Heinäkuun Hellemasut 2015

Olen pahoillani Neydan ja Myrtin puolesta. Jaksamisia teille!

Tervetuloa uudet ja onnea plussista!

Täälläkin yksi hoitoalan edustaja psykiatrian parista. Kolmivuorotyötä teen.

Täällä ei oikein ole uutta auringon alla. Viimeisestä raskaustestistä jo päiviä aikoja, joten todisteet raskaudesta ovat unohtuneet ja epäusko valtaa taas mieltäni. Ikäänkuin mulla nyt tällaisia oireita olisi ilman raskautta, mutta äkkiä näköjäs nekin arkipäiväistyy ja nänni- ja alavatsakivut kulkee mukana siinä missä pääkin :D Päästä puheenollen. Mulla on sellanen olo kuin pää olisi pumpulissa. Muisti on huono ja ajatus ei kulje. Onko teillä muilla vastaavanlaisia oireita? Vai syytänkö suotta raskautta sisäisen blondini heräämisestä ;)

Ah, tänään koin ensimmäisen järisyttävän tunnekuohun. Olen aika kiltti ja harvoin sanon pahasti ihmisille, mutta tänään sai kyllä asiakaspalvelija tutaa raskaushormonien vaikutukset. Sellasta turhanpäivästä raivoamista reppanalle ventovieraalle ihmiselle.

Ja toinen kummastusta herättävä asia. Mun yökäyttäytymisestäni on tullut todella levotonta. Mies on raportoinut, että olen lähes viikon ajan joka yö pongahtanut istumaan unissani ja tuijottelemaan ympärilleni ja myös höpöttelen kaikennäköisiä juttuja. Ei se ihme, että on vähän aamuisin nukuttanut :D
 
Pahoittelut huonoja uutisia saaneille :hug:

Ite oon hoitovapaalla, mutta siis myöskin mielenterv.- ja päihdepuolella kolmivuoroa noin muuten oon tehny. Vakkarityöpaikassa käyn keikalla, kuten nyt tämän yön tulin tekemään =) Vähän aina jännittää nää yökeikat, kun en oo etukäteen nukkunu enkä pääse aamulla nukkumaan ku mies menee töihin. Päikkäriaikaa odotellessa 1,5veen kanssa :xmas: Viime raskaudessa tein pelkkää yötä ja jaksoin ihan hyvin äitiysloman alkuun asti. Täällä töissä kyllä tehostuu tää kaikkien hajujen öklöttävyys :x

Aijoo, mä saan noita tunnekuohuja kyllä ihan kotonakin, kilahtelen koululaisille ja koirille ja miehelle välillä mitä ihmeellisimmistä jutuista ja välillä saan kaameita rakkauskohtauksia, 1,5veen voisin lelliä ihan piloille. No, ihan normaaliahan tää taitaa olla :saint:

Tervetuloa kaikille uusille! :wave:
 
Tervetuloa uusille ja onnea matkaan! :wave:

Voi ei Neyda ja Myrtti kuinka ikävää :( Pahoittelut ja voimia! :heart::hug:

Kiitos HappyFeet arvoista!

Mulla taas seuraavaksi ens tiistaina kontrolliultra. Sitä ennen ei oikein taas osaa ajatella mitään.

Mulla alkoi kuitenkin viime lauantaina 247 pahaolo, viikkoja silloin 6+, aamulla heti päällä tietenkin, koko päivän kestäen ja vielä iltaa kohti pahentuen. Yölläkin herätessä saattaa kuvottaa. Mä vähän yökin aamuisin kyllä jo pari pv ennen testiä ja vähän sen jälkeen, kunnes tuli vielä suht normaali olo ja nyt sitten astetta voimakkaammin. Samalla kaavalla mennään kuitenkin jo viidettä kertaa, on se jännä. Joillain voi niin vaihdella eri raskauksissa oireet taas.

Nyt kuitenkin sänky kutsuu kovasti

Pompelo 7+2
 
Heippa!

Minä nyt varovaisesti ilmoittaudun tänne hellemasuihin mukaan :) Tänään iltapissa piirsi hyvin havaittavan viivan kontrolliviivan kaveriksi, joten menossa on 4+0.

Nyt odottelen miehen mieliksi sunnuntaiaamuun ja teen silloin uuden testin. Sitten voiskin soitella neuvola-aikaa jo :) Ai miten ihanaa!

Ja tiedot: {Anskutin} - toinen - 31v - tay. Näillä näkymin laskuri antaisi lasketuksi 23.7. Pikkuveljellä onkin synttärit siinä pari päivää aiemmin, niin saa sitten tähdätä syntymäpäiväkaimaksi ;)
 
Voi ei Neyda ja Myrtti,pahoitteluni :(

Tervetuloa uusille :)

Täälä oireita tullut rutkasti lisää ja vähän kans mietityttää toi kaksosmahdollisuus,miehen suvussa niitä on.kaikki kolme raskautta suht samoilla oireilla mut nyt mennään aivan uusilla.

Nyt tullut rinta ja niska aivan täyteen finnejä, ja hiukset rasvottuu todella nopeasti. Ja nukkuisin koko ajan,ja tää nälkä syön koko ajan jotain :D

Meilläkin riittää hulinaa kotona ja siksi ei ehdi keskittyä koko ajan omiin oloihinsa.

Mites muuten jouluruoat,aiotteko syödä kaikkea vai kieltäydyttekö ns kielletyistä kuten graavilohesta?
 
Voihan joulu! Siellähän siintä kaikki lempiherkkuni mukaanlukien tuo graavattu lohi. Vanhemmillani on tapana hakea tuore kala kalatiskiltä, jonka äiti sitten itse graavaa. Ilmeisesti näin itse valmistettuna listeriariski on pienempi kuin vakuumipakatuissa. Saattaa siis olla, että maistan graavattua kalaa joulun kunniaksi. Hyi minua. :whistle:
 
Viime yönä taas heräsin siihen kipuiluun vatsassa.. Oikeen säteilee mukavasti tuonne reisiin asti! Ois vaan kiva tietää miks tuo kipuilu tulee melkeen aina tiettyyn vuorokauden aikaan :D. Btw, onko täälä muita kahvinjuojia? Itellä on ollu ennen tapana juoda se 3 kuppia päivässä, nyt ainoastaan uskallan aamukahvin juoda.. Kuulemma runsas kofeiinin käyttö saattais lisätä keskenmenon riskiä? Tiedä sitten...

Heipat muuten kaikille uusille! :)
 
Huomenta :) Pajunkissa-85 huomasinkin, että täällä on "tuttujakin" :) Ja Mariiii ja kaalimaankakarakin :)

Pahoittelut Neydalle ja Myrtille huonoista uutisista :hug: Toivotaan, että teille suodaan uusia hyviä uutisia pian :heart:
 
Huomenta ja tervehdys uusille :)

Edelleen olen oireeton. Satunnaisia nippailuja on masussa ja pikkusen rinnat arat. Näillä siis mennään. Mä juon paljon kahvia ja ei edes töki millään tavalla. En ollutkaan kuullut tuollaisesta keskenmenoriskistä. Pitää siis vähän vähentää.

Mun pitäs käydä ostaa se digi ja testailla joko se 2-3 näkyis.Jännittää melkein samalla tavalla kuin ekaa testiä tehdessä. Mä en mene alkuraskauden ultraan, niin tuolla varmistelen mielenrauhan vuoksi.
 
Pahoittelut ja halaukset, Neyda ja Myrtti :hug:

Kahvista en ole koskaan tykännyt. Jouluruoista aion syödä kaikkea mitä edestäni löydän :xmas: Oi, kunpa saisin jo jouluvalot ja -koristeet, vaan ei parane pistää ennen muuttoa.

Meillä on tänään varhaisultra klo 12.40! Jänskättää =) Kuullaan sen jälkeen sitten lisää!

crea 6+6
 
Pohdin tässä että kai se on pakko mennä hakemaan vielä digi varmuuden vuoksi, jotta voi sitten viikonloppuna testata oikein sydämensä kyllyydestä :) Aamulla sain suunnilleen samanlaisen viivan kuin illalla, mutta kun on 8 kiertoa yrittänyt niin on vähän epätodellinen olo vielä. Me kun päätettiin tuossa oviksen jälkeen, että katsotaan tää kierto loppuun ja sit jos ei tärppää niin lakataan hetkeksi yrittämästä. Että en nyt sit tavallaan osannut odottaa tätä, kun kirves oli jo heitetty kaivoon hetkellisesti.

Minkä hintaisia teidän varhaisultrat on olleet? Mä olen pohtinut sitäkin, että menisikö moisessa käymään, mutta talous taipuu tuohon digitestiin ehkä paremmin.

Ruokavaliosta olitte puhuneet ja mä aion ottaa käyttöön edellisessä raskaudessa hyväksi havaitun oman radi-valion. Tuo Turun tutkimus kiinnostaisi aika paljon, mutta täältä Pirkanmaalta on vähän pitkä matka sinne. Joten täytyy nyt sitten itse taas perehtyä oikein olan takaa taas tuohon raskausdiabetekseen. Kummasti kolmessa vuodessa asiat unohtuu. Niin. 3 vuotta sitten näihin aikoihin olin ensimmäistä kertaa äitiyspolilla raskausdiabetesseurannassa. Niin se aika menee vauhdilla :heart: Mutta mun radi-valion perustana oli siis melko tavallinen kotiruoka kohtuullisilla annoksilla ja oikein ajoitettuna sekä aamupalarahka sekä mustikat ja parsakaali. Niillä mennään :)

Vitamiineja ajattelin syödä perussetin eli D:n, raskausvitamiinin jota olenkin syönyt jo yrityksen alusta asti ainakin silloin tällöin sekä Omegaa. Täytyykin tarkistaa tuo oma omegapurkki että siinä ei ole A:ta.

Painonnousua ei aina voi itse hallita, mutta toivon, että tuo radi-valio tekee sen kuin viimeksikin, että paino nousi vain 4 kiloa raskausaikana. Voisin oikeastaan ottaa vaikka -4kg painonmuutoksen...Mutta jos pysyis +-0kg:ssa niin oisin tyytyväinen. Omaa painoa on nimittäin valmiiksi jo liikaa, niin enempää ei tarvitsisi tulla. Liikuntaa täytyy nyt vähitellen lisätä. Tän vuoden stressit on nyt takana päin, niin jaksan taas ajatellakin liikkumista. Kauheeta ajatella että edellisessä raskaudessa juoksin tässä vaiheessa puolimaratonin. HAH, ei onnistuis nyt :D

Niin ja sit vielä edelliset raskaudet eli yksi lapsi ennestään. Raskausaika oli radia lukuunottamatta helppo ja tyttö syntyi 1/2012 rv. 39+6, 50cm/2870kg. Alkuun otettiin vauhtia vauvojen teholta antibioottikuurin muodossa kun meillä oli molemmilla tulehdus päällä. Synnytys kesti ensimmäisestä kotona tunnetusta supistuksesta vauvan syntymään noin 17,5 tuntia. Siitä noin 7 tuntia vietettiin sairaalassa ja kolmisen tuntia salissa.

Anskutin ja Muikku 4+1
 
Viimeksi muokattu:
Ihania uutisia Anskutin! Onnea plussasta! Täällä ollaan näköjään yhdellä päivällä edellä =)

crealle onnea varhaisultraan, toivottavasti kaikki niin kuin pitääkin!

Eilen piti oman mielenrauhan vuoksi testata (eihän sitä ole tullut testattua pariin päivään) ja tulos rauhoitti taas vähäksi aikaa. Ihanat viivat, etenkin se toinen joka nyt jo lähes yhtä tumma kuin kontrolli :heart: Kaapissa odottelee vielä digi, saa nähdä mihin asti kykenen sitä panttaamaan.

Nyt on malttamaton olo. Haluaisi vaan iloita tästä täysillä ja kertoa ihmisille.


Mariiii & 4+2
 
Viimeksi muokattu:
Heips!

Täälähän on muitakin hoitoalan lajitovereita =)

Tervetuloa taas uusille ja onnea valtavasti.

Ruokajutuista.. tällä hetkellä syön mikä vain uppoaa. Mausteiset ruoat on pannassa, pelkkä ajatuskin närästää. Eilen skarppasin ja leivoin pullaa mutta kardemumman takia en uskalla syödä. Olin muutenkin eilen paljon liikkeellä ni paha olo oli himpan parempana. Aamun lenkki on ehdoton kyllä. Nyt jännää kui käy ku vedin makaronilaatikkoa..

Väsymys Täällä myös ihan valtava. Jos sais valita, nukkusin päivällä pari tuntia ainakin. Illasta meen aikasin nukkuu, yöt mullakin levottomia kun nään paljon unia.

Joku kyseli pissalla ramppaamisesta.. kait se on iha normia? Minua ainakin pissasta tosi paljon, yölläkin pari kertaa herään veskiin.

Kiva kun alkaa tulla ultrakuulumisia pikkuhiljaa. Omaan ois vielä 5 yötä.. Jännittää! Oispa siellä elämää!

Nelli&tiitii 6 + 4
 
Moi vielä. Tätä olotilaa tässä tarvii ääneen pohtia.. olo verraten toissapäiväseen, hyvä. Olen nyt toista päivää juomatta kahvia, voiko se tehdä vointiin näin ison kohennuksen? Pahoinvointia on mutta toimintakyky sentään säilyy ja olenki touhuillut rästiin jääneitä kotihommia. No nyt tietty kelaan että pitääkö tässä huolestua kun ei tarvii koomassa sohvan pohjalla koko aikaa olla..onneksi on se ultra. Minä en kestäis nt-ultraan asti!
 
An79 Himotestaajana tässä alan neuvomaan :D. . kattosin eka onko perustestissä viiva kui vahva.. koska sinullahan oli aika haaleet viivat sillo ku digi anto sen 1-2. Jos ne on vahvistunut ni sit tekisin digin.. ja aamupissasta ;)
 
Ei oo enään perustestejä. No teen sen tänään ja jos näyttää pieniä lukemia, niin sit uutta ostamaan :D mähän tosiaan testasin ekan haamun jo dpo8. Eli siihen nähden pitäisi kyllä jotain näyttää. Hetken panttaan pissaa ja sit meen...iik!
 
Mä voisin myös varovaisesti liittyä joukkoon.:) SalVe/31v./LA22.7./3.lapsi/KOS

Suuret pahoittelut surun kohdanneille!:(

Itellä taustalla myös kolme keskenmenoa tän vuoden puolelta. Kolmatta ollaan toivottu perheeseemme jo 1,5vuotta ja nyt kaikki sormet ja varpaat pystyssä,että tämä pieni lahja saapuisi syliimme heinäkuussa!:)

Mä työskentelen myös hoitoalalla kaksvuorotyössä. Muistisairaita hoitanut jo melkeen 10vuotta. Saa nähdä miten pitkään pystyy töissä olee tällä kertaa. Todennäköisesti toukokuussa alkaa sairasloma,jos menee saman kaavan mukaan.

Töissä tietää jo melkeen kaikki,ja loput varmaan epäilee!:D Oltiin nimittäin risteilyllä ja minä luonnollisesti ainut selvinpäin.:)

SalVe ja Lahja rv 4+2
 
Mä tulisin tähän ketjuun mukaan:
7.7. Nalle Luppis, neljäs, 35, K-PKS

Pikkuhiljaa aletaan tajuamaan että meille on tulossa vauva! Tähän asti mennyt vähän pienessä järkytyksessä ja asiaan totuttautuessa. Eka neuvola on 2 viikon päästä.

Nalle Luppis & pikkunalle 6+3 <3
 
Pahottelut Neydalle ja Myrtille :'(

Itelle tullut pelko kun pahoinvointi hellittää joka päivä :( En tietenkään tykkää pahoinvoinnista mut tällä hetkellä sitä on jopa ikävä. Jotenkin tuntu, että se kerto kaiken olevan niinku pitää ja tää olotila pistää hälytyskellot soimaan.
Harrastanut oon vielä vaikka laji ei turvallisin ole. Ja koulussa pitää yrittää eteenpäin vaikka kuinka väsyttäis.

Ihanaa perjantaita kaikille. Nauttikaa vaikka fyysinen olotila ei olis paras mahdollinen :) :)
 

Yhteistyössä