Heinäkuun Hellemasut 2012 **HUHTIKUU**

keltaisessa maailmassa ;) sitä pitäs ittekin olla parhaillaankin mutta täälä sitä maataan mahataudin kourissa. ripulilla saa juosta vähän väliä...lähes kaikki tulee ulos mitä juo/syö. päänsärky on ihan kauheaa ja pystyssä ei taho jaksaa olla.. lapsetkin taudissa myös ja pesukonehuutaa kura/oksennuspyykkiä täynnä kokoajan..

vauva on ollu tosi rauhaton.. ei oo reppanallakaan varmaan hyvät oltavat masussa ku siellä lorisee ku viemärissä konsanaan.

rubialle tsemppejä ja koitahan lepäillä!!

MB onnea tyttölupauksesta!!!

nytpakko koittaa jotain syötävää laittaa terveemmille yksilöille...

onona ja rauhaton nelonen 26+1
 
No huhhuh, vai että skandaalihakuisesti ollaan levitelty "tietoja" täällä elokuisista.. Sanattomaksi vetää. Ei mulla muuta.

Hei, kovasti tsemppiä Rubia, Noola ja Mirssu :hug: Toivotaan että kaikkien pienokaiset pysyisi matkassa vielä pitkään!!

Maanu ja Kepu 29+0 (30.viikko alkoi, hups!)
 
Täällä poksutaan rv 26!!

Tsemppiä kovasti kaikille joilla supistelee pahasti!! Toivottavasti pikkuiset malttaisi vielä pysyä masussa. :hug:

PTT: Täällä myös naaman kanssa ongelmia. Tosin jonkin verran on rauhoittunut alkuraskaudesta mutta finnejä pukkaa tasaiseen tahtiin, teki sitten mitä tahansa. Selkä ja rintakehä kukkii myös. Huoh. Olen nuorena kärsinyt lievästä aknesta ja nyt aikuisiällä viimein saanut naaman kuntoon niin nyt se on taas haave vain. :D

(.)
Eilen oli neuvolalääkäri, kaikki ok, kohdunsuu kiinni. Painoa vaan on alkanut tulla ihan liikaa. Että se siitä alkuraskauden onnesta kun paino lähinnä tippui.. :D Muuten ei ihmeitä, pissa ok, verenpaineet ok, hempparia ei otettu kun viime kerrasta vain 3vkoa. Masukin tuntuis kasvavan kun yläkäyrillä mennään. Seuraava neuvola oiskin sitten 3.5.

Nyt on itellä alkanut kamala stressi siitä että pitäis päästä jo vaavin huonetta laittamaan vaikka töitäkin ois vielä 1,5vkoa jäljellä. :D Mies parka, alkuun olin "ei mitään kiirettä" -asenteella ja nyt pitäis kaikki saada heti.

Omena ja Pikku N 26+0 POKS!!
 
Heippa kaikki!

Muakin vähän jopa hymyilytti tuo kommentti, että "tietoja levitellään". Aika julkista tietoahan tuo on, kun täällä keskustelupalstalla kirjotellaan, eipä sitä tarvii paljon levitellä kun ihmiset sen osaa itse täältä lukeakin. Huh huijaa.

Mutta asiaan, joku kyseli hiljasesta masuasukista, täälläkin hiljasempia päiviä, mutta luulen että on vaan niin päin ettei potkut tunnu niin selvästi, sydänäänet kuitenkin aina kuunnellut, jos jää vaivaamaan :)
Mä kanssa epäilen, että meidän poju on poikittain, tai ainakin eilen oli, kuulu nimittäin sydänäänet tosta navan kohdalta ja muutenkin potkuista päätellen.
Mua on alkanu vähän ressaamaan kaikki tekemättömät työt, pitäis kevät siivous tehdä kaappeihin, lapsen huone sisustaa ja ensin tietty hommata ne kamat sinne, ja kaikki mitä pitää vielä ostaa, huoh! ja kun oon sellanen ihminen, etten jätä mitään ikinä viime tippaan. Täytyy alkaa vaan pikkuhiljaa toimimaan.
Selkä ongelmat tuli tännekin, tosi kipeä oli eilen ekan kerran, mikään ei auta. Mielenkiintoset loppuajat tulossa töissä, oon toukokuun loppuun täysipäiväisesti ja teen seisomatyötä :/ ei hampaita naurata!

Tsemppiä supistuksistä kärsiville! Minä en tiiä niistä vielä mitään, onneksi. Kasvatellaanhan vauvat hyvän kokoisiksi :)

M-a-y+pikku-parooni 26+1
 
Yksi hymyilijä ilmottautuu täältäkin :D Aiemmin en muiden pinoja oo edes käynyt lukemassa, mutta nyt oli pakko (ai mikä elämä?!;)) Joskus vaan tulee reagoitua aika vahvasti toisiin asioihin. Mä tosiaan oon kovin helposti ärsyyntyvä näin pulleana.
Sanoin miehelle et jos tää raskaus jatkuisi vielä kovinkin pitkään, niin varmaan erakoitusin. On aika vähän ihmisiä joita jaksan ja haluan nähdä ja tosiaan ärsyynnyn niin herkästi. Mua vaan käy joku tyhmä juttu ärsyttään aivan hulluna ja sit oon pahalla päällä. Ehkä tää menee ohi joskus. Ja mua ahdistaa ihan hulluna kun pitää asua vanhempien luona toukokuu!!!

Mua kiusaa jatkuva nälkä! Eilen tein jo ison saavin hedelmäsalaattia jääkaappiin ettei tuu leipää ja herkkuja puputettua. Ja joka ilta oon nyt keittänyt kaurapuuroa kun se tuntuu pitävän nälän aamuun. Eikä oo paha olo aamulla. Ruista en oo nyt käyttänyt ollenkaan niin kuvotukset on jääneet ja ilmavaivat vähentyneet tosi paljon. Maha on kasvanut ihan älyttömästi, tuntuu jo olossa et on pullero. Joutuu ottaa isompaa kevättakkia käyttöön varmaan ensi viikolla. Se onkin niin iso et menee varmaan loppuun(istuu muuten hartioista TOSI hyvin;))

Ootteko muut käyneet fysioterapeutin ryhmässä odottaville mammoille? Mä olin tänään. En nyt kokenut kauheaa hyötyä mut olihan se ihan kivaa ajankulua. Mä en vaan tykkää kun mulle sanotaan et ei saa tehdä sitä ja tätä. Toivotaan että meen vauva ei peri tätä piirrettä multa :D Oon mennyt tän raskauden aikana nyt vähän niin et teen kaikkea samalla tavalla kun ennenkin jos tuntuu ihan hyvältä. Ja niin aion jatkaakin!

Tsemppiä kaikille joilla vaivoja :heart:

Kati ja Den Lille Prinsen 29+0 (pokss)
 
"Tietojen levittely"!!!! Buhahahaahaa :LOL:

sairaalakassi No sellasta en oo kyllä miettiny vielä yhtään, tai olen mä nyt vähän miettinyt mutta en missään nimessä sellasta ala vielä pakkaamaan. Haluan sitä paitsi vielä hommata sellaen imetysyöpaidan.

Kiukutuksista Mulla ei ole vielä ilmennyt mitään sellaista, itse asiassa oon ihan pelottavan hyvillä fiiliksillä ollu viime aikoina. Mikään ei ärsytä :) Toivottavstai ei tulekaan sellaisia raivokohtauksia, oon ollu tosi ilonen, että koko raskaus on tähän asti ainakin mennyt psyykkisesti tosi tasasissa tunnelmissa, sellaisissa kun olen normaalistikkin. Mies siitä varmaan eniten kiittää :D

NuttyKitty ja Rapu 27+3
 
Nonni, olin viime kirjoituksessa viikkoa edellä aikaani. Eli nyt on rv 28+1 (ja kun viimeksi oli olevinaan jo 28+6) :). Mulla on viimeiset 2 työpäivää edessä, ja tekemättömät työt stressaa tääläkin. Aloin jo pohtimaan, että pitäiskö sittenkin mennä vielä ens viikolla töihin :). Toisaalta taas uskon, että minusta ei ole enää "hyötyä". Ehkä torstain ja perjantain työvuorot on piiiiiiiiiiitkiä. Edelleenkin on vaikea saada sanottua työkavereille että olen jäämässä tällä viikolla pois :), ehkä juoruilu hoitaa homman puolestani.
 
Mä tosiaan oon kovin helposti ärsyyntyvä näin pulleana.
Sanoin miehelle et jos tää raskaus jatkuisi vielä kovinkin pitkään, niin varmaan erakoitusin. On aika vähän ihmisiä joita jaksan ja haluan nähdä ja tosiaan ärsyynnyn niin herkästi. Mua vaan käy joku tyhmä juttu ärsyttään aivan hulluna ja sit oon pahalla päällä. Ehkä tää menee ohi joskus. Ja mua ahdistaa ihan hulluna kun pitää asua vanhempien luona toukokuu!!!
Ihanaa että muillakin on näitä hirveitä ärsytyskohtauksia. :D Mulla on nimittäin myös, yksi väärä sana niin minä nään punaista, savu nousee korvista ja sit ei oo mikään hyvin. Tajuan isekin että yleensä suutun ihan tosi typeristä jutuista ja sellaisista mille en normaalisti edes lotkauttausi korvaani mutta nyt ei mahda mitään. Ja tosiaan monesta ihmisestä on tullut sellainen että ei millään jaksais. Tsemppiä kovasti toukokuulle Kati!

Sehän se unohtui aiemmin mainita että ainakin nyt neuvolalääkärissä vaavi oli pää alaspäin masussa. Ja tuntuis vieläkin olevan kun potkut tuntuu ylhäällä ja navan alla sit ilmeisesti nyrkkeillään. :D No ehtiihän tuo vielä kääntyillä kun tilaa on.
 
Sama täällä kati-81, ärsyynnyn nykyään aika suhteellisen helposti, ja jotenkin musta on tullut kauhean suojelevainen tätä pientä poitsua ja perhettäni kohtaan, konahdan kyllä nykyään aika herkästi jos tunnen tulleeni loukatuksi tms.
Ja sitten oon huomannut, että täällä kaksplussan puolella ymmäretään asioita herkästi väärin, onhan se asia vaikeampi kirjoittaa kun sanoa, sanomalla tietäis äänenpainon yms, täällä jo välimerkkien puuttuminen tai huutomerkit muuttaa asian tarkoitusta. Mulla muutaman kerran noussut joistain kommenteista karvat pystyyn, kunnes oon hetken miettiny, että no ehkä sitä asiaa ei noin tarkoitettu :)
Mutta "onneks" en oo tän ärsyyntymis-vaivanikaan kanssa yksin. :>
 
  • Tykkää
Reactions: Omena85
Mua alkoi tänään ihan silmittömästi ärsyttään, kun mun tuttu sanoi päin naamaa, että kyllä sun poskista näkee, ettei ne kilot ole pelkästään menneet mahaan... Tuli ihan
hirveän paha mieli, vaikkei varmasti tarkoittanutkaan pahaa :(

Mulla oli tänään neuvolalääkäri. Kohtu on kiinteästi kiinni, eli ei tarvinnut olla yhtään huolissaan niistä harjoitussupistuksista... Sitten voin kuulemma vähän huolestua, jos alkaa useita oleen tunnissa ja pitemmän aikaa.. Mutta antoi selästä saikkua loppuajaksi (puoleksi toista viikoksi :) ) Ihan kiva oikeastaan jäädä kotiin, eikä kuitenkaan tarvitse nyt murehtia mitään, mutta silti tuli jotenkin luovuttaja-olo, kun en kestänyt loppuja päiviä töissä :(

Tsemppiä kaikille kipuileville ja supistuksista kärsiville!


Jebbis + mini 30 + 2
 
Ihanaa, että muillakin on ärsytystä! (Vaikkei ehkä olekaan kovin hyvä ilonaihe). Ja myös tuo laskenut ihmisten sietokyky kuulostaa kovin tutulta. Itse olen konahtanu viimeksi isosti omalle miehelle, kun meni laukomaan hienon "vitsin".

Selkä on viime päivinä alkanut ilmoittelemaan itsestään vähän ikävämmällä tavalla ja ilmeisesti noita supistuksiakin on nyt useita jo päivässä. Eikä tarvitse tehdä edes juuri mitään, että alkaa olo muuttumaan tukalaksi ja liikkuminen lähinnä raahustamiseksi. Tänään piti korkata suunnistuskausi tytön ja koiran kanssa, mutta voipi olla, että jää väliin. Mökötän sen sijaan sitten kotona rauhassa yksin...

Pieni stressi vaivaa tekemättömistä hommista, siis opiskeluhommista. Kuun vaihteessa on ison kurssin etätehtävien palautuspäivä ja ne ovat vielä pahasti vaiheessa. Onneksi on vielä kaksi viikonloppua, jolloin ehdin niitä tehdä. Sen jälkeen voin alkaa miettimään jotain kaukalon hankintaa jne. Kohta pitäisi aloittaa myös kuistiremontti, jotta se saadaan valmiiksi ennen heinäkuuta. Uskon vahvasti, että tämä ei ulos tule ennen laskettua aikaa ellei käynnistykseen päädytä aiemmin. Joten remppa-aikaa on vielä. Pääsen taas valikoimaan laattoja, jeah! :)

Töissä olen alkanut valmistelemaan projektin vetovastuun siirtoa toiselle henkilölle ja sen suhteen näyttääkin aika hyvältä. Suurin työmaa taitaa olla reilun kolmen vuoden
ajalta paperien ja sähköpostien siivoaminen, arkistoiminen ja työpisteen siivous. Onneksi kesäkuulle on vielä reilusti aikaa (hahaa, kohta on toukokuu).

Mahassa on kovin vilkas asukki ja pääasiassa potkut tuntuvat oikealla kyljellä ylhäällä eli ilmeisesti tuolla ollaan jo pää alaspäin. Joskus kyllä tuntuu pyörimistä ja vääntyilyä, mutta pääasiassa tuo oikea kylki on se, jossa pieni viihtyy.

Aurinkoista päivän jatkoa kaikille!
 
Huhhuh, vielä ois 30 päivää töitä :) Mutta kivalle näyttää kalenteriviikot ja työpäivien määrät: 5 pv, 3 pv, 5 pv, 3 pv, 5 pv, 4 pv, loma, loma, 4 pv, ä-loma :D

Eilen olin lenkkeilemässä pururadalla (jossa sai tosin rämpiä 10 cm lumessa) ja tänään on ollut tuolta nivusten seudulla kovat kivut :/ onko muilla samaa ongelmaa?
 
Olihan se elokuisten pino käydä lukemassa ja täytyypä todeta että hohhoijaa :$ Kyllä on tehty nyt kärpäsestä härkänen. Ullis82:n kirjoitus oli mun mielestä hyvässä hengessä kirjoitettu toteamus eikä suinkaan mitään sensuurinhakuista tietojen levittämistä. Ja kaiken lisäksi, siellähän se tieto elokuisten pinossa oli kaikkien luettavissa...

No se siitä ja takaisin itse asiaan :)
Kärsivätkö muut matalasta hemoglobiinista? Mulla oli toissa kerralla neuvolamittauksessa hb 111 ja aloin siinä vaiheessa syömään Maltoferia 2 purutablettia per päivä. Nyt viime viikolla neuvolassa hb oli laskenut vieläkin ja oli vain 95 :( Ja olo on tietty sen mukainen: yksi kerros rappusia jalkaisin ja meinaa jalat pettää. Neuvolalääkäri oli vaan sitä mieltä, että kuuluu tähän vaiheeseen (no joo, ymmmärrän senkin, tosin ekassa raskaudessa hb pysyi koko ajan hyvänä), mutta mitään muuta jeesiä ei tarjonnut. Ei edes sitä sairauslomaa, joka olisi kyllä tähän saumaan ihan tervetullut!
 
Jebbis voi helvetti mikä kommentti siltä sun tutulta. Välillä musta tuntuu kans että raskaana olevalle saa sanoa ihan mitä vaan.. Mulle tuli samanlainen fiilis appiukkoni kommentista pari kuukautta sitten, "että kyllä sulle selvästi jo vähän painoa on tullu." Njoo, on tullu, silloin ei edes ollut tullu kuin 4kg! Eihän ne ihmiset pahaa kait tarkota, mutta yhtään ei osata ajatella että se paino on raskaana olevalle naiselle monesti arka paikka kun yrittää muutenkin sopeutua muuttuvaan kehoon.. raskaus antaa kait oikeutuksen kommentoida painoa kun aina ajatellaan että sitä tulee..
 
Viimeksi muokattu:
SEE
Toka sokerirasitus tässä raskaudessa takana ja tuloksetkin jo sain. Kaikki arvot olivat edelleen hyvät joten nyt ehkä uskallan jo huokaista että edellisen raskauden diabetes ei nyt toistukkaan. Olen niiiiiin iloinen!!!

Tämä viikko mennyt kaappeja siivotessa ja hieman jo pakkailessa. Pitää yrittää nyt vaan joka päivä vähän tehdä ton muuton eteen ettei sitten toukokuun lopussa olisi niin kova homma. Tätä tavaraa kun meidän nelihenkisellä perheellä riittää!!! Voi kun muutto olisi jo ohi ja saisi kaikki vauvan tavarat valmiiksi niin voisi yrittää keskittyä sitten loppuraskauteen.

T:SEE rv 27+3
 
Tervehdys!

Täällä ollaan reissun päällä. Nyt vietelläänkin loppuviikko minun vanhempien luona ja vasta sunnuntaina suunnataan kotia kohti. Kyllä huomaa, että reissussa ollaan oltu, mutta kivaa on ollut. Neiti on ehkä vähän stressaantunut, mutta nyt on asettunut onneksi.

Muuten ei erityistä. ensimmäiset suonenvedot oli viime yönä ja häpyluu on kipeytynyt, mutta ehkä noita vaivoja oli aika saadakin? Mutta ei vielä onneksi mitään sen kummempaa. Huilia tarvitsee pikkasen enemmän, mutta muuten ei ole olossa onneksi sen kummempia.

Mutta pikaisesta omaa napaa, pitää keskittyä kommentointiin, kunhan kotiutuu.

Kattiina ja pirpana 26+6
 
Jaha, jospa minäkin aktivoituisin vaikka olen aika lailla kyllä sivusta tähän asti kirjoitteluita seuraillut. Nyt sain tänään huonoja uutisia, viimeinen arvo sokerirasituksesta juuri rajalla joten diagnoosinhan se heti pukkasi. Nyt sitten seurailu ja mittailut kotona ja sitten katsotaan jatkosta. Nivuskipu vaivaa myös aika lailla ja kivuliaita suppareita ollut jo vkosta 17, edelleen vaan lisääntyen. Mikähän siinäkin oikein on?! Vähän samaa vikaa täällä että voisi erakoitua pikku hiljaa kun on tuo ärsytyskynnys suht matala.
Rva79 rv 28
 
Nuttukitty: juu, niinhän se taitaa olla, että ihmisille on helpompaa huomauttaa painonnoususta, jos ne on raskaana, kuin että olisivat "vain" lihoneet... Kyllä ainakin itseä harmittaa, vaikka sen painonnousun tiedostaakin, mutta on se silti jotenkin hirveä paikka :(
 
vai levitellään täällä nyt muka tetoja ja lietsotaan hysteriaa vai kuinka se ny olikaan :D
työmotivaatio on täysin kadonnut. Viä ois 8 vkoa töitä :D kyllä mä nyt ainakin tuonne 30vkolle asti sinnittelen jos ei oo kohdunsuulla tapahtunut mitään muutosta kun ens vkolla on neuvolalääkäri. sairaalakassia en oo viä pakannu enkä oikeen sinne miettinytkään mitään.
Tänään nasahti äitiysavustus tilille ja menin ja tilasin baby björnin balance sitterin. kenelläkään kokemusta kyseisestä sitteristä? miellitty silmää ja ennen kaikkea vaikutti helpolta pestä :D meinaako joku hankkia tai on hankkinut leikkimaton ? esikoisella oli mutta annettu eteenpäin ja nt mietin että hankkisko sellasen vielä. Esikoinen kyllä viihtyi siinä hyvin.
ärsytystä on täälläkin :D ja myös sellasta alakuloista mieltä :/ ahdistaa kun on vielä niin pitkä pätkä töitä ennen älomaa...
Lenkille ei voi haaveillakaan enää työpäivän jälkeen niin kovat liitoskivut on kun kotiin pääsee.

Voikaahan hyvin mammat

ludmilla+muru 25+2
 
Tänään oli neuvolalääkäri rv 28+0, laitan sulkuihin viime neuvolan tietoja rv 24+4
Paino +671g/vko (598g/vko)
turvotus -/+ ( )
Verenpaine 118/76 (116/76)
Pissa puhdas (puhdas)
Hb 127 (122)
Sf-mitta 29cm (26,5cm)
Sydämen syke olisko ollu 120 (viimeks 140) nää ei merkkaa tohon korttin muutakuin pelkän plussan
Liikkeet ++ (++)

Paikat kiinni eikä merkkiäkään kypsymisestä vielä, onneks. Tää toinen neuvolatäti eikä lääkäri osannut sanoa mun noista sokeriarvoista mitään. Joten soittelen huomenna toiselle neuvolatädille ja kyselen, ja jos sekään ei osaa sanoa ni soitan sitten äippäpolille.

Raudasta, meillä saa neuvolasta tota obsidania yhden purkin raskauden aikana ilmatteeks. Itse meinasin et kokeilisin nestemäistä rautaa, jos vaikka imeytyis paremmin, tosin oli kyl nyt hb hieman noussut. Lisäks yritän ottaa raudan aina sillai etten syö hetkeen aikaan ennen enkä jälkeen mitään ja otan sen c-vitamiini poretabletin kanssa tai lasillisen appelsiinimehua

Maijamehi ja katkarapu rv28+0
 

Yhteistyössä