Heinäkuun Hellemasut 2015

Isot onnittelut ja tervetuloa taas uusimmille liittyjille!

Tsemppejä teille joilla huoli painaa päälle. Toivottavasti saatte pian varmistusta, toivotunlaisia tuloksia ja mielenrauhan :)

Jaksamisia rajuista pahoinvoinneista kärsiville! Siinä on kyllä oire mitä en kovin innolla odota. Huh.

Täällä oireina nyt lähinnä menkkamaiset kivut, tissikipu, väsy ja NÄLKÄ. Heti aamusta lähtien on lähes kokoajan nälkä. Samaan aikaan ei kuitenkaan tee mieli syödä yhtään mitään.

Minä myös sosiaali- ja terveysalalla kolmivuorotyössä.

Mariiii & 4+1
 
Moikka!

Tervetuloa uusille ja suuret onnittelut vauvauutisista! :)

Omanapaista jälleen, mutta toivottavasti ymmärrätte.

Täällä ei juuri toivoa enää ole. Hcg-arvot edenneet 1803 -> 2009 -> 1734, eli laskussa ovat. Tänään aika naistenpolille ultraan, jossa lopullinen varmistus. Mitään kipuja tai vuotoja ei ole, mutta raskausoireet jokseenkin vähentyneet. Ihan ymmärrettävää tuon hormonipitoisuuden laskun takia.

Iso kolaus, henkisesti tätä menetystä on tullut käsiteltyä jo viikon ajan. Positiivista nyt on se, jos luonto hoitaisi eikä tarvitsisi lääkkeellistä tyhjennystä tai kaavintaa. Helpottavaa on tietää, että kohta saa ainakin varmuuden asiaan, ja voi aloittaa sitten puhtaalta pöydältä uudelleen yrittämään. :)

Kiitos teille kaikille kannustuksesta ja vertaistuesta! Palailen vielä iltapäivällä kertomaan ultrassa selvinneet asiat.
 
Tervetuloa uusille! ja onnea plussista!

An79, mullaki oli tos välissä oireetonta aikaa. Alun kovien vatsakipujen ja tän pahoinvoinnin välissä. Elä huolehdi, kyllä ne oireet kerkee sulle tulemaan taas:p

Täällä olo ihan kamala tän etomisen ja päänsäryn kanssa. Palelee ja rinnat turvonnut ja kipeet.

Joku taisi kysellä milloin pahoinvointi alkanu. Mulla ainaki alkoi tasan 5+6:D

Riikkunen ja mysti 6+4
 
Paljon onnea ja tervetuloa taas uusille. Ihanan paljon uusia tulee koko ajan.. :)

Itse pääasiassa töissä ja opiskelen siinä ohessa, Kone-ja metallialalla.

Ois kyllä hienoa jos joku sais kaksoset, itsellä on suvussa aika paljon. Mutta meillä on jo, niin en usko että nyt tulis. Eikä kyllä siellä ultrassakaan maininnut mitään, näkyvyys kyllä olikin huono. Onnittelen todella suuresti niitä jotka sen saa kokea. :)

Täällä edelleen tuota huonoa oloa ja tissit arat. Muuten oireita en niin nyt ihmetellyt kun ajatukset ollut tuossa koulussa. Ja sit en halua liikaa miettiä. Odotellaan ensi viikon uuteen ultraan.
 
Neyda Voi kurja. Olen pahoillani! Jaksamista <3

Minä olen myös hoitaja mutta en somatiikan puolella.

Vai kaksosia joku väläytteli.. hui. En usko. Joku superkirppu siellä kasvaa kun olot tällaset. Joka aamu ku viedään kuopuksen kaa poika eskariin puol ysi, käydään tunnin lenkki ja typy nukahtaa vaunuihin. Kotiin ku päästää käyn ite heti kans nukkuu. Tää olotila on vienyt toimintakyvyn. Ihan pakolliset teen.. ruoat siis. Muut hommat seisoo. Tänään uponnu kaurapuuro, aamukahvinkin sai unohtaa. Mutta kestän.. ja vahvempi usko ja toivo että masussa ois kaikki hyvin.

Nelli&tiitii 6 + 3
 
Mulla oli ensimmäisessä raskaudessa rajut alkuoireet, oksensin 6 viikon ajan joka päivä aamusta iltaan raskausviikot 7-12. Pahoinvointi hiipui rv:lla 13 ja ruokahalu palasi kymmenkertaisena :)

Tänään mulla on rv 6+6 ja vielä ei ole tarvinut oksentaa, mutta olo on etova, väsyny ja koko ajan palelee, päätä särkee yms.. vähän pelottaa alkaako se oksentaminen samalla lailla kuin ekassa... Eka kerralla olin niin ulapalla kaikesta, etten edes tiennyt mitkä ruoka-aineet oli raskaana olevalle kiellettyjä, joten ainakin osa oksentamisesta johtui näistä syömistäni ruoka-aineista.. Minä esimerkiksi oksensin välittömästi jos käytin mitään keinotekoisia makeutusaineita tai pastöroimattomia maitotuotteita, yksi makeutusaineita sisältävä pieni pastillikin sai aikaan päivän oksentelun :(

Oon nyt parina päivänä juonut piparminttuteetä pitkin päivää ja se ihan selvästi vie sitä ällötyksen tunnetta pois. Yks ongelma on ollut jatkuva nälkä, mutta en pysty syömään kuin miniannoksia yhdellä kertaa, joten syödä pitää tosi usein pieniä määriä ja juoda paljon vettä...ja aina pitää olla pectus pastilleja mukana :)

Käytättekö muuten mitään vitamiini- tai ravintolisiä nyt raskauden aikana?

Niin ja onnea vielä kaikille odottajille :heart:
 
Rv 7+0 tänään :D Olokin sen mukainen, etoo ja yökkäyttää... onneksi ei oo tarvinu vielä oksentaa, mutta kyllä sekin päivä vielä tulee... Vielä ois 5 viikkoa siihen kun on se 12 viikkoa täynnä ja pääsee sinne ultraan! Ei millään malttais odotella..

Arvatkaas vaan oonko muistanu soitella neuvolaan... Tänäänkin nukuin sen soittoajan ohi.. Pikkusen myös väsyttää... |O
 
Yllätysäippä
Tänään muistin soittaa neuvolaan. Kahden viikon kuluttua ensimmäinen käynti.

Oma olo on kyllä alkanut huonontumaan aivan tasasesti. Siis mahdoton mörköolo. Illat menee vaihtelevasti reippaasti (istun sohvalla) tai väsyneesti (koomassa peitonalla). Örkkejä vaan muillekki :X

Tänään taitaa olla 6+4
 
Neydalle paljon voimia :hug: Ainoa "hyvä" asia minkä keskenmenossani järkeilin oli se että parempi mahdollisimman varhain jos on tullakseen. Uutta vaan, meilläkin tärppäsi heti ekasta yrityskierrosta. Tsemppiä!

Mulla alko tänään iltapäivällä jatkuva pissahätä. Siis oikeasti jatkuva. Vessassa saa ravata mutta tunne hädästä ei lähe pois. Tulehdus vai raskausoire?
 
Kiitos teille! :)

Tuulimunaraskaus oli kyseessä, onneksi ei kohdunulkoinen. Sain mukaan lääkkeet tyhjennystä varten, aloituspillerin käyn hakemassa vasta sunnuntaina, koska viikonloppuna on tärkeää ohjelmaa josta en voi olla pois. Toiveena olisi, että luonto hoitaisi kuntoon, mutta en usko vuodon alkavan ilman lääkkeitä. Positiivisella mielellä siitä, että nyt ei tarvitse pelätä samalla tavoin kuin jos kyseessä olisi ku. Menetyshän se silti on, mutta nyt voi aloittaa yrityksen uudelleen puhtaalta pöydältä. Tai siis sitten, kun tyhjennys on hoitunut. Kaikella on tarkoituksensa.

Kovasti onnea tänne teille kaikille, haleja ja iloisia ajatuksia! :wave:

Minut voi poistaa etusivulta.
 
Ei sit vissii ollu pitkä ilo tämä ilo....verinen vuoto alko, ja mulla se ei viel koskaan oo tarkottanu kun yhtä ainutta asiaa. Ja mä niin tän päivän pahoinvoinnin perusteella kerkesin toivoo et kaikki menis nyt hyvin, mut ei niin ei.... :'(
 
Onpa ikäviä uutisia, haleja ja onnea uuteen yritykseen.. :hug:
Mulla ei silloin tm-raskaudessa mitattu hcg:ta lainkaan, katottiin vaan ultralla, vaihtelee varmaan alueittain? Ts onko yleinenkin käytäntö silloin jos epäillään jotain poikkeavaa alkuraskaudessa?

Ja tervetuloa kaikki uudet, onpa meitä jo monta! :flower:

Täällä saattais olla jotain 5+4 meneillään ja kyllä on oireetonta.. alkaa jo epäilyttään, vaikka mun kaikki edelliset alkuraskaudet on ollut ihan samanlaisia. Viimeksi tässä onnistuneessa raskaudessa kirjottelin päivyriin kaikkia tuntemuksia ja muita juttuja raskauden ajalta niin nyt voi vähän vertailla, en sit tiedä onko se kovin fiksua, saa vaan lisää stressattavaa jos kaikki ei menekään ihan samalla tavalla.. :rolleyes: Onneksi on toi vauhdikas 7,5kk pikkuneiti tossa jaloissa pyörimässä niin ei ehdi samalla tavalla koko aikaa huolimaan kuin häntä odottaessa.
 
Halauksia ja tsemppejä heille joilla nyt huonoja uutisia. :(

Onnittelut uusille plussanneille.. :)

Vitsi et tuo huono-olo ärsyttää, ensin hyvä olla sit huono ja sit yhtäkkii hyvä taas. Koko päivän aaltoilevaa. Onneks kohta muksut menee maate ja saa mennä suihkun kautta sänkyyn maate, "jaksaa" taas aamulla sit herätä.
 
Tervetuloa uusille ja jaksamisia niitä tarvitseville :hug:

Neukkutäti oli sotkenut minun ajan väärään päivään, ihmettelinkin kuinka jo huomenna se olisi. Oli tarkoittanut viikon päästä olevaa torstaita :) Joten viikko ootella vaikka eipä juuri mitää muuta ku höpötellää siellä

Varhaisultrassa kävin tänään ja kaikki oli mallikkaasti. Viikot vastasi oikein ja kehitys on normaalia. Viides ja viimoinen varhaisultra elämässäni :)

Olo etoo ja etoo.. Ruoka ei tahdo maistua yhtää päivällä ja sitte sen huomaa myöhemmin. Rinnat on tullu todrlla aroiksi jos joku hipaseekin niin sattuu, liivien pukeminenkin on tuskaa :S

Hulinaa riittää meilläkin ettei niin kerkeä keskittymään raskauteen ja oireisiin. Töissä sitten keskityn välillä outoihin oloihin ja niin ruokapöydässä etoo vaan.

Riina 7+1
 
  • Tykkää
Reactions: crea
Neyda ja Myrtti Valtavat pahoittelut teille menetyksestä. Halauksia molemmille ja parempaa onnea jatkoon.

Pihlanen Ite ainakin viimeksi tm:ssa kun alkoi tuhruttaa, soitin päivystykseen ja pääsin heti hcg mittaukseen. Oli vkl. Eka arkena neuvola ohjelmoi sen seurannan ja kävin myös ultrassa toteamassa asianlaidan. Nii kauan seurattiin että oli hcg sen alle 5.
 
Ihmetyttää välillä tämä lähes oireeton olotila... Melkeinpä ainoat oireet tähän mennessä on ollu yleensä illalla/ yöllä tulevat nippailut ja kouristukset vatsalla... Nyt uusimpana ehkä vähä turvotusta ja kihelmöintiä tisseissä :D mites onko muita lähes oireettomia? Onko tää normaalia :D
 
Inppa, on ihan normaalia :) esikoisesta mul ei ollut yhtään mitään, ja ei näkynytkään ennen puoliväliä :)))
Et huoletta vaan
Tästä ei voi kyl sanoo samaa :D pahaolohaluansyödäkokoajantaienyhtäänmitäänmahakunilmapalloväsyttääääää :)))
 
Neyda ja Myrtti: pahoittelut teille menetyksestä. Tsempit jatkoon.:hug:

Ravintolisistä ja vitamiineista oli puhetta. Itse käytän foolihappolisää ja sitten multivitan raskaana oleville tarkoitettua vitamiinia ja kalkkitabletteja, koska käytän vähänlaisesti maitotuotteita.

Oireista: Itsellä ollut jo yli viikon ajan rinnat kauttaaltaan kipeät, turvonneet ja nännit tummuneet ja suurentuneet, näistä arvasinkin jo aika vahvasti, että raskaana ollaan, koska näin ollut aiemmissakin raskauksissa. Tämän lisäksi vatsassa tuntuu ajoittain jomottelua ja yskiessä / nopeissa liikkeissä tulee ihan kunnon repäisykipuja. Palelee, väsyttää sekä pissattaa ja välillä vatsa sekaisin ja välillä taas ummella.
Saa nähdä miten tuon pahoinvoinnin kanssa käy, kun ekassa raskaudessa sai alkuvaiheessa oksentaa päivittäin parikin kertaa, toisessa oksensin koko raskauden aikana vain muutaman kerran, joten jännityksellä odotan. Itsellä ei ole vielä hajuista tullut pahoinvointia ja tuolla sairaalassa nyt töissä saa haistella, jos jonkinmoista eritettä ja hajua :rolleyes: Kahvi ei maistu enää samaan tapaan.

Pajunkissa-85 4+4, kohta 4+5 :)
 

Yhteistyössä