasti perjantaiväsymyksestäkin johtuvaa. Muutenkin usein perjantaisin tuntuu että on tulossa kipeeks ja vaikka mitä, mutta siihen auttaa kummasti lepo.
 
Hei kaikille!

Eli soitin tänään teratologiseen tietopalveluun (teratogeenit= ulkoisia tekijöitä joilla on haitallisia vaikutuksia hedelmällisyyteen tai kehittyvään sikiöön), joka on myrykytys tietokeskuksen yhteydessä (sinne voi soittaa arkisin 9-12 (09) 4717 6500) ja jossa toimii erikoislääkäri, farmaseutti ja kätilö, jotka vastaavat sikiövaurioiden ennaltaehkäisyä koskeviin kysymyksiin. Soitin sinne, koska sain eilen sikainfluenssarokotuksen, ja he keräävät tietoa raskauden aikana sen saaneista naisista. Kysyessään tietojani, kysyivät samalla syönkö ravintolisiä, johon vastasin että aikaisemmin multivita plussaa (400mikrog foolihappoa) ja nyt raskausvitamiinivalmistetta (multitabs). Kysyin samalla, kannattaako syödä omega3-valmisteita ja vastaus oli, että sitä ei tosiaan suositella, koska ne ovat luontaistuotteita ja niistä ei ole tutkittua tietoa! Eli nyt siellä ovat mulle noin sanoneet sekä lääkäri että kätilö, eikä ole merkitystä, onko se luontaistuote kalaöljyä vai kalanmaksaöljyä vaan kategorinen kielto kaikkiin luontaistuotteisiin liittyen.

Ajattelin laittaa tämän tiedon teilly nyt, koska nämä asiat vaikuttavat hedelmällisyyteenkin. Siksi musta onkin aika törkeää, että kaksplussan sivuilla tuolla odotus ja synnytys -kohdan alla kovasti suositellaan kaikennäköisiä Elivon (huom ja pelkästään elivon!) tuotteita mm omega3-kapseleita ilman lähdeviitteitä mistä tutkimuksista jne on kyse. Aika mainokselta ja sponsoroidulta jutulta haiskahtaa. Saisivat vain selvästi laittaa esille, että se on mainos, ja teratologisen tietopalvelun suositukseen nähden aika ristiriitaista ja vastuutonta hommaa mun mielestä... Mutta mussa asuukin tällainen periaatteikas niuhottaja... :whistle:
 
Ps, mullakin on ollut tänään käsi tosi kipeä, eilisillasta lähtien. Eilen sain rokotuksen. Mutta eikös se ole aika normaalia, on mulla muistaakseni jostain muustakin rokotteesta tullut samalla tavalla käsi kipeäksi.
 
Ultrassa kaikki hyvin eilen.Pieni vastasi ihan viikkoja. Laskettu aika on se sama minkä laskuritkin mulle antoi 1.7.2010 (mun syntymäpäivä Hurjasti se sydän sykki siellä muutoinhan se näytti epämääräselle möykylle..Oikeassa paikassa siis pieni oli. Mies oli ihan hoomoilasena ja meni ihan hypermoodille sen jälkeen..Hermostuinkin siihen jo Ei nyt tartte seota sen takia..haloo. argh!
Neuvolassa ihan rutiinit, kaikki ok, hemppa ok samoin verenpaine ja pissa puhdas. Saadaan nyt ensi viikolla sekä minä että poitsu rokotteet.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mekkala:
Ps, mullakin on ollut tänään käsi tosi kipeä, eilisillasta lähtien. Eilen sain rokotuksen. Mutta eikös se ole aika normaalia, on mulla muistaakseni jostain muustakin rokotteesta tullut samalla tavalla käsi kipeäksi.
Sain rokotteen keskiviikkoaamuna ja kättä särkee edelleen pikkasen. Ihan normaalia. Ke iltana oli sellanen olo, että joku ois jyrännyt mun yli traktorilla! Ihan vinkkinä, jos ette ole vielä ottaneet rokotetta, ettei kannata ottaa sellaisena päivänä kun on illalla jotain tärkeenpää menoa. :)
 
Onnellinen x5 Oi ei :hug:
Kannattaahan se käydä tsekkaamassa, kun eikös se periaattees voi olla jotain ihan harmitontakin ? :hug:
Mä en taas tiiä miten pitäis suhtautua siihen että pahoinvointia ei oo tänään ollut ollenkaan, verrattuna muihin päiviin tällä viikolla... :headwall: :headwall:
 
Mä ainakin meinaan mennä heti näytille, jos vähänkin on jotain. Eli onnellinen sinne vaan! Tälleen possuflunssa aikaan päivystyksessä on aika jonot (täällä päin esim. 3 tuntia) ni kai vois soittaa suoraan naistentaudeille?

Ei mulla ainakaan joka päivä ole yhtä paljon pahoinvointia? Pitäiskö se olla jotenkin säännöllistä? Mä oon tähän asti ollut vaan tyytyväinen mikäli ei öklötä :D
 

Yhteistyössä