Heinäkuun Hellemasut 2012 **TOUKOKUUSSA**

Onnea tyttönen87! Alkoi kiinnostamaan että mikähän oli hänen alkuperäinen LA? Ja hurja tuo paino kun itse on kohta samoilla päivillä ja vauva ei paina kuin n. 1500g ja tyttösen vauva oli melkein tuplasti painavampi! :O

selällään nukkuminen Mä en oo pystyny enää pitkään aikaan vaikka haluaisin; mulle tulee välittömästi ahdistava olo rintaan ja keuhkoihin, ikääkuin joku tulisi istumaan tohon rinnanpäälle. Ja olo loppuu heti kun menee kyljelle, mutta tuossahan on ihan järkeä kun mulla ne lonkat särkee muutenkin että jos se kohtu painaa lonkkien verisuonia selällään ollessa.. Eilen siellä neuvolassa kun piti maata tutkimuspöydällä jalat niissä telineissä niin heti meni lonkat ihan kramppiin. Voipa olla että tällainen synnytysasento ei sovi mulle ollenkaan :)
 
Viimeksi muokattu:
Onnea hirmuisesti tyttönen87!!! :flower:

Aika hurjaa että täälläkin aletaan jo saada nyyttejä syliin.

Selällään nukkumisesta: Minä oon kanssa kuullut että selällään nukkuessa verenkierto voi heiketä ja näin ollen vauvan hapensaanti myös heikkenisi. Mutta sitten taas mulle on sanottu että äiti kyllä itse havahtuu tähän koska hänelle tulee huono-olo ja kääntää kylkeä tässä vaiheessa. Itse en siis ole asiasta ottanut stressiä, en pysty nukkumaan koko yötä kyljellään kun lonkat ja kädet alkaa huutaa hoosiannaa joten välistä nukun selällään. Ja mahassa on semmoinen mylläys että oksat pois. :)

( . )
Täällä oli eilen toinen perhevalmennus. Aika turhalle tuntui. Piti se mun entinen terkkari sen ja mä en vaan pidä hänen tyylistään ilmaista asioita. Hän mm. oletti että kun te kaikki osaatte nettiä käyttää niin tiedättehän te nää jutut jo ja skippasi paljon sen pohjalta. :( Imetys video katsottiin ja parisuhteesta se jotain paasasi. Ei kyllä jäänyt senkään vertaa tuosta käteen kuin ekasta käynnistä. Lauantaina olisi vielä se sairaalaan tutustuminen, sitä odotan kyllä.

Täällä on viimein saatu vauvan huoneen remontti tehtyä!! Tai muutamia loppusilauksia olisi vielä, mm. pistorasioiden kannet mies vielä asentaa mutta nyt sinne päästiin eilen jo viemään huonekalut! Eilen oli vaan niin kiire että siihen se sitten melkein jäikin. Tänään olisi tarkoitus vähän jo laitella tavaroita paikoilleen.

Allergia tekee täällä kyllä minun elämästä yhtä helvettiä. Kurkku on ollut nyt kaksi viikkoa melkein jatkuvasti kipeä, nenä on tukkeessa ja vuotaa ja kutiaa. Silmät onneksi on välttyneet toistaiseksi. Myös korvat oireilee. Koskaan ei oo näin pahoja oireita tullut. Ajattelin maanantaihin sinnitellä ja kysyä sitten neuvolassa että mitäs tehdään, sinnittelenkö vielä vai pitäiskö harkita jotain muuta. Ei kait se vauvallekaan voi olla hyväksi jos äiti on koko ajan ihan kanttuvei ja voi huonosti. :(

Maha on myös eilisen illan ja tämän päivää ollut tosi kipeä. Ei supista mutta alavatsa tuntuu sille että mahassa olisi 100kg kiviä jotka painaa ja repii lihaksia ym. Seisaalteen nousu tuntuu ihan pirun pahalle ja kävelykin on välistä aika tuskaa.

Että ei nyt kovin seesteisiä kuulumisia tänne tänään. Jos sitä kuitenkin vähän koittaisi touhuilla ja laittelisi pyykit ja vähän tuota vauvan huonetta.

Omena ja Pikku N 30+0 POKS.
 
Jaksuja kaikille allergian kanssa!Ymmärrän tunteen hyvin, itse pääsen raskausaikoina helpommalla, oireet vähenee (en tiedä miksi).

Onnea Tyttönen87 tätkin kautta :))

Neuvola kuulumiset Paino viime kerrasta laskenut kilon ( :) )
Pissa puhdas
Hemoglobiini taas laskenut 107
Ja sitten se ikävin "yllätys": Sf 34cm (kaksi viikkoa sitten 30cm)

Sama kävi esikoisesta.. Ja lopulta päädyttiin viikolla 37 käynnistykseen koska eskari painoi silloin jo yli 4kiloa. Ja sitten tuli se sektio kun 6päivää oli ährännyt supistusten jne kanssa ja paikat ei auenneet kun 1.2cm.
Nyt on pahamieli, eka noi perhesotkut ja nyt tää, vaikka sokeritasapaino on hoidossa niin silti meidän lapset on isoja (kasvavat miehen käyrällä kun se on tuollainen kaksi metrinen ladon ovi :/). Miä niin toivoisin, että tää käynnistys ja tulisi alakautta, mutta aika epätodennäköiseltä taas kerran tuntuu. Viikon päästä kontrolli ja nyt sitten 8-10 kertaa päivässä kaikista syömisistä sokerit ylös (nyt mittailut jo kyllä sen 4-6 kertaa)..

en tiiä onko hormoonit vai mitkä mutta nyt itkettää ja rankalla kädellä.

Ps. joku mietti tyttösen LA.ta, taisi olla tyttösellä nyt rv.32 kun vauski syntyi. siitä siis laskee etiäpäin :)
 
Onnea tyttönen87 <3

Täällä taas neuvolassa käyty eilen..siellä saakin nyt ravata hirmu usein.
Eli eilen rv 31+3 verenpaine 97/60, pissa puhdas, kohdunpohja 29 , painoa tullu 567g , nyt yht 9 kg, ei sanonu siitä mitään. Aiemmista raskauksista tullu aina se n 13 kg ja tosiaan nää vkot rv 30 eteenpäin se n. 500g vkossa. Vauvan syke oli 134 paikkeilla. Alkuun oli korkea, kysyin et miten korkea niin 170 kuulemma, mutta tasaantui sitte tonne 134 paikkeille kun oltiin kuunneltu jonkun aikaa...ei kommentoinu siihen muuta kun että vauva liikkui kovasti alkuun mikä sit nosti sykettä..itseä jäi tietenkin mietityttämään että onhan vauvalla kaikki ok, ihana tää ihmismieli.
Viime yönä meidän kuopus 3v alko huutaa hulluna et pissattaa, hinasin sen sit äkkiä pissalle ja takas sänkyyn ettei kaikki herää. Sit alkokin supistelee tosi kipeästi, raahauduin alakertaa ottaa panadolia ja makailin mut hirveesti koski vieläkin niin kävin sit lämmittääs 2 kauratyynyä, toisen selkää vasten ja toisen mahaa vasten ja sit olin jossain vaiheessa nukahtanu. Juu ja sanottiinhan neuvolassa et pitäs ottaa rauhallisemmin ettei tulis kivuliaita suppareita..helpommin sanottu kun tehty. Tänään oli 6v pojan hml heti aamusta, kiirehän siinä taas tuli ja ehdittiin 2 min ennen aikaa perille ja heti taas supisteli vähän, no hml oli tietty myöhässä 20 min et se siitä kiirehtimisestä.:)

ninnax rv 31+4
 
Pitkästä aikaa... Oon käynyt lueskelemassa mutta ei oo tullut aikoihin kommentoitua mitään.

Kamala allergia täälläkin, Histeciä syön neuvolan ohjeistuksesta (terkka soitti mulle viime viikolla ja kauhistui mun allergian mörentämää ääntä ja käski syödä setiriziiniä ainakin muutaman VIIKON päivittäin). Mieluummin olisin ilman kun mua toi lääke väsyttää ihan kamalasti. Lisäksi väsyttää anemia, reilu kk sitten mun hb oli 95, olen syönyt tripla-annostuksella rautaa (Obsidania ja Retaferia) ja silti tällä hetkellä hb vain 103. Väsymystä suurempi ongelma on hengästyminen, mä puuskutan monta minuuttia kun kävelen rappuset yläkertaan tai käyn postilaatikolla. Pitäis olla varmaan joku astmapiippu. Ihan hirvetä kun henki ei kulje. Ja allergia tietty pahentaa tätä hengityshommaakin.

Painoa on tullut ihan liikaa, syystä etten voi kummemmin liikkua (kun en saa hengitettyä) ja ruoka kuitenkin maistuu... Oi kun pääsis vaikka spinningiin tai juoksemaan!!!

Synnytys pelottaa ja ahdistaa, toivon että vauva ois vaikka perätilassa ja saisin sek sektion. En kaipaa yhtään alatiesynnytyskokemusta enää, edellisistä ihan tarpeeksi karut mielikuvat.

Ja onnea kovasti ekalle heinäkuiselle vauvalle! :)

kuuures 32+1
 
Aamun neuvolakuulumisia:

- hemppari ja verenpaine ok (123 ja 120/62)
- sf-mitta 26 (viikkoja siis 29+3)
- ajoittaisten sydämentykytysten ym. oireiden johdosta sain passituksen kilpirauhastutkimuksiin ja ekg:an. Kattotaa, löytyykö sieltä syytä..
- Typyllä oli potkunyrkkeilyharjoitukset menossa sydänäänien kuuntelun aikana ;)

Eli ihan hyvin pyyhkii meillä :)
 
Oi onnea Tyttönen87!!:flower: Niin niitä alkaa vaan syntymään :)

Tosta Tipetsun miehen tilanteesta. Itse oon joskus joutunu taistelemaan työnantajan kanssa, koska irtisanoi mut täysin perusteettomasti koeajalla (oli kuullut että haen muita töitä). Tilanne oli tosi ikävä, kun olin just muuttanu uudelle paikkakunnalle. Tyhmyyttäni en vieny asiaa eteenpäin ja myöhemmin koulussa työlakien-kurssilla juttelin sit opettajan kanssa asiasta ja hänen mielestään oli selkeesti tapahtunu laiton irtisanominen ja oisin todennäkösesti saanu jotain korvausta jos oisin asian eteenpäin vieny. Koeajallakin täytyy olla perusteltu syy irtisanomiseen. Pelkkä "naama ei miellytä" ei riitä. Kuulostaa muutenkin siltä, et asiasta ois pitäny antaa mieluummin huomatus tms. Eli kannattaa viedä asia eteenpäin ainakin varmuuden vuoksi, ettei käy niinku mulle!

Painosta on puhuttu. Mullahan aluksi laski pari kiloa oksentelun takia, jonka jälkeen otti hirveen hyppäyksen (7kg) kuukaudessa. Kroppa varmaan keräs vähän takasi :D Nyt yhteensä tullut 11 kiloa lähtöpainosta eikä mun neuvolatäti oo kertaakaan asiasta huomauttanu. Mulla on sf-mitta menny koko ajan yläkäyrän yläpuolella, joten en tiedä vaikuttaako tämä jonkin verran painoon (?) Pikkunen on kuitenkin keskikäyrällä kokonsa suhteen. Mutta en huomaa, että hirveesti olis ainakaan tullut ylimäärärästä muualle, kun mahaan. Toki on tullut vähän, mutta vaikuttaa suurimmaksi osaksi turvotukselta. Olen ihan normaalipainoinen ja melko pitkä, enkä ole 11 kiloani vielä stressanut. Liikun kuitenkin jonkin verran koiraa lenkittäessäni ja uskon muutenkin synnytyksen jälkeen painon palautuvan normaaliksi.

Täällä alkaa päivät käymään piiiiiitkiksi. Asutaan siis paikkaunnalla, josta mulla ei oo hirveesti tuttuja, joten päivät menee kotona. Onneksi pääsee lauantaina tapaamaan vanhoja lukiokavereita Tampereelle ja juttelemaan muidenki ku oman miehen ja koiran kanssa :D


Noola ja Pikku-H 32+3
 
Moi Hellemasut! :wave:

Vieläkö mahtuu mukaan? Olen lueskellut tarinoitanne jo kuukausia, ja vihdoin uskaltauduin itse kirjoittamaan. Odotan siis esikoistani ja LA on 24.7.12. Sukupuolesta ei ole tietoa, emme halunneet tietää etukäteen, tosin jokinlainen tyttöolo meillä molemmilla on. :)

Synnytyssairaala on Tays, jossa muutenkin käyn säännöllisesti kontrolleissa raskausdiabeteksen takia. Meillä siis sukurasitteena kyseinen vaiva, ja olen kyllä ihan kiitollinen että asiaa seurataan. Itse olen meinaan painanut syntyessäni 6300 g ja ollut 56 cm pitkä, että kiitos ja kunnia omalle äidilleni että on minut maailmaan pakertanut. :D

Toistaiseksi olen pärjännyt RD:n kanssa tarblettilääkityksellä ja ruokavaliolla, mutta olen asennoitunut siihen että insuliinit saatetaan joutua aloittamaan jossain vaiheessa vielä. Muuten olen voinut ihan ok, selkä välillä vähän vaivaa ja kyllä sitä on joutunut vauhtia hidastamaan muutenkin. Lisäksi on myös näitä "perusvaivoja", mm. närästystä, ummetusta, ilmavaivaa, päänsärkyä, väsymystä, liitoskipuja ja vatsan kovettumista, mutta niihin on jotenkin "tottunut".... Jos niin voi sanoa. :)

Tuosta selällään nukkumisesta voisin heti kommentoida. Itse kysyin asiaa Taysin äitiyspolilla käydessäni kätilöltä. Hän sanoi juuri sitä samaa mitä moni muukin täällä on sanonut; Elikkäs kyllä oma kroppa ilmoittaa, jos selällään nukkuminen on haitaksi. Kuulemma raskausaikana suositellaan kyljellään nukkumista, mutta kaikki eivät pysty välttämättä nukkumaan kyljellään ja tällöin selällään nukkuminen on ainoa vaihtoehto. Kätilö sanoi, että mikäli sinun on hyvä olla selälläsi, niin ole vaan. :)

MiNi ja Hippu 30+1
 
tyttönen87 paljon paljon onnea pikku rinsessasta :flower:'

MiNi87 hyvä tietää et seuraavat taysissa...mullakin sinne siis aika ens vk,ja suku mullakin rasitteena,sekä oma ylipaino.. Mitenkä tuo tablettilääkitys toimii??

no niin tulipa katsottua taas avalta "pieniä ihmeitä" ja parit tipat:'(
Huomenna poksutaan taas!!
 
PTT: Joo, olen kyllä ollut tosi tyytyväinen Taysin toimintaan. Meillä neuvolassa meinaan ei oikein terkka kauheasti mitään kysele tai seuraile. Saa lähinnä itse huolehtia kaikesta neuvolassa, siis ihan perusasioistakin, niin on kyllä ollut aina Taysissa tosi lämmin vastaanotto ja asiat tullut hoidettua. Menen myös ensi viikolla taas kontrolliin keskiviikkona.
Se tablettilääkitys on ns. tavallisen 2. tyypin diabeteksen lääkitys (mulla lääke nimeltä Metformin Actavis), otan aamulla ja illalla kaksi tablettia. Se tasaa verensokeriarvoja ja -heittelyitä. Mulla ainakin toiminut tosi hyvin, ainakin tähän asti. Mulla vaan menee sitä nyt se maksimi annos eli seuraava vaihe sitten on ne insuliinit, jos tarve tulee. Aloitin ton lääkityksen rv:lla 18+1. Olin sitä ennen seurannut arvoja kotona ja käynyt rasituksessa, jossa narahti paastoarvo. Kotiseurannan takia ne sen lääkityksen sitten aloitti.

Onnea paljon tyttönen87, aivan mieletöntä että ensimmäinen Hellemasu on jo synnyttänyt!
 
mä oikein odotan et pääsisin tutustuu tayssiin ku ei oikein toi neuvolantädin luona käynti nappaa :D..mulla vaihtu neuvola kuukaus sitte mut täti pysy samana ja matka piteni.onneks on kauppamatkan varrella niin ei tartte pelkästään sen takia lähteä. mulla ei onneks johtanut jatkotoimiin sen kotiseurannan jälkeen ja olo on ollut kyl niin hyvä kun vaan voipi olla..
nukkumisesta: mä nukun ja löhöän sohvallakin jotenki automaattisesti vasemmal kyljellä ja nukkuessa täytyy välillä kääntyä selälleen kun alkaa alempaa lonkkaa juilia.
 
Onnea Tyttönen 87 ja koko perhe :flower:

Kuures mulla kanssa on matala hb, kuukausi sitten oli 91, nyt 99. Kyllähän toi väsyttää ja mulle sanottiin että se aiheuttaa tota hengästymistä myös. Kysyin et eiks kannata ottaa enemmän rautaa niin lääkäri oli sitä mieltä että normaaliannos riittää että ei se imeydy sen paremmin vaikka ottais enemmän :O Täytyy vaan toivoa ettei synnytyksessä tule mitään isoa verenhukkaa. Mulla on kyllä kaikissa raskauksissa ollut näin huono hb että sikäli ei oo uusi tilanne...

Allergia vaivaa täälläkin, silmät kutiaa ja nenä vuotaa. En ole lääkettä ottanut kun viimeiset 5v olen pärjännyt ilman niitä. Ennen kuin sain lapsia niin mulla oli tosi paha allergia joka kevät ja kaikki lääkkeet käytössä mutta eka raskaus ilmeisesti paransi jotenkin allergian koska sen jälkeen ei oo oireita ollut, ennenkuin tänä keväänä. Toivottavasti helpottais pian! Meidän pitäisi häihin mennä lauantaina ja en varmaan voi mitään silmämeikkiä laittaa kun silmät kutiaa jo valmiiksi niin paljon ja niitä tulee hierottua ihan huomaamatta :(

En olekaan pitkään aikaan kirjoitellut... Meillä huomattiin silloin rakenneultrassa laajentuneet munuaisaltaat ja niiden takia kävin uusintaultrassa jossa huomattiin että vauvan pää ei ole kasvanut muihin mittoihin nähden normaalisti jonka takia olen käynyt sitten 3 kertaa ultrassa sitä päätä mittauttamassa aina parin viikon välein. Onneksi viimeksi oli joku joku ylilääkäri joka sanoi että mitat vaikuttaa hänestä melko hyviltä eikä tarvitse enää seurata niitä. Tietysti on koko ajan pelko että jos vauvalla ei olekaan kaikki hyvin. Muuten on olo ollut hyvä, välillä unohtaa vielä että edes on raskaana kun on niin paljon hommaa. Olen autellut peltotöissäkin vielä tuolla miehen vanhempien maatilalla. Ja eilen meille tuli lampaita :heart: Olen niistä haaveillut jo monta vuotta!

Nyt täytyy alkaa laittamaan lapsille aamupalaa, hyviä vointeja kaikille!

Hippuliina ja yllätys rv.32+4
 
Hippuliina, paljonko teillä on se pään mitta jätättänyt? Onko ne munuaisaltaat olleet ok näissä muissa ultrissa? Meilläkin tuo pää ollut viikon pienempi kaikissa rakenneultrissa (3kpl), maanantaina olen taas menossa, jännittää. :|
 
Onnea Tyttönen87! Pitäisi varmaan itsekin alkaa jotain valmisteluja tekemään, en ole ollut kovinkaan ennakoiva vauvan tavaroiden kanssa. Meillä on vaunut hankittuna, sänky löytyy ja äitiyspakkaus on valmiina. Siinä kaikki, en ole mikään innokas shoppailija ja en haluaisi turhaa tavaraa kerätä liikaa. Niin jä mä oon tajunnu, että kyllä vauvan syntymän jälkeenkin voi käydä kaupassa :D.

Selällään nukkumisesta: itse en pysty enää olemaan selällään, tulee heti paha olo. Neuvolassakin kun kuunneltiin sydänääniä, niin meinasin jo kesken sanoa, että on pakko lopettaa. Onneksi olen muutenkin nukkunut pääasiassa kyljellään, joten sitä ei haittaa. Tosin mulla on päällä jatkuva väsymys, joten uni kyllä maistuu. Kolme viikkoa olisi vielä töitä jäljellä, onneksi on liukumia niin voin vähän lyhentää päivä. Töiden jälkeen ei jaksa tehdä yhtään mitään. Sitten ahistaa kun kotona on kaikki sekaisin...

Tuttava + maha 31+1
 
Selällään nukkumisesta: Mä voisin oma olon kannalta nukkua selällään vielä ihan hyvin, ei paina eikä ahdista, mutta jotenkin sitä alintajuntaisesti vaan kääntyy kyljelleen, kun tietää, että tästäkin saa ristiriitaisia ohjeita, mutta kyllä siis juu, mä välillä makoilen/nukun vielä selälläänkin :).

Väsymyksestä: Täällä nyt iskenyt kanssa vähän enemmän tuo väsy viime päivinä, tosin mennään kuopuksen kanssa yhdessä sitten aina päikkäreille tunniksi-pariksi, niin saa taas ladattua loppupäiväksi pattereita. Mulla tuo hb kanssa alhainen, 89-101 tässä raskaudessa, nyt viimeksi oli kaiketi 91, rautaa syön, mutta rautavarastot ovat hyvät, joten ei oikein paljon muuta voi tehdä. Ekan synnytyksen yhteydessä sain pari pussia verta ja viimeksi sellaista rautaliosta(tippa), jota tosin annetaan täällä raskausaikanakin jos hb tippuu liiaksi(meillä n. 90 tuo raja siihen).

ON: Tuo klexanen yksi pistokohta tosiaan lievästi tulehtunut :/...ja vanha sektio arpi vihloo ja kipuilee, kysyin asiasta Äpolilta kun soittelivat mun tuloksia viime viikolla mulle, ja sieltä sain vain kiukkuisen vastauksen, että mitäs mä olen hankkiutunut näin pian raskaaksi edellisen sektion jälkeen :(. (olen siis puhunut ennen raskautta lääkärin kanssa aikeesta ja lääkäri ei nähnyt estettä sille), harmitti kovasti tuo kätilön asenne, kun en mä nyt voi oikein tästä tilasta toiseenkaan hetipian muuttua ;). Sen sijaan että olisi antanut mulle asiallisen vastauksen itse kysymykseen.
Tänään piti tehdä vähän pihahommia ja laitella lastenhuoneiden huonekaluja uuteen järjestykseen, uusiin huoneisiin, taitaa tuo jälkimmäinen toteutua vain, sillä ilma kyllä sen verran märkä, etten usko että oksasilppurilla nyt huvittaa kovasti hommia tuolla ulkona tehdä.

JA & 32+0 (POKS:heart:)
 
Huomenta päivää hellemasut!

Täällä tulikin sitten nukuttua vähän pidempään aamusta. Kait se on välillä ihan hyvä.

Tuttava1985: Heh hyvä pointti, voihan sitä tosiaan shopailla vielä vauvan synnyttyäkin. :D Minä vaan kuulun niihin joillla on oltava kaikki perustavarat valmiina ennen vauvan syntymää. Kaikki meiltä jo alkaakin löytyä vaippoja ja rasvoja ym. lukuunottamatta ja kantorepun ajattelin jättää rintapumpun kanssa sitten myöhemmin hankittaviksi jos niille tuntuis tarvetta löytyvän. Tykkään kyllä käydä sienessä joten siinä mielessä kantoreppu voisi olla aika jees mutta katsoo nyt.

Täällä on myös Pikku N hikkaillut ensimmäiset kerrat. Itsekin ekalla kerralla ihmettelin ensin että mitä se tyyppi tekee kun tuntui niin tasaisen nykiminen ennen kuin tajusin että sehän on hikka. :D

( . )
Täällä on pahimmat mahan repimiset tainneet taas hetkeksi loppua. Toivottavasti... Huomenna olis tarkoitus lähteä vaunu ostoksille eikä kaupungilla kävely kauheasti houkuta kipeän vatsan kanssa. Mutta mentävä ois, ne ois ne vaunut kuitenkin vielä kiva saada ennen kuin vauva tulee. :)

Omena ja Pikku N 30+1
 
Maanu mulle on aina sanottu että viikon heitto on ihan normaalia kumpaankin suuntaan! Meillä oli siis rakenneultrassa normaali pään mitta mutta munuaisaltaat hiukan laajentuneet mutta ne on nyt tullut normaali kokoisiksi. Pää oli seuraavassa ultrassa 3vk melkein pienempi kuin muut mitat minkä takia sain tyksiin ultra-ajan ja siellä ne ei koskaan kertoneet että kuinka monta viikkoa jätätti mitta, sanoivat vaan että menee vielä joihinkin rajoihin, en sitten tiedä mitä tarkoittivat! Mutta viimesimmässä ultrassa lääkäri tosiaan sanoi että melko normaalit on mitat ja kysyi vielä että mistä mut on sinne oikein lähetetty kun mitat niin normaaleilta näyttivät... Ja tämä pään mitta on aina ollut se lakimitta mikä on ollut pienempi, pään ympärys on ollut normaali kaikissa ultrissa missä sitä on mitattu... Toivottavasti kaikki olisi kumminkin hyvin, molempien meidän vauvoilla!
 
MiNi87 oliko sulla kotimittauksissa kuinka paljon yli raja arvon?? et kuinka montako sallitaan ennenkö aletaan tekemään jtn?
Sillä mulla nyt kotiseurantaa ollut jo pitkään,ja nyt sain tayssista ruokapäiväkirjan seurannan 3päivän,ja sit mittauksia oon tehnyt,ja kaksi on mennyt yli,ja pari ollut rajalla..ja nekin tiedostan että miksi.

täällä sateinen päivä,tnä olisi siis hyvä päivä vaikka silitellä vaavin vaatteita=)
poksutaan 32+1 eilenhän oli siis jo virallinen poksumispäivä:D
 
Rintapumpusta Tätä tietoutta haluan jakaa (itse olen imettänyt ja pullottanut/pullottanut myös korviketta, en siis mikään imetys "fanaatikko" joka tahtoo vaan saarnata), ettei tule yllätyksenä! Alussa rinta saattaa antaa hirmu hyvin pumpulle, mutta toisille voi käydä näin: Ei ole ollut tarvetta pumppailla esim.2-4vk ja sitten iskee rintamaidon tarvis kun äidin pitää päästä vaikkapa kaupoille ilman vauvaa: Rintapumppu tulee esiin, mutta kas, pumpulle ei heru? Moni hätääntyy tässä vaiheessa, että maidontulo on loppunut/loppumassa, koska pumppukaan ei sieltä tissistä mitään saa = ei. Rinta unohtaa pumpun! Se on oppinut vauvan imutekniikkaan ja kas, ei välttis annakaan sitten enää pumpuille maitoa, joten hellästi suosittelen teille ketkä haluatte sitten pumppailla maitoa, että muistutelkaa aika ajoin niitä rintojanne sillä pumpulla, niin ei tissit unohda että miten se heruminen sille pumpulle tapahtuukaan, ja vältytte myös turhalta paniikilta :) Nimimerkillä: yllämainitun kokenut ja kovasti panikoinut ja saanut aiheesta pään vaivaa ja vauvakin siitä aikoinaan sitten vaivaantui kun piti puusta aloittaa muutamaksi päiväksi hänelle korvikkeet (oli imetetty siihen mennessä), ah niitä vatsa vaivoja.

Toivottavasti kukaan ei koe ahdistavaksi, että tälläisen tiedon tänne tuputin, joku vaan mainitsi pumpu ja juolahti mieleen esikoisen ajat :D
 
aloitin silitys urakan,ja nyt on valmista!!! ja voi että kun niistä tuli pehmeitä!
aiotteko muut jatkossa sit silittää pesujen jälk? itse en kyllä aio:ashamed: ei varmaan kerkee/jaksa/viitti. mut nyt aluksi on pehmosta.

ootteko miettineet että minkäkokosta vaatetusta pakkaatte vaaville kotivaatteiksi? että ottasko 56cm:siä vai 62cm??

meillä ei ole enää muuta hankittavaa kuin kaukalo,ja nuo vaunut pitää pestä!

Huh onko tuo ilma jotenkin painostava vai miksi tuntuu et tulee kuumia aaltoja??
Ja hiekä puskee pintaan...
 

Yhteistyössä