Heinäkuun Hellemasut 2012 - TAMMIKUU

Heippa vaan hellemasuset!

Täälläkin yks intoileva äiti; hain tuossa toissapäivänä pinnasängyn jonka bongasin FB:n kirpparin kautta. Iskun Möhkö sarjaa. :) Nyt metsästän siihen hoitotasoa..
Helpommin sanottu kun tehty kun sitä ei ilmeisesti enää valmisteta.. Nettisivujen mukaan on näin.
Itse olen mielestäni eilisestä tuntenut jotain Patun (tekonimi :) )liikkeitä.
Eilen illalla oli jotain pientä kuplintaa mut en tiedä oliko vaan jotain mahakuplintaa.. :D Tänään iltasella on taas tuntunut sellaista pientä nipistelyä. :D
En tiedä kuvittelenko omiani mut eivät oo niin voimakkaita kun nuo liitos-/venymiskivut. Ehkä se pieni tuolla ilmoittelee olemassaolostaan. :heart:

Ens viikolla mittaillaan taas sokereita ja 6.pvä on neuvola ni katotaan sit mitä tapahtuu.. Toivottavasti kaik arvot ois ok.
Tsempit kaikille!! :)

Johanna26 & Patu 15+5
 
  • Tykkää
Reactions: Morning Butterfly
Moikka vaan kaikille,tänne ei mitään erityistä,aivan kun en edes olisi raskaana :D ei kipuja,ei huonoja oloja,oon virkee ja jaksavainen mikä on tosi kiva ja täytyy tästä nyt nauttia ja toivoa et kestäis mahdollisimman pitkään! ja ihanaa ettei vielä tarvi kanniskella masua :)

Eilen oli ensimmäinen osa ensiapukoulutuksesta ja mielenkiintosta oli kyllä,sit illalla väsähtiki ysin jälkeen jo.
Tänään sit hakeen sali korttia ja pääsee reenaileen,on sit käsivarret ja jalat ainaki kunnossa ku saan vauvan maailmaan :) Paljon kiireitä toivois niin aika menis nopeesti,mutta onneks mä saavutan puolenvälin jo periaatteessa viikolla 19 kun leikataan niin ei tarvi ainakaan yliaikaa kärsiä :)
 
Viimeksi muokattu:
Hei vaan pitkästä aikaa! :wave:

On taas opiskelut vieneet kaiken ylimääräisen ajan, niin ei ole kerennyt pitkiä aikoja koneelle istahtamaan. Olen kyllä aina yrittänyt käydä lukemassa teidän juttuja. :)

Itsekin olen kyllä facebookissa, joten olisin kysellyt, että sopiiko ryhmään vielä mukaan? :) Laitanko viestiä MySweetBabylle? Ehkä saisin paremmin aikaiseksi sinne kirjoitettua, kun kumminkin siellä tulee hieman enemmän käytyä.

Täällä on tällä hetkellä mahtava olo, sillä verenvuotoakaan ei ole nyt vajaaseen kahteen viikkoon tullut. Väsymys ja suurin kuvotus on tiessään. Iltaisin vaan kyllä silloin tällöin on vielä huono-olo, mutta se on pientä. Nyt vaan tosiaan toivon, että verta ei enää loppuaikana vuotelisi.

Liikkeitä on nyt tuntunut joka päivä reilun viikon ajan. :) Esikoisen aikaankin tunsin niitä näillä viikoilla. En vain silloin tajunnut niitä liikkeiksi ennen kuin neuvolassa kuunneltiin sydänääniä ja tyttö potkaisi siihen anturiin ja samalla tunsin sen muljahduksen. :D

Rentouttavaa sunnuntaita kaikille hellemasuille!

Lily 17+4
 
Tulenpas vielä kirjoittelemaan muuten kuulumisia! :)

Rakenneultra jännittää aivan älyttömästi! :D Varmaan ensi viikosta saadaan tietää se päivä sitten, että milloin sinne edes pääsee. :) Sittenpä nähdään onko siellä pikkuinen poika vai tyttö köllöttelemässä, ja toivottavasti kaikki olisi terveyden kannalta hyvin! :heart: Nyt olen kuitenkin jo aika luottavaisin mielin. :) Ei ole sellaista tunnetta, että jokin olisi hullusti..

Eilen tuli taas yllättävä oksennuskohtaus :D Sanoin vaan miehelle aamulla kun olin koiraa lähdössä ulos viemään, että "paha olo". Juoksin sitten vessaan enkä ehtinyt edes pönttöön tähdätä, kun yrjö jo lensi kaaressa :D Anteeksi yksityiskohtainen selostus! :LOL: Loppupäivän olikin sitten ihan normaaliolo. :) Muilla tällaista vielä myöhemmillä viikolla?

Millasia vatsakipuja teillä muilla on ollut? :O Minua alkoi eilen heti pelottaa, kun oli melkein koko päivän sellainen outo tunne lantiolla ja alavatsassa. :S Ei mitään kipua, mutta sellainen paine..? Ehkä se olikin vain kasvukipua.. :) Ei mitään vuotoa kuitenkaan tullut.

Tänään sitten POKS rv 17+0 ultran mukaan, mutta neuvolan mukaan mennään ainakin rakenneultraan asti aikaisemmin lasketuilla viikoilla, eli onko se sitten rv 18+0 POKS!! :D :heart:
 
MSBTäälläkin on tuntunut lantion seudulla paineen tunnetta. Säikäytti muakin mutta onneksi meni sitten ohi ja lapsosen sydän jumpsutti ihanasti kun tuon jälkeen kuuntelin :) Tuota oksu-oloa meinaa toisinaan tuntua,mutta oksensin vain kerran rv 6..
Kaippa se on ihan normaalia sunkin viikoilla kun kaverini oksensi tytöstään rv 26 asti..

Liikeistä Täällä tuntuu toisinaan kuplintaa,muttei päivittäin. Hieman meinaa huoli nousta kun kuplinta ei tunnu joka päivä..Kun sydänääniä kuuntelee niin pieni kyllä monottaa anturiin aika terhakasti välillä :)
Rakenneultraan innolla/kauhulla odottaen. Neuvola ois torstaina.


Tipetsu rv 18+1
 
  • Tykkää
Reactions: MySweetBaby
Mulla on ollut jotenkin nyt koko viikon outoa tunnetta tuolla alapäässä...mitä en muista edellisistä odotuksista, Eli tuolla niinkus karvotusalueella,semmosta paineen tunnetta,aina esiintyy esim.jos istun pidemmän aikaa sohvalla,tai maatessa,ja kun nousen ylös niin silloin varsinkin...ja kävellessä esim.ulkona se tunne tulee myös....onko kenelläkään vastaavanlaista?

No seur.neuvola on onneksi reilu viikon päästä,joten kysyn asiasta siellä,onhan tässä jo 7 viikkoa tullut odotettuakin,huoh!!

vatsakipuja ei varsinaisesti ole ollut,välillä kiertää mahassa,ja voi hetkittäin ei päivittäin pistellä,joskus tuleekin sit 2 hätä,joskus ei:D

rakenneultra juu jännittää kauhiasti!!,ja päätin varata sen 4d ultran sen jälk.
PTT 16+4
 
Täällä on kanssa noita oksennusoloja välillä. Oksentelin paljon rv. 9 asti mutta sen jälkeen se loppui kuin seinään. Nyt on sitten harvoin joitain tiettyjä asioita jotka tekee öklö olon, esim. välistä kun aivastan tulee suuhun kunnon limaklöntti ja sitten saapi arpoa oksennanko vaiko en. :D Tai jotkut ruuat tai hajut voi tehdä öklö olon mutta en tosiaan ole enää tuon rv. 9:n jälkeen oksentanut, mikä on hyvä kun vihaan oksentamista yli kaiken.

Vatsakipuja on myös täällä mutta en ole niistä ottanut stressiä kun oletan että ne kuuluu asiaan. Mitään järkyttävän pahoja kipuja ei ole ollut eikä vuotoa ole ollut ollenkaan joten en aio ottaa stressiä ennenkuin jotain konkreettistä stressin aihetta tulee. :)

Itellä alkaa pikku hiljaa iskeä himo hankkia vaaville tarvikkeita ym. roippeita. Vaatteita en ole itse vielä ostanut kun niitä tulee sukulaisilta ja tutuilta PALJON (esim. kaveri saa kaksoset tässä lähiaikoina joten sieltä tulee kahden muksun edestä pientä vaatetta) ja syöttötuolia, pinnasänkyä ja sitteriäkin on tarjolla. Tiedän että mikään kiire tässä ei vielä todellakaan ole ja ennen kuin noita tavaroita saa meillä mahtumaan kunnolla mihinkään on huone järjestelyt laitettava uusiksi, mutta silti nyt on semmoinen fiilis iskenyt. :D No jos tässä vielä malttaisi pysyä ruodussa..



Omena ja Napoleon 14+4
 
  • Tykkää
Reactions: MySweetBaby
Vauvelin vaatteista ja tarvikkeista Tänne hommattu tänään ekat kamat! :) Kaveri laittoi aamulla viestiä,että myy kaiken pois eli voin eka tsekata parhaat päältä. Sieltäpä tulikin sit 2 muovikassillista vauvalle vaatetta ja itselleni muutamat farkut,hame ja leggarit. Sitteri saatas 5e ja vaunujen lämpökoppa irtos 10e :) Kantoliinankin sain.
Vauvan vaatteet on 56-68 ja valkkasin neutraaleja värejä; beigeä,ruskeeta,valkeeta ja jotain keltaista/moniväristä. Pieniä pikkupöksyjä,sukkia,pipoja,tumppuja jne. Voih! :heart: Tuossa äsken lipastoon ne viikkailin,pestähän ne vielä pitää mutten viittiny niitä muovipusseissa ympäri huushollia jättää.
Äippä oli ostanu paksun fleece-pussukan turvakaukalossa pidettäväksi ja paraikaa neuloo vilttiä ja pipoa vauvalle. Mutta silti mua meinaa pelottaa meneeköhän kaikki niinkuin pitää..

Huomasin tänään myös sen että napa on tullut ulommas! Ei oo siis enää niin syvä :) Masu siis kasvaa vaikkei sille tunnu.


Tipetsu 18+1 edelleen :D
 
  • Tykkää
Reactions: Kuurupiilo
Mulla on ainakin ollut ihan hirveä "pesän rakennusvietti"! :D Olen hirveästi katsellut kirppiksiä ym. ja ostellut tavaraa, kun tulee hyvää halvalla vastaan :) Eipä tule niin suurta hätää asioiden suhteen... Täytyy varmaan myöntää, että meillä on jo NYT oikeastaan kaikki tarvittava vauvalle (rattaat, turvakaukalo, hoitopöytä, pinnasänky, + tarpeettomampaa, kuten sitteri, leikkimatto ym.) Huh! :D

Puolentoista kuukauden päästä meillä on kahden viikon loma ja rempataan meidän asuntoa :)

Mulla ei muita erityisiä oloja ole missään, kuin että vatsa alkaa kasvaan ja selkä on niiiiin kipeä...
 
Mä taas pikaisesti päivitän...

Tipetsu, kaveri sanoi tänään että "KYSillä oli se rakenneultra samanlainen ku se np-ultraki oli.." Eli ei vissiin 3D:tä, eikä ainakaan 4D:tä.. Mutta ehkäpä tämä tulee muuttumaan sen remontoinnin jälkeen. Aika jännä jos ei oo 3D:tä edes, vaikka on opetussairaala ja kaikkea..
Mutta siis olitko ottanu selvää että se 4D-ultra yksityisellä noin 140€? Vai muistanko ihan väärin..

Huomenna POKS 14+0 :) Aika menee aika nopsaa!!

Kärppy 13+6
 
Heippa Hellemasut,

minakin taalla olen melkein paivittain lukenut mutta harvoin kerkean kirjoitella mitaan... Yleensa nain toissa kerkean yon tunteina kirjoitella :).

Omaa napaa sen verran etta torstaina oli np-ultra ja se sujui oikein hyvin:). Taalla USAssa (tai ainakin oman vakuutukseni piirissa) np-ultra tehdaan vain 35-vuotiaille tai vanhemmille (tai jos muuten aihetta esim. suvussa Downia tms). Itse kerkesin kuukausi plussan jalkeen tayttaa 35 joten otin np-ultran ilolla vastaan kun tarjosivat. Tama tehtiin eri sairaalassa missa normaalisti kayn ja laakari oli oikein asiantuntevan oloinen ja rento, huumorintajuinen miekkonen:). Sanoi etta kakki naytti hanesta hyvalta, mutta viralliset tulokset tulevat ensi viikolla. Oli ihana katsella babya kuvaruudussa ja sykkeet oli 170:heart:

Taalla on vaivannut ihan tosi tosi paha unettomuus:(. Olen krooninen insomniakko jo olemassaankin eli vuosia karsinyt unettomuudesta. Nyt viime viikkojen aikana aityi todella pahaksi, en saanut kuin muutaman tunnin unta yossa, nukahtaminen saattoi kestaa 4-8 tuntia (parina yona nukahdin vasta aamulla) ja herailin aina vahintaan pari tuntia ennen kellonsoittoa. Siihen 12 tunnin tyovuoroja niin ahdistus ja masennusvyyhti oli valmis...:'(

Onneksi tama np-ultran laakari jo tarttui asiaan vaikka minulla oli "omaan sairaalaan" varattuna laakarin aika seiraavaksi paivaksi eli perjantaiksi. Antoi unilaakereseptin (merkki jota maarataan vaikeissa tapauksissa raskauden aikana) ja kehotti ensin kokeilemaan kasikauppana myytavaa Unisomia joka turvallinen raskaudessa ja kaytetaan mm. raskauspahoinvointiinkin yhdessa muistaakseni B6-vitamiinin kanssa (taalla saa kasikauppalaakkeita ihan ruokakaupasta...Unisomin vaikuttava aine on doxylamine, en muista Suomessa nahneeni apteekissa). Kehoitti kokeilemaan ensin Unisomia ja sitten tuota unilaaketta jos Unisom ei tepsi.

Paadyin ottamaan unilaakkeen 1 iltana (perjantaina), muuten 2:na iltana Unisomia. Tuntuu etta unettomuus alkaa hieman purkautumaan mutta on tama viela aika soppa:(. Tuota unipilleria en halua ottaa kun ihan erittain harvoin jos aivan pakko (tilanteessa jossa paa hajoaa nukkumattomuuteen...siita johtuva stressikaan ei ole lapselle hyvaksi), muuten tyydyn Unisomiin tai en ota mitaan...riippuu miten nama unet nyt menevat...: / On tamakin vaiva, jota ei tietenkaan 4-10 kertaa vessassa ravaaminen ENNEN nukahtamista ei auta!:O

Tulipas valitusta...sorry:ashamed: Mutta kaikenkaikkiaan olen iloinen etta vauvalla kaikki nayttaa olevan hyvin oli ultrassa 7,4 cm pitka (rv 13+3), liikuskeli ja sykkeet hyvat. Mies on 3 kk tyoreissulla toisessa osavaltiossa ja aitini tulee kylaan muutamaksi viikoksi ja hieno homma on etta han kerkeaa maaliskuussa rakenneultraan samana paivana kun lentaa takaisin Suomeen! Onneksi sain ajan niin etta han paasee mukaan, kun mies ei nyt sinne paase... En malta odottaa saada tietaa onko meille tulossa tytto vai poika! Kuinka moni haluaa tietaa vauvan sukupuolen etukateen?Taallahan se on normijuttu eli sukupuolen haluaa tietaa lahes jokainen ja itsekin tahdon...voisin nyt jo maksaa vaikka vahan jos tietaisin:D.

Tulipas tarinaa...huh! Ainiin, RauRau, meilla on nyt sitten sama LA, 30.7 :)

Terveisin Hansman 13+5 ja "Samsung"
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Morning Butterfly
Huomenta!

Sukupuolesta En ole vieläkään päättänyt ja luulen, että menen r-ultraankin niin että en ole päättänyt. Pikkuhiljaa tosin tässä on alkanut vahvistua poikaolo, mutta en tiedä johtuuko se siitä, että esikoinen on poika ja en osaa ajatellakaan, että siellä voisi olla tyttö :D Meillä mies ei pääse ultraan mukaan ja hirvittää mennä ilman:(. Voisin ehkä pyytää siskoa mukaan, mutta jotenkin tuntuis oudolta, kun haluaisin jakaa sen kokemuksen miehen kanssa. No, sitäkään asiaa en ole vielä päättänyt.

Vatsakivuista olitte puhuneet. Täälläkin aina välillä jos jonkinmoista kipua. Kertaakaan en onneksi ole tuntenut, että kohtu olisi kivun aikaan mitenkään kova eli varmaan jotain kasvukipuja etc. ovat nuo masukivut.

Navasta Mun napa on jo pullahtanut ulos :D Siihen tosin ei paljon vaadittu, kun tuo vatsanahka koki niin kovia esikoisen odotusaikana, että napa ei koskaan kunnolla palautunut kuopaksi ja sittenhän mulla on se pikkunen tyräporttikin siinä kohtaa, mikä varmasti vaikuttaa asiaan.

En ehtinyt poksumaan viikonloppuna niin poksutaan nyt 18+2 POKS!
 
Heippa kaikille pitkästä aikaa!
Oon kyllä lähes päivittäin käyny lukemassa teidän juttuja, muttei oo tullu sit ite kirjotettua mitään... Hui, kun aika tuntuu menevän vauhdilla, nyt on jo lokakuisten pino! :)

Omaa napaa: Meillä ois neuvola ens viikolla ja rakenneultra 7.3. Vähän alkaa jo molemmat jännittää et onks kaikki ok, niin pitkiä välejä tullu nyt neuvolan ja ultran välille. Oon yrittäny kuunnella doplerilla ite, mut en enää tiiäkkään, onko luulemani vauvan sykkeet kuitenkin omani, tossa laitteessa kun ei näy syke näytöllä vaan ite pitäis laskee ja se on aika hankalaa... Mahan kasvusta sen verran, et onko ketään jolla ei vieläkään näy juuri mitään ja millä viikoilla ootte? mulla kun ei omasta mielestä näy kun vasta iltasin kun turvottaa, mut äitini taas sano että ihan selkee on... Ehkä en osaa vaan ite sitä kattoo. Huomenna mulla poksuu viikot 15! :heart: ja sekin on varmaan syynä, kun mulla on muutama ylimääränen makkara tossa vatsalla, niin sekin varmasti vaikuttaa asiaan, ettei heti näy niin selvästi kun taas ihan hoikalla...
Huh, onneks ens viikko on lomaa!! ei nää aamuherätykset oo mulle!

M-a-y+ toukka 14+6
 
Kärppy No jo on surkeeta ettei kysillä käytetä 3D tai 4D ultraa!!! Mä oikeesti luulin et on jompikumpi ja mun mielestä nää 2D ultrat on jotenkin epäselviäkin. Nyt tajuan miks monet menossa 4D ultraan rakenneultran jälkeen. Katsoin In-Tiimin sivuilta että rakenneultra siellä maksaa 138e..Voihan se hinta olla jotain muutakin niinkun yksityisellä yleensä hinta kassalla muuttuu kummasti..


Sukupuolta me ei haluta tietää etukäteen.



Tipetsu 18+2
 
Moikka! Johanna26,noin se munkin pikkuinen alkoi ilmoitella olemassaolostaan,ja just 15+6 eli samoihin aikoihin kuin sulla..kyllä ne on lapsosen liikkeitä! Onneksi olkoon! :flower:
Hansman,todellakin haluan tietää sukupuolen! Ja tyttöä toivon! (Sain jo alustavan tyttölupauksen ekassa ultrassa) Mitä mä sit teen jos pikkunen ei näytä sukupuoltaan ultrassa? Muutenkin,miten muuten voi ostaakaan mitään..? :O En hyväksy mitään sukupuolineutraaleja juttuja..no,äitiyspakkauksen vaatteita voin käyttää varavaatteina,jos (ja kun) tulee tyttö.Muuten pinkkiröyhelöitä..MB & Dalia rv 19+2 :wave:
 
Kirpakkaa pakkaspäivää...hui,mun ei tee kyllä mieli ulos ollenkaan...ja mulla alkaa kohta housut olemaan yksi ongelma...ei mee kohta enään päälle,ja siis nytkin käytän miehen ulkohousuja,tuommoset puolitoppahousut,eikä viittis ostaakaan.

Nyt on 4d ultra varattuna 8.3,viikkoja tuolloin 22+1,jännittää....

MB toivotaan että tyttö on sit kans...
Haluan kyl itekin tietää sukupuolen,kävin lindexillä ja hm:ssä,jossa neutraalit värit oli vain valkonen,harmaa,ja vihree...ite ei kauheesti inspaa kyseiset värit: /
Et tosi huonosti mielestäni on valinnanvaraa.
 
Moi! Pitkästä aikaa ehtii kirjotteleen vaikka melkein joka päivä oon käynyt lukemassa muiden kuulumisia :)

Mulla oli viime viikolla neuvola, kaikki oli hyvin. Vauvalla syke 140-150 ja sf mitta oli 15cm, seuraava neuvolakäynti on vasta 28.2. Rakenneultra on 21.2, silloin on viikkoja 21+2. Ei olla vieläkään päätetty kysytäänkö sukupuolta, vähän kyllä mieli tekis... Poikatoive on kyllä kummallakin, mä en osaa jotenkin edes ajatella että meille vois tulla tyttö. Muutamia vauvauniakin oon nähnyt nyt ja niissäkin on ollut poikavauva. Saapa nähdä kumpi tuolla mahassa majailee :)
Jonkun verran oon ostellut sellasia vaatteita mitkä sopii molemmille, voihan se olla että mekin otetaan sukupuoli selville että voi sitten ostaa jotain "oikean" värisiäkin :D

Täällä oli näköjään jollain muullakin ollut vatsakipuja. Viime viikolla mulla alkoi vihloon ihan tuonne alamahaan, paikalla ollessa ei sattunut mutta heti kun liikkeelle lähti niin vihloi ikävästi. Epäilen että ne on vaan jotain kohdun kasvukipuja.
Liikkeitä on nyt alkanut tuntumaan :heart: Viime keskiviikkona istuin töissä ihan omissa ajatuksissani kun yhtäkkiä tuntui kaksi pientä tökkäisyä mahassa, mun ilme oli varmaan huikea kun silmät rupes pyörimään että "mitä hittoa tapahtu?!" :D
Tyyppi jumppailee varsinkin iltaisin ahkerasti, ja jos istun kumarassa niin heti tulee potkuja. Ihanaa! Keskimmäinen koira on ottanut tehtäväkseen olla mahanvartija, se tulee sohvalla aina mun kans nukkumaan päiväunia ja laittaa päänsä mahan viereen/päälle :heart:

nipsu83 ja tyyppi 18+1
 
Tänään alkoi viikko 16

Nyt olen jo pari viikkoa ollut samassa tilanteessa kuin esikoista odottaessa eli olo sangen normaali. Toivottavasti jatkuu mahdollisimman pitkään. Viimeksi selkä narahti jossain vaiheessa, mutta sen jälkeen ei ollutkaan mitään kummempaa, kunnes pari päivää ennen synnytystä.

Sukupuolesta:
meille on tulossa tyttö. Saatiin tuo tietää varmasti lapsivesipunktion sivutuotteena. Sinänsä koomista, että lääkäri soitti ensin ja kertoi kaiken olevan hyvin ja lopuksi totesi lapsen olevan poika. No, soitti sitten hetken päästä, että olikin katsonut tuloksia väärin. Minulla hyppäsi sydän kurkkuun, kun pelkäsin lapsen olevan sairas, mutta kävikin ilmi, että oli sukupuolen sanonut väärin ja olikin tyttö :D

Liikkeiden tuntemisesta
: viime viikolla alkoi pientä kuplintaa tuntua. Nyt ollut pari päivää taas rauhallisempaa. Sinänsä tosi hauskaa, kun viimeksi tunsin liikkeita vasta reilusti yli viikon 20. Istukka oli mahaan päin ja näin liikkeet tuntuivat noin myöhään ja oikeastaan koko raskausaikana eivät olleet erityisen voimakkaita/selvästi erotettavissa.

Selkäkivuista
Olen tämän raskauden aikana pyrkinyt säännöllisesti venyttämään selkää ja lisäksi jo ennen raskautta vahvistin selkä ja vastalihaksia kuntosalilla. Nyt tosin ollut lähes parin kuukauden tauko, kiitos alun pahoinvoinnin ja uneliaisuuden. Jatkossa tarkoitus olisi käydä kerran viikossa kuntosalilla ja kerran viikossa raskaille tarkoitetussa joogassa. Onko joku käynyt tuossa? Ystäväni kävi koko raskauden ajan ja kehui, että oli kuulema auttanut ponnistusvaiheessa tunnistamaan, mitä piti tehdä.
 
Heippa taas!

Siitä on aikaa kun viimeksi kirjotin, mutta noita teidän muiden juttuja on niin mukava lukea, että vaikka on aikonu kirjottaa itekki, niin unohtuu vaan lueskelemaan :D

Mulla on nyt ollu muutaman kerran migreeniä, viiden vuoden tauon jälkeen, ja kuulinkin, että joillakin raskauden aikana lisääntyy taikka sitten nimenomaan vähenee nuo migreenikohtaukset, onko muilla ollu kokemuksia nyt raskauden aikana tästä?

Jotkut tosiaan ovat tuskailleet noiden neuvola-aikojen vähyyden kanssa, tai siis sen, että niitä on niin harvoin. Mua auttaa toooodella paljon se, että on se kotidoppleri käytössä. Itselläni ainaki tulee epäluuloinen olo silloin tällöin ja on ihana kun voidaan kuunnella vauvaa silloin kun tekee mieli. Meillä onki miehen kanssa suunnilleen kerran viikossa sellainen kiva kuunteluhetki illalla, nyt kun vauva on alkanu liikkumaan, mutten vielä tunne sen liikkeitä, niin ne kuulostaa sillä dopplerilla aivan mahtavilta :D

Mulla seuraava neuvola kahen viikon päästä ja rakenneultraanki vielä 5 viikkoa, eli niitä ja kevättä odotellessa :D

helena85 + Pipsa huomenna poks: 16+0
 
Tänään oli neuvola-aika ja olin aivan varma, että painoa on tullut useampi kilo viime käynnistä (4 viikkoa sitten). Ja mitä vielä: 200 g painonnousu viimeisen kuukauden aikana eli kokonais saldo nyt + 1 kg =) Tuntuu vaan, että maha on kasvanut tosi paljon viimeisten viikkojen aikana ja olen kyllä herkutellutkin. Makeaa tekee mieli... toisaalta lämpimät ruoat per päivä jää kyllä yhteen.

Esikoinen oli neuvolassa mukana ja oli kyllä tosi ihmeissään kun kuunneltiin vauvan sydänääniä, itku pääsi minulta kun toinen silmät suurina katseli ja puristi minua kädestä. <3

Sf-mitta oli 14, hemoglobiini 142 ja verenpaineet aivan huippulukemissa 112/80 (mulla yleensä aika korkeat).

Kaikki hyvin siis. rakenneultra on 22.2. Sukupuolen haluan tietää.

Liikkeet on tuntuneet nyt selvästi noin 2 viikkoa, siellä se toinen tökkäilee =)

Ullis ja Juniori 17+3
 
Kiva taas lueskella kuulumisia. Sukupuoli halutaan tietää ehdottomasti, ollaan niin uteliaita. Mulla loppui eilen totaalisesti kärsivällisyys ja laitoin paikalliseen yksityisneuvolaan kyselyn, voisko sinne mennä käymään ja tarkistamaan tilanteen ja oman hemoglobiinin kun niin väsyttää vieläkin koko ajan.
Kummallista tuuria, sain tälle päivälle ajan ja niinpä kävin siellä. Täti kuunteli dopplerilla, katsoi ultralla, mittasi hemoglobiinin, verenpaineen ja otatti virtsanäytteen.
Kaikki oli ok, paitsi hemoglobiini 107. Hyvä siis, että kävin, koska varmaan ennen kunnallista neuvolaa, joka on 3vk päästä, olisi arvot ehtineet laskea tosi alas ja olo huonontua entisestään.
Oli kyllä mukava kuulla lapsen sydänäänet ja nähdä pieni ultrassa. Kannatti käydä.
Nyt jaksaa paremmin odotella sitä neuvolaa tuon vielä 3vk :)
Täti sanoi vielä, että kun olen niin kalpea, että jos yhtään väsymys lisääntyy, niin heti saikulle...toivotaan, ettei lisäänny, kotona makoilu ei kauheasti innosta, vaikka olisi kiva pari päivää lueskella sohvalla :)

Pirteää oloa odotellessa...
 

Yhteistyössä