Heinäkuun hellemasut 2012 -HELMIKUU

Ihana lukea näitä teidän muiden ultrakuulumisia, itseä jännittää aivan hulluna huominen rakenneultra!
Hippuliina tosi inhottavaa että jouduitte tuollaisen lääkärin tutkittavaksi. Ihan kun olisi joku btw asia. Uskotaan että kaikki on hyvin ja saatte parempaa tietoa ja varmuutta asiaan.
Nyt yrittää nukkumista...o-ou..|O
 
Bom
Hei ja tervetuloa uusille! :flower:

Kivoja ultra-kuulumisia on jo monilta tullut. =)

Voi että niitä hormoneja. Kävin esikoisen kanssa katsomassa Disney On Ice ja nyyhkytin - voi miten ihanaa, miten Minni -hiiri luistelee. :D Luin tänään Vauva -lehdestä sukupuolisensitiivisesta kasvatuksesta ja silmät kostuivat. En edes ole koskaan tietoisesti kiinnittänyt huomiota siiheen, miten mun lapset puetaan tai millä ja kenen kanssa he leikkivät. Tuli vain niin surullinen olo, kun miettii kaikkia maailman ongelmia, mitkä syntyvät epätasa-arvosta. :ashamed:

Tarvikkeista. Aikoinaan ja nykyäänkin olen tehnyt kaikki päätökset itse. Mies voi olla samaa mieltä, mutta loppujen lopuksi minä olen se, joka niitä vaunuja työntelee, autolla lapsia kuskailee, vaatteet päälle pukee, vaipat vaihtaa ja ruuat syöttää. Mies oli esikoisen kanssa kotona 2 kuukautta, kun kävin siinä välissä päivätöissä + iltaisin jumppahommat. Kyllä hän ymmärtää, että käytännöllisyyteen kannattaa satsata, vaikka hän ei tykkääkin, että olen saanut niistä lastentarvikkeista maksaa joskus hirveitäkin summia. Meillä ei ole sisaruksia eikä ole saatu mitään lainaksi. Onneksi on isovanhempien puolelta tullut apua.

Vaunut on Emmaljunga Duo Edge -yhdistelmät metallirungolla, ostin v. 2009. Olen ollut tosi tyytyväinen niihiin, paitsi nyt syksy-talvi on tullut monta kertaa paikata renkaita. Voiko johtua siitä, kun esikoinen on matkustanut seisomalaudalla? Vuosi sitten ajoin viikko ennen kuopuksen laskettua aikaa kauppaan ja siellä kokeiltiin esikoisen kanssa P&T Explorereita. Rattaat lähtivät mukaan samaan tien. Ihan ok rattaat. Näillä vedettiin kaikki pidemmät koiralenkit. Nykyään en oikein jaksaa niiten kanssa, kun isoja nelipyöräisiä rattaita on paljon helpompi työntää. Kaapista löytyvät myös yhdet Moon Kiss+ matkarattaat. Turvaistuimet - Emmaljungan First Class 0+ -kaukalo jalustalla, isofixillä, adapteri on yhdistelmien runkoon. 1 v pääsi nyt isosiskonsa tuoliin - Besafe iZi Combi X3 Isofix. 3 vuotta täyttänyt neiti sai uuden turvavyöistuimen - Besafe iZi UP X2.

Bom ja "pikkuvarpaat" 16+1
 
Moi

Sairaslomalla on aikaa kirjoitella, tai niin sitä ainakin luulisi=)
Mulla on ollut kamalaa yskää (johon söin jo amoxin-antibioottikuurin), sillä yskä lähti, mutta tilalle heitti vallattoman flunssan. Töissä kävin taudin kanssa kolmatta viikkoa, vaikka saikulla olisi kuulema pitänyt lääkärin mukaan olla. Eilen sitten otin järjen käteen ja hain saikkua. Poskiontelotulehdushan se siellä kökkii, ja ensi viikolla täytyy mennä punkteeraukseen jos ei hellitä tämän viikon aikaan. Yök!

Meillä on se Egyptin reissu jo ihan hollilla, lähdetään hiihtolomaviikolla. Silloin olisi kiva olla terveenä. Tämä voi kuulema olla myös influenssaa, koska otin sen rokotteen vasta kolmisen viikoa sitten, jo yskän olleena päällänsä, että kiva. Nostaisi kuumeen ja menisi pois, vaan ei!

No asiasta kukkaruukkuun.
Olo on muuten mainio ollut. Poika potkii kovasti, ja dopplerinkin taidan jo luovuttaa eteenpäin työkaverille (vink,vink!;) Mulla on vielä toinen tai oikeastaan kolmas rakenne ultra 6.3, sitä kovasti odotellen.
Neuvolassa kävin maanantaina. Siellä oli joku sijainen, ja kahteli mun painon nousua vähän pahalla. Ai että ärsytti! Mulle siis tuli painoa ekan 10 vkon aikana 5kg, ihan varmaan siksi kun söin huonoon olooni. Nyt oli tullut yhteensä 7kg. Muissa raskauksissa paino noussut 14-17kg, joten nyt kuulema jo reilunlaisesti. En aio kyllä silti asiaan paneutua, mä nautin kaikesta suuhunpantavasta mistä huvittaa. Lähtöpainoltani Olen normaalikokoinen (168/60), joten mietitään kiloja synnytyksen jälkeen=)
Hankinnoista:
En ole hankinut juuri mitään. Alkuraskaudessa, kun kuulin odottavani kaksosia, ja jaoin uutisen heti töissäkin, niin sain muutamia pieniä vaatteita lahjaksi. Olen ajatelut pukea tämän pojan 68cm asti tytön vehkeisiin=), ja eihän kesällä edes tarvi vaatteita! Kyllä niitä varmasti sit tulee lahjaksi syntymän jälkenkin. Kaikkea muuta meillä on. Sängyt, sitterit, kaukalot ,ammeet ym, tulevat kierrosta ja vaunut meillä onkin vain 2 v. vanhat. Onneksi ei mene rahaa semmoisiin.
Kuinka pitkään muuut aikoo olla töissä? Mulla on enää muutama vikko jäljellä( jos positiivisesti katsotaan=),eli jään pois huhtikuun lopussa. Olen kesälomalla toukokuun ja sit äippälomalle. Eli ei ole enää kuin 10 viikkoa!!!Meinasin olla niin katala, että pidän pienimmän vielä hoidossa toukokuun, en tietty joka pv, että saan oikeasti vähän levätä. Sit kesäkuun alussa kaikki 3 ovatkin kotona, joten hermothan siinä varmasti menee. Toivottavasti on kuuma alkukukesä, että pääsee lapset uimaan. Itse sitä tuskin enää sit pääsee.
No eipäs muuta. Mökki lämpii ja pyykkikone laulaa. Itseni pitäsi vääntäytyä kauppaan, pakko.

jaana ja poika 18+2?
 
Viimeksi muokattu:
Hello! Onnea kaikille hyville ultrakuulumisille :flower: Tänä aamuna käyty ultrassa itekkin. Kaikki näytti oikeen hyvälle ja oli niinkuin pitikin. siromman puoleinen kaveri kuulemma. Istukka oli NP ultrassa edessä mut nyt se oli aivan takana. Ja liikkeitä oon tuntenu jo monta viikkoa aika selkeinä. Kysyin sitten sukupuoltakin ja kuulemma POIKA! Tähän asti ku oon jotenkin eläytyny siihen että ehkä tyttö olis ni meni vähän pasmat sekaisin. Eihän se tietenkään varmaks sanonu mut sano kuitenkin et herralta näyttää. Kuinkahan luotettavia nää lupaukset on? Ei varmaan kannata vielä hankkia kaapillista poikien vaatteita.. Mut ihana et kaikki oli kuitenki kunnossa. otan mielelläni vastaan niin tytön kuin pojanki :heart:

Töistä Olen ajatellut jääväni äippälomalle1.6. ja pitää sitä ennen 4 viikon kesäloman. Eli jään pois ehkä viikolla 19. Tosin tämä on vasta eka raskaus enkä tiedä mitä tuleman pitää että pienellä varauksella. Issiasta kun on muutenkin ni toivottavasti se ei pahene kauheesti.

Tsemppiä ultraa odotteleville. :)

Maisa ja pirpana 19+6
 
Viimeksi muokattu:
Onnea kaikille ultrakuulumisista!! niitä onkin tullut jo paljon!!
Itselläni tasan viikko ultraan,ja kyllä hieman jännittää!!

Tässä on tullut nähtyä jo yksi vauvauni,ja kaksi ultra unta,jotka on olleet kyllä aivan sekounia:D
onko muut nähneet vauvaunia? itse tuossa unessa ei näkynyt sukupuolta,mutta toisessa ultra unessa se oli poika.

itselläni ei ole töitä,kun olen työtön ollut jo pitemmän aikaa,ja kotosalla tuon 3v:n kanssa,mutta eilen sit pistin hakemuksen päiväkotiin,josko kuopus aloittaisi siellä heinäkuun loppupäivinä,ei tietenkään kokopäiväisesti,vaan olisi 3krt/vk siellä.

Liikkeistä eilen tuntui ekaa kertaa kaikista eniten liikkeitä,siis luulen että tunsin kunnolla sen myllerryksen,kun liikkui,mutta potkuja en ole tuntenut vielä.
Mun tekisi jo kamalasti mieli osteskella kaikkea tavaraa,mitä täytyy,ja uusiakin vaatteita,mutta vielä pitää odottaa maltillisesti. Ensin pitäisi se hoitopöytäkin hankkia,johon sit saisi ne vaatteet ja tarvikkeet.
kuka hankkii sellasen katos systeemin pinnasängyn päälle,semmosen verhon? itse en ole ajatellut hankkivani,luulen että pelkät pinnasängyn pehmusteet piisaa,molemmilla tytöillä on ollut kyllä kyseinen "katos".
PTT 19+1
 
Mäkin olen jäämässä mammikselle tod.näk 1.6. Pidän lomat sitten 2013 perään, sillä hoitovapaalle en ole jäämässä. Hirveän nopeasti aika menee, rakenneultra JO maanantaina. Siistii nähdä pikkuinen :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Maisa90
Heippa kaikille pitkästä aikaa!
Ihania rakenneultrakuulumisia jo monella, meillä tuo edessä 27. päivä. En malttais oikein odottaa =)
Toivottavasti nähdään sukupuoli ja toivottavasti on tyttö, ei muuten mutta meillä ois mielessä täydellinen nimi tytölle ja pojan nimestä ei päästä millään yhteisymmärrykseen... Oikeesti ei niin mitään väliä mutta hiukan enemmän toivoisin sitä tyttöä tällä hetkellä.
En oo tehnyt vieläkään mitään hankintoja, kaipa sitä ehtii lähemmin... Vaunuiksi oon nyt jo jonkun aikaa ajatellut Brion Singejä, miellyttää silmää ja näyttää käteviltä. Lisäksi pitää joku kantoliina/-pussi ostaa, varasin meidän poppoolle ens joulukuulle matkan etelään ja lentokentällä on tullut aina vauvojen kanssa käytettyä noita kantovälineitä rattaiden luovuttamisen jälkeen.
Liitoskivut on aivan kamalat, ennen ei oo tässä vaiheessa vaivannut vaan ihan viimeisillä viikoilla ja pelkään ihan mitenkä pääsen loppumetreillä liikkumaan kun nytkin tekee tiukkaa. Mieli halajais lenkille mutta puolen tunnin kävelyn jälkeen sattuu niin että loppuilta itkettää :(
Tässä on nyt jos jonkunsortin stressiä ihan vauvasta johtumattomista asioista ja kun olen muutenkin huono nukkumaan niin yöt on olleet ihan hirveitä, viime yönä nukuin 3 tuntia, aamulla sohvalla "koiranunta" vielä reilu 2h, olo on kuin krapulaisella. Tää on inhottavaa. Mitään lääkkeitä en haluis raskausaikana millään syödä (muuten on välillä ollut pahimpina aikoina nukahtamislääke ja melatoniini käytössä). Vinkkejä hyvään uneen kellään?

kuures 19+2
 
Hankinnoista vielä oli PTT kysellyt.
Meillä ei siis ole mitään, hoitopöytää ei tulekaan, kahdella ekalla muksulla oli ja koen sen aikalailla turhaksi ja rumaksi. Vaipat vaihdetaan varmaan alkuun kodarin tasolla ja jatkossa ihan sylissä/sohvalla/sängyllä.
Myöskään katosta ei tule meidän pinnasänkyyn, tykkään suht pelkistetystä sisustuksesta =)
 
Jo tuonne Facebookiin päivitinkin kuulumiset:) Rakenneultra on nyt takana ja kaikki elimet paikallaan<3 Pikkuinen paljastui pojaksi,lupasin etten lottoa enää ikinä kun niin vahvat tyttöfiilikset oli:D Mies on ihan hölmistynyt,toivoi raukka niin kovin tyttöä. Mutta siis hyvin varmalta ultraaja vaikutti kun sanoi että sanokaapa mielummin vaikka Pekka kun Pirkko ja näytti pippelin siitä ruudulta.
Kävin sitten ostamassa muutaman sinisen vaatteen noin fiilistelyn vuoksi;) Vaunut ja turvakaukalo on jo hankittuna liikkeessä.
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos MB! Mulle voi siis päivittää poikalupaus

Kati meillä siis sama "kohtalo" :LOL: Mies odotti kovasti tyttöä. noo. on silti se 5 prossan mahollisuus et kätilö oli väärässä. Onneks ei olla hankittu mitään vielä. ja toivottavasti vauva saa 2,5 vuotiaalta serkkupojalta läjän vanhoja vaatteita :D
 
  • Tykkää
Reactions: kati-81
Ihania ultrakuulumisia tullut, ja toivottavasti tulee paljon lisää :heart:

Mulla alkais äippäloma 29.5. Ensin ajattelin, että säästän lomat (5,5viikkoa) sitten ens vuodelle, mutta kyllä mä nyt ainakin sen yhden viikon pidän ennen äippistä (jos vaikka tyyppi syntyykin etuajassa). Mieli tekisi kyllä kaikki pitää, mutta pakko ajatella rahapuolta, ajattelin nimittäin jäädä joksikin aikaa hoitovapaalle.

Eilen menetin itsehillintäni täysin, ja shoppailin netissä läjäpäin vauvanvaatteita..:whistle: Lisäksi ensimmäinen tavara tuli hankittua, amme =). Vaunut ostetaan kaverilta käytettynä, muuta ei ole vielä ehditty miettimään.

Eilen tuli postissa miehen ostama bolakoru, on aika hauska :).
 
  • Tykkää
Reactions: Jebbis
Jossain välissä vilkaisin kesäkuisten keskustelua, ja siellä tuntui olevan pelkkiä tyttöjä tulossa, kun taas täällä näyttäisi moni saaneen poikalupauksen :)

Isellä ei ole fiiliksiä suuntaan eikä toiseen, mutta aina kun elämäni aikana nähnyt vauvaunen, on mibulla ollut poika! Ehkä siksi, että tyttöä toivoisin tosi kovasti ;) Mutta poikaan olen aina asennoitunut :D

hertta ja pikkuhoo 19+3
 
Tervehdys!

Täällä on yövuoron jälkeen edelleen ihan sekaisin, mutta josko tästä pirityisi ennen uutta yövuoroa.

Äitiyslomalle jäännistä on ollut puhetta, minulla alkaa äitiysloma 14.6 ja pidän sitä ennen tämän vuoden lomat pois eli jään lomalle 14.5. näillä näkymin. Ensi vuodelle kertyy kuitenkin uusia lomia, joista pidän pakolliset 15 päivää pois ja jään siitä sitten äitiyslomalle. Minulla on vielä säästössä säästövapaita ja noista tulevista lomapäivistäkin jää säästöön, niin ei ole sitten ihan lomatta, kun palaa töihin. Hoitovapaan ajalta kun ei lomia kerry ja nyt katkeaa vanhempainvapaa niin sopivasti huhtikuun loppupuolelle, niin ei ehdi vuodelle 2014 lomia kertyä. Kaikkea sitä pitääkin pohtia :D. Mutta inhottava olisi ajatus, että kun palaan 2014 töihin (näin olen suunnitellut), niin lomia ei ole ennen kuin vasta 2015 kesällä pidettäväksi.
 
Ihanaa, että hyvät ultrakuulumiset jatkuu! Poikia on tosiaan tulossa heinäkuussa. Mutta eikös maailmassa synnykin hieman enemmän poikia kuin tyttöjä. Omaa rakenneultraa kovasti odottelen :)

Eilen ilmeisesti poksumisen kunniaksi pieni veijari aloitti illalla kunnon karnevaalit tuolla kohdussa ja tuli niin pintaan, että mieskin tunsi pienen töytäisyn vatsan päältä. Ihanaa :heart: Oltiin molemmat todella onnellisia ja mies varsinkin tuntui heräävän tähän tilanteeseen ihan uudella tavalla. Esikoista kun odotetaan, ei ole mie vielä kunnolla osannut asennoitua vauvaan, mutta nyt oli ihan innoissaan.

Mitään hankintoja ei edelleenkään olla tehty. Viikonloppuna mennään etsimään minulle tukivyötä ja samalla katsastetaan paikallisten lastentarvikeliikkeiden vaunu- ja turvaistuinvalikoima sekä katsotaan jo portteja, joilla rajata koiran aluetta. Täytyy käydä myös K-Raudassa katselemassa maali- ja tapettivaihtoehtoja.

Opettajana kun työskentelen, toivoisin jaksavani kevätlukukauden loppuun. Kevätjuhla on 2.6, joten sinne pyritään. Haluaisin olla itse lähettämässä kutoseni pois alakoulusta. Siitä onkin sitten mukava jäädä kotiin valmistautumaan pienokaisen syntymään vailla huolia ja murheita.

Tässäpä kaikki tällä erää..

sopaka & mutkula 19+1
 
Minut saa poistaa listalta

Minnuska poistuu listalta ja odotuspuolelta :'( meidän pikkuinen ei jaksanut pidemmälle. Tänään ultrassa ei löytynyt sykettä :'(

Viimeinen alkio oli kyseessä joten meidän lapsiluku on sitten täynnä.

Olo on aivan turta, itku ei lopu mietin miten pää kestää vielä tämän...

Kaikille hirmuisesti tsemppiä loppuun.
 

Yhteistyössä