Heinäkuun Hellemasut 2012 **TOUKOKUUSSA**

miss_understood: juu, delivery charge 0€ :) toivottavasti tulee luvatussa ajassa, ilmoittelen miten käy :)

joskus aiemmin tilasin jotain vauvalle Gapin verkkokaupasta (joo, hairahduin.. :ashamed:) ja sieltä kesti kyllä hyvä tovin tulla (eikä se toimituskaan ollu kovin yksikertaista ku DHL yritti toimittaa kesken työpäivän..) Se ois yhteinen verkkokauppa mm. Old Navyn kanssa ja siel ois kivoja vaatteita mut en viittiny enää ruveta tilaamaan sitä kautta kun saattais käyttötarve päättyä ennen ku tavarat ois Suomessa :D
 
Huomenta hellemasut.

Täällä yöheräilyt jatkuu. Kyllä nyt kolottaa lonkkia ja on liitoskipuja ja närästää ja pissittää ja allergian takia nenä on tukossa tai sitten räkää riittää. Just mietin että pitäis tuo meidän takaterassi käydä pesemässä kun se on keltaisenaan siitepölystä mutta saas nähdä kykenenkö, voi olla että happi loppuu. :)

Mulla on närästykseen melko hyvin auttanut ihan tuo Rennie kun muistaa vaan niitä napsia. Maitotuotteet tuntuis myös rauhoitavan. Mantelista en tykkää sitten yhtään joten vaikka se varmasti toimis myös niin niinkauan kuin muista on apua niin jätän kokeilematta. :D

Täällä on nyt huvikseen katseltu farmari autoja, saas nähdä innostuuko tuo mies autoa vaihtamaan. :) Periaatteessa olisi kyllä pieni pakko, jos me koko porukalla, eli minä + mies + vauva ja miehen kaksi lasta lähdetään reissuun niin kun vaunut laittaa takakonttiin ja lapset takapenkille niin ei sinne sitten muuta mahdukaan. :D

Mutta jospa sitä menis ottamaan jotain aamupalan tapaista ja suuntailis sitten vaikka vähän pihahommiin.

Omena ja Pikku N 32+0!!
 
  • Tykkää
Reactions: MiNi87 ja TanjaSii
Sektio on vaarallinen,luonnoton,kivulias ja monien arvostelema tapa synnyttää....:vampire: Eikä voi verrata synnytykseen vaikka siinäkin voi revetä ja menettää vertakin ties kuinka paljon jne...:saint:
Itse koen olevani muita huonompi äiti kun joudun istukan sijainnin takia sektioon,enkä pysty synnyttämään lastani niinkuin pitäisi ts. joku muu synnyttää hänet tiettynä päivänä..:(


Vauva mönkii kovasti ja sukkapuikko-kipuja ilmestyny. Lonkkia jomottaa aamulla ja nenä tukossa mutta kaikki on muuten kai ihan ok. Ostin tori.fi:stä aventin rintapumpun 8e:lla :)


Ehkäisystä ei olla edes puhuttu.. Ykänkin alulle saattaminen oli niin helvetin vaikeaa ettei tekis mieli alottaa mitään ehkäisyjä,ei kumia saati mitään hormonalista.. :stick:


Tänään mennään kai kiinalaiseen syömään 3v päivän kunniaksi! :)



Tipetsu ja Ykä rv 35+4
 
tipetsu kauheeta että ajattelet noin itsestäsi :( mulla on yksi alatie synnytys takana ja aion nyt mennä sektioon,koitin imettää esikoista mutta tätä uutta en edes halua koittaa. silti koen olevani maailman paras äiti omalle lapselleni :)

sektioo ei tietenkään voi verrata alatie synnytykseen,mutta synnytyksiä molemmat. eikä olisi vauvaa ilman että äiti on sitä 9kk vatsassaan kantanut ;)
pelkopolilla kun keskusteltiin synnytystavoista otti kätilö listan jossa oli plussat ja miinukset MOLEMMISTA synnytys tavoista. se on vaam sitten tuuri pelistä kiinni osuuko sun kohdalle ne miinukset vai plussat kun alat synnyttämään tai toipumaan leikkauksesta.

mua jännittää ihan sikana koko ajan et miten tää vauva ulos tulee,sehän on selvää ettei se tonnekkaan voi jäädä :D mulla on 21pvä synnytystapa arvio ja tuli vaan mieleeni et jos ne sanookin et jää heti käynnistettäväks,niin mitäs sit teen :) siinä alkaa olla jo niin iso kiusaus päästä näkemään vauva et saattaa olla et sitten päädyn normi synnytykseen. kaikkee sitä mielessään pyörittelee :)
 
Heippa hellemasut! En ole minäkään pitkään aikaan kirjotellut vaikka joka päivä lueskelen useita kertoja teidän kirjoituksianne.

Oma vointini on pysynyt edelleen oikein hyvänä. Ummetukset ja muut ärsyttävät jutut ovat menneet ohi. Kun lueskelee tätä palstaa niin toteaa monesti että kuinka onnekas sitä itse onkaan kun ei ole mitää erityisiä vaivoja. Voin vain kuvitella kuinka paljon se ärsyttää jos ei saa nukuttua ja joka paikka kolottaa tai sitten että on huoli vauvasta.

Ehkäisystä on vähän samat ajatukset kuin Tipetsulla. Tuntuu turhalta aloittaa kun meidän kohdalla näitä lapsia saa tekemällä tehdä. Tosin monesti käy niin että pikkukakkonen tuleekin kertaheitolla vaikka ensimmäisen kanssa menee pitkään. Jos jotain ehkäisyä täytyy ajatella niin ehkä sitten kierukka. Siitä on kyllä eriänäiseviä mielipiteitä mutta mutta...saa nähdä.

Ainiin Tipetsu, ensinnäkin onnea vuosipäivän johdosta:flower:.Älä ole sitten pettynyt jos miehesi ei tajuakkaan kosia sinua tänään. Miehillä ei vain kertakaikkiaan ole sellaista tajua että" haa, tänään on vuosipäivä ja lapsikin tulossa,kosisinko?":D

Oli kyllä todella kivoja vaatteita tuolla linkin takana jonka miss understood laittoi. Olen itse vaan niin arka laittamaan luottokortin numeroita tänne bittimaailmaan. Onko teillä vain positiivisia kokemuksia noista ulkomailta tilatuista tavaroista?

Ihanaa kun on vapaata ja ilmakin on kuin morsian. Torstaina mulla alkaa virallisesti varhennettu äippäloma. Ajattelin nyt lähteä kangaskauppaan ja kirjastoon. Aijon ommella äitiyspakkaukseen sellaisen nätin päällisen ja hakea kirjastosta muutaman imetysoppaan ja vauvanhoito-oppaan. Välillä tulee sellaisia ahdistuskohtauksia että mitä jos en osaakkaan hoitaa pikkuista!!?? Perhevalmennus jatkuu tänään ja mielestäni se on ollut ihan kivaa. Onpahan jotain päivän täytettä ja hyvä syy että ei tarvitse siivota ja kokata =)

Onnittelut muuten niille jotka ovat saaneet pikkuisensa jo syliin! Itsellä tuo ajatus tuntuu niin kaukaiselta vielä. Täällä on monta jotka saavat käärönsä kainaloon ihan kohta :heart:

Penni & Pikku-potkunyrkkeilijä 31+4
 
Huomenta masukkaat!

Taas unohdin sunnuntaina täällä poksua, mutta 31+3 nyt!

Lonkkakivut ovat saapuneet ystäväkseni. Monta kertaa yössä joutuu vaihtamaan asentoa, ja viime yönäkin loppui hyvät asennot kesken aamuyöstä ja sain sen jälkeen tosi huonosti unta.

Pikkumiehellä on alkanut tulla hikkaa, eilenkin se hikotteli kolme kertaa päivän aikana :heart: yksi hikotus oli hirveän pitkäkestoinen :D

Muuten taitaa ukkeli myllätä vielä miten päin sattuu, välillä tuntuu muljunta rintojen alla, välillä kyljissä.

Eilen alettiin katsella sairaalakassiin viimein tavaraa! Ja mies itse otti asian esiin kaupassa :heart: lisäks ostettiin vauvalle sinkkivoide, talkki ja kosteuspyyhkeitä :)
 
Tipetsu Älä ajattele itsestäsi noin, olet maailman paras äiti omalle lapsellesi ja varmasti yhtä upea ja ihana nainen kun ketä tahansa meistä! Ja onnea vuosipäivästä :heart:

p.s. mä kosin mun miestä tekstarilla; "will you marry me? Y/N"
 
Siivous on kolmas S :) Mun mielestä siihen vois lisätä neljänneksi ässäksi Shoppailun.. Se on aika tehokas :D

Missä päin vatsaa teillä tuntuu liikkeet? Ja onko vauva "todistetusti" jo pää alaspäin vai miten päin vaavit majailee? Mulla niin tekis mieli tietää, että miten päin tää vaavi täällä köllii..
 
Viimeksi muokattu:
vauvan tarjonnasta:Täällä on pääasiassa oltu rt/taikka viistossa, eilen käännyttiin tosin pylly alaspäin, ja niin on siitä asti pysytty, kaveri kun ei ole mikään jättiläinen ja mulla varmaan hyvin venytetty yksiö, niin mahtuu vielä hyvin kääntymään, mutta toisaalta ei sillä niin väliä edes nyt kumminpäin on taikka asettuu loppujen lopuksi, kun se sektio kuitenkin edessä.

Ehkäisystä: sepä se...Mä olin melko varmasti sterilisaation kannalla, mutta mies ei sitä halua sitten ei mitenkään päin, elättelee vielä muutaman vuoden kuluttua toiveita iltatähdestä, vaikkakin ymmärtää senkin, että mun kroppa ei välttämättä sitä enään kestä. Tuo sterilisaatio päätös on kuitenkin niin iso, että toivoisin kummankin olevan sen takana 110%, joten se jäänee nyt ainakin vielä väliin. Tuon jalassa olevan veritulpan takia en varmaankaan tule saamaan helposti hormonivalmisteisia ehkäisy juttuja(hormonikierrukka olisi ollut toiveena, kun mulla ollut sellainen aiemminkin), ja sitten taas normi kierrukkaa en voi ottaa tosi runsaiden kuukautisten ja anemian takia :/. Ja tuo kumi puoli tuntuu meistä kummastakin vähän epämiellyttävälle...Joten nähtäväksi jää, mutta se nyt on kuitenkin varmaa, että joku ehkäisy ilman muuta otetaan, nämä 2 nuorimmaista on saaneet alkunsa kutakuinkin katseesta, ja vahinkojen varaan ei nyt lasketa.

Tipetsu: tiedätkö, kyllä mäkin olen itkenyt, kerran jos toisenkin sitä, kuinka mun kroppaa ei ole luotu synnyttämään "normaalisti", saatika edes kantamaan näitä lapsia vaivoitta, kuten luonto on varmaan sen joskus meinannut, olen potenut huonoa omatuntoa, ja mietinyt, että miksi edes sitten tulen raskaaksi, nyt on kolmas sektio edessä ( 2 ekaa kiirreellistä ja tämä suunniteltu), mutta loppupeleissä, ei se ole ollut mun äitiydestä yhtään pois, taikka suhteestani lapsiini. Ja kyllä mä damn oon ollut joka kerta tuosta leikkauksesta niin kipeä, että kyllä se ihan synnytyksestä, ja rankemmastakin sellaisesta menee.

Ulkomailta tilailusta: Mä olen tilaillut vaikka mistä ja vaikka mitä, visalla oon maksanut, kerran vaiko pari myös pankkisiirrolla. Hotelleja varannut/maksanut, tavaroita, vaatteita jne, aina on perille löytäneet ja ei ole ollut hankaluuksi, mutta toki mä nyt vähän katson että mistä tilailen ja mitä jne.

JA & 33+6
 
Viimeksi muokattu:
Siivoushan se on. Ja todellakin tuon shoppailun voi lisätä siihen listaan =)

Äitiysloma on alkanut!!! Mies palaili viikon reissusta kotiin ja kokkasin hälle juuri feta-jauhelihapihvejä ja keitin kunnon potut. On ollut ties millä sapuskalla viikon niin ajattelin, että saapi kunnon ruokaa nyt. Tein vielä mansikka-sitruunarahkatortun digestivepohjalla, on meinaan hyvää!

Neuvolassa kävin aamulla, esikoinen oli mukana. On se vaan niin sydäntäsärkevän ihanaa kun ylpeä tuleva isoveli ihmeissään kuuntelee vauvan sydänääniä, käsi äitin kädessä. "Vauva jumpsuttaa".

Ja mikä parasta tähän päivään, niin vihdoin ja viimein on vauva kääntynyt raivotarjontaan. Nyt saapi sitten pysyä. Painoa oli tullut kahdessa viikossa 1,7 kg lisää eli yhteensä nyt 14,2 kg. Ihan samoissa menee edelleen kuin esikoisen kanssa. Sf-mitta oli "vain" 31. Muuten kaikki ok. Kahden viikon päästä synnytystapa-arvio ja kai ne jotain painoarviota vauvastakin antaa. Esikoisesta kirjattiin silloin että laskettuna aikana 4 kg ja oli sitten 3,9 kg syntyessään viikolla 42+0. Eli aika hyvin paikkansa pitävä.

Ullis ja Juniori
34+5
 
  • Tykkää
Reactions: MySweetBaby
Penni3: mä oon tilaillu kamalasti tavaraa pitkin maailmaa..maksan yleensä matkat ja lennot netissä visalla mut oon tilannu tietokoneen kiinasta ja vaatteita ja kenkiä hongkongista, englannista ja saksasta ja nyt tilasin vaunut saksasta..kyllähän se tuntuu hurjalta "lähettää" 600€ johonkin vieraaseen maahan mutta aika hyvin osaa jo katsella luotettavat kaupat netistä.ikinä ei oo mulla käynyt mitää mikä olis harmittanut.kaikki tavarat oon saanu mitä oon tilannu ja ei oo rahat ikinä hävinny:) paypalia oon käyttänyt kerran maksamiseen, yleensä visaa kun ne sit korvaa rahat jos rahat katoaa ja nyt vaunut maksoin ihan pankkisiirrolla kun sai niin hyvän alennuksen..homma toimi ihan samanlailla kuin olisit maksanut suomalaiselle tilille ja vahvistus tilauksesta ja maksun vastaanotosta tuli samantien :)

ehkäisy: mä ajattelin laittaa kuparikierukan synnytyksen jälkeen kun ei pillerit sovi.oon siis kokeillut pillereitä arviolta 15 eri merkkiä ja rengasta mut kaikista kauheita sivuvaikutuksia..joko oon ihan kauhea akka tai sit itken ja vuodan ja kipuilen :D meillähän ehti olla pillerit pois tasan sen 6 viikkoa kun plussa tuli :D

ON: ai et mua taas raivostutti käydä kaupassa..meidän lähikauppa(5km päässä :LOL:) on ihan todella paska..ei edes hylamaitoa ole valikoimissa, joten kun muutaman kerran viikossa käyn kaupassa niin menen sit isoon markettiin tai ajan vähän kauemmas(työpaikkani lähelle kun siellä on valinnanvaraa kaupoissa) no tänään sit toi jälkimmäinen vaihtoehto kun piti saada valmistujaiskortteja ja miehelle nimpparilahjaa yms.ja eikö siel hemmetti ollu kaikki mahdolliset feissarit piirittämässä ja tyrkyttämässä jotain saamarin omegakolmosta ja sähkösopimusta ja ruokatutkimusta ja kun niistä pääsit ohi niin työpaikan vakkariasiakkaat kyselemässä että missäs oot ollut ja ootko ollut lomalla kun ei ole näkynyt töissä..perkele!!eikö sitä nyt muka huomaa että oon lomalla ja en nyt välttämättä jaksais joka mummolle selvittää että juu kesäloman vietin ja jäin siitä sit jo äippälomalle :vampire:
ja mua raivostuttaa toi ihmisten tuijotus..ihan ku eivät olis ikinä nähny raskaana olevaa.mä en hikoilun takia vaan pysty pitämään mitään kauhean pitkähihaista päällä ja väkisinkin noi paidat on sellasia että mahan huomaa..no sit sillee vaivihkaa tuijotetaan mahaa(ennen ne oli tissit joihin kiinnitettiin huomiota..varsinkin miehet) tekis mieli huutaa et joo olen raskaana onko jotain ihmeellistä??tooosi viisasta lähteä kauppaan tossa mielentilassa varsinkin kun viime yönä sain nukuttua ruhtinaalliset 4h ja senkin aikana heräsin lonkkakipuihin ja potkuihin ja supistuksiin noin puolen tunnin välein.tämän ja matalan hempan takia sellainen huono ja hutera olo lisäks auto oli kiekkopaikalla joten ihan nopeesti yritin päästä koko kaupparuljanssin läpi(eipä onnistunu) olis mieli tehny heittäytyä siihen maahan vetämään sellaset naapurinpoika-raivarit mut en kehdannu :D
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: penni3
33+1 ja eilen oli neuvola. Verenpaineen nousun takia kävin tänään labrassa antamassa näytteet ja niitä jännitin kunnes sain tulokset ja negatiiviset olivat raskausmyrkytyksen osalta. :) ihanaa. mutta sanoipa tuo neuvola täti että kun tuota painoa on tullut niin se voi nostaa myös verenpainetta. Painoa tullut 11 kiloa ja tämän hetkinen onkin huimat 63,7kg. Muutoin kaikki ok. Vauva liikkuu edelleen ihan julmetusti koko ajan, tekee ihan kipeää rintalastaan kun sinne potkii.

Kolmen S:sän tekniikka: SAUNA, SIIVOUS JA SEKSI :D et lähempänä laskettua mies hommiin sitten vaan. :)

Täällä taas kolmatta päivää vois vaan nukkua, ei ole energiaa yhtään mihinkään, liikun kuin ameeba. :/
 
Heips!

Neuvolassa tuli eilen käytyä, kun viikkoja tasan 33. Paino oli noussut 800g, mut se olikin odotettavissa, kun on tullut herkuteltua vähän normia enemmän. Sf-mitta oli 31,5cm ja tosiaan kasvanut viime kerrasta sen 1,5cm. Vaikka olenki syönyt rautaa joka toinen päivä tekkarin ohjeitten mukaisesti, niin silti oli hb laskenut 103:n. Muuten kaikki ok ja vauvan sykkeet oli n. 140. Eipä tuo terkkari osannut tälläkään kertaa sanoa, et missä tarjonnassa vauveli on, joten sitä ja hemppaa tarkkaillaan tarkemmin reilun 2vk:n kuluttua ja jos silloinkaan ei tarjonta selviä, ni sit lääkärille..

Ehkäisyksi oon aatellu hormonikierukkaa, ku eikös siinä ole kumminki vähemmän sitä liukenevaa hormonia kuin e-pillereissä?

Niin ja iäksi mulle voi päivittää 30, kun sunnuntaina tuli vuosi lisää ja pitänee kai se laittaa se poikalupaus, mikä kyllä itteä 3 tytön jälkeen jotenki vaan epäilyttää..

Niin ja tietty onnittelut niille, jotka ovat vauvan jo saaneet :flower:

Bim82, rv 33+1
 
Päppädää!

Täällä aamu alkoi aikaisin, joskus neljän maissa silmiäni raotin, "kipaisin" vessassa ja jatkoin uniani kuuteen asti, kunnes kello herätti ja käski lähteä liikkeelle tällekin päivälle.

3S tulee täällä käyttöön, tai siivousintoni tuntien se on 2S, mutta kait sitä nuo koirankarvat pitää imuroida ja pölyt hävittääkin. Ja sitä pölyä kyllä riittääkin, kun ulkoa tulee siitepölyä, eläimet tiputtelevat karvojaan ja sisällä on remontti menossa. Tosin nyt näyttää vahvasti siltä, että remontti saadaan hyvissä ajoin valmiiksi ja siltä osin pölyäminen helpottaa. Koiraakin harjailin illalla tunnin verran furminaattorilla ja otin melkein muovipussillisen karvaa bernhardilaisesta pois. Jospa koiraneidinkin olo vähän helpottuisi sitten.

Hieman olen yllättänyt omasta jaksamisesta, vaikka hb oli viime neuvolassa vain 105. Pari päivää olen nyt rautavalmistetta käyttänyt, mutta tuskinpa se vielä hirveästi on virtaa lisää aikaan saanut. Tai sitten tämä johtuu vain siitä, että on pakko saada asioita tehtyä töihin ja opiskeluihin liittyen.

Kohta pitäisi kait alkaa orientoitumaan siihen vauvan tavaroiden keräämiseenkin. Tai siis niiden hakemiseen mummoloista. Ja kestovaippojen ompeluun. Ei vain vielä ole se pesänrakennusvietti iskenyt. Epäilen kyllä ettei sellaista taida minulle tullakaan, kiitos remontoinnin.
 
Neuvolassa käyty aamulla rv 32+1:

Paino: +100 g kolmessa viikossa (viikko sitten käydystä polikäynnistä laskenut -900 g)
RR: 114/78
Prot: -
Gluk: ++
Hb: 124 (käski aloittaa ennaltaehkäisevästi raudan joka toinen päivä)
SF: 29
Tarjonta: RT
Syke: 140
Liikkeet: ++

Omasta voinnista mainitsin väsymyksen, joka johtuu unettomuudesta. Selkä väsyy öisin tosi nopesti ja heräilen vähän väliä kipuihin sekä kropan viestiin asennon vaihdosta. Sitä kautta myös tulee paha olo. Kerroin myös, että meinaan sitten töissä nukahtaa istuvilteen ja muutenkin olen ihan tööt. Terkka varasi puhelin ajan lääkärille, ja lääkäri määräsi sairaslomaa tämän ja ensi viikon. Sitten olisikin enää viikko jäljellä töitä. Mulla on neuvola silloin 11.6, niin katsomme tilanteen silloin uudestaan että menenkö vielä töihin viikoksi vai en. Äitiysloma siis alkaa 18.6. Itsellä olisi kyllä halu vielä mennä viikoksi töihin, mutta kaikki riippuu täysin omasta olosta, sen mukaan mennään.

Närästyksestä: Mulla noi maitotuotteet vaan pahentaa asiaa. Tosin musta tuntuu tällä hetkellä, että kaikki ruoka närästää. Unohdin taas ostaa niitä manteleita, täytyy kokeilla auttavatko. =)

Ehkäisystä: Suosittelen kyllä lämpimästi kaikille hormonikierukkaa, JOS se sopii. Itsellä tosiaan oli se reilun vuoden ja oli kyllä todella huoleton ehkäisy. Harmi vaan että teki mulle niitä sivuoireita, kun muuten on niin helppo. Toisaalta tekisi mieli koittaa sitä uudestaan, kun on yksi synnytys alla, mutta en tiedä viitsinkö. Täällä tosin kai saa ensimmäisen kierukan ilmaiseksi synnytyksen jälkeen, että sinänsä ei ainakaan maksaisi mitään.

Liikeistä: Täällä tosiaan kieppuu välillä sivuttain ja tuntee ihan selkeästi pään ja pepun. Muuten oman tuntemukseni mukaan on pää alaspäin. Tosin terkka tänään sanoi, että vielä on tilaa liikkua hyvin. Hippu potkii aika paljon tuonne oikeaan kylkeen, kyllä muuallakin tuntuu, mutta siellä enimmäkseen. Myös alamahassa tuntuu usein myllerrystä, että liekö siellä sitten kädet menee ja pää kääntyilee....? =)

Huomenna menen taas akupunktioon, toivottavasti auttaa taas unettomuuteen ja selkäkipuun. Oletteko muut käyneet akupunktiossa raskausaikana? Mihin vaivaan olette hakeneet apua ja onko auttanut?

MiNi87 ja Hippu 32+1
 
penni3: tuolta ko. sivustolta maksutapahtuma tais ohjautua Osuuspankin varmennukseen (siis kysyy verkkopankin tunnukset), joten turvallinen on.

Muutoin en käytä suoraan VISA-numeroita ulkomaisissa (enkä kotimaisissakaan) verkkokaupoissa, vaan maksan PayPal-palvelun kautta, jos mahdollista. Tämä ainakin takaa sen, että jos esim. tuote jää tulematta niin voi saada rahansa takaisin. Täällä tietoa tuosta palvelusta jos ei ole tuttu ennestään. :)
 
Meillä mies käyttänyt paljon tuota PayPal -palvelua ja ollut tosi tyytyväinen. Harrastelee tietokonejuttuja ja tilailee välistä mm. Kiinasta varaosia. Muutaman kerran on jäänyt tavara tulematta tai sitten on tullut rikkinäistä tavaraa. Aina on PayPalin kautta saanut rahat takaisin. Eli sitä itse varmaan käyttäisin jos tartteis ulkomailta alkaa enempi jotain tilailla. Itseäkin ehkä vähän hirvittäisi antaa VISA-numeroita ym. etiäpäin.

Täällä saatiin takaterassi siivottua siitepölystä (kauankohan sekään ilo lie kestää..). Kukkapenkit tuli myös kierrettyä, eipähän oo taas rikkaruohoja hetkeen. Tosin allergiahan se pukkas päälle samantien kun tuolla pihalla oli joten nyt on sitten nenukki taas tukossa ja silmät punaisena.

Poitsu tuossa myös ilmoitti (onneksi) että lasten kevätjuhla on tänään. Ei siinä muuten mitään mutta meille aiemmin ilmoitettiin että juhla on perjantaina. Onneksi tuli nyt puheeksi että päästään paikalle, eikä sitten perjantaina törpötetttäis koulun pihalla ihmeissään että missä kaikki on... Ärsyttää taas tämä tiedonkulku kun se ei vaan aina toimi vaikka miten koitat perään kuuluttaa että meitä pitää infota ajoissa. Viimeeksi saatiin tytön kevätretkestä tietää edellisenä iltana klo 20. Sinne ois pitänyt toinen vanhempi lähteä mukaan mutta mitenkäs se mies enää klo 20 alkaa pomolta vapaapäivää pyydellä kun klo 8 pitäis aamulla olla töissä. Kyllä otti päähän.

Mutta se siitä purkautumisesta, uusioperheen arki on toisinaan täynnä yllätyksiä. :D

Omppu ja Pikku N
 
Tipetsu :hug: Ymmärrän täysin tunteesi, mutta tiedätkö, kun saat vauvan viereesi se tunne häviää! :) (onneksi) <3

Sektiosta vielä sen verran, että alakautta kun tekee, niin vaikka persikka repeisi jne, niin kävelemään ym. pääsee kuitenkin (vaikka istuminen ym olisi tod. vaikeaa), sektiosta ei kuitenkaan sängystä ihan heti nousta. Joten en en suosittelle edes vertailemaan näitä synnytyksiä keskenään, kummassakin on puolensa ja kummallakin tavalla pääsee samaan lopputulokseen, mutta ei se sektio "sen helpompaa ole" =)

Oma napa Tiiättekö, mua vatuttaa ihan kaikki, kaikki ihmiset, kaikki! Ärsyttää ihan älyttömästi koko maailmankaikkeus. Itku meinasi tulla kaupassa, kun esikoinen esitti ne "parhaimmat" puolensa ja jopa kassatäti jopa joutui lopulta esikoiselle ärähtämään (poika sitä kassan porttia heilutti eikä tajunnut että kassan sisäpuolella se portti iskee jotain myyjän jaloille), ja ihmiset muljautteli niiiiiiin ihanasti minulle silmiään. SIIS VOI HELEVATTI!
Koirakin alkanut taas (esikoisen odotuksen aikaan samajuttu) idiotismiaan esittämään ihan joka paikassa, tuntuu että ainut joka tässä talossa ymmärtää mua on tuo hiton kissa! Se syö ja paskoo vanhaan malliin eikä ole moksiskaan mistään.

Omena85Mukeloiden äitikö se on se "hidas" tiedottaja :/ Miksei, siis miksei ex-puolisot ym. voisi olla sellaisia maailman mukavimpia ja helpoimpia tyyppejä, ajatelkaa miten maailman meno olisi helpompaa kaikkien kannalta :LOL:


Närästys viime yö oli helvettiä, ei auttanut maito, ei rennie ei mikään. Lopulta otin vastansuojalääkkeen mitä nyt ei ihan suositella raskausaikana (mutta kuten olen joskus jo varmaan aiemmin maininnut, että harva lääke kerta annoksena aiheuttaa sikiöille vaaraa), mutta sekään ei auttanut!Varmaan siksi onkin näin ärsytys päivä kun väsyttää..

Tanja ja Kekkonen 34+2(varmaankin xD)
 

Yhteistyössä