Heinäkuun Hurmaajat 2010 Tammikuussa (päivityspyynnöt yksärinä)

Moikka taas kaikille:) Ja hauskaa vuotta 2010!!
Ja tervetuloa uusille.

Mä haluisin kans kokeilla kovasti kantoliinaa. Mut hirvittää sen ostaminen ku ne on aika kalliita. Asiaa kerkiää vie onneks miettiin. Kestoja ei olla ajateltu käyttää mut ne mitkä pakkauksessa tulee niin pidän sellasena hätävarana.

Me kerrottiin uutena vuoteta mummoille ja papoille ja sit muullekkin lähisuvulle:D Kaikki olivat todella iloisia:) Olivat kuulemma jo odottaneet että koska meille tulee vauva:)
Vähän jännitti omalle äidille kertoo että onko jo arvannut mutta oli kyllä ihan sairaan yllättynyt mikä oli mulle ihana yllätys:D Juotiin siinä sit kuoharia (mä tosin alkoholitonta) toukan ja uuden vuoden kunniaks.
Siinä sit meni vuoden vaihtuminen vauva juttuja jutellen äidin ja siskojen kans. Nauvolakorttejakin tuli tutkittua.

Omaa vointia.. Vatsaa nippailee jonkin verran mikä pistää tietty miettiin taas kaikenlaista.

Te jotka ootte ostaneet koti dobberin niin ootteko saaneet sillä hyvin sydänäänet kuuluun? Onko teillä kenelläkään istukka etuseinässä, eli onko se vaikuttanut äänieän kuulumiseen?

Chili ja toukka
 
Onnittelut Chilille, hienoa! Ja tervetuloa Termiitti!

Äkkiä piti vaan tulla Starille kommentoimaan, että mulla supistelee myös. Alkoi jo vissiin viikolla 11. Ja välillä tuntuu, että on sellaisia ihmeellisiä kestosupistuksia, ei tahdo millään mennä ohi. Ja mullakaan ei vaikuta, onko rasitusta vai vaan ihan levossa. Viime raskaudessa supparit alkoi rv 18 (kipeät supparit), mut nyt on kyllä tosi aikaista supistella :/ . Oon miettinyt, et pitäiskö soittaa terkalle ja pyytää lähete labraan, ettei vaan mitään pissatulehdusta tms. ole.

Olis ollut muutakin kommentoitavaa, mut nyt ei ehdi.

Sherine + muru 12+1
 
Chili25: Mulla on kotidobber, kokeilin sitä muistaakseni eka kerran, kun kasassa oli 11+0. Vauvan äänet on kuuluneet eka kerrasta lähtien ilman ongelmia, nyt sydämen äänet kuuluvat ilman geeliä/voidetta jo selkeästi. Np-ultran mukaan istukka sijaitsi ainakin sillä hetkellä takaseinässä ja mulla on eteenpäin kallistunut kohtu, sekin osaltaan vaikuttaa hyvään "kuuluvuuteen".
 
Sunnuntai-iltaa :)

Tervetuloa uusille :wave:

Meillä veriseula otettiin ensin, mulla oli sillon 9+4. Äitiyspoliknikalle lähetettiin tk:n labrasta näytteen tulokset ja np-ultrassa ajoi tiedot koneelle, jossa yhdisti arvot.. NP-ultra oli siis 12+5!

Meillä pojat on molemmat syntynyt 40+6.. Esikoinen käynnistettiin ja kuopus lähti ihan itsekseen. Toivon tämänkin vauvan kohdalla, että synnytys käynnistyy luonnollisesti kotona :)

Voi mäkin mietin tässä, että pitäiskö tilata kotidopleri... Olis niin ihana kuunnella pikkusen sydänääniä ja tietää, että kaikki on hyvin :heart: Pitääpä katsoa, jos löytäisin edullisesti jostain!

Huomenna taas töihin, blaah... Pitkä viikonloppu meni taas niin nopeesti :|

Hyvää alkavaa viikkoa kaikille :wave:


Maamin ja TOIVO 13+2 :heart:
 
Tervetuloa uudet mukaan ja ihana on ollut lukea hyvistä ultrakuulumisista.

chili25 Mä tein meidän nuorimmaiselle kantoliinan itse. Netissä oli hyviä ohjeita. Se oli pelkkää suoraa ommelta, joten luulisi onnistuvan melkein keneltä tahansa. Sellainen vinoon kudottu kangas (niin kuin farkkukangas esim. mutta aavistuksen ohuempi). Kangasta tarvittiin 2,5m ja se halkaistiin pituussuunnassa 2 osaan. Nämä osat ommeltiin keskeltä yhteen = 5m pitkä liina (keskiosan ommel vielä sellaiseksi, että erottaa helposti-helpottaa useammissa eri sidonnoissa tai joku merkki keskikohtaan). Molemmat päät leikattiin viistoon (esim. 1:2) jotta ei ne solmukohdat jää hirmu paksuiksi. Kaikki leikatut pinnat ommeltiin käänteillä. Ylijäämä kankaasta tein vielä shoret vauvalle. Vaikka teinkin sen liinan itse ja en tod. ole mikään käsityöläinen oli sillä kova kysyntä meidän liinailun loputtua. Nyt ajattelin kyllä väsätä uuden tilalle. Se on ihan loistokeksintö! Liinan alla pystyin kesällä imettämään keskellä kaupunkia vauvaa samalla työntäessä rattaissa isompaa sisarusta. Ja pikkuinen oli tyytyväinen, kun sai olla lähellä. Samoin ruoanlaitto& muut kotityöt. Kädet oli täysin vapaana. Liinassa vauvan paino jakautui olkapäille tasaisemmin(liinaa levittämällä olkapäille) kuin repuissa, joissa on kapeahkot vaikkakin pehmustetut olkaimet. Kannoin nuorimmaista 1-vuotiaaksi asti ja kantoi kyllä mieskin :)

Mulle on iskenyt ihan kauhea räkätauti. Ääni on kokonaan poissa ja kurkku on kipeä. Kuuma mehukaan ei tunnu auttavan. Panadoleja oon nappaillut ohjeen mukaisesti, mutta ei kait tässä auta kun päivystykseen raahautua, kun niistä ei ole mitään tehoa.

T: vatsakasilmanvauvaa ja rakkauslapsi 11+0
 
Kotidopperi kiinnostais täälläkin. mut sitten taas toisaalta ehkä kohta alkaa tuntee liikkeet ja sitten siitähän tietää että pikkuinen tosiaan on mukana.. :heart: mut on se vaan niin ihanaa kuunnella aina neuvolassa sitä sydämen jumputusta. :heart: Mä en oo vielä tässä raskaudessa päässyt kuuntelee niitä. Seuraava neuvola 18.1. niin sitten :heart:

Kantoliinoista mulla on ollut sellanen keskimmäisellä ja nuorimmalla mutta jotenkin en ikinä oppinut käyttää sitä. :/ Vaikka sen kerran kun sen sidoin ja vauvan sinne laitoin niin kyllä aina nukahti. :heart: Oli hyvä keino jos ei muualle saanut rauhottumaan ;) Nyt oon miettinyt tätä:


http://www.sisukas.net/component/page,shop.product_details/flypage,shop.flypage/product_id,490/category_id,16/manufacturer_id,8/option,com_virtuemart/Itemid,54/vmcchk,1/

sen sain kantokoppaankin ja siitä vois suoraan nostaa vauvan rinnalle vähän kuin kantoliinassa. tai niin olen käsittänyt..?? Kun välillä kauppareissussa tuntunut kurjalta nostaa nukkuva vauva pois kopasta niin jospa se tolla onnistuis helposti niin että vauva voi jatkaa uniaan. Ja helppo kiinnitys. En tosiaan tiedä, en ole livenä nähnyt enkä käytännössä kokeillut. onko kellään tosta kokemuksia?

sadee80 & rusina 14+1 :heart:
 
Kantoliinoista ja kestoista Mä olen sen verran hihhuli, että yritän kestoilla mahdollisimman paljon. Ajatus siitä, että pojalla käyttämäni vaipat ovat yhä maatumatta kun häntäkään ei enää ole ahdistaa sen verran. Sitten käytämme myös niitä ruotsalaisia maissivaippoja. Imevät paljon paremmin kuin normaalit, joten tulevat melkeen halvemmaksi (ja ilmeisesti maatuvat ainakin nopeammin? ). Kantoliinakin löytyy, mutta ei esikoinen hirveän hyvin viihtynyt ja mä olen tosi surkea sitomaan sitä. Sitten oli baby björnin kantoreppu, mutta vauvan asento oli ihan kamala ja mun hartiat heti hajalla painosta. Vanhempana käytän sellasta slingiä, joka on helppo heittää olan yli ja kantaa siinä. Lodger Meillä on se rattaisiin tuleva lämpöpussi ja en voi muuta kuin kehua! Joten ajattelin ostaa kaukaloon tuollaisen shelterin ja käyttää mahdollisesti myös kantamisessa sitä. Saa nyt nähdä, kun kuitenkin vauva syntyy jo heinäkuussa, että kuin jätti on kun tota tarvittais.

Mä tuskailen nyt jo turvakaukalon kanssa, kun esikoinen ei kovin pitkään mahtunut siihen, joten ei viitsisi hirveän kallista ostaa. Sitten haluaisin kuitenkin sen travel-systeemin eli isofix-kiinityksellä alustan ja mallin mikä sopii rattaisiin (sattuu olemaan 169 e Maxi-cosi+alusta 149 e tai "halvempi" britax 129+75 e) Kyllä tulee kallis lysti alle vuoden käytöstä :/ Esikoisella oli ilman alustaa ja meni kyllä hermot. Meidän auton turvavyöt on niiiin lyhyet, että kaukaloa piti aina venkslata edes takas.

Hyvää uutta vuotta ja taas ollaan kuukauden lähempänä heinäkuuta :flower:
 
Termiitti82
minä sitten teidän innoittamana aloin eilen netistä selailemaan niitä kotidoblereita ja ihmetyksekseni mieheni oli heti sellaisen valmis tilaamaan. 45e tarjouksesta löysin sellasen joten pitää nyt ootella kunnes tulee että pääsee testaamaan.

nyt pittää alkaa soittamaan neuvolaan labratuloksia kun epäilin itse pissatulehdusta... toivottavasti ei ole ja on jotain muuta normaalia liitoskipuilua. harmi vaan että harvemmin sieltä neuvolasta ketään kiinni saa.

-Termiitti 13+0 -

pitipä vielä kysyä onko teillä kaikilla otettuna sikaflunssarokote? itse taudin sairastaneena alkuraskaudesta en ole varma otanko.
 

kantojutuista vielä.. mullakin oli baby björnin kantoreppu ja tosiaan selkä, niskat ihan rikki kun siinä kantaa. Mulla on ergoreppu, mutta ei siihen sitä vauvaosaa joten sitä voi käyttää sitten vasta 3kk lähtien. Mutta se on kyllä hyvä, jaksaa kantaa. =)

termiitti mä otin raskauden alussa sikarokotteen.
 
Toinen neuvola takana ja kaikki kunnossa. Pikkuisen sydänäänet kuului hienosti ja syke oli 148. Kävin jo katsomassa niitä vanhan kansan uskomuksia sykkeistä ja sukupuolesta ja tyttösyke olisi tuo. Mutta jostain syystä mulla on viime aikoina ollut enemmän poikaolo. Tiedä näistä. Kohtu vastasi enemmän alkuperäisiä viikkoja kuin uusia, joten jännä nähdä, mitä rakenneultrassa sanotaan. Enemmän olen kuitenkin siihen alkuperäiseen uskonut koko ajan.

Kalsiumista kysyin ja terkka sanoi, että jos edes jotain maitotuotteita päivittäin käytän, niin sitten ne raskausvitamiinit riittää. Kahdessa tabletissa on se 500mg, joten ei tarvi erikseen mitään lisää. Jos ei mitään maitotuotteita käytä, niin sitten lisäkalsiumia, mutta jotain sellaista, missä ei ole D-vitamiinia, kun noissa raskausvitskuissa on sitä se extramäärä, mitä raskaana ollessa tarvitsee.

Vatsakivuista oli puhetta, joskaan mulla ei niitä juurikaan ole ollut, ja terkka sanoi, että niistä ei tarvitse olla huolissaan. Nipistelyt ja jomottelut kuuluu asiaan ja odotettavissa on, että ne lisääntyy vaan, kun raskaus etenee. Mulla yksi ystävä sanoi, että useamman kerran lähti taju, kun liitoskivut iski päälle, joten niitä odotellessa...

Ennu maissivaipoista en ole kuullutkaan. Kuulostaisi hyvälle lisälle kestoiluun. Oletko millaisia kestoja käyttänyt? Millainen määrä kannattaisi hommata alkuun, vai olisiko parempi, että alkuun menee vähän molemmilla (kertseillä ja kestoilla) että voi sitten koittaa, millaiset vaipat vauvalla toimii?

Semmoista tänne. Mukavaa päivää kaikille :)
 
Huomenta-Päivää :) :)

Termiitti: Mäkin tilasin eilen kotidoplerin ja maksoi 45?. Nyt vaan odotellaan saapuvaksi :D Saadaan sit ukkelin kanssa leikkiä lääkäriä.. :LOL:

On se kyllä ihana kuulla se jumpsutus! Meillä oli viime viikolla neuvolalääkäri ja siellä kuunneltiin ekan kerran. Syke oli 160. Seuraava neuvola on vasta tammikuun lopussa, 26.pvä.

Täälläkin supisteli yhtenä päivänä, mutta ei onneksi enää sen jälkeen.. Lääkäriltä kysyin asiasta, niin mutis aivan jotain omiaan.. Terkalta kysyin kans ja sanoi jotain 3.raskaudesta, paikat vissiin niin löystyneet jo ja kasvava kohtu voi aiheuttaa. Hieman epämääräsiä vastauksia, eikä ottanut mitenkään vakavasti.. mutta jos vielä tulee lähiaikoina, niin soitan työterkalle ajan.

Motivaatio töihin on aivan nollassa, ei nappaa sitten yhtään :kieh:

Heipat :wave:


Maamin ja TOIVO 13+3 :heart:
 
Joulut on juhlittu, raketit ammuttu ja isovaarin hautajaiset itketty. Siinäpä meidän loppu vuosi. Uusi vuosi alkoikin sitten kausi-influenssan parissa ja sairaslomalla. Masuasukille sentään kuuluu hyvää, ainakin doplerin kautta. Muutaman muksauksenkin olen jo tuntenut, tuntuivat erittäin ihanilta ja toi uskoa siihen, että tämä parin vuoden odotus vihdoin päättyy hyvin.

Sikarokote on otettu jo rv5 aikoihin.

PikkuRuun trikoinen kantoliina oli käytössä kakkosella ja eiköhän sitä tule taas kotona touhuillessa ja ostosreissuilla käytettyä.

Chili oli saanut ihania vaaleanpunaisia uutisia, onnea!

Nyt taidan ottaa lounasta ja käydä sohvalle parantelemaan flunssaa.

omenaruusu 14+4
 
Hoh hoi.. Taas vaan sairasloma jatkuu.. onko nyt viides vai kuudes viikko putkeen..
Ennen tätä päivää olin oksentanu kerran niin tänäänpä oonki jo sit kolme kertaa, eli kaikki mitä oon koittanu syödä.
Just oon lähössä lääkäriin käymään.. Kattoo miten sujuu kun joutuu kävelemään jonkin verran ja ei oo mitään mahassa nyt... Huohh....
 
Alkuperäinen kirjoittaja Marta:
Ennu maissivaipoista en ole kuullutkaan. Kuulostaisi hyvälle lisälle kestoiluun. Oletko millaisia kestoja käyttänyt? Millainen määrä kannattaisi hommata alkuun, vai olisiko parempi, että alkuun menee vähän molemmilla (kertseillä ja kestoilla) että voi sitten koittaa, millaiset vaipat vauvalla toimii
http://www.naty.com/fi/Home/tabid/94/Default.aspx Tuolta ainakin voi lukea lisää vaipoista. Joittenkin ketjujen mukaan, ne ei kaupunkikaatopaikoissa maadu, koska ne pakataan muovipusseihin ja niin tiukkaan, ettei jää ilmaa jäljelle. Itse olen laittanut ihan pissavaipat omaan kompostiin (en sitten tiiä onko kuinka "laillista" :D )ja käytän maatuvia roskapusseja. Sitä paitsi tosiaan käytän niitä sen takia, ettei ole mitn ihottumia tullut ja imuteho on loistava ainakin pienellä vauvoilla.

Mä olen hirveen laiska kestoilija eli käytän taskuvaippoja, jotka muistuttaa aika paljon normaalia vaippaa. En osannut ikinä taitella harsoja niin, ettei ne vuotais ja muoviset kuoret paino kovasti. Kyl mä siltikin ajattelin vielä koittaa. Meillä oli viimeeksi niin paljon muutakin opeteltavaa, että jäi alussa kestoilu hirveen vähälle, kun en saanut vaippoja pitämään. Äitiyspakkauksen kestot oli alusta asti melkein liian pieniä.

Oon mä kuullut sellaistakin, et joku on ostanut 20 kpl jotain tiettyä kestoa ja ei ookaan pitänyt, et ehkä toi kokeilu on juuri oikein reitti. Kesällä on kiva kestoilla, kun ne ulkona kuivuu alta aikayksikön :)

Hyvä, että jollain muullakin on työmotivaatio nollassa. Ei tarvi potea huonoa omatuntoa, kun on niin hiljaista (ihan siis töidenkin puolesta). :saint:

Tulipa pitkä sepustus taas...mä oon tällänen hölöttäjä
 
Kiitti teille, jotka vastasitte veriseula kysymykseeni, ilmeisesti en siis ole ainoa, jolla se otetaan vasta rvkon 11 jälkeen.

Asumisesta kyseli joku; me asutaan vanhassa paritalossa, tiloja on kolmessa kerroksessa yht. 150 neliötä, makkareita kolme. Hyvin mahdutaan, koiriakin on useampi täällä.

Termiitti miettii ottaisiko sikapiikin kun on jo taudin sairastanut. Miksi ottaisit? Sinulla on jo vasta-aineet ko. tautiin, koska olet sen jo sairastanut. Taudin kanta ei myöskään kevään aikana muuttune niin paljoa, että koko väestö tarvitsisi uuden, eri kantaa olevan rokotteen.

Kohdun kasvukipuja on ollut täälläkin, onneksi nyt parina päivänä hellittäneet. Liitoskipuja en odota innolla mutta tuleehan nekin taas jossain vaiheessa. Joutuu taas nukkumaan tyyny jalkojen välissä :/ Närästystä oli tuossa ihan alussa mutta kokemuksesta tiedän, että viimeiset viikot ovat yhtä tuskaa. Itku silmässä yritin viime raskaudessa istualleni nukkua mutta siitäkään ei tullut mitään kun poltteli ja sattui kurkkuun niin kovasti. Eikä auttanut mikään närästyslääkkeet...

Doppleria en aio hommata, kohtahan ne potkutkin jo tuntuvat. Pai(ko?) kyseli milloin esikoiselta liikkeet ovat tuntuneet, minulla ne tuntuivat silloin rv17+ ja kakkosesta rv15+, saas nähdä milloin tämän kolmosen...

Hauskaa viikon alkua kaikille!
 
14+0 POKS! Apua, miten nopsaan aika menee.. Eilen illalla vihloi alavatsaa, mutta otin sen ihan hyvänä merkkinä. Jotain tapahtuu jossain =)

Neuvola on viikon kuluttua. Mulla oli muuten eka neuvola 16.11. ja toka nyt 11.1. että ei täällä Turussa ainakaan turhaan siellä tartte rampata :$ Näiden puolivälissä tosin oli se NP-ultra siis. Ja täällä ainakin tähän asti ultrat (varhais- ja NP-) on tehnyt lääkäri. Ultrahuonekin on sellanen salin kokoinen avaruuskeskus. Ihmeellistä B)

Mä tunnen vähän huonoa omaatuntoa, kun en vieläkään oikein oo sisäistänyt koko raskausasiaa! Tuntuu YHÄ vaikealta uskoa, että tuolla mahassa möyrii joku, ja että se on muuttamassa meille asumaan. En osaa selittää tätä; järjellä siis toki tajuan, mutta en oo vielä päässyt oikein mukaan tähän kelkkaan. Huomenna on päivälleen puoli vuotta laskettuun aikaan :eek:
 
12+0 Poks, maaginen raja tullut täyteen :)

vointi ihan entisenlainen täällä, ainut uusi asia mikä on ilmennyt on tän aamuinen huimaus, tuntui että todellakin pyörryn ja se tuli aina vaan uudelleen kun seisomaan nousin.. onneksi nyt jo olo parempi.. :)

mullakin on työ/opiskelumotivaatio vähän hakusessa, täytyy myöntää :)

tuntuu että tosi pitkä aika seuraavaan neuvolaan joka on tammikuun lopussa.. ja siis se ois vasta toinen käynti.. eka oli joulukuun alussa ja en ole vielä sydänääniä kuullut, nyt on tälläset piinaviikot tavallaan menossa ennen kun ne kuulee.. ultrassa tosin viikko sitten sykkeen jumputuksen näin..

mihinköhän kaikkeen sitä pitikään vastata?

doppleria ei olla ajateltu hankkia, vaikka mieli tekisi.. budjetti ei kestä..

kantoliinan olen ajatellut itse ommella tai joltain kaverilta käytettynä ostaa :)

olen katsellut jo vaunuja ja niihin alkanut säästämään.. emmaljungan duo edget grey dream värillä ois tällä hetkellä kiikarissa.. mutta voi olla et mieli muuttuu ja tyydynkin vähempiin toimintoihin ja halvempaan hintaan..

turvakaukaloita en ole vielä katsellut

täällä jokunen aika oli keskustelua äitiyshousuista ja mulla menee hermot kun tuntuu että koko Helsingistä ei löydy sopivia alle 100 euron.. haluaisin mustat siistit housut jossa olisi housujen yläosa mahan yli.. mutta ei ollut enää hm:ssäkään niitä kun kävin viimeksi katsomassa.. tietääkö joku mistä niitä saisi ja suht isoa kokoa..

termiittti: mä otin sikainfluenssarokotteen alkuraskaudessa ja ennen kun se kerkes vaikuttaa niin sairastuin itse sikainfluenssaan.. joten molempien vaikutukset on kärsitty..

Onnellista vuotta 2010 kaikille odottajille! näin ihan virallisesti tänäkin vuonna toivotettuna :)

Bebek ja :heart: 12+0
 
Olipas kovasti tullut taas tekstejä... mukava, kun on vilkasta täällä.

ärrieri Seerumiseulasta ja NP-ultrasta. Meidän paikkakunnalla seerumiseula otetaan aikaisemmin ja sitten myöhemmin on ultra. Minulla seerumiseula otettiin 28.12 rv 11+1 (neuvolan täti pikkuisen mietti, et menee pikkasen myöhäiseen ajankohtaa seerumiseulan otto ja meinas eka laittaa sen ennen joulua. Mutta päätyi sitten tulokseen, et kyllä se vielä menee tuolloin) ja NP-ultra on rv 13+1. Labrasta toimittavat tiedot OYS:aan.

kausa Minä hiihtelen, kävelylenkkeilen ja crosstraineilen (nyt vaan tuli tauko liikuntaan kun iski flunssa - tukkonen on olo, mutta ei onneksi kurkkukipua/yskää ainoastaan nuha). Pyöräilyäkin on tullut harrastettua, mutta mies ei anna talvella raskaana ollessa pyöräillä, ettei satu mitään... Hän ei myöskään anna minun siivota pesuhuonetta ja saunaa (siivoaa itse), koska siivousaine on niin voimakasta, että ottaa hengitysteihin. Ja kissan laatikon siivouksenkin hän omii raskausaikana :LOL: - hän on hyvin tarkka näissä kielletyissä asioissa ettei mitään vaan satu - vaikkei ole edes lääkäri (insinööri).

Pai80 Kalsiumista minun neuvolan täti tuumas, et kun syön raskausvitamiineja ja jonkun verran syön maitotuotteita niin se riittää. Itse olen kyllä aatellut, että pitäisköhän syödä vielä lisää esim. Calsichewia, jota olen aimminkin syönyt. kahdessa aikaisemmassa raskaudessa minulta on lohennyt hammas ja ajattelin, et liittyisköhän liian vähäiseen kalsiumin saantiin. Sehän ei ole rasvaliukoinen, joten ei haitanne liikasyöntikään?

Marta Kiitokset uudesta pinosta ja päivityksistä. Kiva kun joku pitää pinoa yllä :flower: .

virpi1980 Omakotitalossa asutaan, 113 m2, mutta mies jo rupesi puhelemaan laajennuksesta. Tällä hetkellä meillä on 3 mh, 2 oh (toisesta saisi näppärästi yhden makuuhuoneen lisää) jne. Mutta tosiaan suunnitellaan laajennusta jossain vaiheessa, kun säilytystilaa on niin vähän ja ajateltiin, et tehtäisiin iso vaatehuone, meille uus makkari, iso kodinhoitohuone, josta uloskäynti (kuravatteiden pesumahdollisuudella, pesualtaalla jne.). Mutta ei toteudu varmaan ainakaan tänä vuonna. Mies alkoi opiskelemaan työn ohella sähköasentajaksi, niin voi tehdä sähköasennukset sitten itse =) - siinä säästää aikalailla ja tietty muutkin rakennushommat tekee itse. Pappa on monesti tullut rakennus ym. hommiin kaveriksi tuolta 200 km päästä. Mummu ja pappa koettavat parhaansa mukaan auttaa meitä välimatkasta huolimatta. Muita miehen sisaruksia pystyvät auttamaan enemmän, kun he asuvat lähempänä mummulaa. Mutta aina tarjoavat itse apuaan, kun meillä on jotain projektia menossa - ei siis olla koskaan itse pyydetty... - syystä että he ovat jo aika iäkkäitä - pappa yli 70 v.

helise Minulla ei ole ollut närästystä - onneksi - ydessäkään raskaudessa eikä ole nytkään. Toivottavasti löydät jotain apua tuohon ikävään vaivaan.

termiitti minä otin rv 6 sikainfluenssapiikin, vaikka todennäköisesti olimme sen jo sairastaneetkin. Ainakin koko perhe sairastettiin viikon ajan kuumetta ym. ko. tautiin kuuluvia oireita, mutta kun ei sitä ole testattu, niin varmuutta ei ole. Mutta silti kuulemma rokote kannattaa ottaa. Ei mulle tullut siitä muuta kuin pikkasen aristava käsivarsi.

Marta Minulle taas neuvolassa kehotti syömään lisää D-vitamiinia, vaikka syön maitotuotteita ja raskausvitamiineja - on kuulemma siltikin liian vähän. Ja apteekissa kun sitä vielä tarkastettiin, niin apteekissa meinasivat, että ottaa vaan yksi raskausvitamiini ja D-vitamiinia (koska ostin D-max 20 ug). Jos olisin ottanut D-max 10ug, niin olisi varmaan voinut ottaa tuon 2 raskausvitamiinia. Mutta nevolassa oikein terotti sitä, että nykyään saanti on aivan liian vähäistä pimeänä aikana. Maaliskuulle pitäisi syödä D-vitamiinia ja valoisana kautena sitä ei tarvi ottaa, kun saadaan auringonvalosta (jos on ulkona auringonvalossa).

Liikkeet tuntui esikoisesta rv 21 ja toisesta rv 18 saa nähdä milloin tästä kolmannesta - jokohan tuntuu rv 16+ kun ollaan Dubaissa löhöilemässä =).

kardemumma Mulla oli eka neuvola 9.12, np-ultra on 11.1 ja lääkärineuvola 14.1. Tällä pikkupaikkakunnalla pitävät hyvää huolta odottavista ja n. kk:n välein alussa ja myöhemmin tiuhempaan on neuvola - vaikka onkin melkein kriisikunta. Eivät siis ainakaan tässä asiassa ole ruvenneet säästämään, vaikka yleensä muuten lapsilta ja vanhuksilta kaikki säästöt täälläkin otetaan :kieh: .

Hyvää alkanutta viikkoa toivottaen
SMSM ja Hippu rv 12+1
 
Täällä saatiin hyviä uutisia tänään. Viikon takaisen ultran ja verikokeen tulokset olivat tulleet ! Eikä aihetta lisätutkimuksiin B)

Mä kävin ekaa kertaa neuvolassa 1.12. ja 28.12. ultrassa, seuraava neuvola on vasta 27.1. aika pitkiä on välit Vantaalla ainakin näin alkuraskaudesta. Ja rakenneultra on sitten 4.3. et tuskinpa tohon neuvolan ja ultran väliin mitään neuvola-aikaa enää tulee...

Mullakin on ihan älyttömiä työmotivaatio-ongelmia. Miten tässä jaksaa vielä 5 kuukautta ennen mammalomalle jäämistä ? Tosin jos otan perheen muista naisista mallia, jään kyllä jo aikasemmin sitten saikkuilemaan (eikä sekään kyllä tällähetkellä tunnu huonolta vaihtoehdolta). :LOL:
 
hei kaikille:)

Täällä on ollut puhetta kalsiumista ja vitamiineista yms. Itse sain neuvolasta näytepakkauksen jotain vitamiineja, olikohan nimi joku multitabs raskaus (ja imetys). Se on joku uutuus tuote vissiin? Mutta ne on niiin älyttömän isoja, että en saa niitä kyllä otettua.. Tiedättekö onko tarjolla jotain muita vitamiinitabletteja, jotka olisi kooltaan vähän pienempiä??

Joku oli kysellyt myös neuvolakäynneistä? Täällä neuvolakäynnit on yleensä 1krt/kk, näin alussa. Tosin nyt ekan ja toisen neuvolakäynnin välillä tulee pidempi tauko, mutta välissä on sitten se np-ultra. Mutta muuten on aika säännöllisesti nuo neuvolakäynnit:)

Tänään tuli taas hieman huolestunut olo.. :/ Kun aamulla oli taas hieman jotain ruskeaa vuotoa (tosin erittäin vähän), mutta sitten oli myös mahakipeä, vähän niinkuin menkkamaisia kipuja tms.. Nyt ei tosin enää ole ollut mitään, mutta kyllä se silti aina huolestuttaa.. Toivottavasti nyt vaan on sitten kaikki hyvin.. Viikko pitäisi vielä jaksaa odottaa, että pääsisi edes siihen np-ultraan.. Eli nyt pitää vaan toivoa parasta:)

heidi ja pikkuinen 11+3
 
Moikka!
Paljon on tekstiä tullu jo aamun aikana ettei jaksa kaikkia kunnolla lukea saatikka jotain kommentoida :ashamed:

Täällä poksuu tänään rv14 täyteen uuden laskennan mukaan :D

Tänään kävin optikolla uusimassa lasireseptin ja valikoin uudet kehykset... Oli vähän pakko kun kuopus hajotti viime viikolla minun lasit, muuten olisin kituutellu entisillä kesään asti :eek:


Meillä se veriseula käydään antamassa rv9 ja NT-ultra sitten rv12.... tuloksia siitä erikseen ei ole milloinkaan ilmotettu kun vaan neuvolassa jotain tuloksia mitä ä.korttiin sitten merkattu.

Neuvola käynnit on minulla menny siten että eka käynti rv8+3, NT-ultra rv12 ja seuraava neuvola on huomenna eli 5.1...

heidik86 minä ostin just noita Multitabsin raskaus ja imetys vitamiineja.... hyvin on menny kurkusta alas. Voihan ne puolittaa jos tuntuu liian isoilta. Minun tietääkseni muita vitamiineja joutuu ottamaan kaksi tablettia ohjeen mukaan... nää Multitabsin R&I tarvitsee ottaa vain yksi päivässä =)

kotidobleri kiinnostaisi ostaa myös mutta taitaa rahat mennä nyt niihin silmälaseihin :(
Yksi kantoliina minulla on minkä sain lehden kylkiäisenä. Kerran olen sitä kokeillu jotain 8kk ikäselle.... Sidonnat on sen verran hakusessa että en tiedä tuleeko sitten käytettyä :/

Ruuan laittoon tästä alettava... Ja oli kuopus äsken jo vessanpytyssä seisomassa :eek: :LOL:
:wave:
 
Siis työmotivaation puutettako?! Ehei... eiiiii, ei täällä (sanoo nainen, joka on käyttänyt viimeisen 1,5 tuntia enemmän tai vähemmän netissä surffatessa vaikka ois oikeesti tosi kiirus työpäivä). :p

Olen ollut tähän asti siinä uskossa, ettei äippälomalla kerry vuosilomia, mutta tänään mulle selviskin, että kertyy ihan normaalisti! Jee! Päivän pelastus. :) Voin pitää ihan tuhottomat määrät lomia vielä äitiysloman päälle, jos jätän tämänkin vuoden kesälomat sinne. Kävin jo tsekkaamassa, että viimeinen työpäivä ois sitten 4.6.!

Olivia & Vauveli 13+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pai80:
Että ihan kaikki 5 kuukautta töitä jäljellä jos pystyy olemaan loppuun asti duunissa. Aika hurjaa !
Totta! Päivälleen! Vaikka kyllähän muakin harmittais aivan kauheena, jos pitäis jäädä vähän aikaisemmin saikulle kotiin lepäämään. ;)

No ei sentään, tietenkin toivotaan niin, että kaikki menee loppuun asti hyvin vaikka se tarkoittaiskin vielä 5kk töissä.
 
käynpä vain merkkailemassa.

Täällä voidaan hyvin, paha olo alkaa hiljalleen helpottaa, tosin ällötyksiäkin tulee toki välillä...

kantoliina meiltä löytyy nyt kaksi kappaletta, esikoisen kanssa käytin aika paljon, esim kaupoissa johon mentiin autolla, tosin sain sen vasta kun hän oli jo 5 kk, joten ihan pienen vauvan kantamista pitää opetella sitten lähemmin.!

vitamiineistämä syön tuota multitabs r& i, mulle tosin neuvolan täti sanoi että ottaa kaksi niin saa kaiken mitä tarvitsee..

neuvoloista eka neuvola oli 11.12 eli rv 8+3 np-ultra oli 29.12 eli 11+1 ja lääkärineuvola on 27.1 eli 15+1 ja sitten seuraava neuvola 16.2 eli18+0 ja ultra sitten 4.3 eli20+2... eli onhan tuossa jo aika monta käyntiä... mutta toki alussa välit harvempia, loppuaiknahan sitä saa ravata joka viikko ja mä ainakin parhaimpina viikkoina kaksi kertaa...

nyt ruoan laittoon..

emmy ja pirpana 11+6
 

Yhteistyössä