Heinäkuun Hellemasut 2012 - TAMMIKUU

Heipsan!!

Nyt täytyy sanoo,että en edes muista koska olisin tänne viimex kirjotellu..joka päivä oon käyny lueskelemassa muitten kuulumisia,mutta koskaan ei oo sit kerenny kuitenkaan kirjotella mistään mitään..joten jos nyt yrittäis jotain rustata:)

Täällä ei viel masu juurikaan näy,ainut mistä huomaa et masu on kasvanu on se ku ei oo enää niin syvää napakuoppaa:) mut omat vaatteet menee viel keposesti päälle.

Rakenneultra on pikkusen alkanu jännittää,mutta on viel ainaki sellasta hyvää jännitystä..me aijotaan sukupuoli kysästä,pojistaki rakenneultras kysyttiin mut olivat jalat niin visusti yhdessä että ei paljo jalkoväliin nähty mut sit neuvolassa parin viikon päästä sain nuorimmaisesta tietää ku terkka ultras tai huomasin ite et kassit löytyy jalkovälistä,esikoisesta sain tietää ku jouduin osastolle kolme viikkoa ennen laskettua.

Liikkeistä Nyt on alkanu tuntua ihan selviä liikkeitä masussa,huomaa ku ite rauhottuu ni pikkunen alkaa jumppailemaan.

Neuvolassa kävin viime viikolla ja kaikki oli hyvin.. sydänäänet kuulin nyt ekaa kertaa ja aina ne vaan herkistää..ja jotenki sitä huokasee helpotuksesta kun kuulee pienen sydämen sykkivän,syke pyöri siinä 150-160 välillä.
Nyt helmikuussa ei sit neuvolaa mulla ookkaan ku rakenneultra on 1.3 ni neuvola on sit heti 2.3 ku täytellään terkan kanssa sillon kelanpapereita. Jotenkin niin vaikee kuvitella et ollaan jo siinä vaiheessa ku vähä aika sit tuntu niin kaukaselta koko ajatus mut niin se aika vaan vierähtää.

Si88 ja Nuppu 17+3
 
  • Tykkää
Reactions: Morning Butterfly
Minä kävin neuvolassa tänään. Kaikki oli kunnossa. Painoa vaan oli tullu peräti 700 grammaa/vko. Huomaa kyllä että pahat olot on helpottanu ja ruoka maistuu. :ashamed: Täytyy alkaa tarkemmin kattomaan mitä sitä suuhunsa laittaa. Yhteensä painoa tullut nyt 3,5 kiloa.
Ensimmäistä kertaa mitattiin kohdunpohjan korkeus ja se oli 15. Sykkeet kuului oikein selvästi ja terkka kehui että on hyvä, tasainen ja voimakas syke. Huiteli siinä 140 paikkeilla.
Nyt jaksaa sitten odottaa pari viikkoa rakenneultraan ja siitä taas pari viikkoa niin on neuvola. Ja tosiaan, ens neuvolassa katellaan niitä kelan papereita!! Aivan uskomatonta! Mihin tämä aika oikein katoaa?!

puppa 18+5
 
  • Tykkää
Reactions: Morning Butterfly
Jouduin myös rautakuurille, kun hb laski 105:een ja verenpaine oli liian alhainen. Mut näin viiden päivän jälkeen huomaa jo eron - enää ei huippaa enkä näe tähtiä kenkien jalkaan laittamisen jälkeen :) Valitsin rautavalmisteeksi Obsidanin ja ainakin toistaiseksi se on sopinut hyvin.

Meillä on rakenneultra 24.2., raskausviikkoja on silloin 20+4. Haluttais myös silloin kuulla sukupuoli, mutta ennenkaikkea se, että masukilla on kaikki hyvin <3
 
huh hellettää...no ainakin huomenna näin voi sanoa! tää mamma jättää nyt pariks viikoks palstan ja painuu aurinkoon hellittäväksi :)
illlalla lähtee lento ja nyt jo jännittää niin et sukat pyörii jaloissa :D :D

ON: olo ihan jees. jatkuva nälkä :popcorn:
eilen oli selkä ihan törkeen kipee...joutu ihan särkylääkkeeseen turvautua.
Väsymys jatkuu edelleen.

nyt koitan alkaa laittaa aamupalaa ja sitten loppusilaus matkalaukuille!
Pirteitä pakkaspäiviä teille! tää mamma painuu ottaa aurinkoa :cool:

onona ja nelonen 15+0 POKS!!!!
 
Mahataudissa olen, hiphei. Ihan hirvittävä olo, eikä pysty oikein mitään syömään :/.
Huomenna on neuvola pitkästä aikaa ja sampura muuten, sokerirasituksen paastoarvo oli mulla 5.4, ja sais olla 5.3. Joten pian pitää varmuuden vuoksi mittailla sokereita. Muut arvot oli ok. Epäilenkin että olenko pitänyt oikeaa paastoa ennen kokeen ottamista, mutta missään ei sanottu tuntimäärää minkä pitää olla syömättä ennen testiä.

SiinaS 17 (poks)
 
Hehei!

Helena85: minulla on migreeni lisääntynyt, sama juttu oli edellisessä raskaudessa. Normaalisti pysyy kurissa, mutta nyt on lähtenyt lapasesta ihan täysin. Olen pari viikkoa ollut estolääkityksellä, mutta ei se ole pitänyt tuota vaivaa kunnolla poissa :(. Viime viikolla töissä sahalaidat vilkkuivat, näkö sumeni niiden takia, kuulo puuroitui ja koko oikea puoli puutui. Palaverissa istuin tuttujen ihmisten kanssa ja mietin miten heidän nimet kirjoitetaan... Että joo, voi pahentua raskauden aikana.

16 viikkoa on tullut täyteen ja maha on edelleen pienen oloinen. M-a-y sitä taisikin kysyä... Minulla tuli viimeksikin maha esiin vasta 17-18 viikoilla, mutta sitten se tulikin kunnolla esiin. Ja nyt kun hyvinvointia on kertynyt muutama kilo enemmän kuin silloin, niin näytän edelleen vain lihonneelta. Omasta mielestäni :) eikä kukaan ole vielä töissä ainakaan alkanut kysymään tilanteesta. Yhdet housut olen jättänyt pois käytöstä ja hameet alkavat kiristää, joten on jotain tapahtunut, mutta vielä ei vauvakumpua ole.

Liikkeitä ei juurikaan tunnu. Np-ultrassa istukka oli etuseinässä kiinni, joten eipä tässä kannata paljon niitä vielä odotellakaan. Rakenneultraan on vielä aikaa, kun vasta karkauspäivänä on aika sinne.

Nykyisin oma olo on hieman virkeämpi, olen yllättänyt jopa itseni iltaisin touhuamalla kotona. Tosin kyllä se unikin sitten alkaa tulemaan illalla yhdeksän maissa, kun lämmittää vanhaa taloa puilla ja hoitaa muita arkisia hommia. Vanhassa talossa asumisen ilona meillä on tällä hetkellä yksi vesiputki jäässä, saas nähdä kauanko nämä pakkaset tällä kertaa kestää.

annales 16+1
 
onona, oikein mahtavaa reissua teille! Tuo vähän lämpöä mukanasi takaisin tullessasi:cool: Hyvän ajankohdan osasit valita lämpöön pakenemiselle,kun pakkaset paukkuvat pahimmillaan.

Rautakuuria ei toistaiseksi tarvitse täällä edes miettiä, edellisellä kerralla Hb oli 145 ja viimeksi neuvolassa eivät edes mitanneet tuon huippuhyvän arvon takia. Toivotaan, että säilyy tuollaisissa lukemissa koko loppuraskauden ajankin.

Onko täällä muita erilaisista iho-ongelmista kärsiviä? Itsellä pienestä asti ollut enemmän ja vähemmän ihon kanssa ongelmia, pienenä mut olis saanut upottaa rasvaan ilman mitään apua, ja taas ollaan melkein samassa tilanteessa. Iho kuivuu, kutiaa ja ihottumaa pukkaa sinne ja tänne. MIKÄÄN ei tunnu auttavan, ei rasvaus, ei suojaaminen, ei edes kortisonivoide (mitä yleensäkin käytän aika vähän). Neuvolassa asiaa tuskailin, ja sanoivat että osalla hormonitoiminnan muutos raskauden aikana aiheuttaa tällaista. Menee herrrrmot kun koko ajan kutiaa ja syyhyää ja kirvelee, rumaakin on kun kaikki taipeet yms täynnä ihottumalaikkuja. Nämä pakkaset vielä tuplaavat ongelmat, että kiitti vaan. Olen koittanut karsia ruokavaliosta helposti ihoani ärsyttäviä ruoka-aineita (tomaatti yms),mutta ei mitään vaikutusta.

No, tämä nyt on sinänsä vaaratonta,että ei kai saisi valittaa, mutta hermoja tämä syö tehokkaasti.:stick: Tuli nyt tällainen valituspostaus, pahoittelut.

Kuurupiilo ja salaisuus 16+6
 
Meillä rakenneultraan kaksi viikkoa ja yksi päivä! Ihanaa!:heart:

Raudasta: Mullakin on nyt käytössä tuo Obsidan. Olisi kiva nähdä, että nyt kun on syönyt sitä puoltoista viikkoa, niin onko ollut mitään muutosta, mutta vasta kolmen viikon päästä neuvolassa näkee.

Mulla tuli eilen 19 viikkoa täyteen ja jotenkin ihan järjetön tunne, että viikon päästä on jo puoli väli :O Nopeesti on kyllä aika mennyt. :)

Muuten olo on jopa hyvä, mutta selän takia sain pari päivää saikkua, kun työni on istumatyötä ja iskias ei kuulemma välitä istumisesta... Nyt ei sais istua, eikä kumarrella, eikä nostaa oikein mitään.. Ollaan sitten maattu senkin edestä :D

Jebbis ja mini 19+1
 
Tulipas sit käytyä sokerirasitustestissä. Lukenut paljon et se litku on pahaa ym... En mä mitään huomannut. :D Tosin mulla oli niin kauhia jano etten ees ehtinyt maistelee sitä litkua. Kädet nyt vaan tosi kipeät ja ihan mustana kun verisuonet päätti pysyä visusti piilossa.
Seuraavaksi ois neuvola vasta 3 viikon päästä ja kovasti odotan et sit pääsis ekaa kertaa kuuntelee sydänäänet. :heart:

Siiseli84 ja Nuppu 14+1
 
Kuurupiilo Täällä podetaan kuivan ihon ongelmista ja ihottumasta myös... : / Työskentelen hoitoalalla ja ihottumani rajoittuu yleensä käsiin, mutta nyt raskauden myötä ei tunnu lähes varmaksi todetut ennaltaehkäisevät toimenpiteetkään estävän käsien oireiden pahenemista... Sainkin eilen sairaslomaa 4 päivää vaivan takia ja nyt onneksi Oriolan kautta tilaamani paksummat hoitavat perusrasvatkin kerkesivät sopivasti tulla, jotta saan kortisonin ohella toivottavasti hoidettua käteni "työkuntoon" perjantaiksi :| Ja perjantaipäivän onneksi olen ns. "toimistotyössä", jossa potilaskontaktia ei varsinaisesti tule, eikä tarvitse koko ajan pestä käsiä/ hölvätä Dilutuksella...
Eli tsemppiä vain sinnekin iho-ongelmien kanssa... Normitilanteessa tietäisin, että aikaisemmin käyttämäni vahvan luokan kortisonivoide kuurina saattaisi tepsiä, mutta nyt raskauden aikana ei näitä vahvoja kortisoneja suositella. Ja pakkanen & kuiva ilma omalta osaltaan vaikuttavat ainaikin meikäläiselle heti asiaan. Tämän viikon taitavat ainakin pakkaset paukkua päiväseltäänkin tuossa -25 asteen tietämissä vähintään... Meillä Itä-Suomessa ainakin.
Mutta muuten hyvin täällä jaksellaan. Masu on alkanut kasvaa ja tätä ei voi enää oikeastaan peitellä, vaikka painoa ei juuri oman vaan mukaan ole tullut kuin n. kilon verran - sekin nyt tässä ihan viime aikoina... Mutta täällä ei herkut ole erityisemmin maistuneet ja liikuttua on tullut ihan mukavasti, kun olo on sen sallinut. Tänäkin iltana arvelin lähteä ReggaetonFittnes-tunnille =)... Eikä ole ollut ummetusongelmaa täällä - lieneekö liikunnallisen elämäntapani ansiota..? Sekä runsaan vedenjuonnin... Nyt pitääkin kipaista juomaan lasillinen vettä ;) Aurinkoista pakkaspäivää kaikille "hellemasuille"..! Vielä ne helteetkin koittavat!
 
Hei kaikille hellemasuille! :)

Päivittäin pikaiseen käynyt lukemassa kuulumisianne, mutta jatkuva kiire, niin ei ole kerinnyt kirjoittelemaan.

Onona Oikein lämmintä ja mukavaa matkaa! :)
SiinaS Pikaista paranemista! :)

Neuvolassa kävin viikko sitten(16+3) ja painoa oli tullut reilusti, nyt kaikenkaikkiaan 7kg yhteensä, johtuukohan siitä kun lähtöpaino oli niin matala.
Sydänäänet kuului hienosti ja syke oli 144, edellisellä kerralla 156.
Paineet 126/71, pikkaisen edelliseltä kerralta laskeneet, hyvä niin.
Hb 121, edelliselä kerralla 134, mutta ei vielä rautalääkitystä aloiteta.
Kohdunpohjankorkeus 15,5cm.

Seuraava neuvola on 16.2 ja rakenneultra 21.2

Aikomus on kysyä kumpi on tulossa, tyttöolo on vahvasti, ja vähän sykkeetkin vaikuttais tytöltä. Poika olisi kyllä kiva, kolmen tytön jälkeen.

Liikkeet tuntuivat ensimmäisen kerran pari viikkoa sitten, vko:lla 15+4 ja nyt ovat selvästi vahvistuneet ja tuntuvat päivittäin useasti. :)

Oma olo on muuten hyvä, mutta jatkuva väsymys painaa. Ja sen seurauksena ei kotona tahdo jaksaa mitään tehdä. :(

hupsukka & manteli 17+4
 
Maijamehi: Nonni, kiitos tiedosta. Muistan itse edellisiltana ajatelleeni että kello on jo kahdeksan enkä ole kerinnyt syödä (ja aamulla kasilta oli sokerirasitus). Ohjeistuksessa ei ollut tosiaan muuta mainitaa kun "syö normaalisti edeltävänä päivänä", joten söin sitten vielä 20.00 - 22.00 välisenä aikana jotain. Sillä nyt yritän puolustella, ettei mulla ole sokeriongelmaa :). Tuskin sitä uskotaan vaan sokereita saan mittailla..

Hupsukka: Kiitoksia :), välillä on toivon pilkahduksia että ehkä tämä vatsatauti menee ohitse, mutta kyllä se jaksaa muistuttaa olemassaolostaan.
 
U2
Gaboom! 19+0 :)

Tasan viikko rakenne ultraan wohoo!!!

Olo ollut ihan mukava, masussa menoa joka päivä ihan kunnolla.

Iho-ongelmista olen myös kärsinyt nuorena enemmän, mutta helpottunut iän myötä. Paitsi nyt, sääret ruvilla, kun niin kutiaa :( pakkaset ja niiiiiin ihanat mehukkaat appelsiinit saa oireet pahenemaan... On nimittäin tullut ihan himo appelsiineihin!

Sellaista omaa napaa, jaksuja kaikille Hellemasuille!

U2 & Köpiel rv 19!
 
  • Tykkää
Reactions: Hertta_g
Heipä hei kaikille!

Täällä odotellaan kovasti maanantaina olevaa toista neuvolaa. Hieman ärsyttää kun olen monelta muulta omala paikkakunnaltani olevalta kuullut että ovat toisessa neuvolassa käyneet rv. 14 ja siitä sitten kerran kuussa. Mulla siis eka neuvola 23.12. ja nyt sitten 6.2. vasta toinen. Tää onkin kyllä joku sijainen joten taidan tämän kerran jälkeen pyytää seuraavan ajan tälle "oikealle" terkkarille. Senkin nimittäin kuulin kaverila että hänelle ajat varattiin aina neuvola käynnin yhteydessä. Mun piti soittaa sinne itse ja varata... No ei se iso homma ole mut helpompi ois kun varaisvat heti siellä.

Liikkeitä täälläkin kovasti odotetaan mutta vielä varmaan hetken saa odotella. Välillä luulen tunteneeni jotain mutta sitten en ole kuitenkaan varma oliko vain oma suolisto joka myllertää :D

Minä myös toissa päivänä tulin tilanneeksi itselleni Bola-korun. :D Mietin sitä pitkään ja sitten se olikin pakko tilata. Tulis nyt vaan äkkiä niin voisi alkaa käyttää heti.

Muutoin ei oloihin ihmeitä. Vatsaa kipristää välillä enemmänkin mutta muuten olo aika jees.



Omena ja Napoleon 14+6
 
Me käytiin tänään lääkärineuvolassa. Kaikki oli pienellä hyvin. Pituus oli 7.6cm ja vastas viikkoja 13+5. Itsellä verenpaineet huiteli ihan taivaissa ( 163/77) mutta se nyt ei ollut yllätys ku pelkään/jännittän noita käyntejä niin älyttömösti. Oon mittaillut töissä paineita ja näytin ne lääkärille joka totes niiden olevan ihanteelliset. Istukka oli takaseinämässä. Seuraava käynti olis viikolla 10 mutta taidan soittaa ja siirtää sen.. Selvis et oma neukkutäti ei sillon oo töissä vaan joku sijainen ja juuri tällä käynnillä käydään läpi ne laput missä kyseltiin meidän elämästä, perheestä ym. Ehkä vähän tyhmää mut en haluais käydä niitä sen sijaisen kanssa vaan et meidän oma hoitaja tutustuis meihin.
Tänään on kyllä ollut ihana päivä monella tapaa. Saatiin meidän kodin kaikki pinnat päätettyä ( paitsi vauvan huoneen ) , käytiin ostaan huonekaluja ja valitsemassa tulevat vaunut :)

Hensku ja :heart: 14+0
 
Viimeksi muokattu:
Täällä kanssa kärsitään iho-ongelmista. Sekä ihon kukkimisesta että kuivumisesta. Minulla on atooppinen iho, joka muutenkin kärsii talvipakkasista ja nyt menee vaan pahemmaks. Koko ajan sais olla rasvaamassa ja silti kirvelee, kutittaa ja halkeilee verille. Ihan kamalaa. Säärikarvoja ei tee mieli ajella ollenkaan, kun samalla putoaa kasa ihoa :(

Rakenneultra-asiaa olen alkanut ihmetellä. Kaikissa neuvolan oppaissa sanotaan, että rakenneultra tehdään yleensä viikoilla 18-21, mutta täällä ultraan ei pääse ennen kuin tuo 21 viikkoa on täynnä. Mistähän mahtaa johtua? Onko muualla samanlaista?

Olot on täällä ihan ok. Päänsärystä olen kärsinyt ja verenpaineen alhaisuudesta johtuvasta huimauksesta. Epäilen, että hg on laskenut, mutta se selviää sitten 6.2. neuvolassa. Odotan tuota neuvola-aikaa jo kuin kuuta nousevaa, sillä en ole kuullut pienen sykkeitä moneen viikkoon ja välillä jännittää, lieköhän sitä elämää enää ollenkaan mahassa. Maha kuitenkin kasvaa, joten järkyttävää olisi, jos selviäisi lapsen kehityksen loppuneen :S

Jaksamista kaikille!

sopaka & mutkula 16+6 (huomenna poksuu, jei! :))
 
Moikka,

Iho-ongelmista: Itsellani on atooppinen iho joka oireili pahasti lapsena, nain aikuisena ei enaa juuri ollenkaan. Suomessa asuessani oli tosi kuiva varsinkin talvella, nyt USAssa ollessani (kahdessa lampimassa osavaltiossa asuttuani ja asuessani) ei kuivuus pahemmin vaivaa. MUTTA alkuraskaudessa jalkoja kutitti vietavasti! Lahinna reisia, myos saaria ja pakaroita. Tiukat pillifarkut yms. tiukat housut pahensi kutinaa joten jatin farkut tms. pokat jo melko alussa pois (eika olisi mahtuneet paallekaan enaa muutama hassu viikko plussan jalkeen). Kutina oli varsin kovaa ja muutaman kerran laitoin kortisonirasvaa ja otin Benadryl-allergialaaketta joka taalla OK raskauden aikana.

Miehen kanssa tuossa eilen puhuttiin puhelimessa (han on huhtikuun alkuun poissa tyoreissulla) 3D-ultrasta ja han oli ehdottomasti sita mielta etta tuo 3D-ultra otetaan. Mies kun missaa rakenneultran niin on kiva nahda vauva viela kerran ultrassa ennen syntymaa. Meille suositeltiin OB-klinikalla paikkaa jossa 3D-ultra on tosi edullinen (n. 90 dollaria, about 70 e) ja mukaan saa CD:n ja voivat ottaa esim. skypeyhteyden omaisiin ja nayttaa vauvaa siina ultratessa skypella muualla olevalle perheenjasenelle tms :).

Ihanaa, aiemmin mainitsemani paha unettomuus taitaa alkaa olla purkautumassa...pienta univajetta on viela ja vasyttaa kovastikin, mutta olo silti parempi. Ja huomenna alkaa pitkat vapaat ja tyotunnit vahenee. Luvassa lahipaivina hierontaa, manikyyria, pedikyyria ja kasvohoitoa mutta myos pahasti rastiin jaaneita kotitoita, yhden koiristamme pesua/trimmausta yms. hommaa mita en unettomuus-ja tyoputken aikana saanut mitenkaan tehtya...

Hansman ja "Samsung" rv 14+0 (POKS!) (omien laskujen mukaan 14+1)
 
Hirrrrvittävä mahatauti on vissiin helpottamassa, vaikka eilen iltasella oli ihan järkyttävä olo ja kuume nousi 38 asteeseen... se pissiongelma tuli tännekin, eli oksennellessa tuli pissiä housuun :), luulin jo että synnyttämään pitää lähteä. Jos tämä mahatauti on puoliakaan raskauspahoinvoinnista, niin sympatiat ovat heidän puolellaan (minä kun olen niitä ilman selvinnyt).
Tänään on neuvola, ja todella aion mennä sinne. Toivottavasti sydänäänet kuuluu!!

SiinaS 17+1
 
Tsemppiä Siina vatsatautiin, sairastin ennen joulua ja kesti monta päivää. Vei huonoon kuntoon...

Te, joille tehty sokerirasitus, saanko kysyä miksi? Ja milloin teille on puhuttu neuvolalääkäristä? Minulle ei asiasta mainittu kun kävin ekassa neuvolassa 17.12. Seurrava käynti 20.2, ehkäpä silloin varataan aika tms.

Kenelle muuten olette kertoneet raskaudesta? Itse vasta vain siskoille ja äidille ja läheiselle työtoverille. Pomolle en todellakaan....5v tytärkään ei vielä tiedä. Ajateltiin odottaa tuonne hiihtolomaan saakka eli vielä 3vk. Vatsa ei ole vielä niin huomiota herättävä, että tytär olisi ihmetellyt asiaa ja onpahan sitten lyhyempi tuo odotus aika heinäkuun loppuun..

Miten luulette, että töissänne suhtaudutaan asiaan?

SS 14+4 ja kesäheinä
 
Ihanaista pakkaspäivää!

Mä oon ainakin menossa sokerirasitukseen, koska painoindeksi oli 25,5.. Pikkasen siis ylipainoa. Raja on muistaakseni 25. Mutta eipä tuo mittään, hyvä kun tutkii :)

Lähimmät ystävät ja sukulaiset tietävät uudesta tulokkaasta.
Töissä oon kertonut oman tiimini työntekijöille, sekä viime viikolla esimiehelle. Tämäkin ilmoitus piti tehdä puhelimitse, kun jäin saikulle kipeiden suppareiden takia. Olin kovasti yrittänyt päästä esimiehen kanssa juttusille, mutta aina sillä vaan oli kiire ja palaveria yms. Puhelimessa sitten kerroin asiani.. Hetken hiljaisuuden jälkeen pomoni vain kysy: "kauanko sä olet tiennyt asiasta?"
Tämän johdosta menin ihan paniikkiin, olin nimittäin kirjottanut joulun alla sopparin koko 2012 vuodeksi. Siinä sitten selitin jotain epämäärästä..
Sairasloman jälkeen esimies sitten vaivautui muutaman sanan vaihtamaan raskaudestani. Ilmoitin, että pystynkin olemaan noin toukokuun loppuun, enkä koko vuotta. Pomo sitten tokas: "Eihän sille sitten minkään mahda, tuo se todistus sitten kun olet sen saanut neuvolasta."

Ei minkään sortin empatiakykyä kyllä ole meidän esimiehellä.. Ei edes onnitellut, mutta nyt kaikki on ihan ok. Asia ei enään paina mieltä ja nyt saa antaa masun kasvaa, eikä piilotella sitä kaikenmaailman kaavuilla :D

Tiuh ja Katkis 18+0 POKS :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Heippatihei hellemasut!!

Tiuh:Täytyy heti kommentoida et aika nihkee toi sun esimiehen suhtautuminen. Törkeetä että ei edes onnitellut. Lakisääteisesti sillä ei ole mitään merkitystä koska oot saanu tietää raskaudesta verrattuna siihen että koska oot sopparin kirjottanu. Onko sun esimies nainen vai mies? ihan vaan uteliaisuudesta kyselen. Ite oon tällä hetkellä koulussa joten ketään ei menetä mun poissaolosta mitään niin eivätpä paljon muuta sanoneet kuin onnitelleet, mutta jos olisin ollut vanhassa työpaikassa niin tiedän että vanha pomo olisi suhtautunut yhtä nihkeesti kuin sun pomo.

Sokerirasituksesta: Meidän kunnassa kaikki yli 25v. ensisynnyttäjät (oli normipainoinen tai ei)laitetaan sokerirasitukseen. Niillä joilla ei ole diabetes sukurasituksena menevät vasta jollain 20+ viikoilla, niinkuin minäkin. Miten se testi käytännössä tehdään ja kuinka kauan siinä menee?

Hassua kun on niin normaali olotila. Ei huonoa oloa eikä mitään muutakaan tunnetta mihinkään suuntaan. Viikkojakin sen verran vähän että mahassa vain pieni kumpu ja liikkeitä ei todellakaan ole tuntunut. Omat housut ovat kyllä liian pienet jo. Kävin tossa vaa'alla aamulla huvikseen ja 1 kilo on tullut painoa lähtöpainosta lisää.

Noista käynneistä niin eka neuvola oli 28.12, uä 12.1, neuvolalääkäri 17.1 ja seuraava neuvola vasta 21.2...blaah kauhean pitkä odotus että kuulee sydänäänet seuraavaksi. Välillä kyllä kaduttaa ettei tullut hankittua kotidoppleria. Olisi ihan kauheaa jos kasvu olisikin pysähtynyt niinkuin joku puhui aikaisemmin. Mutta meidän porukasta kenellekkään ei niin käy:heart:

Ulkona on mahtava aurinkoinen ilma eikä pakkastakaan liikaa (-14) ainakaan täällä lounaisrannikolla! Tosin etelänmies ei paljon kovempia pakkasia kestäisikään =)

Penni3 & leppis 14+4
 
Esimies on nainen, jolla on myös omia lapsia yms. Kylmä sorsa, ei voi muuta sanoa :D Onneks työkaverit on ihania, aina huolissaan mun voinnista jne. :)

Tiesin kyllä, että ei ne voi esim. katkasta työsuhdetta tms raskauden takia, mut kyllä kivi vierähti sydämmeltä kun sain sanottua asiani.

P.s Täällä on -17astetta, onneks on vapaa päivä =)
 
  • Tykkää
Reactions: penni3
Onpa "mukavan" kuuloisia esimiehiä...mun esimies on nainen, yksineläjä ja reilusti yli 50v, en siis odota mitään empatiaa siltä suunnalta ja siksi ei aio kertoa ennen kuin on aivan pakko.

Missä kunnassa tuo sokerirasitus tehdään kaikille. Olen itse Helsingistä eli onkohan se edessä minullakin?

Housut painaa alavatsasta, etenkin kun olen tykännyt aina sellaista matalista malleista. Nyt ne on siis pahimmat mahdolliset :) Tietääkö joku, saako Suomesta sellaisia ekstra osia, jotta vois vielä pitää kaikkia kivoja pöksyjään. Joskus jossain jenkkiohjelmassa nimittäin esittelivät sellaista kangassysteemiä, joka tuli housujen etuosaan kiinni..

Penni3: mä niin myötäelän sun pitkässä odotuksessa. Kävin jopa itte yksityisellä neuvolatädillä maanantaina kun en vaan enää jaksanut odottaa...:)

SS
 
  • Tykkää
Reactions: penni3

Yhteistyössä