Heinäkuun Hellemasut 2012 **HUHTIKUU**

Minityyppi,onpas ihanaa että sun kissakin on raskaana.Oliko se yllätysraskaus? :D Ihana kuva..
Tilasin just Bellabambinasta kauniin äitiyshameen,Torelle-merkin Simba-hameen.Sillä merkillä on vaikka kuinka kauniita äitiysvaatteita! :heart: Käykää vaikka katsomassa..osa on vieläpä edullisia!
 
Heippa! Kiitos Maanu uudesta pinosta :flower:

Tunnin kävelylenkki tehty. Eilen aamullakin menin vaa'alle ja järkytyin ja pinkaisin saman tein tunnin kävelylenkille. Jotain on tehtävä ku on nyt tähän mennessä tullut n. 12 kg :ashamed: Ihan hävettää. Herkkuja on tullut syötyä ihan liikaa..

Vakuutusta ei olla haettu. En osaa oikeen perustella et miks ei olla haettu. :confused:

Ihania vauvamasuja teillä :heart:

Maisa & Vintiö 27+0 *poks*
Iäksi saa päivittää 22v :D
 
Minityyppi noissa meidän Taigoissa on ainakin sellanen käännettävä toi työntöaisa.. Tai siis et voi vaihtaa lennossa työntösuuntaa. Sitä en osaa sanoo et saako käännettyy ns. pois tieltä. Voin kyl infota sit kun nuo kasataan jos et jo muualta tietoa saanut. =)

Siitä Tapiolasta vielä, en oo laskenu miun BMItä mut nyt ennen raskautta tosiaan 167cm/98kg.. Et se riitti. Toivotaan et Pohjola on suotuisampi. :)
 
Hyvää pääsiäistä kaikille!

Tässä ei muuten ehdi nyt kirjoitella, mutta haluaisin noihin kestovaippoihin sanoa, että huonoihoinen lapsi ei niitä pysty niin hyvin käyttämään kun kertakäyttöisiä. Kertakäyttöiset nykyään sen verran imukykyisempiä, ettei ihoa ärsytä samalla lailla. Itse toivon, että oma lapseni ei olisi perinyt atooppista ihoani ja päästäisi kestoilemaan kotona. Kertsit sitten ehdottomasti reissuille mukaan! Tosin voi olla, että jos vauva on todellinen sinappikone, niin tämä mamma kyllästyy hyvin nopeasti jatkuvaan pyykkäämiseen ja hakee kaupasta kertsit hinnasta ja luonnosta välittämättä. :D

sopaka & seelis 26+2
 
Kiitos sopaka tuosta tiedosta:) Itseäni on vauvana/lapsena "uitettu"oliiviöljyssä ja iho ollut jo silloin tosi herkkä. Nykyisin oon allerginen ja atoopikko. Eli siis meillä kokeillaan kestoilua noilla olemassa olevilla vaipoilla ja sitten jos onnistuu, hankitaan lisää.
 
Johanna 26 Mä kävin ihan laskurista katsomassa :p 26 + 4 :)

Mulla on kauheen vaikee pysyä viikoissa kärryillä, esikoisesta tiesin minuutit ja sekunnitkin, tästä.. En vaan pysy perässä, vastailen kaikille LA.n kyseliöillekin että juhannuksen jälkeen joskus vauva tulee. Meillä on suvussa "geeneissä" oikein suurivatsaisuus raskausaikana. Pitää joku päivä heittää kuva miltä näytin esikoista odottaessani x)


Ihanaa pääsiäistä kaikille! :heart:

Meillä on ollut tänään miehen kanssa laatuaikaa, eli poju nukkuu ja mei tuijotetaan leffoja, mukavata relata vaan. Masu ahistaa niin paljon että ikkunat auki joudutaan istuu, tuntuu ettei henkeä saa.
 
  • Tykkää
Reactions: Johanna26
Ihan pakko päästä hehkuttamaan, eilen saatiin ihan järkyttävän iso laatikko vauvan vaatteita (50, 60 ja jokunen 70cm) lainaan mun tädiltä. Aivan ihania. Periaatteessa noita tuli jo niin paljon että muuta ei varmaan edes tartteis mutta vielä ois kaks perhettä luvannut vaatetta. Tädillä on myös siis noita isompiakin vaatteita mutta sanoi tuovansa niitä sitten myöhemmin. :)

Samalla saatiin sitteri, himmeli pinnasänkyyn, jokunen lelu ja lämpöpussi.

Tuossa kun hankintalistaa kattelen niin ne penteleen vaunut ja patja pinnikseen ois periaatteessa ainoat mitä vielä hankkia. Niin ja vaippoja.. :D

Minä oon täällä nyt ihan innoissani hipelöinyt kaikkia vaatteita ym. Mieskin nauro että nyt se sitten sulla alko se hössötys ja tavaran keruu vaihe.

Omena ja Pikku N 24+3
 
  • Tykkää
Reactions: Bom ja LaraT
RV 25 POKS tänään!!!

Ihana aurinkoinen ilma näyttää olevan tänään eilisen lumisateen
jälkeen..kylmä kyllä oli ku postia aamulla hain, mutta ulkoilla tänään kyllä tarvii!

Tuskaista on kyllä taas viime päivät ollu.. tai ennemminki epätietoista. Aikamoinen
paine tuolla alakerrassa ja sitähän tietty miettii et mitä siellä tapahtuu?? Yön aikana aina helpottaa, mut päivällä eteenki istuminen on aika epämiellyttävää. Mietityttää et pitäiskö
kohdunsuun tilannetta tarkistuttaa ku sehän oli sillon vko 20 pehmentynyt, vko 23 kontrollissa
lääkäri vaan ultras eikä tarkistanu kohdunsuuta jottei tulis yhtää ylimääräistä rasitusta,
mutta arhg tää epätietoisuus!!! Vuotoja ei ole nyt onneks ollu minkäänlaisia, mitä nyt
valkovuotoa jonki verran.

Odottelen jo niin paljo äitiyspakkausta.. Kauppojaki ois kiva päästä kierteleen ja kattelemaan
masukille jtn kivaa, mutta se on vielä jääny ihan vaan ku oon yrittäny suht rauhassa
viime viikot ottaa. Ja ittelle.. mäki tarvisiin uutta kevätvaatetta. Tennarit, jotku vähä
paremmat kengät ja muutenki jtn värikästä kivaa kevätvaatetta!!! Pitäis varmaan
nettishoppailla ja tilailla jtn piristystä!

Ja vitsi, kotiki kaipais jo keväisempää kuosia, piha odottais rapsuttajaansa jne. Että
hommaa riittäis ku vaan pääsis hommiin. Rakastan niin pihan rapsutusta ja laittamista
keväisin, vaikka meillä vaan pieni rivaripiha onkin.

Mutta aurinkoista pääsiäisen jatkoa hellemasut!!!
 
lämpöpussi on kyllä aika ehdoton vaunuissa,mulla se oli molemmilla,mutta oon myynyt sen:| on kyllä todella hyödyllinen!!

tiisu joo mäkin tuossa netti shoppailin,itelleni:D suosin halens.fi,ja ellosta,sieltä en tosin ostanut kuin yhen äitiysfarkkuhameen,ja yhen toisen mekon,juhlalllisemman

Tänään ajattelin ostella tuttipulloja,tutteja,ja vaippoja:whistle: onko vielä liian aikasta`???
Ja yhen pyykillisen vauvan vaatteita pesin aamusta,enää olisi yksi koneellinen jäljellä,sit silitystä!!
Puolipotkareita on hankittava myös,ei ollut kuin yhet:O

Nyt kohta syömään,ja sit esikoinen lähtee kaverisynttereille särkänniemeen
PTT 25+3
 
Me käytiin just tilaamassa vaunut Ykälle. Ora Saaga onkin nyt se merkki jotka meille tulee. Jovi airit ihan ok,mutta kun myyjä piti yli tunnin mittasen esitelmän ora saagan,taigan ja jovi airin välillä,päädyttiin vaihtamaan jovi airit saagoihin.
Niihin voisi laittattaa omia kankaita eli kovankopan pohja ja kuomun sisälle. Ruskeet tulee vaunut olemaan,joissa mustaa ja jotenkin himottas ehkä ruskee marimekon unikko-kangas sinne ompeluttaa..Oisko ihan tyhmä? Entäs kun ei tiedetä tuleeko tyttö vai poika niin onko unikko ihan hölmö pojan vaunuihin?!
Tai mikä ois hyvä kangas/väri ruskeisiin vaunuihin?!

Hintaa vaunuille tuli 739e johon kuuluu hoitolaukku ja sadesuoja. Toimitusaika 5vkoa. Jovi aireihin ois saanu ostaa nuokin lisäksi..Jovit ois ollu 499e.

Olettekin osa jo peseskellyt vauvan vaatteita,mä en ole vielä saanut aikaiseksi. Ehtiihän tässä vielä ja tärkeempää on ehkä saada raivattua tilaa kaappeihin. Vauvan vaatteet on jo lipastossa ja tulevat olemaankin siellä,mutta kun tilaa on vähä muutenkin niin pitää makkarista saada yks toinen lipasto hittoon pyörimästä.
Uskallanko ekalla pesu kerralla käyttää miedon tuoksuista huuhteluainetta vauva vaatteisiin? Comfort Pure..Niihin on tarttunut lipaston haju. On uusi lipasto ja semmonen ihme hajuhan niissä on..



Tipetsu ja Ykä rv 28+0 :)
 
Viimeksi muokattu:
Paljon noi Oran vaunut painaa? Mulle on joskus arvosteltu niitä painaviksi. Mutta olis kyllä ollut hienoa tukea suomalaista! Ja toi kankaan valinta on huippua! Mee kangaskauppaan katsomaan vaihtoehtoja, esim jossain Eurokankaassa on ihan älyttömästi ihania kankaita! Makuasia, mut mä oon ainakin kyllästynyt unikkoon. Aiemmin sitä oli keittiö pullollaan:)
 
Kati Saagat painaa 19,8kg.. Myyjä perusteli sen ihan hyvin,että nykyajan kolmipyöräset city-vaunut on alumiinia ja saagat teräsrunkoiset.. Terästä voi muokata jos runkoon tulee esim. taitoksia epätasaisesta maastosta,alumiinia ei voi muokata,ei ole enää turvallinen jos runko vääntyy jne..Mutta kevyet työntää kunnollisten ilmakumi-renkaiden ansiosta :)
Oon kyllä aina ollu enemmin jovi airien kannalla,ovat sirommat jotenkin,mutta kotimaisuus kunniaan ja siks toisekseen kun jovia airit valmistetaan jossain vinku-intiassa niin toppauksia ei mitään ja materiaali niissä semmonen joka on talvella pakkasessa kuin peltiä,eli kovettuu. Saagat topattu ja suunniteltu tänne Suomen maahan :)
Tuo kangas juttu on kyllä ihan kiva,et voi valita omia mutta en tiedä jaksanko niin paljon panostaa että lähtisin valitsemaan kangaskauppaan asti.Toki heti hinnnassa näkyy,mutta siis ompeluttamisesta ei tule lisämaksua.



Tipetsu ja Ykä
 
Me päädyttiin Ora taigoihin, jovit oli ehdoton nou nou kun siinä ei ole sitä heittoaisaa. Saagassa tehdään juu kangasosat Suomessa, mutta Kiinassa runko. Tuo toppaus löytyy kyllä taigoistakin, jovi airista en osaa sanoa.

Kirppareille ei kyllä saisi eksyä.. tuli ostettua taas pieniä vaatteita vaikka millä mitalla vaikka niitä on jo kylliksi. Nyt ei kyllä sitten YHTÄÄN enempää =).

Mukavaa pääsiäisen jatkoa kaikille.

RauRau ja pörriäinen 23+5
 
  • Tykkää
Reactions: Johanna26
Moikka! Tulin poksumaan,RV 29 täynnä! Hurjaa,nyt alkoi siis 30. viikko! Naapuritkin jo kyselee laskettua aikaa..olen jo vähän kotiintulovaatteita lapselle miettinyt,ja toi äitiyspakkauksen 50-senttinen kietaisubody olis ihan omiaan siihen.Siinä on tumpuiksi käännettävät hihatkin valmiina..sit siihen vielä ohuet potkuhousut + ehkä mekko,tai jos on poika niin pussihousut..ja lakki tietysti.. :heart: Aloin jo raivata pienen vaatteille kaappitilaakin.Tosin hoitopöytä on ollut mulla kampaus/meikkauspöytänä,ja sitä en aio vielä tyhjentää kun tarvin sitä tilaa..voipi sitäpaitsi hyvin olla että tässä tulee muuttokin ennen synnytystä,meillä on hakemus vetämässä kaupungin asunnoissa.Olis tarkoitus vaihtaa kaksio kolmioon..Niin,ja enää 9 päivää tärkeään ultraan! -MB & pikkunen rv 29 (lapsi painaa jo n. 1 kg 400 g!)
 
Minä oon kanssa tuota huuhteluaine -asiaa miettinyt kuten Tipetsu tuolla mietti. Että voiko mietoja huuhteluaineita käyttää?
Ja mikä siinä on syynä että huuhteluainetta ei saisi käyttää? Koitin asiaa Googlettaa mutta päädyin vai monelle eri keskustelupalstalle jossa käytiin hurjia puolesta-vastaan keskusteluja siitä miksi ei saisi tai saisi käyttää huuhteluainetta.
Syynä tuo mahdollinen allergisointi?
Mielellään kuulisi mielipiteitä puolesta tai vastaan kun en itse ole aiemmin koko asiaa edes tajunnut ajatella.

Pikkuinen tänään potki kovasti molempiä tätejä ja sai isikin potkun. :) Nyt onkin maha täynnä pääsiäisherkkuja, voisi siis suunnata saunaan ja töllön äären.

Omena ja Pikku N 24+3
 
Taigat oli musta taas nounou juurikin heittoaisan takia. Siihen oli myyjällä pätevä selitys ja ihan itsekin saman totesin. Ja olivat paaaaljo raskaammat kääntää. Mutta kyllä nämä makuasiat on just niitä joista ei voi kiistellä :)
Mä tässä kuumeisesti mietin mahdollista omaa kangasta noihin saagoihin. Ruskeet on melko tympeet yksinään joten siinä mielessä oma kangas vaunun sisällä on kiva,saa vähän valoisuutta sisään. Tässä pari vaihtoehtoo:

Winnie Puuh & Honey 1 kangastori.com:sta


Ovelat el

Savannieläimet; beige - Kangas-Malla

Yllä olevaa ei vaan ole varastossa :( Mut jos sitä saisivat


Raitapuuvilla, oranssi/turkoosi/vihreä/valkoinen - Kangas-Malla
 
Oon käyny kommentoimassa pinoissanne ja voisin itseni ja minin tänne identifioida kun hyvässä/huonossa lykyssä heinäkuun puolella mini maailman saapu, eli:
25.6. Sandrastiina/28/esikoinen/poikaolo+lupaus käyn teitä kumminki lueskelemassa ja takavasemmalta kommentoimassa niin kivempi olla 'olemassa'.

Alkuraskaus meni täysin piilossa ekat 10vkoa kun välivuotoja luulin olleen elämäntilanteen myrskyisyyden vuoksi. Ehkäisyä ei oo käytetty aviomiehen kanssa 4v. Eka apteekin testi näytti negatiivista ja viikon päästä neuvolassa plussaa. Vuotoja jonkin verran oli jotka ajottu töihin ja pari lyhyttä sairaslomaa pidin. Rakenneultrassa löyty marginaalinen istukka joka vuodot selitti ja istukka kontrolloitiin rv 28 ja on sitä edelleen. Seuraava kontrolli rv 34. Muutoin neuvoloissa kaikki hyvin (hb tippunu,mutta kuuluukin asiaan) painoa +11kg (lähtö bmi 21), sf alakäyrillä, kontrolliuä kertoi minin olevan rt ja kovaa elämää pitää samoihin aikoihin päivästä.. Sokerirasitus oli puhdas. Vaivoja ei oo mitkä haittaisi, mitä nyt jalat turpoo iltaa kohden ja ummetusta on ollu koko raskauden. kasvisruokavalioon osittain oon siirtyny ja levolac x1 vkohelpottaa. Vakuutusta ei ole eikä tule. Äitiyspakkauksen otin rahana ja tavarat on muuten vauvalle kasassa ja paikoillaan pitkin taloa. Kaikki saatuna,lainassa tai käytettynä osteltuna. kestovaipoilla lähdetään, mies saanut luvan kertsejä käyttää :)

Töitä jäljellä 3vkoa ja kesäloman aloituksella äitiyslomalla jatkaen aika tästä kuluu kohti minin syliin saamista :). Ihanaa pääsiäisen jatkoa!

Sandrastiina ja mini rv 28+5
 
  • Tykkää
Reactions: Juuli-Luuli ja Bom
Minityyppi juu, kyllä taisin ymmärtää mitä tarkoitat. :)
Tällaisen tekstin löysin ihan Oran sivuilta:
"Taigan runko on hyvin tukeva ja jousitus jämäkkä. Heittoaisalla työntösuunta vaihtuu todella kätevästi. Rattaissa on molemmissa akseleissa helppokäyttöinen poljinjarru, eli jarru on aina sillä puolella kuin työntöaisa. Työntöaisan korkeutta voi säätää työntäjän pituuden mukaan (nivelsäätö). Tilava ostoskori, jonka maksimikuorma on 5kg."

Eli jos työntöaisan korkeutta voi säätää nivelellä niin ymmärtäisin et saa myös käännettyä sen alas. :)
 
Johanna26: Tosi hienoa jos vain niin on! Sitten voidaan meillekin Taigoja, Saagoja taikka Jovi aireja alkaa harkita! Ensi viikolla täytyy mennä livenä hiukan katselemaan ja testailemaan. Nyt ainakin joistain paikoista saisi vielä 2011-värejä halvemmalla.
 
  • Tykkää
Reactions: Johanna26
Minityyppinen Joo, meilläkin oli kahden vaiheilla, Taigat tai Jovi airit. Pihi kun olen ni pari kymppiä säästin valitsemalla Taigat..
Ja Jovi airissa ei ole tuota heittoaisaa et jos haluu vaihtaa työntösuuntaa ni pitää ottaa koppa irti ja kääntää koko laitos ympäri... : /
Varmaan siks sainkin hinnasta vähän pois kun oli tuttu myyjä ja tosiaan noita 2011 värejä.. Sanoi et niitä värejä saapi niin kauan kun tavaraa riittää, aika monet värit jo loppu. :O
Meille tuli nyt sitten noi ruskea-turkoosit kun en ihan ruskeita halunnut. :)
Loppukesästä kuulema tulee uudet värit..
 
huuhteluaineesta: Muistelen jostain lukeneeni ettei vauvan herkän ihon takia tms suositella vahvan tuoksuisia huuhteluaineita. Ite olen pessyt vauvanvaatteet joko comfort sensitivellä tai sitten comfort purella (jossa on mieto tuoksu). Ite en ole vielä pessyt vauvalle mitään kun pitäis ensin raivata kaapista tilaa niille.
 
ninnax: Kiitos vastauksesta. Jotain tuon tyylistä itsekin googlesta päättelin mutta jäi nyt epäselväksi että onko siitä muuten haittaa? Meillä kun ei muutenkaan käytetä hajustettuja huuhteluaineita vaan just noita hajustamattomia mahd. hellävaraisia ja ihoystävällisiä :)

Tänään tuli varmaan kuusi säkillistä vauvan vaatteita tutuilta (koot ihan pienistä ties minne asti) :D Nyt ois sit paaaaaljon lajiteltavaa ja pestävää. Ja nyt on myös kaksi kaukaloa. Telakka malli ajateltiin laittaa meidän autoon ja vöihin tuleva ois sitten varalla, kun ei oo kuin yksi auto niin en oo niin jumissa täällä kotona sitten kun mies on töissä (eli vie auton) vaan pääsee kavereiden/sukulaisten kyydissä kulkemaan. :)

Mutta nyt siis vaatteita selaamaan.

Omena ja Pikku N 24+4
 

Yhteistyössä