PTT Niimpä,kuka näihin seuloihin voi luottaa..En mäkään luota siihen ettei meidän lapsella olisi fragile x:ää vaikka kaksi perinnöllisyyslääkäriä on sanonut lapsen olevan terve. Mistä nekään sitä tietää?! Kuten nuo seulojen lukemat. Meillä nt oli 1.1mm ja riskiluku oli 1:17000 mutta silti.
Kädet ja jalat vauvalla on,aivojen molemmat puoliskot ja selkäranka sekä nenäluu näkyi,mutta nuohan eivät kerro yhtikäs mitään!
Musta on typerää ottaa jotain testejä niin alussa raskautta kun ei nähtävästi ole tottakaan testien ns. negatiiviset tulokset. Vanhemmat saavat hyviä uutisia seuloista,joissa lähestulokoon luvataan tervettä lasta, mutta sitten lapsen synnyttyä totuus onkin toinen..
Toisaalta,kyllähän niistä seuloistakin sanotaan että vaikka ne hälyttäs,lapsi voi olla täysin terve..
Älä suotta panikoi,kun näihin asioihin ei voi vaikuttaa itse tai kukaan muukaan. Tokihan se pelottaa varmasti,mutta eiköhän vauva ole terve! :hug:
Nimistä Ei mitään hajua!! Just sanoin eilen kaverille,että ei ole yhtään semmosta nimeä mielessä joka ois ns. must. Joskus aikoinaan oli jotain nimiä valmiina,mutta nyt pää lyö tyhjään. Olen selaillut kaikenmaailman nimi-sivustoja jne. mutta mikään ei iske. Enkä halua näitä massa-nimiä eetu,veeti,aleksi,jne.. Nättejä nimiä,enkä tarkoita pahaa ketään kohtaa jolla em. nimisiä mukuloita,itse haluan jonkun ei-niin-yleisen.
Mulla on poskessa jotain punasta syheröö. Sitä kuumottaa. Heti säikähdin eilen että varmaan joku vihurirokko,mutta se onneks kuuluu rokotusohjelmiin ja näin ollen hävinnyt melkein kokonaan suomesta. Sit tuli mieleen,että olenko allerginen antibiootille jota syön. Sen haittavaikutuksissa lukee ihottuma tai nokkosihottuma. Tuokin oli harvinaista,alle 1 100:sta.. Sitten mietin että oisko voinu olla eilinen kylmä viima päin kasvoja..Tai se että kävin veljen luona eilen,heillä kaksi koiraa. Meilläkin ns. osa-aika koira joka allergisoi mua enemmän nyt kuin ennen..
Usklataskohan ottaa allergialääkkeen? Neuvolalääkäri sanoi että heinixiä voi käyttää raskaana..
Tipetsu 16+3