Heinäkuun Hellemasut 2012 **HUHTIKUU**

Mullakin on sokerirasitus edessä aamulla, nyt on muka hirvee jano koko ajan ja nälkäkin vähän kun ei sais mitään suuhunsa laittaa :D No tipan vettä saa kulauttaa. Tsemppiä muillekin rasitukseen menijöille ja ultraan menijöille myös!

Ihania masukuvia täällä :heart:

Meillä on oikeestaan kaikki tarvikkeet hankittuna, kaukalo ja pinnis vielä entisillä omistajilla, mutta lähiviikkoina joutavat meille. Vaunut ostettiin käytettynä ja ollaan niihin erittäin tyytyväisiä :) Tarvikkeita piti haalia uudelleen kun kuopuksen jäljiltä ehdin laittaa kaiken kiertoon. Vaatteita olen säästänyt ja niitä pengon sitten kesällä, otan neutraalit esille ensin kun ei haluttu selvittää kumpi masussa majailee, jos tässä vaikka saisi vielä muutettua ennen vauvan tuloa niin ei viitsi laittaa valmiiksi ihmeemmin. Kotia siis etsitään kuumeisesti, asutaan vuokralla ja vaikka tilaa on suht mukavasti, ei meinaa hermo kestää tätä kämppää millään :kieh: Varsinkaan tässä pesänrakennusvimmassa :LOL:

Aina muiden kirjoituksia lukiessa tulee mieleen vaikka mitä mihin pitää kommentoida, mutta sitten kun vihdoin käy itse kirjoittamaan niin pää tyhjenee =)

Niin ja POKS 25 :heart:
 
Neuvolalääkäristä kotiuduttu :) Sairasloma jatkuu aina kesäloman alkuun saakka, onneks, ei tarvi mennä taas kokeilemaan ja itkemään töihin. Mä niin odotan synnytystä!!!
Sf-mitta oli 26 (27+6) kun se oli 23+5 vkolla 19 joten mentiin sinne keskikäyrän ja yläkäyrän puoliväliin sieltä alakäyrältä:p Joten masua on kasvateltu. Painoa on tullut, muttei huolestuttavasti! Kaikki siis hyvin, mulla ja pojalla :heart:
Flunssa tuli just ennen pääsiäistä, ei sitten tarvinnut tehdä paljon mtn, tai ainakaan kavereita nähdä:( Nyt onneks jo menossa ohi. En tiiä mistä johtui, mut harkkasupistuksia tuli vkonloppuna normaalia enemmän. Mut onneks oli toi lääkäri niin tuli paikatkin tarkistettua.
Vauvan pikkusimmat vaatteet ajattelin tosiaan laahata toukokuussa vanhempieni luo, kun asutaan siellä(kylppäriremppa) niin on aikaa niitä pestä. Kesäkuusta kunnei tiiä, miten sitä jaksaa. Onkohan sitä jo ennustettu, et millainen kesä on tulossa? Mä niin ootan kun saadaan toi kylpyamme pois! Ja meille tulee mustavalkoharmaa kylppäri :heart: Mä niin näen siellä jo kirkkaan pinkit pyyheliinat!
Huomenna poksuu...

Kati ja Den Lille Prinsen 27+6

 
Viimeksi muokattu:
Onneks on se ultra tänään. Just tuli ruskeeta tuhrua jonkin verran,pöksyyn. Voi hemmetti. Toivottavasti tää nyt johtuu vaan siitä istukasta jonka takia menen sinne ultraan. Ei vaan jaksas nyt oottaa että kello on 13,niin vois lähtee sairaalaa kohti.
Pitäskö mun soitella neuvolaan vielä varalta että pitäskö mun tehä jotain jo ennen ultraa?!!





Tipetsu ja Ykä rv 28+4
 
Onneks on se ultra tänään. Just tuli ruskeeta tuhrua jonkin verran,pöksyyn. Voi hemmetti. Toivottavasti tää nyt johtuu vaan siitä istukasta jonka takia menen sinne ultraan. Ei vaan jaksas nyt oottaa että kello on 13,niin vois lähtee sairaalaa kohti.
Pitäskö mun soitella neuvolaan vielä varalta että pitäskö mun tehä jotain jo ennen ultraa?!!



Soita ihmeessä, siellä on ammattilainen vastaamassa ja saat itselles mielenrauhan. Tsemppiä!
 
Nooh, on munkin mielestä vähän hassua jo tässä vaiheessa pestä vauvanvaatteita... ensinnäkään vaatteita ei ole vasta kun muutamia eikä edes säilytysjärjestelmää mihin niitä laittaa. Mä haluan vähän jättää tollasta kivaa pientä tekemistä sinne kesä- ja heinäkuulle, odotavan aika on nimittäin pitkä. Siinä vaiheessa kerkeää moneen kertaan viikata ne vaatteet ja järjestää vaipat.

Mielummin keskityn nyt sellasiin isompiin askaresiin kuten saunan remontointiin ja pihan laittoon kun kevät tulee. :)

Äitiyspakkaus polttelee postissa eikä päästä sitä tänäänkään hakemaan kun mies tulee niin myöhään kotiin :(

OT, taasen voi todeta että töissä olo ei kyllä kiinnosta yhtääääääään! Tässä vaan pohdin millä verukkeella pääsisi saikulle, tosin päivät kyllä kuluu nopeemmin kun on töissä |O

POKS rv 27
 
Viimeksi muokattu:
Soitin neuvolaan ja hoitsu epäili että voisd johtua sunnuntaisesta petipuuhailusta.. Sanoin että selän puolelle jomottaa,muttei pitäny sitä vakavana kun ei supistele tai ei ole paineen tunnetta..Kohtahan se ultrakin onneks on..Ei vaan uskalla liikuskella nyt.
Tuosta selän kivustakaan en tiiä mitä se on kun sitä on aina herättyä,sänky huono tms.
Vauva liikkuu kyllä jonkin verran ja sydän jumpsutti niinkun ennenkin..
Jos se istukka vaan vuotelee..tai sit on taas joku tulehdus. Tuhru ollu 3 kertaa merkki tulehduksesta..
 
Ihana pääsiäinen vietetty. Tunteja ja taas tunteja koirien kanssa lenkkeilty metsässä. Ihan superia. Mulla on onneksi energinen ja normaali olotila.

koirajuttuja Mä en ole ottanut tälle kevääll agistartteja ollenkaan. Toko kisoja olen tosin katsellut ja olen ilmoittautunut jo kasvattajan Toko sm joukkueeseen, tosin taidan sen perua, sen verran riskiä peliä läheä pk-seudulta Kuopioon ajelemaan. Ehkäpä turistiksi jos kaikki hyvin vielä kesäkuussa ja itse jaksan. Toukokuussa on 3 koiraleiriä, jaksaa jaksaa :)

Vaunut Ollaan käyty joitain katselemassa. Meillä kun kriteerinä ovat myös ehdottoman tukevat, ja sellaiset joiden kanssa voi mennä pururadalla mahdollisesti 3 koiran kanssa. Teotoniassa on vissiin runko titaatia, mutta katsotaan nyt mitkä löytyvät.

sukunimi Lapsi tulee isänsä sukunimen alle. Ollaan avoliitossa, eikä minulla ole halua tai tarvetta mennä naimisiin.

Muuten vietellään seesteistä raskausaikaa, pikkusen huonetta maalataan uudestaan ensi viikolla. Meillä on muutenkin kotona aika pelkistettyä, joten tavaraa ei varmastikaan hankita enempää kuin tarvitaan..
 
Back in business! Liian nopeesti meni vapaat. VIELÄKIN jäljellä 23 työaamua, hyi. Mut mukava pääsiäinen oli, siihen mahtui kahdet agilitykisat ja mökkireissu =).

Neuvolalääkäri oli täälläkin tänään =). Sieltä hyvää ja huonoa..

Viikot 27+6 (25+0)
Paino +735 (+225) :ashamed:
RR 121/67 (112/65)
Pissa sokerit ++ (-)
Hb 121 (118)
sf 25 (23, tosin eri mittaaja)
Syke 145 (154)
Tarjonta : rt
Kohdunsuu kiinteä ja kiinni

Mukavaa oli ultralla päästä vilkuilemaan pientä, vaikka se laite aataminaikainen onkin. Ja voikun tyttö nyt älyäisi pysyä pää alaspäin siellä :). Tosiaan taas pissa plussalla, mutta onneks en nyt joudu taas rasitukseen vaan kotiseuranta riittää. Ilmeisesti mulla vaan munuaiset päästää helposti nyt läpi ne sokerit virtsaan. Ja painoa tosiaan tullut, onneksi ei ollut vakioterkka niin säästyin saarnalta :D Tämä terkka ihmetteli, miten voin vielä (!) käydä salilla, en sitten viitsinyt koiraharrastuksista mainita mitään.. :x. Mut empä nyt jotenkin jaksa stressata painosta ja sokereista, kun muuten voin hyvin :)

Tsemppiä kaikille kipuileville ja epätietoisuudesta kärsiville :hug:

Maanu ja Kepunen 27+6
 
  • Tykkää
Reactions: Morning Butterfly
no niin täällä jääty kiinni sokereista:kieh: jotenkin arvasin sen!
viimenen arvo oli ollut 10.6 kun se ois saanut olla alle 8.6...noh kohta menen neuvolaan ja pitää tarkkailla 6pv ajan..eli mittailla varmaankin..ja mitä lie....
mä en halua:'( ja pelkään vaan että tää tulee jäädäkseen..kun siskolla oli myös raskausaikana ja niinhän se jäikin sille,ja nyt joutuu piikittelee ja tarkkaileen mitä suuhunsa laittaa:'(
PTT 25+6
 
Hei,
Täällä poksui tänään 24 täyteen ... Olo on muuten ollut elinvoimainen ja reipas hemoglobiinista huolimatta - neuvolassa mitattuna 106 oli viimeksi... ja rautalääkityksellä ollaan nyt menty.
Pääsiäisen ajan podinkin sitten epämääräisiä mahavaivoja, joiden oletin johtuvan tuosta Obsidan-valmisteesta; äklötystä, mahan turvottelua ja ripulia. En ottanutkaan sitten sunnuntaiaamun jälkeen koko rautaa ollenkaan, mutta eikös tänäkin aamuna ollut maha ruikulla - eli hät hätää sain aamupalan syötyä... :|
Jäin varmuuden vuoksi töistä kotia potemaan ja seurailemaan tätä vointiani ja eikös kohta miehellä vatsa oirehtinut jo perässä...
Onneksi ei oksetus ole tullut ja olo suht hyvä tällä hetkellä - jospa sitä huomenna jo töihin ... Mutta Obsidania kokeilen tosi varovasti vasta sitten kun kaikki oireet ovat hävinneet....
Hyvin täällä siis muuten poksutaan. Masu ei ole kovin iso, mutta käyrillä mennään ja vauva liikkuu päivä päivältä vinhempaa vauhtia :D Viikonloppuna lauantaina hiihdimme mieheni kanssa vielä 20 km:n hiihtolenkin jäällä. Ja koin pienoista ylpeyttä saavutuksestani näillä viikoilla :) Kyllähän tuo puolisonikin ihmetteli alkumatkan vauhtiani, kun hän yritti huonolla nesteytyksellä ja energiavajeella ennen puolimatkan evästaukoa sinnitellä perässä ... :heart:
Viikonloppuna käymme mieheni veljeltä hakemassa sukuperintönä kulkeneen piirongin, joka ratkaisee sitten tulevan vauvamme vaatesäilytysongelmaa... Teimme "diilin", jolla veljensä kuittasi meille velkaa olevan summan rahaa - onhan nyt puolin ja toisin molemmat tyytyväisiä
Reipasta viikon jatkoa auringon kera kaikille hellemasuille ja tsemppiä kaikille kotona "oireileville" syystä tai toisesta! :heart:

Haave rv24+0
 
Viimeksi muokattu:
Kontrolliultra takana..

Ykällä kaikki ok,painoa oli nyt 1129g. Istukka edelleen kohdunsuun päällä ja uusi ja vika kontrolli 4.5. rv 31+6.. Lääkäri kyllä sano että voihan se vielä nousta,mutta se on ollu siinä jo rv 15 lähtien eli aika huonolta näyttää ja sektio edessä :(
Aamunen tuhru johtu sunnuntain pupuilusta vissiin,ei ainakaan istukassa ollu purkaumia tms. Yhdyntäkielto taas kerran ja saunoa vielä saa,muttei mitään kovia löylyjä. No en ole kova löylyn heittäjä muutenkaan. Voihan paska.
Ykä kuitenkin oli raivotarjonnassa ja silmät auki,mutta koneella ei ollu 4d mahista,ärsyttipä sikana,ois tullu hyvä kuva kasvoista!



Nyt lohta laittamaan..


Tipetsu ja Ykä 28+3
 
no niin eli tässä nyt mittaillaan sit 6pv ennen ja jäk.aamupalan,sekä lounaan tai iltapäiväruoan ennen ja jälk.tuloksia,jos ne pysyy aisoissa mitä kovasti toivon!! niin sit ei mitn.lähetettä äippäpolille,mut jos kauheeta heittelyä niin insuliinia sit...siis voi pitkä veeeee!!!
Hu aamusta alotan,ja ens ti sit soittelen tuloksia neuvolaan,eli nyt loppu herkut,ja vähän niiinkun muutkin ruoat...
 
Tipetsu Onneksi pääsit säikähdyksellä!

Mulla oli tänään äitipoli ja kaikki oli ihan hyvin mahassa.Viikkoja oli heidän laskujen mukaan 25+3 ja painoarvio oli nyt 745g. Edelleen huomattavasti kevyempi kuin esikoinen. Harmi vaan sokerit olivat lähteneet nousemaan aika rajusti. Harmittaa, vaikka parhaani teen, niin silti ne nousee.:ashamed: Onneksi mulla on ihana sisätautilääkäri, joka tsemppasi.

Verenpaineet hyvät, ei turvotuksia ym. Ainoastaan kutina ja kirvely vaivaa. Siihen voi kuulemma käyttää ceridal lipogeeliä tms. ELi johtuu ilmeisesti vaan kuivista limakalvoista.

Ultraava lääkäri sanoi, ettei synnytystavasta voi vielä tietää. Pitää vaan odotella sinne loppupuolelle ja katsoa miten menee. Toivoisin itse alakautta synnytystä, mikäli vauva olisi suhteellisen normaalikokoinen.

Meillä alkaa muutto homeremontin tieltä viikon päästä. Sitten jännitetään, ehtiikö remppa valmistua ennen vauvan tuloa. Eli en siis ole laittanut vauvalle valmiiksi mitään, saavat olla muuttolaatikoissa, kunnes päästään takaisin tähän kämppään.Kesäkuun alussa pitäisi olla jo valmista. Vaatteita olen hankkinut jonkun verran kirppareilta, muut tarvikkeet ovat esikoisen vanhoja, joten ei stressiä niistä.

Ihana kun vauva potkii paljon ja on todella liikkuvainen. Esikoinen liikkui erittäin vähän ja koko ajan oli huoli, että onko kaikki hyvin. Nyt mahassa käy jo kovempi myllerrrys kuin ikinä ennen:D Vilkas vauva tulossa?

Sukunimestä Me ollaan naimisissa, mutta ollaan pidetty omat sukunimet. Lapset ovat minun sukunimellä.
 
Viimeksi muokattu:
Kontrolliultra takana..

Ykällä kaikki ok,painoa oli nyt 1129g. Istukka edelleen kohdunsuun päällä ja uusi ja vika kontrolli 4.5. rv 31+6.. Lääkäri kyllä sano että voihan se vielä nousta,mutta se on ollu siinä jo rv 15 lähtien eli aika huonolta näyttää ja sektio edessä :(
Aamunen tuhru johtu sunnuntain pupuilusta vissiin,ei ainakaan istukassa ollu purkaumia tms. Yhdyntäkielto taas kerran ja saunoa vielä saa,muttei mitään kovia löylyjä. No en ole kova löylyn heittäjä muutenkaan. Voihan paska.
Ykä kuitenkin oli raivotarjonnassa ja silmät auki,mutta koneella ei ollu 4d mahista,ärsyttipä sikana,ois tullu hyvä kuva kasvoista!
Nyt lohta laittamaan..
Tipetsu ja Ykä 28+3
Mulla on istukka 0,4cm päässä kohdun suulta ja sillä sain hyvin hyvin pienen toivon kasvusta ylöspäin. Jos on täysin suulla on tosi heikkoa, että ehtii kasvaa tarpeeksi. Meil on 1cm minimirajana synnytykseen ja sittenkin vielä vaarana, että vauva laskee sitä päällään ekana ulos.. mun kontrolli oli 28+2 ja seuraava 34+1. Eipä menetetä toivoa siltikään!!!!

Sandrastiina ja mini 29+1
 
Äitipolilta kotiuduttu.

Istukka on edelleen täysin kohdunsuun päällä, joten se suunniteltu sektio on edessä kesäkuussa. Luultavasti rv 36 leikataan... 3vk päästä uus kontrollikäynti äitipolille. Pullan painoarvio tänään oli 1332g, kovasti se myllersi ultran aikana ja kaikki oli kunnossa :)
Jatketaan siis loppuun asti lepäilyä ja täytyy välttää kaikkea rasitusta. Yhdyntäkiellosta ei varsinaisesti sanonut mitään, mutta oletan että on kiellettyä kun ei saa edes sisätutkimusta tehdä ettei tuu mitään rasitusta.

Kävin sit sairaalareissun jälkeen shoppaileen vauvalle pinnasänkyyn patjan, peiton, reunapehmusteen jne. Sit ostin muutamia vaatteita, harsoja, hoitoalustan ja Stockalta löysin vihdoin ja viimein MM-kisa tuttipullot ja tutit :)

nipsu83 ja pulla 28+2
 
Onko teillä muilla käytössä si-tukivyötä? Mulla oli sellanen söpö vaaleanpunainen Anita merkkinen tuki aiemmin. Ei auttanut/pysynyt paikallaan/painoi välilevytöntä kohtaa selästä. Tänään kävin omt keskuksessa kun terkkarin fysioterapeutti kehotti menemään sinne. Sieltä sitten sellanen "remmi"lantiolle lähti mukaan ja sitä pidin sitten kävellessä noin 4 tuntia ja nyt o kyllä kipeämpi kun aiemmin:( Onkohan tää nyt vaan jotain ihmetystä uudesta tuesta vai eikö tuokaan käy? Siinä kun laitoin sen siellä liikkeessä päälle, tuntui heti vähentävän kipua pakarassa.
 
heinämasu Pitääpä muistaa infoilla tänne neuvolan jälkeen mitä sanoovat huuhteluaineista. Mulla tosin on seuraava neuvola vasta toukokuun alussa. :)

Sokerirasitus ohi, ei ollut niin paha kuin pelkäsin mutta ei mitään herkkuakaan. Litku meni alas melko helposti mutta ekan tunnin ajan oli ihan kamala olo. Onneksi olo helpotti toisen tunnin aikana. Huomenna pitää muistaa soitella tulokset neuvolaan.

(.)
Itte olen melko varma että vaihdan neuvolatätiä. Tänään meni jo hermo niin totaalisesti häneen että ei jaksa. Muuten siis ei vikaa olisi, mutta kun tuo nainen ei muista mitään!! Tuntuu että itse pitää muistaa ja hoitaa ja kaikki ajanvaraukset olen melkein joutunut itse tekemään (tämäkin hänen tekemänsä virheen takia). Viimeinen niitti oli nyt sitten tänään, kun negatiivisen veriryhmäni takia multa otetaan 2 ylimääräistä verikoetta. Tänään piti olla toinen niistä sokerirasituksen kanssa samaan aikaan, jottei mun tartte erikseen tällä viikolla tulla verikokeeseen enää. Muuten homma olis ollut ihan ok mutta
1 labralla eivät tienneet asiasta mitään, koneella ei ollut asiasta mainintaa ja
2 mulle ei ollut annettu paperista lähetettä joka tarvitaan näytteen mukaan ja ilman sitä näytettä ei voi ottaa.
Suututti ihan pirusti mutta onneksi toinen neuvolatäti sitten kirjoitti lähetteen jonka mies rakkaani suoraan hiihtoladulta juoksutti mulle labralle ennen viimeistä verikoetta niin saatiin sekin näyte otettua.

Mutta en tosiaan enää jaksa tuota omaa neuvolatätiä, itse en koe voivani häneen luottaa ja pelottaa että meneekö kaikki nyt niin kuin pitää ja muistaako se nyt varmasti kaiken jne. Vielä kun esikoinen tulossa ja kaikki itselle uutta ja outoa niin stressaa ihan kamalasti tämmöinen eikä neuvolaan ole enää kiva mennä kun ärsyttää vaan koko ajan kun neuvolatädillä on vielä hirmu kiire siellä koko ajan. :(

Nojoo, tulihan tämä nyt purettua tännekin. Toivottavasti muillakin sokerirasituksessa olleilla meni siellä kaikki ok ja näytteissä ei ois mitään erikoista!

Omena ja P
 
Omena85 Hui, kuullostaa hurjalta tuo sinun neuvolatäti. Oma neuvolatätini on ollut aivan loistava. Kaikki lippuset ja lappuset ovat olleet valmiina. Harmittaa, kun hän jää itse äitiyslomalle tässä myöskin. Onneksi hänen sijaisensakin vaikuttaa hyvin pätevältä ja osaavalta, hänet tapasin ekalla neuvolakäynnilläni. Eikä ole koskaan neuvolakäynnillä ollut tunnetta, että olisi kiire, vaan kaikki tehdään hvyin rauhassa ja leppoisaa tahtia. Tosin nyt on parilla kerralla ollut opiskelijakin mukana, joten aikaa menee siitäkin syystä kauemmin, mutta on olut silti mukava käydä. Ja muutenkin mukava on ollut käydä, kun ei ole ollut hössöttäjä tyyppi lainkaan.
Minulla on kanssa rhesus-tekijöiden puutteen vuoksi nuo 2 ylimääräistä verikoetta.

Täälläkin on sokerirasitus takana. Tuloksia en taida jaksaa soitella etukäteen, kun seuraava neuvola on kuitenkin jo ensi tiistaina. Näen omaa terkkaani viimeistä kertaa hetkeen. Saa nähdä, tuleeko hän jo sitten marraskuussa takaisin, niin kuin puhui.

PTT, harmi, että joudut sokereita seuraamaan. Tsemppiä.
 
Kattiina: Voih, oispa oma neuvolatäti samanlainen. Me ei oikein alusta asti tuosta omastamme pidetty, jäi aina sellainen epätietoinen olo ja tuntui ettei omiin kysymyksiin vastattu kunnolla. Mieshän oli heti ekan käynnin jälkeen valmis vaihtamaan neuvolatätiä ja viimeeksi oli jo ihan hiilenä neuvolakäynnillä mutta minä vielä ajattelin että "kyllä se siitä". Mutta nyt ei enää oikein itsekään jaksa.

Vaatteiden pesusta: Munkin piti näiden vaatteiden pesujen kanssa odottaa että työt loppuu mutta... :D No oikeastaan nämä mitä nyt olen jo toista päivää pessyt on pakkokin pesaista, kun ovat olleet pidemmän aikaa varastossa ja haisevat pahalle. Ei kehtaa minnekään pistää edes väliaikaisesti kun tuntuu että se varaston lemu tarttuu joka paikkaan. Muuuutta voihan se olla että kun nuo saa pestyä niin siirryn sitten noihin muihin vaatteisiin sujuvasti. :D

Meille tuli yllärivieras kun appiukko Pohjois-Suomesta hurautti meille. Kyllä hää varttia ennen pihaan ajamista soitti että on tulossa. :D Hieman meni pasmat ja suunnitelmat sekaisin mutta ihan kiva yllätys.

Omena ja Pikku N 24+6
 
Sokerirasitus takana päin eikä ollut minustakaan niin kurjaa kun olin luullut, ekan tunnin lopussa tuli hutera olo mutta se helpotti aika pian. Nyt vaan tulosten jännäilyä neuvolaan asti, joka on viikon päästä.

Meidän neuvolan terkka saa myös välillä mielen mylläämään ihmeellisillä kommenteilla, antaa esim. oman mielipiteensä ilmi uusperheitä kohtaan vaikka tukenahan hänen kuuluisi olla meille. Kysyi jopa alussa että oliko vauva ihan toivottu! :( Ei olla kuitenkaan vaihtamaan lähdetty, yrittää vaan olla miettimättä liikoja.

Minkälaisia kenkiä teillä on käytössä tähän vuodenaikaan?? En tiedä sitten olenko jotenkin "normaalia" tönkömpi tapaus tämän mahan kanssa, mutta tosi hankalalta tuntuu laittaa jalkaan semmoset kengät mitä pitää käsillä auttaa. Sukkienkin kanssa saa jo äheltää, huh huh. Jotkut jalkaan sujautettavat kengät olis nyt löydettävä. Ja nätit tietty ettei tarviis missään tohveleissa kulkea :D
 
Moikka hellemasut! :wave: Täällä ollaan hyvällä mielellä onnistuneen shoppailupäivän jälkeen.Kannattaa lähteä äidin kanssa ostoksille..hän nimittäin osti mulle lastenkirppikseltä vaikka mitä: lapsen vuodevaatteita,harsoja,mulle valkoisen äitiyspellavahameen (just huippu löytö!) ja kesäisen bodyn.Lisäksi ostin vaatedivarista 3 e/kpl 2 nättiä tunikapaitaa äitiysvaatteeksi. : ) Nyt mulla on jo hyvä kokoelma äitiysvaatteitakin! :D Tämä väljä tunikamuoti suosii meitä,kaikkea ei tarvi ostaa kalliilla äitiysvaatekaupasta..
Sitten vakavampiin aiheisiin..olen pahoillani Nipsu,Tipetsu ja Sandrastiina,kun näyttää siltä että teillä kaikilla olis sektio edessä..Nipsu ei kylläkään vaikuttanut surulliselta..hm,aika yleinen tuo etinen istukka sitten tuntuu olevan,vaikka mun terkka väitti että ne istukat "lähes aina" nousee..joopa joo.Mulla on lähes sama tilanne,sillä minulla on istukka lähellä kohdunsuuta,1-2 cm päässä taisi olla.Ja mulla myös kontrolli ens maanantaina rv 30+2.Ei sitä sektiota silti minään tragediana kannata pitää,tärkeintähän se on että kaikki sujuu turvallisesti.Sektio ei tarkoita millään lailla epäonnistumista.Ja "säästyypähän" synnytykseltä..Monessa maassahan (mm. Euroopan maat,Yhdysvallat) tehdään sektioita huvin vuoksikin..siis siksi että äiti ei halua synnyttää itse.Kyllä minä silti uteliaana haluaisin kokea alatiesynnytyksen,mutta en kovin sure,jos se jää väliin.. : / -MB rv 29+3 P.S. Jos joku haluaa ostaa kehdon,niin tori.fi:ssä on myynnissä kaunis mäntypuinen käsintehty kehto.Turussa tämä siis..hinta 60 e.
 
Moi kaikille,
kirjoittelin tuossa su-ma valisena yona kun alkkareissa 3 lanttia joista en ottanut selvaa...Kiitos Bobble tsempeista, kaikki onneksi hyvin:). Marssin labor &deliveryosastolle jossa katsoivat monitorilla vauvan, pissa-ja verinaytteet otettiin seka tietty verenpaineet jne. Vauvalla kaikki OK, joskin paa oli "alhaalla lantiossa", viikkoihin nahden. Kohdunsuu kiinni ja kohdunkaula pitka, mika hyva juttu. Lanttia eivat oikein kommentoineet, eivat uskoneet sen olevan lapsivetta (jota pelkasin) mutta laakari oli huolissaan verenpaineista jotka ovat olleet joka kerta raskauden aikana hiukan koholla. Tanaan aloitin pissan vuorokausikerayksen, ensi ma on kontrollikaynti seka toita taytyy vahentaa. Onneksi se kay helposti kun olen ns. keikkaileva kotisairaanhoitaja, teen randomisti vuoroja viikossa, valilla on ollut tosi vahan tunteja, valilla enemman (nyt olen tehnyt muutaman viikon ajan 8 h yovuoroja 2 eri potilaan luona). Jatin nyt toisen "keissin" kokonaan ja jatkan 1-2 vuoroa viikossa pienen keskosen kotona jossa olin sunnuntainakin toissa.

Joten kaikki OK talla hetkella, paineita seurataan ja koetan ottaa iisisti, varsinkin kun tama krooninen unettomuus on olemassa joten koetan relata mahd.paljon ja nukkua enemman--tamakin helpottuu kun olen vain paivan pari viikossa toissa.

Morning Butterfly, taalla USAssa tosiaan on sektiot aika yleisia...voidaan tehda ihan vaan jos aiti haluaa. Itse en missaan nimessa halua ellei ole pakko, haluan "kokea" alatiesynnytyksen ja olen sen verran kaheli etta yritan luomuna...eli ilman laakkeita. Mutta tassa olen itselleni sen verran joustava etta jos tuntuu etta esim. epiduraalia tms. todella tarvitsee niin otan sen sitten kylla. Liikaa ei voi suunnitella etukateen koska suunnitelmat voi aina muuttua:).

Sukunimesta...ollaan naimisissa joten pojalle tulee yhteinen nimi. Tai tosin...minulla on valiviivallinen kaksoisnimi (tyttonimi-miehen nimi). Pojalle ilmeisesti tulee pelkka miehen nimi, mutta meksikolainen tapa (mieheni on sielta alunperin) on etta sukunimen jalkeen tulee aidin tyttonimi (ilman valiviiva). Ainakin epavirallisessa kaytossa (?). Joten voipi olla etta mina olisin Virtanen-Gomez mutta poika Gomez Virtanen (nimet muutettu, en ole oikeasti Virtanen-Gomez, haha :D) Ja taallahan on yleista keksia lapselle jo ennen syntymaa nimi, koska se pitaa olla valmiina sairaalasta lahdettaessa (sos. turvakorttia varten) ja olen huomannut etta nimi ei ole yhta "salainen" juttu kuin Suomessa, eli usein lapsesta puhutaan julkisesti jo annetulla nimella ennen syntymaa. Meidan pojasta tulee Gabriel (plus 2 muuta etunimea josta 1 supisuomalainen nimi). Ihanaa etta nimen keksiminen menikin lopulta niin helposti ja yhteisymmarryksessa...siita nimittain tuli muutama viikko jo kranaa miehen ollessa viela tyoreissulla...:stick:

Tulipa tehtya juuri hyvaa guacamolea!! Nyt katkarapupastaa vasaamaan...kamalat nalkakohtaukset yllattaa usein!:) Ja pastan kanssa otan lasin alkotonta punaviinia, vaikka se ei kylla oikein millekaan maistu...siis oikeaan punkkuun verrattuna:p

Hansman ja Gabriel-poika 24+1
 
Huomenta mammat. Nyt taitaa olla tällä äidillä pää pehmennyt ihan lopullisesti, joten apuja kaivataan. Te jotka olette jo äitiyspakkauksen saaneet niin voisitteko hieman "tutkia" muutamaa vaatetta? Katsokaas kun mä jostain käsittämättömästä syystä laitoin ne college-housut (harmaa, ruskea ja vaaleansininen) päällekkäin niin, että alimmaisena oli ruskeat (70cm) siinä päällä harmaat (60cm) ja päällimmäisenä siniset (70cm) niin ne siniset oli kaikkein lyhyimmät eli pituudelta mun mielestäni vastasivat kokoa 50cm, mutta vyötäröltä ne oli kaikkein leveimmät. Eli olenkohan mä saanut jonkun maanantaikappaleen, vai olenko jo niin kalkkis etten tajua uusinta "capri-muotia". :LOL:
 
Huomenta!

Onpas teitä monta sektioon joutuvaa/pääsevää.
Itelläni on takana yksi hyvä sektio kokemus,ja välillä tuntuu että voikunpa pääsiskin sektioon:whistle:
sillä yksi alatie synnytys takana myös,ja se oli jtn.aivan karmeaa tuskaa,ja kipua:|
No toivotaan että pääsisi tällä erää "helpommalla":p

Sokerit on nyt aamusta mittailtuna,ja arvot olivat hyvät,nyt sitten mietin et mittaisko jo nyt aamupäivästä ns.lounasajan,vaiko iltapäivästä?

Bobble mulla sama ongelma,liitoskivut vaivaa sen verran että housujen laitto ja sukkien on väliin hankalaa,mutta kenkien on vielä hankalampaa,käytän nyt pitkivartisia kenkiä,mutta kun ilmat lämpenee ja lumet sulaa kaikki,otan tennarit esiin,ne saa jalkaan ilman kyykistelyä:D
poks poks 26+0
 

Yhteistyössä