Heinäkuun hellemasut 2012 -HELMIKUU

Itse jännitän nimenomaan sitä, miten yksinäiseksi itseni taas tunnen kun vauva syntyy ja jään kotiin... onneksi on nyt tuo 2 vuotias edes vähän pitämässä "älyllistä" seuraa =) En mielestäni ole mikään kotiäitityyppi (älkää pahastuko tai käsittäkö väärin), mutta en siis voisi kuvitellakaan jääväni vuosiksi kotiin lasten kanssa... On vaan kehiteltävä taas kaikenlaista ohjelmaa ja kyläilyä.

Mulla alkoi vatsa toimia normaalisti ja ummetus loppui kun päästiin muuttamaan uuteen kotiin. Todellinen stressivatsa! No joo, samalla hävisi sitten vauvamaha kokonaan. Viime viikolla oli vielä ihan hirveä kumpu ja nyt hädin tuskin mitään. Pelkkää turvotusta siis. Meillä on puolet porukasta töissä edelleenkin autuaan tietämättömiä mun raskaudesta, osalle oon kertonut. Sf-mitta mulla oli viikko sitten 14 eli olin silloin rv 17+3. Yläkäyrällähän se taisi olla. Katsoin esikoisen äitiyskortista, että silloin on mitattu vasta viikolta 20, jolloin mitta on ollut just 20.

Mitähän vielä... mulla on nyt alkanut tuntumaan että kyllä tämä on poika. Alkuraskauden ajan veikkasin tyttöä mutta nyt jotenkin aina kun kuvittelen mielessäni tulevaisuutta niin näen "meidän pojat" eli siis lapset... nojaa, voihan tää mennä pieleenkin. Sykkeet oli nyt 150 eli tasan samat kuin esikosta näillä viikoilla.

Vaunuja tms en ole miettinyt vielä lainkaan. Vaatteita olen ostellut jotain kun kirppikseltä olen jotain kivoja löytänyt...

Esikoisen kanssa tässä vietellään sairaspäivää kotosalla. Kerrankin onnistuin ja sain hänet päiväunilla, nyt keskityn hetken pannariin ja nettiin =)

Ullis ja Juniori 18+4
 
Heipsan kaikille!

Tänne ei mittää kummempia..oma olo on hyvä ja jos vauva ei ilmottelis ittestään liikkeillä/potkuilla ni en edes varmaan tietäis olevani raskaana ja masukaan ei viel juuri näy,vaikka puoliväli uhkaavasti lähestyy.

Mitään ei oo viel vauvalle hommattu,toki suurinosa on jo valmiina. Vaunut ja kantoliina on ainoot hankinnat mitkä on välttämättä tehtävä. Vaatteita on sekä tytölle että pojalle mun porukoilla laatikkokaupalla mut varmaan tulee niitäki osteltua kuitenkin :)

Jotenkin niin hurjaa tämä ajankulu,tuntuu et ihan hetki sitten tuli plussa testiin ja nyt jo ollaan lähellä puoltaväliä. Rakenneultra olis vasta 1.3 mut onnex heti aamulla 7.30 ni ei tartte koko päivää jännittää,ainut on et joudutaan lähtee kohti Seinäjokea jo ennen puolta seittemää :)

Yksinäisyydestä vissiin ollu puhetta..mä oon ollu nelisen vuotta kotona ja täytyy sanoo et yksinäisyyden tunnne on ollu välillä aika vahvasti mulla läsnä,mulla ei tääl lähellä oo läheistä ystävää mut hyviä tuttuja oon sit saanu perhekerhoista jossa nyt poikien kans kerta viikkoon käynki,saa sekä pojat että minä seuraa. Mä ku esikoisesta tein plussan 4.5 vuotta sitten ni jotenki sen hetkiset kaverit/hyvä ystävä hylkäs,mua ei mihinkään voinu kuulemma pyytää ku odotan yms..mut oon nyt jälkikäteen huomannu,että eipä ne mitään tosiystäviä sit ollutkaan.
 
neuvola kuulumisia! pissa ok,verenpaine ok,ja hemoglobiini otettiin myös tosi hyvä,ainut mistä tuli shokki ja kauhistus meille molemmille varmaankin oli mun paino siis apua,tiesin kyl et oon lihonut ja painoa tullut,epäilin jtn.3kg mut olikin tullut sit 7kg!!!!!
Neuvola täti sanoi et nyt pitäs olla tarkkana herkkujen suhteen,joten niistä nyt lakossa! ja ei sais ainakaan 2kk painoo nousta...
Kyseli onko mua turvottanut ja sanoin et joo on..mut siihenkin vain sano et sekin yleensä on loppuraskauden oire???: / joten what the fuck...oox mää tosiaan lihonut 7kg pelkistä herkuista..en mä nyt joka päivä oo herkkuja syönyt....aluxhan mulla tippui paino sen 3kg..
No muuten siis kaikki oli ok,ja vauvan syke huiteli siellä 130-150 paikkeilla,ihan hyvä.
liikkeistä mainittin ja sanoin et en edelleenkään tunne juurikaan....eipä oikein osannut kommentoida muutoinkun et päivä päivältä pitäisi vahvistua...ja paskan marjat mulla ainakaan oo vahvistuneet!
sf mittaa ei ottanut vasta seur.käynnillä joka ,menikin tuonne maaliskuun alkuun.

kysymys teille jotka sokerirasituksessa ootte käyneet ja sokerit olleet koholla niin oliko teillä neuvolassa otetuissa pissanäytteissä ollut sokerit sit koholla?? vai oliko se pissa puhdas ja silti sokerirasituksessa koholla arvot??

Kun mietin vaan et jos pissa neuvolassa ok,niin voiko sokereissa olla silti jtn.häikkää...
No tämä asia nyt laittoi mut stressaantaan lisää...huoh! ja sit kysyin viä et paljon sen sokeri arvon kuuluis olla nih paasto arvo alle 5,kun isälläni on se mittari ni kysyin et kantsisko mun mittailla sillä sanoi kyllä vaan et ei kannata alkaa mittaileen.

mulle voi laittaa poika olo PTT 18+0
 
Heipsan! Täällä kans yks heinävauvaa odotteleva :) Eli LA 29.7 / ensimmäinen / 20v. /KOKS Olikohan muuta.. Tänään on siis viikkoja 15+3. Maha ei oo pyöristynyt oikeestaan ollenkaan. Pari viikkoa sitten tuli alavatsaan pieni kohouma mutta siihen se on jäänyt. Painoa on tullut raskauden aikana kilon verran. Liikkeitä ei ole tuntunut, mutta kai ne sieltä ajallaan tulee :)

jjanni ja junnu 15+3
 
PTT Ihmettelen kyllä suuresti mitä on neuvola-täti sanonu painosta :O itse kävin tänään neuvolassa ja paino on noussut nyt plussasta tähän päivään noin 10kg Ekat 7 Kiloa tuli plussasta ekaan neuvolaan (osa syy tupakan lopettaminen) Paino noussut +400g/viikko Eli painoa tulii tasaseen tahtiä lisää. Sanoi myös että TURVOTUS tuo myös oman painon joka on ihan NORMAALIA. Mie olen itse kauhistellu painoani ja on päiviä jolloin olen ruma-läski-sika-possu-valas. Neuvola-täti vaan nauraa, et kyllä sitä kuuluukin tulla, älä huoli.
Joka paikassa vissii vähä eri tavat.

Heippa vaan kaikille uusille! Liittykää ihmeessä myös meidän facebook ryhmään. Kiinnostuneet voipi kysyllä lisää.

Ja täällä siis tänään poksuu 19+0
 
Heippa ja tervetuloa uudet :wave:

Aika hullua, että raskaus on jo puolessavälissä :O

Olisin kysellyt, että miten tarkkoja olette noiden ruokasuositusten kanssa? Mä rupesin juuri pohtimaan, että olenkohan vähän turhan huoleton.. Esim. fetaa, aurajuustoa ym. juustoja olen syönyt aikalailla miettimättä, salaatit varmaan pesen huonosti, pakastemarjojakin olen syönyt ja lakritsia aina välillä. Olen ajatellut, että ei kai se listeria voi niin kovin helposti tarttua suomalaisista tuotteista, jotka ei ole mitenkään pilaantuneita.. Mut pitäskö tässä nyt alkaa omatunto soimaamaan? Lisäksi juon liian vähän vettä ja välillä sorrun Batteryyn ja viikonloppuisin juon Pepsi Maxia :whistle:. Nyt kun noi muut murheet on vähän väistyneet, niin pitäiskö alkaa näistä huolehtimaan? Ajattelen kyllä, että maalaisjärkeä saa käyttää, mut mielenkiinnosta kyselen, että onko muilla tämmöisiä "syntejä"? :) :popcorn:

Maanu ja Kepa 19+0 POKS

Ps. Pari päivää on vihdoin tuntunut hentoiset liikkeet :heart:
 
Viimeksi muokattu:
milla+2011 ohhoh,no siis joo on taas eri käytännöt ja eri ihmiset erilaisia...plaah..no se sanoi vielä painosta myös sen verran että ei turhaa painoa saisi tulla ollenkaan...eli mitä vähemmän tai jos ei ollenkaan ni sitä parempi!!

ja ihmettelin tuota turvotus asiaakin kun sanoi että se on yleensä loppuraskaudern oire:O eikös täälläkin suurinta osaa ole turvotellut....outoa....
 
Mulla oli ihan normaali paino raskauden alussa, nyt oli kolme viikkoo sitten neuvolassa noussut 0,7 kg, joka oli kuulema hyvä tulos, lisääkin saisi tulla. Pitää muistaa että noissa painoasioissa vaikuttaa eniten lähtöpaino! Jos on jo ennestään ylipainoa, ei raskauskilojakaan tarvitse hirveästi tulla. Musta tuntuu että oon siitä viime neuvolasta lihonnu ihan hirveesti nyt.. :S Mutta toisaalta mulla oli sellanen tunne viimekskin, eikä toi nyt kauheesti ollu noussu.. :) Ihanaa kun ei oo vakaa kotona...... : / :D
 
Katsoin juuri Hiljaa toivotut, olisin toivonut että siinä olisi ollut myös pariskunta jolla ei onnistu raskaus hoidoista huolimatta ja olisivat tehneet päätöksen lopettaa yrittämisen kokonaan ja jatkaa elämää ilman vauvahaavetta.

Maanu Mä oon syyllistyny lakuun ja salmiakkiin, siihen salmiakkiinhan se himo nyt onkin eikä mihinkään suklaaseen, yök ;) Ja kyllä mä välillä juon light-limsoja mutta pääosin sokerillisia. Kahvia menee kuppi päivässä ja teetä 1-2 kuppia. Mutta muuten oon yrittäny olla kunnolla :)
 
  • Tykkää
Reactions: Maanu
Maanu Kuulosti ihan mun tarinalta mitä kirjotit... Batterya tulee juotua ehkä 2 tlk viikos mut niinä päivinä en juo kahvia paljon ettei tuu liikaa kofeiinia...mut siis joo, en nyt oo mikään hygieenia intoilia, virutan vaan vihannekset ja yms lakua syön ja fetaa kyllä =)

Kävin viimeviikolla ottamassa kaikki ihme kokeet lääkärin lähetteellä...mukaan lukien myös listerian koska mul oli se mahapöpö jo toistamiseen mutta tänään lekuri soitti ja arvot on normaalit, mitteen ei ollut =))

Kaikkea kohtuudella ja kotimainen on aina parempi. Aura juustohan on ihan sallittu...homejuustoista sanoi neukkari. Koska on suomalaista =)

Eli ei hätää

Handed ja mahanasukki 15+6, joka poksuu huomenna =)
 
  • Tykkää
Reactions: Maanu
hiljaa toivotut katsoin kanssa tällä viikolla,itse en lapsettomuudesta tiedä mitään,onneksi. Mutta täytyy sanoa että hatunnoston arvoisia pariskuntia olivat,rohkeaa mennä kameroiden eteen ja jakaa tuskallinen asia kaikkien kanssa. Ilon kyyneleet ne tulivat itselläkin kun oli niin ihanaa että sitten saivat vauvan :)

jumppaliikkeistä luin netistä että,syviä vatsalihaksia voi ja kannattaa tehdä mutta normaaleja vatsalihas liikkeitä ei kannata koska lihakset siirtyvät kun kohtu kasvaa ja näin ollen jos teet paljon raskausaikana niitä,saattaa jäädä "pömppömaha" raskauden jälkeen kun ne lihakset sitten jäävät sinne "sivulle",että kovin muokkaavia liikkeitä ainakaan ei suositella kun kroppa muuttuu niin paljon raskaus aikana :)

Itse olin neuvolassa tänään ja kaikki oli reilassa,sokerirasituksessa ei yllätys yllätys mitään ollut,ja vielä toisen kerran pitäis mennä :/
Pääsin kesään asti töihin et ennen leikkausta on muutama viikko lomaa sit,ihan kiva juttu :) toivottavasti vaan vointi pysyy hyvänä et jaksan sielä.
 
PieniTytönTylleröinen: Mullahan oli paastoarvo sokerirasituksessa korkea (5,4, eli 0,1 yli sallitun). Ei näy/tunnu olossa eikä pissassa, eikä nykyään sokerimittauksissa millään tavalla. En ole saanut yhtäkään lukemaa edes viiden yli syömisen jälkeenkään, joten olen yhä äimän käkenä miksi tuo raja-arvo meni siellä yli. Oon miettinyt jopa näytteiden vaihtumisen mahdollisuuttakin suurempana kuin ongelmaani sokerin kanssa :).

SiinaS 18+1
 
Minä olen syönyt tyhjiöpakattua graavilohta (kauhia)! Ja juonut ykkösolutta,kauhia! No hoh,se listeria on äärimmäisen harvinainen,eikä se lapsi siitä ykkösolusesta vaurioidu.Tärkeämpää on miettiä sitä,MITÄ SYÖ,että saako siitä ravintoaineita vai mättääkö vain valkoista vehnää.
 
  • Tykkää
Reactions: Maanu ja Ullis82
Maanu: Minä oon kanssa syönyt juustoja ihan antaumuksella kuten fetaa ja aurajuustoa olen syönyt kotona kun olen itse tehnyt ruuat ja tiedän että se on kuumennettu ja varmasti suomalaista :D Ravintolassa en ole viitsinyt ottaa kun ärsyttää alkaa tentata onko se varmasti suomlaista jne. Lakua ja salmiakkia en ole ikinä syöynt kun ne on minusta pahaa mutta kahvia menee n. 1-2 kuppia päivässä ja teetä ehkä toinen mokoma. Itsekin olen ajatellut että kun maalaisjärkeä käyttää ja pesee kasvikset ym. niin tuskin suomessa pitäisi hätää noiden ruokien kanssa olla. Eräs tuttava kun syynäsi kaikki juustopurkit ja etiketit piirun tarkkaan läpi ja jätti silti syömättä "ihan kaiken varalta" niin kyllä se hieman ärsytti. :D

Mahan kasvu ja ihmisten taputtelu: Ihan pakko kysyä, mutta te kenellä vatsa alkaa olla selkeästi esillä, tulevatko tutut/työkaverit/tms. taputtelemaan vatsaanne ilman lupaa?? Itse olen tällaisen reaktion huomannut MONESSA ihmisessä, toistaiseksi olleet jollain tavoin tuttuja kaikki mutta eivät NIIN tuttuja että olisi ihan ok heidän tulla ns. iholle kiinni. Täytyy sanoa että vaikka toisaalta se imartelee ja on kiva että vatsa alkaa näkyä niin silti se myös suututtaa ihan pirusti. Ihan kuin mun vatsassa olisi lappu jossa lukee että "taputa minua". En mä ole kellekään antanut lupaa taputella mun masua enkä loppupeleissä siitä kauheasti tykkää kun kyseessä on joku puolituttu tai työkaveri.
Vielä sitä vaan menee niin hämilleen tuosta taputtelusta etten ole osannut sanoa ihmisille takaisin mutta kyllä sekin päivä koittaa. :kieh:

Omena ja Napoleon 16+0 POKS :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Maanu
SiinaS no jopas,sullahan meni paljonkin yli rajojen:D pitääkö tuommosesta edes huolestua,vai mittailetko nyt kotona?

Katsoin tuossa edellisistäc raskauksista noita arvoja niin paasto on ollut 4.7 molemmista..noh...en nyt jaksa stressata tällä asialla päätä,kun se tulossa mulle vasta rv 26 eteen....
ajattelin kyllä joskus mittauttaa ne sokerit porukoilla heillä kun on se mittari.
 
SiinaS, mulla ihan sama juttu eli paasto arvo sen 0,1 yli rajan ja kaikki muut arvot ihan selkeesti alle raja-arvojen. Mulla on nyt kolmatta kertaa RD, joten osasin kyllä tätä odottaa. Ekan kerran jouduin testaukseen painoindeksin takia ja kaksi seuraavaa kertaa vain siksi, että ekassa raskaudessa tuo rd todettiin. Tässä raskaudessa kävin rasitustestissä jo rv 11. Se mikä on jännää on että kaikissa raskauksissa on ollut eri arvot koholla ja aina vaan ihan vähän. Koskaa ei ole virtsassa ollut sokereita. Aiemmissa raskauksissa rd-diagnoosi on tuonut lisänä vain pari ylinmääräistä äitipoli/ultra käyntiä, mutta nyt joudun mittailemaan sokereita ja jos mitään ei löydy ei ylinmääräisiä ultria ole tiedossa (niitä kyllä olisin kaipaillut :)). Nyt mittauksissa olen yhden arvon saanut menemään yli ja se johtui suoraan siitä, että söin karkkia:whistle: (heikko luonne...) Molemmat lapset ovat olleet ihan normaali kokoisia syntyessään (3605g ja 3060g), eikä kummallakaan ole synnytyksen jälkeen ollut mitään ongelmia sokereiden kanssa. Samoin itselläni on aina ihan normaalit sokeriarvot, kun en ole raskaana. Mutta olen kyllä aina yrittänyt pitää ruokavalioista kiinni, vaikkakin välillä sitä ihminen vaan sortuu ;)
Tulipahan taasen tekstiä...

Mulla kanssa vatsa "pömpöttää" (turvottaa) jo jonkin verran ja on onneksi muuttunut enemmän vauvamahaksi eikä ole enää pelkkää läskiä. Painoa on tullut varmaan n. 5-6kg. Liikkeitä tuntuu sisälle päin, mutta ei vielä ulospäin =) Ja kohtu tuntuu selkeesti kun pötköttelee selälleen. Kai sitä pitäis alkaa jo luottaa siihen että tää menee ja etenee ihan hyvin. Jostain syystä en ole vielä tästä raskaudesta uskaltanut nauttia niin kuin edellisistä, ehkä se johtuu siitä että edellisestä kerrasta on jo kohta 10 vuotta eli ikää on se 10 vuotta enemmän ja kaikki tuntuu selkeesti niin erilaiselta. Mitään syytä ei ole miksi tästä ei voisi nauttia, mutta jostain syystä ei vain meinaa uskaltaa...
Ensi viikolla ois neuvola ja seuraavalla rakenneultra, niitä odotellessa!

SweetDream & murunen 18+3
 
Maanu, itsekin olen aika huolimaton ruokasuositusten suhteen. Toisaalta taas normaaliin ruokavaliooni ei juurikaan kuulu kiellettyjä ruoka-aineita. Listeritapauksia on suomessa käsittääkseni suhteellisen vähän, joten en usko että kovin suurta vaaraa sen saamisesta on.

Tervetuloa mileh! Kiva, että saimme lisää Jorviin menijöitä :) Meillä aika samanikäiset lapset kuin teillä. Omamme syntyneet 04 ja 06. Ja laskettuaika siis 4.7.

Hankinnoista. Me olemme ostaneet kaukalon ja sitterin, kun käytettynä ne edullisesti saimme. Suuremmat hankinnat jätän varmaan touko-kesäkuulle. Vaatteita alan hommailemaan, kun sukupuoli on selvillä.

Itselläni on kummallisen epätodellinen oli koko raskauden suhteen. Liikkeitä tunnen harvakseltaan ja nekin hyvin ovat hentoja vaikka kyseesä on kolmas raskaus. Masukaan ei juuri ole kasvanut ja normaalit housutkin ovat käytössä edelleen. Rakenneultra on onneksi jo 20.2. Ehkä sen jälkeen uskon, että vauva on todella tulossa :)
Huomenna varailen aikaa 4d-ultraan. Toivottavasti saamme semmoisen ajan, että mieskin pääsee mukaan!

Nandel, 19+0
 
Tuosta masun kasvusta ja sen taputtelusta ja kommentoinnista
Mun kaikki työkaverit tietävät ja kommentoivat toisinaan,eikä se mua haittaa. Mutta asiakkaat! Olen siis kaupassa töissä ja meillä on aika vakkari asiakaskunta. Nepä luulevat kävelevänsä kuin kotiinsa ja voivansa käyttätytyä niinkuin haluavat.
Kyselevät missä olen ollut,jos vaikka ollut lomalla tai saikulla. Tai sitten kysyvät että koska jäät lomalle,kauako olet,aiotko matkustaa,käyttääkö sun miehes pitkiä kalsareita talvella! Ja tuo viimeksi mainittu on totta..
Kommentoivat sitä käykö minulle paremmin hiukset kiinni vai auki,tai kun hommasin uudet rillit niin kylläpä riitti päivittelyjä ainakin 2 vkoa siitä miten hienot ne on!
Mä VIHAAN yli kaiken tuota paskaa!! Mitä ihmettä meidän asiakkaille kuuluu MIKÄÄN mun henkilökohtainen asia?! Ei joillakin ihmisellä ole kyllä mitään häpyä uteluissaan.
Oikeesti,kyseletkö/tulisko mieleenkään kysellä läheisen S-Marketin kassaneidiltä pitääkö sen mies kalsareita tai kiinnostaako sua OIKEASTI koska ja missä ja kuinka pitkään lomailee. Tai kenen kanssa. Eräskin akka kyselee kuinka mun rakkauselämä,huoh!! :headwall: Itse eronnut joka yrittää iskeä hieronta asiakkaitaan välittämättä siitä onko mies varattu..
Mä en voi hillitä itseäni jos joku alkaa kommentoida tai "kysellä" olenko raskaana! Tämäkin em. akka kysyis ihan taatusti oliko vahinko ja kuinkas kauan olet miehes kanssa ollu kun etkös eronnut vastikään exästäsi...Aaaarggghh!!!!
Se ei kuulu paskan vertaa kennellekään miedän asiakkaista! Koen sen NIIN ahdistavana jos joku kommentoi tai kyselee henkilökohtaisuuksia,että jo tuollakin syyllä haluaisin pian pois töistä : /
Joskus luin liiton lehdestä että kassan ei tarvitse vastata yhtikäs mitään henkilökohtaisuuksiin,eikä kenelläkään ole toisaalta oikeutta niitä kysellä,varsinkaan tuikituntemattomalla S-Marketin asiakkaalla! Sehän se onkin,kun he ovat olleet asiakkaina sata vuotta,niin tottakai heillä on oikeus tietää ja meillä velvollisuus kertoa :mad:
Työkaverini menehtyi kesällä ja eräs asiakkaistamme suuttui kun emme olleet hänelle kertonut! Voitteko uskoa! Asiakas ja työkaverini eivät olleet mitenkään muuten läheisiä tms. mutta asiakas koki sen niin että olemme tahallamme pitäneet hänet pimennossa tästä asiasta ja että tottakai hänelle olisi tullut kertoa se ihan nokatusten. Voi hyvä jumala! Edes meille työkavereille ei tarvitse kuolinsyytä kertoa,saati asiakkaille jotka sitä kyselevät.

Että en todellakaan voi sietää jos tuntematon tulee kyselemään tai kommentoimaan yhtikäs mitään henkilökohtaisuuksia,varsinkaan raskaudesta!!

Siinäpä purkaus :D


Tipetsu 19+4
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: MySweetBaby
Mahan taputtelua ei ole onneksi tapahtunut, eikä vieraat ole ennen tätä päivää kysynyt, että olenko raskaana (ja tänäänkin olin siis vetämässä jumppaa ja tiukka paita päällä).. En todellakaan tykkäisi, jos vieraat tulisi taputtelemaan yhtäkkiä, tosin sisko ja veljen vaimo tästä varoitti, että varaudu siihen..

Pieni Tytön Tyllerö: Mä kauhistelin eilen käydessäni puntarilla, että painoa oli tullut lisää 6kg... painoindeksini oli ennen 21 ja olen kai ollut ihan normaalipainoinen, joten tämä oikeasti alkaa jo ahdistaan suoraa sanottuna.. En tiedä, mitä neuvolatäti tästä tuumaa, kun menen sinne kahden viikon päästä.. En tiedä, mistä se paino on tullut (koska liikun normaalisti) mutta kai sitä sitten syö jotenkin enemmän ja useammin... Järkyttää jo nyt ajatella sitä aikaa synnytyksen jälkeen, miten ne kilot jää sinne elimistöön.. :stick:

Oon ihan totaalisesti jo nyt jäänyt koukkuun ME&I:n vaatteisiin... Ostettua on tullut yhdet sellaiset söpöt tassupeppuhousut, ja tipuhousut ja pupuhousut... eikä vauvan tulosta oo vielä tietoakaan :D
 
Viimeksi muokattu:
Heips pitkästä aikaa! :)

Olen kyllä lukenut muiden juttuja koko ajan, mutta jotenkin en ole itse saanut aikaiseksi kirjoitella aikoihin...
Omassa navassa kaikki hyvin :) Alun tuhruvuodot jäi ja pikkuista päästy kurkkaamaan muutaman kerran. Liikkeitäkin olen tuntenut jo pari viikkoa, semmosia pikku tupsahduksia. Olen tuntenut liikkeet aikaisin molemmissa aikaisemmissakin raskauksissa. Olo on kaikin puolin mainio, masu on pyöristynyt (niin on kyllä takamuskin) selväksi vauvamasuksi :) Kotona en ole puntariin uskaltautunut.

Tuosta ulkopuolisten "tungettelusta": olin viikonloppuna juhlissa, joissa jopa minulle ennestään tuntematon nainen tuli silittelemään vatsaa! Kyllä siinä tosiaan menee niin hämilleen ettei osaa sanoa mitään. Hemmetti. Sama on toistunut edellistenkin odotuksessa, en tosiaan itse voisi kuvitellakaan meneväni lääppimään tuntemattomien mahoja kun kavereiltakin tulee ekoilla kerroilla kysyttyä että saako kokeilla.

Vaunuja tekis kauheesti mieli mennä testailemaan, käytettynä aiotaan hankkia, mutta vähän suuntaa että mitä lähtee hakemaan. Eihän niillä todellakaan kiire ole vielä, mutta kieltämättä ihanaa olis niitä jo hiplailla :)

Laskettu aika siirtyi aikaisemmaksi nt-ultrassa, eli mulle vois päivittää LA 22.7.

Bobble 16+3
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä