Heinäkuun Hellemasut 2012 - TAMMIKUU

iltaa :) nopsaa tuun kuulumiset päivittään en oo nyt pariin päivään ehtiny käyä täälä ku ollu niin hässäkkää. Oltiin eilen asunto laina neuvotteluissa ja tänään tehtiin asunnosta tarjous jonka myyjä heti hyväksy joten nyt on enää kiinni pankista että saadaan sieltä päätös paljo saadaan lainaa pitäs meidän saada se. Se asunto on paritalon puolikas 80neliönen ja se on levypinta valmis eli me sitte tehään se itteme näköseksi loppuun tai siis mies tekee ku on kirvesmies :) siinä oli niin ihana se pihaki :) ku ei oo heti takapihalla naapuria vaan siinä on mettää välissä seuraavaan naapuriin asti :) Oon niin innos ja kummatki siis innos :)

Ja huomenna muutenki jännä päivä NP -ultra on huomenna iltapäivällä puoli kaks jännää ootan niin innolla :) <3 toivotaan että kaikki hyvin :) Flunssaki alkaa olla voitettu :)

Mä lueskelen paremmalla ajalla noita teidän kirjotuksia ja tuun huomenna sit kertoon ultra kuulumiset :)

Nennu ja Pulputtaja 11+6 rv huomenna POKSUU :) <3
 
  • Tykkää
Reactions: SiinaS
Mukavia uutisia täällä! Onnittelut Nennu asuntotilanteesta! Toivottavasti lainan saatte :)

Tänään iski ekaa kertaa oikein kunnon hormonimyrsky päällensä. Soittelin viime viikolla verotoimistoon uutta verokorttia ja jo silloin sain vääntää verotoimiston naisen kanssa. Hän oli ilmeisestikin ymmärtäny jotakin väärin tai muuten vain tehnyt omia tulkintoja, sillä tänään sitten tuli verokortti kotiin ja on aivan erilainen kuin puhelimessa sovittiin. Minähän sain siitä sitten kunnon hepulin ja itkeä vollotin melkein 45 minuuttia oikein ulisten. Jälkipäin ajateltuna aivan kamalan hölmöä käyttäytymistä minulta, ku kyseessä ei ole mikään vakava asia, mutta niin sitä vaan tunneylilyönti tapahtui. Mies-raasu oli onneksi hyvin ymmärtäväinen ja lohdutteli parhaansa mukaan.. Ei mennyt hänellä edes hermot :D

Noh, ehkä pienoinen edelleen siis elää :)

tunnemyrsky-sopaka & mutkula 15+6 (huomenna poksuu, jei!)
 
  • Tykkää
Reactions: Nennu_87
Minulle voi päivittää la 11.7., neuvola halusi vaihtaa sen tuohon ultran mukaiseen, vaikkei ollut eroa kuin muutama päivä. Terveydenhoitaja vaan totesi, että jos raskaus esim. yliaikaiseksi menee niin se muutama päivä ennen käynnistyspäätöstä tms voi tuntua aika pitkältä;)

Toinen neuvola siis tänään. Painoa tullut viime kerrasta (9viikkoa välissä) hieman vajaa 3kg, pelkäsin että tulee sanomista siitä (ekalla neuvolakäynnillä ei ollut tuo oma th vaan joku sijainen joka kivenkovaan painotti, että ei saa painoa vielä tulla alussa...) mutta mitä vielä! Tuo oma th vaan totesi, että kyllä kroppa ne raskauden kilot hyvin jaksaa ja yleensä paremmin poistaakin, ja että peili ja oma olo kyllä kertovat jos liikaa alkaa tulla, ettei niitä painokäyriä orjallisesti kannata seurata.
Mitäs muuta vielä... niin pissa puhdas, RR ok, syke löytyi heti ja kohdunpohja pari sormenleveyttä navan alapuolella.

Kaikinpuolin jäi hyvä mieli tuosta käynnistä, tuo oma terveydenhoitaja on sellainen vanhempi nainen jonka kaikesta tekemisestä huokui sellainen kokemuksen tuoma varmuus ja rentous, että pikkuasioista on turha alkaa stressiä ottamaan:)

Vauvavakuutusta on täällä tullut pohdittua myös, mutten mihinkään tulokseen ole sen suhteen tullut. Eli sama kysymys minulta kuin joltain jo tuolla aiemmin, onko joku ottanut selvää asioista ja osaisiko suositella jotain?

Kuurupiilo ja Salaisuus 15+6
 
Viimeksi muokattu:
Britalle peukkuja vointiin!

Meillä rakenneultra on 15.2., jolloin viikkoja 21+2 :) Ja sukupuoli taidetaan kysyä, jos vaan sen siellä näkee :) 4D-ultraan ei olla menossa, kun on vähän turhan kallis omaan rahatilanteeseen.
 
Britalle voimia sairastuvalle! Valitettavasti en pysty ottamaan vastuuta päivityksistä - käytän nettiä lähinnä kännykällä, ja omienkin julkaisujen kirjoittaminen tällä takkuaa :( Toivottavasti joku voisi tässä asiassa auttaa kuitenkin!
 
Huomenna poksuu viikot ja lisäks huomenna olis neuvolalääkäri. Saa nähdä mitenkä painon on käynyt, toivottavasti ei olis kauheesti lisää tullut kun tätä ylimääräistä on jo ihan tarpeeks muutenkin.

Käytiin eilen katsomassa halvempaa vuokra-asuntoa, ihan kivalta vaikutti. Jospa me vaikka päästäis sinne muuttamaan, ainoa huonopuoli tässä on se että esikoinen joutuu vaihtamaan sitten koulua kesken lukuvuoden.

Maijamehi ja katkarapu rv 15+6
 
johanna26 miten oot saanu liitettyä tietoihis ton lilyraskaus judun? mäki oon yrittäny mut eii onnistu.. :l facebookkii onnistuisi, mut vielä en halua sitä sinne yleisesti katseltavaks :)

suun kuivumisesta puhuttu, täällä sama, herään kerran yössä vessaan ja suu on ko saharan aavikko sillon ! täytyis muistaa varata aina joku juoma pullo sänkynsä vieree , en viitsi yöllä lähtee kolistelemaan...

nyt en kerkii enempää kirjotteleen ko täytyy jo kiiruhtaa töihin, mut yritän tulla pian lukemaan ja kirjtotamaan paremmal ajalla :) <3

Mirkelo & Nyytti 15+0 POKS :)!
 
Onpa paljon taas tullut juttua, kun en joka päivä ehdi lukemaan.

Rakenneultra on minullakin karkauspäivänä (muistaakseni hiihaalla myös), vielä pitkä matka edessä sinne. Tosin ei tämä raskaus muutenkaan tunnu kovin pitkälle edenneeltä, kun näytän edelleen hyvin syöneeltä. Yksi työkaveri, joka ei asiasta vielä tiedä, on kyllä muutamana päivänä vatsan seutuani hieman tarkemmin vilkuillut. Hän kyllä tietää syksyisestä keskenmenostakin, joten taitaa olla lähinnä odottavalla kannalla milloin kerron asiasta.

Töissä meillä nyt muutamat ihmiset tietävät, eivät vielä kuitenkaan kaikki. En ole pahemmin tätä hehkuttanut, varsinkin kun yhdellä työkaverilla on lapsettomuustutkimukset menossa, joten välillä tulee oltua kieli keskellä suuta aika tarkasti. Yhdelle esimiestason henkilölle tämä uutinen taisi tulla melkoisena yllätyksenä, mutta kait hänkin tämän hyvin otti.

Näettekö muut levottomia unia? Minulla on mennyt aika monta yötä pipariksi painajaisten tai muuten vaan kummalisten unien vuoksi. Aamulla on ihan tyhmä olo, kun on niin erikoisia elokuvia silmissä vilistänyt.

Oma oleminen on vähän helpompaa nyt. Pitkästä aikaa taas jaksaa tehdä jotain iltaisin kotosalla ja eilenkin kävimme koko porukka uimassa. Tyttö (6v.) sai viime viikolla kuulla, että hänestä tulee kesällä isosisko ja nyt sitten neitiä on pohdituttanut kuinka iso maha äidille tulee ja tuleeko sisko vai veli. Hauska seurata lapsen suhtautumista asiaan.

Mukavia talvipäiviä taas kaikille!

annales 15+jotain
 
Huomenta!

Täällähän onkin paljon muuttosuunnitelmaisia :) Liityn minäkin tähän joukkoon. Saatiin viime viikolla asuntotarjous ja päätettiin se hyväksyä. Muutetaan siis huimat 50 metriä parkkipaikan toiselle puolelle toiseen kerrostaloon. Eli byebye kaksio 45 neliötä ja kolmas kerros ilman hissiä ja hello 79 neliön kolmio tokassa kerroksessa hissillisessä talossa :D Ainoa huonopuoli on asunnon vuokra, joka on aika huima summa. Pitää tehdä hieman kiristystä budjettiin, varsinkin talousmenoihin.

kattiinalleonnittelut hyvistä verensokeriarvoista! :) Voi kun itsekin saisin sitten rv 24 paikkeilla ok arvot.

Britalle voimia oloon!

Nennu_87 onnea uudesta kodista!

sopaka Täälläkin eilen itkupotku-olo...vein yliopistolle erinäisiä hakemuksia ja eräs mukava virkailija päätti avata sanaisen arkkunsa, mistä sitten pahoitin mieleni. Itkeä vollotin koko matkan yliopistolta kotiin... Nyt siis jälkeenpäin hieman jo huvittaa, kun ei tosiaan tuokaan asia maata kaada.

Vauvavakuutuksesta Me siis haettiin jo vakuutusta Lähivakuutuksesta, ja myönteinen päätöskin jo saatiin. Oli aika nopea ja kivuton hakuprosessi. Olivat jopa muuttaneet käytäntöjä niin, että ei tarvinut edes toimittaa kopiota neuvolakortista, hassua :D Esikoisen aikaan oltiin tosi myöhään liikkeessä ja just just ehdittiin saada vakuutus.

Kuulosta kyllä ihan hullulta toi KYS:n käytäntö! Sanoisin, että isät vaan pokkana mukaan ja kndia sitä mukaan ulos, jos ei tila riitä. Aika pöyristyttävää!

Rakenneultra meillä on 17.2. jolloin on rv 20+6. Jännittää jo vähän. Enkä vieläkään ole päättänyt, että haluanko tietää kumpi siellä majailee. Esikoisesta käytiin nt-ultrassa niin myöhään, että suurin osa rakenteista näkyi jo lääkäri sanoi, ettei r-ultrassa pitäisi tulla mitään ihmeellistä. Nyt sitten saa jännätä niitä rakanteitakin...

ON: Pikkutyyppi liikuskelee päivittäin :) ja flunssaolo alkaa helpottaa. Olo on edelleen aika kevytja hyvä. useimmiten en edes muista olevani raskaana :D

Hauskaa päivää mammat!

Lavelyn 17+4
 
tipetsu ite haluan mennä 4d ultraan,koska haluan vaan et siellä katotaan sit kunnolla vielä ton rakenne ultran jälk.,mulle on tullut jotenkin niin epäileväinen olo,sen yhen tutun mamman takia,mitä heiän vauvalleen olikin sit tullut.
Ja mä nyt oon vaan muutenkin tämmönen hermo heikki:D

Mulla on ollut niin omituisia ajatuksia päässä,vauvelin suhteen et kaikki ei oliskaan hyvin: / Koska liikkeitä en ole havainnut yhtään paremmax,joka päivä saan oikein kunnolla keskittyä siihen tuntuuko mitn.
Ja eilen olin jo luopua toivosta,kun kauan dopplerilla metsästin ääniä,eikä meinannut kuulua:| kunnes sit sain kuulumaan,ja oli aika ihana helpotus,olisin muutes varmaan juossut jo tnä yksityiselle ultraan:D

voiko istukan paikka vaihtua np-ultran jälk? kerta noita liikkeitä vaan mitetin,kun mulla oli siis istukka sillain et ei vaikuttaisi liikkeiden tuntemiseen,eli oliko se nyt etuseinässä sit? aattelin vaan et jos se onkin siirtynyt takaseinään...

Täällä paljon muuttajia!! toivottavasti mekin muutettaisiin kesäkuussa,uuteen rakenteilla olevaan taloon!!! olisin ihan onnesta sekaisin!! Ainut huono puoli et esikko joutuisi vaihtamaan koulua,ja kaverit jäisi.
Jos päästäisiin sinne,niin musta ei kyllä olisi enään muuttoavuksi,jo sen verran lähellä olisi LA. muut saisi hoitaa hommat:p
Poksuu ja Paukkuu 16+0 PTT
 
Mulle sanottiin nt-ultrassa et istukan paikka katsotaan vasta rakenneultrassa ku silloin nähdään et missä se on, johtuen vissiin kohdun kasvusta. Mulla viime raskaudessa liikkeiden tunnistamiseen meni aikaa ku istukka oli etuseinämässä, ekassa raskaudessa istukka ilmeisesti oli takaseinämässä. Nyt en siis vielä tiedä, odotellaan rauhassa (tai no rauhassa ja rauhassa) rakenneultraa joka on vasta 7.3.
 
Muuttopuuhat Onnea uuden kodin löytäneille! Meilläkin valitettavasti muutto kummittelee mielessä. Ei yhtään huvita, tykätään asua täällä, mutta nyt on tullut home-epäilyjä. Viereisestä kämpästä löytyi jo hometta:|Onneksi asutaan vuokralla.

Vauvavakuutus No sitä ollaan mietitty, koska esikko oli allergikko ja ne maitotestaukset oli kalliita (ym. yksityislääkärit), mutta mulla on hankaluuksia saada vakuutusta syntymättömälle diabeteksen takia ja 2 kk:n iässä esikko oli jo atooppinen, jolloin atopiat ja allergiat olisi rajattu ulos vakuutuksesta.. No onneksi muuten olen tyytyväinen julkiseen terveydenhoitoon täällä Oulussa. Aina olen päässyt pojan kanssa lääkärille, jos on ollut kipeä. Ainoastaan allergia-asioissa olen ollut erittäin tyytymätön.

Rakenneultra ei jännitä, koska muutenkin ultrataan koko ajan, pahat poikkeamat olisi varmaan jo löytyneet. Ja ei ne ultrat aina kerro kaikkea. Veljelläni on down, eikä se näkynyt missään etukäteen. Minun taas piti olla useammankin lääkärin mukaan pahasti vammainen ja olin täysin terve kymmenen pisteen lapsi.

Brita Voimia!
 
En tiedä, oliko varhaisajan ultra sitten niin myöhään, että se näkyi jo, mutta kätilö kertoi sen olevan tuossa päällä, mistä syystä kuulemma liikkeet tuntuu myöhemmin kuin normaalisti..Eli liikkeiden pitää olla jo voimakkaita, että ne tuntuu.. En oo tosiaan yhtäkään liikettä varmaan tuntenut, eli niitä odotellessa <3
 
Heippa hellemasut! :)

Olin tänään toisella neuvolakäynnillä, ja kaikki näytti olevan oikein hyvin! :) Paino noussut 0,8 kg, ihan hyvä tulos oli neukkutätin mukaan! :D Minähän olen täällä valitellut kun ei masua vielä näy :DD Noo, ruvettiin siinä dopplerilla sydänääniä kuuntelemaan, niin terkka vaan ensimmäisenä huudahti että onpa tuo masu pyöristynyt! :D Ja kohtukin oli jo noussut sentin päähän navasta. :) Tuolla neuvolassa ilmeisesti mennään vielä mun kuukautiskierron mukaan viikoissa, eli nyt ois jo 17+3! :O Itse olen laskenut ultran mukaan (16+3), niin ei sitten toivottavasti rakenneultrassa tule enää viikon takapakkia ;) Ihana pikkuinen potki doppleria sen minkä kerkesi! :D Kyllä mua taas nauratti se :) Syke oli 150, ennustakaas nyt mammat että kumpi sieltä tulee? ;D

Kuopiolaiset! Kysyin siitä KYSin menettelystä, ja kuulema ahtaiden odotustilojen vuoksi ei saattajaa saisi mukana mielellään olla. Itse tutkimushuone ei siis vissiin ole mikään pikkuriikkinen, vaan se odotustila. Neukkutäti sanoi, että halutaan tällä menettelyllä varmistaa, että kaikki odottavat äidit saavat istua odotustilassa. Jos kuitenkin miehen kanssa menee rakenneultraan KYSille, ja saa siitä valituksia tai muuta, niin pitää heti olla yhteyksissä potilasasiamieheen! Elikkä siitä jos viet saattajan, ei saa sulle tulla mitään pahaa sanomista. Muistakaa kuitenki pistää miehet seisoskelemaan siellä odotustilassa! ;D
 
Heippa hei kaikille! En tiedä muistatteko vielä mua, olen pitänyt vähän taukoa palstailusta ja jäänyt armottomasti jälkeen teidän kuulumisista, eli tällä kertaa tulee vaan omaa napaa...!

Elikkäs mulla alko rv 11+ kipeät supistelut ja terkkari laitto sit lähetteen labraan, missä selvisi että minulla on streptokokki B-tulehdus. Tämä tulehdus aiheuttaa nää supistelut. Nyt sit oon ollu enemmän ja vähemmän hermorauniona että miten tämä raskaus sujuu, kun on suuri ennenaikaisen lapsivesien menon/- synnytyksen riski. Myös kohtukuoleman riski kasvaa. Tää bakteeritulehdus voi levitä myös kohtuun, jolloin pitää synnyttää mahd. nopeasti, mutta onneksi se on ilmeisesti todella harvinaista.
Synnyksessä pitää olla antibioottitippa ennaltaehkäisemässä ettei vauva saa tulehdusta koska voi olla hengenvaarallinen hänelle (mm. vakava keuhko-, veri- tai aivotulehdus). Tällä hetkellä ei niinkään pelota synnytys eikä lapsen sairastuminen (vielä liian kaukaisia asioita), vaan huolta aiheuttaa enemmän nämä näin aikaisin alkaneet supistelut ja lisääkö ne ennenaikaisen synnyksen riskiä. Hyvin monella koko raskausaika on sujunut hyvin ja lapset ovat syntyneet täysiaikaisina, ja hyvin suuri mahdollisuus on myös tähän, mutta varmasti tiedätte miten sitä huolestuu joka asiasta valtavasti! :(

Tätä bakteeria kantaa n. 40 % naisista, mutta jollain se jostain syystä "aktivoituu". Suomessa sitä ei seulota, mitä tehdään monissa muissa maissa lähellä synnytystä. Bakteeri ei ole mitenkään vaarallinen, paitsi raskaana ollessa. Tässä pieni tietopläjäys (mitä minä tiedän asiasta) teille meidän tämän hetkisestä tilanteesta, en ole kauheasti jaksanut lueskella/kirjoitella tänne kun yöt menee valvoessa ja päivisin on täys työ esikoisen kanssa. Mut eiköhän tämä alku"shokki" ala laantumaan pian ja pääsen taas takaisin rutiineihin! :)

neito 14+2
 
Mirkelo Laitoin suoraan tuolta Lilypien sivuilta tuon tickerin urlin.
En osannut mistään laittaa sitä suoraan allekirjotukseksi et se pitää sit aina laittaa vaan uudestaan... : /
Katoin et Helistimellä saa sen allekirjotukseks kyllä, höh.



Johanna26 & Patu :)
 
Moikka!
Kiinnitin huomiota tuohon streptokokki-b asiaan. Käsitykseni mukaan sitä ei näe virtsakokeesta eli otetaan emättimestä se näyte.
On siis eri asia kuin virtsasta otettava bakteeriviljely.

Devil elokuisista
 
Heipä hei!

Joku kirjoitteli omituisista unista. Täällä on sellaisia nähty myös, ei niinkään painajaisia mutta välillä aina miettii yön jälkeen että mitä ihmettä mun päässä liikkuu :D

Finnejä riittää edelleen, selkä on täynnä pientä näppyä ja ärsyttää aivan suunnattomasti. Naama on pysynyt suht ok näköisenä Avenen tuotteilla mutta eipä niitä oikein selkään laitella...



Omena ja Napoleon 14+0 POKS. ^^
 
Onko muilla ollut laiska kaveri nt-ultrassa? Meidän pieni köllötteli kaikessa rauhassa eikä millään suostunut vaihtamaan asentoa että kunnolla olisi joka puolelta nähnyt. Jouduin hyppimäänkin että kaverin saa liikkeelle ja vähän se siellä sitten puikuloottikin mutta kääntyi pian taas takaisin. Esitteli vain kättä ja korvaa. Välillä oli ihan ihme asennossa toinen kinttu koukussa ja toinen suorana :LOL:

Niskaturvotusta oli 1,2mm ja todennäköisyys oli 1:4500 eli riskiä ei oikeastaan ole. Samalla saatiin aika varattua myös rakenneultraan joka maaliskuun lopulla. Mutta oli hauskaa kattella koko puolituntinen epeliä, ultrattiin sekä alakautta että mahan päältä. Nyt oli 7 senttiä päästä peppuun.

Laskettu aika muutettiin nyt 16.7 -> 30.7 että samalla kuulla kuitenkin pysyi =).

En nyt ehdi kommentoimaan kaikkea kun täällä kirjoitetaan hirveästi ja tästä täytyy suihkuun että hiukset ehtivät kuivua ennen nukkumaan menoa, muuten on kylmä.

Tsemppiä kaikille jatkoon =)

RauRau ja Hilima 13+2 (15+2)
 
  • Tykkää
Reactions: MySweetBaby

Yhteistyössä