Heinäkuun Hellemasut 2012 - TAMMIKUU

Lisäätkö vielä minut mukaan La 27.7., jag78, 33v. , kolmas, OYS.

hannahi1 Voi ei, olen pahoillani :hug:

kestovaipat Tullaan hankkimaan kestovaipat, 10 vuotta sitten ne olivat jo käytössä :)

Mies tulee synnytykseen mukaan, se on miehelle ihan itsestään selvyys.

jag78 rv10+2
 
Moikka kaikille! Pahoittelut,hannahi1,kova pettymys sulla..neito,mun käsittääkseni vk 11 ei ole mahdollista nähdä sukupuolta.Ovat siinä vaiheessa kai samannäköisiä.Voithan silti kysyä/kokeilla,et mitähän se hoitaja sanoo.Vk 15 voi jo nähdä sukupuolen,mutta se on silloinkin epävarmaa.Minä sain tiedon vk 15 ultrassa että "tytöltä näyttää,mutta varmistuu rakenneultrassa." Itse kysyin..mun äiti (isä myös) katseli ihan tohkeissaan mun pikkuisen ultrakuvia.On se liikuttava ja suuri elämän ihme..ja nyt sitten sain äidiltä lahjaksi tytön hepeniä,valkoisia pitsimekkoja (myös itse virkattuja),myssyjä ja tossut -joita minä itse olen pitänyt vauvana..hauskaa! :D Sain myös virikematon ja pehmoauton.Pikkuisella alkaa olla jo aika suuri garderobi (kuten äidilläänkin)! Pssst,älkää kertoko mun miehelle.. :LOL: Kovasti onnea,Minityyppi,ultraan! :wave:
 
Hyvää uutta vuotta kaikille!


Täällä uusi vuosi meni minun veljeni perheen ja sen jälkeen vanhempien luona vieraillessa. Vuosi vaihtui alkoholitonta kuohuviiniä maistellen (oli muuten ihan PIRUN pahaa).

Brooke Kyllä täällä ainankin jouduttu siirtymään äitiyshousuihin kun omat puristaa nyt jo seisaaltaankin ja istumaan ei pysty ellei avaa ylintä nappia. :D Olo on niin tukala että ostin suosiolla parit mammahousut. Oma äiti sanoi mulle että ilmeisesti mulla on kohtu tosi edessä josta johtuen maha "pullahti" saman tien esille. Siskolle taas gyne sanoi kerran että hänen kohtu on tosi takana ja kun hän joskus on raskaana maha ei näy kuin vasta ihan loppuvaiheilla. Sulla varmaan sama. Itse kyllä odotan kovasti että vauvamaha alkaisi näkyä ihan kunnolla (ilman tätä turvotusta) ja viikot ois sellaiset et vois töissäkin käyttää omia paitoja ja maha sais näkyä. :heart:

Onnea ultraan menijöille ja hannahi1 paljon voimia sinulle. :hug:

Omena ja Napoleon 10+3
 
P.S. Juttelin äidin kanssa meidän isosta suvusta,hän oli juuri tullut kotipaikkakunnaltaan Ylivieskasta.Mulla on enää yksi isovanhemmista elossa,äidinäiti.Hänellä on 9 lasta (joista 2 jo kuollut) 13 lastenlasta,13 lapsenlapsenlasta ja..1 lapsenlapsenlapsenlapsi! Taitaa olla aika harvinaista jo että on noin monta sukupolvea elossa.Vai onko täällä kenelläkään vastaavaa? Toki maaseudulla lisäännytään nuorempana ja enemmän kuin isoissa kaupungeissa.Mun 2 serkullekin on juuri syntynyt 2 uudet vauvat..Molemmat ovat suunnilleen mun ikäisiä. P.S. Mun sukulaiset ei ole lestadiolaisia,vaikka Pohjanmaalla elävätkin.Muuten vaan suuri suku..
 
Hannahi1, paljon voimia!

Me otetaan äitiyspakkaus, koska ensimmäinen tulossa niin tuntuu jotenki kätevältä ottaa se.

Mies tulee ehdottomasti mukaan synnytykseen. Mä en varmaan suostuis synnyttään ees jos ei tulis :D

Mitenkäs muuten koiranomistajat, kuinka ootte ajatellu totuttaa tai ootte totuttaneet koirat lapsiin? Meidän kultainennoutaja on niin huomionkipeä, joten voi kuvitella, että hän tulee mustasukkaseksi. Ja on tosi säikky, eli rattaiden kanssa kävelyä esimerkiksi joutuu varmasti harjottelemaan etukäteen.

Muuten hän on tosi kiltti ja hyvin koulutettu. Toivottavasti suhtautus asiaan kuitenkin hyvin.

Oma olo vaihtelee tosi paljon. Välillä parempia päiviä ja välillä huonoja. Väsyttää tosi paljon.. Toivottavasti lähtis pian kaikki oireet, alkaa olee jo aika uuvuttavaa tää oksentelu ja väsymys.

Noola ja pallero 12+6. Huomenna paukkuu :)
 
Hejsan!

Hannahi1 :hug:

Lista päivitetty, paljon oli lisättävää/muutettavaa, joten laittakaa viestiä tulemaan mikäli tiedot puuttuu tai ovat väärin... :whistle: SEE Sun tiedot päivitetty!

Kaikille uusille oikein iloiset tervetulotoivotukset! :wave:

Brita ja salarakas 13+5

P.S. Poikaolo täällä masussa! :D
 
Viimeksi muokattu:
Hyvää uutta vuotta kaikille! :)

Mies mukaan synnytykseen. Ehdottomasti, en halua mennä yksin mutten myöskään halua sinne mukaan äitiä, anoppia, tms. Onneksi mies on alusta asti ollut itsekin sitä mieltä että haluaa tulla mukaan :) Itse synnytys mua ei pelota, ainoa toive on että kunhan ei vaan tarttis leikellä.

Äitiysvaatteet, ekat äitiyshousut ostin viikolla 8. Siihen asti jouduin pitään omien farkkujen nappia ja vetoketjua auki kun muuten housut painoi tosi ikävästi, mulla oli silloin käytössä sellainen tee-se-itse masutuubi jotka tein parista vanhasta topista. Mulla ei vielä maha näy, kohtu on taaksepäin kallellaan mutta en pysty enää pitään muitaku mammahousuja. Omat paidat menee onneksi varmaan aika pitkään :)

Kestovaipat ei taida olla meidän juttu, en usko että edes kokeillaan.

Imetys, en aio ottaa siitä mitään paineita. Toki kokeillaan ja toivon että onnistuisi, mutta jos ei onnistu niin kasvaa ne lapset korvikkeellakin ihan yhtä hyvin :)

Uusi vuosi vaihtui ihan kotioloissa, mies oli kaverien luona. Mulla oli niin huono olo etten halunnu lähteä mihinkään ja enpä mä kyllä nuita koiriakaan jätä paukkeen aikana yksin kotiin.

Noola, meillä on 3 partacollieta. Nuilla ei kovin paljon ole lapsista kokemusta kun ei oikein kellään tutuilla/kavereilla lapsia. Muutamia vauvoja nuo on nähneet ja ihan hyvin suhtautuneet niihin. Uskon ja toivon että nuo suhtautuu vauvaan ihan fiksusti, aikuisia ja hyvin käyttäytyviä koiria kun ovat :) Vaunukävelyt voi olla sitten aluksi kyllä yhtä taiteilua että saa pojat kulkemaan sievästi, täytyy ehkä harjoitella ajoissa ennen vauvan tuloa :D

Täällä vaihtui tänään taas uusi viikko, nyt on jo 14+0 :) Pahoinvointi ei halua jättää mua, vessanpönttöä saa halailla päivittäin. Eilen loppui sairasloma mutta ens viikko on silti vielä vapaata (ns. pakkolomaa), ei oikeastaan harmita kun olis ollut yövuoroja.
 
Viimeksi muokattu:
hannahi1 hali <3

neito...jostain netin sivuilta katselin 4d ultrakuvia n 11 vko olevasta vauvelista ja ne sukuelimet oli tosi samannäköiset tytöllä ja pojalla..googlettamalla varmaan löytyy se oli joku englanninkielinen sivu...rv 15 alkaa erottaa sukupuolen ultrassa...

neljäs? onko sulla nyt erilainen olo kun odottaessasi poikia aiemmin? Mulla tää raskaus tuntunu aika lailla samalta kun aiemmatkin, joten sillä perusteella luulisin että tulokas on samaa sukupuolta kun aiemmatkin..ellei jostain kummasta olisi joku supertyttösiittiö ehtinyt ensin... ( niin varmaan)

vaatteista..mulla ei varmaan kuukauteen oo normi farkuni mahtuneet päälleni paitsi ylin nappi auki...painoa ei oo tullu kuin muutama sata grammaa mut toi maha on kyl pullahtanu tohon..oon pitäny sit tollasia ei niin tiukkoja farkkuja, paidat nyt onneksi venyy aika pitkään tän mahan yli. Jännä nähdä millon mun mahan perusteella huomataan et oon raskaana...tähän asti oon piilotellu mahaani niiltä jotka ei tiedä villapaidoilla. Np-ultran jälkeen en sit enää piilottele.

ninnax rv 11+3
 
Hyvää uutta vuotta kaikille!

Kävin nyt kurkkimassa oikein ajan kanssa niitä äitiyspakkauksen kuvia ja en tiedä, saattais tuon sittenkin ottaa, meillä kun tosiaan ei oo ihan pieniä vaatteita mitään ja makuupussi ainakin on tarpeellinen (viimeksi ostin sen vuotisen pussin reiman tehtaanmyymälästä 8 eurolla mutta sekin on taitanut jo taas lähteä kiertoon). Toppapukukin ihan ok, tytölle vois ostaa pinkin pipon ja hanskat sen kanssa :)

Meillä ei tällä (eikä edelliselläkään) kerralla ole mies ollut kertaakaan neuvolassa mukana, joskus aiemmilla kerroilla oli mutta mulle on jäänyt vähän epäselväksi miksi pitäisikään olla. Ja tuon työ on sellainen ettei mllään mahdollista ois aina tullakaan, toivottavasti saadaan järkättyä niin että pääsee rakenneultraan mukaan mutta jos ei pääse niin ei sekään maailmanloppu ole.
En nyt ihan varma ole onko tulossa sinne synnytykseen, hyvä mun varautua jo yksinkin menoon jos ei saada isommille lapsenvahtia ja tuo meidän vanhin 14v teini joka kyllä pärjäisi pienten kanssa sen aikaa saattaa olla maailmalla heinäkuussa (on haaveillut kielimatkalle lähdöstä).

Halit vielä surullisia uutisia saaneille, toivottavasti kukaan ei enää tipu porukasta :(

kuures 12+6 (ultran mukaan 13+3 ja oman järjen mukaan tasan 13 mutta mennään tolla neuvolan virallisella... :D)
 
Ehkäpä minäkin jo vihdoin uskaltaudun mukaan listalle. Olen lueskellut pinoa aivan alusta lähtien. NP ultrassa on jo käyty ja kaikki hyvin sen suhteen. Samoin sokerirasitustesti tehtiin jo heti alkuvaiheessa, koska edellisissä raskauksissa on molemmissa ollut RD ja niinhän se on nytkin, mutta onneksi hoitona on vain ruokavalio ja toivotaan että se riittää myös tässä raskaudessa :)
Alkuajan etova olo on jo onneksi takanapäin.

Isä tulee ehdottomasti mukaan synnytykseen, kuten aiemminkin.

Meiltä löytyy myös koiria ja esikoisen syntyessä meillä oli kolme koiraa (partacollieita), jotka eivät olleet millään tavoin lapsiin tottuneita, mutta koirat ottivat silloin vauvan todella hyvin vastaan eikä kukaan koirista ole ikinä ollut millään tavoin vihainen tms. omille lapsillemme, ehkä koiratkin vaistoaa sen että lapsi on tullut jäädäkseen :) Meillä koirat (narttuja) ovat aina varsinkin loppuraskaudessa tykänneet nukkua pää ison vauvamahani päällä, ehkäpä ne jo niin ovat "tutustuneet" uuteen tulokkaaseen <3 En siksi jännitä nytkään koirien suhtautumista vauvaan.

Äitiysvaatteita en vielä halua ostaa, pitäisi kai ensin saada töissäkin kerrottua vauvasta, ensi viikolle vähän tavoitteita:) Mutta kun pomo on mitä on (vanhempi mies), niin jostain syystä vauvasta kertominen jännittää ihan kamalasti: /

Tulipahan paljon tekstiä...

Oikein onnellista alkanutta vuotta kaikille hellemasuille!

SweetDream / 34 v / kolmas / ? ja LA 8.7.

SweetDream ja Möyrijä 13+0
 
hannani1:lle voimia <3

Onko kenellään sitä AngelSound -laitetta, jossa ei ole sykenäyttöä? Oletteko saaneet sillä sydänäänet jo kuuluviin (viikolla 12)? Mulla kuuluu sellainen ääni, jota neuvolassa pidetään kaikuna.. Ja jotenkin on liian hidas mielestäni. En tällä yhtään stressaa, mutta mietin, että koskahan ne kunnon laukkaavat äänet sillä kuuluisivat :/

Kestovaipoista ja imetyksestä: halusin käyttää kestovaippoja viime raskaudessa mm. ekologisista syistä, mutta toisin kävi. Toinen kaksosista nyt oli siellä sairaalassa niin pitkään, et kestot jäi ja toisella ne taas vuosivat vaikka kuinka lykkäsin lisäimuja ja sain konsultaatiota ammattilaiselta! Meillä oli kyllä pojalla refluksia ja sen vuoksi joi koko ajan (kun vatsaan sattui), että sitä pissaakin sit tuli vähän enemmän (en tosin silloin tajunnut, että juo enemmän kuin pitäisi ja että mistä johtuu). Joten kestot jäi. Nyt olen sitten jo lahjoittanut kaikki ostamani kestot, imut, kuoret jne. johonkin ulkomaan avun keräykseen, joten tukin nyt edes kokeillaan.
Imetys puolestaan oli kans "hauska" juttu: kävin imetystukiryhmän tapaamisissa tyyliin raskausviikosta 8 lähtien (kaveri veti sitä) ja luin kaiken mahdollisen. No, toinen oli liian heikko siihen touhuun ja omasi nenämahaletkun (aluksi kyllä lypsin sairaalan pumpulla sitä maitoa) suht pitkään ja toinen taas oli tosi ongelmainen siten, että nukahti samantien siihen paikkaan. Lisäksi kun olivat ns. keskoset, niin sairaala tosi helposti tarjoaa sitä pulloa (tai pakottaa, meilläkin oli pakko juottaa maitoa joka 3 tunnin välein ja kun kaveri siihen nukahti, niin seuraava juomavuoro alkoi tyyliin siitä, mihin toinen loppui -> et sitten nukkunut yhtään!), joten eipä se rinta ollutkaan niin kiva, kun maitoa ei tullut samaan tahtiin. Lisäksi sektio teki sen, ettei maito edes noussut ihan sillä vauhdilla kuin jos olisi synnyttänyt alateitse. Imetin poikaa ehkä kolmisen kuukautta, sitten tulivat toisen lapsen sydänleikkaukset ja muut, joten jätin sen stressin pois (itelläni em. seikoista stressaavaa).
Lopputulema siis: kestoja emme enää kokeile vaikka on varmasti hyvä juttu ja etukäteen ei oikein tiedä kenellä ne toimii ja kenellä ei. Imetyksen kanssa sama homma: haluaisin, mutta tuskin kovin kauaa imetän (jos onnistuu vain), koska ite koen sen myös hieman rajoittavana.

Joku ihmetteli, että kuinka joku voi jo pitää äitiysvaatteita.. Itse pidän ja olen pitänyt jo varmaan kuukauden. Hyvin helppoa tämä on :) En tiedä johtuuko aiemmasta raskaudesta, jossa kyllä siinäkin aloin pitämään (osin raskaana olemisen ylpeydestä) äitiysvaatteita jo varmaan viikolla 6. Nyt tyyliin sama homma ja vatsa on iso. Varmaan samankokoinen nyt, kuin kyselijällä synnärille mennessään :D Ite tykkään kyllä isosta masusta tai siitä, että olen raskaana ja sillee tämä sopii mulle hyvin enkä peitä vatsaani yhtään. Toki olen lihonut paljon ja syömisestähän se johtuu, mutta jotenkin vain kaikki on kasaantunut tuohon vatsaan kauniiksi vauvamasuksi (juuri töissä joku ihasteli). Hormoneja toki söin viikolle 12 asti, joten hieman ne yleensä painoa kaikilla lisäävät ja rintojen kokoa myös. NEKIN ovat todella voimakkaasti kyllä kasvaneet, eli ihan oikeisiin paikkoihin on läski tällä kertaa mennyt :D Viimeksi mulla oli kuitenkin niin, että vaikka alkuun vatsaa tuleekin, niin loppujen lopuksi ei se kuitenkaan ollut mikään älytön, kun kuitenkin sisälsi kaksi vauvaa. Ja kun kotona punnitsin silloin itseni sairaalasta päästyäni, niin painoa oli lähtenyt huikeat 18 kiloa! Osa oli siis varmasti myös ihan turvotusta, joskin maidonnousu vei ruokahaluja ja mua kovasti siivojatkin painostuivat syömään ja toivat safkat tarjottimella huoneeseen asti.

Isä synnytykseen: en oo edes miettinyt asiaa, on meille jotenkin itsestään selvää, että tulee. En oo vielä varma, että jos kaikki menee hyvin loppuun asti, että haluaisinko taas sektion.. Ja siinä haluan todellakin isän olevan, mutta ihan samalla tavalla myös synnytyssalissakin (tosin siellä vois varmaan tarvita muutamaa muutakin!). Sektiota puoltaa mulla lapsen turvallisuus siinä, sekä se, että tiedän mitä se on. Ei tulisi kuin tuo yksi arpi, joka on jo näkymättömissä edellisestä kerrasta. Mutta katotaan - siihen on vielä piiitkä aika.

Toivotaan, että tästä tulee ikimuistoinen vuosi!

Mirella_36&Mussu (just vaihtui raskausviikolle 13) Ja tiistaina NP-ultraan :)
 
hannahi::hug:.

Isän mukaan tulosta:Ehdottomasti, vaikka siis meillä sektio tulossa, mutta koen, että se on se mun "lääkkeet ja tuki ja turva", tarvitsen henkisesti miehen mukaan, jos ei jostain syystä pääsisi, en varmaan ottaisi ketään muuta, mutta on siis itsekkin tulossa, ja pitää sitä itsestäänselvyytenä, että on mukana, ja saa vauvan ennen mua sitten vierihoitoonkin, jos kaikki ok.

on: Mä oon selaillut täällä noita uä kuvia, meillä siis on tuolla polilla tuo 4D uä käytössä, koitin tiirailla haarojen väliäkin, mutta eihän siellä mitään näy ;). mulla ei oikeastaan ole "kumpaakaan oloa"..kolmen tytön jälkeen ajattelen ehkä enemmän että tämäkin olisi tyttö, mutta mulla on ihan täysin erilainen raskaus kuin kaksi aiempaa, no...helmikuussa se selviää, taikka sitten viimeistään heinäkuussa ;).Meillä suurin osa sähköistä pois jo liki 7 vrk....ette arvaa kun alkaa jo ottaa nuppiin, ilman lämmitystä(onneksi on tuo takka, joka ei kyllä varaava), ja pari pistorasiaa toimii, niin ollaan laitettu lämpöpuhaltimet lasten huonesiiin..Eikä tietoa koska vika korjataan...Karkuunkaan ei voi lähteä, kun nuita kotieläimiä sen verran...

Äpakkauksesta:
Ei oteta, meillä on makuupusseja, hoitotarvikkeet kuopuksen jäjiltä, joka tuoloin heinäkuussa vasta 13 kk, ja tytölle olisi koko vaatekavalkadikin valmiina, jos on poika, niin olen tehnyt serkun kanssa diilin, kun heillä poika vauva tälllä hetkellä, että ostan sitten heiltä kaikki pois, jos sikseen tulee.
vanhemmista/suvusta
: Mun vanhemmat 50 & 52 v, joten ovat vielä "nuoria" isovanhempia, mutta tämä heille jo 6. lapsenlapsi :), ja varmaankin se viimeinen, koska meille ei enään tämän jälkeen enempää tule, ja ainut siskoni on ilmoittanut ettei heillekkään enään enempää :). Mun isovanhemmat on äidin puolelta elossa, ja hyvissä voimissaan, mun vanhempien puolella kummallakin on viisi sisarusta, serkkuja mulla on 17:), ja serkuilla lapsia enemmän kuin tuo, aunokaisella siskolla on lapsia kaksi, joten meillä sukua kyllä riittää, ja sikseen mukavakin, että ollaan melko paljon kyllä tekemisissäkin enemmän ja vähemmän keskenään.

koirista:Meillä löytyy 3 isoa koiraa, koiria ollut jo ennen lapsia, ja aina ovat sopeutuneet yhdessä eloon hyvin,musta ihan hyvä yleisohje on kunhan itse aikuisena muistaa kummallekkin järkevät ja oikeudenmukaiset säännöt. Sekä pitää koirienkin päivittäisistä rutiineista ja liikunnasta kiinni, ja jos jollakulla koiralla on ongelmia sopeutumisen kanssa, antaa aikaa ja jaksaa hieman tehdä töitä asian kanssa


*muoks, noi mun kappalejaot näköjään hyppii ihan miten sattuu :eek: *...
JA & 12+4
 
Viimeksi muokattu:
Ollut puhetta miehen tulosta synnytykseen. Meillä ei varmaankaan mies tule, ilmoitti tytön jälkeen ettei halua. Katsellaan sitä sitten kun sen aika tulee.

Äippäpakkausta ei tällä kertaa oteta, viimeks otin sekä esikoisesta oon ottanut. Nyt vaan tarvii tälle tulevalle sitten hankkia jokin laatikko mihin kerätä joitain vaatteita ja esineitä, kun kerran oon näille kahdelle vanhemmalle tehnyt niin että oon jotain vauva vaatteita säilönyt äitiyspakkauksen laatikkoon.

Omaan oloon ei mitään ihmeellistä, tosin tissikipu löysi vihdoin perille. Omituista ku viimeks oli heti oviksesta asti tissit kipeinä (esikoisesta en niin tarkkaan muistakaan ku siitä on 9 vuotta aikaa)

Maijamehi ja katkarapu rv 12+4
 
Moi
Nukuin tänä aamuna klo. 10.30 asti, tosin vein pienimmät tarhaan täksi päiväksi, kun niilä oli niin ikävä jo kavereita. Oma sairasloma jatkuu vielä viikon, ja ajattelin tänään käydä töissä kurkkaamassa työvuorolistoja. Pelottaa jo ajatus, että joudun olemaan pysty asennossa yli tunnin kerrallaan kun olen töissä. Teen töitä palvelutalossa, ja kaikki hommat ei todellakaan hivele näkö -tai hajuaistia, yök siis jo valmiiksi.
Synnytys: Meillä siis tulossa neljäs lapsonen. Ekassa ja vimosessa oli mukana mies, keskimmäisessä äiti. Mulle on ihan sama kumpiko tulee nyt, saavat itse päättää=) Jos mies ei halua, niin kyllä äti sit tulee mielellään. Ekassa synnytyksessä oli semmoisia trauma tekijöitä, että mies säikähti niin kovin, ettei uskaltanut lähteä seuraavaan. Toka taas meni äidin kanssa tosi hyvin, ilman ongelmia, mutta kolmas taas miehen kanssa huonosti, joten traumat taisi vain jatkua=(
Mirella_36: Mulla on se Angel sounds. Olen saanut kuuluviin sillä nyt noin viikon ajan, eli jotain rv 10+. Se on kyllä tosi hankalaa, ja välilä sa pyöritellä kauankin. Mutta kun kuuluu ne viuh viuh -äänet istukasta, niin olet lähellä, vähän kun kaivasee ja painaa, niin sieltä ne löytyy. Ja joka pv eri paikasta! =)
Tiitulainen: Lastenvaatefriikki ilmoittautuu! Se on mun ainoa harrastus. Nyt on pakko ollu vähän rauhoittua, kun ei mahdu mihinkään. Ja kun on kolme tyttöä, niin on ihan hullua ostaa kaikille uutta ja ihanaa, kun kohta sen jo siskoltaan perii. Nyt jos saan pojan, niin saatan taas hullaantua, kun saisi ostella vähän erilaisia juttuja.
Äitiysvaatteet: Itse olen kulkenut viimeiset neljä viikkoa yöpaidoissa tai kokopuvussa (jumpsuit) ja ilman rintsikoita. Mikään ei saa ahdistaa mistään! Äityishousut ovatpakko tilanteissa olleet käytössä jo monta viikkoa myös. Turvotus ei enää ole samanlaista kuin esim. viikko sitten, kun koko ylämahakin oli aivan "raskaana", nyt alkaa jo pieni alavatsa nyppy näkyä.
Halit kaikille sitä tarvitseville, voisko nää huonot uutiset jo loppua.

jaana ja vauva 11+6
 
  • Tykkää
Reactions: Mirella_36
Hyvää 2012 vuotta meille Helle masuille tämä tulee olemaan ikimuistoinen vuosi <3

Voimia paljon Hannahi1 :hug: <3

Olipa paljon tekstiä ku ei oo kerenny ja jaksannu lueskelle ku kauhee kurkku köhä edelleen päällä alko viimme torstaina :( Joulut ja Uudet vuodet juhlittu ja masu täynnä herkkuja siltä se kyllä näyttääki mahoton turvoksis. Avopuoliso ihailee joka päivä mun masua ku se on alkanu pyöristyyn kuulemma niin kauniisti :)
Meillä oli perjantaina mun Monnan ja paapan Kultahäät oli niin kauniit juhlat kyllähän sielä tippa linssiin tuli monesti varsinkin kun Paappa piti puheen jossa sanoi että "on niin ylpeä meistä kaikista lapsen lapsista me kaikki ollaan kultaakin kalliimpia <3" ja sitte sie juhlas mua kaks vuotta nuorempi serrku kerto sellasen ilo uutisen niille tulee vauva kesäkuun puolessa välissä :) kyllä siinä meinas pettää pokka ku ei vie kerrotu mitää meiän vauva uutisesta ois niin tehny mieli kertoo mut halutaan kertoo vasta NP-ultran jälkeen lopulle suvulle. Kyllähän Mumma ja Paappa menee sekasi ku kuulee että saavat samana kesänä kaksi lasten lasten lasta :)

Mies synnytykseen ehottomasti ja se haluaaki ei sitä ees tarvi kysyy ku se on itestään selvyys se on ollu niin innos tästä raskaudesta ja haluaa olla kaikes mukana :) <3 Oltiin tänään Ekassa neuvolassa aamulla eipä sielä ihmeempiä, saatiin NP -ultra aika se on 25.1 :) ja ens viikolla meen verikokeisiin ja 2.2 on sit lääkäri aika neuvolas :) se laski nyt sen lasketun jajan viimesistä menkoista vaikka mulla onki sen varhais ultran mukaan vähemmän viikkoja neuvolan laskettun aika 26.7 eli nyt ois 10+ 4 rv viimme menkoista laskettuna mutta se on se pari viiko vähemmän oikeesti. Se sit päivittyy NP-ultras neuvola korttiin. HB oli 142 eli hyvä mulla on yleensä 150 HB. Vrenpaine oli vähä koholla mut sano että voi johtuu tosta flunssasta. Sokerirasitukseen joudun sit keskiraskauden aikoihin vielä ei tarvinnu mennä ku suvussa ei oo Diabettestä.
Iltapäivällä olis sitte se 2/2 varhais ultra nähdään sykkiikö sie nyt yks vai kaks <3 jännää ihan hirveenä :) Mulla on ollu vähän väliä melkeen joka päivä masussa semmosia muljahteluja vähä niinku sie liikkuis joku :) en tie voiko ne vie olla vauvan tai vauvojen liikkeitä ku viikkoja niin vähä. Hyvin täälä on muuten voitu lukuun ottamatta tätä Flunssa köhää.

Imetyksestä oli puhetta meillä on esikoinen toivoisin että pystyisin imettämään mutta sen näkee sitten turhaa siitä stressiä repii pystyy tai ei.

Vaipoista
toden näkösesti käytetään kertakäyttösiä tällä hetkellä ainakin sitä mieltä mutta kattoo nyt muuttuuko mieli vielä riippuu varmaan vähän tuleeko sieltä yksi vai kaksi Pulputtajaa :)

Mutta mukavaa viikkoa kaikille, mä illalla sitte laitan tänne ultra kuulumiset :)

Nennu ja Pulputtaja (t) 8+3rv ( neuvolan mukaan 10+4 rv)
 
Hyvää uutta vuotta tytöt! :)

Nyt löysin vihdoinkin välin, missä ehdin koneelle. Edelleen tosin ollaan reissussa, mutta nyt olen sattumalta esikoisen kanssa kahdestaan ja poika meni päikkäreille niin johan ehtii kirjoittaa.

Hannahi pahoittelut tuulimunasta! :( Kurjaa!

Tervetulotoivotukset uusille heinämasuille! :flower:

En tiedä mistä alkaisi tämän kommentoinnin :D

Isovanhempien iästä: Mun vanhemmat ovat molemmat n. 50-vuotiaita ja miehen puolelta sitten toinen on jo lähes 70 ja toinen lähentelee kuuttakymppiä.

Kestovaipoista: En jaksanut esikoisen aikaan innostua. Nyt mietin, että pitäisikö ostaa muutama setti, joita voisi lähinnä kotona käytellä silloin kuin huvittaa :)

Mammavaatteista: Mulla ainakin toi esikoisen aikana kovalle rasitukselle joutunut vatsanahka (ja kudokset) antaa tolle turvotukselle niin paljon periksi, että olo ei ole ollut mukava enää normihousuissa ja paitoja en viitsisi ihan kaikkia venyttää. Pienen pieni kumpu on kyllä ilmaantunut tohon alavatsalle tässä hiljan :heart:

Mies synnytyksessä: Juu, saakoon luvan tulla mukaan. Ei kyllä ole esittänyt mitään vastaväitteitäkään. Viimeksikin avautuminen kesti niin pitkään enkä voinut nukkua, niin oli kivaa kun oli seuraa miehestä.

Äitiyspakkauksesta Meinaan ottaa vaikka esikoiselta kaikki tallella. Mä vaan haluan sen :D

Imetys Toivottavasti onnistuu yhtä hyvin tän tokan kanssa kuin esikoisen. Imetin siis 12kk ja lopetin plussatestin tehtyäni. Alussa meillä oli kyllä vähän hankalaa, kun maitoa oli niin hirvesti eikä poika oikein saanut niistä kivitisseistä kunnon otetta, mutta parin viikon ahkeralla ja vimmaisella taistelulla siitäkin selvittiin ja päästiin onneksi eroon jopa rintakumeistakin.

Ketkä täällä meinaa kysyä sukupuolta rakenneultrassa?
Mä en nimittäin vielä tiedä. Esikoisesta kysyttiin ja eipä ukkeli kyllä jättänyt mitään arvailujen varaankaan kun sen verran hyvin näkyi paikat. Oli kivaa, kun pystyi valmistautumaan poikalapseen, mutta toisaalta oon nyt miettinyt, että olisi myös ihanaa kokea se yllätyksen tunne, kun on puskenut lapsensa pihalle ja kätilö kertoo kumpi tuli. Mies ilmeisesti haluaisi tietää, mutta oon vähän yrittänyt ylipuhua sitä siihe, että jospa ei kysyttäiskään.

ON: Niin kuin tossa äsken mainitsin niin imetin vielä kun plussasin ja tisseille ei tuntunut raskaudesta huolimatta tapahtuvan mitään. Ei siis sellaista megatissikipua, mitä pojasta oli. Tissit oli semmoset tyhjät pussit :D Nyt tässä toissapäivänä huomasin, että hetkinen mihin ne pussit on kadonneet, ja nyt on paljon täydemmän tuntuset ja pientä aristusta ilmassa. Hassua, että se tapahtuu tässä vaiheessa.
Luulin jo, että mäkin olisin päässyt tosta pahoinvoinnista, mutta nyt viimeiset kolme päivää on ollut taas etomista ilmassa. Esikosta pahaolo loppui noin viikolla 11.

Mua jännittää seuraava neuvola tossa parin viikon päästä, kun varmaan pääsen siihen sokerirasitukseen.

Tietääkö joku täällä voiko raskausdiabetesdiagnoosi vaikuttaa vauvavakuutuksen saamiseen? Mietin, että jos ehtisin hakea vakuutusta ennen mahdollista diagnoosia, ettei ilmene sen kanssa enää myöhemmin ongelmia.

Hauskaa alkanutta viikkoa kaikille!

Lavelyn 14+2
 
Kovasti voimia Hannahi1! :hug:

Meille tuli ultrasta positiivisia uutisia. Pieni vastasi kooltaan viikkojaan ja oli oikein aktiivinen (sätki ja potki oikein reippaasti!). Vähän sai töniä, että saatiin niskaturvotus mitattua, kun oli vissiin juuri niin hyvä asento löytynyt. Mutta aika helposti se kuitenkin saatiin, ja se oli 1,0 mm.

Lääkäri meillä oli yllättävän jees, neuvolan juro-varoitteluista huolimatta. Taikka voihan olla, että hänellä oli erityisen hyvä päivä :) Seuraava aika varattiin jo maaliskuun puoleen väliin. Ja verikokeissa kävin heti ultran jälkeen.

Kivi vierähti sydämeltä, kyllä sitä uskomattoman huolissaan kuitenkin oli. Nyt voikin todenteolla alkaa nauttia mahan kasvattelusta. :heart:

Isovanhempien iästä vielä, kun siitäkin keskustelua oli ollut. Äitini on 48v, ja isäpuoleni 53v, elikkäs melko nuoria ja heille tämä tulee olemaan ensimmäinen lapsenlapsi. Mieheni äiti 60v ja hänen miehensä täyttää 70v, ja mieheni isä 64v, ja heille pikkuisemme tulee olemaan jo kuudes lapsenlapsi.

Oletteko alkaneet miettiä jo kummeja?
Minulle oli alusta asti selvää että haluan lähimmän ystäväni ja siskopuoleni kummeiksi, ja heidän kanssaan olenkin jo jutellut asiasta. Molemmat liikuttuivat kyyneliin, ja olivat hyvin innoissaan ja tiesinkin saman tien että oikeat valinnat olen tehnyt. Miehen puoleltakin varmaankin tulee kaksi kummia, mutta niitä ei ole vielä tarkkaan päätetty.

Ainiin, ja mulle voi vaihtaa la-päiväksi 23.7

A & Minityyppi 11+0 (Poksis!)
 
Viimeksi muokattu:
Moikka!

Siirryn marraskuussa plussanneista tänne! :)

Täällä on nyt menossa rv13 ja tänään oli np-ultra! Piru, että taas jännitti, mutta kaikki oli onneksi hyvin! 5,8 cm mittaa ja niskamitta oli vain 0,9cn kun maksimi on 3cm, jee! Siellä se liikkui ja käänsi kylkeä, oli unilla varmaan vielä :) Ihanaa kun se näytti jo oikealta vauvalta eikä miltään pökäleeltä! :D No, verikokeen tuloksia pittää ootellä vielä 1,5 viikkoa...

Niin ja kuvotus jatkuu täälläkin vaan.. eipä näy merkkejä vielä siitä upeasta keskiraskauden olotilasta...
 
Onnea Minityyppi,NuttyKitty ja Rva 79! :flower: Hyvät ultrakuulumiset on niin ihania... P.S. Ostin taas vauvalle vaatteen,Hello Kitty-mekon! Kunpa se olis tyttö,niin kuin hoitaja arveli..mä tässä shoppailen mekkoja vaikka varmuutta sukupuolesta ei vielä ole..mutta kun ne mekot on niin ihania! :p
 
  • Tykkää
Reactions: Minityyppi
Lavelyn: en tiedä varmasti vaikuttaako raskausdiabetes vakuutuksen saantiin, mutta epäilisin niin. Kannattaa silleen laittaa kyllä mahdollisimman pian paperit eteenpäin.
Vakuutuksesta muuten: en usko että otetaan kolmannellekaan vakuutusta. Jos mitään poikkeavaa ei ole, niin uskon lapsen olevan tosi terve ja jos taas jotain erityisempää on, niin siinä ei vakuutuksella tee oikeastaan mitään.
Kummeista: olen miettinyt, mutta en ole vielä keksinyt ketään.. Parhaat taisivat jo tulla käytettyä ja jotenkin en haluaisi että kummit asuisivat sikakaukana tai että heillä olisi jo valmiina se 5 kummilasta... Ja jäljellä olevat frendit lukeutuvat vähän noihin.. No, ehkä tässä vielä aikaa myöden valaistuu :)
Sukupuolesta: Me halutaan tietää sukupuoli etukäteen ja varmaan myös kerrotaan se kavereille jne. kuten viimeksikin. Itse tykkään suunnitella jutut, nimen jne. valmiiksi, mutta en pyörry, jos ei sukupuoli pitäisikään paikkaansa. Tosin mennään varmaan taas 4D ultraan viikolla 20, joten aika varma tulos on, jos sinne asti päästään. Me olemme myös kutsuneet lasta heti hänen oikealla nimellään, joten kastetilaisuudessa se ei ole ollut enää mikään yllätys :)

Terkuin, Mirella_36&Mussu (rv 12+0) HUOMENNA neuvolalekurille & sairaalaan NP-ultraan!!
 
Heissan vaan taas kaikille, jos taas vähän kommentoiski jotain tähän väliin! Ensiksikin uusille :wave: !
Ja surun kohdanneille iso :hug: !

Äitiyspakkausta ei oteta, esikoisesta otettiin, ja melkeinpä kaikki jäi käyttämättä, kun tottakai oli kiva ostella vauvalle kaikkea sinistä ym..
Ja kun jotkut ovat miettineet, että voisiko saada sen ensivuoden pakkauksen.. Niin esikoisen LA oli 9.8, ja silloin halusin odottaa seuraavaa pakkausta, niin en vaan vienyt kelan papereita heti kun ne neuvolasta sai, vaan odottelin vähän aikaa, niin sain sen uudemman..

Vakuutuksesta: Paperit laitettu vetämään jo...

Sukupuolesta: Ei olla pojistakaan tietty sukupuolta kuin vasta synnytyksessä, eikä haluta tästäkään tietää, ihana pitää jännitystä yllä! Käykäähän lukemassa vuodatukseni osiosta "ärsyttävintä raskaudessa", liittyy juurikin tähän sukupuoli hommaan.. :headwall:

Mies mukaan synnytykseen, ehdottomasti.. En kyllä o ees kysyny, mutta eipä oo eriävää mielipidettä kuulunu, pidetään sitä varmasti molemmat itsestään selvyytenä.. Vaikka jos yhtä nopea synnytys kuin viimeksi, niin eipä siinä paljon ehdi miestä kaipailla jos kaikki ohi alle 2h.

Kummeista: Muutama ehdokas olis mielessä, ja ehkäpä jo päätettykin.. Ollaan siinä mieles aika perinteitä kunnioittava, halutaan että kummit olisivat pariskunta, ja että niitä olisi vain se kaksi. Itsenikin tunnen todella kummiksi sellaisille lapsille, joille ollaan ainoita kummeja.. Kaikkista paras mitä oon kuullu, että lapsella oli 6 kummia, jotka kaikki olivat eri talouksista. No, kukin tyylillään, ja lapsi ei varmasti pistä pahakseen 6 kummia jouluna, synttäreillä ym..

Kestovaippoihin en ole ikinä innostunut, en kyllä ole kokeillutkaan, kirpparilla taisin käyttämättömänä myydä äippäpaketista saadut..

Imetän, jos se vain onnistuu, poikien aikana en ole kauaa imettänyt, 1kk ja 1,5kk. Mutta taas aion yrittää, ja nyt on kaveri käynyt imetystuki-luennoilla ym. niin hänelle soittoa sitten jos alkaa taas käydä haasteelliseksi..


Äitiysvaatteita
täällä käytetty jo kauan.. :) Koulussa kun päivät istuu, niin alkohan tavalliset housut aika äkkiä tuntua epämiellyttäviltä sen turvotuksen kans..

Jenhy 14+2

Huomenna täälläkin neukkulääkäri! Niin, ja sen LA:n saa muuttaa 30.6. Vaikka eipä sillä väliä, päivä sinne tai tänne.. Kumminkin syntyy tämäkin sankari vasta 42+ niinku veljensäkkin...
 
Viimeksi muokattu:
tere kaikille:)ehotettiin tät ryhmää,kuulemma aktiivisempi kun jotkut.
Mitenkäs lisään itseni toho listaan vai lisääkö joku muu mut?ois tämmöst kuin VanillaNinja/26/esikoinen/KOKS/ei varma:)

Täällä mentäs vk 10 ja la ois näil näkymi 31.7,ultras selvii viel tarkka jos muuttuu:)
Täällä on sivutettu jo paha olo onneks,olikin aika kauheaa:/mut myös iski semmoin pelko et onko mahassa enää ketään ku olot hävis yht nopeest ku tulikin...ultraa siis ootelles hieman kauhulla ja innoissani:)

Voimia menetyksen kohdanneille:)
 

Yhteistyössä