Heinäkuun Hellemasut 2015

Täällä piti varmuuden vuoksi vielä testailla oireettomuuden takia. Ja vahva viiva piirtyi testiin, oli vahvistunut entisestään :) mutta täyden mielenrauhan saa varmaan vasta ensimmäisen ultran jälkeen..

Tsemppiä meille kaikille tähän alkuraskauden piinaan :)
 
  • Tykkää
Reactions: Mariiii
Pitänyt kysyä, miten teitä muita väsyttää? Mä en meinaa saada pidettyä silmiä auki ilman aamupäivän ja iltapäivän päikkäreitä. Ilman oksupoksuja pitäisi olla saikulla jo tästä syystä, huh. Väsymys tulee niin vauhdilla, että nukahdan vaikka istuvilteen. Eilen neuvolalääkäri oli ennen ultraa vakuttunut, että ootan kaksosia, kun oksensin hänen roskikseenkin.. Oireet on kyllä melkoiset, mutta yksi siellä mukana on, mikä on meidän tapauksessa vaan hyvä :)

Tsemppiä kaikille, ei ole aina helppoa ja euforista nää alkukuukaudet.

Nannanas rv 7+2
 
"Mailis"
Täällä plussa saatu viime viikolla ja nyt menossa viikot 4+6. Laskettuaika olisi siellä heinäkuun loppupuolella. Hieman jännittää, miten paapero kestää matkassa. Yksi keskenmeno takana ja se vielä tuoreessa muistissa. Ollaan menossa varhaisultraan joulukuun alussa :)

Oireina mulla ollut alavatsa nippailut ja kivut. Niin ja tietysti se tolkuton väsymys...huoh.....

Onnea kaikille odottajille!!
 
Voi Myrtti85, voimia ja onnea uuteen yritykseen. :hug:

Omia ultra kuulumisia, tänään siis tarkistamassa uudelleen että onko Pähkinä kasvanut vai onko raskaus jo pysähtynyt ihan alkumetreillä.
He kun siellä ei oo ottanu oikeen tosissaan tota mun kiertoa niin olivat jo valmiiks melkein sitä mieltä että huonot on uutiset. Mutta Pähkinä yllätti meidät kaikki ja siellä hän oli jo kasvanut ihanasti, ja sydän sykki hienosti. :heart:
Viikot ois nyt sit ultran mukaan 6+5, mun laskujen mukaan ois ollu n. 7+0. Voi hitsi oon onnellinen, nyt sit jännätään seuraavaksi nt-ultraa joka on vasta joulun jälkeen.

Mulle voi nyt päivittää sitten: Lillian-83, 9.7.2015, Neljäs, 31, TYKS

Lilian&Pähkinä 6+5 :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Zzara ja Mariiii
Hiphei, jokohan sitä uskaultautuisi mukaan höpisemään. Täällä toiveissa toinen lapsi, nyt mennään 5+5 vissiin, oviksesta laskettuna 6+1. Esikoinen reilu 2v. Taustalla kaksi keskenmenoa vuoden sisään, joten kovin varovaiset fiilikset vielä. Helpottavaa lukea, että täällä muutkin painii samojen pelkojen kanssa ja on myös muita keskenmenotaustaisia.

Merkit tällä kertaa näyttää paremmilta kuin keskenmenneissä. Raskaustestit näytti vahvaa plussaa jo ennen kuin menkkojen olisi pitänyt alkaa ja digissä 3+ kun viikot oviksesta 5+1. Keskenmenneissä oli viivat alkuun heikkoja/vahvistui hitaasti ja digi tuli perässä, tuulimunassa ei noussut ollenkaan 3+ asti. Myös oireet on nyt onneksi vahvoja! Jo nyt on pahimmat olot koskaan tähän mennessä. Löytyy siis väsymystä, pahoinvointia ja tissikipua eli hyvin perinteistä settiä :) Kovin kiitollinen olen kaikista oireista. Keskenmenneissä ei tainnu tissit olla juuri lainkaan kipeät ja oireet helpotti selvästi samoihin aikoihin kun raskauksien kehitys pysähtyi (5+ ja 6+ viikoilla), vaikka km:t sitten myöhemmin vasta todettiin.

Varhaisultraan päästään taustan vuoksi, vielä viikko ja yksi päivä pitäisi odotella ennen ultraa.

Onnea teille, jotka olette jo ehtineet saada hyviä ultrakuulumisia <3 Ja pahoittelut ei niin hyviä uutisia saaneille, se on kyllä niin suuri pettymys..

Listaan tiedoilla: Onnen Keiju / la 16.7. / 29v / toinen

Onnen Keiju 6+1 (vielä toistaiseksi seuraan oviksen mukaisia viikkoja)
 
Myrtille suuren suuret pahoittelut ja jaksamista! :heart: Tiedän tuon tunteen, 3 peräkkäistä keskenmenoa kokeneena. Haleja! :hug:

Mutta samanlainen kohtalo se on edessä täälläkin. :( Tein toistamiseen digin ja se sanoi edelleen "raskaana 2-3". Vaikka liuskatestit ovatkin vahvistuneet ihan hyvin niin luotan kyllä tuohon digiin. Tää mun tunne mikä mulla on, on niin vahva. Viikkoja pitäisi siis olla tänään 6+2. Tuulimunaa veikkaisin. Mutta soitin minä tänään neuvolaankin, joten pääsen nyt torstaina lääkärille, jossa toivottavasti myös ultrataan. Sitten kai se pukkaa lähetettä lääkkeelliseen tyhjennykseen, kun ei kroppa tajua itse toimia. :(
 
Voi ei, kun täällä olikin ikäviä uutisia. Myrtti, olen pahoillani :( Voimia kovasti! <3

Tervetuloa uusille ja onnea! :wave:

HappyFeet ja Nannanas onnea hyvistä ultrakuulumisista!

Ja Lilianin kuulumisia odotellaan, toivottavasti uutiset on hyviä :)

Mulla oli tänään myös kontrolliultra, kun silloin n. 1,5vko sitten näkyi vasta ruskuaispussi ja mulla oli aika hidasta se hcg:n nousu. Olin jo ihan varautunutkin huonoihin uutisiin.
No Lääkäri ultrasi ensin jonkin aikaa ihan hiljaa, sitten ilmoitti, että kyllä siellä on syke <3 Ja sitten toinenkin :O mutta ilman sykettä. Huh! Sykkeellisellä oli viikkoja koon mukaan 6+5, menkkojen 7+6, mutta veikkaan, että siitä väliltä oikeasti, kun näkyvyys ei ole niin hyvä vielä ja mulla on aina sen takia saatukin aluksi pienemmät viikot ja sitten nt-ultrassa saatu taas lähemmäs niitä alkuperäisiä viikkoja.
Taas 2vko päästä kontrolli ja selviää toisen kohtalo. Mä voisin kyllä uskoa, ettei toinen kehity ja oikeastaan tuplaraskaus pelottaisikin, mutta eiköhän asiat mene niin, kuin on tarkoitus. Ei tässä muutenkaan olla turvallisilla viikoilla vielä.
Muuttuikin näin päin tämä asia nyt. Hurjaa!

Pompelo 7+6 (vielä menkkojen mukaan)
 
Tänään piipahdettu neuvolassa esikoisen kanssa. Samalla sit kerroin terkkarille uutisen ja hän oli niin innoissaan,oikeen halaamaan hyppäs!:) Taustalla kun on kolme perättäistä keskenmenoa,th lupas yrittää saada mulle ultraa aikaisemmin. Mut eka neuvola on jo 3.12. Laski viikot sen normi 28päivän mukaan,vaikka ovia oli myöhemmin...mut hyvä niin,ni kaikki on aikaisemmin.:)

Voi Myrtti!:( Paljon voimia ja tsemppiä uuteen yritykseen!
 
pompelo sanoko ne mitään ennustetta sille toiselle? Voiko se esim. Kehittyä jotenkin hitaammin?

Lilian ihania kuulumisia

MiNalolle jaksuja tilanteeseen. Voin kuvitella vaan miten hermoja raastaa tuollainen. Onneksi kuitenkin sait lääkärille ajan.

Sit pientä kyssäriä. Saako protskupatukoita syödä raskausaukana? Mulla on tuolla pien varasto, mutta en arvaa ottaa jos on jotenkin haitallista. Ei viitsisi roskiinkaan heittää.
 
EX4
Etusivua päivitelty!

Tsemppejä tarvitseville, erityisesti Myrtti :hug:

Kiitos teille myöskin kun tsempasitte ja tuitte kun kerroin tytöstämme. Tällä hetkellä hän voi ihan kohtalaisesti. Pään kertoo jomottavan mutta muuten ok. Tyttö harrastaa 5krt viikossa tanssia ja nyt ei oikein voi tanssia niin se on sitte suurin murhe hällä. Toivon vaan että hän tuosta nyt paranee. Kotona on tämän viikon mutta ens viikolla katotaa kouluu paluuta.

Kahvia juon kyllä. 1-3 kupillista päivässä, pyrin joka raskaudessa vähentämään vähän.

Olo on tunteellinen! Tunteet pinnassa joka asiassa ja kaikesta itken. Lisäksi aamupahoinvointi on seurana tällä hetkellä.

Varhaisultrassa oltiin eilen. Siellä se pikkuinen kasvaa ja kehittyy. Sydän jumputti hienosti. Pelko on koko-ajan kun tosiaan kaksos keskenmeno tuli maaliskuussa. No toivotaan että kaikki menee hyvin.

Lähden tästä nyt laittamaa katraalle ruokaa

E 7+6
 
Myrtille jaksamisia! Kovasti toivon että teillä lähtisi uudessa yrityksessä käyntiin normaali raskaus.

Tervetuloa taas uusille, teille onnittelut plussasta ja ihanaa (vaikka varmasti välillä vähemmän ihanaa) raskausaikaa!
Tihan asennoitumista olen koittanut itsekin noudattaa, eli nautitaan nyt ainakin niin kauan kuin pystyy. Toki tipahdus on sitten varmasti korkeammalta jos jotain sattuukin mutta ainakin tällä hetkellä mennään sillä tiedolla että kaikki on hyvin.

nelHMillä on myös ihana asenne! Vähän tuollaista sotilaallista menoa. Kaikki kestetään hyvän asian puolesta, bring it on! ;) Ajattelen sitten sinua jos/kun alkaa oireet olla kurjempia.

Cassis jos osaavat sieltä jotain spesifiä suositella niin jaathan tiedon meidänkin kanssa :) Itse en ole yhtään salilla viihtyvää tyyppiä. Enemmän olen viihtynyt ryhmäliikunnassa, tanssista pidän erityisesti :) Varmaan joku ihan perusjumppa voisi olla raskaudelle mukailtuna ookoo. Tsemppiä tavoitteeseen!

Väsymyksestä. Omalla kohdallani se tuntuu vähän hellittäneen. Edelleen väsyttää mutta ei niin julmetusti kuin vielä viime viikolla, jolloin työkaveritkin suoraan totesivat että näytän kamalalta :D Jaksamisia väsymykseen ja pahoinvointiin Nannanas!

Ihanat kuulumiset Lilianilta, mahtavaa! :heart: Sama EX4llä!
pompelolla oli kanssa hyviä uutisia joskin myös harmillisempia. Hurjaa tosiaan!

MiNalo jaksamisia odotteluun. Toivottavasti olet väärässä ja masussa kaikki hyvin!


Täällä vatsa temppuilee ja tunteet myös pinnassa.
Tavallisesti vatsani toiminta varsin tasapainoista, nyt sitten vuoroin vatsa sekaisin ja sitten kovalla. Ilmavaivat jotain aivan järkyttävää. Ihmisten ilmoilla ei ole nyt kiva olla :LOL: Pienoista etomista on myös alkanut ilmaantua.

Mariiii & 4+6 :heart:
 
An79 jos toinen olisi vähän nuorempi ja vasta kehittymässä syke, niin silloinhan se seuraavalla kerralla pitäisi näkyä. Itse luulen kuitenkin enemmän, varsinkin noiden viikkojen perusteella, että sykettä ei enää tule.

Ja EX4 hui kauhea teidän tytön tapausta :| Onneksi ei sen pahemmin käynyt :heart:
Onnea hyvistä ultrakuulumisista! :)
 
Viimeksi muokattu:
Olen pahoillani Myrtin puolesta. Jaksamista sinne :hug: Toivon onnistumista ja iloa seuraavaan yritykseen!

EX4, hyvä, että tyttösen vointi on kohenemaan päin. Hurja juttu! Tervehtymistä sinne! Ja ihana, että saitte ultrasta mukavia kuulumisia :)

Lilian83, ihanaa, että pähkinän syke siellä niin pumppasi! Taitaa olla odottavalle äidille ihanimmat kuulumiset :)

Huh, NelHM, mitä oloja siellä. Tsemppiä! Tuoko mikään helpotusta oloosi?

Toivottavasti MiNalo kyse olisi vaan pelosta, eikä todellisuudesta. Toivon parasta!

Tervetuloa uutukaiset! Onnittelut myös plussista :)

Vatsantoimintavaroitus! I feel you Mariiiiii. Mun vatsa on ihan kummallinen koko ajan. Olen alkanut epäillä, että nää mun kivut liittyy siihen, että vatsa on kovalla ja siellä on ilmaa niin että pihinä vaan kävisi kun sörkkäisi neulalla "ilmapalloa". Mikäköhän senkin hoidoksi olisi hyvä? Maitohappobakteerit? :confused:
 
Voi Myrtti... Olen niin pahoillani. Liian kovia joudut kokemaan. Toivottavasti seuraava plussa on lujaa tekoa. :hug:

MiNalo , onneksi sait lääkärin pian niin saat selville mikä homma oikeen on.

Onnea kaikille ketkä on saanu hyviä ultrakuulumisia! Aika hurjaa sinullakin Pompelo... Haaveilen itsekin hetkestä jolloin ehkä selviää että elossa tuolla ollaan:heart:

Täällä poksahti 6+0. Oireitahan on... Eilen alko pahoinvointi ihan kunnolla, huvitin ja ällötin kanssaihmisiä yökkimällä Lidlin kassajonossa. Oksentaa ei oo tarvinnu mutta kaukana ei oo. Kahvi ei enää putoa ollenkaan, ja jos sitä alas saa niin tod. huono olo jää. Tissit on kipeet, ja toisesta nännistä tulee vähän jotain kirkasta nestettä (???) välillä. Kokoaikainen krapula kuvaa hyvin tätä oloa... Hengästyttääkin helposti. Ja väsymys... Karsea. Terävät repäsykivut yllättää välillä aivastaessa. Maha on sekaisin ja jatkuva pissahätä. Kylmäkin on... Vali vali :)

Oireista oon tyytyväinen mutta edelleen pelkään. Varhaisultran varaan joskus ens viikon lopulle varmaankin. EHKÄ sitten helpottaa jos kaikki on hyvin. Eka neuvola vasta 12.12.
 
Myrtti suunnattomat pahoittelut. Toivon seuraavaan yritykseen iloa kaikesta huolimatta :hug:

MiNalon uutisiakaan ei ole helppo seurata. Toivotaan, että kaikki kääntyy parhain päin <3

ja Pompelolle tsemppiä uusintaultran odotteluun.

Oireita on täällä ollut yllättävän vähän, mutta rinnat on arat, alavatsaa kiristelee ja VÄSYTTÄÄÄÄÄ. Väsymystä ei tietenkään helpota yhtään se, että tuo melkein 3-vuotias on viime aikoina nukkunut aivan järkyttävän huonosti. Niin ja luonnollisesti hormonit ovat iskeneet täysillä. Mies nauroi tänään vedet silmissä kun mä samaan aikaan itkin tunteellisuuksissai ja nauroin hänen vitsilleen. Tämä on hänestä kuulemma huikean hauska ajanjakso hänen elämässään :D

Me ei olla läheisistä vielä kerrottu kuin minun kaverille, jolle on purkanut tätä yritysaikaa ja minun äidille, jolle purin muuten vaan sydäntäni ja samalla kerroin, että vauvaa ei kuulu ei näy. Pahoittelin äidille, että en keksinyt mitään luovempaa tapaa kertoa vauvasta kuin että lähetin hänelle kuvan pissaisesta tikusta :D :D ensimmäinen neuvola on nyt varattu ja meillä on yhteisaika lapsen 3-v -neuvolan kanssa, joten ennen sitä ehkä luetaan suosikkikirja "Vallaton vauva valtaa vatsan" vähän toisella meinigillä kuin tähän asti. Sen jälkeen varmaan tietääkin sitten kaikki, koska tuolla meidän lapsella on NIIN paljon aina asiaa ihmisille :)

vaatteet ovat hieman yllättäen jo nyt ongelma. Viikonloppuna jo kirosin mielessäni, että miten nyt jo voi farkut kiristää. Mutta ei auta kuin mennä sukkahousuissa ja hameessa sitten :)

Iloa viikkoon kaikille uusille ja vanhoille ja suuret halaukset menetyksen kokeneille.

Anskutin ja Muikku 4+5
 
"Ellistiina"
Jännittäviä kuulumisia monilla ja hyvin surullisia toisilla, kuten Myrtillä.

Itse en osaa iloita tästä raskaudesta vielä niin paljon kuin tahtoisin, ja mieli on aika apea. Lapsen isän kanssa asiat ovat siis todella solmussa, ja sitä pohdin jatkuvasti. Hänellä on vielä elämässä järkyttäviä murheita, enkä tiedä, miten hän niistä selviää. Toivon, että saisin voimia iloita tästä ihmeestä, nyt en osaa enkä jaksa.

Ehkä kunnon yöunet auttavat...

Ellistiina & 6+4
 
Olipas paljon tekstiä :) pahoittelut surun kohdanneille :( ja onnittelut hienoista ultrakuulumisista teille joilla se jo takana :) !

Oireettomuus välillä huolestuttaa. Nälkä on kyllä nykyään herkemmin ja alamasua turvottaa ja jomottaa. Vielä 2 viikkoa ekaan neuvolaan ja ultraan, hui!
Vielä ei olla kerrottu kenellekään, meidän oma pieni salaisuus <3 Ultran jälkeen mä oisin ainaki valmis paljastaan asian ainaki lähimmille.

Nalle Luppis & pikkunalle rv7+0 :)
 
Kuulumisia täältäkin :) Järkkyä pahoinvointia on ollut lähes jokaisena aamuna heti rv7 alkaen, siis ei voi kahvia juoda, syöminen tekee pahaa ja mahaan jos koskee yhtään, niin pahenee! Vointi paranee heti iltapäivällä ja illalla olenkin jo unohtanut olot..

Vuotoja ei ole nyt ollut viikkoon, ilmeisesti oli valemenkat? Ja rinnat kupin tai parin verran kasvaneet, ihan järkkysuuret.. Herkät ja verisuoniset. Mahassa kohdun kasvukipuja, sekä karvoitus rehottaa vaikka olisi esim sääret sheivaillut edellisaamuna.

Pakko myöntää, että voisin skipata suoraan synnytykseen ja jättää nämä raskausoireilut jo taakseni..

Winny rv7+4
 
Ihanat oireet Winny! :D mulla tää oksupoksuolo vaan pahenee, kaikki tulee ylös, ja mitään oikein ei tee mieli. Paitsi mandariineja ja välillä rullakebabia (mitä en normaalisti syö ikinä, mies vähän ihmeissään :D )

Neuvolalääkäri veikkaili olon jatkuvan noin rv 14 asti, kiva.. Melkein puolet jälkellä, ja ei nyt töistäkään voisi olla kahdeksaa viikkoa pois, mutta toisaalta mitä mä oksentelen ja nuokun sielläkään. Toivottavasti menee pian ohi..

Onks kellään ar-ultraa lähiaikoina? Oispa kiva päästä taas parin viikon päästä, ja sit alkaakin olla niskapoimu-ultra lähellä. Toivon niin että aika tulisi ennen joulua :) Pe neuvolaan, niin täytyy asiasta kysyä.

Hyviä vointeja kaikille!

Nannanas rv 7+3
 
Eikös nelHM:llä ollut tänään ultra?

Mua vaivaa nälkä...jatkuva nälkä. Lihon tätä menoo taas ihan kunnolla. Molemmista raskauksista on aina tullu se 25kg. Niitä onki ollu sit kiva tiputella :(
 

Yhteistyössä