Heinäkuun Hurmaajat 2010 Tammikuussa (päivityspyynnöt yksärinä)

neuvola-asiaa eka neuvola oli 9.12, np 8.1 ja seuraava neuvola 3.2. eli tulee pitkät välit myös täällä. mutta jos oikein muistan niin neuvolatäti sanoi, että tuohon väliin olisi ehkä osunut neuvolalääkäri, mutta koska kävin varhaisultrassa (missä tehtiin gynekologinen lääkärintutkimus), niin neuvolalääkäriä ei ole ennen tokaa neuvolaa. silti tuntuu jotenkin pitkältä ajalta np:n jälkeen jäädä odottelemaan...

haha, oon myös jossain alitajunnan sopukoissa miettinyt tuota saikkua ennen ä-loman alkua, mutta en ole kehdannut ajatella sitä edes puoliääneen, koska tähän asti ollut mielestäni korkea työmoraali, mutta täytyy sanoa, että tänäänkin joululoman jälkeen töihin palaaminen oli yhtä myrkkyä!!! joten kyllä nuo ajatukset nostivat päätään täälläkin...ei vaan kehtaa myöntää ääneen! :LOL: :ashamed:

12+1 :heart:
 
Termiitti82
siihen sikaflunssaan vielä että siksi sen ottamista mietin vaikka sen jo sairastin koska 3 lääkäriä sitä on kuitenkin suositellut. luulenpa että sen vielä otan, koska se kuulemma suojaa sitten paremmin tulevilta kevään flunssiltakin.
sain neuvola ajan ensi tiistaiksi koska ilmeisesti supistelee jo. tarkistetaan tilanne. kuulemma tämäkin yleisempää jo synnyttäneillä. pitää sitten ottaa rauhallisemmin. outoa kun tuntuu ihan kuin ois pissatulehdus mutta sitten tuloksissa ei kuitenkaan ollut mitään.


itkien täällä katson sairaala- sarjan synnytyksiä :LOL:
ai mitkä hormoonit...

-Termiitti 13+0 ja 3v -
 
Moi vaan heinämammat!

Nopean päivityksen teen nyt vaan kun ei ehdi pitkiä kirjotella. Omasta olosta ei oo oikeen mitään sanottavaa. Kaikinpuolin ihan hyvä olo, mitä nyt pientä väsymystä ja saamattomuutta ilmassa. Masu kasvaa ja sillein. :) Hormoonit ne kyllä hyrrää ihan kiitettävästi...

Pai Kyselit tosta kalsiumin saannista, niin itse olen ainakin ruvennut juomaan maitoa joka aterialla vaikka ennen en tehnyt niin. Saatan myös juoda maitoa muutenkin aina välillä ihan janoon. Ja kun mulla on aika paljon närästystä niin huomaan että maito auttaa siihen, niin välillä tulee oikeen litkittyä :D Sitten syön noita multitabs-raskaus vitamiineja jotka sisältää myös kalsiumia. Eli en oikeen muuten oo osanuu sitä lisäillä, muuten kun juomalla maitoa.
 
Neuvola Täällä miul menee neuvolat silleen et ekan neuvolan sain vasta 29.12 sillon oli rv 10+5, np-ultra tulee seuraavaksi, siihen kutsua odottelen ja sit seuraava neuvola on 2.2. Neukkulääkäristä ei ole mitään tietoa..sanovat että eka olis vasta rv 28 tienoilla!!!! Miusta ekaks lääkäriajaks aika myöhään :eek: Kait ne sit selviää ku seuraavan kerran neukkuun pääsee.

Kalsium Taitaa kaikilla neukkutädeillä olla omat käsityksensä tuosta kalsiumista. Miule suositteli kalsium lisää, mutta olen itse vaan lisännyt maitotuotteiden käyttöä eli yritän juoda maitoa lasi-kaksi päivässä ja sit jugurttia lisäksi...Ja sit syön noita vitamiineja mitkä on tarkotettu raskauden ja imetyksen ajaksi. Toivottavasti riittää.

Omaan oloon ei erikosita, vatsaa nippailee erittäin ikävästi, mutta en hirveesti ole huolestunut...Toivon mukaan se ultra nyt olis tuolla viim. ens viikolla..mutta sehän selviää sitten kun kutsu tulee :)

Taidanpa tästä lähteä miestä halailemaan, tänään vuosipäivää vietellään hyvin normi oloissa, yhdessä ollen :heart:

Rae ja ihme 11+4
 
tänään oli kauan odotettu np-ultra. siellä meidän pieni mönkiäinen polskutteli.kovasti liikkui.kaikki oli kunnossa se downriskiluku oli1:7500. oli ihana yllätys kun lääkri vaihtoi ultraäänen 4D:lle. en edes tiennyt että ovat sellaisen sinne hankkineet. ei ollut vielä vuonna 2007 kun tyttöä odotin. saatiin kuvia muistoks. ja niitä on nyt ihmetelty. meinas kyllä tulla itku siellä ultrassa. on tätä pientä ihmettä niin odotettu ja kyyneleitä vuodatettu. nyt vaan odotetaan kovasti heinäkuuta että saadaan se nyytti syliin hemmoteltavaksi.
pääperämitta on 6,3cm pään halkaisia 17,8mm niskaturvotus 1,9mm. uusi ultra varattiin maaliskuun alkuun. uskaltauduin pari vauvan pukua ostamaan alennusmyynneistä.
nyt saunaa ja sit lepäämään. vielä pari päivää lomaa jäljellä.

Kysymys:nollautuuko sairaslomapäivät aina kun kalenterivuosi loppuu? olen miettinyt että en voi oikein enää olla sairaslomalla kun tulee kohta kuukausi täyteen ja tipun kelan sairaspäivärahalle. niin katkeaakohan ne päivät nyt vuoden vaihtuessa? onko joku ollut asian kanssa tekemisissä?

tiuhti &toukka 12+5
 
Heis!

Alennusmyyneissä tuli pyörähtettyä kunnolla :) Itelle löytyi muutama paita, polero ja uusi takki :) Aivan ihana villakangastakki, kun tuo vanha alko jo ahistamaan päällä. Vauvalle löytyi bodyjä, pöksyjä ja fleecehaalari :)

Oon koko raskauden syönyt LadyVita Plus -raskaus vitamiineja, pitää ottaa kolme tablettia päivässä, mikä välillä tuottaa muisti ongelmia. Ois kyll helpompi, jos söis jotain semmosta misä riittää yks tabletti per päivä. Maito tuotteita käytän aika paljon päivittäin.

Dana88 & Pikkune 13+3

p.s Loppuviikosta neuvolalääkäri, jännittää :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja Marta:
Ennu maissivaipoista en ole kuullutkaan. Kuulostaisi hyvälle lisälle kestoiluun. Oletko millaisia kestoja käyttänyt? Millainen määrä kannattaisi hommata alkuun, vai olisiko parempi, että alkuun menee vähän molemmilla (kertseillä ja kestoilla) että voi sitten koittaa, millaiset vaipat vauvalla toimii?

Semmoista tänne. Mukavaa päivää kaikille :)
Oletko kuullut kestovaippalainaamosta? Lämpimästi suosittelen, tulee "halvemmaksi" kuin kahden viikon kertikset ja pääsee oikeesti kokeilemaan erilaisia systeemejä ja näkemään tarvittavaa määrää. Olenpa kuullut, että yhdellä lainaamoista oli vakiasiakas, joka vaipatti koko vaippaiän lainaamon vaipoilla, siirtyi vaan tarpeen tullessa isompaan kokoon... http://www.kestovaippayhdistys.fi/lainaamot/index.php vasemmalla listattuna paikkakunnat, joilla lainaamo löytyy. Uusia perustetaan kait aika tasaiseen tahtiin ja esim. Länsi-Uudenmaan lainaamoa listasta ei löydy (sijoitettu nyt Veikkolaan) koska yhdistyksen nettisivut on uudistuksen alla..

Asumisesta: 4h+k+s, kerrostalo, 92neliötä. Kesällä remontoitu + muutettu, tosin remontti jäi (jostain kumman syystä) vähän vaiheeseen, eli sitä tässä pikkuhiljaa jatketaan. Yksi makkareista suhteettoman suuri, yksi kovin pieni ja yhdestä kulku parvekkeelle. Alkuunsa pojat saa jakaa ison makkarin ja pidetään pikkunen makkari työ/vierashuoneena, mutta myöhemmin tarvii miettiä uusiks. Eli jako tulee olemaan todennäköisesti seuraava, kun vauva tarpeeksi iso muuttamaan äipän kainalosta omaan sänkyyn: vauva+ nyk. kuopus jakaa isoimman makkarin ja esikoinen saa pienimmän makkarin, vanhemmilla se "normaalikokoinen" mistä pääsee siis partsille.

Sikapiikistä: pojat sai rokotteen, mutten tiennyt itse vielä silloin odottavani, eli mua ei rokotettu. Vähän mietityttänyt rokote, en osaa päättää hakeako vaiko eikö...

Pai80: ollaan oltu samana päivänä ultrassa, toivotaan siis että tännekin kusti polkisi jo heti huomenissa...

Työmotivaatio. Mikä se on? Musta tuntuu, että 5kk töitä edessä = 5kk liian paljon... Ei nappaa tällä hetkellä niin yhtään. Vaan pakko se on jaksaa.

Vitamiineista: menee tällä hetkellä LadyVita Plussaa (2/pv kun 3. aina unohtuu) ja kalaöljyä (merkkiä en muista)

Nyt nukkumaan, taas kukun koneella, vaikka kello on jo vaikka kuinka paljon :p

Kepsukka + masukki (12+3)
 
Täällä taas nukuttu yö huonosti. En oo varmaan yhtään yötä saanut nukuttua kunnolla koko odotusaikana. Joka yö hereillä useamman kerran ja olo seuraavana aamuna sen mukainen :kieh: Alkaa pikkuhiljaa kypsyttämään.

Lähteekö muilla hiuksia ? Musta tuntuu et ohuet hiukset olisivat ohentuneet entisestään nyt alkuraskauden aikana :(
Ja siis hiukset on sellaset ihmeelliset sähköset ja vaikka aamulla miten yrittää laittaa niin töihin päästyä on sennäköset ettei ois mitään tehty.
 
Kepsukka oon mä kuullut kestovaippalainaamosta ja viimeeks oli tosi haluttuja. Mä olen siis kyllä koittanut melkein kaikkeja malleja, mutten vaan saanut niitä pitämään. Ainoa mitä en vielä ole yrittänyt on villahousut, sinne ilmeisesti tulee myös harso alle? Täällä on sellainen ihana pikkuliike mistä saa kyllä aina neuvoja ja hän jopa näytti miten harsoja voi eri tavalla taitella.

Pai: Mulla on just toisinpäin, että hiukset kasvaa kovaa vauhtia ja on tosi hyväs kunnos. Tosin ei tää ilo kauan kestä, kun imetyshän kuluttaa hiusta tosi paljon :(

Meillä esikoinen yöllä huusi ihan järkyttävästi melkein koko yön ja muutenkaan uni ei meinannut tulla. Keskittymiskykyä ei nykyisin ole muutenkaan nimeksikään ja väsyneenä vielä vähemmän :headwall:

Huominen on onneks vapaa!
 
Kepsukka olen kuullut noista lainaamoista, mutta en ole perehtynyt, missä olisi lähin. Varmaan siellä Mikkelissä sekin. Mä asun itse Savonlinnassa ja täällä ei ole edes yhtään liikettä, mikä myisi äitiysvaatteita, saati, että täältä saisi kestoja ostettua. Tai en tiedä, onko siinä yhdessä ja ainoassa vauvaliikkeessä niitä, mutta tuskin ainakaan kovin suurella valikoimalla. Mutta eiköhän tämä asia ala tästä selkiytyä, kun pääsee vähän tutkimaan.

Äitiyslomasta mikäli toi vau.fi-laskuri paikkansa pitää, niin mulla ton vaihdetun LA:n mukaan äippäloma alkaa 20.5. Tekisi kyllä mieli pitää tän vuoden lomat siihen alkuun, mutta jos vaan olo on kohdallaan, niin sitten otan ne rahana, kun sitä tarttee kuitenkin. Mulla on vain 50% työaika, niin palkaa sen mukainen. Toisaalta teen myös vain 3pv/vko töitä, että pitäisi jaksaa. Mutta se motivaatio tosiaan...en todellakaan tiedä, mistä sen oikein löytäisin.

Pai mä olen huomannut tuon saman nukkumisongelman. Mulla se vaan on jaksoissa, että välillä nukun tosi huonosti ja välillä taas tosi hyvin. Mutta ei mulla ennen raskautta ole uniongelmia ollut.

Rae meillä kanssa mun käsittääkseni neuvolalääkäri on vasta rv 28. Mulla on seuraava neuvola 18.2, koska silloin voi sitten laittaa ne Kelan paperit menemään, kun on viikkoja tarpeeksi. Siksi otettiin se vasta tonne. Ja rakenneultra siinä välissä.

Asumisesta me asutaan rivarikolmiossa jossa vajaa 60 neliötä. Vähän saa järjestellä, että vauvan tavarat mahtuu, ja koko ajan isompaa etsitään, mutta onneksi ei ole mikään hoppu sen asian kanssa.
 
Sikapiikistä meillä lapset on sen saanut. Itse ajattelin ensin odotella, että tulee 12 viikkoa täyteen ja ottaa sen sitten. No, nyt on sitten 12 viikkoa täynnä, mut en oo yhtään varma meenkö hakemaan. En tiiä, on ruvennut arveluttaan koko juttu :/ Ärsyttävää, kun ei osaa päättää |O

Neuvolat mulla oli eka neuvola 11.12., np-ultra 29.12, rakenneultra 24.2. ja seuraava neuvola vasta n. viikolla 22 eli pari-kolme viikkoa rakenneultran jälkeen. Eli eipä paljon juoksemista tule. Ekasta neuvolalääkäristä ei ole edes tietoa...

Asumisesta me asutaan 5h+k kerrostaloasunnossa. Kaikilla kolmella muksulla on nyt omat huoneet. Sitten jossain vaiheessa tämä tulokas saa muuttaa tuon pienimmän kanssa samaan huoneeseen. Muuten tässä on meille ihan tarpeeksi tilaa, mutta kaappitilaa ei kyllä ole ikinä tarpeeksi. Saas nähdä, mihin tulokkaan vaatteet työnnetään. Pitäis taas tehdä inventaariota kaapeissa.

Pai mulla ei nyt lähde erityisesti hiuksia, mutta ei nää kyllä hyvässä kunnossa kuitenkaan ole. Mulla on aina raskaudet rasittaneet hiuksia ja imetysaikana mulla lähtee ihan tolkuttomasti hiuksia, ei kiva :/

Kalsiumista mä syön tota raskaus Multitabsia pari päivässä (aina kun muistan :ashamed: ) . Maito ei ole mulle tän raskauden aikana maistunut pahoinvoinnin takia. Normaalisti juon aika paljon maitoa. Juustoa syön melko paljon ja jugurttiakin silloin tällöin, joten enköhän saa tarpeeksi kalsiumia näinkin. En ajatellut mitään lisiä enää ottaa.

ON pahoinvointi vaan jatkuu. Kuvotusta on 24/7 ja oksu lentää yleensä kerran päivässä. Ei tää nyt niin paha ole kuin joitain viikkoja sitten, mutta ikävää silti, että koko ajan on paha olo. No toivottavasti loppuis pian. Tänään pitäis soittaa neuvolaan ja pyytää sitä lähetettä pissanäytteeseen, kun supistuksia on edelleen jonkun verran. Joka päivä pitänyt soittaa, mutta aina missaan puhelinajan :ashamed:

Sherine + muru rv 12+3
 
Sherine mulla on ihan sama juttu ton sikapiikin kanssa. Kyllä mie sen todennäköisesti otan, kun kuulemma keväällä vielä on luvassa uusi aalto sikainfluenssaa.

Lapset on rokotettu koulussa. Miehen pitäisi kyllä kanssa saada piikki. Varmaan työterveydessä huolehtivat sen.

Mä oon ollu tosi väsynyt ja aina kun oon ehtinyt ajatella, miten ihanaa, kun ei enää ole pahoinvointia-se kuvotus iskee jostain takavasemmalta. Kaupassa riittää, kun näen lihapiirakoita hyllyssä :x

Nytkin tekisi mieli ottaa leipää, jos joku aukaisisi jääkaapin oven ja sulkisi sen myös hyvin nopeasti.

T: vatsakasilmanvauvaa ja rakkauslapsi 11 + 2
 
Heippa kaikille!

Täällä 12 + 4 kasassa. Meillä oli np-ultra viime viikolla Naistenklinikalla ja ihan hyvää palvelua sain. Niskaturvotusta oli 0.8 mm. Nyt vaan jännään vielä verikokeen tuloksia. Vuonna 2007, kun sain esikoisen, ei noita verikokeita otettu. Sitä miettii, että kun ikää on jo 33 v., niin riskit kasvaa. Toivon todella, ettei ole mitään häikkää. Ajattelin, että kerron pomolle asiasta tämän kuun lopulla, kun verikokeen tuloksetkin on selvät. Meinaako joku muu jättää asian kertomisen töissä helmikuulle tai myöhemmäksi?

Muutama on maininnutkin huonoista yöunista. Mulla on kanssa ollut jo reilun kuukauden sitä ongelmaa, että kun herään yöllä, niin en tahdo nukahtaa millään uudelleen. Tänäänkin heräsin klo 3.00 ja unta ei meinannut tulla uudelleen millään. Herätys oli kuitenkin jo 5.30, joten väsyneenä sitä nousi ylös. Viikonloppuisin olen huomannut, että auttaa, jos käy yöllä syömässä jotain pientä. Uni tulee helpommin sen jälkeen. Mutta näin arkena, kun takaraivossa tietää, että herätys on kuitenkin kohta, niin se vaikeuttaa unen tuloa entisestään.

Ihanaa, kun huomenna on vapaapäivä. Ihan kuin pahoinvointikin olisi hieman helpottunut. Netin laskureiden mukaan, kun viikko 13 alkaa, niin pitäisi suurimmalla osalla alkaa helpottaa. Toivotaan, että näin on.
 
Sherine: vaikuttiko sun viimeraskaudessa vkolla 18 alkaneet supparit raskauden kestoon, vai etenikö raskaus normaalisti loppuun saakka?

Täällä siis edelleen supistelee joskus vähemmän joskus enemmän. Koitan sinnitellä sinne ens viikon perjantaille, jolloin on neuvola.

Vitamiineista tällä kertaa popsin beroccaa (yksityisen lääkärin suosituksesta ja lähinnä tuon foolihapon takia vain. Sanoi, että voi lopettaa vko 12 jälkeen, mutta ajattelin nyt syödä noi vitamiinit vielä mitä kaapissa jäljellä on) ja d-vitamiinia. Muuten olen koittanut huolehtia siitä, että syön maitotuotteita, tuoreita kasviksia -ja hedelmiä riittävästi päivittäin. Tavallista ja monipuolista ruokaa siis.

Muuten tällä suunnalla yllättävän hyvä olo. Jos erehdyn nukkumaan päiväunet, on sen jälkeen aina ihan järkyttävä krapula fiilis. Jos pysyn hereillä koko päivän, huonoa oloa ei esiinny.

liikunnasta oli puhetta jossain vaiheessa niin mä ilmoittauduin eilen työväenopiston äitiysjoogakurssille. Se alkaa parin viikon päästä ja kestää tuonne huhtikuulle. Muuten harrastan päivisin vain lähinnä hyötyliikuntaa ja nyt kun voitin lahjakortin kuntosalille, niin ajattelin kattoa jospa innostuisin sielläkin käymään silloin tällöin.

Nyt pukemaan lapset pihalle... :wave:

Star86 & murut 14+4
 
Star eteni onneksi normaalisti loppuun asti. Itse asiassa meni viikon yli lasketun ajan... Mulla supistukset eivät siis tehneet tuhojaan ennen aikojaan, mutta ei se kyllä kivaa ollut, kun koko ajan sai pelätä, että kohdunsuu alkaa avautua.

En muista, onko täällä aiemmin ollut puhetta... mutta millä raskausviikoilla teillä, joilla on jo lapsia, on lapset syntyneet?

Mulla
1. 42+3
2. 40+1
3. 41+0
 
Tänään taas joululoman jälkeen töihin ja kyllä, täälläkin työmotivaatiota saa hakea tosissaan..

Olen vaan laskeskellut viikkoja/päiviä hiihtolomaan, siitä pääsiäiseen ja edelleen äv:n alkuun. =) Todennäköisesti pidän myös kesälomat (tai ainakin osan) ennen, joten pitäisi jonnekin toukokuun puoleen väliin sinnitellä. :) Eiköhän aika mene kuitenkin aika nopeesti. Olin kanssa tosi iloisesti yllättynyt kun löysin tiedon, että vuosilomat kertyy normaalisti vanhempainvapaiden aikana.

Vitamiinit. Syön perusMultiVitaa (tai Tabsia), kun sitä sattui kotona olemaan jo ennen raskautta. Kävin eilen vihdoin apteeksta tarkistamassa eroavuudet siihen raskaus&imetys MultiTabsiin ja totesin, että yritän pärjätä noilla jo olemassa olevilla. Lisäksi syön Magnesiumia (tämäkin jo ennen raskautumista). Kalsium saantia olen itsekin miettinyt. Maitoa ei tule juotua, jugurttia ja juustoa jonkun verran, mutta näillä nyt mennään.

Mukavaa, kun täällä pinossa jo lapsellisia mammoja, niin tiedätte jo jotain sanoa noista kestovaipoista ja kantoliinoista jne. Itse en ole kyllä suonut juuri ajatuksia millekään hankinnoille. Edelleen kovasti odottelen torstaita ja NP-ultraa, josko sen jälkeen saisi taas vähän varmempaa tuntua tähän raskauteen. Ja uskaltaa myöntää, jos joku nyt sattuu kyselemään..

Vanhemmat ja esimieheni tietävät jo raskaudesta, mutta ystäville ja työkavereille ei olla vielä kerrottu. Varmaankin huomaavat sitten aikanaan. :) Toistaiseksi ei mahaa näy kun iltaisin. :)

Neuvolakäynneistä oli puhetta. Mulla eka nla 30.11., eka ultra (jonka piti olla np) 18.12., 2. nla/1. lääkäri 28.11. ja nyt sitten se np-ultra 7.1. Seuraava neuvola pitää varata heti helmikuun alkuun (täti vaihtuu, niin en vielä saanut aikaa viime käynnillä). Rakenneultra meille on varattu sitten 5.3.
 
Heissan :)

Taas rupesi satamaan lunta.. 20 astetta pakkasta ja lunta tupruttaa! Riittäis jo toi lumi, kun eilen tuiskutti koko päivän..

NEUVOLA Meillä oli ensimmäinen neuvola rv8+0 (28.11.), np-ultra 12+5 (30.12) ja toinen neuvola, joka oli myös lääkärineuvola 12+5 (30.12). Seuraava neuvola on sitten 26.1. sillon 16+3?? Ihan täs summis laskin,, no anyway jotain tollasta!

Äippäloma alkais muistaakseni 4.6. Ajattelin pitää kesäloman ennen tuota.. Mutta nyt mietinkin, että en varmaankaan pysty olemaan töissä loppuun asti, että ottaisinko loman rahana?! Rahaa kuitenkin aina tarvii.. Mä satun olemaan määräaikainen, niin loma pitää kuiteski pitää, pomolta pitäis vielä kysäistä, että voinko ottaa rahana. Aattelin käyä sanomassa pomolle joskus rv20 paikkeilla. Pikkupomo nyt jo ehkä arvas kun sanoin että on poliklinikka käynti!

Kirpparilla tuli käytyä sunnuntaina ja yksi ihana vauvanvaate jäi käteen :D Pikkunen ruskea collegetakki, joka oli ihanan pehmoista materiaalia.. Hintaakin oli vaan 1,25? ja tosi hyväkuntoinen!

Termiitti jokos sulle tuli kotidopleri? Mä täällä edelleen odottelen.. Postista ei ainakaan vielä tullu lappua jolla noutaa :kieh:

En oo varma tunnenko liikkeitä, mutta jotain ihmeellistä mahassa tapahtuu.. Esikosta tunsin liikkeet joskus rv17 ja tokasta rv15.. Tokasta muistan että ne oli kuin perhosen siipien "lepahduksia" ;) Nyt on tuntunut vaan ihan erilaisia.. Katsotaan jospa ne muutaman viikon sisällä voimistuis!

Vaunuja oon mäkin katsastellu.. Huutonetistä ja myös emmaljungan sivuilta uusia.. Katsotaan mihin päädytään ja kuinka paljon saadaan säästöön rahaa.. En kyllä tiiä malttaako uusia ostaa, koska tämä on meijän viimeinen lapsonen, niin onko turha laittaa niin paljon rahaa haisemaan, kuitenkin käytettynä saa lähes uudenveroisia vaunuja!

Eilinen työpäivä saatiin onneksi lusittua.. Tämän päivän kun jaksais, niin olis taas yksi vapaapäivä! :whistle:

Heipparallaa :wave:


Maamin ja TOIVO 13+4 :heart:
 
meille tuli tänään doppleri ja sain vain hetkeksi kuulumaan äänet ja viikkoja jo 14+5 :eek: oon ihan paniikissa et jos ne olikin mun omat äänet ja vauvalla ei oo kaikki hyvin :'( illalla kun mies tulee kotiin niin yritetään uusiksi....
 
Termiitti82
ellunaa tota oon just pelännyt että kun se dobleri tulee niin onks se sitten sitä että vahditaan niitä ääniä koko ajan ja ollaan sit sen takia sydän sykkyrällä. toivotaan nyt kuitenkin että tuo menee ekan käyttökerran piikkiin.

maamin eli meille ei oo vie tullut, ja nyt kun on loppianen niin se menee varmaan ensviikkoon sen tuleminen. jännää.


meillä esikoinen syntyi 40+5 kolmen päivän supistelujen jälkeen. kolme edeltävää yötä makasin kylpyammeessa ja kävin tarjoamassa itseäni TAYS:iin jonne ei huolineeet kun supistusten väli vain 8-10min. no onneks oli sit helppo ja nopee synnytys.

Olivia tosi kiva ettei teilläkään ollut suurentunutta riskiä.

mun virallinen äippäloma alkas 6.6 mutta oon jo päättänyt että olen saikulla toukokuun alusta jo :D sillä työni on kuitenkin seisomatyötä. sitä ootellessa.

ens tiistaina siis extra neuvola jossa tsekataan tilanne.
olo on selkeesti nyt parantunut kun viikkoja enemmän.

niin ja mistä sen muuten tietää mitkä äänet on omat ja mitkä vauvan...?

-Termiitti 13+1 ja 3v-
 
Moikka pitkästä aikaa!!
<onnittelut kaikille hyviä uutisia saaneille, siis ultrat jne.
En ole kauheasti kerinnyt täällä käymään kun joulusta saakka reissattu aika paljon.

Dobblereista : Me saatiin miehen siskon angelsounds lainaksi ja löytykin nopeasti ihanat äänet. Nyt on ollut 3 päivää aivan järkyttäviä liitoskipuja (?) ja yksi ilta sitten taas miehen kanssa päätettiin että kuunnellaan ja ääniä ei löytynytkään, mies jo hätäänty ja pyysi että mä etin ja aikaa kului ja kului.. Mutta sitten ne äänet löyty taas ja voi sitä miehen ilmettä..Se oli niin helpottunut ja sain sellaset pusut että huh.. Vähän ajan kuluttua huomasin että mies itkee, ja sanoi vain että pelästy niin kun on katsellut mun kramppaavan ja ääniäkään ei löytynyt.. No seuraavana aamuna taas ajattelin yksin kokeilla ja meni puoli tuntia ennen kun löysin äänet.. Silloin päätin että meiltä lähtee laina dobbleri takas.. Mä en halua enää tuntea tuota huolta vaan yritän luottaa että kaikki on hyvin..

Omat äänet erottaa siitä että on niiiiiiiiiin paljon hitaammat kun vauvan, meillä on ollut vauvan äänet aina n 150 ja omat on kuitenkin alle sata.. :)

susanna ja papu 14+5
 
Talvista tiistaita kaikille!

Ulkona ihana -20 pakkasta ja koko päivän ollut ihan sininen ilma :) Eilen oli kauan odotettu nt-ultra,ja verikokeiden+niskaturvotuksen jälkeen mitään syytä huoleen ei ole. Vauva oli kasvanut kovasti,kone antoi pari päivää pidemmälle viikot mutta inseminaation takia LA ei lähdetty muuttamaan. Ihanaa oli kuulla pienen sydänäänet,puksutti kuin juna. Toinen oli niin kova liikkumaan että itseäkin huippas,pyöri voltteja,heilutti käsiä ja jalkoja..mä olin ihan myyty. Kyyneleet valui silmistä katsellessa :heart:

Ihania kuvia saatiin mukaan ja niitä on tullut katseltua. Rakenne ultra on sitten seuraavaksi VASTA 12.3..piitkä aika! Onneksi neuvola on ens tiistaina niin saa taas kuulla pienen sydämen sykkeen.

Masusta nappasin tänään ensimmäisen kuvan,ja ihan suloisen pallomainen on jo. Ultran jälkeen käytiin syömässä ja pakko oli käydä vauvalle ostamassa pieni kietaisupaita/housut ja tossut. Oli halpa setti lindexiltä. Muuta en nyt ajatellut vähään aikaan ostaa,olkoot tuo ostos onnistuneesta ultrakäynnistä =)

ASUMISESTA: meillä on rivarikolmio 80 neliöö ja mahdutaan ihan hyvin vauvan kanssa asumaan tässä. Ties vaikka pikkuinen jäisi ainoaksi niin ei isompaa tarvitakkaan..kuka tietää jaksaako vielä hoitoihin ryhtyä joskus ;) kun nyt saisi tämän ensimmäisen turvallisesti maailmaan :heart:

Mulla alkais äippäloma ennen juhannusta,mutta jos vuosilomat otan siihen ennen,niin toukokuun lopulla jäisin kotiin. Työ on aika rankkaa,nostelua paljon niin en tiedä kuinka kauan sitä jaksaa tehdä täydellä teholla...

Nyt syömään TAAS jotain ja sen jälkeen kaupoille ruokatarpeita pyhäksi ostamaan.

Taatu & Lahja 11+5 (ultran mukaan 12+0 )
 
vatsakasilmanvauvaa Onpas sulla ihana massu jo! :)

Mä kuvittelin, ettei tää raskaus vielä näkyis päällepäin, mutta niin vaan tuli ensimmäinen utelu tänään töissä. "Tuo sun sivuprofiilin muutos johtuu varmaan jostain muusta kuin joulusuklaasta". :D Eipäs siihen enää viitsi valehtelemaankaan alkaa...

Kerroin asiasta eilen myös esimiehelleni, joka otti tiedon vastaan yllättävänkin positiivisesti. Ihan kiva fiilis tuli, kun vähän jännitin, miten reagoidaan.
 

Yhteistyössä