Heinäkuun Hellemasut 2012 **HUHTIKUU**

Maanu Lisäätkös muuten mulle tonne Jorvin sairaalan, kiitoooos =)


Huuhteluaine hui että...mä pesin noit vaatteit jo ison pinon Confortin mansikan tuoksulla huuhteluaineella yhtään ajattelematta =/ Täytynee pestä uudestaan...vai?
 
vauvan vaatteiden pesusta mä olen pessyt ihan bio luvilla,millä muutkin,mutta en oo käyttänyt huuhteluainetta lainkaan.
ja nyt ne oliskin sit kaikki pestyinä,mitä tuolla kaapissa onkaan..jo isot pinot!
Silitellä pitäisi,ja sit lajitella pieninpiä kokoja hoitopöydän laatikoihin,joka haettiin tnä!!!! ja muut vaatteet sit menee tuohon kaappiin mikä on omistettu vain vauvan vaatteille ja tavaroille.

te ketkä ette ole avioliitossa niin kumman sukunimi tulee??

kun itelläni ollut aina se mielipide,et tulee niin kauan mun sukunimi kun ei olla naimisissa,ja ei me ikinä tuskin mennäkään naimisiin.
Mutta nyt kun mies saa pojan on se hälle niin suuri asia,et on toitottanut et haluaa sille sukunimensä...jopa ehdotellut että tytöillä olkoon mun ja vauvalle sit miehen:D ja just joo :LOL:
mitä mieltä olette siis mulla ei ole sitä mitään vastaan vaikka oliskin miehen sukunimi kaikilla,mut kun se nyt vaan menee niin et automaattisesti tulee naisen,jos ei ole naimisissa..

huh huh,tnä on kyllä tullut syötyä herkkuja,ja mämmiä:p
eikä mee kauaa aikaa kun on jo vappu,ja taas on munkkia ja simaa,oih että mä rakastan simaa!!!!
PTT 25+4
 
Okei eli mä sit uskallan pestä Ykän vaatteet Neutralin nestemäisellä tuoksuttomalla pesuaineella ja huuhtasen ne tuolla Comfortin Purella :)


Sukunimestä Me ei olla naimisissa tai kihloissa,mutta lapsi tulee isänsä nimelle..Ajattelin kyllä itsekin alkuun että niin kauan kun ei olla naimisissa,lapset on mun nimellä,mutta näin se nyt vaan sit menee. Mullakin toiveena saada vielä miehen nimi ihan papin aamenen myötä ;)



Tipetsu ja Ykä 28+1
 
Sukinimestä meillä esikoiselle tuli minun sukunimi, kun ei vielä silloin oltu naimisissa. Siitä ei edes kummempia keskusteluja käyty. Nyt luonnollisesti kaikilla sama nimi kun naimisissa ollaan.
Pyykin pesusta sen verran että meillä ostetaan varmaan jotain hajusteetonta ainetta ja pestään sillä. Myös pesupähkinöitä käytettiin esikoisen vauva-aikana vaippojen ja jonkin verran muunkin pyykin pesuun. On muuten hyviä nekin! Vois ehkä jopa niitä ostaa. Lisäksi huuhteluaineena voi käyttää etikkaa. Pehmentää pyykkejä ja vie hajuja pois. Etikka on muutenkin ihmeainetta. Käy moneen juttuun.

puppa 28+4
 
Kylläpä taidan minäkin siis uskaltaa pestä pyykit hajusteettomon huuhteluaineen kanssa. :) Vaikka silti on sellainen kutina asiasta että pakko kysyä ens neuvolassa että mihin tuo pesuaine "kielto"/rajoitus pohjautuu. Olen vissiin liian utelias. :D Jää häiritsemään kun tulee tällaisia faktoja joille ei sitten ole oikein kunnon perusteluja kuitenkaan.

Sukunimestä: Täällä elellään avoliitossa ja mulla on aina ollut se ajatus että lapsi saa isän sukunimen, kun minäkin sen joskus toivon saavani kunhan tuo nyt hoksaisi mut alttarille viedä :D Sitten ois kaikilla se sama nimi.

(.)
Kylläpäs siinä kesti mutta nyt on tuo vaatevuori lajiteltu. Paljon oli ihania vaatteita, joskin hyvin tyttövoittoisia joten aika moni jää sitten käyttämättä jos poika sattuu tulemaan mutta pitää sitten laittaa vaatteet eteenpäin. :) Kyllä mä pojalle punaista voin pukea mutta ehkä ne vaaleanpunaiset hörsömekot on jo vähän liikaa.. :D
 
Meillä käytetään kaikkien vaatteiden pesuun Sertoa. Mä en itse kestä pyykinpesuaineiden "tuoksua" ja inhokin reagoi monelle. Noihin pesupähkinöihin voisikin siirtyä jahka aineet loppuu! Yks ystävä käyttää pähkinöitä ja etikkaa, kuulosti alkuun hassulta mutta kun asiaa vähän tutki niin järki siinäkin on. Pähkinöitä on myytävänä irtona ja kokeilupakkauksina, että ei tarvi turhaan ostaa:)
Aiotteko kaikki tai ketkä aikoo kastaa lapsensa seurakunnan jäseniksi? Meille tulee vauvalle nimiäiset. Mies ei kuulu kirkkoon ja kunnioitan hänen toivettaan. Oonkin varmaan aiemmin selittänyt asiaa,ei toisteta;)
Kysyin aiemmin tuolla fb:n puolella et onko kellään kokemusta sellaisesta hoitopöytä/amme yhdistelmästä? Siellä ei tuntunut olevan. Meille on tulossa kylppäriremppa ja pohdin tässä erivaihtoehtoja, kun varmaan joudunkin jonkinlaiseen hoitopöytäsysteemiin turvautumaan tän selän vuoksi, vaikka ei pitänyt. Mitään lipastoa ei tarvita.
 
PTT, Tuleva lapsi ei voi saada isänsä sukunimeä, jos teidän kaksi aikaisempaa lasta on sinun sukunimellä. Vaan lapselle tulee joka tapauksessa sinun sukunimi. Ainoastaan jos menette naimisiin, niin sitten voi sukunimen muuttaa lapsilla. (http://www.om.fi/Satellite?blobtable=MungoBlobs&blobcol=urldata&SSURIapptype=BlobServer&SSURIcontainer=Default&SSURIsession=false&blobkey=id&blobheadervalue1=inline; filename=esite_sukunimi.pdf&SSURIsscontext=Satellite Server&blobwhere=1324303126495&blobheadername1=Content-Disposition&ssbinary=true&blobheader=application/pdf)

Toivottavasti linkki toimii, jossa asiasta oli.

(.) Minä vietin osan pääsiäisestä töissä ja tänään nautin vapaapäivästä. Huomennakin on vapaa, mutta aamusta onkin sokerirasitus. Ensi viikolla onkin vain 2 työpäivää, jonka jälkeen alkaa viikon loma. Ollaan lähdössä Turkuun, kylpylään ja minun vanhemmille käymään. Hiukan tulee ajokilometrejä, mutta ei siinä mitään. Kiva reissata vielä kun pystyy.

Pitäisi katsoa läpi nuo vauvan vaatteet ja katsoa, mitä vielä tarvitsee. Voisi sitten pikku hiljaa hankkia puuttuvat. Ja muutenkin katsoa, mitä vielä tarvitsee. Imetystyynyn hankkimista olen miettinyt, mutten vielä osaa kyllä ajatella, tarvitsenko. Esikoista imetin paljon makuulta, mutta jo tulevaa imetänkin enemmän istualtaan, niin voisi tyyny olla paikallaan. Pitää vielä miettiä :D.

Kattiina ja pirpana 25+3
 
Huuhteluaineesta, sekä pesuaineesta.. ite oon käyttänyt ens alkuun hajusteetonta (minirisk tai lv) pesu- ja huuhteluainetta. Sit siitä pikku hiljaa siirtynyt samoihin mitä omaankin pyykkiin käytän.

Sukunimestä, mulle oli alusta asti selvää että meen yhteiselle tulee isänsä sukunimi sillä mun sukunimi on mun aiemmasta liitosta. Tosin tuon neidin entinen sukunimi näytti sairaalan papruissa olevan sama kuin mun sukunimi. Toiveena mullakin olis et mulla olis jossain vaiheessa sama sukunimi kuin isännällä.

Omaan napaan ei mitään uutta, maha kasvaa kokoajan ja välillä huomaa ettei itse ole ihan täysin sisäistänyt sitä ku törmäilee johonkin päin=)

Maijamehi ja katkarapu rv 26+4
 
Huomenta :wave:
Voihan tuskan yöt, päätä on särkenyt ja kyljeltä kyljelle veivaaminen on työlästä. Ja sitten kääntyy unissaan miltein mahalleen ja herää kamalaan tunteeseen. Aamulla peilistä katsoikin sitten peilistä monsteri verisillä silmillään. Oikee pääsiäisnoita.
Mulla alkaa viimeinen s-loma viikko, 16.4 jään talvilomalle, sitten olisi pari työpäivää ja 30.4 alkaisi kesäloma, tuskinpa kuitenkaan töihin menen koittamaan tuossa lomien välissä. En tunne itseäni kovin turvalliseksi hoitajaksi tällä hetkellä.
Mua itseäni on alkanut suunnattomasti ärsyttämään, tää raskaus on ollut yhtä valittamista ja kipuilua. Olisi kiva, edes yksi päivä olla oikein hyvillä fiiliksillä --> ollaan ensi lauantaina lähdössä koko porukka Budapestiin 6päivän pikalomalle, ja elän toivossa että lomalla virkistyisin ja jaksaisin olla oikein virkeä äiti esikoiselle ja virkeä vaimo miehelle :) Hassulta tuntuu aloittaa lomat, kun helmikuusta alkaen ollut sairaslomalla (välillä käynyt lyhyitä pätkiä töissä) oikeastaan kokoajan.. Esikoisesta olen töissä/koulussa ihan 30 viikoille ainakin (valmistuin koulusta niin ennen äitiyslomaa jäi pätkä kesälomaa jonkapitelin).

Huuhteluaineista; ei niissö kait muuta ole, kuin että kun on lisäaineita jne niin herkistävät toisilla lapsilla ihoa enemmän. Hajustetut tuoteet yleensäkin.. Meillä ei hajusteet aiheuttaneet mitään, mutta yksikään sellainen pyllynpesy lappu ei käynyt ja esikolla oli aina takapuoli auki jos reissuiltiin tms. Nyt oonkin jo hankkinut sellaisen pesunesteen mitä esim. osastoilla käytetään vuodepesuissa :) Sen pitäisi sopia ainakin herkälle pyllyllekin!

Pitäs lie tuo meidän poika kuskata pihalle, energiaa on kuin pienessä kylässä. Ja ja ja.. Nuo pissi ja kakka jutut saa tän raskaana olevan äidin käymään kuumana "äiti siä oot pissipää" just joo!

Mukavaa maanantaita :flower:
 
  • Tykkää
Reactions: Bom
Asumme avoliitossa, ja automaattisesti ajattelin, että lapsi tulee saamaan isänsä sukunimen. Etunimivaihtoehdot on nyt sitten mietitty isän sukunimeen sopiviksi. Itsellenikin kuitenkin se sukunimi jossain sopivassa välissä tulossa, joten siksi tähän päädyin. :)

Pyykinpesua en vielä ole edes kauheasti miettinyt, mitä nyt äiti sanoi, että hajusteetonta pesuainetta täytyy käyttää. En käytä huuhteluainetta meidän vaatteille ollenkaan, vain lakanoille ja se kyllä on tähän asti ollut hajustettua. Täytyy testata tarvitsevatko vauvan vaatteet (hajusteetonta) huuhteluainetta, vai pärjääkö niissäkin ilman. Myös noita pesupähkinöitä täytyy kyllä googlailla, kuulostivat mielenkiintoisilta.

(.) Pääsiäinen oli ystävien ja sukulaisten täytteinen, erittäin mukava! Tänään kuitenkin vietetään miehen kanssa kahdestaan laatuaikaa, ja ainakin mennään kävelylle hautausmaalle ;D Tarkoituksena on siis saada inspiraatiota nimistä siellä. :D

Mukavaa pääsiäisen loppua kaikille!

-A & Pikku-A 25+0 (POKS!)
 
kattiina kiitos,lukasin läpi,ja ymmärsin et sukunimen voi vaihtaa siten vain et kaikilla sit olis sama,siis lapsilla isänsä. ja mulla omani. eli siinä vaiheessa kun isyyttä mennään tunnustamaan,niin sen voi vaihtaa samalla tytöille ja vauvalle.
Onnea sokerirasitukseen!

omiin oloihi ei muuta ihmeellistä,kun tavaroiden haalimista ja paikoilleen laittoa,kaukalo on ainut jäljellä oleva mikä ostetaan sit vasta kesäkuussa.
Niin ja pinnis ei ole vielä haettuna,mutta siihen patja ym.on valmiina odottamassa.
Ens viikolla vasta pe olisi sit toinen neuvolalääkäri,kuulee mikä on tilanne,ja kuinka päin pikkuinen majailee.
 
Sukunimestä Mulle on ollu alusta asti selvää,että meidän yhteisille lapsukaisille tulee isänsä sukunimi ja niin on sit tullukki. Toki sairaalassa pojut on ollu mun nimellä,koska ei olla naimisissa ja isänsä sukunimen on voinut saada vasta sit ku isyys on tunnistettu. Mullekki tulee nyt vihdoin ja viimein ristiäisten yhteydessä sama sukunimi muitten kanssa :)

Pyykinpesu ja huuhteluaineista Mä oon käyttäny vauvan pyykkiin erisania sekä pesuaineena että huuhteluaineena,toki huuhteluainetta en oo käyttäny läheskää joka pesu kerralla ja käytän samoja aineita vieläki pojilla ja sit vauvan pyykit pesen myös samalla. Mulla ja miehellä on hieman halvempaa hajusteetonta pesuainetta. Tuoksullista huuhteluainetta käytän vaan ku pesen petivaatteita. Odotan kyllä ku kuutanousevaa sitä et voi taasen laittaa pyykit pihalle kuivumaan..
 
Moi kaikille,
Taalla yovuorossa istuskelen, viela reilu 4 h aivan ihanan keskosvauvan hoitsuna ennen vuoron paattymista... Mies tuli perjantaina pitkalta tyomatkalta kotiin, on niin ihanaa saada hanet takaisin kotiin! Tallavalin hanen poissaollessaan (tammikuun alusta) on maha kasvanut ja mies oli haltioissaan ja sai kadella tuntea vauvan potkuja:) Eilen vietettiin kiva illallinen ja juhlittiin tammikuista vuosipaivaa, poikalupausta, miehen synttareita ja hanen kotiinpaluuta:)

Sellainen huolenaihe tassa tuli yllattaen etta huomasin toihintulon jalkeen vessassa etta alkkareissa on 3 teen varista lanttia...en usko etta on pissaa, ei ole tuntunut etta pissaa karkaisi...en tieda onko vain normaalia eritetta (ei kylla nayta valkovuodolta) vai olisiko kapsivetta. Tallaisen lantin olen huomannut aiemmin pari kertaa, ekan kerran joskus maaliskuun alussa. Nyt tietty huolettaa...jos kalvoissa olisi pieni reika ja lapsivetta tihkuisi, on se infektioriski. Onneksi kayttamani sairaala on tuossa lahella joten taidan kayda naytilla kun tasta paasen klo 07. Saavat testata liuskalla. Pelottaa ja samalla mietin etta ylireagoinko, mutta en uskalla olla kaymattakaan.

Paivittelen kun saan tietoa missa mennaan... Hyvaa alkavaa viikkoa kaikille! Ainiin ja nimikin saatiin eilen pojalle paatettya:)

Hansman ja Gabriel-poika, ***POKS 24+0!***
 
Hyvää pääsiäistä!!

Huuhteluaineesta on täällä ollut puhetta. Muistan jostain lukeneeni että vauvan vaatteisiin ei tarvita huuhteluainetta, koska se lisää vaan turhia kemikaaleja vauvan elimistöön. Mä en itse välttämättä jaksa olla ihan samaa mieltä jos käyttää just jotain mietoja hajustettomia huuhtelu-ja pesuaineita. Jos on kova vesi niinkuin esim. meillä niin niistä vaatteista tulee ihan korppuja enkä tiedä onko se yhtään sen parempi vaihtoehto.

Käytiin ikeasta ostamassa pinnasänky. Ostettiin sellainen edullinen mutta jotenkin söpön maalaisromanttinen peruspinnis. Tuli pieni paniikki kun tajusin että kuinka paljon vauvan tavarat vievät tilaa. Meillä on todella pieni talo (jota siis on tarkoitus laajentaa roimasti jossain välissä) eikä vauvalle ja sen tavaroille ole omaa huonetta. Olen saanut viimepäivinä sekä mun siskolta että miehen siskoilta todella paljon hyvää käyttötavaraa ja nyt olen ihan hukassa mihin sen kaiken laitan.

Omaan napaan ei mitään ihmeepää. Nyt olen saanut tuntea oikein kunnolla kun vauva jumppaa aamuisinkin:heart:. Ainoa miinus on että ruokahalu on yltynyt ihan kauheasti eikä nämä pääsiäisherkut ole yhtään tilannetta helpottaneet. Ensiviikolla täytyy taas vähän katsoa mitä suuhunsa laittaa. Lisäksi alkuraskauden tapainen väsymys on ruvennut ajoittain painamaan taas päälle. En tykkää siitä yhtään kun olo on kuin tunnelissa eikä edes nukkuminen helpota sitä =(

Siskoni asuu jenkeissä ja sain häneltä juuri viestin että on varannut lennot syyskuun aluksi suomeen jotta pääsee katsastamaan pikku tulokkaan..jee! Vauvalla on sitten ihka oikea amerikantäti. Tosin pitäisin siskoni paljon mielummin täällä euroopassa mutta hän on siellä onnellisesti naimisissa ja hyvissä hommissa. Täytyy yrittää järjestää ristiäiset samaiselle vierailuviikolle jotta hänkin pääsisi paikalle todistamaan tapahtumaa (ja auttamaan ) =)

Ei muutakuin tseppiä kaikille mahan kasvatteluun, kohta se rupeaakin olemaan jo aika muhkea :p

penni & leppis 24+2
 
  • Tykkää
Reactions: LaraT ja Minityyppi
Täällä vieteltiin viikonloppu töiden merkeissä, nyt on sitten kaksi päivää vapaata ja sen kyllä huomaa.. Tähän aikaan pötköttelen vielä sängyssä yöpaita päällä, mahtavaa välillä vaan köllötellä. :) Mies läksi kattelemaan autoja kaveriporukassa, joten täällä on 'vain' kissat ja potkiva masuasukas seurana :heart:

Sukunimestä oli puhetta.. Me ollaan avoliitossa mieheni kanssa, tosin ollaan kyllä kihloissa ja tarkoituksena on tulevaisuudessa mennä naimisiin. Ollaan mietitty ihan alusta alkaen kumman sukunimen lapsi tulee saamaan. Muutama kuukausi sitten, kun saimme poikalupauksen, on asia alkanut enemmänkin vaivaamaan mieltä. Mulla on nimittäin melko harvinainen sukunimi, väestörekisterikeskuksen mukaan meitä on 23. Sukuun kuuluu paljon jo vanhoja ihmisiä, jotka eivät enää ns jatka sukua.. Isoveljeni ja 7vuotias serkkuni on ainoat, jotka "loogisesti" sukua tulevat jatkamaan. Tämän takia haluaisin todella kovasti antaa mahdolliselle tulevalle pojalle oman sukunimeni. Mieheni kyllä ymmärtää tilanteen, mutta tuntuu että hän toivoo kuitenkin pojalleen omaa sukunimeä. Sillä jos poika saa sukunimeni ja me menemme mieheni kanssa joskus naimisiin, vaihtuisi tietenkin miehenikin sukunimi.

Onneks mies on alkanut jo vähän pehmenemään ajatukselle.. Saapi nähdä kuinka miehen suku suhtautuu, jos mun sukunimi valitaan pikkumiehelle! :)

Tiuh ja Pikkumies 27+5
 
Meidän lapsellekin tulee miehen sukunimi.. Ja ehkä se toivottavasti tulee mullekin. Itselläni on yksi huonosti mennyt avioliitto takana, niin siksi itse olen pikkuisen vastarannan kiiski, mutta jospa se ajatus tästä muuttuisi :)

29+0 POKS! :) 30.viikko lähti täälläkin käyntiin! :)
 
  • Tykkää
Reactions: sopaka ja LaraT
Sukunimestä: me olemme naimisissa, mutta mulla on kuitenkin oma sukunimeni tallella. Lapsilla kuitenkin isänsä sukunimi, ja niin tule totta kai myös tälle uudelle tulokkaalle. Se oli mulle ihan selvä juttu jo ensimmäisen lapsen kohdalla, vaikka mieheni mielestä olisimme voineet valita myös minun nimeni. Miehelläni on hyvin erikoinen sukunimi (alle 50 Suomessa) ja se tuntui luontevalta viedä se eteenpäin. Mun sukunimeni on myös erikoinen, n. 300 Suomessa, näitä juttuju on kiinnostavaa tarkastaa Väestörekisterikeskuksen sivuilta (samoin kuin etunimivaihtoehdot ...) =)

Moni on kysynyt multa, että eikö se tunnu kummalliselta kun lapsilla on toinen sukunimi kun mulla, mutta se ei ole koskaan tuntunut ongelmalliselta. Kun menimme naimisiin (n. 10 vuotta sitten) otin mieheni sukunimen, mutta se ei koskaan tuntunut omalta ja vaihdoin vuoden jälkeen takaisin omaan (ja moni luuli että avioero oli tullut!). Olen iloinen että kokeilin, mutta hyvin tyytyväinen ratkaisuun, nut tunnistan itseni nimestäni taas.
 
Huiiiih,huomenna ois kontrolliultra istukan takia. Tietysti mieleen on hiipinyt ajatus siitä,että entäs jos ultrassa tuleekin esille jokin kehityshäiriö jota rakenneultrassa (rv 20+4) ei vielä nähty?! Silloin r-ultra oli kumminkin normaali..
Mieskään ei pääse huomenna mukaan : /

Mutta on se vaan ihana että lomat alko nyt jatkuen ainakin maaliskuulle 2013 :) Tässäpä joutaakin alkaa raivata tilaa ja siivoilla paikat perusteellisesti:) Sulas vaan nuo lumet nyt ja äkkiä,ei jaksa enää katella!



Tipetsu ja Ykä 28+3 kauheeta miten nopeesti on aika menny! :O :)
 
Tsemppiä sokerirasitukseen Kattiina! Myös minulla sama "ihanuus" huomenna edessä. Odotuksia tai pelkoja ei ole suuntaan tai toiseen. Lähinnä toivon että menis äkkiä ohi, inhoan odottamista. :D

Tänään on pesukone pyörinyt ahkerasti. Nyt ois n. puolet pienistä vaatteista pesty. Pesuintoa löytyis mutta kuivaustelineeseen ei kyllä mahdu enää mitään. Täytynee jatkaa siis huomenna.

Omena ja Pikku N 24+4
 
Tipetsulle tsemppiä huomiselle! Mullakin on huomenna istukkakontrolli 11 aikaan, kiva päästä näkeen vauvaakin taas :) Yksin joudun meneen ku mies on töissä. Mua jännittää vaan se että onko se istukka liikkunut mihinkään, tuskin on mutta saahan sitä aina toivoa. Ja tietysti olis kiva nähdä pitääkö se rakenneultran tyttöveikkaus paikkaansa ;)

Viime viikon torstaina oli se sokerirasitus, viimeiset puol tuntia siellä labrassa oli ihan tuskaa kun alko oksettaan ihan hirveesti. Mut selvisin sit kuitenkin siitä ja nyt odotellaan sit tuloksia. Toivottavasti ne olis ihan ok!

Pulla saa isänsä sukunimen, meillä on ollut ihan alusta asti selvää että miehen sukunimi tulee lapsille. Jossain vaiheessa kun varmaan kuitenkin mennään naimisiin niin vaihtuu sitten mullakin sukunimi.
Mutta hirveän vaikea miettiä nimiä vauvalle, pojalle olis niin paljon helpompi keksiä nimiä.

Ostin vauvan vaatteille Neutralin hajusteetonta ja lisäaineetonta nestemäistä pesuainetta, huuhteluainetta meillä ei käytetä kuin lakanapyykille. Jokohan mää tällä viikolla saisin pestyä ja silitettyä nuo vauvan vaatteet... Oon sentäs edistynyt sen verran että vaatteet on jo purettu laatikoista pois ja odottavat pyykkikopassa koneeseen pääsyä :D

Me käytiin lauantaina Ikeassa, pitkän harkinnan jälkeen uskaltauduin lähteen ja ihan hyvin jaksoin. Välillä piti istuskella kun ei jaksanut kävellä/seistä ja eilinen päivä menikin sit sohvalla maaten.
Saatiin ostettua kylpyhuoneeseen kalusteet kun mies aikoi sinne rempata sellainen kodinhoito"huoneen", siellä on sit helppo vaihtaa vaipat ku on kunnon pöytätaso ja vesipiste.

Tässä vielä tuore mahakuva tältä päivältä, rv 28+1. Vielä ei oo yhtään raskausarpea tullut mikä on kyllä yllätys...
 
Täällähän huiske on käynyt :)

Voi että mun kanssa...äsken kirjoitin pitkän tarinan tänne ja sit menin painamaan tosta vastaa ketjuun enkä lähetä niin hävis koko teksti :D

Mä en oo saanu aikaiseksi pestyä vielä mitää vaavin kamppeita, kun ei ole mitään mihin niitä laittaisi. Hoitopöytäkin jää nyt hommaamatta, kun mittailtiin eikä se mahdu mihinkään. No hoitoalusta pesukoneen päälle ja korkea hylly viereen mihin saa vaipat ja muut hoitotarvikkeet niin eiköhän niillä pärjätä :)

Meinaa aina välillä iskeä epätoivo tän ahtauden keskellä ja sitten vielä että ennättääkö kaiken laittaa valmiiks ja hommata tavarat :)

Jebbis kiva kuulla et on muitakin väliaikaistiloihin synnyttämään meneviä, ei oo sit sellainen olo et on ainut :D

Ihania masukuvia ootte laitelleet ja aivan ihana pääsiäiskuva kisustakin :)

Niin se pääsiäinen vaan hujahti ohi, nyt sitte odottamaan et olis ens viikko ja pääsis neuvolaan. Täytyy kyllä kysyä josko ne minutkin kuitenkin laittais sinne sokerinrasitukseen, ku on suvussakin sokeritautia. Mulle nimittäin herkut maistuu tällä hetkellä ja olis ikävä huomata liian myöhään ettei niitä olis saanut syödä ja mähän kyllä syön ennenku kielletään :D

Mä oon ainakin pessy hajusteettomilla pesuaineilla ja huuhteluaineella vauvojen pyykit ja niin mä kyllä ajattelin tehdä nyttekin... ei oo tullu mieleenkään että olis jotain haittaa.

Omena85 laitathan sitten tänne mitä ne neuvolassa sanoo tosta huuhteluaineesta, ni tietää sitten kannattaako sitä enää käyttää :)

Kylläpä aika menee lujaa, en muistanut käydä eilen edes poksumassa :D

Kylläpä muuten on häntäluu tullut kipeäksi (outoako?) tuntuu istuessa että häntä menee ihan lyttyyn :D

Mukavaa illanjatkoa kaikki hellemasut!!! :)

hui meinasin taas painaa väärää nappia....

heinämasu 29+1 & Pikku-Romppu
 
Vitsit että te alatte aikasin noita vauvanvaatteita pesemään. Itse en ole edes tehnyt vielä kunnon kartoitusta että mitä meiltä löytyy ja mitä saan ja mitä lopuksi joudun vielä ostamaan. Ajattelin että jos sitä sitten alkais jotain laittamaan kun jää äitiyslomalle. Ehkä olen sitten hitaamman puoleinen näissä asioissa.. :)

puppa 28+5
 
puppa, en mä varmaan muuten niitä vaatteita jo nyt alkais peseen muttaku mä hengaan täällä kotona päivät pitkät ni pakko jotain puuhaa keksiä :D
Eikä tässä loppu viimein enää montaa viikkoa oo aikaa jos joudun sillon rv 34 sinne osastolle odotteleen sectiota.
 


Itse ajattelin vasta kesällä noita vaatteita pestä, käyn silloin vasta varmaankin niitä läpi et mitä otetaan käyttöön (tosin en varmaan noita ihan kaikkein tyttömäisimpiä uskalla pestä, ku ei kerran oo tietoa kumpi on tulossa).

Maijamehi ja katkarpau rv 26+4
 
  • Tykkää
Reactions: Juuli-Luuli

Yhteistyössä