Heinäkuun Hurmaajat 2010 Tammikuussa (päivityspyynnöt yksärinä)

Meille muuten kuopuksen rakenneultrassa kävi niin, että kätilö kertoi sukupuolen kysymättä meiltä mitään. Oli just ennen kertonut, että löydökset saattavat viitata kromosomipoikkeavuuteen (jota ei sitten ollut) ja sitten kuin "lohdutukseksi" sanoi, että tulokas on poika. Mieheltä meni ihan ohi, että kätilö oli kertonut sukupuolen, kun sulatteli vielä edellistä uutista. Tajusin sen, kun tultiin ultrasta pois. En sitten sanonut asiasta miehelle mitään ja salaisuus säilyi hänelle loppuun asti :) .
 
On tosiaan ollut ikäviä kommentteja ja huonoja lääkärikokemuksia.. :(

Kelasta.. Itse olin ymmärtänyt asian niin, että noista kelan tuista lähtee se 20% veroa, jos ei toimita sitä muutosverokorttia.. Näin ainakin mulla. (voi olla että puhun ihan eri asiasta:D)

Äitiyspakkaus.. Itse ajattelin kyllä ottaa äitiyspakkauksen, vaikka esikoisenkin kohdalla näin tein. Mut tuntuu jotenkin että se äitiyspakkaus on paljon "arvokkaampi" kuin se raha.. Mut saa nyt nähdä, mitä mieltä mies on asiasta:D

Rae89: Mulla ei ole vielä myöskään ollut mitään ultraa. Se np-ultra olis ensi tiistaina. Kannattaa varmaan tosiaan soittaa, jos ei ole postissa vielä sitä aikaa tullut. Itse kävin 22. päivä neuvolassa ja viime viikolla tuli jo ultrakutsu postissa. Ja etkös sie ollut myös samoilta suunnilta, kuin minä?:) eli iisalmen lähettyviltä? ja samoilla viikoillakin melkein mennään.. :)
Itsellänikin on nyt ollut masu vähän kipeä, niin kovasti odottelen sitä ultraa, että näkis missä mennään.. :)

-heidi ja pikkuinen 11+6
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pai80:
Uskomatonta huomata millasii kommentteja ihmisiltä oikein tulee.
Saa nähdä mitä kommenttii mä saan kun asia tulee töissä julkiseks.
Olivia minkäikäinen tuo kommentoja mahtaa olla ?
Tämä tyyppi on varmaan siinä 40 tienoilla... Ei varmaan tarkoittanut kommenttia pahalla, mutta ihan kaikkea ei kannata sanoa ääneen, mitä päässä liikkuu. Eihän siinä mitään pahaa ole, jos itse haluaa ehdottomasti olla naimisissa ennen lasten tekoa, mutta voisi koittaa ymmärtää, ettei se ole tärkeetä kaikille. Meitä on joka junaan. :)

Täällä kans pitäis lähtee jumppaan, mutta kun laiskottaa niin kovasti. Tai tää on tätä samaa huvittamattomuutta, mikä mua on vaivannut jo viikkokausia. Aina kun saa raahattua itsensä liikkumaan tulee tosi hyvä olo, mutta lähteminen ei koskaan ole ollut näin hankalaa. Liikun normaalisti n. 4-5 kertaa viikossa plus arkiliikunnat. Nyt hyvä kun muutaman kerran raahaa itsensä jonnekin...
 
Me aateltiin ottaa äitiyspakkaus, esikoinen kun on kyseessä. Sukupuolen haluaisin ehkä tietää etukäteen, mutta mies ei halua tietää. Joten saadaan väitellä asiasta helmikuunloppuun asti, jolloin on seuraava ultra.

Pitäneepä jatkaa tenttiin lukemista, moi!
Dana88 & Pikkune 13+6
 
Huhhuh onpas taas tullut valtavasti tekstiä =) . Kävin tuossa Oulussa asioilla ja ihan hyvin tarkeni, kun laittoi vaatetta - kerrospukeutui. Asteita mittarissa parhaimmillaan -32,5 välillä vieläkin enemmän. Voi kun tuo etumerkki olis +, niin ei haittais yhtään :LOL: .

Meidän pitäis ostaa tulokkaalle turvakaukalo autoon, tosin taidetaan hommata se käytettynä. Tämä kun on viimeinen lapsi ja käyttöaikaa tulee olemaan tosi vähänen - rapiat puolivuotta, niin ei hyövää montaa sataa ekeä siihen tuhlata. Itkuhälytin ois kans ostoslistalla ja tietty jotain vaatteita, mutta muutapa ei taideta tarvitakaan. Pinnasänky tuolla jo oottelee, samaten vaunut. Vaatteitakin on aika paljon kahdelta aikaisemmalta muksulta ja kaks äitiyspakkaustakin on otettu ennestään, joten hirveästi ei vaatteitakaan tarvi. Ja äitiyspakkausta ei aateltu miehen kans tällä kertaa ottaa, otetaan rahana. Muutenpa taitaa kaikki olla vauvalle jo valmiina.

Lapset kun tietää jo vauvasta ja aateltiin, et tytölle ei paljasteta (nuorempi), kun se ei osaa olla vauvasta päiväkodissa hiljaa. No poika sen kuitenkin sanoi siskolleen vuoden vaihteen jälkeen ja vaikka kuinka vannotin lapsia olemaan vielä hiljaa, oli tyttö käynyt vauvauutisen jo päiväkodilla tiedottamassa varmaan koko henkilökunnalle :headwall: :headwall: , siellä tietty kovasti tätit onnitteli jo kun hain pojan eskarista. En ois vielä halunnut raskautta siellä paljastaa, kun ei olla ultrassakaan käyty... mutta näillä mennään sitten. Poika ei taida maanantaina ultraan lähtäkään, kun oli tullut synttärikutsu päiväkotikaverin synttäreille just ultra-aikaan...

Pojalle meillä on nimi valmiina edellisen lapsen odotuksen ajalta, kun silloin syntyi tyttö. Mutta tytölle pitäs nimi miettiä. Sen verta harvinainen tuli tytölle nimeksi, ettei niitä ole v. 2005 väestörekisterikeskuksen mukaan kuin 1 ainoa - meidän tytöllä =). Mutta sattuipa kuitenkin olemaan täys kaima (jopa sukunimeä myöten) tuolla kotipuolen naapurikunnassa - tosin 17 vuotta vanehmpi :LOL: . Mutta sukua ei ilmeisesti meille kuitenkaan ole. Tää tyttö pääsi ylioppilaaksi samana vuonna kuin meidän tytöllä oli 1v. valokuvaus ja molemmat kuvattiin samassa kuvaamossa viikon välein.

Virpi1980 Olipas ikävä kommentti työkaverilta. Kyllähän keskenmeno sattuu syvälle sisimpään jokaisella, mutta että toivottaa sellaista toiselle :'( . Kyllä ainakin itse toivot kaikille onnellista odotusta, ei keskenmenoa toivois pahimmalle vihamiehellekään...

emmy83 Tuo auton vaihto se oli meilläkin kahden edellisen lapsen kohdalla. Eka ostettiin v. 04/2003 farmariauto (esikoinen syntyi 12/03), se vaihdettiin tila-autoon v. 07/2006 (nuorempi syntyi 06/05) - molemmat autot tilattiin tehtaalta, että saatiin kaikki haluamamme lisävarusteet niihin - automaatti-ilmastointi on lasten kanssa matkustaessa ehdoton (manuaalisella tahtoo säätää kesällä liian kylmälle ja tulee flunssa - kokemusta on farmariautosta), vakionopeudensäädin muuten vaan hyvä pitkillä matkoilla ja peruutustutka hyvä olemassa kun on tavaraa monesti takakontti täynnä ja muutenkin iso auto. Tila-auto on rekisterissä 7:lle, joten vielä siihen mahtuu kyytiin isovanhemmat tarvittaessa :LOL: . Tää tila-auto taidetaan nyt jonkin aikaa pitää ennen uuden vaihtoa, kun ollaan siihen oltu tyytyväisiä ja mahdutaan hyvin kaikki kyytiin tavaroinemme :) .

Pai80 Aattelin kyllä verokortin laskettaa uusiksi, kun työt loppui marraskuun lopussa. Tänään vein ekan päivärahalapun, joten kunhan tiedän mitä tulen saamaan päivärahaa, lasketutan verokortin uusiksi, tosin aattelin sitä korottaa sitten vähän ettei tuu mätkyjä loppuvuodesta.
Kelan tuet Ensin maksetaan tosiaan äitiysrahaa ja siitähän voi osan saada täytenä palkkana (riippuen tes:stä ja työsuhteen kestosta sekä siitä, että työsuhde jatkuu äitiyslomalle jäätyä), sitten vanhempainrahakausi, jonka jälkeen lastenhoidontuki (ns. kodinhoidontuki) + tukea myös toisesta alle 3 v. lapsesta joka hoidetaan kotona (yli 3 v. lapsestakin voi saada tukea, jos on alle 3 v. hoidettava kotona) sekä mahdollinen kuntalisä (joka meidän kunnassa just tiputettiin - saako kohta enää ollenkaan :'( ). Tarkoititko mahdollisella hoitolisällä toisesta alle 3 v. lapsesta saatavaa tukea? Ja verohan näistäkin menee kuten äippärahastakin eli lastenhoidontuella kituuttamalla ei juuri tuloilla kyllä hurrata. Ja verotiedot Kela saa suoraan verottajalta.
Lomat kertyy äitiyslomalta ja vanhempainrahakaudelta normaalisti, mutta hoitovapaalta (kodinhoidontuki) lomia ei kerry.

Meillä on eletty tähän mennessä suurimmaksi osaksi miehen tuloilla vaikka olenkin käynyt töissä - siis mulla on rinnakkais-visakortti miehen tiliin (omaan tiliin ei ole olemassa mitään korttia enää). Mun tuloista on suurin osa yleensä mennyt säästöön reissuja, remontteja, ym. varten ja pahanpäivänvaraksi. Ja hyvin on siksi pärjätty äitiyslomien ja hoitovapaiden aikana jne. Onko kenenkään muun taloudessa tämmöistä järjestelyä? Tarvittaessa tietenkin on mun tililtä siirretty rahaa miehen tilille, jos ei ole meinannut riittää, kun miehen tililtä menee kuitenkin myös asuntolaina (onneksi sitä ei enää ole kovin paljon jäljellä, alle 50 000 ?, on maksettu sen verta isoja lyhennyseriä, että päästään mahdollisimman nopeasti lainoista eroon).

Marta Eikös se Kelan äippäraha lasketa viimeksi valmistuneen verotuksen mukaan ja v. 2008 verotushan on jo valmistunut? Näin ollen ite ainakin olen kokoajan ajatellut. Ja jos tulot tuosta ovat kovasti nousseet, voidaan laskea v. 2009-2010:kin mukaan (olikohan puolen v. ansiot) - mutta siihen piti olla ainakin 20 % kasvu - esikoisen kohdalla sitä aikoinaan kovasti laskettiin ja omasta mielestä tulot olivat tarpeeksi kasvaneet. Mutta Kelalla ottivatkin kaikennäköisiä vähennyksiä tuloista eka, joten jäikin jotain 200 e alle ja en saanut sitten v. 2003 mukaan äippärahaa vaan v. 2001 mukaan :kieh: .

Olivia81 Onhan ne Kelan kiemurat aikamoiset - varsinkin esikoista oottaessa oli. Mutta aika hyvin tuolta Kelan sivuilta saa asiasta tietoa ja kun kolmatta oottaa niin jonkun verran niistä on kokemustakin. Kelan äitiyspäivärahahakemus oli kyllä esikoista oottaessa (ja toistakin oottaessa) sen verta sekava, että mentiin miehen kans suoraan Kelan toimistoon täyttään kohdat joita ei ite osattu. Yks kaveri on taksari ja työn puolesta täyttelee Kelan lappuja ja sekin totes niistä, että yhtä hepreaa on niiden täyttäminen :LOL: . Mutta on niistä jo kaksi kertaa selvitty, niin eiköhän tää viimeinen kertakin mene :/ .
Olitpas saanut aikamoisen kommentin työkaverilta. Itse olen melkein 40 v. enkä noin "ahdasmielinen" ole.


dana88 Ikävä tuommoinen lääkärineuvolakokemus. Luulis naislääkärin naisena tietävän miltä odottaminen/synnytys tuntuu, ettei ehdoin tahdoin toisen kipuja lisää :kieh: .

Täällä veriseulassa käydään etukäteen ja veriseulan tulokset ovat ultrassa jo valmiina. Ultran suoritettuaan lääkäri tulostaa raportit (veriseulan ja ultran tuloksista) samantien mukaan, toisen itelle ja toisen neuvolaan. Ei tarvi odotella niitä postissa.

Onnittelut ultrassa käyneille ja hyviä ultrakuulumisia saaneille. Täällä ultra on vasta maanantaina.

Star86 Veroprosentin suuruuteen vaikuttaa äippärahakaudella se että niissä ei oteta huomioon samoja vähennyksiä kuin työssäkäyvällä esim. työmatkavähennys, työmarkkinajärjestöjen jäsenmaksut (joissain liitoissa niitä ei tarvi maksaa äitiyslomalla), tulonhankkimisvähennys ainakin jäävät pois ja siksi veroprosentti on isompi. Kannattaa lasketuttaa verotoimistossa verokortti sosiaalietuutta varten, niin ei tule mätkyjä (osaavat huomioida tietyt verovähennykset pois vero-% määritettäessä).

Rae89 Mullakin on ultra vasta maanantaina rv 13+1 - sitä odotellessa. Toivottavasti olosi paranee ja pääset pikaisesti ultraan. Toivottavasti kaikki on kuitenkin hyvin.

SMSM ja Hippu rv 12+4
 
äitiyspakkauksesta se on kyllä arvokkaampi kuin se raha, mutta me ei oikeastaan juurikaan niitä vaatteita käytetty, parasta siinä pakkauksessa oli makuupussi,, talvipuku, kynsisakset.Ja meillä tosiaan suht kaikki vaatteet hyvässä kunnossa. ja ehkä saadaan vuoden 2009 pakkauksen vaatteita tuolta veljen lapsen jäljiltä.

Mä tein tänään sitten itselleni aikas mahtavan palohaavan, klaadoin tulikuumat vedet käsivarrelleni, nyt se alkaa vähän punoittamaan, katsotaan millainen se on huomenna,

kylläpäs taas on tullut ihania ultrakuulumisia ja sitten noita vähän ikävämpiä kommentteja.

Täällä on nyt iltasella tullut vähän menkkamaisia kipuiluja, mutta niin mulla oli viimeksikin, mutta kyllä sitä pelko silti hiipii mieleen. Yritän vain olla kovasti asiaa miettimättä, mutta jäi kyllä siivoukset tältä illalta, maha ei yhtään tykkää kumartelusta.

jeeps, mutta nyt ei kerkiä enempiä kirjoitella, pitää mennä kohta ottamaan marenkia uunista.

Emmy ja pirpana 12+3
 
Kausalle ja Hipsulle onnittelut ihanista ultrakuulumisista! :heart:

Danalle pahoittelut ikävästä neuvolalääkäristä! Törkeää käytöstä! |O

Täällä kans tänään käyty NT-ultrassa ja nyt on helpottunut olo (ainakin hetken aikaa). Kaksi pikkuista edelleen mukana. Toinen oli (edelleen) hieman ismpi, pää-perämitta 58.6mm vastaten viikkoja 12+3 ja toisen pää-perämitta 54mm vastaten viikkoja 12+0. Niskaturotukset 0.7/0.9 eli kaikki ok sen suhteen. Tänään kävin myös veriseulassa, josta ei meille kaksosuuden vuoksi kuitenkaan oikeastaan ole itselle hyötyä (ei anna luotettavaa kuvaa), mutta jotain tieteellistä tutkimusta varten näytteessä kuitenkin kävin. On se aina niin ihanaa nähdä murut ultrassa ja nähdä miten kasvua tapahtuu =) :heart: :heart:

Täällä ollut puhetta äitiyspakkauksista. Meille lapset ensimmäiset joten varmaan kummallekin otetaan pakkaukset. Kaksosistahan saa kolme pakkausta ja vielä mietinnässä otettaisko se yksi sitten rahana. Toivon savani vuoden 2010 pakkaukset, koska 2009 pakkaus ei oikein miellytä. Toki voihan olla että 2010 pakkaus on vielä "huonompi".

Sussu ja Mortti&Vertti rv 12+0
 
Onnea sussu :) mullakin oli tänään nt-ultra ja turvotus oli 1,10mm eli menee rajojen sisälle. Seulassa kävin myöskin, täällä käydään samalla kun on ultraus. Eli tuloksia joutuu odottelemaan. Ens viikolla sitten biopsia, toivottavasti sekin sujuu turvallisesti ja ongelmitta.

Onnea vielä hyviä uutisia saaneille>!

ja juu, minäkin otan sitten ä-pakkauksen,kun ollaan jo kaikki annettu pois. :)

Eä ja lapanen 11+2
 
pakkauksista tuo 2009 pakkaus on, sori nyt vaan, ruma ku mikä :$ . Pakkauksen kuitenkin ajattelin ottaa, esikoinen kun on. Mulla on traumoja tosta tämänhetkisestä pakkauksesta. Töissä eräs poika käyttää tuota toppahattua ja se ei enää mahdu sille. Väkisten saa päähän vetää ja posket on ku sumopainijalla. Tätejä naurattaa, poikaa ei :LOL: .

Mä koitin tänään metsästää kaupungista mammafarkkuja. Omat puristaa jo liikaa... Ei löytyny ku H&M'ltä mammavaatteita :eek: . Yhdrt kivat farkut löysin, mut kirpasi liikaa sijoittaa 50 farkkuihin joita ei kovin kauan tarvitse... Koht on kuitenkin jo hamekelit :LOL: , tuntuu tosi todelle tässä lumisateessa :D. Mikä on teidän kaupunkienne mammavaatetarjonta? Mistä olette vaatteet hankkineet? Oisko mitää hyväksi havaittuja nettikauppoja?

Tänään piti tirautella muutama kyynel (Okei, itkin ihan tosissaan :'( ), kun kerrottiin miehen lapsille tulevasta pikkusisaruksesta. 10-vuotias tyttö repesi itkuun ja halasi lujaa. Suunnittelee jo mitä kaikkea täytyy ostaa. Ihana reaktio :heart: . Poikakin otti asian hienosti :). Nyt hyvillä mielin huomiseen ultraan, pidetään peukkuja ;)

11+3
 
Odotan Kieltämättä on aika tosi, että vuoden 2009 pakkaus on aika ruma, etenkin se haalari :/ Vaikka on hienoa, että tuolainen ainutlaatuinen etuisuus saahaan ilmaiseksi, niin kyll siittä on oikeus mielipide sanoa. Ite aattelin venyttää papereiden laiton toukokuuhun asti ja yrittää saaha sen uuden pakkauksen. Jossei muuten niin ostan erillisen haalarin :D Mutta pakkauksen otan, hirviä into ois nyt jo päässä pakkausta penkoon :)
 
Apuaaaa, kolme sivua tekstiä! Oon ihan segasin kun luin teidän kaikki pulinat. Mieleen jäi vaan muutama juttu, mutta onnea siis ihan jokaiselle hyvistä uutisista ja empatiaa paskoista lääkäreistä ja ajattelemattomista kanssaihmisistä =)

Matkustaminen Mulla on kuukauden päästä parin päivän työmatka Saksaan. Lentäminen ja yksin pitkin Saksaa sompailu jänskättää tän raskauden johdosta. Toivottavasti kaikki menee hyvin. Lisäksi mennään 5 päiväksi Barcelonaan miekkosen kaa viettämään pääsiäistä. Silloin on jo viikot 28-29, mutta kuulemma silloinkin uskaltaa vielä matkustaa. En halua vääntää keskosta jossain hispanohablante sairaalassa.. :whistle:

Kela Alkaa silmissä sumeneen joka kerta kun meen Kelan sivuille, joten en tiä vieläkään miten noi hommat menee. Ensinnäkin mähän oon yksityisyrittäjä, jolloin kaikki on vielä sata kertaa mutkikkaampaa.. Toisekseen jatkan kirjotustöitä raskauden loppuun asti ja osittain myös heti synnytyksen jälkeen (siis väännän jotain kolumnia synnytyssalista, ehkä olen hieman utopistisilla linjoilla..), joten luultavasti en edes saa mitään äitiyspäivärahaa senttiäkään. Meillä mies saattaa jäädä kotiin alusta saakka koti-isäileen (koska mä voin tehä hommiani kotoa, ja voitais täten olla kummatkin kotona vauvan kaa vaikka vuosi - pari), ja ääää nää kaikki systeemit on rakennettu siltä pohjalta, että eka äiti on kotona ja sitten vasta isä, jos silloinkaan.. No, pakko nää kuviot on jossain vaiheessa selvittää.

Äitiyspakkaus
Aion ottaa, kun oon tällainen noviisi ja uutuudenviehätyksen takiakin vaan :)

Omanapafiilistelyä
Tilasin Amazonista jonkun käsittämättömän hörhökirjan Meditations for Pregnancy: 36 Weekly Practices to Bond With Your Unborn Child. Sisältää myös jonkun meditaatio-cd:n :LOL: Ihan Kummeli-kamaa sinänsä, mutta osa musta rakastaa tällasta hippeilyä.. Aion lukea jokaisen raskausviikon alkuun ton "viikon meditaation" ja hakea kosmista yhteyttä vauvaan :D Harmi kun tossa ois viikkotekstejä jo viikolta 5 lähtien, pitää käydä ne läpi nyt jälkikäteen. Kaikki irti raskaudesta :heart:
 
juu oon myös ihan pihalla miten tänne näin paljon on ehtinyt tulla kirjoitusta...lomalla oli aikaa itelläkin pyöriä täällä ja silloin tuntu ettei muilla ollut aikaa, ja nyt kun itellä ei ole aikaa, niin tänne ilmestyy tekstiä ihan ylinopeudella! :LOL:

äitiyspakkaus otetaan kyllä tännekin, sillä me myös ihan vihreitä tän asian kanssa, niin halutaan myös ihan jo uteliaisuudestakin ottaa se...

tässä kaupungissa ei ole muuta "ä-vaateliikettä" kun h&m mistä noita äitiysvaatteita saa, enkä erityisempiä löytöjä ole sieltä tehnyt, joten mielellään myös otan hyviä vinkkejä vastaan hyvistä nettikaupoista!

noista kelan jutuista ja verokortista en ymmärtänyt yhtään mitään!! :eek: täytyy varmaan siskolta vähän kysellä... :p

huomenna np-ultra, jännittää NIIIIIIIIIN paljon!!! :/

12+4 :heart:
 
SMSM tosiaan 2008 vuoden verotustahan siinä katsotaan. Mun on ollut jotenkin vaikea sisäistää, että vauva syntyy vuonna 2010 :)

Matkustamisesta me mietittiin, että jos oltaisiin varattu lennot Riikaan pääsiäiseksi. Silloin tulee 28 vkoa täyteen, niin ei uskalla varata, kun ei tiedä, miten raskaus etenee. Noilla viikoillahan pitää jo olla lääkärin todistus, että saa lentää. Katsellaan siis lähempänä pääsiäistä.

Mulla on noita menkkamaisia kipuja ollut koko ajan ja kaikki kuitenkin ihan hyvin vauvalla. Olen kyllä miettinyt, että ennakoikohan ne sitten myös ennenaikaisia supistuksia. Tai ehkä mun kohtu reagoi kasvuun tuolla tavalla, kun ei mulla muita kipuja ole ollut.
 



Millä raskausviikoilla lapseni ovat syntyneet:
1. 39+1
2. 39+1

Äitiyspakkaus : en ajatellut ottaa, kun molemmista edellisistä olen ottanut ja vaatetta on ihan tarpeeksi jo!

Vauvan liikkeitä Millä viikolla olette tunteneet?
Oletteko tunteneet jo?
Itse olen tuntenut jo, tuntuu vain niin uskomattomalta.
Taisinkin kirjoittaa jo joskus viikko-kaks takaperin että tuntuu "kuplia", mutta nyt ne ovat ihan selviä kun makoilee niin tuntee :) :)
Ensimäisessä raskaudessa tunsin n 18-19viikoilla.
Toisessa noin 16viikolla.

Tänään oli neuvolalääkäri ja mahassa kaikki hyvin!

14+2


 
Alkuperäinen kirjoittaja Pai80:
Alkuperäinen kirjoittaja dana88:
Ootteko muuten saaneet jo sen downin riskiseulannan tulokset? Kävi verikokeissa ennen joulua ja ultrassa heti joulun jälkeen. Tulokset ei olleet vieläkään valmiina.
Mulle tuli viikossa. Ultra ja verikoe 28.12. ja tän viikon maanantaina tuli kirje kotiin.
Näin siis Jorvissa.
Mulle tuli vuorokautta myöhemmin eli tiistaina ja ultra siis samana päivänä, (oli seulassa kaikki ok). Moneltas Pai olit Jorvissa? Ihan uteliaisuuttani kyselen, joskos satuttiin samoihin aikoihin..


Alkuperäinen kirjoittaja kausa:
Miten noita yksäreitä voi lähettää? Mä kyllä löydän kansiot mistä näkyy tulleet, lähetetyt jne. mutta missään ei ole miten uuden viestin saa aikaiseksi...
Nimimerkin alla on pieni kirjeen kuva, siitä klikkaamalla saat lähetettyä yv:n

Alkuperäinen kirjoittaja kardemummma:
Kela Alkaa silmissä sumeneen joka kerta kun meen Kelan sivuille, joten en tiä vieläkään miten noi hommat menee. Ensinnäkin mähän oon yksityisyrittäjä, jolloin kaikki on vielä sata kertaa mutkikkaampaa.. Toisekseen jatkan kirjotustöitä raskauden loppuun asti ja osittain myös heti synnytyksen jälkeen (siis väännän jotain kolumnia synnytyssalista, ehkä olen hieman utopistisilla linjoilla..), joten luultavasti en edes saa mitään äitiyspäivärahaa senttiäkään. Meillä mies saattaa jäädä kotiin alusta saakka koti-isäileen (koska mä voin tehä hommiani kotoa, ja voitais täten olla kummatkin kotona vauvan kaa vaikka vuosi - pari), ja ääää nää kaikki systeemit on rakennettu siltä pohjalta, että eka äiti on kotona ja sitten vasta isä, jos silloinkaan.. No, pakko nää kuviot on jossain vaiheessa selvittää.
Eikös äippälomalla saa tehdä niinä päivinä kumminkin töitä, joilta ei äp-rahaa saa? Näin ainakin muistelen. Eli kaikki sunnuntait ja pyhät vaan työpäivinä ja näin voi tarpeen tullen olla osa-aikasesti töissä. Ja kukas sitä tarkistaa, kirjotatko kolumnia minä viikonpäivänä?!

Ei mitään uutta auringon alla, pakkanen paukkuu ja hermo kiristyy liikenteessä, iltakuvotus vaivaa ja töiden jälkeen on veto veks. Koska tää kestokrapula mahtaakaan loppua?

Kepsukka ja masukki 12+6 (jee, huomenna pokspoks)

 
Äitiyspakkauksesta oli kyselty,meillä on kahden pakkauksen kaikki tallessa,joten en ota pakkausta vaan otan rahan tällä kertaa.Vaunut,hoitopöytä ja sänky on odottamassa varastossa,turvakaukalon tinkasin autokaupassa mukaan,vain sitteri ja sellaiset kärryt johon kaukalon saa puuttuu.Suurin menoerä lienee (lapsen ohella) auto,joka vaihdettiin astetta isompaan,että mahdutaan koko perhe kyytiin.
 
SMSM Mulla kävi samalla tavalla. tuli kerrottu lapsille tulokkaasta ja painotin että pidetään se kuitenkin vielä meidän perheen salaisuutena. esikoinen 5v osasi olla hiljaa asiasta mutta keskimmäinen 3,5v kertoi sen kaikille tapaamilleen ihmisille ensimmäisenä.. :p onnitteluja tuli siis tännekkin mm kerhotädeiltä hakiessa poikia kerhosta jne.. :heart:

onnittelut hyvistä ultrakuulumisista sussu80 ja enkelinäiti
:heart: :heart: :heart:

odotan Mä oon ostanut mammavaatteita just hm:ltä jos en ite kauppaan ole päässyt niin hm:n nettikaupasta, siellä aleosiossakin ä-vaatteita, mm farkkuja ;) ainakin oli tossa viikko sitten kun ite sieltä tilasin. Muutaman huudon ä-vaatteista oon laittanut huutonettiin , saas nähdä voittaako mun huuto vai ei.. =)

nuorin (10kk) päätti tänään herätä 4.40 joten täällä ollaan vähän väsynyt.. |O flunssakin vaivaa vielä. :snotty: Mutta muuten ihan ok olo. :D

liikkeistä en oo tuntenut vielä liikkeitä. aiemmin oon tuntenut n 15-17 viikosta lähtien eli ehkä taas menee sinne asti.. no, eipä sinne enää pitkä aika ole.

sadee80 & rusina 14+5 :heart:
 
Kepsukka Me oltiin Jorvissa muistaakseni 9.45. Aika jännä et toiset saa tosi nopeesti ne tulokset ja toisilla sitten kestään. Mikä lie siinäkin sitten on ?

Mä sain raahattua itteni jumppaan pitkästäaikaa eilen. Teki kyllä hyvää, eikä haittais vaikka vähän useamminkin sais käytyy. Mut se lähteminen tuntuu vaan olevan niin vaikeeta ku on kylmä ja kaikkee. Vois alkaa noi pakkaset vähän lauhtumaan.

Hirmusen pitkätä tuntuu taas aika ennen seuraavaa neuvolaa... Vasta 27.1. Haluisin jo nyt kuuntelemaan sydänääniä jne.

 
Mulla tänään 12 poks :heart: ja ultraan menossa klo 12.30, vähän jänskättää! Äitiyspakkauksen otan koska ensimmäinen lapsi ja taitaa kuitenkin olla aika monipuolinen. Suututtaa kyllä ihan pirusti että äippäraha tulee v. 2008 mukaan, tuloni ovat nousseet paljon siitä mutta ei 20%, on taas kela hienosti juoninut kaikki, enkä myöskään ymmärrä miksi tehdään kaikki vähennykset että saadaan tulot tippumaan mahd. pieniksi. Mulla loppuu määräaikainen työ lokakuussa eli olisin kai ollut fiksu jos olisin odottanut syksyn mahdollista vakinaistamista, mutta mistä sitä ikinä tietää! On onneksi 6 vko lomia pitämättä, saan toivon mukaan ne rahana ja sitten ei muuta kuin liito rahoille toukokuussa 2011, ei tarvi kodinhoidontuella kitkutella...jos sitten kesän jälkeen töihin...enpä ole vielä työttömänä ikinä ollutkaan :| Harmittaa muuten se että Taysiin ei ainakaan saa tän hetken mukaan tulla kukaan muu katsomaan kuin mies :( Ensimmäinen lapsi ja lapsenlapsi syntyy, olisin halunnut edes oman äitini katsomaan, höh!
 
Täytyy myöntää, että toi meidän saama äitiyspakkaus on mielestäni paljon enemmän omaan makuun. Puku on kiva vaalean beige ja edessä on pieni keinuhevonen :) Pussikin on beige sinisillä palluroilla, mistä kurkistaa joku ökkimönkiäinen :heart: Oransseihin potkareihinkin tottus hetken päästä (vaikka moni haukkunut).

Mua alkaa kyllästyttään, kun joka paikassa sanotaan, että olenko varma ettei ole kaksosia :headwall: Soitin neuvolatädille, että onko tässä pakko mennä yksityiselle ultraan vai selvitetäänkö se kunnallisella suosiolla. Ei huvittais vaan sen takia maksaa JOS siellä onkin kaks ja herra ultraajasetä oli keskussairaalassa niin huono ettei HUOMANNUT tarkistaa (vaikka ensimmäisellä kerralla tokaisi jotain kaksosista) *mökömökö* Ainoa, että rakenneultra on "jo" ensi kuun lopussa, joten ne varmasti käskee odottamaan sinne. Kiva tässä melkein kaksi kuukautta mietiskellä entä jos...ja hyvällä tuurilla on vielä yhtä huono kuin np.

Fiinukka: Täällä on possuflunssan takia sama homma, en tiedä onko jo muutettu suosituksia. Mulla anoppi on sairaalassa töissä, niin tunkee sinne varmaan joka tapauksessa :D

Onnittelut hyvistä ultra-uutistista :) :flower:
 
kiitos kaikille myötäeläjilleolihan se ihan uskomaton kommentti työkaverilta,oli siinä pv pilalla itsellä,sanoja sen jälkeen tuli vaihdettua paljonkin,sanoin sille,että anna olla viimenen krt kun mun asioista juoruilet työpaikalla ja sitten vielä että oli se julmasti sanottu.

itse olis kans eka äp puolella mutta nyt sitten mietin,kun luin kommentteja täällä,että jos kuitenkin ottasin sen rahana,sillä saisin ostettua tarvitsemani kaukalon autoon,muuta ei puutukkaan vauvalta enää.3 lasta kun on ennestään niin vaatetta on sikapaljon,vaunut on ja pinnasänky..ehkä sitteri olis sellanen jonka kans vois vielä hankkia.

lentämisestä mistä viikosta se tarttee olla se lääkärin todistus?

määki aattelin että pidän tän ja ens vuoden kesälomat vielä äippäloman jatkoksi,saa olla hieman pitempään pois töistä.pakko muuten palata kuitenkin heti töihin,on turhan iso laina maksettavana eikä miehen tulot riitä kaikkeen.ankeeta mutta totta :ashamed:

mutta tänään pääsen rentoutumaan kosmetologille,pukki toi lahjakortin ja menen siis erikoiskasvohoitoon =) :p

ei kai tässä muuta

virpi1980 ja asukki 11+3
 
14+0 *poks*

Aika menee tosi nopeasti vastahan mä tein positiivisen raskaustestin lokakuun lopulla :)
Alkaispa ne liikkeet tuntua jo, vielä ei ainakaan tunnu mitään, tai en ainakaan erota niitä liikkeiksi..

Dana88 & Pikkune 14+0
 
Hei,

Olen nyt vähän viettänyt hiljaiseloa täällä.

Mulla on menossa kaamee itsetuntokriisi. Äh. Jotenki tosi vaikea hyväksyä sitä, että kroppa muuttuu ja sen kuuluuki muuttua raskauden aikana. Tiedän sen, mutta on vaikea hyväksyä.
Tai se että ei yksinkertaisesti jaksa treenata niin rankasti kuin normaalisti treenais.
Ja se että kesällä ei tasan oo niin timmis kunnos, kun mitä vaikka viime vuonna oli.

Oon just semmonen mitä psykan opettaja joskus sanoi, että on ihmisiä jotka on masentuneita eikä ne tiedosta syytä. Sitte on niitä, jotka tiedostaa kaiken mitä tapahtuu ja myös sen jos masentaa tms. Mä niiin tiedostan. Ärsyttävää.

Ärsyttävää.
Kai tää on normaalia tunteiden heittelyä.

Meen mököttää appelsiinin kanssa.
 
helise Et oo ainut, jota ahistaa muuttuva kroppa. Pelkää punnitsemista yli kaiken :( Jokainen gramma mikä on tullut lisää ahistaa. Stressaan painon kanssa koko ajan, yritän hyväksyä painonnousun ajattelemalla, että se on vauvalle hyväksi. Pelkään myös, että en pääse takaisin omiin mittoihini raskauden jälkeen, vaan oon ikuisesti norsu. Olo kuin norsulla, vaikka olon nyt pitäis olla hehkeä ja raskaanaoleva.
 
dana88: Jep musta tuntuu kans ihan norsulta! Vaikka oikeesti paino ei ole noussutkaan kovin paljon, mutta kun laittaa vaikka farkut jalkaan ja ees vetskaria ei saa kiinni ilman että mahaa sattuu ja kaikki suorastaa tursuilee farkkujen reunojen yli nii on kyllä aika kurja olo :( sitten sitä mennääki viilot ja napit auki eteenpäin. Mutta hehku tästä on kaukana.
Ehkä se tulee vielä. Toivotaan :)
Mutta silti helpottavaa, että en yksin kamppaile muuttuvaa kroppaa vastaan, vaikka toki tätä oloa en kellekään toivois..
 

Yhteistyössä