Heinäkuun Hellemasut 2012 - TAMMIKUU

Iltaa Hellemasut <3
ei oo moneen päivään ehtiny käyä koneella kunnolla ollu niin paljo tota asunto hankkimis hässäkkää ja pankis käyty ja tänään oltiin sitte NP-ultras kaikki oli tosi hyvin sielä se Pulputtaja köllötteli ja heräshän se kun vähä yskäsin mahoton venytteli selkä meni melkeen siltaan :)? ja ihanat sydämeen sykkeen äänet oi että se oli ihanan kuulosta <3 157 oli syke <3 ja niska turvotus 1,2 eli ihan normaali. Kaikki raajat oli paikoillaan ja kehittyny niinkun pitääkin ja sisäelimet ne mitkä nyt tässä vaiheessa pitää näkyä <3 että oon onnellinen ku kaikki oli hyvin :) pää-perämitta oli 52,4mm ja viikkoja on se 12rv :) eli laskettu aika pysyy 8.8.12. Nyt ootellaan pankista laina päätöstä niin saatas alkaa kotia rempaan paritalon puolikasta siis joka on ihan uus mutta levy pintaan asti valmis, saadaan ite tehä mieluinen koti meidän tarjous jo siis hyväksyttiin. Kyl se on aika varma että saadaan laina ku se tänään soitti pankista ja sano että hyvältä näyttää vielä sen pitää käydä jossain mutka hyväksyttävänä :) Ootan niin innolla tota oman asunnon projektia :) tämmöstä tänne :) ja rakenneultra on 23.3 sinne asti pitäs jaksaa oottaa ennen sitä on neuvola lääkäri ainaki 6.2.

Voimia Britalle <3 Ja Neidolle :hug:

Nennu ja Pulputtaja 12rv <3 POKSU !!!
 
Viimeksi muokattu:
Mulle on jo kolme vai neljä ihmistä sanonut, että ootan taatusti poikaa :D

Yksi oli se, että sykkeet oli "vain" 135, toinen oli, että koska tekee mieli suolaista enemmän kuin makeaa ja kolmas oli, että kun ei oo ollut niin paha olo, että olisin oksentanut :D

Itse en tiedä yhtään, onko mulla poika- vai tyttöolo.. senhän näkee sitten viiden kuukauden päästä :D
 
  • Tykkää
Reactions: MySweetBaby
Jebbis sullakin on esikoinen tulossa!! :D Hihih, nyt jännätään et pitääkö nää syke jutut paikkaansa! ;D Aiotko rakenneultrassa siis kysyä sukupuolta? :D Itse aion, pääsee sitten hulluna ostelemaan tavaraa ja vaatteita pikku tytölle tai pojalle!! :D
 
Pojasta en muista sykkeitä (enkä pysty tarkastamaan ku neuvolakortti on jossain todella hyvässä jemmassa) mut neidistä sykkeet oli 126-146 keskimäärin noin 133 (tollai äkkiä vilkaistuna). Nyt en tiedä millaiset sykkeet tästä oli ku niitä ei neuvolakorttiin (joulukuun puolen välin paikkeilla) merkitty. Tänään neuvolalääkäriin ja yritän kysyä millaiset sykkeet on.

Maijamehi ja katkarapu rv 16+0 (poks poks:))
 
Mulle voisi päivittää tuonne tietoihin iäksi 27v. :)
Tänään taas kummasti tuli noita vuosia lissää...

Tänään totesin että omat hupparit ei enää mene päälle. Tai saa sen vetoketjun kiinni kun oikein kovasti nyhtää mutta puristaa kovasti mahan kohdalta joten olen siis siirtynyt kotona käyttämään miehen huppareita :D Ja on mulla yksi mamma hupparikin.



Omena ja Napoleon 14+1
 
  • Tykkää
Reactions: MySweetBaby
Nyt täälläkin on käyty sokerirasituksessa ja oli muuten pahaa litkua. Kaksi vuotta sitten se "cokis" oli parempaa. Piti vaan juoda ilman taukoja, muuten ei olis pystyny. Olin taas niin hidas lähtemään kotoa ja viemään pikkuneitiä hoitoon, joten 'jouduin' ottamaan neidin mukaan sinne pariksi tunniksi (kun mihinkään ei saa sieltä välillä poistua). Onneksi neiti viihtyi ja itsellekin tuli hyvä mieli kun saatiin viettää aikaa siellä yhdessä (toivottavasti muut eivät tykänneet kyttyrää). Tuloksien perään en ole kerinnyt soitella, mutta jotenkin on luottoa että kaikki olis ok.

* Jebbis: Mulla teki tämän neidin odotuksen kohdalla mieli suolaista enemmän kuin makeaa.. makeaa en sietänyt lainkaan ja nyt syön sellaasta vähän liiakseltaankin :). Itse toivon kyllä (ehkä) enemmän poikaa, mutta ei ole nyt mitään todisteita kummastakaan sukupuolesta eikä sykkeistä tai oloista.

SiinaS 16+2
 
MYSWeetBaby meillä aina pitäny paikkaansa toi syke homma. Tytöillä korkeemmat ja pojalla matalemmat...nyt oottelen muutaman vkon ennen kuin alan itse miettiä sillä alun sykket on aina hiukka korkeemmat. Pojan sykkeet meni 130-140 paikkeilla yleensä... :)

Omenalle onnea :flower:

löytö meillä on tässä taloyhtiössä sellainen roskahuone minne lajitellaa kaikki jätteen jne. Nooh, isukki kun kävi viemässä lehtiroskia niin tuli takaisin mukanaa kaamea määrä poikien vauvan vaatetta...H&M, Benetton...Bodyä, housja, paitoja, yökkäreitä jnejne kolmet kengät :) Joku oli heivannu ne sinne ja meitin mies pelasti ne :) nyt vaan pesukone huutamaan! siis ne vaatteet oli aivan ihania! ainakin 4 erilaista benettonin paitaa :O ja vaikka ja mitä. ja aivan kuin uusia!!!!

nyt kahvia :p

onona ja nelonen 14+2
 
Moi kaikille taas pitkästä aikaa :wave:

En taas ole saanut aikaiseksi kirjoitella, mutta päivittäin luen kuulumisia.

Mutta tällä kertaa syyllistyn vain omanapailuun :ashamed:

Mä oon jännittänyt nt-ultraa niin hirveästi, että mulla on ollut maha sekaisin ja en ole saanut nukuttua muutamaan viikkoon. Meillehän edellisessä raskaudessa tuli huonot uutiset juuri siellä :|

Maanantaina se vihdoin sitten oli. Pikkuinen vastasi viikkoja ja turvotus oli 1,4mm eli aivan normaali :heart: ette arvaa kuinka helpottuneita isin kanssa oltiin. Kaikki muukin oli kunnossa, mitä nyt pystyttiin katsomaan. Kätilö ultrasi aika kauan ja kertoi kokoajan mitä missäkin oli :) kuvia saatiin nippu mukaan. Mä olen niin ikionnellinen :heart:

Joku stressi helpotus varmaan iski, mutta nyt mä oon sitten aivan hirveessä flunssassa :| Ja viikonloppuna pitäisi viettää pienemmän 3v. synttäreitä.

-Minnuska ja Tihuti 13+4
 
  • Tykkää
Reactions: Morning Butterfly
Kiinnitin huomiota tuohon ultran hintaan. Siis onko jossakin oikeasti veloitettu nt-ultrasta 111€?!??!? Kamalaa :O Käsittämätöntä, kun kuitenkin neuvolassakaan ei ole mitään tuon ultran hinnasta kerrottu. Meillä tuli ultrasta kotiin poliklinikkamaksu, joka oli sen 27€. Ajattelin, että rakenneultra menee samaan hintaan, mutta pitäisikö tässä nyt sitten alkaa varautua ihan kunnon laskuun. Samalla hinnallahan sitä menis jo yksityiselle :O

Eilen mulla oli tosi tuskainen olo. Tuntu, et maha oli koko ajan kauhean pinkeä ja alaselkää jomotti. Iho tuntu venyvän ihan "silmissä". Onko muilla samanlaisia kokemuksia vai pitäisikö olla huolissaan esim. tuon neidon kirjoittaman bakteerin suhteen? Toivottavasti, neito, muuten raskautesi sujuu hyvin bakteerista huolimatta!!

sopaka & mutkula 16+1
 
sopaka Mä ainakin kirjottelin tosta ultrasta jonka hinta oli 111e. Siis kun käytiin viimeksi ultrassa yksityisellä rv 15+5 maksoi tuon 111e. Nt-ultra ei maksanu senttiäkään kun neuvolan puolesta tuo siis hoideltiin. Yksityisellä käytiin vuotelun takia,jolloin paljastu tulehdus.. Sitä viime reissua vertasin mahdolliseen rakenneultraan yksityisellä joka maksain 138e..

Ja ihan samanlainen pinkee ja ahdistava olo täälläkin ;)

Selkä ihan paskana :( Mähän olen vaan kaupan kassa ja tän pvän istuin tai seisoin vuorotellen,niin jumaliste että koskee!! Ihanku ois koko pvän jotain nostellu.. Pitänee neuvolassa viikon päästä vähän puhua tuosta työhommasta..


Tipetsu 17+5
 
Lääkärineuvola ohi.. lääkäri oli sitä mieltä että kohtu tuntuis isommalta kuin viikot on (mittas ton kohdun korkeuden mut ei laittanut sitä korttiin ylös, muistaakseni sanoi et olis 19cm), paikat onneks tiiviisti kiinni.
Paino -233g/vko
Verenpaineet ok (en just muist mitä ne oli ja kortti on laukussa)
Hb 128 (viimeks oli 140, joulukuun alkupuolella)
Pissa puhdas
Sykkeet kuulu, mut eipä tuo lääkäri niitä kauaa kuunnellut.

Seuraava neuvola olis ystävänpäivänä, sitä siis odotellessa.

Maijamehi ja Katkarapu rv 16
 
  • Tykkää
Reactions: Kuurupiilo
Sopaka, ei rakenneultrasta tule sen isompaa laskua kuin nt-ultrassa. Osassa kunnassa nuo ultrat maksaa poliklinikkakäynnin verran, osassa ei mitään. Täällä maksoi ennen poliklinikkamaksun verran (ja tarjottiin vain nt-ultra + ensisynnyttäjille synnytystapa-arvio). Nyt ei maksa nt- eikä r-uä mitään.

Tänne ei mitään ihmeempiä.

kattiina ja pirpana 15+0 POKS
 
Bakteeri jutusta Täälä ainakin mennään siihen viljelyyn mikä otetaan ihan alakautta.

vakuutuksista Voi kertoo jos on hyviä/huonoja kokemuksia,mies oli sitä mieltä et otetaan,ensimmäisestä ei ollut,ja sillonkin yksityinen maksettiin vaikka oltiin taloudellisesti pienempi tuloisia.

Liikkeet 15+5 eikä kyllä ainakaan vielä ole liikkeitä tuntunut,niitä odotellessa.

sokerirasitus Olin eilen,enkä varmana mene enään uudestaan jos nämä on puhtaat,(mut siis laitettu ensimmäisen lapsen suuren koon vuoksi) se litku oli pahaa,ja mulla kun on toinen käsi tatuoitu kauttaaltaan niin labra ei suostunu/uskaltanu ottaa siitä kädestä verkoetta ollenkaan!! niin nyt on toinen taive rässitty ihan mukavasti,mitenköhän sitten kun raskauden jälkeen jatkuu toinen käsi operaatio :D

Sitten se puhu epiduraalista/selkäydin puudutuksesta et kun on tatuointi niin ei laitettais,no mullahan on tietysti kookas kuva alaselässäkin ja sektioon olen menossa,mä en voi käsittää et ihmisillä on vieläkin tommosia luuloja et ei voi sitä sit saada,onhan noi tatuointi värit HIUKAN muuttuneet :D ja pakkohan se on se puudutus laittaa..
Mutta kaiken kaikkiaan mun olo kuvasti pahaa krapulaa kun sieltä lähdin,yök! Ei oo viikkoihin ollu tommonen olo.
 
  • Tykkää
Reactions: MySweetBaby
Hihi! Nyt on jo mun raskaudesta tietämättömätkin huomanneet,että vauva on tulossa.Tai on kai jotku jo aikaisemminkin huomanneet,mutta eivät ole sanoneet mitään..Taisipa tulla jo yksi raskauskysely rv 12 paikkeilla.. :p Mun maha menee keskikäyrällä,viime viikolla sf-mitta oli 17 cm.
-MB & pikku Dalia rv 18+6 :wave:
 
Brooke: vakuutuksista. Hoitokuluvakuutus ja kotivakuutus kannattaa ehdottomasti olla samassa paikassa. Vissiin kaikki vakuutusyhtiöt eivät myönnä hoitokuluvakuutusta, jos samassa paikassa ei ole kotivakuutusta ja vaikka myöntäisi, niin hoitokuluvakuutuksen hinta on silloin yleensä tähtitieteellinen. Eli jos vakuutusyhtiötä meinaatte vaihtaa, niin kilpailuttakaa kaikki vakuutukset sitten.
Meillä on vakuutus pohjolassa, haen korvaukset kerran vuoteen (omavastuu 100 euroa/hakukerta). Netin kautta saa kätevästi haettua ja kuitteja ei tarvitse lähettää, jos eivät erikseen pyydä. Juuri tuli uudet vakuutuskirjat ja vuosi maksu on sellainen 315 euroa (jos nyt oikein muistan). Jos vakuutus myönnetään, niin pohjola ottaa varausmaksun ja se maksu hyvitetään eka vuoden aikana. Lisäksi pohjolalta sai new life vakuutuksen, jonka eka vuoden maksu oli ilmainen. Tämä on henkivakuutusta vastaava, tosin terveysselvityksiä ei tarvita vaan tämä myönnetään kaikille hakijoille käsittääkseni. Vuosimaksu määräytyy myöhemmin oman iän ja puolison iän mukaan.
Uudelle tulokkaalle laitetaan hakemukset vetämään tuossa helmikuussa, kun rv 16 on täynnä. Vakuutus pitää hakea rv 16-27, eli viimeistään 3 kuukautta ennen laskettua aikaa. Äidin terveysselvitys vaaditaan.
Toivottavasti tästä oli jotain apua :).
 
bakteeri jutusta en ole menossa,tai en ole ainakaan tietoinen kyseisestä.

vakuutuksista aiotaan ottaa tällekin,tytöillä myös on,ja samassa on kotivakuutus

sykkeistä eilen sykkeet huiteli 120-140 välillä,enteileekö siis poikaa? sitä täälä kovasti toivotaan;)

Huoh,mun tekisi mieli mennä jo siihen 4d ultraan,ennen tuota rakenne ultraa..koska jos jtn.vikaa löytyisi,niin kuinka myöhäsillä viikoilla sen keskeytyksen voi tehdä?
Muistelisin et rv 20 on normaalisti raja,mut muutama viikko sen yli,voi tehdä myös,jos olisi oikein kunnon vika,eli ei selviytyisi hengissä tms. ja sekin pitää hakea jostain ylemmältä taholta....

Mua vaan niiin jännittää ja pelottaa,jos jtn.rakenteellista löytyisi!!:':)|

liikkeistä ei ole vahvistuneet,mutta tulipa eilen taas dopplerilla kuunneltua äänet.

brooke herraisä,eihän keisarinleikkausta voi mitenkään tehdä ilman puudutteita...hui...
PTT 16+2
 
Onpas taas kiva lukea kuulumisia.
Britalle ja Neidolle tsemppiä ja hyviä vointeja.
Kävin eilen papakokeessa. Viime kesänä todettiin muutoksia ja tehtiin ns.loophoito ja eilen lääkäri sanoi jälkitarkastuksessa ihan ohimennen, että loophoito saattaa lisätä ennenaikaisen synnytyksen riskiä. Niin, että jos kovasti supistelee sitten, niin muistat tämän.
Mulle jäi ihan epävarma olo, että siis jos supistelee milloin? Onko kellekään teistä tehty tätä loophoitoa/sanottu asiasta?
On muuten tosi vaikea odottaa tuolla yli kolmen viikon päässä olevaa neuvolaa. Nt-ultra oli yli 2vk sitten, joten tulee 6vk väliä ennen kuin pääsee kuuntelemaan ääniä vatsasta :( Kauhean pitkä aika!!
Kuulostaa oudolta tuo Kuopion meininki, itte ihan varmasti veisin miehen mukaan ihan väkisin!

Voikaa hyvin!

S-S, 13+6
 
ssc70: Täällä kanssa tuskaillaan pitkän odotuksen kanssa, eli nt-ultra oli 12.1. ja seuraaval neuvola vasta 6.2. Tätä ennen olen käynyt kerran neuvolassa ja se oli jo 23.12. Tuntuu että ihan kamalaa odottelua vaan koko ajan, minä en vieläkään ole sydänääniä missään kuullut joten silläkin tuota seuraavaa neuvolaa kovasti odotan kun sanoivat että silloin kuunnellaan.

Kipuilut: Mulla on alkanut lonkkanivel vasemmalla puolella oireilla inhottavasti. Vihloo kovasti kun nousee istumasta ylös ja oikealla puolella tuntuu taas olevan jossain lonkan/takapuolen kohdilla jokin hermo jumissa ja se juilii myös kovasti. Alaselkä on jumissa huonon työergonomian vuoksi joka kyllä onneksi korjaantuu ensi viikolla.

Väsymys: Täällä väsymys vaan jatkuu. Kaksplussan raskaus viikko viikolta osiosta katsoin että näillä viikoilla ei enää pitäisi väsyttää ja oli neuvo kysellä neuvolasta apuja jos vielä on kovat väsyt. Lieneisköhän hemoglobiinit sitten alhaalla.. Väsymys ei ole enään samanlaista kuin aiemmin mutta silti vois vaan nukkua. :)



Omena ja Napoleon 14+2
 

Yhteistyössä