Heinäkuun Hurmaajat 2010 Tammikuussa (päivityspyynnöt yksärinä)

Hepsan keikkaa vaan kaikille! Ja hyvää uutta vuotta!!

Täällä on nyt huolehdittu, kun ei vielä mahaa näy eikä kuulu.. Tänä aamuna sitten virtsarakko täytenä löysin ihan selvästi kohtumöykyn tuosta alamahalta ja oli sillä jo jonnin verran kokoa joten eiköhän kaikki ole hyvin. Miksi sitä pitääkin aina jostain olla huolissaan.. :whistle:

OULULAISET ym. lähikuntalaiset. Ajattelin että jossain vaiheessa kevättä lähden Ouluun katselemaan kantoliinaa paikasta jossa on valinnan varaa ja kädestä pitäen ohjausta. Yksi liina kyllä tuolta ainakin löytyy, mutta on jäänyt käyttämättä kun ei osaa.. ja itkuisia ovat ensimmäiset olleet, joten nyt olen päättänyt ottaa liinasta kaiken ilon irti! :)

Reilun viikon päästä olisi neuvolalääkäri. Siihen asti vaan mennä jolkutellaan ja pahoinvointi on jo selvästi helpottanut.. JEE! Mulla on jokin sellainen erikoinen juttu että ikään kuin tekisi koko ajan suolasta tai ainakin jotain mieli. Ihan kuin oikein elimistö kaipaisi jotain, mutta kun ei se helpota mitään syömällä. Ja se aiheuttaa sellaista lievää öllötystä. SElkeä sepustus eikö?

Punaposket ja Tuhina 12+0 POKS POKS!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Punaposket82:
OULULAISET ym. lähikuntalaiset. Ajattelin että jossain vaiheessa kevättä lähden Ouluun katselemaan kantoliinaa paikasta jossa on valinnan varaa ja kädestä pitäen ohjausta. Yksi liina kyllä tuolta ainakin löytyy, mutta on jäänyt käyttämättä kun ei osaa.. ja itkuisia ovat ensimmäiset olleet, joten nyt olen päättänyt ottaa liinasta kaiken ilon irti! :)
Silloin kun esikoista ootin, sellainen yritys kuin Taikapilvi myi Oulussa (löytyy myös nettikauppa) kantoliinoja kotoa käsin ja paljon muutakin (imetyspaitoja, imetysliivejä, kestovaippoja...) ja siltä sai ohjeitakin sekä neuvontaa sidontaan. Sillä taitaa nykyään olla liike kaupungilla. Taikapilvi möi silloin Babyidean tuotteita, nyt voi myydä muitakin. www.babyidea.fi sivulla on kantoliinojen kirpputori, siellä äidit myyvät käytettyjä kantoliinoja/vaihtavat toiseen. Kannattaa sielläkin käydä kurkkaamassa, jos kantoliinaa haaveilee omakseen.
 
Termiitti82
Heippa kaikille!

ilmottautuisin mukaan heinäkuisiin, laskettu on 11.7 ja toista lasta odotan syntyväksi TAYS:sissa.
eli huomenna taitaa olla tasan 13 viikkoa.
aika nopeesti sitä unohtaakin edellisen odotuksen, vaikkakin on siitä jo jokunen vuosi kun poika on 3 vuotias. mutta silti kiva lukea että kaikki nää olotilat on kuitenkin aika normaaleja kun niitä näyttää paljon olevan muillakin.
tämä odotus ollut siis täysin erilainen kuin esikoisen, silloin olo oli mainio eikä kummempia kolotuksia ollut. nyt on tullut kärsittyä kaikkea pahoinvoinnista hormonaaliseen nelipiste migreeniin, ja siis kaikkea síltä väliltä. ei siis kovinkaan auvoisaa odotusta vielä, toivon että se nyt muuttuisi mukavammaksi.

edellisestä odotuksesta muistan että olin tuolla vauvat.com:issa ja sinä yönä kun synnytys käynnistyi oli kanssa tovereista todella suuri apu kun kotona odottelin lähtöä. ajattelin että pitääpä jälleen liittyä kun viimeksikin se oli niin mukavaa.

hyvää alkanutta vuotta kaikille.

 
kyllä nyt ollaan niin onnellisia kun tuo 12 on rikki! tietysti olettaen, että kaikki on kunnossa... np on ensi perjantaina, silloinhan se sitten selviää. piinaviikko tulossa!

pai tuo vatsan kipuilu on tosi tuttua täälläkin! en ole huolestunut, koska haluan uskoa siihen, että jotain siellä tapahtuu. mutta joo, välillä aivastaessa, niistäessä tms. vihlaisee tosi pahasti. ja myöskin eilen illalla vatsa oli tosi pinkee ja turvoksissa ja kipeä... mutta en haluais huolestua. :/ joten yritän nauttia riskiviikkojen poksumisesta!!! :heart: :heart: :D
 
Täällä viikkoja kasassa 11+4 ja vuotoa ei ole tullut nyt viiteen päivään joten toivottavasti se vaiva loppui nyt...tiistaina sitten ultraan =) Ehkä sitten uskaltaa pikkuhiljaa nauttimaan raskaudesta,ilman että tarvitsee koko ajan pelätä keskenmenoa,koska sellainen oli jo tuossa kesällä...tosin ihan alussa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja bambina:
kyllä nyt ollaan niin onnellisia kun tuo 12 on rikki! tietysti olettaen, että kaikki on kunnossa... np on ensi perjantaina, silloinhan se sitten selviää. piinaviikko tulossa!

pai tuo vatsan kipuilu on tosi tuttua täälläkin! en ole huolestunut, koska haluan uskoa siihen, että jotain siellä tapahtuu. mutta joo, välillä aivastaessa, niistäessä tms. vihlaisee tosi pahasti. ja myöskin eilen illalla vatsa oli tosi pinkee ja turvoksissa ja kipeä... mutta en haluais huolestua. :/ joten yritän nauttia riskiviikkojen poksumisesta!!! :heart: :heart: :D
Täällä mennään samoissa tunnelmissa ja 12+0 POKS täälläkin.
NP-ultra maanantaina 11.1, joten viikon saa vielä kärvistellä.

Tervetuloa termiitti mukaan.

Onnittelut äiti -79-, että kaikki on taas hyvin, toivottavasti jatkossakin menee kaikki hyvin.

SMSM ja Hippu rv 12+0 POKS
 
Moi!

Meidän paikkakunnalla np-ultra ja alkuraskauden seerumiseula otetaan yhtä aikaa, onko ketään muuta kenellä samalla tavoin? Tuo seulahan pitäisi ottaa rvkoilla 8-11 mutta meikäläisellä se on ainakin vasta torstaina ali 12+1 eli hiukan myöhästyy..Mites muilla on osunut tuo veriseulan ajankohta (ketkä siis ovat osallistuneet siihen) ??

Tervetuloa termiitti minunkin puolestani!
 
Pitkästä aikaa minäkin jotain raapustan.. Tervetuloa uusille ja kiitokset Martallle vuoden ensimmäisestä pinosta.

Vuosi vaihtui kavereitten kanssa kotona bileillessä. Ja ihan onnistuneesti (ainakin omasta mielestäni :)) vetelin alkoholitonta kuohuviiniä ja illan edetessä siirryin karpalomehuun (drinkkipöytä kun vieraille laitettiin). Tiedä sitten huomasiko kukaan seurata tarkemmin juomieni sisältöä.. ;) Vielä kun yritän pari viikkoa ollaa hissuksiin, jotta saadaan se maaginen 12 täyteen.

Ninzuliini, tsemppiä ja tarrasukkia. Toivottavasti vuoto on vain jotain ohimenevää ja vaaratonta laatua.
Itselläni oli kanssa viikon alussa vähän vuotoa. Kävin maanantaina ensimmäisessä neuvolalääkärissä, joka jo sanoi että limakalvoilla näkyi vähän punaista, mutta arveli sen olevan mahdollisesti hänen aiheuttamaansa. Kyllä kuitenkin säikäytti tosi paljon kun sitten muutaman tunnin päästä bodypumpin jälkeen housuissa oli kunnon läntti. Siitä vielä muutama päivä tuli vanhaa ruskeaa verta, mutta tosi tosi vähän, joten olen kovasti vain yrittänyt uskotella itselleni, että kaikki on masussa hyvin. Torstaina on meilläkin viimein se virallinen NP-ultra, joten sittenpä nähdään missä mennään. Ja saadaan oikeasti joku virallinen laskettu aikakin kalenteriin..

Mitens te muut urheilette? Minä kun yritän käydä ainakin kerran viikkoon bodypumpissa ja pelaan pari kertaa viikossa sählyä. Ja nyt kun on hiihtoladutkin kunnossa niin pitää sitäkin harrastaa. Hiihtolomaksi varattiin laskettelureissukin Alpeille tässä uv pyhinä. Olisin silloin kai noin 16 viikolla menossa, ja mulle on ainakin sekä neuvolan th että lääkäri sanoneet sitä samaa mitä täälläkin joku kirjoitteli, että puoleen väliin voi harrastaa ja liikkua ihan normaalisti omaa kehoaan tietenkin kuunnellen..

Kausa & katkarapu 11+2
 
ärrieri itse kävin veriseulassa viikolla 9+... ja neuvolassa suositeltiin myös tuota 8-11 väliä, mutta huomasin vaan neuvolassa, kun se veti edellisen suosituksen yli ja merkitsi tämän 8-11, ja siis edellinen oli siinä että 9-12. olipas sekavaa, mutta ilmeisesti ennen tämä väli on ollut 9-12, onko jossain sitten edelleenkin... höh, toivottavasti joku sai selvää tästä sekavasta selityksestä! :LOL:
 
Pitkästä aikaa ehtii kirjoitella!

Ihanaa alkanutta vuotta kaikille!

Martalle kiitos uudesta pinosta!

Onnittelut rv 12 yittäneille! Aika monella tuntuu olevan ultra ensi viikolla! Toivottavasti kaikki saa ihania uutisia!

Chilille erikoissuuret onnittelut hyvistä uutisista ja pikkuprinsessasta!

Täällä edelleen vierailu pohjoisessa jatkuu. Keskiviikkona suunta kotia kohi, koska torstaina NP-ultra ja tuolloin maagiset rv 12 täynnä. Jännittyneenä odotan ultraa! Ekat mammmafarkut ostettu tarjouksesta, mutta en ole vielä käyttänyt. Heti farkkujen oston jälkeen alkoi pelottamaan josko tulikin turhaan ostettua. Voi tätä epävarmuutta!
 
Heissan ja tervetuloa uusille :hug:

Tuosta veriseulasta, miula aineski otettiin JO ensimmäisellä neuvolakerralla (Kun siihen osallistuin) eli silloin vko oli 10+5. Mutta siitä en sitten tiijä että millä viikoilla se pittäis ottoo, muta kaiketi ne neuvolassa tietäävät mitä tekeevät :)

Mie olen kans tuota kantoliinaa miettinyt, miehen siskolla oli sellainen ja ihmeen hyväksi ainakin hän sen huomasi, joten voi olla että sellaista rupean metsästelemään.

Omaa napaa sen verran että kipuja on täälläkin ihan jonniin verran, mutta en niistä hirveästi ole huolestunut, koska koen pahaa oloa ihan jonniin verran. Toivoisin vain,että moiset kivut menisivät ohi huolestuttamasta, ei ole mitenkään kiva. Miulakin on mielitekoja vaikka muille jakaa ja kaikkein inhottavin niistä on että olen ihan hirmu perso lakritsalle, ja sitähän ei saisi juuri syödä :'( Massussa sen verta omaa vararengasta, että ei vielä voi kukaan ulkopuolinen tietää,että odotan. Itse toki jo huomaan vatsan hieman turvonneen ja housun nappi on tuskallista saada kiinni, mutta muuten onneksi vielä omat vaatteet mahtuvat erittäin hyvin :LOL:

Erittäin hyvää pakkasen makusta päivää vaan kaikille, pitäs alottaa ruokavalmistelut ja ehkäpä kipaista käymään tuolla ulkona pakkasessa!

Rae ja ihme 11+3

*Muoks* Tuntuu erittäin ihmeellisestä kun niin moni on jo poksunut tuon rv 12 ja mennyt jo sen ylikin ja itse täällä vielä piinallisesti odotellaan. No hitaasti mutta toivon mukaan varmasti tullaan perässä. Innolla odottelen josko tuleva viikko toisi postissa miule ultrakutsun. Toivottavasti aika olisi mahdollisimman nopeasti koska to poksuu maaginen raja:heart: Näin ainakin kovasti toivon
 
13+2 *poks*

Tullut hieman harvemmin käytä täällä viime aikoina, ollaan oltu reissun päällä viimiset pari viikkoa koko ajan....

Tänään ollut aivan p*ska päivä :( Oltiin suunniteltu uimassa ja alennusmyynti ostoksilla käyntiän pitemmän aikaan ja mies peru taas :( Sitä ei tunnu kiinnostavan minkään asian tekeminen mun kans yhessä...

Lähtis hautautuun sänkyyn tyynyjen keskelle kirjan kanssa...

Dana88 & Pikkune 13+2

p.s Anteeksi oma napainen juttu, nyt ei vaan jaksa muistaa mitä piti kommentoida. Mutta onnitelut kaikille ultrasta hyviä uutisia saaneille ja Chili25lle hyvistä uutisista ja pikkuprinsessasta...
 
Täällä poksuu 13+0 tänään ! Innolla jo odottelen kun vauvan liikkeet alkavat tuntumaan. Millä viikoilla muilla on ensimmäisen liikkeet alkaneet tuntumaan ?

Rupesin tossa miettimään et saankohan tarpeeksi kalsiumia... Taitaa jäädä vähän turhan alhaiseksi siitä suosituksesta 900 mg / vrk. Millä muut olette lisänneet kalsiumin saantianne ?
 
Kiitos kaikille ihanille odottajille vastauksista. Täällä ei sit jatkunut vuoto eilisen pari hassun tipallisen jälkeen, aika outoo ku tuli tosiaa pari 5 tippaa ja loppu siihen...no hyvä näin =) Me ollaan kans tota kantoliinaa mietitty, esikoisen kanssa ei käytetty ja oon kuullu paljon hyvää siiä. Hyvää päivänjatkoa kaikille =) =) =)
 
Josko sitä nyt taas kirjoittelisi ihan kunnolla. Joku kyseli kk-pinoista ja tarkoitus tosiaan on, että joka kuulle tehdään oma pino, niin ei mene nämä keskustelut tukkoon.

Pai Kalsiumin saantia olen miettinyt minäkin ja huomenna pitää neuvolassa kysyä, mitä valmistetta voisi alkaa käyttää. Juon kyllä jonkin verran maitoa ja syön juustoa ja jugurttia ym. mutta en silti oikein usko, että riittää. Vauva toki omansa ottaa, mutta äiti taitaa jäädä ilman.

ärrieri mulla otettiin veriseula np:n yhteydessä ja silloin menkoista laskettuna oli 11+3, josta sitten tulikin ultrassa 12+5.

Ekat mammapaidat tuli h&m:ltä, mutta housuja pitää lähteä metsästämään vähän kauempaa. Samoin ekan bodyn ostin eilen, vaikkei se alessa ollutkaan, mutta oli niin ihana, etten voinut jättää kauppaan. Muuten kovetin kyllä itseni, vaikka olisin voinut ostaa vaikka mitä! Kantoliinan olen ajatellut hankkia ja kohta pitäisi alkaa niihin kestoihinkin perehtyä kunnolla. En vaan oikein saa mitään irti nettisivuista, niin pitää mennä johonkin kauppaan niitä tutkimaan. Nettikirppiksillä oli hyvän näkoisiä paketteja, mutta en uskalla tilata, kun ei mitään erityisempää tietoa niistä vielä ole.

Liikunta-asiasta sen verran, että uuden vuoden lupauksena on uiminen ja mammapilates, jos siihen ryhmään vielä mahtuu. Mulla ei sellaisia harrastuksia ole ollutkaan, joita pitäisi alkaa jossain vaiheessa rajoittaa, niin ei tarvitse onneksi niistä kantaa huolta. Uskon kuitenkin, että jokainen tuntee oman kroppansa ja osaa oman kunnon mukaan miettiä, miten paljon voi tehdä.
 
Poks 13+0!

ärrieri Mulla otettiin veriseula samana päivänä kuin tehtiin np-ultra eli 12+1. En usko, että on päivän tai parin päälle. :)

Kalsiumin saannista sen verran, että kävin viime viikolla hammaslääkärissä ja sielläkin muistuteltiin, että maidon juomista tulisi lisätä runsaasti, että kalsiumin saanti on turvattu. Ja tietty tarvitaan D-vitamiinia, että kalsium imeytyy. Vauva kuulemma ottaa omansa ja jos kalsiumia ei ole tarpeeksi, niin äidille tulee puutos. Ennen vanhaan puhuttiin, että jokainen lapsi vie aina yhden hampaan, mutta tähän ei tarvi kuulemma enää uskoa. :)

Löysin kuin löysinkin eilen jopa kolmet mammahousut! Tehokasta! Ostin H&M:ltä sellaiset strechfarkut ja samanlaiset mustat housut (oli niin hullun näköiset rekissä, että meinas jäädä sovittamatta, mutta päällä tosi hyvännäköiset ja mukavat :D ). Lisäksi ostin yhdet lökärit ja mekon. Ja tietenkin törmäsin odottavaan työkäveriin siellä mammavaateosastolla syli täynnä vaatteita, eipä auttanut enää selitellä. :p Ystävä suositteli Mama-licious vaatemerkkiä - on kuulemma nuorekkaita ja tyylikkäitä äitiysvaatteita. Pitänee käydä tsekkaamassa myöhemmin. Näyttäis olevan netissä ainakin LinusLotta.com:ssa

Tervetuloa munkin puolesta kaikille uusille ja mukavaa sunnuntapäivää for mummies to be! Täällä odotellaan innosta pyöreänä illan Amazing Race tuplajaksoa!
 
Kiitos marta uudesta pinosta!

heidik86 Täällä esikoinen syntyi vk 39+3 ja kakkonen 38+1. Näin ollen meillä piti ainakin paikkansa tuo, että ensimmäinen syntyi ennen LA:ta ja niin teki myös toinen. Mun siskolla eka meni yli ja toka vielä enemmän yli mitä eka.

Termiitille tervetuloa-toivotukset! :hug:

Uusia huolenaiheita tällä suunnalla! Mua on nimittäin alkanu supistelemaan. Ekassa ja tokassa raskaudessa ei ollut juurikaan muita supistuksia kuin itse synntyssupistukset, mutta mitä ihmettä on tekeillä kun niitä alkaa tulla viikolla 13-14? Kaksosraskaus on toki kropalle vaativaa, mutta ultran jälkeen ei kauaa saanut rauhassa olla, kun tämä vaiva ilmeni! Rasitus ja asennot eivät vaikuta niihin, vaan kun niitä tulee, niitä tulee, vaikka olisin juuri huilaamassa. Seuraava neuvola on vasta 15.1 ja mietin, että pitäskö sitä ennen ottaa yhteyttä, jos vaikka pääsis tarkastukseen aiemmin, mut en sit tiedä onko siitäkään mitään hyötyä. Vitsit kun mulla ei oo ketään, ketä vois sanoa, et tämmönen on jotenki yleistä kaksosraskaudessa tai ees ketään yksösraskaudessa samaa kokenutta. :( Huolettaa! :ashamed:

Star86 & Murut 14+2 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Marta:
Kantoliinan olen ajatellut hankkia ja kohta pitäisi alkaa niihin kestoihinkin perehtyä kunnolla. En vaan oikein saa mitään irti nettisivuista, niin pitää mennä johonkin kauppaan niitä tutkimaan. Nettikirppiksillä oli hyvän näkoisiä paketteja, mutta en uskalla tilata, kun ei mitään erityisempää tietoa niistä vielä ole.
Missäs päin asustat? Kestovaippayhdistyksellä on aluetoimintaa ympäri Suomen, joten josko lähellä olisi toimintaa/tapaamisia/tapahtumia, minne mennä kyselemään? http://www.kestovaippayhdistys.fi/toiminta/index.php löytyy aluetoiminta listattuna ja http://www.kestovaippayhdistys.fi/ajankohtaista/tapahtumia.php on tapahtumia. Ihan jossain kirppis-tilaisuudessakin on usein info-pöytä paikalla, ja vaikkei olisi, kysyä voi aina!

http://www.kestovaippainfo.fi/keskustelu/ tuolta "Kestovaippa-aiheiset tapahtumat" ja "Lista toiminnasta alueittain" otsikoiden alta löytyy kans toimintaa. Osa on "mammaporukan" järjestämää, osassa tapahtumista saattaa olla yhdistys takana..

ON: ketuttttttaaaaa.. (ja tekee pahaa) Mies oli eilen katsomassa lätkämatsia. Tuli sitten kotia puol kaks, kaatu eteisen lattialle ja rupes nukkumaan.. Mun piti kiskoa pilkkihaalari ylle ja käyttää koira, vaikka oltiin sovittu että mies käyttää ni mun ei tartte enää herätä (loogista eikö?). Ei sitä saanu enää ylös.. Nukkui sitten yönsä osittain eteisessä, osittain vessassa. Olipa kiva selittää 5v:lle että iskä on liian väsy, kun toinen kömpii yöllä viereen ja ihmettelee, miks isä nukkuu lattialla. Nyt tuo ukko vetelee sikeitä, jotta pääsee yöksi töihin. Ilta/yö suju just niinku veikkasinkin, kaatokännissä kotiin, tosin yllätyin ettei tullu viimisellä junalla.. Osatekijä varmaan oli edellisyön liian lyhyet unet ja la-päivän liian vähäinen ruokailu, mutta ärsyttää, että sen pitää saada ittensä tuohon kuntoon. No, onneks se ei käy ulkona montaa kertaa vuodessa..

Nyt ruuanlaittoon
Kepsukka+masukki (12+2)
 
Termiitti82
Kiitos kaikille tervetulotoivotuksista!

kävin viime tiistaina np-ultrassa ja siitä viikkoa ennen verikokeilla (eli ilmeisesti tuo veriseula..?!)
np tulos oli 2 ja yleensä se nuilla viikoilla on kuulemma 1.5 joten jäätiin odottelemaan verikokeiden tuloksia jotta nostavatko ne arvoa. soittivat myöhemmin sieltä että kaikki on kunnossa eivätkä tulokset nostaneet sitä. täytyy silti sanoa että ehdin hiukan säikähtää.
mulla on mun mielestä oudon pitkä neuvola välikin, kävin joulukuun puolessavälissä ja seuraava aika on helmikuun oisko ollut 6 päivä...

tulin äsken just kaupasta ja ostin itselleni sellasen jumppapallon. kaveri suositteli sitä kun muuten liikunnan harrastaminen tuntuu vaikeelta niin kuulemma pelkästään sen päällä istuminen ja telkkarin katselu harjoittaa lihaksia. no, kokeillaan. siinä on onneks vielä sellasia hierovia nyppyjä joten siinä voi ihan vaan vemputtaa itseään :LOL:

kantoliinaa itsekkin käyttäneenä suosittelen sitä erittäin lämmöllä. olin pojan kanssa babybrasil tanssissa aikoinaan ja poika oli aina liinassa, ja aina tunnin päätteeksi nukkui. =)

musta taas tuntuu että ihmeesti vatsaa jo näkyy kun esikoisesta saattoi huomata jotain vasta 18 viikolla. kai ne paikat on jo niin venähtäneet...
 
SMSM mulla on ouluun matkaa n.25km ja eteläpuolella asustellaan.ei sitten oltu samasta paikkaa :|

heidik86 mulla lapset on syntyneet 38,39 ja 40+4 eli kaikki on mahdollista,kolmas se yllätti täysin kun meni yli,sitähän ootti että seki syntyy ennen la vaan eipä sillä ollu kiire.tämänkin oletan menevän nyt yli,la kerran siirtyi myöhempään ultrassa.

uskaltauduin kertomaan torstaina appi ukolle ja anopille raskaudestani,olivat ihan mielissään.eilen kerroin sitten omalle äidilleni,jolle se oli taas järkytys(ei edes tajunnut onnitella)sitten se tänään soitti ja onnitteli hieman myöhässä.en tajua kyllä,että mistä tämä järkytys tuli,koska olen aina halunnut ison perheen,vaikka en uskovainen olekkaan.lapsia tekisin vaikka 10 jos taloon mahtuisi niin monta,talomme ei kuitenkaan ole kuin 116 neliöö,on vain 3 makkaria,joten ehkä se 4 riittää,vannomatta paras.

mitenkäs muuten muut asuvat?

virpi1980 ja asukki 10+5
 
Heippa!

Nyt vaan ihan omaa napaa eikä juuri muuta, anteeksi!

Mua närästää ihan hullusti. Alko muutama päivä sitten ja tänää viimein taivuin ja hain apteekista rennietä. En yhtää tykkää ottaa mitää ylimääräisiä tabletteja mutta jos ne oloa helpottaa.. Mua ei ennen oikeestaan ole edes närästänyt, ei ennen raskautta, ja nyt tää tuntuis olevan melkein kokoaikaista. Huh. Mutta ehkäpä rennie auttaa ja pääsen edes hetkeksi eroon.

Närästääkö muita?

Kalsiumin saannista oli juttua. Mäkin saan sitä liian vähän ravinnosta, mulla on laktoositon ruokavalio ja esim laktoosittomia jukurtteja ei ole kovin montaa. Niihin aina kyllästyy. Maitoa taas en juo juuri lainkaan.

Joten otan kaksi kertaa päivässä yhden kalcipos-D mite tabletin. Yhdessä tabletissa on muistaakseni 500mg kalsiumia. Ja myös raskausvitamiineissa taitaa olla kalsiumia.. Niitäkin otan kaksi kertaa päivässä yhden. Kysyin neuvoa neuvolasta ja apteekista ja näin ne mua neuvo :)

Nyt syömään vähän!
 
kepsukka kävin katsomassa noi linkit ja lähin tukihenkilö löytyy Mikkelistä eli noin sadan kilsan päästä. Mutta pitää alkaa katsella noita tapahtumia, josko siellä kevään mittaan olisi jotain kirppisjuttuja tai muita, niin voisin lähteä vähän pidemmällekin. Ja kuitenkin tässä parin kk:n sisään on taas matkaa Helsinkiin kavereita tapaamaan, niin sitten samalla vaippajahtiin :)
 
pai kyselikin noista vatsakivuista ja taisin siihen jotain jo vastatakin...mutta...kyllä ne tuntuu iltaa kohden vaan lisääntyvän ja nyt on tullut kuvaan sellaiset toooosi kovat vihlaisut ikään kuin itse kanavassa. mutta kai se sitten edelleen kuuluu asiaan. millonkohan sitä olis syytä huolestua? osaako kukaan sanoa?

kalsium täällä saadaan ko. ainetta myös ihan liian vähän! oon lopettanut maidon juonnin jo varmaan 15 vuotta sitten. nyt oon yrittänyt hieman juoda sitä - aina kun muistan. raskausvitamiineista saan ilmeisesti 64% päivän saantisuosituksesta, mutta pitäis vielä lisätä. :/

star toivottavasti supistelut eivät merkitse mitään vakavaa!!! eräs tuttuni oli lukenut jostain kirjasta (hän itse synnytti n. viikolla 28), että aikaiset supistelut tarkoittavat sitä, että päivä on kaiken kaikkiaan ollut liian rankka. tosin, tämä ei erääseen ystävääni päde lainkaan (hänellä on LA maaliskuussa, ja jo supistelee..mutta on ihan kotosalla vaan, joten ei liian rankkoja päiviä ole ollut). mutta ehkä neuvolasta osaavat auttaa... :heart:
 
Jokut oli närästyksestä ja röyhtäilystä kyselleet, niin täälä on yks, joka on kärsinyt kummastakin koko raskauden ajan. Olen kokeilut renniet, gavisgonit ja sun muut apteekin käsikauppatavara lääkkeet, joita raskaana oleva voi käyttää, ilman mitään tulosta. Söin viikon verran lääkärin määräämää suojalääkitystä vaivaa, mutta olo vain paheni lääkiytyksellä...
Röyhtäillen parin sekunnin väliin ja ruoka ei pysy sisällä. Kaikki lentää kaaressa ulos. Muutaman päivän ollut ihan ok olo, mutta tänään iltapäivällä röyhtäily muuttu taas ihan kamalaksi. Ruokavalion oon muuttanut erittäin kuivaksi ja maustamattomaksi, sen pitäis ehkäistä röyhtäilyä...

Dana88 & Pikkune 13+2
 

Yhteistyössä