Heinäkuun Hellemasut 2015

Onko kellään käytössä SEA BAND PAHOINVOINTIRANNEKEET? Ois kiva kuulla toimmiko ne muka jollain?! Kuopuksesta ostin mut en kokenut hyötyä. Taas ne kaivoin esiin laitoin käteen mutta nothing! Että kui muilla?
 
Onpas täälä jo paljon porukkaa :) Hienoa!
Ite nyt toista päivää pois töistä flunssan takia..kauhee väsy, raskausväsy + sitten vielä tämä flunssaväsy. Onko muita joilla ois flunssaa pukannu?
Myös etova olo on lähes koko päivän ajan...koko ajan pitää jotaki syödä että pysyy vähän aisoissa. Toivottavasti tämä tästä helpottaa.
Ens viikolla ois eka neuvola rv 8...kuunnellaankohan sillon jo sydänääniä?

Marie82 rv 7+3
 
Täällä heräsi aamupahoinvointi tänään ja yökin tuli nukuttua erittäin huonosti huonon voinnin takia. Tuttavilla oksutautia liikkeellä, nii otahan selvää onko raskausoiretta vai jotain muuta :/
Rinnat superkipeät ja turvonneet puolen kuppia.. Niukka rusehtava vuoto jatkuu toista viikkoa jo ja eilen vaikutti laantuneen, mutta tänään taas tullut ruokalusikallinen siteeseen..
Horoskooppi enteili huonoa loppua tälle raskaudelle, mutta pidämmä pään vielä korkealla :)

Niin ja meillä tärppäsi ekalla yrityksellä :)
 
Marie82: Ekassa raskaudessa sydänääniä kuunneltiin mulla vasta tokassa neuvolassa, joka oli joskus rv 10 tienoilla mulla, ja silloinkin vielä lääkri varoitteli, ettei saa huolestua, jos ne ei kuullu. Veikkaisin siis, että 8+ ei vielä kuunnella tai välttämättä ainakaan saada kuuluviin.

Mulla oli SEA Band -rannekkeet, mutta ei juurikaan auttanut. Tosin ei mulla muutenkaan ollut kovin kovaa se pahoinvointi.

Ääh, ylihuomenna ne firman pikkujoulut sitten olisi, työkaverit täällä jo vouhottaa baareista ja drinkkilipuista. Vaikeeta! miten mä onnistun olemaan herättämättä epäilyjä?! Toisaalta, toisinaan se, ettei avaan juo, eikä puhu siitä, ei edes kiinnitä kenenkään muun juhlijan huomiota. Täytyy siis koittaa olla neutraali :p

Kertomisesta muuten, vanhemmillemme kerrotaan varmaan tässä lähiviikkoina, se on niin ilmiselvää, jos heillä kylaillään (mitä usein viikonloppuisin tehdään), kun ei tämä rouva sitten otakaan saunasiideriä tai ruuan kanssa viiniä, niin arvaisivat HETI. Tuntuu reilummalta kertoa. Parhaalle kaverille kerroin, koska kuumeiltiin yhtä aikaa, niin tiesi tilanteen. Töissä olen ajatellut kertoa joulun jälkeen-tammikuulla, jos sinne saakka kaikki onnellisesti sujuu. Epäilen, että silloin en ainakaan masua enää niin helposti pysty peittämään.

Täällä oireetonta oleilua. Tavallaan toivoisi, että olisi kunnon oireita, niin tietäisi, että jotain todella tapahtuu. Väsymys on kyllä aika kova ja jotain ihmeen kuumia aaltoja pukkaa, mutta muuten ei sitten mitään. Ehkä tavallista enemmän nälkä?! Ihan hyvä vaan, jos käy niin, että kohta ei ruoka maistu ollenkaan. Jonkin verran alavatsanpinkeilyä ja turvotusta. Tämä on vaan niin sitä aikaa, että toivoisi ajan kuluvan ja pääsevän jo varmemmille viikoille.

Zzara 4+3
 
Zeni, mulla myös samanlaiset ajatukset, että kun on jo kolme raskautta ja synnytystä mennyt hyvin ilman mitään draamaa, niin voisko olla mahdollista että tää neljäskin menis niin...

nelHM Itellä ei toimi Seabandit ollenkaan, tai ainakaan en oo huomannu. Meijän kouluikäsellä tytöllä toimii matkapahoinvointiin oikein hyvin (ilman niitä yrjöö jo lyhyelläki matkalla). Kaverilla taas oli noi viime raskaudessa ja se ylisti niitä, kun oli niin hyvät. Yksilöllistä =)

Marie82, ei kuunnella sydänääniä noilla viikoilla yleensä. Meijän neuvolasta sanoneet syyksi sen, että jos ei niitä saadakaan kuulumaan (kuten hyvinkin voi olla mahdollista noin aikasin) niin se aiheuttaa ihan turhaa stressiä tulevalle äidille.


KeepGoing 6+4
 
  • Tykkää
Reactions: kaalimaaankakara
Minäkin jotain höpisemään.

Edellisistä raskauksista, ovat mennet viikoille 2x39+3, 37+3 ja kuopus syntyi tasan laskettuna päivänä. eli rv40. Mun kaikki synnytykset ovat olleet todella helppoja, viimisin oli varmaan helpoin. Aikoja en nyt tässä muista. Kaikki ovat painaneet alle 3500g ja itse asiassa kolme ekaa alle 3kg.

Mä en tosiaan ole kertonut kun parille kaverille, siskolle ja äitille, ja ennen np ultraa en meinannu kauheesti asiaa jakaa kellekkään, ja sittenkin vaan parille ihmiselle lopuille vasta rakenneultran jälkeen. Tai no se nyt jo varmaan näkyy siin vaihees, mutta niin :D

ON: Mulla on jännä sellai pieni turvotus alamahalla, ihan kun housutkin olis pinkeenä, mitähän ihmettä??? Aikasemmin kyl tässä vaiheessa vielä alkanu turvotukset. Huonoolo on mutta ei kestämätön ja aika hyvin sapuska menee ainakin alas. Tissit on arat, että oireita onneksi löytyy! Varailin myös alkuraskauden uä:n joulukuun alkuun, jollon viikkoja jo vähän yli 7, että varmasti sydämmen syke näkyy jos on näkyäkseen.
Jotenkin ei ole niin kauheeta keskenmenon pelkoa, mitä vois kuvitella, en tiedä miks! Toki se kummittelee, mutta ei ole niin vahvana. Jotenkin haluis nyt vaan nauttia, koska tämä olkoon meidän lapsiluvun viimeinen täyttäjä :)

Myrtti 4+4
 
Tervetuloa uusille :wave:

HappyFeet tiedätkö tai muistatko ne sun arvot? Hienoa, jos asiat näytti jo paremmalta kuitenkin :)

Neyda joko sä sait sun uusimman arvon?

Mulla nyt ei oikein pyöri päässä muuta, kun ne arvot, eikä olis pitänyt mennä koko verikokeeseen ilmeisesti. Meidän neuvolassa ei ole mitään virallisia hcg-taulukoita, tietoa arvojen noususta puhumattakaan, eli mitään faktaa en nyt ole kuullut, mutta mulla oli hcg edelleen noussut mun mielestä vähänlaisesti, jos se 2pv välein tuplaantuminen olisi normaali, niin mulla, kun oli arvo viime ke 2126, niin nyt ma 5169. Nousee joo, mutta ei lähellekään 2pv välein tuplaannu. Netistä löydetyt kokemukset on ainoa, mitä nyt tiedän. Kontrolliultra olis varmaankin ens viikolla ja huomenna pitää soitella terkalle. Kyllähän tää alku on aina jännää ja epävarmaa, mutta tämmöinen ylimääräinen tieto ei ollut kyllä yhtään mukava tietää.

Nyt hammalääkäri kutsuu.

Pompelo 7+0
 
Marie82:
Mulla kans pukkas flunssan päälle. Eilisaamusta asti kurkku ollut kipeä ja tietyn olonen,tänään paleltanut koko päivän ja töistä tullessa pientä lämpöä 37,2. Nenä vuotaa. Todella TODELLA voipunut olo töissä.

omanapa:
Huomenna eka neuvola ja jännittää kovasti. Kaikki ihan uutta. Toivottavasti saan sieltä helpotusta ahdistukseen epämääräisistä vuodoista. 1,5vk sitten tuli punertavaa pyyhkiessä, tosta nelisen päivää niin oranssihtavaa ihan suojaan asti, ja eilen ja tänään tullut ruskeeta. Huolestuttaa.

Ottaako ne muuten neuvolassa itse verikokeet vai laittaako labraan?
 
Täällä ilmoittautuisi mukaan odottamaan heinäkuista vauvaa 29-vuotias kahden lapsen äiti. Aiemmat lapset ovat vuosimallia 2006 ja 2007. Tämän olisi tarkoitus olla nyt meidän iltatähti. Oletettu la olisi 19.7, mutta saa nähdä muuttuuko ultrassa, jos sinne asti päästään. Viikot olisivat nyt sitten 4+3.
Teidän juttuja tullut seurattua alusta asti, kun oli sellainen fiilis, että tärppikierto kyseessä. Digitesti antoi tänään 1-2 viikkoa :)
 
HCG arvot mulla:
5.11. 2484
6.11. 3424 oletettavasti 5+0
10.11. 9742 5+4

Ja kuulemma normaalit noille päiville nousut. vaikkei ny vika täysin tuplaantunu x2

Maanantaita taas ootellen. Vuoto on vähentyny kyl et vaan ehkä kerran päivässä tulee ruskeeta pyyhkiessä tms. toivottavasti on noussu perjantain labrassa normisti ja ma ultra näyttäs jo sykkeen iha kunnolla ja pavun :)
 
Hittolainen, tuun nyt tänne ja jos tulee lähtö niin sitten tulee :)

Oon 30 vuotias esikoisen odottelija. Taustalla kummittelee todella vahvasti keskenmeno elokuussa 2014. Todettiin ar-ultrassa joskus 7+, oli mennyt kesken jo 4+. Muutaman päivän päästä ultrasta vuoto alkoi itekseen, joten tyhjentämiseen ym. en joutunut. Yksi kierto kiltisti odotettiin ennen uutta yritystä.

Tässäkin kierrossa yritys oli vähän niin ja näin, mutta viikonloppuna kun ihmettelin puuttuvia menkkoja tein kuitenkin positiivisen testin, kp oli jo 36 tuossa vaiheessa. Pelottaa, ja eikä niin vähääkään. Testaillua oon jatkanu, ja viivat vahvistuu kyllä. Äsken sitten päräytin diginkin ja odotin 3+ mutta sainkin 2-3... Tosin en tehny siis aamulla enkä tod. ollu pidättäny neljää tuntia ennen testin tekoa. Kyllähän tuosta tämmönen km panikoija hädän saa aikaseks. Täytynee vaan rauhottua ja tehä viikonloppuna uus. Ovulaatiostakaan kun ei oo ihan varmuutta että millon oli.

Oireita oli viime viikolla menkkatuntemukset (vieläkin lievänä sillon tällön), pikkasen arat rinnat ja pieni ajottainen ällötys. Ja nälkä yllättää ehkä useammin. Mutta aika lievää vielä.

Päivitykseen samour, 30 v. esikoinen, la 14.7, JS

Nyt tää yrittäs vähän hengittää ja kellahtaa sohvalle :) Tsemppiä kaikille hellemasuille!

samour rv 5+1
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa jälleen uusille! Meitähän alkaa olla jo mukavasti. :)

Yöööh, mikä olo on tänään ollu. :x Alkoi puolenpäivän jälkeen ja jatkuu edelleen. Töissä oli lähellä ettei yrjö lentäny.. mut ei kyl etäälläkään oo. Eilen vähän huolestutti, kun ei oikein mitään tuntemuksia ollu, mut tänään on kyl sit senkin eestä! Kaipa siellä kyytiläisellä on kaikki ok. :)
Maha on kans ihan järkyttävän turvonnut. Housut ahistaa ja mies vitsailee kaksosista... :p

Minkäs alan immeisia täällä on? Ite oon hoitajana vanhusten hoivakodissa. Kolmee vuoroo teen.

- Susunasu 5 + 5
 
Milloin teillä, joilla on huonoa oloa on pahoinvointi alkanut? Mulla nyt 4+3, eikä vielä oikein mitään oloja paitsi tämä armoton väsymys ja ajoittainen repäisykipu alavatsassa. Tissitkään ei oikeastaan arista, paitsi jos oikein painaa.

Kahdessa aiemmassa raskaudessa huono olo alkoi heti plussasta, päivää ennen oletettuja menkkoja. Nyt ei siis mitään, pystyn jopa kahvia vielä juomaan (vaikka nyt just kun kirjoitan tätä alkaa pari tuntia sitten juotu kahvi närästämään)!

Me ei olla kerrottu raskaudesta kenellekään, omaksi yllätyksekseni! Kahdella aiemmalla kerralla kerrottiin vaikka kenelle, mutta nyt tuntuu, että haluan pitää tämän salaisuuden vielä itselläni <3 Pojan neuvolassa tänään kyllä asiasta mainitsin, ja tuntui kyllä tosi kivalta kuulla onnittelut neuvolantädiltä :)
 
Varhaisultrassa kävin tänään miehen kanssa. Jännitettiin molemmat ihan hirveästi. Ultrassa oli kaikki hyvin ja pikkunen oli täydellinen :)

Olo tänään on etonut aivan tolkuttomasti ja rintoja kivistää, kasvaneet ne eivät ole.

Liikunnasta puhuttiin ultrassa ihan ohi mennen itelle tuli paljon levollisempi mieli kun tietää vähän asioita enemmän.


Annu 7+0
 
  • Tykkää
Reactions: Mariiii
Lisää uusia, jipii. Ja onnea =)

Kaikki luin kyllä mutta oon ihan paskana. Tää pahoinvointi on koko ajan siitä hetkestä ku herää, siihen asti kun vaivun uneen. En muista tällaista yhdestäkään raskaudesta. Tänään kaiken kukkuraksi alkoi valtava närästys. Tätähän minä toivoin.. ja kestän sen. Mutta ei tää kivaa ole.

Palaanbtaas vähintään lukemaan.
 
Moi kaikki,

täällä ilmoittautuu myös uusi ryhmäläinen 30-v esikoisen odottaja.
Sain spontaanin keskenmenon kesäkuussa viikolla 10, joten se tietenkin vaikuttaa vielä taustalla. Täällä oireina tuli metallin maku ensimmäisenä jo ennen kuin kuukautiset oli myöhässä. Myöhemmin tullut pahoinvointia, väsymystä, turvotusta ja eilen rinnat tulivat tosi aroiksi. Oireet on kiva merkki raskaudesta, mutta niitä oli myös keskenmenneessä raskaudessa, joten ne ei takaa mielenrauhaa. Parhaan mukaan pitää olla optimistisella mielellä, sillä stressaaminen asioista, joihin ei voi puuttua, ei auta mitään :)

Päivitykseen: Udafina, 10.7.2015 (omien laskelmien mukaan), synnytyssairaala joskus myöhemmin

Onnea kaikille odottajille!
5+5 Udafina +
 
nelHM: etkös tuolla aiemmin miettiny kaksosia, kun nippaili molemmin puolin? ;) eikös niistä voi tulla enempi oireita.

Mä voisin ottaa oireita. Enään ei edes rinnat ole arat. Ei ole yhtään raskautunut olo. Alko jopa pelottamaan. Loppuviikosta teen vielä digin ja siihen pitäs lukemaksi 2-3 tulla.
 
An79 joo, ikäeroa tulee, mikä toisaalta tosi kiva, kun noilla kahdella aiemmalla ei ole kuin 1v2kk ikäeroa ja kyllä silloin aikoinaan mietin muutamaankin kertaan, että kuinka selvitään :rolleyes:
ammatista oli puhetta...olen sairaanhoitajana yhdessä meidän isoista yliopistosairaaloista. Hoitajana oon ollut hieman yli kymmenen vuotta. Aluksi lähihoitajana ja sitten opiskelin hieman myöhemmin työn ohessa sairaanhoitajaksi.
 
Tää on niin hassua kun on vielä haamupotkuja edellisestä raskaudesta :LOL: Tänään jo mietin, että mitä helv.... miten muka voi potkut jo nyt tuntua KYLJISSÄ?? Sitten muistin :) No joo, niitä oikeita odotellaan sitten joskus 10-14 viikon päästä :)

Mä olen äitiyslomalla oleva ihan tylsä kaupan myyjä. Hain tossa keväällä kouluunkin, mutta ei ne mua sinne ottanu. Pääsykokeet kun oli toukokuun lopulla ja kolmonen on syntynyt kesäkuun puolessa välissä, niin oli kokeissa jo muut jutut mielessä :D

Jei! Annuun hyville ultrakuulumisille :)
Eikö Samour_:in digi näytä ihan oikein jos oli 2-3 ja viikot 5+? Älä turhia huolehdi, kaikki on varmasti hyvin :)
Itekki piti sitten tänään digiin tuhlata ja raskaana 1-2 näytti, ihan niinkuin kuuluukin (jos en tietäis, että ovis on ollu pari päivää myöhässä, niin olisin huolestunut) :)
Sain soitettua itelleni neuvolan, 12.12, ja varhaisultran varattua, 15.12. Jaksaako tuota sinne asti ees jännittää?? :) Olis tehny mieli ottaa ulra jo aikasemmin, olikohan tuolloin 15. päivä jo 9+1 menossa, mutta mies on töissä enkä saa lapsenvahtia keskellä päivää : / No, näille mennään :)

-Zeni 4+3 (kai....)
 
Hei kaikki

Vähän pelottaa ajatella että tämä olisi totta mutta eilen tuli todella todella haalea viiva testiin ja digitesti sanoi 1-2 vk raskaana. Tänään samanlaiseen testiin samanlainen haalea viiva ja erimerkkiseen testiin ihan selvästi erottuva haalea viiva, jota ei tarvi tihrustaa kuten tuosta eilisen testistä.

Esikoista toivotaan. Yli kaksi vuotta on yritetty mutta kiertohäiriöiden ja ilmeisesti lääkityksen vuoksi kk-kierrot ovat olleet vain viimeiset 8 kk suht säännölliset. Tämä on nyt kuudes kierto ja näyttäis plussalta <3

Kai tätä vois ruveta uskomaan kun tänään alkoi ihan järkky pahoinvointi, kuvotus. Aamulla ajattelin että se on jännittämistä kun tein raskaustestejä mutta sitten se vain jatkui ja jatkui ja vielä keskiyölläkin vaan pahenee. Syöminen ja napostelu helpottavat oloa, joten ei tää nyt mikään vatsatauti ole.

Ennen plussaa alkoi jo hiivatulehdus, ripuli ja ihan törkeen kipeet tissit. Eilen alkoi myös outo vatsakipu, vähän kuin lievät menkkakivut mutta ei kuitenkaan. Vähän puristava ja kupliva tunne alavatsassa. Osa voi johtua ilmavaivoista/ripulistakin.

Vielä suuresti pelottaa että tää kaikki on vain luulotautia ja kohta tulee kuukautisvuoto. Eihän sitä voi tietää kuin odottamalla. Ja päätin että haluan nauttia tästä niin paljon kuin voin, vaikka kestäis päivän, kuukauden tai 20 vuotta.

Ovulaatiosta laskettuna nyt olis tilanne 3 + 4 viikot mutta kuukautisista 4 + 4. Saa nähdä mitä lääkäri määrittelee. Olen ensi viikolla matkustamassa viikoksi Suomeen enkä tiedä ehdinkö ennen sitä lääkärille. Asustellaan ulkomailla eikä mulla ole mitään hajua miten systeemit täällä toimii. Jos tää nyt kiinnittyy hyvin ja pysyy masussa niin heinäkuullehan se luultavasti menis. Ah, välillä jopa suurta onnen tunnetta mutta suurimmaksi osaksi vain epäuskoa, hämmennystä ja järkytystä. En yhtään odottanut positiivista tulosta, kun olen niin tottunut negatiivisiin.

Luin koko ketjun ja oli tosi kiva lukea muiden juttuja, kiitos jo siitä kaikille. Onnea kaikille plussanneille ja sitä toivoville.
 
Tervetuloa uudet!

Mä oon tänään ekaa kertaa oksennellut kunnolla, siis koko vatsan sisällön. Se siitä oireettomuudesta. Muistelen kyllä että aikaisemmissakin raskauksissa pahoinvointi tuli kehiin rv 7. Ei tietoakaan että voisi nyt töissä olla, kun työterveyshoitajallekaan ei voi kuvitellakaan menevänsä ennen iltapäivää, niin kauhea ja hutera olo on.

Oispa kiva, että jollekin meistä tulisi kaksoset. Mun suvussa asiaan ei ole mitään taipumusta, joten omalla kohdalla en usko ollenkaan :).

Nannanas rv 6+4
 

Yhteistyössä