Heinäkuun Hurmaajat 2010 Tammikuussa (päivityspyynnöt yksärinä)

vatsakasilmanvauvaa Kiva masukuva :) Itsellä melkoisesti vararengasta tuossa mahalla joten varsinaista massua ei tietysti ole, mutta mies kyllä sanoi,että huomettavasti on pyöristynyt maha :D Ja melkoisen vaikea on mahtua omiin housuihin....Siinä se massu pikkuhiljaa kasvaa, ihanaa :heart:

Dopplerista Mie olisin moisen halunnut, MUTTA mies vähän järkeä puhui just tuon takia,että jos niitä ääni ei sitten kuulukkaan ni ollaan ihan paniikissa, joten voi olla että meille ei moista hankita. Kerta tänne asti on päästy ni uskolla mennään etiäpäin :D

Nyt pitää syöksyä katsomaan, ettei leipomukset pala uuniin

Rae ja ihme 11+5
 
Rae89, mä ostin sen dopplerin, kun matka neuvolaan on pitkä ja kivinen. Siis, kun oikeasti asutaan umpilandella, niin jossain vaiheessa kävisin kuitenkin hädissäni kuunteluttamassa neuvolassa sydänäänet. Useamman lapsen äippänä en kuitenkaan ihan pienestä hätkähdä. Enkä usko, että jaksaisin vahdata tyypin sydänääniä päivätolkulla, ellei sitten oikeasti olisi aihetta. Mukava lisä, kun mieskin käy vuorossa töissä, niin saapahan sekin kuunnella asukkaan ääniä :)

Ihmeellistä, että olenkin onnistunut varaamaan nuo neuvola-ajat aina niin, että mies ei pääse töiltään mukaan :/

Mies vinkkasi, että mun iho on muuttunut erilaiseksi-pehmeäksi :)

t. vatsakas ja en jaksa enää kirjottaa :D
 
Juu, kyllä tuntuu täälläkin masu jo pikkasen kasvaneen.... illalla varsinkin on aikamoinen pallo :D Mutta hyviä uutisia niskaturvotus-ultrasta, jossa eilen käytiin. Pikkuisella meno ja meininki päällä, turvotus alhainen eli 0.8. Ja viikot tarkentui, nyt menossa 11+6 ja laskettu aika 21.7. :D
 
vatsakasilmanvauvaa Mulla kans alkaa oleen selvä vauvamasu, vaikka viikkoja vasta kasassa 13+4. Mulla ilmeisesti masu tuli nopeasti näkyviin, kun kohtu on eteenpäin kallistunut ja oon hoikka rakenteeltani, en omistanut aiksemminkaan vararengasta. Itestä tuntuu, että masu on aivan liian iso viikkoihin nähen.

Viimeisiä lomapäiviä viettelen ennen opiskeluihin palaamista ensi viikolla. Äitiysloma nettilaskurin mukaan mulla alkais 4.6.2010, mutta lukukausi loppuu jo 21.5. Todennäköisesti jään jo toukokuun alkupuolella pois, perussairauden vuoksi. Raskaus tekee sairauden vuoksi olon erittäin hankalaksi. Suurta vahinkoa opiskelujen suhteen ei tulisi, vaikka olisikin poissa. Silloin olisi meneillään harjoittelu ja sen voi siirtää seuraavaan vuoteen, kun palaan opintojen pariin takaisin.

Asutaan luhtitalo kaksiossa, mutta etitään rivari tai luhtitalo kolmiota. Neliötä meillä on noin 60, mutta sauna ja iso pesuhuone vie osan neliöistä. Kaappitilaa ei ole oikeastaan lainkaan, muuten ehkä mahuttais vauvan kans tänne asumaan. Toive olisi päässä muuttaan viimeistään touko-kesäkuussa.

Onko muut miettineet viel synnytystapaa; alakautta vai suunniteltu sektio?
Onko kellään aikaisemmin synnyttäneellä todettu ahdasta lantiota? Miten todettu? Tutkittu? Aijon pyytää neuvolassa lähetteen lantiotutkimiseen, oon aika pienikokoinen ja kapea lanteinen ja enkä uskalla synnyttä alakautta ilman, että asia on tutkittu. Eka neuvolakäynillä terkkari meinas, että mun rakenne voi tuottaa ongelmia, mutta muuten ei kommentoinut asiaa. Neuvolalääkärin kans aattelin keskustella asiasta torstaina.

Dana88 & Pikkune 13+4
 
vatsakasilmanvauvaa Ihanan kokonen maha sulla jo :) Mulla on just ja just havaittavissa jotain, mutta on kyl tietty tuota vararavintoakin vähän tohon kertynyt ku ei oo oikein jaksanut liikkua jne.

Tänään on kyl ollu särkypäivä mulla. Selkää ja tohon pakaraan ja lonkan yläpuolelle vihloo... Ihan kun kylmäis... :( Tiiä sit mitä lie. Voi kyllä johtua ihan puhtaasti liikkumattomuudestakin.
 
Mun piti vielä tulla kommentoimaan tuota vatsan kokoa. Mulla kun tuo kohtu sattuu olemaan täysin taakse päin suuntautunut, niin tuntuu tosi hurjalle massun koko nyt. Aiemmissa raskauksissa ei oo tällainen möhkökuutio ollut edessä :LOL:

Laittakaa toisetkin vertaistuen vuoksi kuvia, vaikka profiiliin. Sieltä ne on kohtalaisen helppo poistaakin tarvittaessa :)

T: v ja se tyyppi
 
Rae ootko ihan varma, että kutsu np-ultraan tulee postissa, kun tuntuu aika hurjalle, että sulla on ihan kohta 12 viikkoo täynnä, eikä np-aikaa vielä ole. itse ehkä soittaisin perään ja varmistaisin, että sieltä on aika tulossa. mutta toki, jos sulle on luvattu se kutsu postissa niin sitten, mutta eihän perään soittaminen ainakaan mitään pahenna... ---> varman päälle... (vai onko posti tuonut jotain jo edellisen viestin jälkeen?) anteeksi jos puutuin :ashamed:

ON: täällä vararavintoa vatsan seudulla on jonkin verran, mutta ei paljoa...silti vaikea erottaa, mikä on turvotusta ja mikä vauvamahaa... turvonnut ja pallomainen olo on kyllä koko ajan. myös alavatsakipuja on edelleen jatkuvasti.

12+2 :heart:
 
Nyt alkaa tosiaan hirvittää toi selkäkipu ku kipuilee tohon oikeaan lonkkaankin. Sellanen puristava särky. Tiiä sit mistä johtuu, liikkumattomuudesta vai vauvamahan alusta vai molemmista. Tympee. No turha haaveilla istuvansa töissä kesäkuuhun asti jos jo nyt särkee.

Töissä kertomisesta joku kyseli täällä. Mä jouduin kertomaan tosi alussa tiimiesimiehelle joka lupas olla hiljaa. Nyt heti ultran jälkeen alko kyselemään et millon kerron osastopäällikölle ku on niin hankala tilanne resurssien suhteen ja ku pitäis kai joku tuuraaja saada. Niin on taas tympiny koko pomo että oon päättäny lykätä osastopäällikölle ilmottamista helmikuun puolelle nyt ainakin. Paras ois jos sais menemään rakenneultran yli. Pari työkaveria tiimiesimiehen lisäks tietää, mut hiljaa hekin ovat pysyneet. Ärsyttää pelkkä ajatuskin että joutuis ison mahan kans tuuraajaa perehdyttämään. Ei millään pahalla. Muutenkin nyt odotusaikana tuntunu et työkestävyys ihan nollissa.
 
bambina Ei tullut tänäänkään sitä kutsua ja seuraavan kerranhan se posti tuleekin vasta to ja silloin poksuu rv 12, MUTTA miula olikin se neukku vasta viikko sitten ja siihen päälle oli kaikki pyhät joten en yhtään toisaalta ihmettele ku sitä kutsua ei vielä ole tullut...Jospa se loppuviikosta tulis... Itsekkin mietin tuota sinne soittamista mutta neukkutäti sano varmaan 5 kertaa sen käynnin aikana, että hän laittaa lähetteen ja kutsu tulee kotiin. Niin monesti sen sano että kyllä uskon :LOL: Tosiaan veikkaan tuota melko myöhäistä ekaa neuvolaa syyksi miksi ei kutsua vielä ole kuulunut....Tosin olen kyllä kuullut että toisille on tehty np-ultra vielä tuolla rv 14 tienoilla, että vielä tässä aikaa on...

Omaan oloon sen verran, että erittäin ikävästi on mahaan ruennut koskemaan. Toivon vaan todella että pikkuisella kaikki hyvin...
 
Rae ok, hyvä jos maltat pysyä noin rauhallisena :LOL: minä kun täällä panikoin jo muidenkin puolesta! :D onhan sulla tosiaan vielä aikaa, mutta itse kun koitin eilen saada siirrettyä aikaani, niin seuraava aika meni parin viikon päähän...ehkä sen takia murehdin sunkin puolesta, että varmasti ehdit saada sen ajan oikeiden viikkojen sisällä. mutta tarkoituksenani ei ole lietsoa suhun tätä samaa paniikkia, mikä mua riivaa! :LOL: :kieh:

te, ketkä olette lapsia jo saaneet ja halunneet selvittää sukupuolen, niin koskas sen sukupuolen voi selvittää? rakenneultrassa? millä viikoilla se sitten yleensä on? *nimim. untuvikko* :p np-ultra siis vasta tulossa, siksi en sen pidemmälle vielä tiedä... 8.1 perjantaina on np, ja on sitä herranjestas jo odotettukin!!!!! :headwall:

12+2 :heart:
 
Sukupuoli nähdään rakenneultrassa mun käsityksen mukaan. Korjatkaa jos oon väärässä ? Mä täällä jo eilen kattelin 3d ja 4d ultria jos jää vähänkään epävarma olo siitä rakenneultrasta. Kivan hintasta vaan yksityisel, mut kyl se sit varmasti on sen arvosta.
 
niskaturvotus oli 0.9 ja kovin oli vauhdikas tyyppi!
gallupeihin vastailua: eka synty alateitse 39+6, toinen sektioilla 39+2 ja kolmas sektiolla 36+5. Ja seuraava tulee siis syntymään myös sektiolla.
Mieltä painaa ystävän keskenmeno, meidän lasketuissa ajoissa ei ollu ku pari vkoa eroa =(

Me ollaan saatu sukupuoli selville just tuolla rakenne ultrassa, 20 vkon tienoilla ja aiotaan kysyä myös tällä kertaa.
 
bambina On se hyvä,että joku murehtii ja panikoi :LOL: Kyllä jos ei ens viikolla alkuviikosta rupee tulemaan ni sitten käyn kyllä soittelemaan ja murisemaan puhelimeen, itsekkin nimittäin odotan kun kuuta nousevaa sitä ultraa. Toki alkuraskauden ultra oli ok ja neuvolassa sydänäänet kuulin, mutta silti huolettaa kovasti, josko pikkuisella ei olekkaan kaikki hyvin :ashamed: Ja olen päättänyt, että menen sinne ultraan oli aika mikä aika. Mieskin oli sitä mieltä että ei voi olla mitään tärkeämpää kun varmistaa meidän rakkaan tulevan pienokaisen olemassa olo ja hyvinvointi :heart:

Mites teillä muilla on miehet raskaudessa mukana? Meillä mies oli vauvakuumeessa paljon pidempään kun minä ja oli aina yhtä pettynyt kun negaa näytti raskaustestit... Nyt kun viimein se positiivinen tulos saatiin ni hyvin varovaisin mielin ollaan kumpikin, mies varsinkin. Hirveästi ei uskalla suunnitella eikä puhua asiasta.. Hän miettii kanssa sitä pahinta, että pienokaisemme ei olisikaan enää elossa kun ultraan päästään. MUTTA positiivisen mielin mennään.. Alkuraskauden ultran jälkeen on kyllä miun massulle puhunut ja kovasti tarkkailee, että miten massu pyöristyy :heart: Toivon todella että ultrassa kaikki ok, koska meille se tulee olemaan kova isku jos jotain vialla..Kuten varmaan kaikille olisi :(

Tulipahan taas sepostus :LOL:
 
Täällä mies kans varovaisen innostunut ultran jälkeen. Tais totuus valjeta vasta ku näki et elävä vauva siel mahassa on. :) Kovasti jutellaan, suunnitellaan ja haaveillaan tulevasta. Ku ei kait sitä loputtomiin voi pelätäkkään et entäs jos jotain käy ? Enkä nyt väitä ettei täälläkin huolestuttaisi, mut varmasti kaikkien parhaaksi että yrittää ajatella positiivisesti ja murehtii sit ku on jotain oikeasti murehdittavaa. Näitä omia neuvoja on vaan hieman vaikea noudattaa ku mielialat vaihtelee aika pahasti ja enimmäkseen ollaan siel alamaissa ja väsyneenä.
 
Termiitti82
sukupuolesta meille esikoisesta ei rakenneultrassa suostuttu edes sukupuolta katsomaan, tokaisi vaan että tämän tarkoitus ei ole tulkita sukupuolta. niipä me käytiin yksityisellä vko 28 selvittämässä asiaa jolloin sanottiin että tyttö tulloo mutta sanoi ottavansa meidät vielä varmistaakseen asian viikolla 32 (ilmaiseksi) uudelleen, jolloin pohti kovin mutta totesi "ettei täältä kyllä pippeliä löydy". no, kaskummaa poikahan sieltä tuli, mutta vaikka mulla on jo äitiyspakkauksellinen vaaleanpunaista, tuli mulle loppurakaudesta olo että se voisikin olla poika. ja me oltiin siis ihan perus ultrassa, ei 4D:ssä. tästä en sitten tiedäkkään haluanko edes tietääkkään.

meillä mies ei vielä ole "päässyt mukaan raskauteen". ehkä sitten kun se doblerikin tulee.

musta tuntuu että tunnen jo pienen pieniä liikkeitä vaikka esikoisesta ne tuntuivat vasta viikon 20 jälkeen... outoa. sellaisia vaimeita nippailuita harvakseltaan.uskon niiden olevan niitä. sitä tunnetta onkin ollut ikävä, ja kuinka surullista niiden tuntemusten loppuminen oli synnytyksen jälkeen, vaikka valeliikkeitä tunsin vielä jonkin aikaakin. se on kiva tunne, että joku siellä seurana on koko ajan. =)

-Termiitti 13+1 ja 3v-
 
Mulla on tullut vaivaksi huimaus.. ihan järkkyä kun alkaa huimaamaan jos ei muista tarpeeksi usein syödä. Mistä lie johtuu sitten? Pitää puhua ens viikolla neuvolassa siitä. Mulla on ens viikon to lääkärineuvola. Muuten ei olis tässä kohden lääkärintarkastusta,mutta kun multa otetaan se papa-näyte niin sen takia sitten on. Eka neuvola oli viikolla 10+1 ja lääkärineuvolapäivänä on viikot 15+4.. Ens viikolla saan paperit,että voi varata rakenneultra-aikaa, ja varmaan varataan samalla sinne sokerirasitukseen aikaan,kun sen ekan piti olla viikolla 16-18..

Mulla on maha jo hyvinkin näkyvissä,ei oikein pysty peittelemään muuten kuin huppareilla, ja niitä saakin pitää kun on niin pirun kylmä ilma ulkona. Muutenki oon ollu koko raskauden ajan tosi viluinen :/ mulla on tosi iso maha, äippähousut on parhaat housut tällä hetkellä. Tilasin hmltä vielä yhdet lisää ja ne oottas jo postissa, jos loppuviikosta hakis sen paketin ja toivotaan että ovat sopivat. ja pari äippäpaitaakin tilasin,normi paidoilla menee vielä hyvin kun mulla on sellasia pitempihelmaisia :) ja sitten käytän huppareita niiden päällä.

Mulla on 3 synnytystä takana:

1. synty rv41+3
2. synty rv41+4
3. synty rv41+5

tästä päätellen tää neljäs syntyy sitten rv 41+6... :D

Mulla ei oo ainuttakaan ehditty käynnistämään, aina on spontaanisti lähteny käyntiin. ja nuorimmaisen synnytys oli ns. luomu ja sellasta toivon tästäkin jos sais ite valita :) Aika sen näyttäköön.

mut iltapalalle ja iltapesulla, alkaa olla väsynyt olo taas, vaikka nukuin pikkupäikkäritkin...

rv14+2
 
Vatsakasilmanvauvaa ihana vauva masu! Mullakin on jo selkee masu, laitoin kuvaa kans profiiliin. se on otettu uudenvuodenaattona eli rv 13+4 =)

vitamiinit syön jotain möllerin raskausajan vitamiineja.

edelliset lapset syntyneet:
1. 39+4
2. 38+6
3. 39+6

mä oon muuten ns nopea synnyttäjä. onko muita? esikoisen synnytys kesti kaikenkaikkiaan 8h josta ponnistusvaihe 10min. toisen synnytys kesti n 4h josta 7min ponnistus. kolmannen synnytys kesti kaikenkaikkiaan 1,5h josta 3min ponnistus. Aina siis lyhentynyt puolella. Nyt jännittää miten sitä sairaalaan ehtiikään. onneksi ei ole pitkä ajomatka n 10km mutta kun sitä ennen pitäisi ehtiä lapset hoitopaikkaan jne. iiiks.. toisessa synnytyksessä en edes ehtinyt saamaan minkään asteista kipulievitystä ja kolmannen kohdalla en edes halunnut kun tiesin että nopeasti on ohi kuitenkin. ja kun esikoisen kohdalla kävi niin että kun otin kivunlievityksen niin se vaan hidasti synnytystä. Niin en sitten sitäkään halua..

sadee80 & rusina 14+3 :heart:
 
Moikka,ihana vielä jatkuu vapaat. :D Mulla on edelliset syntyneet 39+6 ja 40+4,saas nähdä kuinka nyt käy.Ja ehdottomasti haluan tietää kumpi onni oikeasti on,että pitääko oma kutina paikkaansa.

Synnytysvauhti on ollut ihan sopiva mulla,molempien synnytysten virallinen kesto 6h,esikoisesta supisteli epäsäännöllisesti muutaman tunnin ennen,kakkonen syntyi melkein minuutilleen 6 tuntia ensimmäisestä supistuksesta toisella ponnistuksella. :D Ja molemmat ilman puudutusta,ekasta ei kerjetty antamaan ja toisesta en edes halunnut.

onni 13+2
 
Vilu:
Vai on muitakin viluisia? Mulla aamut on ihan ok, mutta iltaa kohden on sisällä päällä villapaitaa ja fleecetakkia.. :)
Sukupuoli:
Me halutaan tietää ehdottomasti sukupuoli. Kaksi edellistä on poikia. On mukava tietää mitä sukupuolta tulokas on. Kuitenkin salaisia haaveita tytöstä on, ainakin miehellä. Ja sen jälkeen äitikin pääsee sitten autokaukaloa shoppailemaan ja ihan kunnon värillistä. Meillä on kaikki aikaisemmat autovehkeet niin tylsän värittömiä että nyt olen päättänyt repäistä. Jos rakenneultrassa on jalat ristissä niin sitten voipi olla, että käydään yksityisellä..?
Huimaus:
Huimausta ei ole ollut, mutta sehän voi johtua raskausaikaan herkästi kuuluvasta hempan tai verenpaineen laskusta esim.
Miehen mukana olo:
Kyllä se lasta halusi, mutta kyllä sekin on käynyt selväksi että enempää ei tule. Ehkä toivoisi että on enemmänkin mukana, mutta toisaalta yrittää vaan itse tästä nauttia :)
Oma napa:
Maha näyttäisi aivan hitusen näkyvän jo ulos päin. Pahaa oloa on vielä jonkin verran, mutta eiköhän se tästä. Onhan tää jo ihan eri hyvä kuin joitakin viikkoja sitten. Illaksi pitää mennä töihin. Sitten ois vähän vapaatakin väliin. Täällä ei vielä hirveästi odotella lomaa, koska tykkään työstäni ja nyt kun ei taas kaikki ruuan hajut ym. öllötä niin paljoa.. Mulla on työ pitkälti henkisesti rasittavaa enemmän kuin fyysisesti, joten silläkään tavalla ei joudu kovin koville.
 
olivia juu, kyllä tuo artikkeli varmaan osittain pitää paikkaansa... :ashamed: ittee oikeen harmittaa, kun on koko ajan sellanen kiire, ettei paljoo ehdi tuota ruokapuolta miettimään. onneksi töissä tulee syötyä terveellisesti, se pelastaa kyllä paljon!

miehen mukana olosta: kyllä mies on tosi innolla mukana! ei paljoo kysele, kun oon ehkä tehnyt selväksi, etten itse vielä uskalla iloita tästä, niin ei mieskään sitten tule ilakoimaan tuohon ympärille. ja kun mielialat heittelee välillä paljonkin, niin miehelle ei ole ollut oikein selvää, miten haluan hänen osallistuvan... :LOL: mutta innoissaan on, ja yrittää kyllä töiltään aina päästä mukaan ultraan ja muihin käynteihin. mutta oli myös ihan mukavaa olla neuvolassa yksinkin käymässä, olisi varmaan ollut erilainen käynti, jos mies olisi ollut mukana. eli kuten itsekin huomaan, en tiedä itekään, miten miehen haluisin osallistuvan...ollaan vielä niin "vihreitä" tän asian kanssa... :LOL: :p

12+3 :heart:
 
Syön itse normaalisti arkena mielestäni todella terveellisesti ja herkuttelut osuu viikonlopuille, mutta valitettavasti nyt raskausaikana jatkuva kuvotus on kyllä huonotanut ruokavaliota. :| Tylsää, kun nyt jos koskaan pitäisi olla skarppina! Onneksi mulla on nyt tullut inho karkkeja ja muita makeita kohtaan eli menee parempaan suuntaan kuitenkin. :)

Meillä on mies mukana kaikissa raskauskuvioissa ja aikoo tulla synnytykseenkin. Vaikka en ois loukkaantunut, jos ois sanonut, ettei kestä nähdä synnytystä. Musta ketään ei saa pakottaa mukaan, jos tuntuu oudolta tms.

Jatkanpas koneen ääressä haukottelua (välillä pitää aina lähettää jokin maili näön vuoksi ja availla ja sulkea exceleitä... ;) )
 
sadee80 voi miten ihanan pyöreä pinkula vauvamassu :heart:

Mun räkätauti ei nyt oikein ota lähteäkseen. 2 edellistä päivää oli puhekieltoa. Tänään saisin jo puhua, mutta eipä oo ääntä oikein vieläkään. Taidan jatkaa lääkärin määräämää "mykkäkoulua".

Rakenneultrassa vk. 20 on meillä ainakin aina näkynyt tulokkaan sukupuoli. Ekoilla kysyttiin ja ultrauksen lopussa katsottiin. Viimeisillä kerroilla kuvien katseleminen oli jo tuttua puuhaa ja sieltä kyllä näki ihan selvästi. Toinen poitsuista meinasi olla aluksi jalat ristissä, niin silloin vaan arvuuteltin lantion kapeutta/ leveyttä. Hetken kuluttua poitsu kääntyi ja paljasti olevansa poika =)
Kuulemma virtsarakon koon ja aseman, sekä juuri tuon lantion avulla voi arvuutella sukupuolta (ei todellakaan 100% varmuudella). Mä en oikein tiedä haluanko tässä raskaudessa edes tietää sukupuolta. Jotenkin on ollut ihan tyttöolo, mutta se saattaa keikahtaa hetken päästä poikaoloksi :)


T: vatsakasilmanvauvaa ja rakkauslapsi 11+3
 
Hei taas:)

Bambina tais kysellä sukupuolen selvittämisestä? Esikoisen kohdalla saatiin sukupuoli selville rakenne-ultrassa, joka oli rv 19+5:) Kys:issä siis ainakin kertovat sukupuolen, mutta vain jos sitä itse kysyy.. Eli itse kysyttiin ultran lopuksi että näkyykö kumpi ois tulossa.. Ja ultraaja sanoi, että poika näyttäis olevan ja tämä ei tule muuttumaan :D Eikä muuttunut:) Mutta ainahan siitäkään ei 100% varma voi olla..

Onko monella käynyt niin, että ultran "arvaus" sukupuolesta ei ole pitänyt paikkaansa?:)

Esikoinen syntyi rv 41+5, joten saa nähdä meneekö taas yli la:n:)

Sadee80 En nyt tiedä oliko mulla kauhean nopea synnytys, mutta siis kesti yhteensä 10h ja ponnistusvaihe 16 min..:) Eli todennäköisesti seuraava tulee sitten vieläkin nopeammin. Itseä vaan pelottaa se, että miten sitä ehtii ajoissa sairaalaan, matkaakin kun tulee sellainen 80 km.. :D

Rae89 kyselit miten mies on mukana ollut raskaudessa:) Esikoisen kohdalla mies oli mukana myös neuvolassa ja ultrissa.. Loppuvaiheessa ei ihan aina päässyt töiden vuoksi, mutta aina kun vain oli mahdollista:) Eli tosiaan paljon oli mukana ja tukena kaikessa:) Ja näin varmasti tämänkin raskauden aikana..:) ja itse kun olen ollut aika huolestunut nyt tämän raskauden aikana, niin kovasti tukee ja sanoo, että kyllä sillä pikkuisella kaikki on hyvin:) ja näin todella toivotaan..:)

-Heidi ja pikkuinen 11+5
 

Yhteistyössä