Heinäkuun Hurmaajat 2010 Tammikuussa (päivityspyynnöt yksärinä)

Huomenta!
Pai mä ajattelin kanssa tehdä niin, että nyt normiverot ja katsotaan tilanne sitten keväällä uudelleen. Jännittää kyllä, millaiset äippärahat sitä saa, vaikka toisaalta ei mulla nytkään ole tosiaan kuin puolikas palkaa ja kyllähän sitä on pärjätty. Ne Kelan rahathan lasketaan vuoden 2007 verotuksen mukaan eikös?

Äitiyspakkauksen kyllä otan ja tuolla toisessa pinossakin mietittiin, että kumpi tulee. Mun tosin pitää hakea pakkausta jo ennen kuin se uusi julkaistaan, koska LA on 24.6. Ja voisin kai hakea sitä jo maaliskuussa, kun 18.2 on se neuvola, jossa noi Kelan paperit saan. 2009 vuoden pakkaus on kyllä ihan kiva, mutta sitten harmittaa jos haen sen jo ajoissa ja 2010 onkin kivempi. No katsotaan.

Sukupuolesta meillä minä ehkä haluaisin tietää ja mies ei, joten tilanne auki. Miehen halu pitää asia yllätyksenä taitaa olla kuitenkin suurempi, kuin minun halu tietää, joten voi olla, ettei kysytä. Saa nähdä, miten siinä rakenneultrassa sitten käy, näkyykö edes mitään. Jostain syystä, mulla on alkanut viime aikoina olla poikaolo. Nimi meillä on jo molemmille. Siksi ehkä toivoisin tyttöä nyt ekaksi, koska en halua, että meidän nimi menee jonkun tutun lapselle. Poikanimi ei tod. menisi, on se sen verran erikoinen. Mies on päättänyt sen jo ennen kuin edes seurusteltiin :)
 
Pai80 Mäkin ajattelin toimittaa työnantajalle postissa tulevan verokortin. On sitten loppuvuonna mukavampi, että on kunnolla pienempi veroprosentti kun tulotkin tippuu kuin lehmän häntä. Laskin, että ekat 3 kk ei kauheesti tipu, mutta sen jälkeen saa olla kyllä tarkkana.

Ja lainojen kanssa on tosiaan niin iloinen tilanne, että maksettavahan ne on, joten luulen, etten voi jäädä hoitovapaalle tms. ollenkaan vaan palaan töihin heti äippäloman ja vuosilomien jälkeen (joita toivottavasti voin pitää siihen perään noin 9 viikkoa). Eli kesän korvalla sitten takas työelämään.

Kelan jutut ja muut on tosiaan täyttä hepreaa täälläkin, mutta täytyy kyllä sanoa, että Suomessa on IHANAA kun on mahdollista jäädä kunnolla pois töistä hoitamaan vauvaa ilman pelkoa, että työpaikka menee. USAlaiset kollegat saa kokonaiset 4 viikkoa äippälomaa ja sitten takas. Tässä valossa on täysin ymmärrettävää, että siellä on paljon enemmän kotiäitejä kuin meillä täällä.

Olivia & Vauveli 13+4
 
Huomenta |O

Hyrr, kun pihalla on kylmä ja sisälläkin kun aamulla herättiin. Nyt on keittiönliedessä valkea, niin lämmittää mukavasti! Pauliina: Mä palelen nyt jo ja täällä ei oo kun -23,4.. :whistle:

Me ei oteta äitiyspakkausta! Sillä rahalla saa kuiteskin paljon vaatteita kaupastakin ja mulla ainakin on jo tosi paljon valmiiksi ja lahjaksikin on yleensä saanu ison pinon ;) Esikoisen aikana otin pakkauksen ja se oli tosi ihanaa, kun se saapui postiin.. Kyllä niitä vaatteita nuuskuteltiin ja ihmeteltiin sillon ;)

Sukupuolesta, en oikein tiiä vielä halutaanko tietää. Kuopuksesta kysyttiin ja se oli selvä poika. Ultrakuva todistaa senkin :LOL: Toisaalta olis kiva pitää yllärinä, mutta katsotaan, kun rakenneultra koittaa parin kuukauden päästä!

Verokortista sen verran, että aattelin pitää ihan normi prosentin, joka korotetaan vielä kahdella, niin oon aikaisemminkin tehny. Eipä tuu mätkyjä, kun äippäraha luokitellaan etuudeksi.. Hoitovapaalle jäädessä pitäis saada säästöön mahdollisimman paljon, että olis sitten rahaa jäädä.. Se askarruttaa vielä ja meilläkin miehen työt on vähän kyseenalaista, on ollut nyt vuoden lomautettuna aina välillä.. Se oliskin lottovoitto, kun miehen työt jatkuis normaalisti, eikä viikkoa sillon tällön :kieh:

Kauppaan pitäisi singahtaa, kunhan saadaan ruoka valmiiksi ja syödyksi :p

Mukavaa torstaipäivää kaikille :wave:

Maamin ja TOIVO 13+6 :heart:
 
Mäkin ajattelin että pikkuhiljaa alkais pihistelemään noista turhakehankinnoista, josko jäis jotain säästöön. Tosin on vähän jo muutenkin jemmassa, mutta eipä niitä kovin mielellään elämiseen sit alkais pistää. Mutta toisaalta ehkä se on sit sen arvosta jos voi olla muutaman kuukauden pidempään lapsen kans kotona. Hankalia juttuja.

Mites noi kesälomat kertyy ? Äitiyslomalta ja vanhempainrahakaudelta ilmeisesti kertyy täydet lomat ?
 
Heis!

Neuvolalääkärissä käyty ja paha mieli jäi koko reissusta. Lääkäri oli töykeä (ei kuunnellut mitä sanoi), yleisti asioita ja teki alapään tutkimukseen erittäin kovakouraisesti. Käytti aivan liian isoja "työkaluja", aikaisemmin käytetty puolet pienempiä. Vieläkin paikkoja kolottaa :( Kun inhahdin kivusta, mutisi vaan, että "kun näihin hommiin alkaa parempia tottua kipuun". Törkeä nainen, oispa ollut mieslääkäri, ne tekee alatutkimuksen paljon hellävaraisemmin. Kun kysyin lantio tutkimuksesta, niin se vaan sano, että nykyään tosi harvinaista, että on kapea lantio. Sain tovin tolkuttaa sille, että tutkimukseen on päästävä. Sitten kun se lopulta tajus kattoon mun sairaskertomuksen ymmärs pistää lähetteen siihen tutkimukseen. Syömishäriöjutut vaikuttaneet kasvuun ja muuhun. Kohteli kuin jotain hiton teiniäitiä!

Vauvan sydänäänet kuuneltiin, syke oli 153/min, verenpaine 100/60.

Paha mieli koko reissusta jäi, itku tuli, kun kotia pääs.

Dana88 & Pikkune 13+6
 
Dana voi sua.. :hug: Toi on niin tuttua toi neuvolalääkärin tympee touhu, mullahan siis on neuvolalääkäri mies ja sisätutkimuksen teki kanssa niin kovakouraisesti että pitkään oli kipeä koko värkki. Onneks meiltä nyt ilmeisesti jää tuo neuvolalääkäri pois..
Jos vaan jaksat niin tee valitus tuosta lääkäristä, ja laita valitukseen ihan koko vastaanoton kulku. Tosi törkeeltä kyllä kuulostaa. Kaikki me varmasti tiedetään että kipua saa oppia sietämään kun lapsi tulee, mutta ei sitä pidä ehdoin tahdoin tuottaa.. :hug:
 
Pai80 Äippälomalta kertyy ihan normaalisti lomat, hoitavapaalta ei sitten enää.

dana88 Olipas inhottava lääkäri! Mistä ihmeestä noita tyyppejä oikein tulee? Ei kannata liikaa pahoittaa mieltään, vaan jätä omaan arvoonsa tuollanen idiootti.
 
dana88 :hug: Törkeetä ! Aijaa eikö lapsi synnykkään ilman kipua ??? :LOL: Mä ku ihan luulin, mut hyvä että se lääkäri nyt tarkensi vielä...
Ei vaan, tee ihmeessä valitus moisesta tohtorista. Lääkärin pitäisi ymmärtää olla vähän hienovaraisempi jne varsinkin kun on kyse raskaana olevasta ja vieläpä nuoresta naisesta ! Hittolainen ! Vihaks pistää moinen !

Täällä taas alko lähipomo kyselemään et oonko ajatellut millon kertoa osastopäällikölle tilanteestani !? WHAT !?! Viikkoja kasassa kaikki 13+4 . Resurssitilanne on niin hankala ja paljon avoimia asioita, niin siks pitäis saada tietää.
Hitto tän kun oisin arvannut olisin pitänyt turpani kii ihan siihen asti ku maha on niin iso ettei voi enää erehtyä. :x
 
Alkuperäinen kirjoittaja dana88:
Ootteko muuten saaneet jo sen downin riskiseulannan tulokset? Kävi verikokeissa ennen joulua ja ultrassa heti joulun jälkeen. Tulokset ei olleet vieläkään valmiina.
Mulle tuli viikossa. Ultra ja verikoe 28.12. ja tän viikon maanantaina tuli kirje kotiin.
Näin siis Jorvissa.

 
meillä esikoinen päikkäreillä,ulkona hyytävän kylmä joten ei sinne tänään edes suunnitella menevän =)

painoa mulla nyt vähemmän mitä alkuraskaudessa,eli on pudonnut jonkun verran ,alkuraskauden neukussa paino oli 49,4kg ja nyt 48,2 kg ... ja mahaa ei oo nimeksikään,ehkä ihan pienen pieni kumpura jonka huomaa vasta minä ja mieheni :) niin kovasti kun ootan tuon masun kasvamista... :heart:

AngelSounds kotidopplerista,eli vieläkin menee n 10-20min löytää mein pikkuisen sydänäänet mutta mietin että voiskohan johtua siittä että ois kohtu taa päin kallistunut kun ei masuukaan viel näy vaikka oon hoikka ??

uusi vaiva on tullut kun muut kaikonneet,eli päänsärky :kieh:

enään 5viikkoo ja ollaan puolivälissä ,sukupuoleksi ollaan miehen kanssa arvailtu tyttöä :) esikko kanssa tyttö ja oireet niin kovin samanlaiset =)

Ellunaa ja Nöpö 15+0rv
 
niin ja mullekaan ei oo tullut tuloksia vaikka oltiin 2 viikkoa sitten siellä verikokeissa ja ultrassa...että tuleekohan laisinkaan ja oishan ne soittanut jos sielä jotain häikkää olis,ainakin luulen niin =)
 
Hyvä mieli tuli kun ultraaja sanoi että tällä vaavilla on päivän pienin niskaturvotus =)
Viikon päästä tule ne veriseulan tulokset neuvolaan,mutta soittavat vain siinä tapauksessa jos jotain hälyttävää on.Möykky oli 5cm pitkä ja kaikki rakenteet näkyi hienosti.
Ehkä nyt uskaltaa alkaa nauttia odotuksesta kun nähnyt pikkuisen 2 kertaa ultralla.Painoa oli tullut kokonaista 200g..ei tarvii vielä tullakkaan.
Pahoinvointi aaltoilee,on jatkuva krapula olo,noita mahakipuja on kanssa paljon,mutta kai ne on sitten normaaleja.
Itse katson uuden pakkauksen sisällön ja teen päätöksen otanko sen vai rahan.Pakkaus on otettu 10-vuotta sitten esikolle,joten vaihteeksi se voisi olla kiva =)
Laskettu aika on nyt sitten 25.7 eli päivällä aikastui =)
Nyt viikot 11+4
 
Itse aijon äitiyspakkauksen ottaa ja olen ottanut sen joka lapsen kohdalla =) Tosin nyt on tullut kaikki vauva jutut/vaatteet hävitettyä,kun en ajatellut tekeväni vielä kolmannen lapsen :D No jotain vauva juttuja olen saanut ystävältäni,sitä mukaa kun heiltä jää ne pois käytöstä. Itsekkin huusin huutonetistä tuon AngelSounds kotidobblerin (uuden) ja ehkä jo ensi viikolla pääsen kuuntelemaan sydänääniä kotona. Raskausoireita ei kummoisia täällä ole...pientä painontunnetta ja vihlaisuja..ei oikeastaan muuta tällä hetkellä.

äiti -79- vauva 12+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pai80:
nedra Juu mä mietin kans et toimittaisin ton nyt tulleen verokortin työnantajalle ja sitten kun "tippuu" Kelan rahoille pudottaa myös veroprossaa... Kelaanhan voi toimittaa kans muutosverokortin ihan normaalisti ?

Entäs miten kaikki asuntovelalliset ovat ajatelleet hoidella asuntolainojaan varsinkin hoitovapaalla ? Meilläkään ei ihan hirveesti oo lainaa (oisko yhteensä jotain 120 000 eur) mutta kuitenkin vähän jännittää että miten sitä saa hoidettua kun mun tulot on sit jotain 700 eur / kk.
Mulla ainakin veroprosentti tulee melko varmasti nousemaan,olen maksanut äippärahoista 19-21% veroja,tosin silloin ei ollut lainaa vielä.Laskin että vaikka mun tulot tippuu,niin lasten hoitomaksut (n. 400e) jää pois,joten samaan menee,pystytään lainat hoitamaan kuten ennen,täytyy sitten miettiä asiaa kun päivärahat+säästöön jääneet lomat on pidetty,jos mahdollista haluaisin olla hetken kotona.
 
Heippa pitkästä aikaa!!!!!

nyt olis jo rv 14+2 =) tänään oli neuvola lääkäri ja kaikki oli hyvin, paino on nyt kyllä jo noussu melkein 10kg :ashamed: ruoka on vaan niin hyvää :LOL: :LOL:

mulla vissiin joku dementia kun äsken mielessä oli pitkät tekstit mut nyt katos joten öööö palataan taas kun muistan mitä piti kommentoida :headwall: :headwall: :headwall:
 
Mä en ainakaan tajua mitään noista kelan verotuksista. Siellä sivuillahan sanotaan, että vertotoimistosta menee Kelaan kaikki tiedot ja päinvastoin. Kela pidättää kaikista etuuksista vähintään 20% ja jos sulla on veroprosentti tuota enemmän, sitä korotetaan vielä kahdella prosenttiyksiköllä! Aina kun olen käynyt töissä, oon saanut takaisin n. 500? (ja veroprosenttini on ollut itsenostettuna alle tuon 20), ekan kotona olleen vuoden aikana sain myös takaisin, mutta siitä eteenpäin olen saanut vain mätkyjä, vaikka olen koko ajan ollut siis vain ja ainoastaan kelan etuuksilla... Eli näin ollen tuo 20% ei olis riittänyt, vaikka töissä käydessä n 17% riitti saamaan 500?:n palautukset. Ihme juttu!

virpi: :hug: kaameen sammakon päästi työkaveris suustaan! :kieh:

dana: voi että mua sit ottaa aivoon tollaiset aivottomat lääkärit. Vaihtais alaa, jos ei kiinnosta olla asiakasystävällinen tai edes hoitaa työtään asiallisesti! :hug:

Mitähän muuta piti sanomani?

Pakkausta en ota, ostan tarvittavat sitten itse rahoilla. Äitiyspakkausvaatteit kun ei esikoisellakaan tullut oikein käytettyä. Eniten tarpeelliset just makuupussi ja peitto. :D

Nyt päikkäreille taas Mars! :wave:

Star86 & murut 14+6 :heart:
 
Moikka kaikille pitkästä aikaa! Täällä poksutaan tasan 12!

Ultra takana ja kaikki hyvin :) ihana tunne. Ja oli niin lutusta katsella sitä pikkuista siellä masussa. LA pysyi samana eli 22.7.

Mulla kans masu alkanut jo tuntua ja näkyä. Ihania vauvamasuja teillä profiileissa :heart:

Mulla aikaisemmat synnytykset menneet kaikki noin neljä päivää yli, esikoinen taisi mennä vielä muutaman päivän enemmän.

Mies on osallistunut odotukseen kyselemällä mitä masuun kuuluu ja antamalla mun levätä pahimman väsymyksen aikaan. Tänpäiväinen ultra varmaan teki raskauden todellisemmaksi hänelle, niin kuin mullekin.

Hyviä vointeja teille mammat! Onkos teille muuten tullut tyttö-tai poikaoloja? Mulla on nyt ihan tyttö-olo.

Päpsy ja pikkunöösi 12 *poks*
 
Hyvä on mieli ja naamalla älytön virne lopun päivää. :D

Nt-ultra siis meillä(kin) nyt takana ja siellä se kaveri viuhtoi. Ihanaa!!! Tuntui mieskin olevan mielissään. Mittaa oli 6,1 cm ja nt 1,2, ja ainakin toisesta kädestä saatiin laskettua 5 sormea. :) Vastasi viikkoja 12+4, mutta tänään kuitenkin virallisesti poksutaan 12+0. Kätilö oli aivan eri luokkaa kuin ekalla kerralla, antoi paljon kuvia mukaan, selitti siinä ultratessaan mitä näkyi ja kävi vielä kuva kuvalta jälkeenpäin läpi mitä niissä nyt on. Multa on ainakin huolet nyt pyyhitty hetkeksi pois enkä (ainakaan just nyt) jaksa jännittää mitä verikokeiden tulokset tuo tullessaan.

Onnea myös muille hyviä uutisia saaneille.

Miten noita yksäreitä voi lähettää? Mä kyllä löydän kansiot mistä näkyy tulleet, lähetetyt jne. mutta missään ei ole miten uuden viestin saa aikaiseksi... Pöh. Siispä, jos Marta tästä huomaat niin tietoni voisi viimein päivittää seuraavasti:

Kausa.................esikoinen..............LA 22.7.2010...............KOS

Äitiyspakkauksen otan kyllä varmasti.

Joku kyseli reissuista vielä ennen synnytystä. Täällä ollaan matkalla Alpeille hiihtolomalle helmikuussa. Toivottasti pystyy vielä laskemaan, vaikka sitten ihan rauhakseen eikä täysillä carvaillen. Joudun myös työni puolesta lentelemään jonkun verran, lähinnä Scandinavia&Baltia akselilla. Keväällä olisi myös kiva käydä vielä Itävallassa kavereita moikkaamaassa, mutta saas nähdä. Voihan sitä mennä myös muutaman kuukauden ikäisen toukankin kanssa joskus syksyllä.

Meinaatteko te pitää kesälomaa ennen äl:n alkua vai jättää kahden vuoden lomat sitten vanhempainvapaitten jälkeen?
 
Kausa Just sain itse palkkahallinnosta vahvistuksen, että lomat voi siirtää äippäloman jälkeen eli laskeskelin, että kun äitiysloma loppuu, mulla on 9 viikkoa lomia pitämättä. :) Aika hauskaa!

Kerroin tänään yhdelle työkaverille raskaudesta ja ensimmäinen kommentti oli, että "Ai susiparina aloitte tekeen vauvoja. Tulee oikee äpärälapsi." En voinut kuin nauraa - mistä ihmeen kivikaudelta ihmisillä on käsityksiään. :LOL: Jokainenhan saa olla mitä mieltä haluaa, muta kyllä mä pitäisin tuollaset mielipiteet itselläni! Ihan absurdia tekstiä - en jaksanut edes loukkaantua. :)
 
Uskomatonta huomata millasii kommentteja ihmisiltä oikein tulee.
Saa nähdä mitä kommenttii mä saan kun asia tulee töissä julkiseks.
Olivia minkäikäinen tuo kommentoja mahtaa olla ?

Mulla oli suunnitelmissa tänään jumppaan meno, mutta ihan hirmusen vetämättömän olon taas pukkas. Ihan ku oisin tulossa kipeeks, meil on töissä pari räkänokkaa nyt pyöriny et ihan hyvät mahikset ois saada joku tauti. Vaikken siis todellakaan halua !
 
Pikaiseen tuohon Kela-asiaan: Jos Kelaan toimittaa muutosverokortin, niin silloin menee just sen mukainen pidätys (eli ei koroteta kahdella prosentilla). Ja ei siis mene edes sitä 20%, jos tulot ei sitä edellytä. Mutta jos ei toimita muutosverokorttia, niin menee normaali verotietojen mukaan (väh. 20%) + 2% päälle. Kela-rahoista joutuu tosiaan suhteessa maksamaan enemmän veroja, koska Kela-rahoissa ei saa niitä vähennyksiä, mitä palkoista menee. Meilläkin kävi nyt niin hullusti, kun lasketutin meille miehen kanssa uudet verokortit, että miehelle, joka tienaa paljon enemmän, tuli 3% pienempi veroprosentti kuin minulle. Olen siis kotihoidontuella ja myöhemmin äippiksellä + plus saan kuukauden palkan tänä vuonna.
 
Olettepa tosiaan saaneet inhottavia kommentteja ja ollut huonoja lääkärikokemuskia :hug: Kannattas senkin kyseisen lääkärin valita sitten toinen ammatti tahi joku muu suuntaus lääkäriurallaan, ärsyttää tuommoset tollon!!

Ruppeenko mie olemaan ainoa, joka ei ole vielä käynyt ultrassa?????? :eek: Tänään nimittäin poksui rv12 eikä ultrakutsusta vielä tietoakaan!!!! Jos ei huomenissa tule ni pittää ruveta perrään soittelemmaan!!!! Olen täällä nimittäin huolesta sekaisin, kun maha ollut kipeä melkein koko päivän, ei tunnu ollenkaan kivalta tämmöinen, heti rupes pelottamaan, että josko se km sieltä vielä tulee :'(

Nyt on kyllä mentävä lepäämään, paha mieli jo siitäkin, että miehelle valitin vatsakipua ja hän ei noteerannut mitenkään :kieh:
 
Mitäs muuta piti kommentoida?

Onnea ainakin kaikille hyvistä ultrakuulumista :flower:

Ja ihmeellistä kommenttia moni saanut, eks ihmiset yhtään ajattele, mitä suustaan päästävät |O |O

Pakkausta en aio ottaa. Kahdelle ensimmäiselle otin, kolmannelle en. Nyt on vaatetta ym. niin paljon, etten pakkausta tarvitse.

Sukupuolesta minä ja mies haluttais tietää etukäteen. Jännä, kun aiemmissa raskauksissa ei ehdottomasti haluttu tietää. Kovasti olisi molemmilla tyttö toiveissa, mutta poikakin kyllä olisi kuopusta ajatellen kiva. Molempi parempi :D .

Nyt katkes taas ajatus, jotain muutakin piti kyllä kommentoida...

Sherine + muru 12+5
 

Yhteistyössä