Heinäkuun Hurmaajat 2010 Tammikuussa (päivityspyynnöt yksärinä)

Moi!

Eilen tuli käytyä np-ultrassa ja kaikki oli niinkuin pitääkin. Niskapoimua oli 1.1-1.4 mm mittauspaikasta riippuen ja pituutta kaverilla oli 5,5 cm. Tyttöä siis veikkaisin tuon pituuden perusteella ;) Ultraus tehtiin vatsan päältä ja jo kutsussa kehoitettiinkin varaamaan rakkoon hieman virtsaa. Seulakokeet otettiin myös ja niistä tulee vastaus omaan neuvolaan viikon kuluessa ellei poikkeavaa löydy. Nyt tuntuu mahtavalta, kun vauvalla oli kaikki ok ja pituuskin vatsasi täysin hedelmöittymisajankohtaan nähden. Lasketuksi ajaksi mulle voi nyt siis vaihtaa 21.7

dana88: Mä otan sen rahan, koska kakkosen pakkaus saatiin viime vuonna ;)

Menkkamaiset kivut johtuvat yleensä kohdun kasvamisesta, normaalia siis eikä kannata huolestua.
 
En nyt muista yhtään ketä oli laittanut mitä viestiä, joten omien kokemusten perusteella vastailen yleiseti.. =)

Alakulosta Mä viime neuvolakäynnillä repesin totaallisesti, siis pillitin vaan koska olin voinut niin huonosti ja työt meni päin peetä saikkujen takia jne..
Neuvolatäti sitten kysäs että haluaisinko mennä juttelemaan terveyskeskuspsykologille ahdistuksesta jne (mulla ollu masennus ennen) ja tottakai suostuin, ei mennyt kuin puoli tuntia kotiinpaluun jälkeen kun terv.kesk.psyk soitti ja sano että neuvolan täti oli soitellu ja että koska pääsisin tulemaan. Nyt olen kerran käynyt ja 3 kertaa vielä ainakin edessä..
Autto kyllä tosi paljon kun sai oikeen avautua ja tää nainen vielä osas kysellä juuri oikeat kysymykset ja ottaa huomion asioita joita en ite ollut edes tajunnut.
Tarkotan vaan että mä todellakin suosittelen puhumaan neuvolassa jos on alakuloa, parempi se alakulo saada pois ennen synnytystä ku sitten vasta jälkeenpäin alkaa hoitaa.
Ja munkin tämä psykologi sanoi että äidin psyykkinen hyvinvointi on vauvalle yhtä tärkeää kuin fyysinen.

Ultrasta Mulle on tehty sekä NP- että alkuraskuden ultra sisältä päin.. Näkyy niin kuulemma varmemmin.

Omaa napaa: Vihdoinkin on alkanut pahoinvointi ja pyörrytys hellittämään täällä, ei siihen mennytkään kun 8 viikkoa ja vieläkin kyllä saikku jatkuu, mutta eilen pystyin jo imuroimaan koko tämän huiman 56 neliön linnan ja ihan ilman taukoja... JEEE :LOL:
Vieläkin tulee pyörrytyskohtauksia, mutta ei enää niin pahoja ja ei niin usein, oksennan kuitenkin ainakin joka toinen päivä ja oonkin vähän huolissaan kun paino oli jo noussut lähtöpisteeseen, mutta nyt taas olen laihtunut 2 kiloa vaikka omasta mielestä syön kuin norsu. |O
Nyt on kiusana hirvee hiiva, en edes ite ollut huomannut, mutta sitten miehelle tuli oireet ja itsenikin hoisin siinä samalla ja canesten sitten oikeen pisti sen päälle, nyt sain tänään lääkäristä viikon flagyl kuurin, josko helpottas.. Tää on kyllä inhottavaa.
Illalla pitäs jaksaa raahautua miehen veljen vaimon "työnsaanti pippaloihin"... Ei kyllä kauheesti jaksattas, mutta kai se on ihan hyvä lähtee välillä täältä kotoota johki ihmisten ilmoille...

Mielitekoja kellään? Mun tekee huisin paljon mieli appelsiineja ja maitoa!! Maitoa menee litra päivässä, ja menisi enempikin jos antasin itelleni luvan sitä lipittää... Appelsiineja voin syödä vaikka viisi kerralla eikä tunnu missään. B)

Muuttuva kroppa Ei täällä hirveesti aiheuta päänsärkyä, enempikin se että miten nopeesti saa taas ittensä sopimaan omiin vaatteisiin synnytyksen jälkeen.. Mulla ainakin on suunnitelmissa pitkät kävelylenkit ja ruoan laadun tarkkailu.

Susanna ja papu 15+1
 
Rae89: Kävin esikoisen aikaan sen np-ultran iisalmessa:) Eli jos sama on käytäntö, niin ei edes kokeilla mahanpäältä, vaan alakautta tehdään ultra.. Mutta en millään muista, että sanoiko ne silloin,et oisko pitänyt olla rakon täynnä vai ei.. Tosin sillä on kait merkitystä enemmän jos tehdään mahanpäältä.. :)
Tulehan sitten maanantaina kertomaan ultrakuulumiset, ja kerro, että oisko pitänyt olla rakon täynnä vai ei:D ja oisko jotain muuta pitänyt tajuta:D Ja että oliko se ultraus taas alakautta:) Itselläni on tosiaan sitten seuraavana päivänä se ultra:)
Onko sulla neuvolatkin iisalmessa, vai sitten siellä, missä asustelet?:)
 
Iloisia uutisia; kävin aamullla np-ultrassa ja kaikki oikein hyvin :heart: . Niskaturvotus oli 0,86 ja pää-perämitta 50mm. LA ei muuttunut miksikään. Aivan ylionnellinen olo!

Minulta ultrattiin päältä, vaikka lapussa luki että tehdään sisältä. Sanoi että kokeillaan ensin jos näkyy, ja hyvin näkyi. Pikkukaveri ei meinannut paikallaan pysyä, ja mukaankin saatiin vilkuttelukuva. Voih, on se elämä ihanaa :heart: !

Hyvää viikonloppua!
 
mielihaluista tämä on suorastaan ihmeellistä,minä olin ennen raskautta kamala herkkusuu,karkkia ja suklaata tuli syötyä päivittäin,nyt ei tahdo tehdä mielikään.Mulla on taas himo tällä hetkellä ruisleipä,päälle voilevia ja keittokinkkua ja kylmää kaakaota :LOL: =) hurjaa,miten raskaus muuttaa mielihaluja.sitten mullakin menee päivässä monen monta appelsiinia ja samoin pikku tomaatit aivan mahtavia.mitäs muilla on?

sitähän sanotaan että toiselta tekee mieli makeaa ja toiselta suolaista,en vaan muista kumpi pätee tyttöön ja kumpi poikaan.

just tulin sieltä kosmetologilta,on kyllä nyt iho todella pehmeä,samalla nypittiin kulmat ja hierottiin kasvo/hartiaseutu,siis kerrassaan mahtavaa. =) :heart: :p

HYVÄÄ VIIKONLOPPUA KAIKILLE MAMMOILLE :D
 
Mielihaluista heti vastausta Virpille: minäkin olen muuttunut raskauden aikana karkin ja suklaan mässäilijästä appelsiiniholistiksi :) Tällä hetkellä ainoat "heräteostokset" mitä kaupasta tarttuu mukaan ovat osastoa: säkillinen appelsiineja, soijakaakaota ja viiliä. Ennen en voinut ohittaa karkkihyllyä sieltä jotain mukaan nappaamatta, vaan toisinpa on nyt.

Np-ultrasta että onkos teillä muilla ollut siellä mies mukana? Haluaisin miehen pääsevän seuraamaan läheltä tätä raskautta, ja tiedän hänen toivovan samaa, joten olisi mukava jos mies voisi noissa ultrakuvaus tapahtumissa olla...
 
Termiitti82
suosittelen ottamaan miehen mukaan, on ne aina olleet ainakin meillä miehelle tosi hienoja kokemuksia ja sellasia herättäviä :LOL: sen jälkeen mua on hetken sentään käsitelty kuin kukkaa kämmenellä. =)

meillä tampereella ultrattiin ensin mahan päältä ja sitten pääosin alakautta josta näkikin paremmin. keskusäitiysneuvolan seinällä oli vieläpä isolla lappu että rakon oltava tyhjä. eli aika kovin niissä on sitten eroa, olis mielenkiintosta kuulla asiantuntijalta mistä se johtuu.

mun tekee mieli kaikkea suolasta. jos joku muistaa kumpi viittasi suolaiseen ja kumpi makeaan, ois kiva kuulla.

mies lähti just postista hakemaan dobleria :p tuun sit kertomaan toimiko. jännää, me kun ei olla vie kertaakaan kuultu niitä ääniä. muistaako joku viittasiko korkea vai matala syke tyttöön? mulla on nyt jo niin tyttö olo.

olo on muutenkin muuttunut aika mainioksi. mahtavaa jos nyt alkaa se energia vaihe!

-Termiitti 13+5 ja 3v-
 
Olivia81 Hauska juttu muuten, meillä kävi ihan sama juttu sen niskan mittauksen kans. Vatsan päältä sitten vasta sai mitattua ku ei suostunu vauva kääntymään vaik kuin tökki ku alakautta yritti. :)

Täällä on ekaa kertaa odotuksen aikana päänsärky. Voi kyllä johtuu siitä et on ollu pienoista ketutusta tänään taas ilmassa. Siitä kirjotan enemmän tonne kerhon puolelle...
 
Termiitti en tiedä, onko näissä uskomuksissakin eroja, mutta ainakin mitä itse olen netistä katsellut, niin suolaiset himot on poikahimoja ja ja alhaiset sykkeet poikasykkeitä. Yhdessä lähteessä oli, että 140-160 olisi niitä tyttösykkeitä. Mitäs muita, paha pahoinvointi on tytöistä ja linea negra pojista ja sitten tietysti ne mahaerot. Mulla sykkeiden ja pahoinvointien perusteella olisi tyttö tulossa ja himojen perusteella molemmat :) Poikaolo kuitenkin on, vaikka näen unia tyttövauvoista.

Himot vaihtelee päivittäin. Oikeastaan yksi kesto on ja se onkin iso, nimittäin katkarapunuudelit. Ei mitään tolkkua, kuinka paljon niitä voisin syödä. Sit sellaisia, mitkä tulee ja menee ovat vesimeloni, tuore ananas, suklaa vanukkaat ja lakut. Appelsiinit pisti alussa oksentamaan samoin appelsiinimehu, niin niitä ei ole pahemmin tullut syötyä. Ja perus vichyä voisin juoda vaikka kuinka paljon.

Muutuva kroppa ei muakaan pahemmin ahdista, pikemminkin päinvastoin (ainakin tässä vaiheessa). Mutta mua ahdistaa nämä muut muutokset, kuten esim. se ettei seksiä tee mieli juuri lainkaan ja se kuinka herkkä hajuaistini on. Miehen rexonat ällöttää, sen hammastahna ällöttää ja nyt siinä on joku kumma haju muutenkin, mitä siis ei oikeasti varmaan edes ole olemassa, mutta minä ja mun vihikoiran nenä vaan luullaan niin.

Mulla myös ollut viime aikoina tuota alavireisyyttä havaittavissa ja sekin ahdistaa, kun pitäisi olla onnensa kukkuloilla, mutta ei. Nyt kun olen ollut kaksi viikkoa lomalla, niin on huono omatunto siitä, kun ei ole tullut puuhasteltua juuri mitään, kun olen ollut niin hiton väsynyt. Tyhmiä paineita esittää itselleen, vaikka kukaan muu ei esitä. Ja viimeisenä sitten se, että vuoden yrittämisen jälkeen tuntuu, ettei saisi valittaa, vaan kaikki mitä tulee, pitäisi vain ottaa kiitollisena vastaan. Ja kiitollinen olenkin, aivan äärettömän kiitollinen, mutta silti tuntuu välillä niin raivostuttavalle, kun kroppa on ihan outo, eikä siihen voi mitenkään vaikuttaa.
 
Appelsiineista sen verran, että viime raskaudessa söin ihan hulluna mandariineja, join appelsiinimehuja jne. ja TYTTÖ tuli ;) Oikeestihan mistään sykkeistä, linea negroista, mahan muodoista yms. ei voi ennustaa mitään, siitä on tehty pienimuotoinen tieteellinen tutkimuskin ja ihan Suomessa. Mutta kivahan se on pohtia mikä oire tarkoittaa tyttöä ja mikä poikaa... ;)

Alavireinen olin minäkin ekat 12 viikkoa, nyt alkoi helpottaa ja mieliala on suorastaan korkealla!! :D Tsemppiä kaikille!

ärrieri 12+2
 
sadee80 Tänään vielä tyttö tuumas, kun hain hänet hoidosta: Äiti tänään en ole yhtään puhunut, että meille tulee vauva - tämä siis tätien kuullen :LOL: Ei pieni ressukka vielä oikein ymmärrä...

Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista ultrissa käyneille :flower:

Muodonmuutoksesta kyllähän tää paisuminen aina ottaa luonnolle, vaikka se normaalia onkin... mutta ainakin itellä imettäminen on kilot vienyt aika tehokkaasti ja samoihin mittoihin on päässyt - ainakin melkein - kuin ennen raskauttakin. Joten eiköhän ne muillakin mammoilla kilot imetyksellä karise, jos tieto yhtään ketään lohduttaa...

Virpi1980 meillä on VW Touran 1.9 tdi 7-paikkainen (diesel menovetenä). Välillä himottas tommosta VW Caddyä, sellasta isompaa mallia (yhellä tutulla on), ois tavaratilaa enemmän. Kumma kun meillä tää autokuume iskee aina mulle eikä isännälle :LOL: . Suksiboxin ostamisesta minäkin olen isännälle puhunut - mahtuis tavarat paremmin kyytiin :LOL: , en oo vielä tarpeeksi saanut häntä lämpeämään ajatukselle, mutta hiljaa hyvä tulee :LOL: .

Rae89 mulla on ultra maanantaina ja ultra-lapussa lukee, että ultraus suoritetaan vatsan päältä ja virtsarakko voi olla tyhjä. Vatsan päältä on suoritettu kaikki aikaisemmat ultrauksetkin OYS:ssa.

mielihaluista vielä ei ole mitään mielihaluja... Esikoista odottaessa oli mielitekona puurot - varsinkin 4-viljan puuro (ja mäku sain lapsena kammon puuroja kohtaan, enkä juuri ole niitä syönyt). Saatoin keittää kattilallisen puuroa ja ite sen syödä - siis pikkukattilallisen. Makiat taas öklötti - ja poika tuli. Tyttöä oottaessa makiat taas maistui - varsinkin suklaa.

miranha meillä mies on ollut aina kaikissa ultrissa mukana, eikä varmaan olis millään ilveellä niistä pois (pystyy järkkään työt sillaan, et pääsee mukaan työaikanakin, mutta täällä ultrat on klo ma-to klo 15-19 välillä).

Termiitti82 käsittääkseni suolainen viittaa poikaan ja makea tyttöön ja ainakin omalla sekä kavereiden kohdalla on pitänyt paikkansa. Kavarit oli päällään jätskialtaissa ootosaikana ja tyttö tuli...
Ja sykkeestä olen käsittänyt, et matala syke on pojalla ja korkee tytöllä. Oikaiskoon ken paremmin tietää. Mut omalla kohdalla pojalla on ollut matalat sykkeet ja tytöllä korkeat. Ja pojasta on tullut tuo linea negra eli ruskea viiva vatsaan.

Mullakin on tullut nyt tuota heräilyä öisin, eikä meinaa sit unta saada. Viime yönä laitoin neljän jälkeen kaverille sähköpostia ja se aamulla vastauksessa ihmetteli kuin oon ollu niin aikasten hereillä =) . Muuten olo ok. Hajuaistissa ei vielä ole tullut muutoksia, vaikka edellisissä raskauksissa olen haistanut pölyn - hassua - voiko pöly haista :LOL: . Linea negraakaan ei ole näkynyt eikä mielitekoja tullut. Ananasta syön paljon. Tänään tuli syötyä niin tulista kebabia salaatilla, että lieskat meinas suusta tulla. Arvelin, et ei tuu niin roskaruokaa syötyä, kun ottaa salaatilla eikä ranskalaisilla :LOL: . Vaikka harvoin tulee noita ruokia muutenkaan syötyä. Itse poimittuja marjoja olen myös sulatellut pakasteesta ja syönyt paljon niitä.

Mutta lopettelen tämänkertaisen romaanin tähän - jatketaan seuraavalla kerralla :LOL: :LOL: , jos joku ees jaksaa näitä lukea.

SMSM ja Hippu rv 12+5



 
Mäkin oon kahden pojan raskaudessa syönyt tolkuttomasti mandariinejä ja appelsiineja. Tytön raskaudessa maistui suolainen ja rasvainen. Nyt on enimmäkseen tehnyt mieli suolaista. Tosin viime päivinä on appelsiinitkin alkaneet maistua.

Muoks. Ja mäkin olen normaalisti makean perään, erityisesti karkit ja suklaa maistuu. Nyt ei niitä tee mieli ollenkaan.

Onnea kaikille hyviä ultrauutisia saaneille :flower:
 
Mukavia ultakuulumisia tullut jälleen, hienoa! :)

Ja aivan ihanaa, että muutkin pohtii miten päin sitä oikein olis tässä muuttuvassa kropassa. Ihanaa,etten oo yksin. Vähän luulen, että vaikka pitäs neuvolassa puhua, niin en silti saa suutu auki. Jos multa kysyy oonko ok, nii sanon kumminki että joo, ihan ok. Multa pitäis oikee tentata, että jotain kertoisin kasvokkain. Oon niin jäärä... :/

Löysin tänää kivat, matalat farkut seppälästä. Ne oli niin matalat, että ei painanu mahaa ja menis varmaan aika pitkälle kevääseen jollen muuten lihoa.. En sitten ostanu kumminkaa kun alko olee kaamee väsy ja halusin vaan pois. Mut hinta oli vaan 35e eli ehkä meen huome hakee. Nehän on halvemmat kun äippäfarkut! Mietin, et ehkä mun ompelijaäiti vois vaikka myöhemmin ommella farkkujen sivuihi esim. resorit, niin sitte ne vois toimia ihan loppuu asti.. Riippuu onko kuuma kesä :)

Mä himoitsen myös appelsiineja! Ne onki tähän aikaa vuodesta tosi hyviä muutenki ja kuoret irtoo helposti. Nam, mulla vaan aukee suu niistä.. Mutta pari päivässä menee silti :)

Np-ultra tehtii kotkassa mulla alakautta suoraa mitää kyselemättä. Ohjeistuksessa luki myös, että tervetuloa rakkotyhjänä ja että alakautta tehdään. Rakenne on sitte mahan päältä..

Ja kävin tänää spinningissä! Kyllä siinä sykkeet nousi.. Mutta teki hyvää. Se oli vaan puolen tunnin spurtti, aattelin siitä alotella kun tää alkuraskaus on ollu nii huonovointinen, että spinni on jääny välii muutaman kuukauden. Tääl meil on jumppakeskuksessa kaks kertaa viikossa puolen tunnin spinni nii aattelin niitä nyt alkaa käyttää.. Tunti vois ehkä olla liikaa. Pitää kokeilla :)

Nyt unille, miehen isä perheineen tulee huomen meille syömää. Edessä aamulla siis kunnon kokkailut. Onneksi tykkään tehdä ruokaa.

Hyvää yötä!
 
Olen uusi tulokas heinäkuun hurmaajien joukossa, meille syntyy 13.7 perheemme neljäs hurmaaja :heart:
Vanhemmat lapsemme ovat tyttö-99, poika-03 ja poika-05.
Nyt kun viikko 12 on jo reippaalla viikolla ylitetty niin uskalsin tuulettaa ja rekisteröityä tänne :D
Niskapoimu-ultrassa kävimme vähän ennen uutta vuotta hyvältähän siellä näytti (niskaturvoke 0,9) :heart:

Ja vielä lopuksi haluan toivottaa ihanaa odotuaikaa kaikille :flower:
 
Täällä toinenkin uusi tulokas tähän porukkaan: la on 12.7., ikää on kertynyt 33 vuoden verran ja esikoinen kyseessä.

Asustelemme mieheni kanssa vielä tämän vuoden Jenkkilässä ja siksipäs halusinkin tänne rekisteröityä - tämä paikallinen sosiaalinen verkosto kun on sen verran suppea ja tietyt käytännöt vähän erit, että on ihan hauska kuulla ja jakaa kokemuksia ja fiiliksiä Suomi-siskojen kanssa.

Kävin np-ultrassa heti joulun jälkeen ja tänään soittivat tulokset, että kaikki on kuten kuuluukin. Hoitaja ultrasi n. 40 min, ensin päältä (virtsarakon piti olla täysi), sen jälkeen päästi vessaan ja jatkoi ultraamista sisältä. Koko ultrauksen ajan hoitaja leperteli ja jutteli vaaville ja minulle tasapuolisesti :LOL: .

Mutta nyt lähden ulos nauttimaan päivittäisen D-vitaamiiniannoksen.

Hyvää viikonloppua kaikille!

Nennulainen ja vaavi, 13+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja Piah78:
Vanhemmat lapsemme ovat tyttö-99, poika-03 ja poika-05.
Tervetuloa Piah78 ja nennulainen.
Mulla on Piah78 samanikäiset lapset: poika 03 ja tyttö 05.
Nennulainen, mukava saada kuulumisia rapakon takaakin =) .

Heräsin tänä aamuina, kuten monena muunakin aamuna kahden miehen kanssa - puoliso ja pikkumies. Poika haluaa aina aamuyöstä pissalla käytyään vaihtaa loppuyöksi meidän väliin nukkumaan. Kyllähän se itelläkin lämmin tulee, kun kahen kuumaverisen miehen vieressä nukkuu... ei anakaan näillä pakkasilla palele :LOL: .

Nyt aamutoimiin ja siivoamaan, kaikki muut vielä nukkuu.

SMSM ja Hippu rv 12+6 ja huomenna poksuu
 
Näyttää mieliteot vaihtelevan kanssasisarilla. Mulla on aina poikaraskauksissa ollut suolaisen himo, tytöistä makeanhimo. Nyt ei oo kumpaakaan. Mut hengästymisestä päätellen poikaa odotellaan..

Jouluviikolla kävin ultrasssa ja paremmin näkyi vatsan päältä kun sisäkautta. Istukka on etuseinämässä.

Virpi: Meillä tällä hetkellä Opel Zafira ja 4 pientä lasta. Sinne takatilaan, jossa on 2 penkkiä, on aikas hankala mennä,mikäli keskipenkillä on kiinnitetty 5-pisteturvaistuin tai turvakaukalon jalusta. Keskipenkkiähän voi siirtää kiskoilla. Yks vaihtoehto on mennä taakse takaluukun kautta kuten meillä tehdään. Toista penkkiä pidetään alhaalla, niin on sitten vähän tavaratilaakin. Ja suksiboksi on kätevä. Sinne mahtuu rattaatkin.
Kun meillä kesällä syntyy viides, niin tulee auton vaihto.
 
istutaan zafirassa niin että 7-vuotias istuu siellä ihan takana,ja matkatavarat siinä vieressä ollut turvavöillä kiinni.Keskipenkillä on oltu minä ja 2-vuotias istuimessaan.Ja etupenkillä mies ja 10-vuotias esikoinen.Näin siis kun kaikki ollaan menossa pitkä matka.Lyhyillä matkoilla ja jos kaikki ei ole mukana esikoinen on tuossa keskipenkillä.Tuohon keskipenkkiin ajattelin itseni kaukalon ja istuimen väliin itseni tunkea :LOL: Voin sitten palvella pienipiä.Isompia ei misään nimessä voi vierekkäin laittaa tai matkasta ei tule mitään kun tappelevat :LOL: Se suksiboxi on hankintalistalla...kai joku lapsita on pantava sinne makaamaan jos ei ala sopu löytymään :LOL:
 
Heips kaikille!

Alakulosta:
Älkää missään nimessä syyllistäkö ainakaan itteenne, kun pitäisi tuntua siltä ja tuolta. Tuntuu siltä kuin tuntuu ja jos tuntuu kovin alavireiseltä ja pääosan aikaa niin sitten neuvolassa siitä puhumaan. Jos terkka ei ole tässä ammattitaitoinen, eikä oikein noteeraa niin sitten vaikka yhteyttä paikalliseen mielenterveysyksikköön. Raskausaika ja synnytyksen jälkeinen elämä ovat niin kamalan isoja mullistuksia ja muutoksia, että ei ihme vaikka monella tahtoo mieliala siinä myllertää. Mulla oli esikon jälkeen synnytyksen jälkeinen masennus ja ammatti-ihmisenä sen onneksi tajusin sekä osasin miehen kanssa VAATIA apua niin sitten sitä saatiin ja toivuin yllättävän nopeaa. Kakkosen jälkeen ei sitten ollut mitään. Nyt tulee jos on tullakseen, sitten vain haetaan tukea ja apua jos niin käy niin kyllä siitä selvitään.
Meillä on Citroen C5 farmari ja niin uusi talo ja talo lainaa, että tässä ei isompaa tms tarvi haaveilla. Tuo on ollu vajaan vuoden.. sitä ennen ei ollu edes farmari, joten tuntuu ihan hyvältä vaikka kohta on 3 lasta. Tuo menee sitte joskus tietty vaihtoon viimeistään jos vielä neljäs tulisi, mutta näillä näkymin meidän lapsi luku on nyt täynnä. Jotta riittää aikaa ja jaksoa hyvin kaikille. Jokaisella omat voimavaransa, ja meidän taitaa riittää kolmeen :)
Mistäs muusta täällä on puhuttu? Onko ketään muuta joka ei käynyt np-seulassa? Ei olla edellisistäkään käyty ja nytkin ratkaisu oli aika helppo. Maaliskuun alussa on sitten rakenneultra ja ens viikolla ultrataan lääkärineuvolassa.

Punaposket ja Tuhina 12+6
 
Huomenta päivää kaikille!
Mä kävin eilen sitten katsastaa tuon reitin tonne synnärille kun piti päästä ensiapuun hakee apua päänsärkyyn, iltapäivällä alkoi (joka päivä iltapivällä alkaa) ja ei auttanut panacodikaan ja sitten kuuden aikoihin alkoi tulemaan kaikki ylös ja pää tuntui halkeavan.
Ei siinä mitään, mies rattiin ja ite pillitin kokomatkan ja pääsin kyllä nopee hoitoon,heti luukulta ohjas makaamaan ja 10 minuutin kuluttua tuli kipupiikki toiseen kankkuun ja toiseen pahoinvointilääke.. Mies ei saanut olla mukana niin oli kyllä tosi orpo olo.
Tunnin kuluttua olin ihan pilvessä, olo oli niiiiiin ihana että oisin voinu siinä olotilassa olla ikuisesti, hirveen painava olo, mutta kuitenkin leijuva.
On se niin ihana tunne kun kova kipu lähtee. Kahen tunnin kuluttua odottelin jo ovilla miestä hymyilevänä resepti paperi kädessä.
Lääkäri sanoi että näillä viikoilla lapsiveden määrä nousee aika kovin joka voi aiheuttaa muutoksia verisuonissa (myös päässä) ja aiheuttaa päänsärkyä.

Uusille: Tervetuloa mukaan!
Nennulainen Missä päin jenkkilää asustelette?

Nyt pitäs lähtee hakee nuo lääkkeet ja kävästä kaupassa, hirvee nälkä (taas)!!
 
Tervetuloa uusille tulijoille !!

Pitkästä aikaa taas saan kirjoiteltua jotain, vaikka lukemassa käyn päivittäin :ashamed:

Mieliteoista on täällä puhuttu. Itselläni ei sen suurempia kumpaankaan, makea tai suolainen, suuntaan ole. kahvia olen vähentänyt kun ei oikein tee mieli. Tätä ei tapahtunut viime raskaudessa.

Toivoisin ettei kroppani muuttuisi muualta kuin vatsan seutuvilta mutta tämä toive jää toteutumatta, olen hyvä kerryttämään vararavintoa myös muualle kehooni :kieh:

Olen menossa np-ultraan nyt maanantaina 11.1 ja puhelimessa ei neuvottu mitään. muistaisin että viimeksi kun kävin kuopiossa niin se tehtiin vatsan päältä ja rakon piti olla täysi.. Nyt siis menen K-HKS:aan.
Noh, tulen raportoimaan kuulumisiani taas ensiviikolla, mukavaa viikonloppua kaikille!! :wave:
 
Hyvää lauantai iltapäivää kaikille!

Onko muille vielä ilmennyt raskausarpia? Itelle on rintoihin tullut hirveät jäljet, rinnat on kasvanut aika paljon raskauden aikana pienestä A:sta isoon C:hen. Painoa ei ole tullut lisää. Tuntuu että reisistä oon siirtynyt massaa rintoihin. Outo olo, kun aina ollut lauta niin nyt on joku isotissinen pamela :LOL: :LOL: Mies ainakin tykkää, vielä kun se sais koskea niihin :LOL: Tuntuu että rinnat kasvaa vieläkin, niitä vihloo sillain kasvukipumaisesti..

Mitäpä muiden lauantain päivää kuuluu? Ite aattelin pitää laiskan yöpukupäivän ja katsella leffoja. Pahoinvointia on vielä jonkin verran, mutta on myös jo päiviä jolloin ei tule keskusteltua pöntön kanssa. Päänsärky vaivaa myös täällä päin.

Dana88 & Pikkune 14+1

p.s Tervetuloa uudet mukaan :flower:
 
Okei, eli liittyisköhän munkin eilen iltanen päänsärky tuohon lapsivesijuttuun... 13+6 kuitenkin jo menossa.

Täällä valmistaudutaan kummitytön ristiäisiin lähtöön, meikäläinen sylikummina. Hieman jännittää ! :whistle: Toivottavasti neiti pysyttelee hiljaa toimituksen ajan, ettei kummitäti joudu tiukkaan paikkaan, ku en tosiaankaan oo mitenkään hyvä pienten vauvojen käsittelyssä. :headwall:

Huomenna ajattelin raahata itteni jumppaan tavalla tai toisella. Spinning on just sopivan iisiä tähän tilaan ja pystyy ite säätelemään parhaiten sykettä. Stepissä karkaili turhan korkealle yli 160 eikä sitten oikein tahtonut palautua alas.

 
Tervetuloa Piah78 ja nennulainen munkin puolesta!

Söin juuri Kotzonen ja olo on mitä mainioin (kauheeta itsepetosta, ei muka syö pitsaa!). Käytiin aamupäivällä uittamassa koiria Hyvinkään koirauimalassa ja seuraavaksi ajattelin ottaa päikkärit ja sitten painella salille treenaileen. Että tiedätte sitten kaikki, mitä teen tänään. :D

Alakuloa on täälläkin ajoittain ilmassa. Onneksi nyt loppuviikon on jo tuntunut selvästi energisemmältä ja olo jotenkin iloisempi. Ehkä tämä pyöristyvä massu saa sen aikaan, että alkaa ihan konkreettisesti iloitseen uudesta tulokkaasta? Luulen muuten myös, että meillä, jotka on ennen raskautta liikkuneet paljon, tuo alakulo voi johtua myös siitä, jos ei pääse liikkuun normaalisti. Kroppa ei saa päivittäistä hyvänolon -hormooniannosta tms.

susanna85 Harva asia elämässä tuntuu niin taivaalliselta, kuin se kun migreenikohtauksen jälkeen kipu hellittää! Se on oikeesti niinkuin ois jossain pilvessä leijailemassa. Hyvä, että sait apua nopeesti. Aion kyllä itsekin painella nopsaan päivystykseen jos tulee migreeni eikä lääkkeet auta.

dana88 Täällä ei vielä näy raskausarpia - pidän sormet ristissä, ettei tuliskaan! Mulla tuli teini-iässä aika paljon ihan hormoonitoiminnasta, mutta ne on onneksi vaalenneet. En toisaalta aio ottaa stressiä vaikka tuliskin nyt raskauden aikana uusia, ne kuuluu asiaan. :)

Rentoa lauantaita ihanille mammoille! :)

Olivia & Vauveli 13+6
 

Yhteistyössä