Heinäkuun hellemasut 2012 -HELMIKUU

Hellou!

Tänä aamuna oli neuvola ja siellä se sydän sykki, 140 oli syke. Nyt hieman vähemmän kuin viimeksi, mutta ilmeisesti tuo migreenin estolääke sen aiheuttaa. Ja se on kait syytä lopettaa hyvissä ajoin ennen synnytystä, kun voi aiheuttaa synnytyksen jälkeen vastasyntyneelle hidastunutta sykettä. Great. Mutta muuten turvallisia nappeja. Verenpaine laskee välillä iloisesti ja päässä huimaa vaikka paikallaan istuu.... Noh, vielä yksi migreenikohtaus ja lääke menee vaihtoon.

Eilen totesin aamulla, ettei hirmuisesti ole enää päällepantavaa, tai siis housuja ja hameita. Nyt se mahakasvu on sitten alkanut. Siispä menin kauppaan ja löysin paitoja, kun housuja ja hameita etsin. Mutta tarttui matkaan myös sellainen vyötärökaitaleen jatkopala, täytyy sen kanssa kikkailla perjantaina suorat housut jalkaan. Joskus olisi niin paljon kätevämpää olla verkkareissa kotona kuin töissä ja kiskoa jakkupukua välillä päälle.

Liikunta on jäänyt melko vähiin ellei sitten lasketa kolmen-neljän tulisijan lämmittämistä ja rappusten ravaamista liikunnaksi. Pakkaset saivat meillä keittiön vesiputket jäähän ja kun vanhan talon nurkista vetää, niin samaan aikaan sai lämmittää tosissaan takkoja ja uuneja. Hyötyliikuntaa tuo polttopuiden kantaminen. Nyt onneksi on jo pahimmat pakkaset takana (ainakin päiväksi) ja illalla voisi ehtiä koiran kanssa järven jäälle. Kuntosalille uusin korttini ja siellä olen muutaman kerran ehtinyt käymäänkin. Tosin nyt viime aikoina työmatkat ovat sotkeneet ihan täysin normaalirytmin ja uimahallireissutkin ovat jääneet vähiin. Mutta jospa tällä viikolla taas pääsisi uimaankin.

Ihanaa, kun aurinko paistaa ja on valoisaa. Kevättä kohti on mukava mennä. Tosin tekemisen määräkin lisääntyy aika valtavasti... Työn ohessa koitan kursia kokoon yliopisto-opintoja ja kohta pitää aloittaa taimien kasvatus kesää varten. Olen vain hieman miettinyt, että kuka meillä ne taimet sinne maahan kykkii, kun itse olen oletettavasti melkoinen pallomaha jo touko-kesäkuussa. Yliopistolla alkaa määräaika tulemaan vastaan, joten pitäisi saada gradukin työn alle tai keksiä edes aihe. Ja pitäisihän sitä talon remonttiakin suunnitella vielä keväälle/kesälle. Ihme homma, että kaikki pitää taas kasata yhtäaikaa päälle.

annales 17+1
 
Juuh, kyllä tollaset vaunuverhot pitää saada! Ei ne paljoa tässä konkurssissa tunnu!

Sitten kauheen vakavaa asiaa :D Haluaisin niin ne Emmaljungan Mondial Duo Combit valkosella nahalla, nehän maksaa joku 900e ja eilen kuulin että naapuri voi myydä omat Emmaljungansa mulle, merkki ja malli on siis sama, mutta ne on musta-beiget...blaah, eli just sellaset perusvaunut.. ja ne on jo kahella lapsella ollu, vuonna 2008 ostettu, että paljoa en niistä kyllä maksaisi. Paljonko te olisitte niistä valmiit maksamaan? Ja mitä luulette, kannataako enää kahdella lapsella olleita ottaa?
 
  • Tykkää
Reactions: MySweetBaby
NuttyKitty mäkin ostin huutokaupasta kahdella lapsella olleet Duo edget. :) Ja ne on vielä vanhempaa "vuosimallia", mutta sama upea tyyli niissä silti on! :) Ja olin jo tosiaan valmistautunut maksamaan liikkeessä sen väh. 885e, niin ihan kiva oli kun sain 255e nuo käytetyt! :) Eikä niissä Emmaljungan vaunuissa oikein pitkälläkään ajalla putoo hintaa ihan pohjiin, ne on sen verran laadukkaat! Nekin meidän vaunut on tosi upeat, ihan kuin uudet!! :)
 
Nyt on itselläkin "aikaa" kirjoitella tänne vähän omia kuulumisia ja ajatuksia tuon päivittämisen ohella ;).
Onko muita jotka eivät vielä juurikaan/ollenkaan tunne vauvan liikkeitä? Mulla edelleenkin täysin olo kuin ei raskaana oliskaan, ei tunnu mtn, enkä sen suuremmin tunne edes kasvavaa kohtua selällä maatessani( tunsin sen selkeästi pari vkoa sitten, nyt jotenkin tuntuu, että vaikea hahmottaa missä menee). Ei ole mitään oloja, ei pistelyitä tai nippailuja tai muutakaan. Ehkä juurikin siksi pistää mietityttämään kun kaksi edellistä raskautta ovat olleet niin super oireellisia, tosin edellisessä raskaudessa istukka oli edessä ja en silloinkaan tuntenut vauvan liikkeitä kuin vasta joskus rv 20 jälkeen. Odottelen tässä ylihuomisen neuvolaa, että pääsisi kuulemaan sydänäänet, helpottaisi kummasti taas. Rakenne iltra on meillä 21.2. eli tasan kaksi viikkoa olisi siihen vielä aikaa.

JA & 17+5
 
JA82 mulla on ihan sama, mitään liikkeen omaisiakaan en ole tuntenu ja olo on kuin ei olisikaan raskaana! Eli aivan loistava fiilis! Hassulta tuntuu myös se että tässä ollaan kuitenki "jo viidennellä kuulla" ja mulla ei ole mahaakaan vasta kuin pieni kumpu, omia housuja käytän vieläkin. Mutta mä olen hommannut kotidopplerin ja sillä ne pikku ravun sydänääneet kuulee joka päivä :heart:

Vielä nistä vaunuista; tosin mua mietityttää aina käytetyissä se että 200-300e on paljon laitettu rahaa vaunuihin jos ne vaikka hajoaa 2-3 kk päästä tai jossain vaiheessa. Uusiin tulisi aina takuu...
 
Viimeksi muokattu:
Mulla oli varhaisrakenne (muista syistä), ja sit on vielä 21 viikolla toinen rakenne.
Ja kyllä ne on mulle nyt joka kerta tehneet tavallisella, ja välillä käyttävät sitä 4d:tä, on siis siinä samalla koneella se=)
Kyllä se on mainio!
Varmasti sullekin tekevät molemmilla!
 
  • Tykkää
Reactions: MySweetBaby
Täällä käytiin tänään tuttujen luona ihastelemassa pinnasänkyä. Harmi vaan että sitä ei vielä saatu mukaan kun auton takakontti on jäässä. :D Noh, patja lähti jo mukaan joten jos sitä ensi kerralla tulisi loppu sänky.

Vaatteita on nyt tiedossa viideltä eri taholta, HUH! Taidan hukkua vauvan vaatteisiin... Aloin jo hetken miettiä otanko äitiyspakkausta ollenkaan mutta eiköhän se tule otettua. Onpahan jotain uutta. (Mummot tosin tuntuu myös shoppailevan jo nyt niitä vaatteita... argh.)

Vaunut ja kaukalo lienee ainoat jotka tarttee hankkia jostain. Uudet viehättäisi juurikin sen takuun takia mutta toisaalta meillä ei vaan ole varaa laittaa 900 euroa vaunuihin. Tuntuu ihan käsittämättömälle summalle rahaa kun meidän autokin maksoi 800e :D

JA82: Minäkään en vielä tunne liikkeitä joskin ensisynnyttäjänä oletan että ne alkaa tuntua vasta parin viikon päästä. Vatsa kyllä kasvaa ja välillä koskee ja nyt on koettu jo supistuksiakin + väsymys ja rintojen arkuus eivät anna unohtaa raskaana oloa. :D

Omena ja Napoleon 15+6
 
Hipsheijaa.. Sopaka kyseli aikaisemmin jotain syömishimoista ja tänään se muhun iski :). Kaikkea teki mieli ja olisin ostellut koko ajan lisääkin (makeeta) jollei työpaikan ruokala olisi mennyt kiinni :). Piti lähtee tässä vielä kauppaankin hakemaan karkkia, mutta valikoiman edessä en osannutkaan tehdä päätöksiä.

Tänään mua onniteltiin töissä, vaikka en ole vielä itse kauheasti kertoillutkaan (muut hoitaa näemmä puhumiset mun puolesta).

SiinaS 18 + 0 Wihii :)
 
  • Tykkää
Reactions: sopaka
Vaunuista: meillä oli esikoisella käytetyt vaunut, maksoivat 260 euroa. Toimivat tosi hyvin ja sain myydessäkin vielä hyvän hinnan niistä. Nyt olen ostamassa käytettyjä emmaljungia, yhdellä lapsella olleet, vuonna 2008 ostetut (otettu käyttöön 2009), tarkkaa hintaa ei ole sovittu, mutta alle 300 jää hintaa, riippuen missä kunnossa ovat kesällä. Mutta ovat hyvässä kunnossa siis. Esikoiselle ostettiin tässä uutena scooterit ja tiedän, että otamme ne käyttöön sitten toisellakin varmaan siinä kun vuosi on tullut täyteen. Käytettyjen kanssa voi olla ongelmia tai ei, mutta entäpä jos ne uudetkin menee korjaukseen, niin mitäpä sillä aikaa? Mutta jokainen saa tehdä niin kuin haluaa ja vaihtoehtoja on. Uusien vaunujen hintahaarukkakin on valtava ja maanantaikappaleita voi sattua uusiinkin.

Neuvolaan olisi pari viikkoa ja rakenneultraan 3 viikkoa. Puolivälikin on piakkoin käsillä. Tänään on jotenkin ollut huolestuneempi olo, mutta josko tuo ohi menisi. Jotenkin ei ekassa niin paljoa murehtinut kuin mitä tässä raskaudessa on murehtinut. Hassua.
 
vaunuista oih,mäkin niiiin haluisin uudet vaunut,entiä raaskiiko,kun viimeseksi lapsex jää,mut noi meitin vaunut on kyl vuodelta 2004 mallia brio merkkiset,ihan hyvät ei mitn.vikaa,mut kulahtaneet tietenkin vähän..kattoo nyt.

liikkeistä juup,tuntuu päivittäin,mut eipä ole voimistuneet...ultraa jo kovasti odottelen sinne vielä 2vko!!!

jaana25 onnea poika lupauksesta!! voikun itsekin saisi poika uutisia....

Huomenna poksutaan ja on neuvola,jonne mieskin tulee!! onhan siitä jo 7vko viime käynnistä aikaa!!
Tulen kertomaan sit sieltä kuulumiset! jänskättää..painot,pissat ja muut paineet,onko hyviä...toivotaan;) PTT 17+6
 
Joku mietti, kuinka nyt murehtii enemmän kuin ensimmäisen odotuksessa. Minullakin on näin. Tosin en nytkään paljoa murehdi, mutta kutienkin välillä pyörii mielessä asiat, jotka voi mennä vikaan. Ja jotenkin on tunne, ettei tästä raskaudesta tule yhtä helppo kuin edellisestä. Esikoisen raskausaikana en huolehtinut mistään. Varmasti myös tiedon määrä on nyt suurempi ja se lisää huolta.
Viime viikolla tunsin potkut ihan selvästi ja mieskin ne jo tunsi. Tällä viikolla liikkeitä ei enää tunnu yhtä hyvin. Mietin, että majaileekohan vauva eri päin nyt, jolloin potkut osuu eri paikkaan eivätkä tunnu niin hyvin.
Vaunuasiaa olen itsekin miettinyt. Olisi kiva ostaa uudet, mutta en tiedä raaskiiko. Onneksi on vielä aikaa miettiä.
Täytynee itsekin katsoa tuo Hiljaa toivotut-dokumentti. Siitä on niin monessa eri yhteydessä puhuttu. Kuulemma koskettava ohjelma.

Täällä poksuu huomenna puoliväli ja enää viikko rakenneultraan!!

puppa 19+6
 
Tosta Hiljaa toivotut dokkarista..En oo koskaan kattonu,mutta luulen tietäväni stoorin..: / Itsellä kokemusta lapsettomuudesta yli 8v,hormoneita,kalliita hormoneita,piikkejä,kipuja,pettymyksiä,yksi toimita munasarja,endometrioosia,leikkauksia, epäselviä tuloksia,epätoivoa. Kun tämä pieni ihhme itsestään ilmoittikin luomusti ja yllärinä,uskoin oikeasti ihmeisiin :)



Tipetsu 19+3
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Hertta_g
U2
Hiphei huraa!!! POKS 20!!

Rakenneultra oli tänään ja siellä pitkäkoipi pikajuoksija, kuperkeikanheittäjä oli! Kasvanut juurikin viikkoihin nähden ja kaikki oli hienosti <3 <3 <3

Syke oli 147, painoa reippaat 300g, pituutta 17,5cm ja ihania kuvia saatiin monta :)

Ja mukavia uutisia sain nlalääkäriltäkin, soitti ja puhuttiin niistä kilppariarvoista. Ne on kunnossa, jihuu!

Pelkkä ON ja nyt keskityn hetkeksi "rupattelemaan" Köpsyn kanssa, iltareivit menossa :D

U2&Köpsy rv20+0

Voikaa hyvin ja pulleasti <3
 
Mulla oli eilen toinen neuvola, 9 vkoa oli taukoa. Paino ei ollut noussut yhtään, pissa ok ja muutkin arvot oli oikein hyvät. Vahva syke löyty, 155. Ja niinkun muutkin terveydenhoidon ammattilaiset myös oma neukkutäti sanoi, ettei sykkeen perusteella voi päätellä kumpi on kyseessä, myöskään mahan malli ei vaikuta onko tyttö vai poika. Me täällä vähän poikaa odoteltais, mutta ihan sama kumpi on, kunhan olisi terve. rakenneultra on vasta 7.3.
JA82 myöskään minulla ei omasta mielestäni ole maha kasvanut(muiden mielestä kyllä) enkä tunne liikkeitä, ja olen "valitellut" että olo on kuin ei raskaana olisikaan, mutta tästähän nimen omaan pitäis vaan nauttia kun on niin helpolla päässyt, ja mulle kätilö sanoi, että jos en rakenneultraan mennessä ole tuntenut potkuja niin älä säikähdä kaikki eivät tunne liikkeitä vielä silloinkaan. Kyllä se maha kerkee vielä kasvamaan, sitten kun se alkuun pääsee niin jo toivois ettei kasvaiskaan enää :) Esimeekkinä oma äitini, joka on sairaanhoitaja kertoi, että on ollut mukana sellaisessa, jossa asiakas tuli vastaanotolle valittelemaan kovia vatsakipuja, eikä kukaan olisi edes voinut arvata hänen olleen raskaana, niin hällä alkoikin synnytys, että näin... Ei ollut siis minkäänlaista vauvamahaa eikä oloa että olisi raskaana...

M-a-y+toukka 16+1
 
Vieläkö mahtuu mukaan yksi heinävauvan odottaja?

Täällä siis odotellaan neljättä, laskettu aika olisi nt- ultran mukaan 24.7.
Edelliset lapsoset T05, P07 ja P10, menoa ja melskettä siis riittää ;)

Alkuraskauden pahoinvoinnin jälkeen vointi on tällä hetkellä hyvä. Tosin aina ajoittain edellisestä odotuksesta tutut liitoskivut nostavat päätään.

Tässäpä esittely näin lyhykäisyydessään, toivottavasti joukkoon vielä mahtuu.
Mukavaa pakkaspäivää kaikille odottajille!

Amalia 16+1
 
heipparallaa hellemasut! aurinko lämmittää jo pihalla niin ihanasti että sieltä se kevät on tuloillaan :)
vaunut on nyt hankittu. Emmaljungan duo edget ihan kokonaan mustana ja alumiini rungolla. Ollaan niitä nyt tuossa vuorotellen lykitty :D britaxin turvakakalo ja isofix alusta ja britaxin matkarattaat joihin saa tuon kaukalonkin kiinni samallalailla kun siihen isofix alustaan. Tosi kätevää :)
oma olo ei oo ollu kovin hyvä. eilen meinas taju lähtiä kesken työpäivän ja lääkärissä sitten kävin näytillä. Perusteellisesti tutkittiin otettiin oikeen sydänfilmit ja kaikki :D ja hemoglobiinihan se sitten oli joka oli laskenu kahdessa vkossa 126---> 106. nyt sitten vaan rautatabuja naamaan. Loppuviikko onkin vapaata joten saa huilia rauhassa.
bola korua en aio hommata. Esikoisen aikaan oli eikä tullu käytettyä juuri yhtään. Mun mielestä se oli vähän tiellä :D
liikunnasta oon yrittäny lenkillä käydä ja nyt alkaa olemaan niin ihania aurinkoisia päiviäkin että houkuttelee ulkoilemaan enemmän. Voisko joku kertoa tuosta raskaudenaikana jumppaamisesta että mitä liikkeitä ei saa tehdä? mulla ois fitfarmin ohjelma jossa on siis kyykky, punnerrus, tuolidippi, vatsarutistus(voiko tehdä esim vinoja vatsarutistuksia?), hoover ja sitten se mahallaan maaten ja nostetaan käsiä ja jalkoja ilmaan? noi kaks vipaa on varmaan ne mitä ei saa tehdä.
Kovasti oottelen että vauvan liikkeet vahvistuis kun nyt on vielä niin hentoja.

ludmilla&muru 15+1
 
Amalia80: päivitykset mielellään punaisella, niin huomaan ne paremmin, kiitos :). Sulta uupuisi vielä ikä, ja synnytyssairaala ? :).
Ja toki tyttö -/poika olojakin saa päivitellä, jos sellaisia on...
JA
 

Yhteistyössä