Heinäkuun Hellemasut 2015

EX4, hui, voi ei, onneksi ei käynyt niin pahasti että joutuisi jäämään sairaalaan makaamaan. Toivottavasti aivotärähdys ja murtuma paranee joutuisasti.

Itse olen vähän yllättynyt kuinka rankkaa on saada positiivinen raskaustesti! Luulin että tämä olisi maailman ihaninta aikaa mutta jokainen fyysinen oire stressaa että onko se nyt normaalia ja johtuuko se nyt hormoneista ja voiko oireita edes tulla näin alussa ja vielä henkinen huoli siitä onko sillä pienellä solukimpulla kaikki hyvin.

Mulla on ollut noin viikon siis lievää alavatsakipua ja muutaman päivän pahoinvointia. Tänään tuli häivähdys verta valkovuodon joukossa ja olen tällä viikolla itkenyt varmaan jo 5 kertaa. Lisäksi ripulia ja ilmavaivoja. Viikkoja päättelisin että on 4 + 0 tänään. Yritän rauhoitella itseäni että ei mitään vakavia tai huolestuttavia vaivoja ole ja että en stressaantuisi ja saisi siitä kuviteltuja vaivoja. Viimeisimmän itkukohtauksen jälkeen on vielä nyt pari tuntia huimannut!

Stressaa kamalasti kun ensi viikolla pitäisi lentää käymään äidin luona Suomessa. Ei kai lentämisessä ole mitään vaaraa alkuraskaudesta? Mies on onneksi niin rauhallinen, ihana ja tukee minua ja ainakin vielä ymmärtää suurimmaksi osaksi. Musta tuntuu vaan että tää tuntuu niin massiiviselta kun tämä on ensimmäinen kerta mitään positiivista testiä.
 
Tänään oli pakko vielä tehdä digi, kun oli tuolla kaapissa oli kaksi kappaletta niitä ja se näytti "raskaana 2-3" eli varmaan ihan oikein, kun tänään menkoista laskien 5+0 :rolleyes: Täytyy tuo viimeinen tehdä vähän myöhemmin ja katsoa saako siihen sen 3+...en kyllä ymmärrä miksi alunperin tilasin näitä näin monta tuolta netistä tai siis oletin tarvitsevani niitä, kun yrityskuukaudet lisääntyy...No ainakin näkee, että raskaushormoni lisääntyy.
 
Onpas tänne tullut taas paljon lisää tekstiä :)

Hiusten värjäämisestä; ite mietin kans että uskaltaako vai... Mutta aion värjätä, varmaan harvemmin vain. Kun normaalisti 4 vkon välein niin jos nyt sitten värjäilis joka toinen kuukausi.

Ja liikkumisesta; salilla tulee vielä nyt alkuvaiheessa käytyä ihan normaalisti. Mutta tietenkin fiiliksen mukaan mennään.

Vaivaa edelleen tämä oirettomuus. Tuntuu että ne vähäisetkin oireet ois hävinny... Mutta toivotaan että siellä ois kaikki hyvin :) varmaan pitää alkaa harkitsemaan sitä ar ultraa että sais mielenrauhan :D

inppa ja 4+6
 
Huomenet!

UmmiMamm Tämä alku on kyllä raastavaa aikaa kaikkine epävarmuuksineen. Ja kaikenlisäksi en muista juuri mitään näistä nykyisistä oireista siitä alkuajalta. Mulla oli tän viikon alussa veristä vuotoa, joka kesti vain yhden päivän ja järkeilin sen nyt kiinnittymisvuodoksi. Ehkä se oli sullakin sitä :)

Tein tänään jo tuon digin, koska mieli on niin vaellellut ja tulokseksi tuli 2-3, niin kuin pitäisikin. Nyt voin siis hetkeksi unohtaa pelot. Toki keväällä piirtynyt haamu ja sen jälkeen alkaneet kuukautiset vaikuttaa aika paljon aivoihin ja siihen miten helppo tai vaikea tähän alun epävarmuuteen on suhtautua. Mutta taidan silti jättää varhaisultran käymättä ainakin tässä vaiheessa.

Hiusten värjääminen onkin sellainen juttu jota en ylipäänsä ole tehnyt pitkään aikaan ja kuontalo ehkä sitä vähän kaipaisi. Mutta josko mä nyt menisin sit vaan leikkaamisella, jota sitäkin kuontalo kyllä kaipaa :D

EX4 Toivottavasti tyttäresi toipuu kolhuistaan pian. Nuo on aina hirveitä hetkiä.

Nalle luppis mun käsittääkseni liikuntaa saa jatkaa siten kun itse pystyy ja tuntuu hyvältä. Toki kannattaa kuunnella elimistöä tarkemmin. Itse juoksin edellisessä raskaudessa puolimaratonin viikoilla 3+jotain ja jatkoin juoksua plussan jälkeenkin kunnes rinnat alkoi olla niin arat että ei enää pystynyt eikä kaupasta löytynyt niin tukevia liivejä, että oisi ollut apua. Sen jälkeen kävelin paljon ja kävin useamman kerran viikossa salilla niin kahvakuulatunneilla kuin tekemässä omaa treeniä. Ohjaajalle aina mainitsin raskaudesta jos menin sellaiselle tunnille, jossa en ollut aiemmin ollut, jotta hän osasi kertoa mitkä liikkeet on sopivia ja miten niitä voi korvata. Jouduin tosin noin viikolla 25 jättämään salinkin pois kun alkoi supistelemaan. Sitten vaan käveleskelin fiiliksen mukaan :)

Oma liikunta on ollut nyt 2 vuotta niin olematonta, että hirvittää ajatuskin sen aloittamisesta nyt, mutta pakko on, koska se on yksi tehokkaimista tavoista pitää verensokerit kunnossa. Mä olen aika vakuuttunut, että saan raskausdiabeteksen seurakseni ja vaikka sen puhkeamista noin periaatteessa ei pysty ehkäisemään niin ajattelin silti iskeä kovat tiskiin ruokavaliolla ja liikunnalla :D

Anskutin ja Muikku 4+3
 
Huomenta

Hurjasti tekstiä tullut taas. Värjään itsekin hiuksia raskausaikana. Liikuntaa en pysty harrastaa. . Lenkkeilen. Alun pahoinvoinnin jälkeen ei mene kauaa kun alkaa liitoskivut ja rv20 paikkeilla varmaan taas supistukset. Näin menny aiemmat ja levossa saikulla viimeksikin rv22->. Eli supistusherkkä kohtu minulla. Liitoskivut ollu joka kerta pahempia ja tullu aiemmin. Issiaskin tulee aina. Eli fyysisesti hankalat ajat tulossa. En usko että viides kerta ois poikkeus.

Seksistä. . Tekee mieli mutta en pysty. Kauhee pelko että muka aiheuttais jotain pahaa. Jos ultrassa kaikki ok niin sen jälkeen. .Hirrrrveeee selibaatti siis tässä meneillään :O

EX4 Onneksi ei käynyt pahemmin! Hui kauheeta.

Nyt jatkan vaan tuntien laksemista ja odotan että päivät menis nopeesti. .3 yötä ultraan.

Nelli & tiitii 6 + 6
 
Pajunkissa eikös se tarkoita et on 2-3 viikkoa hedelmöityksestä? Eli vielä ihan näyttäs oikein.

nelHM vähän niin ku joulua odottelis :) toivottavasti kaikki on kunnossa ultrassa.

Mulla sitten illalla tuntui ihan kunnollinen repäisykipu aivastaessa. Tuli sellainen tunne et nyt vähintään poksahti munasarja :D
 
Hiuksi aion värjäillä normaalisti.. Mulle joku parturi joskus sanoi ettei se vaarallista mitenkään pitäis olla mut moni ei kestä hiusvärien hajuja pahanolon takia.

Seksiä ollaan harrastettu ihan normaalisti, kun ei ole lääkäri kieltänytkään. Ekassa raskaudessa oli hetki jolloin piti välttää lääkärien kehotuksesta. Muuten menty aina normaalisti.

Mä olin eilen kaupoilla ja ihan hyvin meni siihen asti et lopuks käytiin tossa lähikaupassa ja mua alko heikottaa, nousi kylmähiki päällä, ja kädet tärisi. Äkkiä kotiin ja otin lasin mehua. Ja makailin sohvalla, mahtoikohan olla sokerit alhaalla. Ihan outo tunne ei oo koskaan ennen tullu tollasta. Voiko johtua raskaudesta? Meni aikansa ennen kuin meni ohi. Nyt kauhee jännitys etten sitten vaa pyörry mihinkään. En ole koskaan kyllä pyörtyny ennen.

Lilian&Pähkinä
 
Heippa!

Täällä viikot paukkuu, 7+0, eli jo kahdeksas raskausviikko :). Reilu viikko ultraan, ai mitenniin odotan.. Pelottaa kyllä miten maailma romahtaa, jos ikäviä uutisia kuulee. Huh, menis tämä alkuraskaus nopeasti ohi!

Kaikille hyviä vointeja!

Nannanas rv 7+0
 
Tulee ihan olo kuin olisin ainut joka ei ajatellut mennä varhaisultraan. menisin ehkä itsekin jos niitä täälläpäin tehtäisiin. Ajan nt-ultraan sain vajaan neljän viikon päähän, eli niin kauan saa vielä jännittää. Ja jos siellä menee kaikki hyvin, niin sitten kerrotaankin asiasta jo muille. Eniten mua stressaa töissä kertominen. Töiden kannalta tää ei todellakaan tunnu oikealta ajalta saada lapsi, työkuviot muuttui täysin päivää ennen kuin plussasin. Vaikka kuinka koittaa suunnitella asioita niin ei se mene niin :D Onko kellään muulla paineita siitä, miten töissä suhtaudutaan uutiseen?

Hiusten värjäämisestä. Mä aloin raskautta silmällä pitäen kasvattaa omaa väriä, viimeksi oon värjännyt tukan juhannuksena. Sitten oli tarkoitus kituutella joku 4kk kamalalla tukalla ja sen jälkeen ottaa raitoja häivyttämään tota rajaa. Tulin raskaaksi, ja nyt raitajuttukin on edelleen jäänyt, mut jos jouluksi kävis vähän raikastaa ilmettä. Koko tukkaa en värjäisi raskausaikana, raitoja pidän ok:na kun väri ei koske ihoon. Oon värjännyt 10v ajan tukkaa, mutta tän vuoden aikana mun suhtautuminen väreihin on jotenkin muuttunut, ja suhtaudun niihin suurella varauksella ihan normaalitilassakin.

Tämä flunssa on kyllä ihan kamalaa. Muutenkin ihan nuutunut olo. :( miten ihmeessä jaksaa taas koko viikon töitä.
 
Varhaisultrasta oli puhetta: Tällä hetkellä epäilen vahvasti, että en ole menossa varhaisultraan, mutta kukaanhan ei tiedä mihin tämä ajatusmaailma vielä kuljettaa...ensimmiäisessä raskaudessa kävin, koska takana oli vuoden verran yritystä ja sitten lopulta esikoinen saatiin alulle terolut&clomifen yhdistelmällä, joten varmuutta raskaudesta kaipasi. Toisesta en kokenut tarvetta käynnille ja nyt tällä kertaa en ole ihan 100% varma mitä ajattelen. Mietin, että voisin laittaa ennemmin saman rahan perheen yhteiseen säästökassaan ja keväällä olis vähän suunnitelmissa tehdä jonku reissu koko perheen kesken.
 
Mä nyt varovasti tuun tänne tavallaan takas, mut en viel listaan enkä faceen. Mutta, tosiaan sillon torstaina alko vuoto, ja vuoto ollut menkkoihin verrattavaa vaikkakin ei niin pitkäkestoista (menkat yleensä kestä sen 6-7pv). Kipua oli max. tunnin sillon torstaina, ihan semmosta supistus kipua. Mutta mitään hyytymiä ei ole tullut ja kipuja sen enempää. Vuoto vetelee viimisiä. Sen sijaan raskaus oireet jatkuu, pahaolo on järkyttävä ja rinnat kosketus arat. Ja eilen tein muutaman tunnin pissasta sit testin ja siihen tuli viiva, joskin ei ihan hirmu vahva mutta tuli (ei ollu aamuks enää testejä et olis nähny miltä aamutesti näyttää, täytyy tänää käydä kaupassa). Ihan pihallla olen, ja sekasin, että voiko oikeesti olla niin että tuolla masussa on vielä joku??? Huomenna heti aamusta soittelen neuvolaan ja vaadin hcg:n mittauksen että oltas vähän viisaampia. Ja en vielä sitä uä:tä perunu, mutta saa nähdä saanko näissä olosuhteissa ihan yleiseltäpuolelta ultra ajan.
Ja jos nyt kaikki kunnossa oliskin niin nyt olis niin kun rv 5+2. Mutta en tosiaan vielä listalle, takas ennen kun varmuuden asiaan saan :)

Myrtti ja ehkä pieni???
 
Toivottavasti Myrtti kaikki on hyvin! Se hcg kaiken kertoo. Mun keskenmenossa rv 5+2 oli vuotoa, ei ollenkaan kipuja. Hcg asian paljasti. Mun vuoto jatkui viikkoja, vaikka uä:ssä ei kohdussa näkynyt mitään. Vasta kaavinta lopetti vuodon. Onneksi todennäköisempää lienee, että sun masuasukilla on kaikki hyvin, kun mitään hyytymiä ei ole. Pyydä tosiaan heti lähtee hcg seurantaan, niin saat mielenrauhan :)
 
Itse en ole menossa varhaisultraan, en ole ollut kahdessa aiemmassakaan raskaudessa.

Täällä on tissit vähän kipeytyneet, ja taisi tulla tippa maitoakin tänään toisesta tissistä :whistle: Muuten ei mitään ihmeellistä tänne, päivä kerrallaan eteenpäin :)

Aatoel 5+0
 
Voihan ketutus, mä herään jatkuvasti jo 4:30 vaikka kello on soimassa 5:30.. Ihan turhaan on hereillä noi aikasin. Ei vaan uni sit enää tuu.

Jos on maate ollu tai istunu pitempään niin kun nousee ylös niin tulee sellanen repäsevä/vihlova kova kipu ihan tuonne alavatsalle. Ei ihan keskelle, jompi kumpi puoli sattuu, vasen tai oikea. Se oikein pysäyttää. Kipu on tuon sektioarven kohdalla suurinpiirtein. Voikohan sillä olla jotain tekemistä noiden kipujen kanssa? Täytyy muistaa kysyä neuvolasta tai ultrassa.

Lilian&Pähkinä
 
Huomenta

Myrtti Vou kumpa kaikki ois hyvin!

Täällä valtavaa ummetusta.. ollu jo pidempään mut nyt iha kauhee. Näin joka raskaus ja pegorion menny ylläpitoannoksella. . Siihen samaan kait nytkin alettava. Yöllä herään pissalle kahden tunnin välein. Pahoinvointia on mutta todellakin se pysyy vähäsempänä kun tekee kaikkee eikä jää sohvalle makaa. Kaksi yötä ultraan =)!

Nelli & tiitii poks 7+0
 
Täälläkään ei olla menossa varhaisultraan ellei nyt sitten satu mitään. Pitää vaan piinata np -ultraan asti.

Eilen kävin jo eri nettisivuilla katselemassa mammavaatteita. Toistaiseksi housut vielä menee jalkaan, mutta tiukkaa tekee jo farkkujen pitäminen. Olen niin turvoksissa. Edelinen raskaus alkoi näkymään tosi varhain ja pahoin pelkään, että tämäkin näkyy. Mulla on taipumusta kasvattaa jättimaha.
 
An79 Minulla kans taipumusta jättimahaan joka alkaa ajoissa näkymään. Nyt kun on lyhyt aika edellisestä raskaudesta niin varmaa nii löysät kaikki kiinnikkeet yms.että se römpsähtää parin viikon sisään tietty. Nyt on alkanu alamahalla kiristää housut.. vielä ne menee mut ei ehkä kauaa.
 
Huomenia, mä lähden nyt hcg:n mittaukseen, ja asenteella et kesken on mennyt, koska ei tuu sit niin kova pettymystä (vaikka salaa hirveesti toivon että näin ei olis käyny). Raskaus oireet jatkuu, pahoinvointi on ihan järkyttävä, mä jotenkin epäilen et olisko keskeytynyt keskenmeno. Mutta tollahan se nyt selviää.

-Myrtti
 
Tsemppiä Myrtti!

Mä kävin jo aamusta ultrassa, kun Neuvolalääkäri kirjoitti sairauslomaa tästä oksentelusta. Siellä sykki pieni sydän, oli kooltaan 6+5, eli kaksi päivää menkoista laskettuna pienempi, mutta näin on ollut muistaakseni jokaisen kanssa. Ihanaa keskenmenon jälkeen <3

Nannanas rv 7+1
 
  • Tykkää
Reactions: Pihlanen

Yhteistyössä