Heinäkuun Hurmaajat 2010 Tammikuussa (päivityspyynnöt yksärinä)

hruuuuuu..ompas ulkona aikas kipakka pakkanen :/ ruotissa jopa 40 astetta!
olin maanantaina kuuntelemassa onni-lahjan sydän ääntä, ei meinattu ekaksi löytyä mutta tulihan ne sit kuuluviin :heart:
eilen oli lääkäriin aika kun kylkeä alko tos lauantaina särkemään :'( kylkiluun murtumahan sielä sit oli..liimasidettä ei voitu laittaa koska sitä ois pitänyt pitää 2 vko:a ja mun kohdalla se ei ois onnistunut koska maha kasvaa joka hetki..särkylääkkeitten avulla tässä sitten sinnittelen ja viikon ihan kotosalla.
eilen tuli sit itku koska ensimmäiset 14 vko:a on ollut yhtä jännitystä ja huolia..odotin ihan toisenlaista odotusta..esikoinen kun on 15v joten en kauheesti muista ensi raskauttani!

minkälaisia nimiä teillä muilla on masukaverista :D ?
 
Täällä toivotaan, että synnytys sujuisi alakautta, kuten aiemmatkin. Sektioon en mene ellei aivan pakko olisi, esim. perätilan takia tms.

Sukupuoli ollaan selvitetty aikaisemmissa raskauksissa mutta nyt ei aiota kysyä vaan halutaan säästää yllätys itsellekin. Täytyy vaan varoa rakenneultrassa katsomasta liian tarkkaan, minäkin kun osaan jo helposti tulkita sieltä vauvan sukupuolen, oli sitten tyttö tai poika ;) Meillä aiempien lasten kohdala molemmat sukupuoliarviot ovat pitäneet paikkansa.

Isä osallistuu meillä ihan kympillä lasten ja kodin hoitoon sekä tähän raskauteen. Muunlaisen ukon kanssa en lapsia kyllä tekisikään :LOL: Neuvolaan en raahaa mukaan muuta kuin ultriin, synnytykseen tulee ilman muuta mukaan. Mies haluaa olla synnytyksessä läsnä, ja jos ei haluaisi, en kyllä muita vaihtoehtoja antaisikaan :kieh:
 
Se ois loppiainen ja jouluajan loppu. Mies meni töihin tekeen sisään Dupain matkaa varten, talviloma kuin ei ihan riitä...

heidik86 minä olen kans ostanut noita multitabs raskaus ja imetys vitamiineja, mutta ei mulla ole mitään ongelmaa niellä niitä. Ja voi ne pistää puoliksikin, jos on hankala niellä. Nestettä vaan paljon mukaan =) .

amati hoksasitkos kysyä kotivakuutuksesta korvausta lapsen rikkomista laseista? Tietty korvauksen määrään vaikuttaa lasien ikä. Mulla oli vuoden vanhat lasit, jotka typykkä väänsi solmuun ja sanka katkes, kotivakuutus maksoi laseista suurimman osan.

Tiuhti-81 En tiedä minkä alan TES teillä on, mutta ainakin KV-Tes:in mukaan nollautuis kalenterivuosittain. Kannattaa kuitenkin varmistaa asia oman alan TES:stä esim. liitosta, ammattiosastosta tai palkanlaskennasta.
Et kai sinä Kelan rahoille vielä tipu kuukauden sairaslomasta? Kv-tes:ssä tulee täysi palkka 60 kalenteripv:ltä sen jälkeen 2/3 palkasta jne..

Pai80 Mulla on joka raskaudessa sama ilmiö eli hiusten lähtö loppuu lähes kokonaan, normaalisti niitä lähtee aikalailla... Raskauden aikana hiukset on mulla yleensä paremmassa kunnossa, outoa =) .

Yöunista Mulla ei ole mitään ongelmaa nukkumisen kanssa =) . Vessaan pitää pari kertaa yöllä herätä, mutta nukahan samantien uudelleen ja voisin nukkua vaikka kuinka, mutta pakko oli tällä viikolla laittaa herätyskello soimaan aamulla ja herättää lapset aikanaan et päästään taas normi rytmiin, kun huomenna alkaa eskari ja päiväkoti jälleen pitkän joululoman jälkeen.

Sherine meillä lapset on syntyneet
1. 41+3
2. 42+0

dana88 alakautta olen 2 lasta jo synnyttänyt ja niin tämän tulokkaankin haluan synnyttää, jos ei mitään ongelmia ilmaannu. Molemmat lapset ovat olleet loppuraskaudessa perätilassa, mutta kääntyneet onneksi viimemetreillä raivotarjontaan. Yksi ystäväni on synnyttänyt lapsen perätilassa ja hyvin sekin oli mennyt.

bambina Sukupuolen pystyy selvittämään aikaisintaan rakenneultrassa rv 19-22. Me ollaan molemmilla lapsilla kysytty sukupuoli rakenneultrassa, mutta lapset ovat olleet sellaisessa asennossa, että lääkäri ei ole sitä pystynyt näkemään. On siis sukupuoli pysynyt arvoituksena loppuun saakka. Esikoisesta minulla oli poika-tunne ja poika tuli, toisesta lapsesta tyttö-tunne ja tyttö tuli - nyt ei ole vielä minkäänlaista tuntumaa. En muista missä vaiheessa aiemmista lapsista tuli tämä mutu, mutta aika näyttää tuleeko sitä nyt ollenkaan... Kysytään varmaan rakenneultrassakin sukupuoli, mutta saapi nähdä pitääkö Hippukin sen arvoituksena :LOL: .

Rae89 Esikoista odottaessa mies oli jokaikisessä neuvolassa ja ultrassa mukana sekä synnytyksessä. Toista lasta odottaessa oli mukana ainoastaan ultrissa ja synnytyksessä ja näin varmaan tämän kolmannenkin kohdalla - ei mies olis ultrista ja synnytyksestä pois varmasti millään ilveellä. Nyt otetaan ultriin mukaan myös lapset. On miehestä ollut kyllä noissa synnytyksissä aivan mahtava tuki. Hän on hieronut minua aina suppareiden tullessa ja siitä on ollut suuri apu, muutenkin ollut sellainen tuki ja turva siellä. Napanuorat on isä katkaissut molemmilta lapsilta ja kylvettänyt lapset ensikerran, kuten myös yleensä aina kotonakin vauvana :heart: :heart: . Nii ja vointia mies seurailee, kyselee usein. Ei anna mun tehdä kaikkia juttuja kuten esim. kissan laatikon tyhjennys, pyöräily, saunan/pesuhuoneen siivous jne. ettei vaan mitään satu. Ihanahan se on kun mieskin on raskaudessa mukana ja kunhan liikkeet alkaa tuntumaan niin varmaan paijailijoita löytyy. Poika (eskarilainen) nyt jo paijailee aina äidin masua ja lepertelee sille. Saunassa viime la kysäsi, et jokohan vauva kuulee :LOL: . Tyttökin välillä paijailee masua ja odottelee kovasti vauvaa, mutta ei niin hyvin vielä raskautta tajua kuin veljensä, pikkuinen vielä 4,5 v.

Minäkin tunne aivan kuin liikkeitä. Iltaisin kun lököttelen sohvalla tuntuu aivan kuin vauva tekis masussa kuperkeikkoja - siis aivan samanlaisia tuntemuksia kuin loppuraskaudessa kun vauva kääntyilee ja tuntuu muljahduksia, eikä ole vasta kuin rv 12+3? En aiemmista ole näin aikaisin liikkeitä tuntenut, mutta ei nuo muljahdukset voi mitään suolentoimintaa tms. olla.

Punaposket82 mua kans viluttaa, varsinkin iltaisin. Villasukkia ja lämmintä saa päälle panna, että tarkenee sisälläkin ja toisinaan lämmittelen uunin vieressä :LOL: .

ärrieri Meillä kans mies hoitaa lapsia ja taloutta ihan kympillä - tekee oikeestaan enemmän kuin minä =) . Enkä minäkään ois kyllä muunlaista miestä huolinut. Mies teki facebookissa testin kiinalaisesta horoskoopista ja totes tuloksesta itsekin, että pitää täysin paikkansa - minäkin allekirjoitan tuloksen täysin :heart: :heart: - tässä tulos:

Olet härkä (=???). Astrologiassa härkiä pidetään luotettavina ja vakaina henkilöinä ja ovat erinomaisia järjestelijöitä tai systemaattisia suhtautumisessaan tehtäviinsä. He ovat uskollisia, mutta myös pitkävihaisia jos heidät petetään. Härät ovat usein lapsilleen omistautuneita vanhempina ja heihin on muiden hankala vaikuttaa. Härät ovat myös tunnettuja kärsivällisyydestään, velvollisuuden tunnostaan, konservatiivisuudestaan ja siitä että he puhuvat enemmänkin teoillaan kuin sanoillaan.

Täällä kans pakkasta on ihan riittämiin 21,6 astetta. Tais mennä hiihtoilmat taas vähäksi aikaa :( . Olo on mitä mainioin (kuten kaikissa raskauksissani), ei särkyjä, kolotuksia, huonovointisuutta jne. ja masukin jo näkyy muttei kuitenkaa kovin hirveästi. Luulisin sen vielä saavan väljillä vaatteilla piilotettua. Lapset tuolla touhuaa yhdessä - ihmeellisä, eivät ole pahemmin loman aikana tapelleet :heart: . Nyt pitää lähtä ruoan laittoon, tunteroisen päästä sieltä rakas mieskin koteutuu töistä.

Hyvää loppiaista heinä-mammoille toivottelee maanantain ultraa odotellen

SMSM ja Hippu rv 12+3

 
Tasapuolinen Moikka kaikille mammakavereille! :wave:

Sadee00 täällä myös toinen nopea synnyttäjä. Ensimmäinen syntyi rv 39+2. Synnytyksen kokonaiskesto 5h30min, josta ponnistusvaihe 15min. (mulla synnytksen hoisi pääasiassa harjoittelija, ja kauheet traumat jäi kivuista yms. Ei osannu vielä tukea oikein vauvan tuloa ja mua ommeltiin tunnin verran synnytyksen jälkeen. Ilman kipulääkkeitä tämä vedettiin läpi. Kakkonen syntyi rv 38+1. Synnytyksen kesto 2h12min, josta ponnistusvaihe 5min. Ilman lääkkeitä tämä myös. (sairaalassa kerkesin olemaan 13min, ennen vauvan syntymää. Nyt pelkään, kun on vielä kaks massussa, et mitenkä seuraavan synnytyksen kanssa käy! :eek:

Ihania vauvamasuja vatsakasilman vauvaa ja sade00:lla! :heart:

Nyt mun täytyy mennä päiväunile, kun lapsetkin vielä nukkuu toistaiseksi. :wave:

Star86 & murut 14+5 :heart:
 
SMSM mainitsi tuossa Dubain matkasta. Onko muut lähdössä reissuun vielä odotusaikana? Me mennään maaliskussa Floridaan lomalle. En malttais odottaa! Näen jo itseni vinguttamassa luottokortteja äitiysvaateliikkeissä. ;) Muuten täytyy varmaan keskittyä shoppaamaan kenkiä ja laukkuja, kun ei normivaatteet enää siinä vaiheessa mahdu päälle. Laskeskelin, että taitaa olla rv 23 silloin menossa. Lisäksi ois kiva ennen vauvan syntymää käydä Saksassa kavereita moikkaamassa, mutta en usko, että ehditään sinnekin ennen heinäkuuta. Mutta aina saa haaveilla!

Mekin mielellään selvitellään vauvan sukupuoli jo etukäteen, jos vaan näkyy rakenneultrassa. Jos siinä jää epäselväksi, niin sitten saa pysyä yllätyksenä. En viitsi enää toista ultrareissua tehdä yksityiselle kun on niin kallista lystiä...

Eilen meinas iskeä jo ihan kunnon paniikki, kun mietin, mitä kaikkea meidän pitää uudelle tulokkaalle ostaa. Onneksi saadaan hoitopöytä ja pinnasänky ilmaiseksi, mutta muut kaikki ostetaan uutena. Lisäksi pitäis alkaa suunnittelemaan jo lastenhuoneen sisustusta. Aion maalailla jne.

Kohta lähden kyllä kotiin nukkumaan päikkärit... Ja jos sais itsensä raahattua vielä punttisalille illalla, niin ois reipasta!
 
Ihania vauvamasuja =)

Täällä popsitaan kans multitabseja.. Niissä oli suurin määrä kalsiumia, jota tarvin, kun en juo maitoa. Jukurttia tulee kyllä syötyä ja juustoa. Nyt oon ruvennut syömään päivittäin activiaa, kun välillä turvotti niin kamalasti. :ashamed:

Toivotaan, että synnytys tapahtuu alakautta :) Niin kuin 2 edellistäkin!

Mies on täälläkin ihan täysillä odotuksessa mukana ja paree ollakkin, kun tää on kuitenkin meijän yhteinen "juttu".. Yhdessä hoidetaan arkeakin, pakko toimia yhteistyö, kun mäkin olen joka toinen viikko illassa. En mäkään lapsia haluais miehen kans joka ei olis mukana arjessa ja perhe-elämässä! Rakenneultraan tulee mukaan (kokoajan kyseleekin paljoko viikkoja ja koska ultra on) ja synnytykseen. Neuvolaan oon halunnut mennä yksin, niin kuin myös np-ultraan. Synnytysvalmennuksessa käytiin yhdessä esikoisen aikana!

Joulu olis nyt sitten virallisesti ohi.. Kuusi sai lähtöpassit ja joulukoristeet kerättiin odottamaan ensi joulua. Siivot tehtiin samalla, puhdasta ja raikasta on. Matot ovat olleet yön tuuleentumassa pihalla. ;)

Ihanaa tänään päästään iskän kanssa elokuviin katsomaan PIENTÄ SÄÄTÖÄ.. Tosi mukava pitkästä aikaa tehä kahdestaankin jotain. Lauantaina olis tarkoitus lähteä kylpylään päiväksi ja ensin tietty käyn kaupoilla kattomassa äippävaatteita ;)

Meillä masuasukki on ollut alusta asti TOIVO ja jos siellä poika on niin eiköhän se yhdeksi nimeksi tule..


Onko muut miettinyt nimiä vauvalle? Mulla on muutama nimi tytölle ja muutama pojalle.. Vaikea löytää sellasta joka rimmaa noitten veljien nimien kanssa.. Vaikka ei olekaan mitään erikoisia, muttei kuitenkaan ihan tavallisiakaan.. Pitää kuitenkin miehellä hyväksyttää ;)

Hyvää loppiaista mammat!
:wave:

Maamin ja TOIVO 13+5 :heart:
 
Oi noita masuja! Oon ihan fiiliksissä :) .
Muuten fiilikset ei liian korkealla ole. Flunssa iski sunnuntaina päälle, ja nyt on hemaisevan seksikäs-räkälinko-olo :| . Onneks alkaa helpottaa, voimat tosin vieläkin ihan hukassa.
Perjantaina olis ultra, täpinöin jo niin paljon että hyvä ku penkissä kestän.

Nyt ottaa makaronilaatikot pois uunista. Rentoa loppiaista kaikille :)!

11+2 :heart:
 
Lasten kanssa kotiuduin lomalta,ja pikaisesti ketjun luin.
Nuo kolme syntyneet
39+3
40+0
39+1
Jospa tämäkään ei yli menisi :) Kuopus syntyi luomuna ilman puudutteita,ja saman haluisin nytkin tapahtuvan.Vanhempien aikaan oon saanu kaikki mahdolliset puudutteet ja toipuminen ollut paljon hitaampaa.
Huomenna on niskapoimu-ultra ja sitä odotan.Mies on odotuksessa kovasti mukana,mutta huominen ultra sattuu tietysti niin että joudun yksin menemään :ashamed:
Viikot 11+2
 
hui kamalaa,kuinka ootte taas viime käyntini jälkeen kirjoitelleet,ei perässä tahdo pysyä.

minä syön ladyvita plus tabletteja(3 krt pv)otan niitä aina silloin kuin muistan,etupäässä se mullaki jää siihen kahteen tablettiin.

minäkin aion selvittää tulevan lapsen sukupuolen.mulla on tyttö,poika ja tyttö,joten oliskohan se jo pojan vuoro,on kyllä ihan poika olo.mulla kans tuntuu että massu jo näkyy ja vieläpä ihan selvästi,vaikka vararengasta on liikaa muutenkin,työhousut ei enää joulun aikaan mennyt kiinni.

en ole kertonut töissä vielä pomolle,pimitän kertomista viimeseen asti,jos vain suinkaan mahdollista,meillä on akka valtanen työporukka,ja juorukelloja joukosta löytyy liiaksikin joten voipi olla että joku muu ehtii eka.harmitti muutenkin kun kerroin lähimmälle työkaverille odottavani,niin häneltä oli sitten lipsahtanut yhelle toiselle vahingossa,ja vielä sellaselle joka itse sai samoihin aikoihin keskenmenon.nooh,tämähän oli sitten tupakki paikalla juorunnu useammalle että ootan,ja kohta alko onnittelijoita tulla juttusille,ette arvaa kuinka se tympäsi.kyllä tuollaset ilouutiset haluaa itse kertoa ihan ensimmäisenä.onneksi se juoru ei oo kaikkien korvaan ehtiny,olen sitten itsekki saanu joilleki sen kerrottua.ai niin ja tämä keskenmenon kokenut mulle sitten vielä kehtasi sanoa että toivoisi minun saavan keskenmenon että tietäisin miltä se tuntuu.tosi julmaa,itse en sellaista toivoisi kenellekkään,edes pahimmalle vihamiehelle.tosi sekava teksti,mutta jospa jotain selkoa saisitte mitä minäkin saan kokea omalla työmaalla.

eilen olin töissä 10t,pikkasen tuli maha kipeeksi loppuajasta,en oikeen tienny miten päin olla.mulla on etupäässä istumatyötä.ehdin siinä jo aatella keskenmenoa,mutta verta ei tullut,joten jospa vauva olisi kuitenkin kunnossa.

vaan nyt tämä vilukissa lähtee lämpimään saunaan,täällä kun näyttäs olevan pakkasta -27.hyrr.

virpi1980 ja asukki 11+1

 
virpi oli kyllä työkaveriltasi varsin tylysti sanottu! ei oma menetys ole syy toivoa toiselle samaa kohtaloa!! varmasti oli rankkaa hänellekin, mutta kannattaisi ennemmin olla hiljaa ja olla sanomatta mitään, jos tuon parempaa ei keksi... :kieh:

itse myös naisvaltaisella alalla ja työskentelen etäällä johtajasta, joten siinä mielessä ei syytä huoleen. lähimmät työtoverit tietävät, ja heihin luotan täysin. pitkitän myös johtajalle kertomista niin pitkälle kuin mahdollista.

vatsa turvoksissa..ja ihan kuin olisin bongannut erittäin haalean linea negran, kun oikeen tihrustin... :p voi olla myös housuista tullutta painaumaa! :LOL:

12+3 :heart:
 
star86 huih, sullakin tosi nopeat synnytykset! no, onneksi la on kesällä niin voi sitten muuttaa vähän ennen la:ta telttaan sairaalan pihaan että kerkii... :LOL: no ei kai. mulle terkka jo viimeks sanoi että heti ekasta supistuksesta lähdet sitten sairaalaan, parempi mennä vaikka turhaan kun se että ei ehdi. ja niin me tehtiin. ekasta alettiin tekee l'ähtöä ja ehdin olla sairaalassa vajaan tunnin ennenkuin syntyi. sama siis nyt. toivon että ehdin eikä tarttis autoon synnyttää... :eek:

nimistä me ollaan aina mietitty valmiiksi nimi sekä tytölle ja pojalle, siis odotusaikana. viimeks tuli siis tyttö eli silloin mietitty poikanimi käyttämättä. Ja on niin kiva että se siis taas nimi jos tulee poika. :heart: tytön nimeä ei olla nyt vielä mietitty yhdessä, itekseni oon joitain vaihtoehtoja miettinyt.. katotaan sitten mihin yhdessä päädytään. :heart:
 
huh miten ihmeessä te kerkeette ja jaksatte kirjoitella noin paljon...

eli kommentoin mitä muistan.

esikoinen syntyi rv 41+3 ja synnytys lähti ihan hyvin käyntiin, sairaalassa kärvistelin 10 tuntia ennen kuin tuli sektiopäätös pysähtyneen synntyksen ja asentovirheen takia. ja oikeastaan mä toivoisin sektioita, koska mä en haluaisi kokea uudestaan tuota kärvistelyä ja siihen päättyvää sektioita. JA tuon synnytyksen takia se synnyttäminen pelottaa aika lailla... KAtsotaan nyt mitä ne siellä synnytystapa arvioissa sanoo silloin kesällä...

mies on todellakin paljon mukana, innoissaan otti tänään ekan kuvan mahasta, mutta eipä siinä näkynyt muta kuin kauhea makkara... JA muutenkin innoissaan jo miettii nimiä ja muutenkin esim uutta autoa, kyllä viime raskaudessakin mies oli innoissaan ja joka ilta jutteli mahalle :heart:

nimiä on kauhean vaikea miettiä vielä, pitää alkaa kyl ajoissa miettimään kun halutaan, että se jotenkin sointuu tytön nimeen.

Sukupuolen halutaan selville etukäteen jos vain se onnistuu, esikoinen näytti vasta rv 33 ultrassa sukupuolen, kun rakenneultrassa se oli jalat ristissä ja kädest vielä edessä :LOL:

tekonimenä on nyt pirpana, tai minä sitä käytän..

unista, täällä kun esikoinen heräilee vielä öisin niin aika väsynyttä tää olo on, mutta ei se menoa kauheasti haittaa, yritän vain vältää kovin aikaisia menoja, että saisin yhdet unet nukuttua. että aikaisin me ollaan jo sängyssä .

emmy ja pirpana 12+1
 
Mä oon ollu taas jotenkin siipi maassa koko viikon. Mikään ei huvita vaik todellakin pitäis lukea tenttiin ja töissä käydä, vähintäänkin. Vähän piristi ku käytiin tossa siskon, sen pojan ja siskon miehen lapsen kans leffassa. Hetkeks muuta ajateltavaa ku oma paha mieli. Tuntuu että sisko on tällähetkellä ainoa kenelle pystyy juttelemaan livenä kunnolla ja joka tajuaa. Kaverit tainneet hylätä kokonaan... :(

Selkä- ja mahasärky vaan jatkuu, kauhulla odotan tulevia kahta työpäivää. Miten pystyn istumaan koko päivän ? Ihanteellisinta olis kuitenkin välillä päästä pitkälleen ku alkaa särkemään.

Anteeksi kauhea valitus taas.
 
Joku kyseli synnytyksistä...meillä esikoinen syntyi 38+2 ja toinen 40+0. Kävin eilen ultrassa ja kaikki hyvin =) viikkojakin tuli lisää eli nyt mennäänkin jo 12+4 viikoilla. Istukka sijaitsee kohdunsuun edessä joten siitä vuoto on tullut,mutta nyt on jo reilun viikon ollut vuotamatta ja voi alkaa jo nauttimaan vähän tästä raskaudesta.
 
Pai80: Täällä kans kärsitty vatsa-, selkä- ja niskakivuista :( Tällä hetkellä parhaat ystävät ovat sauna ja kauratyyny, helpottavat kipuja ainakin hetkellisesti. Itsellä makuulla olo pahentaa kipua, joululoma salitreenistä ja jumpasta on pistänyt paikat ihan totaalliseen jumiin. Huomenna pitäis muistaa ilmottautua äityisjoogaan, saa nähä saako kurssilta paikan. Ilmottautuminen alkaa samaan aikaan, kun olen neuvolassa...

virpi1980
Aika ilkeästi ja katkerasti työkaveris sanoi :kieh:

Mitä lääkärineuvolassa tehdään? "Alakerran" tutkimus? Onko muilla mies ollut mukana lääkärineuvolassa?
Mulla ois mies tulossa mukaan, niin ois ihan kiva tietää mitä on odottavissa.

Dana88 & Pikkune 13+5

p.s Ootteko miettineet, otatteko äitiyspakkauksen vai sen 140?? Kumpikohan pakkaus meille heinäkuisille ois tulossa 2009 vai 2010?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ennu:
Ainoa mitä en vielä ole yrittänyt on villahousut, sinne ilmeisesti tulee myös harso alle? Täällä on sellainen ihana pikkuliike mistä saa kyllä aina neuvoja ja hän jopa näytti miten harsoja voi eri tavalla taitella.
Voi sinne laittaa muotoonommellun sisävaipankin alle. Tai nauhavaipan. Tai sisätäyttövaipan. :whistle: Mutta siis, joo, alle imukykynen "vaippa", oli se sitten malliltaan millanen vaan. Kaikissa eri versioissa niin hyviä ku huonojakin puolia, riippuu täysin käyttäjästä (siis sekä vauvasta että vaipan vaihtajasta)

Pakkauksesta. Eiköhän se 2010 tule meille? Tai siis kuvittelisin niin, mitään tietoa mulla ei oikeesti ole. Kun eikös se ole ollut tapana "julkaista" lapsimessuilla, jotka on 23-25.4 tänä vuonna? Ja siitä sitten laitettu jakoon, kunhan edellisvuoden pakkaus on loppunu. Jos la on vaikka 1.7, pitää pakkausta anoa viim. 1.5 joten hyvällä tuurilla tulee uusi versio. Kun eihän ne heti lähde samana päivänä ku anomus saapuu kelaan..
Me otetaan varmaan rahana, meillä kun on melkein kaikki tarvittava säästetty varastoon.

Mies osallistuu neuvolakäynneille luultavasti kerran tai kaksi, ei edelliselläkään kerralla ollu kovin innokkaana mukana. Ultrat se haluaa päästä kattomaan ja tietty synnytykseen tulee mukaan. (tai joutuu ulkoruokintaan ;) ) Sillä jotenkin isyys on alkanu vasta synnytyksistä, ei oo ollu kovin aktiivinen raskausaikana (ei esim. hingu kokeilla potkuja) vaan vasta sitten vauvan synnyttyä. Hyvä ja osallistuva tuo on kyllä lasten kanssa ollu, vaikkei vauvamahaa lääppimässä olekaan jatkuvasti.

Taas tähän aikaan kukkumassa koneella, päivällä otetut torkut kostautuu nyt. Ja aamulla varmaan taas nukuttais. Joten eiköhän se oo pakko lähteä sängynpohjalle unta odottamaan.
Kepsukka ja masukki (12+5)
 
dana88 joo, alakerran tutkimus siinä tehdään. ja sitten ne normijutut eli paino, verenpaine, sydämenäänet jne.

pakkauksesta mä otan taas pakkauksen. kaksi kertaa sen ottanut ja kerran rahana. oon ehtinyt laittaa oikeestaan kaikki vauvanvaatteet eteenpäin kiertoon joten pakkaus on taas ihan tarpeen. ja se vaan on aina niiiiin ihana saada. :heart:

Flunssa senkun jatkuu. Kai sitä taas joskus paranee.. :snotty:

sadee80 & rusina 14+4 :heart:
 
Kysymys työssäkäyville odottajille (ja miksei muillekkin) :)

Miten meinaatte vuoden 2010 verokortin laskea ? Meinaatteko maksaa alkuvuoden veroja sen mukaan että olisitte normaalisti töissä vai lasketteko todellisen tilanteen mukaan ?

Entä mites nää kaikki kelan kuviot ? Oon ihan pihalla niistäkin... Eli eikös se mene niin et eka ollaan äitiyspäivärahalla tms ja sitten vanhempainvapaalla ja jos sen jälkeen vielä jäädään kotiin alkaa hoitovapaa ja siitä saa sitä kotihoidontukea+mahdollista hoitolisää+mahdolllista kuntalisää ?
Meneekö kaikista noista ihan normaalisti verot ?
 
POKS POKS RV 12!!!!! :D Tätä sitä on odotettu, toivottavasti se ultrakutsu vaan tulis ja kaikki olis hyvin, tämänkin päivä nimittäin vatsakipujen kanssa vastaanotettu... :ashamed:

Mie kyllä meinasin tuon pakkauksen ottaa, näin kun esikoinen tulossa ni koen sen paljon hyödyllisemmäksi kuin tuon rahan. Tuokin päätös taitaa olla niin henk.koht. Miehen sisko ei yhdessäkään raskaudessaan ottanut pakkausta vaan rahana. Sain kaiken tarvittavan äidiltään...

Niin se pitäs tästä heräillä kunnolla ja ruveta kouluun valmistautumaan. Siellä odottaisi taitokoe ja jotain laskuja...Kyllä näin pitkän loman jälkeen maistuu aika puulta edes yrittää mennä kouluun :kieh:

Rae ja Nyytti 12+0
 
Huh huh...sain luettua kaikki tekstit läpi, mutten kyllä muista puoliakaan mitä piti kommentoida.

Suunniteltu sektio...sellaista täällä päin kovin helpolla ei tunneta. Esikoisesta tiedettiin, että hän on iso (synnytys käynnistettiin koon vuoksi) ja itse en ole mikään kovin leveä. Silti ollut puhettakaan mistään sektioista, kun huolestuneena kysyin asiasta. Jäi hieman huono maku, kun olin niin kipeä koko sairaalassaoloajan kohtutulehduksen takia. Jouduttiin vielä takaisin sairaalaan mun tulehdusarvojen takia, kun ne ei voinut osastolla uskoa kipuja todeksi. Ensi kerralla kyllä valitan sitten tarpeeksi selkeästi ja kuuluvasti (eli saa melkein riehua).

Vauvamasut on monella jo komeat :) Itsellä tuntuu, että olin viime raskaudessa vasta puolessa välissä tätä kokoa :ashamed: Taidan silti monelle kakkoseksi jäädä...

Oli kiva lukea tekstejä, kun oli niiin huono alku päivälle. Jotenkin meni hermot liikenteessä täysin, kun ei ihmiset osaa ajaa lainkaan kun on vähänkin liukasta. Meni sitten varmaan kaksinkertainen aika normaaliin verrattuna työmatkaan :kieh:

Kepsukka: Meillä onkin yksi sellanen muotoon ommeltu vaippa kotona. Aivan järkyttävä (siis tämä kyseinen malli) . Ehkä koitan sitä sitten villahousujen kanssa...

Pakkauksesta: En aio ottaa, koska kotona on vielä viime vuoden malli. Esikoisella käytin hirveän vähän pakkausta....oikeastaan vaan muutamaa bodya ja myssyä. Kyl liukkarit ja kondomit ainakin on vielä käyttämättä :D Musta ne kynsisakset on aika surkeet esimerkiksi. Toppapuvut ja muut sellaset taas loistavia (saa muuten Reiman poistomyynnistä 3 eurolla, jos joku asuu täällä päin). Sitten sain vielä kaverilta edellisvuoden mallista bodyja ja muita, joten niitä kyllä riittää.

Mekin halutaan tietää sukupuoli etukäteen, jos mahdollista. Esikoidesta ei tiedetty ja toisaalta oli ihan kiva ylläri :) Pitää nyt katsoa millä fiiliksellä sitä on tammikuusa rakenneultrassa.

Jaha jos menis kaffelle!

Ja Virpille vielä :hug: Tietysti keskenmeno on vaikeaa, muttei silti tollaisia kommentteja saisi päästellä suustaan. Mä olen ainakin ollut iloinen (ja osaksi kateellinen myönnetään) muille ketkä on saanut vauvan, vaikka itsellä mennyt kesken.



 
Alkuperäinen kirjoittaja Pai80:
Kysymys työssäkäyville odottajille (ja miksei muillekkin) :)

Miten meinaatte vuoden 2010 verokortin laskea ? Meinaatteko maksaa alkuvuoden veroja sen mukaan että olisitte normaalisti töissä vai lasketteko todellisen tilanteen mukaan ?

Entä mites nää kaikki kelan kuviot ? Oon ihan pihalla niistäkin... Eli eikös se mene niin et eka ollaan äitiyspäivärahalla tms ja sitten vanhempainvapaalla ja jos sen jälkeen vielä jäädään kotiin alkaa hoitovapaa ja siitä saa sitä kotihoidontukea+mahdollista hoitolisää+mahdolllista kuntalisää ?
Meneekö kaikista noista ihan normaalisti verot ?
Mä ajattelin tehdä niin,että annan töihin sen verokortin joka tuli just ja pyydän vielä ottamaan muutaman prosentin ylimääräistä,lasken sitten ennen äitiyslomalle jäämistä mikä on loppuvuoden verontarve ja tilaan kelaa varten uuden kortin.Noinhan se menee kun yllä kirjoitit ja kyllä,kaikesta menee veroa,etuuksista saa maksaa suhteessa enemmän vielä kuin työtuloista.(Kuntalisästä en tiedä,en ole vielä asunut kunnassa josta sitä saisi.)
 
nedra Juu mä mietin kans et toimittaisin ton nyt tulleen verokortin työnantajalle ja sitten kun "tippuu" Kelan rahoille pudottaa myös veroprossaa... Kelaanhan voi toimittaa kans muutosverokortin ihan normaalisti ?

Entäs miten kaikki asuntovelalliset ovat ajatelleet hoidella asuntolainojaan varsinkin hoitovapaalla ? Meilläkään ei ihan hirveesti oo lainaa (oisko yhteensä jotain 120 000 eur) mutta kuitenkin vähän jännittää että miten sitä saa hoidettua kun mun tulot on sit jotain 700 eur / kk.
 
Heissan!

Hyrr... täällä on pakkasta -33astetta, ja taatusti pysytellään sisällä kuopuksen kanssa tämä päivä. Nyt oon olohuoneen uunia lämmittäny :) kaksi vanhinta lähtivät kouluun tänään,oli jo aikakin palata normiarkeen.

Mä en aio ottaa äippäpakkausta, olen ottanu vaan esikoiselle. Aion ostaa kaikki mitä tarvii sitten ite ja tulepaahan sellasta mitä ite haluaa. Olis kiva tietää etukäteen,kumpi on tulossa niin osaa ostella oikean värisiä vaatteita..enempi luulen sitä tyttöä,kun on talossa jo ennestään 3tyttöä..

Verotuksesta en tiiä, mulla on otettu aina kelan rahoista veroa se normi mitä otetaan ilman verokortteja, 20 prosenttiä korotettuna 2 prosentilla..

mut pitää lähtee lisäämään puita uuniin ja syömään jotain...

rv14+4
 

Yhteistyössä